TEST AMD Radeon RX 460 „POLARIS 11“ v podání Sapphire NITRO 4GB – Co umí 14nm low end? |
|
|
Napsal Jan "DD" Stach a redakce
|
Monday, 08 August 2016 |
Strana 11 z 15
Horkou novinkou je vůbec první velká hra s vylepšením API VULKAN, což je nová generace otevřeného API standardu, který vzešel z AMD MANTLE a má tedy velmi podobné technologické cíle i jejich provedení, jako DirectX12. API VULKAN je ale otevřený i mimo Windows, adaptoval jej již například Google pro ANDROID. Na PC by pak mohl běžet na Windows i Linux. Jedna z prvních velkých her, která demonstruje jeho značné praktické přínosy, je nový DOOM, který v základu staví na OpenGL. Přínos VULKAN je však značný na NVIDIA a hlavně AMD grafikách jde o desítky % výkonu. Hru jsme tedy zařadili, navíc když jde o tak povedený nový titul, který hned tak neomrzí:
I API VULKAN stejně jako DX12 využívá najednou grafický i výpočetní výkon grafik, z čehož těží univerzálnější architektura AMD grafik. Ale přínos je znáti na NV grafikách, byť není tak velký. Na herním engine nového DooM (idTech) poběží i další chystané hry a to prý s ještě masivnějším nasazením a využitím VULKAN, takže rozhodně se vyplatí sledovat. Doufáme také v prosazení VULKAN API do dalších her.
|
|
PC sestavy a výběr komponent
|