Strana 2 z 12
Sapphire a jeho PULSE karty jsou tradičně „náhradou za referenci“. Cíleně jsou udělány tak, aby jejich ceny byly ve výsledku na trhu stejné, nebo dokonce někdy i nižší, než jsou ceny referenčních edic AMD. PURE verze je pak zjevně přímo odvozená v tomto případě od PULSE. Chladič je stejný, jen se liší barvou. A firma pamatovala i na detail, že dodávaná kovová upínka pro přidržení karty je také bílá u PURE a černá u PUSE. PCB karet pod tím je úplně stejné, jedinou odlišností PURE proti PULSE je přítomnost fyzického přepínače, kterým můžete zapnout/vypnout červené podsvícení loga.

Balení je ale jinak také stejné. Nejde o nějak velkou kartu na současné poměry. Má 320 x 130 mm a váží jen 1123g. Na poměry karet této třídy není tedy zase moc velká.

Disponuje trojicí ventilátorů s řízením otáček, včetně semi-pasivního režimu v klidových stavech. Nemá přepínatelný BIOS jako vyšší edice. Napájení je řešeno standardními 2x8-pin a karta má lehce zvýšené na 275W, což je dáno lehce zvýšeným taktem v základu proti referenci a PULSE edici s 265W.

Výstupy pak nabízí 2x DP2.1 a 2x HDMI 2.1, což je o generaci novější než na konkurenčních NV RTX 4000 grafikách. AMD jinak tradičně nabízí širokou SW podporu a technologie. Má AI akceleraci a RT jednotky. Nechybí tedy podpora Raytracingu, FSR včetně univerzální FSR 3.0 a univerzálním generátorem extra FPS (AFMF) pro všechny DX11/12 hry. atd. Karta podporuje FreeSync/AdaptiveSync atd. atd.

- Testy a testovací sestava
Inovovali jsme naši testovací sestavu. Takže všechny testy jsou nové, na nových ovladačích, hrách a jejich updatech atd. Testovací sestava osahuje:

Testujeme tři základní rozlišení, tedy 1920x1080, 2560x1440 a 3840x2160. Všechny hry v maximálních detailech a pokud není řečeno jinak tak v nativním rozlišení (tedy bez FSR či DLSS, které rozlišení dynamicky snižují). Samostatně jsou pak testy s aktivním Ray Tracingem. U všech karet je také aktivní AMD Smart Access Memory alias Resizable BAR, který je u AM5 platformy zapnutý ve výchozím stavu automaticky. Samozřejmě tato technologie má přínos různý u AMD i NV či Intel karet.
Kvůli zjednodušení a přehlednosti grafů uvádíme jen hodnotu průměru FPS, který je vypočítám průměrem tří měření ve stejné 120 sekundové sekci hry. Nastavení a vše jsou pro všechny testované karty stejné. Takže jak si vedou naše karty v praxi?
|