Sapphire Radeon X1950XTX – poprvé v Česku - Sapphire Radeon X1950XTX |
|
|
Napsal DigitalDooM a redakce
|
Sunday, 10 September 2006 |
Strana 6 z 11 Quake IV Tato hra je založena na technologii OpenGL, tedy velmi málo používané technologii. Celkem je jedno zda budeme testovat DooM3, Q4, Prey. Jedná se stále o jeden a tentýž engine, který ale samosebou je optimalizovanější a vzhledově vylepšovaný. Přesto se sním do budoucna vůbec nepočítá. Drtivá většina her je založena na DirectX. Častou chybou některých recenzí je otestování několika her v OpenGL a výsledky, které pak dotyčný server poskytuje jsou značně zkresleny, protože těžko mohou odpovídat poměru DX her a OpenGL her na trhu – není tajemstvím, že přítomnost více OpenGL her v testu nahrává mnohem lepším výsledkům jednoho výrobce ;). X1950XTX určitě nebudeme testovat bez vyhlazování apod. Tato nastavení jsou této karty nehodna. Přeci jen mluvíme o nejvyšším high endu a tedy musíme testovat i High end rozlišení. V obou nastaveních jsou výsledky X1950XTX o cca 4% lepší jak X1900XTX. Tedy jen mírný výkonový nárůst. Přesto to stačí na poražení dražší 7900GTX a na slušném prohnání mnohem dražší 7950GX2. SLI v podání 7950GX2, ale ukáže svou sílu v náročnějším nastavení a vyšším rozlišení, kdy stále má solidní náskok. Přesto, co se týká singl jádrových karet, tak ATI poráží nVidii na jejím vlastním písečku jménem Open GL.
|