TEST: AMD Eyefinity - vše, co jste chtěli vědět aneb, nepoužíváte tři monitory? O hodně se okrádáte! Tisk E-mail
Napsal Kristián "Budy" Petráš a Jan "DD" Stach   
Tuesday, 28 June 2011
Přejít na obsah
TEST: AMD Eyefinity - vše, co jste chtěli vědět aneb, nepoužíváte tři monitory? O hodně se okrádáte!
AMD Eyefinity - co to je a k čemu se hodí
AMD Eyefinity - aktuální možnosti zapojení
AMD Eyefinity - příklady a použití
AMD Eyefinity - co na něj budu potřebovat?
Testovací sestava
AMD Eyefinity v praxi - nároky na herní výkon (I.)
AMD Eyefinity v testech - nároky na herní výkon (II.)
AMD Eyefinity v testech - nároky na herní výkon (III.)
AMD Eyefinity v testech - nároky na herní výkon (IV)
AMD Eyefinity v testech - nároky na herní výkon (V.)
AMD Eyefinity v testech - nároky na herní výkon (VI.)
AMD Eyefinity na vlastní oči - videa z praktického použití
Provozní nároky - spotřeba
AMD Eyefinity - závěry, hodnocení a doporučení

 

 

  • AMD Eyefinity – Závěry, hodnocení a doporučení

Technologie Eyefinity přišla jako blesk z čistého nebe. Nikdo neočekával, že by si AMD-ATI s novou generací pro nás připravila takový to luxus. Přitom to není nic složitého, výrazně nového a z hlediska OS nebo her běžně nativně nepodporováno. Operační systémy již dlouhou dobu podporují vícemonitorové zapojení, stejně jako hry. AMD pouze doladilo pár drobností a rozšířilo na svých kartách počet připojitelných zařízení. K našemu překvapení je tato technologie plně použitelná již od uvedení na trh.

Jistě, byly tu jisté drobnosti, jako variabilní posun okrajů obrazů kvůli různé šířce rámečků LCD, což dnes už není problém. Také byl problém s funkčností na některých grafikách a s některými redukcemi. Obojí je už ale minulostí. I nutnost redukcí je vlastně minulostí, protože monitorů s DP notně přibylo.

Jediné co zbylo, jsou problémy ze strany neschopnosti některých herních vývojářů, kteří nebyly schopni vychytat vícemonitorové zobrazení. Přitom na tom až tak nic složitého není, prostě jen pošlete data z větší části scény na výstupy. Kupodivu s tím nemají problém starší hry. Problém s tím má zprasený Unreal3 engine, který je k naší smůle hojně rozšířený. U některých novějších titulů se už s vypětím všech sil podařilo nějak problém vyřešit, u mnoha her to ale prostě není možné. Naštěstí AMD dnes stojí za většinou nových her a podpora Eyefinity je u nich tak odlazená už od začátku. Sami vývojáři samozřejmě na to dnes již myslí. Dříve to nebylo nutné, protože prostě taková dostupná vícemonitorová technologie nebyla a grafické karty na to ani výkonově neměly.  

Konkurenční NVIDIA nebyla dodnes schopná své karty naučit podpoře více, než dvou monitorů. Výjimkou je GTX 590, ale to je duální karta a tam ten systém funguje. Ale jen proto, že u NVIDIA prostě musíte mít dvě karty, pokud chcete 3 monitory používat. Tam však končíte. NVIDIA prostě více než 3 monitory nezvládne. Nutno samozřejmě uznat, že 6 monitorů si domů asi moc lidí nepořídí, ale 5 už by mohlo a prostě i velmi levná grafická karta od AMD zvládne něco, co ani nejdražší karta konkurence … to je, přiznejme si, trochu trapné. Ale trapnou situaci z toho dělá NVIDIA hlavně svými výmluvami a vysvětlením celé situace …. tvrdí, že to má tak schválně (všichni tomu věříme), protože chce dopřát svým zákazníkům, kteří si připlatí na luxus dvou grafik, nějakou přidanou hodnotu. Skutečně trapné, protože nač platit za něco, co už je tu řadu let a konkurence má i na grafikách za 50 dolarů. Navíc jsme jasně dokázali a stojím si za tím i z vlastní praxe, že pro systém 3 monitorů prostě dvě grafiky nepotřebujete. Dnes má slušná grafická karta úrovně HD 6970 dost výkonu, aby 90% her zvládla v 5760x1200 na plné detaily a zbytek s lehce sníženými. A to více než dostačuje!  Dá se říci, že pokud silná karta dnes neumí více monitorů, je její výkon vlastně zbytečně placený a platíme za něj zbytečnou spotřebou a pořizovací cenou grafiky.

Samozřejmě, pokud chcete to nejlepší, tak na top modelu NVIDIA GTX 590 (důvody jsme si vysvětlili) klidně „Eyefinity“ provozovat můžete. Problém je, že konkurenční levnější a úspornější model HD 6990 je v těchto vysokých detailech a rozlišeních o 15-20% výkonnější. A to je problém, protože GTX 590 nemá na to, provozovat všechny současné hry na maximální detaily, HD 6990 ale ano. Osobně bych však dal přednost dvěma HD 6970, pokud by vám jedna skutečně nestačila. To je tedy zároveň i doporučení pro skutečně nadšence. Dvojici GTX 580 bych se vyhnul proto, že nejsou o tolik výkonnější než dvojice HD 6970, žerou ale podstatně více, stojí podstatně více a hlavně většina her, co dnes vychází, je dělána ve spolupráci s AMD.       

  • AMD Eyefinity – pro a proti

V podstatě žádné skutečné proti a nevýhoda této technologie neexistuje. Tedy v současné chvíli už ne, a díky rozmachu DP je asi největší bolístka, redukce, prostě vyřešenou záležitostí. S DP monitorem žádné nejsou potřeba a je to. Pokud vývojáři her udělají dobře svou práci a nepodělají něco na svém herním engine, tak AMD Eyefinity prostě vlastně nativně funguje úplně všude. Jak ve hrách, tak ve všech jiných programech. Pokud jde o některé z možných jiných nevýhod, tak zejména ti, kteří podobnou technologii nevyzkoušeli, omílají údajně překážející rámy obrazovek. Ten, kdo Eyefinity skutečně používá, tak ví, že je to blbost. Pokud požíváte nejrozumnější a nejrozšířenější systém 3x1 klasicky na šířku, tak víte, že koukáte na prostřední monitor, a když je hra dobře udělaná (pokud jde o umístění menu a titulků), tak si rámečků ani nevšimnete. Dokonce vám to nevadí ani při sledování videa. Prostě si na to zvyknete a rámečky skutečně nepřekáží.

Druhou údajnou nevýhodou Eyefinity podle některých, je to, že je tato technologie na nic, prostě nemá přínos. Řeknu to asi takhle. Počítač s dvojicí monitorů používám řadu let, ale Eyefinity je nejpřínosnější technologií za mnoho mnoho let. Je naprosto jednoduchá a funguje všude. Hraní her na jediném monitoru považuji za ztrátu času a lituji ho zpětně. A tohle myslím vážně. Hraní na jediné obrazovce, tedy hraní s klapkami na očích, je prostě ztráta času a okrádáte se o zážitek, protože na 3 monitorech je to o 300% lepší a to nepřeháním. A na práci? Jeden monitor je vyloženě utrpení, dvojice monitorů byla fajn, ale ten kdo tvrdí, že tři monitory jsou zbytečnost, tak neví, o čem mluví. Plocha 3 monitorů, výrazné omezení nutnosti překlekávat zrychluje práci, dělá jí mnohem příjemnější a omezuje i možnost chyby.   

A ještě jednu věc. Na Eyefinity se musíte dívat vždy co nejvíce zpříma. Tedy nikdy ne z ostrého úhlu. Asi nejhorší a nejvíce zkreslující pohled je shora. Třeba když stojíte a monitory máte půl metru pod sebou, tak je dojem úplně jiný. Bohužel jsem na mnoha předváděcích akcích podobné uzpůsobení viděl, a pokud někteří nepochopili, že se musí skrčit a dívat se kolmo na obrazovky, tak si Eyefinity moc nevyzkoušeli. Jinak pohled trochu ze spodu nebo z boku nevadí, ale umístění obrazovek do Eyefinity, prostě musí být tak, jak obrazovky správně mají být, včetně vašeho posezu. Prostě musíte sedět kolmo před čelním monitorem pokud možno koukat kolmo do jeho středu. Vzdálenost už je na vás, já mám asi 75cm proti 3x 27“ a 5760x1200 a je to ideální.   

(DD´s Eyefinity)

Každý, kdo si Eyefinity pořídil a používal minimálně 2-4týdny, už se nikdy nechce vrátit k jednomu monitoru. Prostě tohle je technologie, kterou musíte vyzkoušet, a jsem si naprosto jist, že ji po měsíci používání shledáte stejně přínosnou jako já a vlastně kdokoliv, kdo si jí kdy pořídil. Eyefinity není žádná technologie pro pár vyvolených s nejsilnějšími grafikami a super drahými monitory. Eyefinity si můžete užívat na mainstreamovém PC k plné spokojenosti a její pořízení vás nezruinuje.

Jako ideální pro většinu domácích uživatelů, považujeme tři úplně obyčejné 22“ LCD (s DP) a k tomu úplně stačí grafika HD 6950/6970 2GB. Prostě rozumné a cenově dostupné věci a budete úplně nadšeni tím, co vám za tu investici Eyefinity přinese. Časem asi budete uvažovat o pořízení větších monitorů, ideálně těch 27“, které už v podstatě pokrývají šíři úhlu lidského pohledu, čímž do hry úplně vtáhnou. Eyefinity také můžete používat i v 3D režimu (s odpovídajícím vybavením), ale vzhledem k současným 3D technologiím, u kterých zásadní nevýhody zcela převyšují velmi malý přínos, bych se 3D vůbec neobtěžoval. A pokud váháte mezi hraním ve 3D na jediném LCD a hraním bez 3D v Eyefinity na 3 LCD, tak není nad čím váhat.

  • Závěr

AMD Eyefinity je příkladem toho, jak úplně jednoduchá a vlastně nijak nová technologie může jednoduše a dostupně nabízet maximální funkčnost a přidanou hodnotu v podstatě bez nevýhod. Dokazuje, že ty nejlepší věci, jsou zároveň těmi nejjednoduššími a nejdostupnějšími. Pokud hrajete hry a pracujete na PC, tak pro vás má přínos vždy a berte ji všemi deseti. Upřímně řečeno, podle mého názoru ("DD"), je to nejjednodušší a zároveň nejgeniálnější a počin s nejvíce „wow“ efektem pro normálního uživatele od AMD a vůbec nějakého výrobce grafik, od doby, co pořádná moderní 3D grafika vůbec přišla na trh. Pro zábavu i pro práci je to jednoduchá, dostupná technologie s velkým přínosem, a pokud ji ještě nepoužíváte, tak se na rovinu o dost se okrádáte.

Mnozí v současnosti váháte nad investicí do nového procesoru, či jiného HW, ale pokud váháte nad investicí do Eyefinity, neváhejte. Je to jedna z nejlepších věcí s největším přínosem a efektem pro vaši práci i zážitek, do které dnes v rámci PC vůbec můžete zainvestovat. Je to investice, jejíž přínos výrazně kladně pocítíte a to je něco, co dnes při pořízení novinek skutečně zřídka kdy vídáme a cítíme.

 

Za zapůjčení komponent pro test děkujeme společnostem ASUS

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-28 22:01:55

No ja sem na ramecky hodne senzitivni, ale je pravda ze mi prestal vadit prechod lcd/ntb, kdyz je mam vedle sebe na drzacich, a i rozdilna uhlopricka mi nakonec nevadila, rozsireni pracovni plochy je uzitecne a to uz i podle deset let stareho vyzkumu u ibm, kde prisli na to ze jeden monitor navic zvedne vykonnost o 10% a dalsi o 30%.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-28 22:29:46
avatar
Je to famózní, líbí se mi to. Ovšem přežil sem bez toho do teď, přežiji i dále. Díky za vyčerpávající článek .
Jinak dotaz: Jak v tom vypadá Auto CAD, 3Ds max nebo Solidworks ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-28 23:53:22
avatar
normálně, tyto programi jsou odjakživa optimalizovány pro multimonitoring
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 08:18:57
avatar
3Ds max bez alespon dvou monitorů? A jak dlouho hledáš třetí curve editor, materiály a milion dalších okínek či oken? :-D Fakt tohle jsou programy kde je to nezbytný pokud si nehcceš vyklikat díru do myši :-D
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - maximálně 2 2011-07-01 12:32:23

S programy 3dsMax, Maya, Photoshop, Motionbuilder, nebo Afrer Effect pracuji profesionalně již přes 12 let, a 3 monitory jsem do dneška nepotřeboval. Ani v jedné z firem kterými jsem za tu dobu prošel, jsem nepoznal nikoho kdo by měl 3 monitory na jedno PC. Jen pro zajímavost, Bugbear Entertainment, Rockstar London, Framestore a momentálně Double Negativ.

Prosazování tří monitorů na práci v grafických editorech je často spíše zbožné přání lidí kteří k profesionální grafice nebo VFX nikdy nepřičichli a dělají ji pouze na amatérské úrovni. Mnohem častější je v těchto firmách zastoupena v grafické části Nvidia díky mnohem lepší kompatibilitě s danými programy, v některých případech dokonce dané programy vyžadují v systému přítomnost grafické karty Quadro pro specifické funkce. Nejčastější přítomnost monitorů ve firmách kde jsem pracoval a pracuji, bývá 1 primární panel 24-30“ a sekundární stejné velikosti, nebo 21“ LCD tablet. Na trojici monitorů u jednoho PC jsem narazil pouze u testerů v Rockstar při návštěvě přátel po letech. Obdobné poznatky mají i moji přátelé z podobných firem, kupříkladu ILM, The Mill, nebo i českých firem z oblasti her a VFX.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-28 22:33:36
avatar
Pěkný článek na který plno z nás čekalo . Líbí se mi ten výkon HD6850CF , do budoucna určitě zauvažuji .
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-28 23:10:16

Paráda, jsem rozhodnutý do toho jít spolu s upgradem PC (tzn. po vydání Bulldozeru a SB-E, pokud by byl cenově dostupný, tak podle výkonu bych o něm uvažoval, jinak to jistí Bulldozer, případně v té době už slevněné SB).

Co se monitorů týče, nezkoušel jsi odstranit ty plastové rámečky? Já mám vybrané HP ZR24w a podle typu uchycení bych to chtěl vyzkoušet, přece jen je rozdíl mít slopky 2 nebo 4 cm.

Celkově velmi očekávaný článek, který splnil to, co si v nadpisu vytyčil, tleskám

Akorát si neodpustím jeden dotaz:
"Česká Mafia II je snad nejlepší hrou minulého roku a dle nás také nejoriginálnější a nejzábavnějším počinem za poslední roky"

Hráli jsme tu samou hru?
Spock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 16:57:59
avatar
Rámečky odstranit jde, dokonce lcd můžete vyjmout a vložit do vlastního rámu, pokud jste dostatečně zručný, bohužel tímto také přijdete o záruku.
kokbulik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NFS Hot Pursuit 2011-06-28 23:36:41
avatar
Need for Speed: Hot Pursuit 4X AA a vice jak 60 fps??? Vyhlazovaní ve hře neni jedine co jsem rozchodil bylo Morphological filtering přes ovladače což mě nejvic na hře mrzelo. A jinak ma hra omezovač na 60 fps tak by mě teda zajimalo jak jste toho dosahli. Je snad nějaky patch co přinaši AA a vypnuti omezovače???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-28 23:54:37
avatar
omezovač FPS se dá vypnout v podstatě u každé hry, kde se nachází úpravou config souborů ;) pro účely testů se nromálně vypíná, protože by bylo trapné, kdyby půlka grafik měla stejný výkon včetně třeba grafiky za 6000 a 15 000 ;)
kokbulik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-28 23:56:15
avatar
A to vyhlazovani? Je tam nebo neni?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 00:00:23
avatar
co se dalo zapnout ve hře, to tam je. Víc nevím, musím se zeptat kolegy co to testoval .... ale mám screen nastavení a je tam jen Anizotropní zapnuto
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-03 18:13:59
avatar
Anizotropní filtrování? To ale není AA, že? ;-)
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 00:19:05
avatar
Pěkný a obsáhlý článek, nicméně takováto řešení si pořizuje minimum lidí, pro obyčejné uživatele pc co před ním netráví celý den je to zbytečný luxus. A zrovna na hry bych toto řešení nedoporučil, to už spíš velkou televizi a k tomu konzoli která je několikanásobně levnější a horší kvalita grafiky se beztak nepozná protože se na to kouká z dálky.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 02:56:46
avatar
Pěkné ale ...

já jsem doma o světelné roky před tebou DD.

Moje kalkulačka má 3 řádky. NE JEDEN !!! NE DVA !!!

TŘIIIIII .... jen to zkus trumfnout bobe.
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 04:00:06
avatar
Moc hezké a hezky obsáhlá recenze. Ale vůbec o tom neuvažuji si něco takového pořídit. Toto je pro opravdové fajšmekry. A jestli je to dostupné běžnému hráči či uživateli, tak to sorry, ale DD tím pádem žiješ na jiné planetě, nebo v jiném státě.
TOC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nutnost použití redukce z DP n 2011-06-29 06:51:42
avatar
Pokud vím, tak nutnost použití téhle redukce byla jen u HD5xxx. U HD6xxx to už vyřešili. Je tedy možné na ní eyefinity používat suše na 2x DVI + HDMI.
Ale můžu se i mýlit.....
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 09:40:15
avatar
Mýlíš se...U HD 6000 pouze přidali podporu až 6 monitorů pro všechny grafiky (s patřičným adaptérem)...bez DP je redukce stále nutná...
JINAK HURÁ TO TEDY TRVALO NEŽ TO VYŠLO...PŘES PŮL ROKU
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Srovnání s konkurencí 2011-06-29 10:33:49

Bude ještě druhá část s nVidia? Aby bylo s čím srovnávat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 10:36:48
avatar
NVIDIA ale neumí 3 monitory na jedné kartě, takže těžko ale kolega říkal něco o 3D článku ....
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 10:41:17

To chápu, ale polovina testu je crossfire, tak aspoň s tou.

U spotřeby je napsáno, že nejlepší je stejně dvojice karet, tak by se alespoň srovnávalo to nejlepší.
Blackie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 12:02:02
avatar
já vám nevim... měl jsem možnost mít na stole 3 skvělý HP LA2306x a nějak mě to nenadchlo... zkoukl jsem pár filmů, ale když jsem hrál třeba portal tak mě obraz ze zbylých dvou monitorů dost otravoval při hledání řešení ;)
Musím ale uznat že třeba Crysis byl úžasnej ale moje chudák 5770 byla na pokraji smrti
RESIDENT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 12:41:25
avatar
Veľmi pekný článok.Dlho som zvažoval či kúpiť do novej zostavy jeden 27" LCD monitor 2560 x 1440 ale tie gameplay videá ma rozhodne presvedčili ,že eyefinety je dobrá voľba a k tomu ešte využijem pre prácu z photoshopom a spravim si male domce kino hurá na 3x 24" LCD
Hellraiser [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 13:12:06

Hned na první stránce v prvním odstavci je chyba - tato ... technologie objevila už na konci roku 20019, spolu s prvními HD 5000 ..

V tom roce bude asi chyba :-) nebo jsem zaspal nějaký ten pátk :-D

Jinak recenezi budu teprve číst, ale už teď mě zajímá co se v ní dozvím :-)
shasler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nebudeš 2011-07-01 14:08:31
avatar
Je mí líto, ale s pravděpodobností blížící se jistotě, se tak vzdáleného data nedožiješ...
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Theatre mod a jine 2011-06-29 14:11:05

Je možné nastavit theatre mod - či jak se to píše? (na 2 monitorech pracuju na jednom běží film/tv?)

Je možné použít monitory různých rozměrů? Např. 1 velký a okolo 2 malé. Ideální třeba po upgrade.

Jak je to s rámečky? Neměli by jít kompenzovat, tzn. že by to vypadalo, jako když koukám z okna a nepřeskakoval by obraz?

Jak se s tím popasují programy? Je třeba jeden monitor hlavní, kde nabíhají programy? Kdybych pracoval v programu, ve kterém nevyužiju všechny, tak abych je mohl vypnout. Používám to tak na 2 monitorech.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 14:19:47
avatar
já mám 2 monitory (1680*1050 a 1920*1080) a výška plochy se určí dle nejmenenšího, tzn 1050, šířka je obyčejný součet tzn. ideální by byly naprosto stejný monitory, nebo se stejným rozlišením programy se dají otevřít buď přes oba monitory nebo normálně přes jeden (např prohlížeč, protože většinou nejsou stránky široký 3000 bodů, ale jen něco přes 1000), hry se na tom hrají dobře, u FPS je malá nevýhoda v tom, že HUD je přímo na rámečcích, ale na to se dá zvyknout filmy se roztáhnou a je to taktéž v pohodě ;)
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 14:54:01

tzn. by asi šlo použít třeba 2x 1600x1200 na výšku a 1920x1200 na šířku a všechny by běželi v nativním rozlišení?

Edit:se mi to popletlo v tomto případě všechny monitory na šířku. Ale s 2560x1600 na šířku by tedy mohli být ty 1600x1200 na výšku a výsledné rozlišení by bylo 2960x1600?

Abysme si rozuměli, když nabíhá program, pamatuje si na kterém běžel monitoru nebo naběhne vždy na nějakém hlavním nebo na celej ploše? Používám občas 2 monitory(jeden většinou vypnutej) a nějak mi to zlobilo (některý programy) a to je jeden jako primární a druhej sekundární.
Existuje v Eyfinity něco jako hlavní(primární) monitor?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 17:01:28
avatar
ne Eyefinity funguje jako jedna plocha, ale s nabíháním programů v určitém místě plochy přeci není problém, Windows si pozici oken pamatuje a většina programů je taky dost inteligentních a spouští se na tom samém místě, kam je umístíš i v okně .... používám to a funguje to normálně, prohlížeč se mi otevírá v jednom monitorů, word ve druhém atd ....
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-30 09:33:33

To tedy znamená, že ty programy musí nabíhat v okně, které je na jednom monitoru a při maximalizaci se roztáhnou na všechny?

Jak je to s prohlížením obrázků ve full screenu? To myslím vypadalo blbě. Ale u tří monitorů by to asi nebyl takovej problém.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-30 15:40:25
avatar
.... nekomplikuj věci ... prostě tak jak ti to funguje na 1 monitoru tedy jedné ploše, úplně stejně to funguje v Eyefeinity, protože 3 LCD vytvářejí 1 plochu prostě se to hodí do poměru toho rozlišení nic divného .... nic víc nic míň .... rozdíl ve funkčnosti 1 plochy na 1 LCD a 1 plochy na 3 LCD je veškerý žádný!
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 15:30:27
avatar
Můžu jako grafik a amatérský střihač potvrdit, že dva monitory jsou fajn, ale tři jsou lepší. V případě videa ještě s outputovým oknem na samostatném displeji/telce
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 15:53:43
avatar
Pěkná recenze dík a jsem v celku nahlodaný já který beru více v potaz velikost než množství.
andrejcallo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 17:18:12

Super članok.doplnil som si veľa informacii a zamyšlam sa nad eyefinity.V auguste idem kupovat novy pc tak už tych par stovak euro navyše sa využije.Ale bral by som zatial len jednu Msi 6970 twin frozr 3.NA to čo hravam hry(Assassins Creed 2 + brotherhood,Starcraft2,Civilization 5,Supreme Commandrer 2 a ine.) by mi to mohlo stačit popripade časom dokupim druhu.

Diky za članok
honzitamichal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 17:27:51
avatar
Zdravim, mám dotaz. Jelikož si chci pořídit 2 way SLI z GTX580 a k tomu Odkaz 3D Vision Surround, tak by mě zajímalo, jak bych měl řešit zapojení monitorů. Na kartě ani na monitoru není DisplayPort, jen HDMI a DVI. Tak má otázka zní, jaké mám použít redukce? Předem díky za odpověď.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 17:58:58
avatar
GTX 580 se přes DP do systému Surround připojovat nemusí ... DP je záležitost AMD ....
honzitamichal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 18:03:09
avatar
Aha, díky za odpověď, já jsem v tomto naprostý amatér, tak se omlouvám Takže jak bych to měl zapojit? Může tam být 3x DVI? Nebo tam musí být i HDMI?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 21:05:06
avatar
u NV je to jedno, jen musíš mít na 3 monitory (víc ale zase nejde) 2 NVIDIA ... a když ty monitory budou mít 3D, tak můžeš mít 3D surround, ale pak ti stejně nebudou ve většině hrách stačit, protože NVIDIA 3D dělá scénu 2x, což znamená 2x větší výkonovou náročnost

U AMD to funguje stejně, jen musí být alespoň jeden kabel přes DP ... můžeš mít taky 3D, jak 120Hz, tak jiné .... u 3D standardů BluRay je podpora stejná u obou firem ...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 19:55:33
avatar
Klobouk dolu, 15 stranek testu, to tu myslim dlouho nebylo. Rekl bych, ze tohle bude DDho detatko Osobne na eyefinity nespecham.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 21:02:29
avatar
no, upřímně jsem většinu článku nedělal já
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 22:42:14
avatar
je to asi utopie...
ale nebylo by paráda kdyby se přímo vyráběl monitor s rozlišením 5760x1080 atd?

odpadnul by problém s rámečky a cena si myslím by mohla být taky "přiměřená".
Monitor by nemusel obsahovat navíc 2 elektroniky, rámy atd...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 23:07:38
avatar
JJ také bych něco takového uvítal...ale stálo by to majland..viz cena 30" atd...Jinak článek jsem psal já a DD tady přidal pár věcí. Měl vyjít už o vánocích ale nějak se na něj nedostalo a ležen přes půl roku ladem v redakčním systému. vyšel bohužel až ted...kvůli tomu jsou i naměřené výsledky pod cat. 10.11
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 23:16:55
avatar
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 23:16:19
avatar
No něco podobného existuje ... prodává to NEC, má to 43" a rozlišení 2880 x 900 , jsou to vlastně dvě LCD do oblouku bez rámečku .... stojí to ale 8000 dolarů ....viz Odkaz

viděl jsem to ale i v Eyefinity: Odkaz

takže to odpovídá na tvé dvě otázky ... vyrobit by se to sice dalo, ale cena by byla všechno, jen ne přiměřená , ale vypadalo by to vážně dobře
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-01 14:07:02

Nejsou to dvě LCD do oblouku, ale 4 projektory promítající na plochu kterou vidíš.

Přívětivější cenu cca 90 tisic a myslím i lepší koupě je Philips Cinema 58PFL9955H/12 s úhlopříčkou 58“ a rozlišením 2560x1080. Součástí je i dvojice aktivních brýlí a externí 5.1 audio sestava.
Bajaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - na 5850 mi to nejako nejde 2011-06-29 23:09:00
avatar
zdravim , nenapada niekoho v com by mohol byt problem ?

mam 1x DVI na DVI a dokupil som 2 kable DP na HDMI,nasledne zapojil tak ze z karty ide

1xDVI na DVI monitor
1xDP na HDMI monitor
1xhdmi na DP monitor ..


ale win 7 mi nechce spustit 3 plochy naraz, stale iba dve, v roznych kombinaciach, tj, otestovane ze videosignal dogaze ist cez kazde zapojenie, ale max 2 naraz , nie 3 .. nemal niekto podobny problem ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 23:10:47
avatar
protože musíš mít kartu z displayportu připojenou do DP na monitoru. ....
Bajaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - este jeden kabel 2011-06-29 23:14:31
avatar
no tak to bude treba este jeden kabel ... dik za radu ..
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-11 12:41:12

Já má ten samý problém.
Mám AMD HD 5830, kde je DVI, HDMI a DP.
Monitory mám tři stejné, starší LCD 1280*1024 a ty mají DVI a VGA.
Z monitorů jdu přes DVI a do kompu jednou normálně a dvakrát přes redukce DP-DVI a HDMI-DVI.
Taky mi jedou jen dva ze tří a můžu si zvolit jakoukoliv kombinaci
Musí být tedy ta redukce na DP aktivní (nějak externě napájená)? Na obrázku v článku vidím tu jednoduchou, která vypadá jako ta moje. ...
Danstahr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-29 23:11:11

Normálně na podobné věci nepoukazuji, ale autoři, není těch "prostě" a "vlastně" v textu nějak moc? I v mluveném přednesu působí tato slova rušivě a v psaném textu je to ještě křiklavější.
Szajter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2011-06-29 23:57:40
avatar
Stále to vypadá strašně amatérsky, je to stejně na hovno jako by sis dal 3 televize vedle sebe To už si raději postav doma kino a hraj přes projektor, když máš potřebu i v adolescenci hrát hry (skoro každou blbost co vyjde).
No alespon budeš slepý 3x rychleji než mi ostatní
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-30 00:08:32
avatar
v článku jasně píšeme, že optimem jsou 27" kvůli velikosti a jedna obrazovka ti prostě nedá to co tři ... tam nejde o to, že budeš mít velký obraz (mimochodem hraní na projektoru je hlopost) ... tam jde o to, že budeš mít velkou pracovní plochu (rozlišení) a skutečný pohled s periferním vnímáním, to ti sebevětší obrazovka poskytnout nemůže .... a nehraju každou hru co vyjde, právě proto, že si vybírám, si to chci užít , hrát to na 1 monitoru je ztráta času, já hlavně ale Eyefintiy používám při práci ....
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-15 22:15:32
avatar
Eyefinity je rozhodně parádní věc, ale DD nazývat hraní na jednom monitoru jako ztráta času... To je dost povrchni a namyšlenecký tvrzení. Né každej má na 3 monitory, ne každej má na dobrou grafiku a přesto většina populace ztrácí čas při hraní na jednom monitoru a co hůř, při hraní na notebooku . Ztráta času je stejná jak při hraní na jednom monitoru, tak při hraní na 3 monitorech.
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-30 15:24:54
avatar
Ahoj, zajímalo by mě, jestli by šlo propojit 3 monitory ve složení 2x 19" 4:3 (dvi) a 1x 24" wide monitor.

Docela o tom pochybuju, ale za zeptání nic nedám :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-06-30 15:36:17
avatar
žádný problém pokud jde o připojení monitorů .... platí všechno, co jsme napsali v článku .... problém je, že rozlišení musí mít stejné, takže se ten 24" musí přizpůosbit těm dvěma 19" takže to bude vypadat prostě strašně
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-01 13:29:17
avatar
DD: Mám 6970 Lightning. Ale nechci Eyefinity 3x1 zapojovat přes DVI a HDMI s DP asi nejde zapojit. Prostě to chci zapojit přes DP. Jenže krata má pouze 2 DP. Když bych ale měl 2 Grafiky, tak by to šlo zapojit: 2 DP do 1. GPU a 1 DP do 2. GPU ???
shasler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kombinace monitorů a poměry st 2011-07-01 14:59:40
avatar
Pro hry je nezbytné, aby byl počet monitorů lichý, tak aby bylo možné vidět záměrný kříž. Je logické, že z toho by pak mohli vyjít výrobci a hráčům nabídnou zajímavé alternativy...

Docela zajímavé by bylo, kdyby někdo začal vyrábět monitory s poměrem stran 15:10 (neboli 3:2). Tak by se daly postavit 3 monitory na výšku vedle sebe a na ně 2 na šířku... Střed obrazu (záměrný kříž) by byl OK a předěl v podobě obráceného T v horní části by nemusel tolik vadit... Dalším vhodným poměrem by byl 5:3, ale nechce se mi počítat, kolik bodů by to muselo mít aby to zvládly grafiky. 5:3 by byl zajímavý hlavně tím, že žádný z předělů (horizontální ani vertikální) nezasahuje do středu obrazovky...

edit: Tak přeci jen mě to nedalo a kdyby byl monitor 1440x960, tak by to při složení 3v+2h dalo 2880x2400 a to by bylo stejné jako 5760x1200 jen v jiném poměru stran...
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-01 16:17:51
avatar
abych se vrátil k tomu monitoru s rozlišením 5760x1080...
Cena je spíš otázkou kolik se jich prodá. Je jasná že "kusová" výroba monitoru (podobnýho jako psal DD) je ohromná. Pokud by se to rozjelo "seriově" šla by cena hodně dolu.
shasler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - souhlas a další nápad 2011-07-01 16:46:20
avatar
Souhlasím. Je to množství prodaných kusů, ale na druhou stranu je jasné, že s rostoucí velikostí monitoru se snižuje množství lidí, kteří si to budou chtít koupit.

Napadá mě (a jistě nejen mě), že by se udělal takový LEGO monitor. Byl by nějaký modul řekněme o velikosti 5x5cm (nebo 2x2palce). Tato moduly by si pak zákazník nakoupil a pospojoval v "libovolně" velký monitor. Displej by samozřejmě nesměl mít rámeček, tedy by vše muselo být řešeno zezadu. Samozřejmě, že by se musela prodávat nějaká podpůrná konstrukce a elektronika, která by to uměla ovládat. Z pohledu HW i SW by to neměl být v dnešní době problém a lidi by si mohli sestavit co by chtěli. Navíc, pokud se někomu zdálo, že už je mu stávající velikost malá, dokoupil by další moduly a zvětšil by monitor třeba o dva sloupce a jeden řádek...
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-01 17:00:50
avatar
To by bylo fakt super Dobře si to vymyslel. Teď to ještě vyrobit
shasler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Teď to ještě vyrobit... 2011-07-01 17:25:04
avatar
"Teď to ještě vyrobit" -> A to je právě problém. Firmy co to umí to udělat nechtěj, i když by to zvládli. A možná by se to i rentovalo, protože by vyráběli jeden (navíc relativně malý) modul v obrovským množství. Změna výroby na jiný typ LCD by mohla být opět snadná. Technologie výroby velkého panelu musí být náročnější než malého... Také díky malým rozměrům modulů by se dala kompenzovat ztrátovost zmetků... Prostě moduly mají hodně výhod a myslím, že jasně převáží nevýhody. Třeba jen ty možnosti v prodejních strategiích kdy by se cenově odlišily již sestavené monitory vs díly apod... Reklamace vadných bodů by byla na úrovni modulu a ne celého monitoru tedy výhoda jak pro výrobce tak uživatel...

Tohle už přeci musí určitě mít někdo v šuplíku a jenom to nechtějí pustit... asi se bojí, že by vydělávali méně (já si to nemyslím)...
Mirindo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - co su to za monitory 2011-07-02 23:44:49

Co su to za monitory na tych dvoch poslednych obrazkoch?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-03 18:39:29
avatar
Diky za super článek!
Škoda, že jsme si od prvního slibu a od provedení spousty testů museli počkat půl roku...

Já na něj čekal skoro měsíc, pak jsem to vzdal a do Eyefinity šel a rozhodně nelituju. Souhlasím s DD, že tohle je hrozně užitečná věc a není to zdaleka tak nedostupná záležitost, jak se může zdát.

Pokud někoho vyděsila spotřeba v článku uváděných sestav a monitorů, tak uvedu spotřebu svojí sestavy, která zdalenka není tak dramatická.
Sestava se skládá z X3 720,HD6950 a 3x 23" e-IPS LED monitor. Všechny monitory dohromady žerou cca 75W a spotřeba i se sestavou se pohybuje při Futuremarku kolem 340W.
Pokud začnu taktovat, tak to jde i přes 450W, ale zatím je jediná hra, kterou mi to neutáhne na High bez O/C a to je Crysis...takže taktuju akorát pro benchmarky ;-)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-03 18:38:55
avatar
Ale abych jen nechválil, Eyefinity má i své chybky...jako ostatně vše.
Za mě je největší problém v tom, že samotné Eyefinity (= spojení všech monitorů do jedné plochy) je na práci ve Windows 7 nepoužitelné.
Důvody jsou jendoduché...start panel se vám z prostředního monitoru roztáhne na všechny tři, takže menu máte úplně vlevo a čas úplně vpravo (i z mých 23" mě po půl hodině bolel krk z otáčení :-D ) a aby to nebylo málo, tak spousta programů se vám nesmyslně roztahuje přes dva i tři monitory.
Zkrátka na práci je mnohem lepší klasická konfigurace tří monitorů.

A zde je háček v Catalystech, které sice umí profily, ale při aktualizaci Catalystů o profily přijdete a musíte je znovu vytvářet včetně nové konfigurace Eyefinity:-(
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-07 13:08:06

Díky, to jsem potřeboval vědět.

Které programy se roztahujou na celou obrazovku?

Jak fungují ty profily?
Jako na praci (2D) samostatné plochy a na hraní (3D) společná plocha?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-31 16:32:43
avatar
Pokud vím, tak při maximalizaci se všechny programy roztahují přes všechny tři monitory a některé programy se rovnou při startu roztáhnou taky i bez maximalizace. Ani jedno mi na práci moc příjemné nepřijde. Mám radši když mi tlačítko maximalizace roztáhne okno na celý monitor, ne na všechny monitory. Dostat pak tři programy každý na jeden monitor je v eyefinity hodně práce s myší a to mi přijde nesmysl...tři monitory mají práci urychlit, ne jí brzdit.

Profily fungují tak, že si nějak nastavíš prostředí, např. dáš monitory do eyefinity, nastavíš kde který je a přidáš kompenzaci rámečku, a potom aktuální nastavení uložíš do profilu se jménem.
Když pak konfiguraci změníš, tak kliknutím na ten uložený profil se můžeš vrátit k tomu co jsi měl nastaveno když jsi profil ukládal...jako SAVE ve hře:-)
Navíc mají nevýhodu, že nejdou nijak editovat (ani přejměnovat), takže vždy ukládáš nový profil/save.

Takže jak píšeš, mám na práci tři samostatné monitory a na hry přepínám do eyefinity. Profilům jde přiřadit klávesová zkratka, takže je to rychlá záležitost.
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-07 13:10:51

Ještě mě napadlo, že jsem nedostal odpověď ohledně rámečků.
Jdou kompenzovat, tj. aby obraz nepřeskakoval z jednoho monitoru na druhej, ale zmizel jako kdyz koukam z okna?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-31 15:40:37
avatar
Kompenzace rámečků samozřejmě je a funguje přesně jak jsi to popsal.
Opět je to ale dle mého názoru super jen pro hraní (kde to používám), na ploše to spíš ruší...
Koleno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OFP 2 2011-07-03 21:55:37

Další českou hrou, co jsme otestovali je Operace Flashpoint 2. - OFP 2 neni ceska hra, ale je od Codemasters.
zdarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-05 17:31:03
avatar
Narazil jsem na zminku o tlousce ramecku u monitoru, ze se planuje jeho ztenceni v budoucnu, to je najaka potvrzena informace - orientacne kdy? Nebo jen logicka domenka ? Planuji nove pc + eyefi.. konecem roku. Dekuji za reakce.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 19:05:13
avatar
mluví se o tom už snad před 5 lety a zatím kulové..Porototypy jsme viděli už dávno pradávno..armáda je využíva ale na trhu stále nejsou
Laura Palmer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-24 09:42:58
avatar
hmmm tak by me zajimalo co je lepsi: hrat na trech monitorech nebo na poradnem projektoru? mohl by me nekdo napsat co je lepsi?
Am01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-06 22:52:15
avatar
Naprosto jednoznačně na třech monitorech.
S projektorem sice uděláš velkej obraz, ale rozlišení bude nízké. Abys viděla větší plochu, tak nestačí zvětšit obraz, ale musíš mu dát i odpovídající rozlišení.

BTW. Dneska jsem zapojil 3 x 24". :-D
Nebylo to zadarmo, ale tak plocha je fantastická!
Po jednom večeru testování ale musím upozornit na jeden závažný problém: Už nikdy nebudu chtít pracovat jenom na jednomu monitoru! ;-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 684x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 456x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 949x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1191x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1511x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1341x
Komentářů: 6