Strana 10 z 13
- Výkon mezi generacemi - vyplatí se UPGRADE?
Protože se občas (často) ptáte, jak jsou na tom s výkonem starší modely v aktuálních hrách ve srovnání s novými, slíbili jsme vám, že se na to také podíváme. Samozřejmě nebudeme testovat všechny ty staré modely ve všech hrách, to by bylo týrání recenzentů :).
- Grafiky s cenami při vydání kolem 5000 tisíc
Úplně nám budou stačit tři ukázkové hry se současnými technologiemi v rozlišení 1920x1200. Nic jsme nikomu neusnadňovali a nechali zapnuté všechny detaily. Dnes se zaměříme na mainstreamové karty, které v době svého vydání stály +/- 5 tisíc, zhruba od 199 - 249 dolarů.

Pokud jste si mysleli, že žádný vývoj neprobíhá, hodně se mýlíte. Starší 40nm generace DX11 grafik jsou na tom ve srovnání s přímými nástupci v současných hrách už hodně špatně.

I poměrně aktuální HD 6870 už jasně dochází dech, takže majitelé starších a slabších modelů už dnes musí rapidně snižovat detaily. Samozřejmě rozhodně to neznamená, že byste si s těmito grafikami nezahráli, ale už opravdu musíte nastavovat nízké a nižší detaily, aby se to vůbec dalo hrát.

Jak vidíte, proti současnému mainstreamu v podobě R9 270X, která je navíc levnější než byli někteří její předchůdci, je rozdíl opravdu masivní. Nejde jen o ten samotný rozdíl FPS, ale je to samozřejmě i o hratelnosti a zážitku.
Příště si dáme do srovnání zase jiné modely ...
|