Strana 8 z 10
- 2GB vs 1GB a výkon v Eyefinity
Do testů a grafů jsem 2GB verzi Sapphire TOXIC neuváděl schválně. Už znáte výkon 1GB verze TOXIC, která je tedy proti referenční HD 5850 lepší o zhruba 6-8%. Co vám ale přidá na výkonu 2GB verze? Na to se teď podíváme …
Přínos 2GB by se měl typicky projevit ve vyšších rozlišeních s objemnějšími texturami. Problém je, že většina her takové textury nemá. A tak 2GB příliš vliv dnes nemají. Navíc HD 5800 jsou udělány schválně tak, aby jim kapacita paměti 1GB plně dostačovala.
Nicméně jak vidíte, přeci jen se tu a tam nějaký ten vyšší výkon dostaví, ale rozhodně nic, kvůli čemu bychom museli vraždit. Problém prostě je, že současné hry nemají tak velké textury, ale to se u některých snadno napraví. Například do Dragon Age si můžete nahrát ulraHD textury a to už se ta 2GB verze projeví v poměrně velkém rozdílu FPS a dob nahrávání lokací. Nicméně to se pořád bavíme o rozlišení 1920x1200. Jak to bude vypadat ve vyšším rozlišení?
Udělali jsme pár měření v systému ATI Eyefinity 5760x1200 (3x 27“) jinak většina uživatelů si dnes postaví spíše 5760x1080 (3x22“). Ani jeden systém není nějak přehnaně extrémně drahý a není to tedy vyloženě okrajová high end záležitost. A jak to s výkonem vypadá nyní?
Samozřejmě je to vysoké rozlišení, a tak si žádá pořádnou porci výkonu a HD 5850 je tak nejnižší grafika, která má šanci většinu současných her v tomhle provozovat na nejvyšší, nebo vysoké detaily. A nevede si vůbec špatně.
Bohužel opět je rozdíl 1GB vs 2GB ve většině her minimální, ačkoliv se nám přeci jen zdála hra některých her na 2GB plynulejší, což souvisí s tím, že hrajeme opravdu na hraně možností této grafiky. Ale na současné hry a i ty, které v dohledných 1-2 letech přijdou, bude pořád stačit. Byť si u některých budeme muset trochu snížit detaily. Ale kdo si jednou zkusil Eyefinity a hraní na třech monitorech, už nechce jinak …
Podívejme se tedy na provozní vlastnosti …
|