Strana 10 z 13
- Výkon mezi generacemi - vyplatí se UPGRADE?
Protože se občas (často) ptáte, jak jsou na tom s výkonem starší modely v aktuálních hrách ve srovnání s novými, slíbili jsme vám, že se na to také podíváme. Samozřejmě nebudeme testovat všechny ty staré modely ve všech hrách, to by bylo týrání recenzentů :).
- Grafiky s cenami při vydání kolem 7000 - 8000
Úplně nám budou stačit tři ukázkové hry se současnými technologiemi v rozlišení 1920x1200. Nic jsme nikomu neusnadňovali a nechali zapnuté všechny detaily. Dnes se zaměříme na mainstreamové karty, které v době svého vydání stály +/- 8 tisíc, zhruba od 299 - 399 dolarů. Na srovnání jsme proto vybrali následující modely:
- AMD Radeon R9 280X 3GB - cena při vydání: 299 dolarů
- AMD Radeon HD 6970 2GB - cena při vydání 369 dolarů
- AMD Radeon HD 6950 2GB - cena při vydání 299 dolarů
- ATI Radeon HD 5870 1GB - cena při vydání 379 dolarů
- ATI Radeon HD 5850 1GB - cena při vydání 259 dolarů.
- NV GTX 570 1,28GB - cena při vydání 349 dolarů
- NV GTX 470 1,28GB - Cena při vydání 349 dolarů (pro nekonkurenceschopnost snížena na 329 dolarů)
Pokud jste si mysleli, že žádný vývoj neprobíhá, hodně se mýlíte. Starší 40nm generace DX11 grafik jsou na tom ve srovnání s přímými nástupci v současných hrách už o dost hůře špatně.
I poměrně aktuální HD 6970 či GTX 570 už za R9 280X výrazně zaostávají (a to byly dražší při vydání), takže majitelé starších a slabších modelů už dnes musí rapidně snižovat detaily. Samozřejmě rozhodně to neznamená, že byste si s těmito grafikami nezahráli, ale už opravdu musíte nastavovat nižší detaily, v mnoha nových hrách.
Jak vidíte, proti současnému vyššímu hernímu mainstreamu v podobě R9 280X, která je navíc levnější než byli někteří její předchůdci, je dnes rozdíl už opravdu masivní. Nejde jen o ten samotný rozdíl FPS, ale je to samozřejmě i o hratelnosti a zážitku. Takže pokud přemýšlíte o upgrade, už vidíte, jak je zhruba rozdíl.
Příště si dáme do srovnání zase jiné modely ...
|