TEST AMD Radeon RX 470 v podání Sapphire OC 4GB a NITRO+ 8GB – Zabiják GTX 1060 a RX 480? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Friday, 05 August 2016
Přejít na obsah
TEST AMD Radeon RX 470 v podání Sapphire OC 4GB a NITRO+ 8GB – Zabiják GTX 1060 a RX 480?
Sapphire RX 470 4GB OC a RX 470 NITRO 8GB - grafické karty
Testy
Star Wars Battlefront (DX11)
The Division (DX11)
Far Cry PRIMAL (DX11)
Witcher 3 (DX11)
GTA 5 (DX11)
Hitman (DX12)
Total War Warhammer (DX12)
DooM (API Vulkan)
Provozní vlastnosti
Výkon, ceny a výhodnost nákupu
Závěr a hodnocení

 

 

  • Závěr a hodnocení

AMD RX 470 je hodně překvapivý model. Výrobci grafik se totiž rozhodli udělat RX 470 poněkud jiným, než jak jej plánovalo AMD. To chtělo z RX 470 udělat jednoznačně zhruba o 15+% slabší grafiku než RX 480, ovšem s velmi nízkou spotřebou a velmi dostupnou cenou. Jenže výrobci grafik neprodávají jedinou edici, která by měla výkon, jaký AMD pro RX 470 navrhlo a k základnímu taktu 926MHz se žádná ani neblíží. Všechny uvedené karty jsou taktované (běžně kolem 1,2GHz v zátěži) s výkonem výrazně lepším, než měl být a hodně blízko RX 480. Z toho důvodu i cena je blíže.

Nemůžu vám tedy říci, jaká tak je referenční RX 470, neboť prostě v referenci žádná na trhu není ani AMD ji nemá. Do testu se nám dostaly dvě verze Sapphire, jedna s referenčním chlazením (jako jediný model na trhu) a druhá v nereferenční verzi Nitro. V obou případech však Sapphire karty přetaktovalo fakticky na úroveň modelů RX 480, takže jediným rozdílem proti RX 480 je těch méně aktivních jednotek v jádře u RX 470 verzí. Takty pamětí i jádra jsou fakticky stejné.

Co je důležité, že i cena je nižší. Karty jsou navíc fyzicky dostupné. Sapphire RX 470 OC „platinum“ 4GB se prodává za cenu zhruba 5900 korun vč. DPH (oficiální doporučená cena) a lze ji na našem trhu skutečně koupit a to dokonce i za méně (startuje na 5600 korunách, přičemž doporučená cena pro RX 470 je v přepočtu 5300 korun vč. DPH). Není asi divu, že díky taktování fakticky na úrovni RX 480 4GB, má jen o málo nižší výkon proti RX 480, která ale stojí 6-6,5 tisíce běžně a tak má tahle edice opravdu výjimečný poměr cena-výkon.

Jenže chladič je prostě … ne moc dobrý, ve smyslu hlučnosti, ačkoliv jsou tací, kteří tento blow chladič mohou ocenit. A tak je tady zhruba o 200 korun dražší NITRO+ 4GB Sapphire verze, která má takty úplně stejné, jako RX 480 Nitro+, nicméně je také jen o malinko levnější než RX 480 NITRO+. Chladič je ale o poznání tišší. Námi testovaná špičková 8GB verze má takty posunuté i na pamětech na těch 8GHz (7GHz u 4GB verzí) a i takty jádra jsou na 1260MHz, což chladič dokáže běžně držet, takže karta má stejné taktování jako identická edice Nitro+ RX 480. Výkon tedy kolísá vlastně jen díky tomu rozdílu výpočetních jednotek v GPU (2048 vs 2034) a nepřekvapivě hlavně v DX12 se projevuje, protože tam je výpočetní výkon karty používán a prostě tam chybí. Nicméně rozdíl není velký. Cena RX 470 8GB NITRO+ je ale jen lehce nad 7 tisíci, což je o pár set až tisíc korun méně než stojí 8GB NITRO+ RX 480! A to jde jinak o fyzicky stejnou kartu, stejný chladič, RGB osvětlení atd. Není tedy divu, že poměr cena-výkon je také o malinko lepší.

  • Konkurenční GTX 1060 pod těžkou palbou!

Fakt že RX 470 je nakonec tak blízko RX 480 je dost problém i pro konkurenční GTX 1060. Ta už ve srovnání s RX 480 je horší karta, kdy má sice lepší výkon pod hůře optimalizovaným DX11, ale horší pod rychle nastupujícím DX12 a ve výsledku má tak maximálně stejný výkon, ovšem stojí více.

Jenže RX 470 sice zastává lehce pod neoptimalizovaným DX11, současně ale jasně poráží GTX 1060 v aktuálních DirectX12/Vulkan hrách, což je dost nářez, když vezmeme v potaz, že RX 470 se dá koupit v testovaných OC verzích normálně i za méně než 6 tisíc, zatímco GTX 1060 je nejlevněji za 7500, fyzicky dostupné edice jsou ale kolem 9 tisíc! I oficiální ceny jsou značně rozdílné, kdy RX 470 začíná na 179 dolarech, GTX 1060 je ale nejméně za 249 -299 dolarů.

GTX 1060 proti RX 470 nemá ale ani výrazně lepší spotřebu, je totiž stejná, což znamená, že zejména pod DX12 kde je výkon RX 470 někdy i lepší, přitom dokáže mít podobnou spotřebu jako GTX 1060, AMD tak v reálu dohnalo NVIDIA v efektivitě (samozřejmě je to hra od hry)!

Ano, v DirectX11 je GTX 1060 o něco výkonnější než RX 470/480 a čím více testů DX11 do recenze zařadíte, tím to vyjde pro GTX 1060 příznivěji, což je něco, co marketing NVIDIA a spřízněné magazíny rády a často využívají k cílené dezinformaci a matení zákazníků, takže dochází k výsledkům, za které by se nemusela stydět nacistická propaganda, kdy jim klidně vyjdou desítky a desítky % rozdílů a předkládají to uživatelům pro aktuální výběr grafiky pro současné a budoucí hry! Realita je ale úplně jinde. V poslední době vydané DX11 hry na aktuálních herních enginech mají již také slušné optimalizace a hlavně každá slušná modernější hra má lepší využití CPU i GPU, takže zejména pro AMD grafiky už to není zatažená ruční brzda. V námi testovaných posledních DX11 hrách je tedy rozdíl mezi RX 480 a GTX 1060 jen pár % ve prospěch GTX 1060 a ani RX 470 o mnoho nezastává. Nicméně budoucnost patří DirectX12 (případně VULKAN) a tam je situace o dost jiná. Více než 10% rozdílu ve prospěch RX 480 je rozhodně znatelnější a dokonce i RX 470 překonává GTX 1060, nebo i v nejhorším případě není slabší! Otázku, kterou si tak musíte při výběru grafik položit:

Bude v budoucnu více her se špatně optimalizovaným Direct11, nevyužívajícím možností vícejádrových CPU i moderních grafik, anebo bude více her s DX12 využívající podstatně více výkonu a možností současných CPU a grafik?

Odpověď přijde již v druhé polovině tohoto roku, kdy vyjde řada DX12 her … brzy nový DeusEx, nová Civilization 6, Battlefield 1, Watch Dogs 2 a tak dále a tak dále. Takže někteří se mohou falešně „uklidňovat“ že DX12 není na trhu, opravdu už jen chvíli. Pro výběr grafické karty je opravdu nutné vzít výkon pod DX12 v potaz, zejména budou-li i další hry stavět GTX 1060 jen na úroveň RX 470, což asi bude ostře sledované téma.  

  • Pro koho je RX 470 určena?

Jako nástupce R9 380, nabízí RX 470 zhruba o 35+% více výkonu, což je hodně znát. Je také o dobrých 70% lepší než GTX 960, zejména v nových DX12 hrách je rozdíl doslova brutální. Ostatně bavíme se o kartě s výkonem na úrovni OC edice GTX 970 až GTX 980, které nedávno stály 10-15 tisíc běžně. Za 5-6 tisíc co by měla RX 470 stát, tedy skvělý posun a zatím zdaleka nejlepší karta v této cenové hladině skutečného mainstreamu. Pro majitele starších generací mainstreamových grafik, jak jsou HD 5800/6800/7800 či GTX 760/960 apod., tedy dosti zajímavý upgrade.

Kromě výkonu má RX 470 lepší optimalizace pro DX12/Vulkan, lepší podporu 4K a akcelerace videa a GPGPU a podporu HDMI 2.0/DP1.4 a umí i FreeSync, přičemž má dostatek výkonu k tomu, abyste jej minimálně v 1080p rozlišení mohli funkčně využít. V neposlední řadě je tu i nízká spotřeba, kdy AMD výrazně srovnává krok s efektivitou GTX 900/1000 grafik NVIDIA, zejména pod DX12/VULKAN, kde již AMD grafiky netrpí nevyužitím ze strany CPU apod, které jim pod DX11 často nesmyslně ubíralo výkon a snižovalo efektivitu.

RX 470 navíc je aktuální POLARIS GPU GCN jádro/architektura, která míří i do herních konzolí, a právě RX 470 má být v nové PS4 NEO, takže optimalizace her na míru budou realitou.   

  • Závěr a hodnocení

Radeon RX 470 je velké překvapení. Testovali jsme některé hry vícekrát, protože jsme prostě nevěřili tomu, co nám vychází. RX 470 tak blízko RX 480 a GTX 1060?!? To musí být chyba. Věřte, že není. Zejména Sapphire prostě nataktovalo i na pamětech (což je klíčové), své edice v podstatě na roven RX 480 verzím a rozdíl v počtu aktivních jednotek tak udělá jen pár % rozdílu, nicméně pokud je výpočetní výkon opravdu využíván (což je pod DX12/VULKAN) je ten úbytek jednotek znát. Nicméně není to zase propastný rozdíl výkonu. Ceny ovšem tomu také odpovídají. I tak je ale RX 470 v testovaných Sapphire verzích zdaleka nejvýhodnější z nových grafik a deklasuje konkurenční GTX 1060, která nabízí v nových hrách pod DX12 maximálně stejný výkon, podobnou spotřebu, ovšem klidně i o až třetinu dráž! Škoda jen, že právě ta nejlevnější edice Sapphire s tím referenčním chladičem má sice takty RX 480, ale i ten referenční chladič, která vedle výrazně tišší Nitro+ edice prostě nedává moc smysl.

Nad čím pak tápu úplně, je rozdíl mezi Nitro+ RX 480 8GB a RX 470 8GB. Fyzicky stejná karta až na počet jednotek v GPU, takty stejné, chlazení i napájení stejné, ale cena poměrně znatelně rozdílná, přičemž ten výkon zase až tak rozdílný není (až tedy na DX12 kde to zjevně něco udělá). AMD navrhlo RX 470 s určitými parametry za určitou cenu, jenže výrobci to nataktovali o poznání výše. A tak se plánovaný rozdíl prostě nekoná. Ceny jsou ale i proto blíže. Pokud šetříte každou korunu, je to dobrá i špatná zpráva zároveň. Dobrá proto, že můžete levněji získat výkon RX 480/GTX 1060 tedy výkon který nedávno nabízela GTX 980 a R9 390/390X řada. Špatná zpráva, protože si stejně musíte připlatit o něco více, ačkoliv RX 470 už je za 6 i méně tisíc, což je celkem přijatelná cena.

V současné době navíc nemá RX 470 konkurenci, protože výkonově GTX 1060 je sice silnější ve starém a končícím DX11, ale maximálně stejně výkonná pod DX12/Vulkan, stojí ale o několik tisíc více! GTX 1060 také nemá FreeSync/AdaptiveSync a GSync to nevynahradí, protože není na levné a střední třídě běžných monitorů. Radeon RX 470 bere GTX 1060 i výhodu nižší spotřeby, protože spotřeba (některých edic) je velmi podobná. Tak mám tak trochu pocit, že nám GTX 1060 zastarala za svou cenu rychleji, než jsme čekali. Uvidíme, jak to bude výkonově v dalších přicházejících mnoha DX12 hrách, ale pokud bude situace stejná, tedy GTX 1060 maximálně na úrovni RX 470, bude muset jít NVIDIA s cenou GTX 1060 podstatně níže, protože za současnou cenu je maximálně nezajímavá. Pravda, marketingově zatím stačí ukazování, že v hůře optimalizovaných (zejména starších) DX11 hrách může být GTX 1060 i výrazně výkonnější (byť staré DX11 neukazuje výkon grafik, ale mizerně optimalizované hry), s přibývajícím počtem DX12 her (již ukazující skutečný výkon grafik, protože už to neomezuje špatně optimalizované využití CPU či výkonu GPU) už si s tím nevystačí.

Radeon RX 470 je jako mainstreamová grafika jasně lepší a hlavně cenově dostupnější, což asi bude hlavně rozhodovat. Kupodivu s vydáním RX 470 trochu klesly i ceny RX 480, nicméně na našem trhu je situace zvláštní. Ceny RX 470 jsou vyšší než doporučené ceny jednotlivých výrobců, což platí i o RX 480 edicích, ale ty už trochu klesly blíže doporučeným cenám, i tak je na trhu u některých edic rozdíl ve stovkách, což je hodně málo. Já doufám, že RX 470 se brzy bude běžně prodávat za ceny kolem 5,5 tisíce, kam také patří a RX 480 jako plná verze bude za těch 6,5-7,5 tisíce pro ty, co si chtějí připlatit (kopíruje to tak situaci R9 380/380X). Nicméně RX 470 je už teď skvělá karta, aktuálně bohužel bez přímé konkurence, protože GTX 1060 je výrazně dražší i když v moderních dobře optimalizovaných DX11 a hlavně DX12/VULKAN hrách nabídne jen stejný výkon a dokonce při podobně nízké spotřebě, čímž NVIDIA přichází o svou hlavní konkurenční výhodu.

Osobně oceňuji Sapphire za nataktování pamětí na 7GHz pro 4GB verzi a 8GHz pro 8GHz, protože někteří další nechali takty na těch slabých 6,6GHz, a výkonově je to docela znát. Ačkoliv ta Sapphire RX 470 OC „platinum“ je skvělá cenově a výhodností, ten „referenční“ chladič vedle Nitro+ verze prostě dobrý není a rozhodně osobně doporučuji si lehce připlatit na 4GB Nitro+ verzi (ať už RX 470 nebo RX 480). Zda koupit 8GB variantu? Za současnou cenu je vzhledem k ceně cela fyzicky stejné verze 480, rozhodně zajímavá.

Hodnocení Sapphire RX 470 OC 4GB „Platinum“: 87%

„Supervýhodná, výkonná mainstreamová karta, ale s hlučným chladičem“.

Hodnocení Sapphire RX 470 NITRO+ 8GB: 94%

 

„Výkonná, výhodná, tiše chlazená grafika“

Za zapůjčení karty děkujeme společnosti AMD a Sapphire

Za zapůjčení výbavy pro test děkujeme našim partnerům:

 

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1060 vs 480 vs 470 2016-08-08 19:20:44

Jooo dlouho jsem přemýšlel co budu dělat se svou 290tkou. výkon stejný cca, ale ta spotřeba a to vyzářené teplo mě opravdu vytáčí ( a to používám vodníka). Takže jsem to nakonec rozsekl rázantně a bude GTX 1070 Zotac AMP extreme.

Trochu mě štve freesync, ale zase s výkonem té karty mě to tolik nemusí brát.
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 19:29:22
avatar
mám to stejně, akorat že jsem přechazel z 5770 na 1070 ono stejně má nvidia podplacené vyvojáře takže hry budou dělane na nvidia karty.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 13:24:45

Jako fakt se mi nechce verit, ze nvidia ma podplacene vyvojare, dukaz? Spis mi vychazi, vzhledek k tomu, ze vetsina her je bohuzel multiplatformnich, tak budou spis vyhovovat AMD kartam. To si myslis, ze vyvojari budou vyvijet hry pro "par" nvidia PC hracu?
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 13:46:45

Podívej se na steam kolik těch "pár" Nvidia hráčů je
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 13:52:57
avatar
Přesně jak říka Valda plus ještě bych dodal, že když se podíváš na twitch tak 90% top streameru ne-li 99% má nvidii.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 17:20:11

Tak jsem dnes otestoval konečně pořádným hraním Dooma novou 1070 a to je úplně jinde, já myslel, že mě u té Radeon 290 omezuje processor (i5 6600) ale bylo to kartou občas byly propady někam k 40 fps a vyloženě mě to štvalo protože ta hra má potom hrozný imput lag. Dle zdejšího testování by to mělo lítat pořád okolo 100fps, ale to se prostě nedělo a hraní na Ultra bylo spíše utrpení. Nemám rád sebemenší sekání. S 1070 to letí jak blázen pořád přes 100Fps. Tak samo Division i když jsem hru dal na úplně low detaily tak občas jsem měl v Dark zone pod 60 fps, při hutné přestřelce i pod 50 a hle s 1070 se nic takového neděje hra je 100% času nad 60 a 80% nad 90 fps. Prostě radeon 290 byla moje velice špatná volba po výborné 7970Ghz. Zotac 1070 zatím u mě 100% ten chladič je bestiální.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 18:10:16
avatar
zvláštní, s 290X jsem nikdy problémy co popisujete neměl ...
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 20:34:38

nj bohužel, možná s nějakým výkonějším CPu ta 290 lépe škáluje, fakt nevím čím to je, ale prostě na mé i5 byla tak o 10-15% lepsi jak 7970 což bylo málo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 20:38:15
avatar
to je nějaký divný ....
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 20:53:48

v desce nebo jinych vecech si myslím problém není. Mám Msi Z 170 Pro a 16 Gb ram všechno to jelo na vodě karta mela max 70 stupnu cpu 60, Zdroj seasonic gold 650. Proste záhada, taky jsem z te 290 byl pekne zklamanej. Zase na druhou stranu jsem ted o to více nadsenej z 1070.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 21:24:23
avatar
njn ale také je to úplně jiná generace ;)
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 20:18:10

Jak se píše v článku, nVidia je dobrá na špatné hry, AMD na dobré, tak sorry za rok, budeš se vztekat, i 470 bude srovnatelná
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 22:34:06

Promin ale pokud si myslíš, že 470 někdy výkonově dotáhne 1070 tak to musíš být hodně zfanatizovanej
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 23:38:51

Tak toto je už vážně zoufalost

Tabulku s cenama budu jako vždy klasicky ignorovat, protože má nulovou vypovídající hodnotu.

Nyní zcela vážný dotaz do davu bez snahy vyvolávat flame nebo cokoliv jiného... dají se někde sehnat naskladněné RX470/480 za v článku avizované ceny? Už mě to věčné šmejdění po eshopech štve.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 23:50:33
avatar
tabulka s cenami je objektivní a uvádíme ceny testovaných skutečně dostupných variant! Flame vyvoláváte jen vy. nemůžeme uvádět ceny karet, které jsme netestovali, nebo nejsou vůbec k sehnání ...
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-10 21:45:48
avatar
(ref) GTX 1060 - 299 Eur (lol) - 8800 Czk
MSI GTX 1060 - 289 Eur - 9300 Czk (zly kurz?)
MSI RX 480@8GB - nevyhovuje do tabulky - neuvadzat!
...
tvoja tvrdohlavost ohladom nerealnych cien ako 1060, tak 480@8GB je zarazajuca.
Ked pouzijes Froogle.com (googlacky porovnac cien typu heureka) tak MSI GTX 1060 najdes od 279.99$ a MSI RX 480 (s tym istym cerveno-ciernym 2vent. chladicom) od 289.99$


Od 250$ sa daju zohnat neref. verzie 1060 (PNY, Zotac).
Najlacnejsia neref. rx 480@8GB je prave ta MSI za 289.99$

Sapphirky na skladoch nie su ani v USA.

Opravi si DD graf s cenami? NIE.
Tipujem odpoved tipu, ze niekedy sa niekde tie ceny zverejnili a sucasne ceny na trhu = REALITA pri nakupe, nas zaujimat nema.
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 00:06:49

Ta "zoufalost" nebyla směrována na článek nebo autora, ale na toho borce co tvrdí, že 470ka bude za rok srovnatelná s 1070kou.

K cenám v tabulce se stále vyjadřovat nehodlám, nehodlám to ani dále rozebírat s Vámi, už tak to tu je rozhádané dost Mějte svou metodiku, máte na ni svaté právo.

Moje otázka směřovala obecně pro všechny, jestli se někde dají sehnat karty za zmiňovanou cenu, respektive jestli ji za tu cenu mají někde naskladněnou. Tyto cenové turbulence nejen AMD karet mě dosti ser*u.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 01:14:58

Daji treba tady Odkaz
Maji ji sice o kilo drazsi nez je uvadeno v clanku ale dostanes TW Warhamer zdarma takze kdyz odectes hru tak vyjde asi o litr levneji nez je uvedeno v clanku. A jsou skladem plus 3 roky zaruka.
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 01:32:06

Diky za odkaz. Já měl teda na mysli spíše nejakou nereferenci, protože s referenční 480 jsem měl tu "čest" a ten chladič je velmi špatný vtip. Putovala zpět.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 12:31:53

Nereference nejsou zatim dostupne co jsem se dival. Ale ani ta 1060 neni nejak dostupna. Dolejc leclerk dava odkazy jak jsou skladem ale kdyz na to kliknes tak na prvnim odkazu pisou ze jeden kus na ceste za 7600 a na druhem prijimame predobjednavky za 7800. Takze nechapu kde se berou ty infa jak jsou 1060 skladem.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 03:27:10

takže takt pod 1300 Mhz v RX 470 nitru se vyrovná 1900+ Mhz v GTX 1070 ?? A až 4,9 Tflops v rx 470 se vyrovná až 6,5 Tflops v GTX 1070. To jako ty hodnoty byly stanoveny pod DX 11 ? nebo jak tomu mám rozumět ?

Proto jsem asi (NE)propadal z matematiky.....
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 06:52:39

Dotyčný se najedl vtipné kaše, když tohle tvrdil, ale o to nejde. Nelze porovnávat takty 2 různých architektur a na základě toho usuzovat výkon.
Jako příklad uvedu loňskou TitanX, která má základní takt jádra 1GHz, Boost 1075MHz a skládá se z 3072 CUDA jader. GTX1070 má základní takt jádra 1506MHz, Boost 1683MHz a obsahuje "pouze" 1920 CUDA jader. A přesto jsou tyto dvě karty výkonem dosti srovnatelné, druhá jmenovaná dokonce občas s přehledem poráží. Možná to není úplně nejlepší příklad, protože architektury Maxwell a Pascal mají mezi sebou korelaci výkonu hodně závislou na taktu jádra.
Jako lepší příklad asi bude prosté srovnání procesorů Intel a AMD, kde Intel je efektivitou taktu někde naprosto jinde a AMD se marně snaží svojí archaickou architekturou vše dohnat honěním počtu jader a GHZ základního taktu.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 08:39:33
avatar
AMD nema archaickou architekturu (rozhodne ne v porovnani s intelem, ktery jede porad to same uz x let ). Akorat se rozhodlo zmensit jadra ale navysit jejich pocet a takt.

Vyrobni proces techto procesoru je to jedine co je na tom mozna archaicke.
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 10:06:32

Srovnej výkon stejně taktovaného čtyřjádrového FX procesoru se nějakým i5 procesorem... stále mi chceš něco namluvit? Proč se všechny recenze GPU testují na sestavách s intelackymi procesory. No protože jsou výkonem někde jinde a AMD o několik let zaspalo dobu, povolilo Intelu si vytvořit monopol a účtovat si šílené peníze i za mainstream čtyřjádro.
Můj předešlý příspěvek pojednával o efektivitě na kmitočet a pravdou je, že v tomto Intely prostě vedou a zmenšení výrobního procesu vyřeší jen spotřebu, nikoliv výkon.
Sám mám velké naděje v Zen, protože konkurence je potřeba a bez ní se nikam nepohneme ještě dlouhou dobu.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 10:55:06
avatar
Tak se vyjadruj presne. Archaicke = starobyle, zastarale.

To s efektivitou nema nic spolecneho.

Michas spoustu veci dohromady a delas z toho akorat gulas.

Spotreba opravdu ovlivnuje vykon. Pokud si opravdu myslis, ze ne, tak by sis o tom mel nejdriv neco nastudovat nez zacnes svou pravdu tak vehementne obhajovat.

Intel ma nepopiratelne vyssi ipc. Jeste aby ne, kdyz AMD u Buldozeru vlastne rozdelila jadro na dve a neco jim nechala sdilene. Uz jenom pocet transistoru na jedno jadro ti napovi ze to tak opravdu je.

Celkovy throuput je ale vyssi u techto dvou jader nez u jednoho. Za idealnich podminek. Bohuzel soucasne programy a hry maji k idealu vetsinou daleko.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 08:58:48

A bude tvrdě atakovat GTX1080, ty pak přiletíš na růžovém obláčku a budeš mávat na všechny ty hlupáky s GTX1070. Opravdu to myslíš vážně to co píšeš?
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 19:30:55
avatar
DD mohli by ste trochu rozšíriť testovacie tabuľky?

Celkové priemerné FPS toho moc nepovedia.
Nedozvieme sa či ten priemer je dôsledkom vyšších prepadov FPS a vysokých maximálnych FPS (oscilácia minima a maxima), alebo nastáva druhý prípad kedy si grafika relatívne konzistentne drží výkon.

Navyše tie minimálne FPS sú dôležité prinajmenšom rovnako ako tie priemerné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 20:01:53
avatar
neplánujeme, už takhle nám to zabírá více času než je zdrávo ... navíc průběhy nic nevypoví, protože na každé sestavě budou úplně jiné .... průměrné FPS jsou dostatečně vypovídající a podobné i na různých sestavách ...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 20:18:10
avatar
Hej, to chápem že to chce kopec času. Lenže na to tu ste, testovať a referovať

Lenže po tom ako som videl porovnanie i5-2500k a i5-4690k/i5-6600k v Crysis 3, kde tie priemerné FPS neboli až tak odlišné, ale naopak prepady FPS v náročných scénach boli priam neskutočné. Kľudne aj 20 FPS rozdiel.

Takže kvôli tomu ma to zaujíma aj u grafických kariet, uvádzať iba priemer fakt nie je smerodajné.

A na akej každej zostave? Veď používate ten istý testovací pc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 20:49:46
avatar
kdy vyšlo Crysis 3?

už jsme to řešili dříve ... průměrné FPS jsou nejvíce vypovídající z hlediska běžného výkonu a nejjednodušší na pochopení ...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 05:40:16

Priemerne FPS za to by som vrazdil, ja mam taku starsiu multiplayer hru, bezne ma 230FPS pri starte, ale ked pride na hromadni boj tie sa pohybuju pod 5 FPS, obcas to ide do extremu a 1FPS/5s. Musim na GPU vypnut vsetko aby som nieco vobec videl. Ale ked vemu priemer je to slusnich 40FPS!!!
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 01:11:24

Priemer je najhorsia vypovedajuca hodnota pre vykon gpu. To ze je najjednoduchsia je pravda. Ale stazovat sa na to ze nieje cas robit priebehy ci percentily je vyslovene vysmech citatelom.
cert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 20:20:19

pri nizkych fps jsou ale podstatne minimalni fps, resp. jestli se to "seka" nebo ne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 20:32:13
avatar
minimální FPS jsou různé na různých sestavách s různými aplikacemi v pozadí atd. O výkonu karty zase tolik neřeknou ... rozhodně se špatnými minimálními FPS neuděláš dobré průměrné FPS ...
Adamer64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 13:20:14

Niekedy premyslam, ci si z nas robis srandu, alebo to co pises myslis uplne vazne. Dufam, ze to je ta prva moznost.
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 19:31:26
avatar
470 nitro+ sem pretaktoval takze vykon mezi ref.480 a nereferencni 480

takže luxusní
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 20:12:10

A za rok jsi téměř na výkonu 1070, jsi vysmátej
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 20:13:38
avatar
a to mozu pretaktovat este vic neni problem vyzkusane akorat zbytecne to taktovat kdyz kazda hra jede FPS 60+
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 20:18:31

Slušný, fullHD?
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 21:10:38
avatar
jo vic nepotrebuju
alesv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 21:51:20
avatar
tak diky za tip, muzes hodit i neco v obraze s vysledkem? ja prave taky cekam jak na smilovani na nitro+ 480 a jeji dostupnost me uprimne uz sere. tohle je za -6% ceny s cca -8% vykonu proti 480 a pokud to jde nataktit tak by to nebylo zle
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 16:55:04
avatar
ja byt tebu tak bych nevahal 480 sa asi clovek nedocká ja sem cekal mesic a kdyz sem zjistil ze 8GB verza 470 ma prakticky vykon jak 480 referencni tak sem to hned vzal kdyz sem to taktl o 5% tak sem mel vykon mezi ref a neref a kdyz o 10% tak vykon jak nereferencni ktera je na alze za 8890Kč usetris dost penez a vykon bude stejny

su s nu maximalne spokojeny mel sem HD 7950 a u teto 470 me to pridalo 30-60FPS zalezi na hre

ale jak rikam zbytecne to taktovat zakladni staci bohate


sniper elite 3 pri pouziti MANTLE 70fps navic v prumeru


nejvěčí prdel na tom je ze ta karta strci do kapse 1060 v DX12
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 19:44:31
avatar
DD jak testujes toho Hitmana normalne pres benchmark?
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kanibalizácia vlastnej RX 480 2016-08-08 19:53:19
avatar
Tak toto som už dlho nevidel

Ako v priebehu masiaca a dačo vytvoriť totálneho kanibala vlastného AMD Radeon RX 480 tak to tu snáď ešte nebolo. Za toto by mali niekde padať hlavy, ale na druhej strane zákazník (spotrebiteľ) musí skákať o sto šesť

Ako ja som veľmi zvedavý ako na toto chce zareagovať Nvidia s 3GB GTX1060 alebo či opráši pôvodnú 128-bit verziu GTX1060-tky pod názvom GTX1050.

Po tomto ma už nič neprekvapí - snáď stále len tá spotreba GCN 4 resp. GCN ako takej.

P.S. som nažhavený na Mini-ITX verziu...
cert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 20:22:50

Jenze 470 nic nekanibalizuje, protoze nereferencni 480 nikde nejsou. Naopak muze odlakat par nasranych lidi, kteri uz malem koupili 1060 (napr. ja).
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 20:31:27
avatar
Ale ved je jedno ci su alebo niesu ked sa nepredávajú na úkor 470-tky.

Ja som zatiaľ žiadne Mini-ITX 470/480 skladom nevidel takže takže zatiaľ je to jednoznačne GTX 1060 (ale som ochotný počkať) a hlavne spotreba ma bude zaujímať.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 19:52:03
avatar
Tak RX 470 ma nesklamala. Len nech je uz viac edicii na trhu, aby som si mal z ktorej vybrat. Na takuto dobru kartu aj v inych vyhotoveniach sa uz pockat rozhodne oplati
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Je dobrý, že je už trochu větš 2016-08-08 21:00:44

výběr novejch karet a skoro každej si vybere. Já si taky vybral. A to novej boiler, protože mi starej v neděli ráno prasknul....
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 21:05:50
avatar
Cena GTX1060 8800??? Už jsou skladem i za 7500

Odkaz

Odkaz 7640
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 21:22:07
avatar
testována GTX 1060 Founders Edition stojí 299 dolarů = 8800 korun vč. DPH
Testovaná MSI GTX 1060 GAMING X stojí 9300,-

Jiné GTX 1060 jsme netestovali a neuvádíme ani ceny netestovaných RX 480/470 verzí ... uvádíme ceny testovaných edic.

většinu skutečně dostupných GTX 1060 stojí kolem 9 tisíc. A ani neumíš číst ceny ... první odkazovaná stojí 7600,- druhá 7800,-

je celkem zvláštní, že GTX 1060 se u nás za oficiálních 249 dolarů (7400,-) téměř prodávají a RX 470 za 179 dolarů (5300,-) a RX 480 za 199/239 dolarů (5900/7100,-) na těch velkých shopech ne ... to by mě vážně zajímalo jak je to možný ;).

uvádíme ceny testovaných dostupných karet.

Jinak 7500,- za 1060? pořád drahý ... 6-7 tisíc maximálně ...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 21:28:05
avatar
To je síce fajn, ale v rámci objektivity by sa na záver článku patrilo zosumarizovať cenovú ponuku modelov na trhu a až potom odporúčať.
Koho preboha zaujíma FE keď sa dá kúpiť len online od nvidie ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 21:45:46
avatar
sumíruji ;) GTX 1060 jsou běžně dostupné za ceny k 9 tisícům i přes ....
Lázeňský švihák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 22:08:46

Stejně by mě zajímalo, pro koho jsou určený ty předražený referenční RX480 a různý MSI a Aušus GTX1060.

Ve chvíli kdy si nVidia dopomáhá ke svým ziskům dotacemi karet Gainward a Palit není moc o čem váhat a volba padne na tyto karty, které sice postrádají cool diody, ale jinak fungují výborně.

DD, nějaká šance otestovat právě třeba jednu z nich? Vím, že spolupracuješ jen s některými výrobci, ale občas by to asi ani nevadilo vzít nějakého jiného výrobce. Nebo je to tak, že testujete jen výrobce, kteří posílají výrobky a platí si třeba bannery? Vůbec se neorientuju v odvětví žurnalistiky, tak nevím, jak to přesně funguje.

P.S. RX470 vypadá taky výborně a je pravda, že trochu zabíjí cenovku 480 a 1060 a to i za ceny přes 8000.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 23:51:48
avatar
snad časem ....

problém je, že zase nemůžeme testovat všechno co bychom rádi, máme 1000 dalších věcí ... takže radši neslibuji.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 07:20:27

Nvidia určitě nedotuje karty firem Gainward a Palit,jak mohlo něco takového někoho vůbec napadnout?Tohle by mohlo být možné možná tak u nás,ale nikdy ne v USA.V případě že by se o tohle Nvidia pokusila má na krku okamžitě žalobu nejen od AMD,ale taky od ostatních firem vyrábějících GK,protože ty by tím pádem byly na trhu znevýhodněny.
Přečti si nějaké hodnocení těch karet na heuréce nebo tak od lidí co si je koupili a budeš vědět proč jsou tak levné.Jednoduchý chladič,laciné zpracování,chudá (téměř žádná) výbava.Proto jsou levnější....
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 07:35:33

Konečně normální názor na tuhle problematiku smyšleného dotování karet.

Jelikož jsem onu zmiňovanou Gainwardku měl doma, mohu potvrdit, že kvalita chladiče je oproti drahým modelům o poznání horší, ale stále ji bez problémů stíhal uchladit, ikdyž si to po výrazném OC již vyžádalo mírně větší teploty v zátěži (77C max).

Nicméně jestli tahle představa smyšleného dotování cen umožní červeným v klidu spát, zatímco doporučené ceny a dostupnost nereferenčních 480tek jsou mýtem samy o sobě... budiž.
Snad má DD pravdu a tento měsíc se již naskladní a budou normálně k sehnání za ceny, jakými se tu ohání.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 08:44:03
avatar
Tak ma na krku zalobu a co pak? Z historie uz vime, ze se neco takoveho NV, ci Intelu i tak vyplatilo...
Lázeňský švihák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 12:20:43

Marthy, souhlasím s tebou. Popravdě jsem to nemyslel vážně. Předpokládal jsem, že fráze "dopomáhá ke svým ziskům dotacemi" bude samovysvětlující. Spíš jsem chtěl poukázat na fakt, že za současné situace je zbytečné kupovat asus kartu za 10500, když můžu mít Gainwardku za 7600.

Po dvou týdnech používání můžu říct, že karta je stejně neslyšná jako moje bývalá MSI GTX760 s TwinFrozrem. +1 za vypínání chladiče v klidovém režimu. Tzn. chladič je určitě levnější, ale neřekl bych, že nedostatečný pro tiché chlazení.

Nevýhodou je prakticky neexistující výbava. Aplikace od GW je opravdu velmi jednoduchá, skoro bych řekl až zastaralá.

Předpokládám, že i PCB bude použité schodné s FE kartou.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 23:20:49
avatar
Absolútny súhlas!
Túto DD-ho rétoriku som zažíval presne v jeho recenziách s 4GB GTX 960, kde uvádzal ceny top modelov ako napr. Asus Strix a pod a ja som mal vtedy bežne dostupnú (4GB pretaktovanú) GIGABYTE GV-N960OC-4GD ITX+ form factor (181 mm) o cca 1100 lacnejšiu. A nebola to najlacnejšia 4GB karta vtedy na trhu. A história sa opakuje.
Podľa mňa je to absolútne kontraproduktívne takto takéto ceny tu zbytočne uvádzať a potom sa vyhovoriť na uvádzané iba tie testované. Každý si vie behom pár sekúnd uvedené overiť (celé rozpätie od najlacnejších po najdrahšie) v najznámejších e-schopoch a ten kto to sleduje denne ako napr. ja, vie ako keď príde 5ks+ ako rýchlo sa po nich zapráši, hlavne z tých lacnejších.

Zatiaľ to vypadá na: EVGA GeForce GTX 1060 SC GAMING, 6GB GDDR5 (1 607 @ 1 835 MHz; Mini-ITX 172 mm) za 7 794 Kč s DPH Odkaz a Odkaz

A tá spotreba RX470 (RX480 ani nehovoriac) napr. oproti tej pretaktovanej OC EVGA 1060 Odkaz / / / Odkaz vs Odkaz. Proste tá spotreba GCN 4 resp. GCN ako taká stále ťahá za kratší koniec...
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 21:18:30

No, ono i za tech 7500 kc to neni zadny terno, kdyz rx 470 lze sehnat za cca 6200 kc. A na fullhd je 470ka dostacujici. Na vyssi rozliseni je zase malo i gtx 1060, na 2k rozliseni to chce alespon gtx 1070.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 23:16:55

Karta je to dobrá a za výbornou cenu, ale podle mě bude víc kanibalizovat RX480 než GTX1060.
Ostatně měl bych pro DDho návrh. Spojovat DX12 a Vulkan do jednoho výsledku je silně zavádějící, takže když už došlo k oddělení DX11 výsledků, tak by se měly rozdělit i testy DX12 a Vulkanu.
U Vulkanu je totiž několik "háčků":
1. Existuje jen jeden Áčkový titul a žádný další se zatím nechystá
2. Výkon je oproti DX12 jiný (a optimalizace pro nVidia se teprve připravuje), takže přidání Doomu k DX12 testům silně zkresluje poměr výsledků u DX12 her, kdy jen díky Doomu přeskočila RX470 konkurenční MSI GTX1060.
-----
Ostatně druhé vylepšení bych viděl u používaných cen, kdy bych vybral třeba pool (seznam) X spolehlivých a větších obchodů a z nich vždy vybíral nejlevnější (nebo průměrnou) cenu daného modelu (pokud ho prodávají). Protože, když jsem teď sledoval cenu Sapphire RX 470 4GB, tak je ve velkých obchodech shodně za 6199Kč, což je oproti 5900Kč rozdíl a hlavně tuto kartu nebezpečně přibližuje RX 480 4GB za 6499Kč (rozdíl 300Kč) za kterou je dostupná ve stejných obchodech.
Ale pochopitelně i přes jinou cenu jde pořád o velmi výhodnou kartu, která si zaslouží ocenění za poměr cena/výkon.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 08:45:58
avatar
Suhlasim. Vulkan je, zatial, iba ukazkou, alternativou, co ako API dokaze oproti DX12. Takze by bolo vhodne uvadzat to osobitne. S tymi cenami je to fakt, ale na trhu je zatial malo modelov, resp. malo dostupnych u nas, prip. CR. RX 470 je jednoznacne vydarena karta. Ale bude to chciet pockat na ustalenie cien. Ta spotreba je uz uplne v poho, par jednotiek wattov ozaj riesit nebudem, ani porovnavat ju s GTX 1060, pretoze proti nej je RX 480. Po ustlani cien a viacero medelov na trhu, bude RX 470 velmi ziadana karta, pretoze ponuka vykon R9 380 a viac, so spotrebou GTX 960 a ponuka pritom vsetky najaktualnejsie technologie pri dobrom pomere cena/vykon, ktory sa casom este zlepsi.
Adamer64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 13:34:44

Ja by som problem Vulkanu momentalne videl aj v tom, ako je viazany na CPU.
Pokial tu niekto pouziva AMD CPU, tak si tieto vysledky vo Vulkane na AMD kartach moze vydelit 2mi a bude to cca vysledok, ktory realne dostanu. To sa zasa v pripade Nvidia kariet nedeje a ten prepad je podstatne rozumnejsi.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 18:35:48
avatar
Myslis, ze Vulkan je viac zavisly na CPU ako DX12? Pytam sa, lebo ja neviem.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 05:16:14

GTX 1060 má výkon někde kolem gtx 980, a gtx 1070 je v mnohých momentech výkonnější jak gtx 980 ti, je to pravda či ne?

Tudíž dle tvého názoru 980ti je dobrá tak akorát na 2k rozlišení ? a GTX 980 je dobrá tak akorát na FullHD rozlišení ? Proč potom známému postačí GTX 950 na fullHD rozlišení na max a stíhá, nebo minimálně stíhala bratru 75 procent her v tomto rozlišení na max. Skutečně jsi toho názoru, že GTX 950 a GTX 980ti jsou karty výkonově srovnatelné??

Já jsem toho názoru, že na 2k, tedy 1440p bude mít GTX 1060 minimálně pod direct 11 výkonově rezervu a RX 470 se zapotí, ale dle mě to prostě stíhat budou obě. Nebo snad na GTX 970 grafikách nešlo hrát na rozlišení 1440p na max ? A to si myslím, že obě dvě karty výkonově tu GTX 970 strčí do kapsy.

Jsem spíše zvědav na výkon ve FHD garfické karty RX 460 a GTX 1050.
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 11:17:43

Názoru, že 1060 má pod 1440 výkonově rezervu, být můžeš a je spousta starších her, kde tomu tak opravdu bude, ale pak jsou také hry, kde ani pod Dx11 to na max detaily zkrátka nejde plynule a už se musí ubírat vyhlazování, snižovat se kvalita textur atd. Určitě si u spousty titulů jde pohrát s nastavením tak, že vizuálně je dopad minimální a výkon dostatečný, ale to už se zkrátka nebavíme o "max".
Měl jsem ji doma, tak vím. U Witchera 3 se při 1200p rozlišení a všem na max (kromě Hairworks) občas propadaly framerate k 40 fps.
alesv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 21:52:52
avatar
DD takze ted uz nema ani moc cenu cekat na nereferencky 480, ktery jsou buhvi kde, nebo to nejak vypada s realnou dostupnosti, tohle by byla holt taky slusna volba
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kedy bude test na RX 480 Asus, 2016-08-08 22:39:55
avatar
Kedy bude test na RX 480 Asus, Gigabyte a MSI?

A taktiez kedy budu v predaji. Vie niekto?
Mára [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 09:35:28

Z czc mi psali, že čekají dodávku MSI RX 480 do 3 týdnů. Nic konkrétního jim dodavatel neřekl.
alesv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 10:02:13
avatar
me vcera psali ze dodavka nereferencnich verzi 480 je nejista a vubec nevi. nabidli mi vraceni penez
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tej Alze uz fakt asi dr*e! 2016-08-10 20:52:10
avatar
Tej Alze uz fakt asi dr*e!

MSI RX 480 Gaming 8G
Grafická karta 8GB GDDR5 (8000MHz), AMD Radeon Polaris 10, Boost clock 1292MHz, PCIe x16, 256bit, 2x HDMI, DVI, 2x DisplayPort

Cena s DPH €374,93
WTF!

To je vtip, vsak? Alebo preklep? To nemozu mysliet vazne!

https://www.alza.sk/msi-rx-480-gaming-8g-d4411899.htm
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-10 21:37:59

Zřejmě nesdílíme stejný smysl pro humor, jaký má náš zelený ufonek.

Cpát nám mainstream kartu za takové ceny, když o 2 tisíce výše se dá již sehnat 1070ka.
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kanibal AMD 2016-08-09 00:34:20

Mne sa zda, ze to AMD teraz v premiere luxusne pokaslalo a pri tom malo naozaj vsetky tromfy nakopat konkurenciu a to hlavne z hladiska pomeru vykon/cena, mozno by aj konkurencia si netrufla davat highendove ceny na v podstate "skriplene" teda osekane cipy 1060 a mozno by ani ziadne FE neexistovali.

mala zacat rovno s predajom (a to vo velkom) nerefer. RX470 4Gb, kde si mohla podla mna dovolit osadit aj cipy s horsou vytaznostou vyrobneho procesu u GF. Jednoducho cipy z prvej varky ,ktore boli urcene pre ref. RX480 sa mali pouzit do osekanych 470. Vo vysledku vidime, aky mali vykonovy rozdiel spravi ked takyto cip osekte na cca -100jednotiek a nehate ho vyrobcom nataktovat na coto pojde!

Hlupy marketing AMD by potom (politikou NV f.b.) predviedol reklamu a par graficky prikraslenych grafov s vyberom a odporucanim testovat prevazne dx12, mantle tituly a hla. 80% z thru mainstremovych GK s cipom AMD by sa predavalo ako teple rozky.

Namiesto toho si vyrobcovia aj samotne AMD skanibalizuje predaje svojich vlastnych produktov. A pritom napriklad taka RX 480 mohla prist neskor aj s inplementovanymi usp. funkciami, ked uz bude vyrobny proces natolko vyladeny, ze tych plnohodnotnych cipov pre 480 bude dost a budu sa dat nataktovat na vysie frekvencie.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 00:43:06

nic proti testu, no osobne by ma zaujimal aky bude mat ta karta vykon napr pri i5 2500k ci podobnych procesoroch... predsa len i7 5960x nie je prave procesor ku ktoremu si bezne niekto osadi 470x.. vacsina ludi kupujucich takuto kartu i7 asi mat nebude.. (je mi jasne ze slo o to aby CPU kartu nebrzdil,no na druhej strane je dobre vediet aj to ako velmi je CPU limitujuci faktor)

no kazdopadne, vyzera to na zaujimavu mainstream kartu.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 00:53:17
avatar
Skúste analogicky aplikovať toto: Odkaz a Odkaz
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 10:44:52

Dakujem zrovna ten druhy odkaz mi moc pomohol lebo tam testovali RX 480 a NM 1060 na Phenom2X 955 @3,2. Ten mam tiez a podla tych testov vyzera ze by nemalo zmysel upgrade z R9380X na 470/480 alebo NV 1060 . CPU by to prislis brzdil asi aj po pretaktovani na 3.7 GHz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 01:14:23
avatar
pak by to nebyl ale test grafiky, ale procesoru ;) na to tady máme také testy ... zrovna i5-2500K by ale asi problém neměla...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 03:15:01

Priatelia (aj DD ) ziadam vas o pomoc. Naozaj mam vazny zaujem o RX 470 4GB v dobrom nereferencnom prevedeni (nie NITRO verzia, kedze ma dost vyske teploty) a urcite si ju zakupim, ked sa o par tyzdnov daju ceny tychto kariet do poriadku. Samozrejme, kartu by som pretaktoval (dajme tomu 1340MHz jadro a VRAM kam to pojde, kazdopadne... o kolko si prilepsim v porovnani s mojou R9 280 @ 1150MHz/6000MHz??? Spotreba bude najskor polovicna, ale zaujima ma vykon a hlavne pomer cena-vykon.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 12:01:52
avatar
mrkni na recenze na guru3d .. tam srovnávají i se staršími GPU
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 12:41:02

Nechapem preco to chces taktovat? To ti zdvyhne vykon o par FPS ale spotrebu hlucnost a zivotnost posle do prdele.
Na Full HD aj 2K tato karticka ti bude stacit, ak chces vacsi vykon tak priplat si za GTX1070
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 13:06:20

Pretoze RX 470 ma cca 20% rezervu v taktovani a taktovanie samo o sebe neznizuje zivotnost polovodicov. Tu znizuje vysoke napatie, resp. vysoke teploty a kedze sa u tychto kariet neda zvysovat na vyssie hodnoty ako 1,15V tak by to malo byt v pohode + nie som zaciatocnik a snazim sa urcit najnizsie stabilne napatie pre dane takty (stalo sa mi uz, ze som ziskal cca 20% vykonu naviac pri napti nizsom ako bolo tovarenske) a na spotrebu to nemusi mat negativny vplyv.

P.S.: Mam doma hp pavilion dv6 s ati mobility radeon hd 4530 z roku 2009, ktora bola pretocena o takmer 40% a stale slape ako hodinky, mam tu gtx 460SE, ktora bola pretocena z 650MHz na 900MHz, rovnako je v pohode, vsetky moje gtx 860m su pretocene aspon o 14% a moja R9 280 je pretocena z 940MHz na 1150MHz (aj moj laptopovy i5 4200H bezi na 3,3GHz...podvoltovany o 85mV)... proste rozumiem tejto problematike a ked dokazem z hw zikat vykon naviac zdarma (+ par youtube videi), tak to urobim.
Matro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 12:51:12

Caute ktoru verziu RX 470 by ste brali? Neviem sa rozhodnúť.
alesv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 12:59:56
avatar
nitro+ 8gb, ale jestli premyslis i od jakeho vyrobce tak se mrkni treba na tohle https://www.youtube.com/watch?v=AzI96SSsVDM, nitro a strix 470
Matro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 13:09:44

Dobre video, Sapphire sa mi asi najviac pozdava, sice Asus je chladnejsi a ma menšiu spotrebu ale aj nižši vykon.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 13:07:22

MSI, ASUS, Gigabyte a XFX vyzeraju dobre... sapphire pokazili pasiv a powercolor taktiez nema najlepsie chladenie.
Matro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 13:22:21

V podstate každá má svoje minusy a plusy, tak neviem asi cena rozhodne, chcel by som 4GB s cenou okolo 220e.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-09 23:13:11

U NV bych do Asusu i sel ale u Radeonu cokoliv jenom ne Asus.
Matro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-10 07:40:13

Prečo nie Asus u AMD?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-10 09:14:06

U generace 290/390 Asus vzal a udelal chladic ktery perfektne sednul na NV karty a pak ho jen narval na Radeon aniz by ho prizpusobil. Vysledek byla tragedie, chladilo to temer tak spatne jako reference. Nedelam si iluze ze by se s novou generaci neco zmenilo. Pro Asus je NV priorita a Radeon maji jen jako bocak. Ja osobne bych sel u Radeonu budto do MSI nebo me oblibene GB ale pouze do tovarne OC edic kvuli lepsim jadrum. Mam rad GB protoze jejich OC edice jsou jen lehce drazsi nez zaklad ale lepsi provozni vlastnosti a lepsi taktovatelnost proste za ten priplatek stoji.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 21:59:43

Matrix mal 96 C
Matro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-10 10:36:56

Čo som pozeral recenzie, tak MSI je na tom s teplotami asi najhoršie, Sapphire vyzera lepsie. Alebo som niečo prehliadol?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-10 10:51:54

Je to mozne. Ja na MSI koukal jen na tu nejvyssi OC edici stejne jako u GB. Mam GB 290 tovarne OC a provozuju ho na 1080 stabilne bez zvysovani napeti a v me dobre vetrane skrini v tech nejvetsich vedrech se drzel pod 80. V beznem pocasi pri stejne zatezi jede kolem 70. Hraju F4 a afterburner ukazuje vytizeni 100%. Takze za sebe doporucuju GB tovarne OC edici.
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CF 2016-08-10 07:22:41
avatar
Jak to vůbec mají tyhle karty s CF? Vím že můstek se už nepoužívá, ale je na to potřeba nějaká speciál deska,která má určitý chipset nebo jakákoli? A jaký procesor by dokázal obě karty obslouzit? Ta 470 se mi líbí z pohledu koupit jednu a až budou peníze, druhou. Jak tedy ten CF v dnešní době chodí?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-10 07:52:31

Pozri sa na svoj monitor a podla toho si kup GPU. Ak mas FULL HD ti staci 470 480 1060 ak mas 2K 1070 a ked mas 4K monitor to uz chce 1080 alebo titana.
Na druhej strane ak trosku uberies na detaile tak hravo ti 4K potiahnu i 470 480 1060
Král Pavel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-10 08:43:36
avatar
AMD využívá CF propojení skrze PCIe sběrnici, kde je potřebná logika umístěna v GPU. CPU v tomto případě není vytěžován (veškerá CF komunikace funguje mezi kartami).
Škálování dvou karet není ve většině případů ideální. Někde funguje parádně, někde je rozdíl zanedbatelný, až žádný. Záleží samozřejmě na vybrané hře a podpoře CF.
Nad CF s kartami střední třídy bych přinejmenším uvažoval jako o né moc šťastném řešení. Doporučoval bych počkat, pošetřit a koupit něco silnějšího.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-10 09:43:10
avatar
Kdyby se chtěl někdo zbavit Fury Nano, neboli příšerně zastaralé 28nm grafiky s dnes už nepoužitelnými pouhými 4Gb paměti (která má mimochodem lepší spotřebu než 980 a třeba ve Vulkánu nakope zadničku i 980Ti), ať mi prosím napíše.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-10 10:50:29
avatar
kedy uvidíme 470/480 v CF zapojení
alesv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - letme dojmy 2016-08-10 22:04:59
avatar
tak ted jsem si chvilku sedel nad novou grafikou:
division na max 55fps
doom vulkan , je to divne ale ukazuje mi steam 150fps (mise meltdown) stabilne bez dropu. mam jen i7 4790k na zakladnim taktu. karta i v zatezi temer neslysna. jedina nevyhoda je snad ze neni na sklade tahle verze v rx480
inca80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zkušenosti 2016-08-13 19:44:26

Zdarec.
Pár postřehů ohledně grafiky RX 470 Nitro+ 8GB. Po naistalování brutální teploty, ventilátory se netočí. Vyzkoušeny nové ovladače i ovladače z orig. CD. Nic nepomohlo . Ventilátory se ne a ne rozjet. Při běžné práci ve Win 50-60 stupňů a teplota roste. Ve hře do 5 min 90 a více stupňů, počítač raději vypínám. Psal jsem na online podporu do Sapphiru. Oznámili mně, že se omlouvají za potíže a grafiku mám reklamovat u prodejce. Jenom podotýkám, že Wattman i třeba Asus GPU Tweak opravdu ukazují 0 rpm. Štáva do ventilátorů teče, ale něco jim bráni se rozjet.
Grafika u prodejce vrácena a vymněněna za nový kus. Ta už se tváří lépe. Ventilátory se točí, v klidu 30-40 stupňů, v zátěži jsem se nedostal přes 70 stupňů. Ale opět řeším problém. Ať vyzkouším jakkékoliv ovladače, hra ( Fallout 4, Dirtrally, GTA 5 atd.)do 5 min ( většinou rychleji) zamrzne a spadne na plochu. PC musím natvrdo restartovat. Neví někdo co stím? Díky.
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 19:59:49

Problém by mohl být v kolizi nějakých zbytkových souborů z předešlých driverů. Za zkoušku to minimálně stojí a třeba to pomůže... zkus nainstalovat utilitu "Display Driver Uninstaller" (ke stažení z Guru3D - Odkaz).
Nainstaluješ, pak nabootuješ do nouzového režimu, spustíš a program by sám měl najít ovladače, které máš v systému nainstalované. Ty vybereš vrchní možnost (Clean and restart). Tímto by ses ovladačů měl zbavit úplně, včetně registrů. Pak jen nainstaluj nejnovější Crimsony (Odkaz) a dál se uvidí.
Mnoha lidem to pomohlo, snad pomůže i tobě. Za zkušení to stojí.
inca80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 20:05:17

Nainstalováno, vyzkoušeno. Problém stále trvá
inca80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 20:06:04

Jen podotýkám. Teploty GPU i všeho ostatního jsou v normě...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 20:48:09
avatar
@inca80:

niektoré hry bežia normálne, či seknú všetky cca do tých 5minút?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 21:17:48
avatar
a máte tu OC edici 1342MHz? jestli jo, přepněte ten spínač (na hraně karty na PCB u toho spínače osvětlení) při vypnutém PC biosu na druhý bios .... pokud to na něm půjde v pořádku je problém zjevně v tom přetaktování a samozřejmě je to na reklamaci ..
inca80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 20:52:16

Ne. Všechny do 5 min zamrznou. I dříve.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-13 21:02:12
avatar
tak by som GPU reklamoval, či lepšie vrátil, ak ešte neubehol týždeň, či 14 dní, neviem dokedy sa dá karta vrátiť ešte...ak to robí vždy, tak to normálne nebude, ani neodladenosťou/nepripravenosťou ovládačov, skrátka niekde je problém a ak ti PC išlo s inou grafikou, staršou povedzme, tak je to grafikou, zváž iný model, či lepšie ak vieš finančne, skús iné riešenie povedzme nejakú RX480 či GTX1060, skrátka iné GPU...s tým, že by si aj tie okamžite vyskúšal po kúpe, či ide všetko ako má, aby si mal čas na vrátenie, ak by sa nič nezmenilo...

s touto kartou môžeš ešte vyskúšať viacero driverov, ak si tak ešte neurobil, či sa problém nevytratí, ale ak nie, tak by som kartu určite reklamoval...
inca80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zkušenosti 2 část 2016-08-14 20:56:15

Tak tahle grafika mě opravdu nepřestává udivovat!! Začínám mít pocit, že Sapphire by měl dělat kazeťáky a ne grafické karty! Ne jenom, že výše zmiňovaný problém trvá, ale navíc karta při při přehrávání videa dostane po cca 15 min epileptický záchvat a roztočí ventilátory na 3000 otáček!! Teplota GPU je kolem 30 stupňů. Pomůže jedině restart...
Opravdu velké rozčarování a zklamání. Zítra jde z domu a mně nezbývá nic jiného než jít k zeleným. AMD mně momentálně nemá co nabídnout. RX 480 není skladem ( nereferenční),další RX 470 nechci. Rád bych věřil, že třeba MSI bude mít solidní model. Ale ne, děkuji, už ne....
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 21:09:19
avatar
vieš čo, úprimne ťa chápem, či budem dostávať mínusky je mi jedno, sám som mal matrix R9 290x od asusu a nesedel chladič a karta sa silno podtaktovávala + teploty okolo stovky a vedel som, že nie som sám, jeden s rovnakou kartou ma na to upozornil a potom som si premeral teploty a zreklamoval a išiel som do nereferenčnej 980Ti a všetko ok...rovnako od asusu, 2x schytať zlú grafiku od rovnakej značky je skrátka sila, ono sú to samé komplikácie z toho, čo má robiť radosť
inca80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 21:29:04

Je to tak, jak říkáš. Momentálně to vypadá na GTX 1070. Asi MSI nebo Asus. Do 1060 se mně jít nechce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 21:42:16
avatar
GTX 1060 za ty prachy (10k za kvalitní edice) rozhodně nestojí ... GTX 1070 je drahá, ale ne o tolik, ale je to prostě performance výkon ne mainstream ... tedy alespoň prozatím ;)

Každopádně s tou NITRO+ je to divný ... jednoznačně problém Sapphire a to by je měli testovat před vypuštěním z výroby ...
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-17 21:13:53

Co tu v kuse omielate, ze je drahsia gtx 1060 ako rx 480 prosim vas v SVK/CZ obchodoch su ceny rovnake dokonca rx 480 stoji viac, a navyse na trhu nie su iba Nitro a MSI gaming x (v pripade RX 480 a ani tie niesu dostupne) a ani jedna z nich nie je lacnejsia ako gtx 1060.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-17 21:16:50
avatar
RX 480 4GB je rozhodně o dost levnější, takže poslední varování před lhaním.
Lázeňský švihák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-17 22:26:03

DD místo varování před lhaním, banováním a snižováním aury apod. by ses měl věnovat opravdovému moderování diskuze.

Ve chvíli, kdy polovina příspěvků pochází od lokálního trola Jalav aka Maysider nebo jak se jmenoval, tak mi to příjde jako důležitější věc k řešení, než napomínání člověka, který porovnával 8GB model 480 s 6GB modelem 1060.

EDIT: opraven nick našeho trola.

Just saying.

P.S. Ve chvíli kdy všechny vybízíš k tomu, aby si vybírali věci podle objektivních faktů mi příjde možnost vybrat si grafickou a procesorou příslušnost u registrace trochu divná. Co myslíš?
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-17 22:02:00
avatar
Jalav čo viem nabetón, tak = Anywherehome, rovnako mal účet maysider (zabanovaný už) a aj iné krátkodobé na ktoré si nespomínam , to bolo krátko pred tou stratou údajov a následnou obnovou, okrem diskusie k článkom v postihnutom období....
Lázeňský švihák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-17 22:07:58

Díky za nápovědu, mám v tom stejně hokej :-D
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 07:48:03

asi ti někdo stoupl na kuří, paranoické oko, že by nVidia měla stádo placených diskutérů, nebo ještě hůř, děláš to zdarma z hlouposti?

já vždy začnu nějakým faktickým vyjádřením (které odpovídá testům a historickým poznatkům), nemůžu za to, že se objeví děti jako ty, co začnou urážet a odpovídat typu "šašek", "směšný" apod.
i tento tvůj příspěvek je naprosto zbytečný, drž se tématu, a to je:

1) že nVidia nemá dobrý poměr cena výkon
2) za rok bude nVidia o třídu proti dnešním AMD horší kvůli slabé podpoře DX12, tedy dnes kupovat nVidii znamená příští rok kupovat novou kartu, aby se vyrovnala dnešním AMD za nižší cenu
3) nVidia jen kopíruje AMD inovace
4) nVidia má starou architekturu, která je pro moderní hry za tu cenu směšná

takže drž se tématu, nevykřikuj jako malé dítě "on něco udělal"

když nesneseš názor, tak se vrať do jesliček, tam zapadneš, nebo si dej ještě jednu proceduru, jestli to pomůže

ti, co mají mozek, těm stačí k mým vyjádřením se nějak fakticky "obořit" nebo koment ohodnotit, ostatní možnosti jsou jen pro malé děti typu tebe, Shadow ROG apod., takže klídek

dovolím si citovat dalšího spokojeného a chytrého uživatele AMD:
Citace:
Pěkná karta. Myslím, že ještě má potenciál jít nahoru.
Mám teď v komplu MSI R380 4GB a manželka GiGa GTX960 4Gb,
a výkon např. ve Witcher je nyní dost rozdílný. V době, kdy jsem je kupoval 5/2015 byla výkonější v testech NV, ale teď je tam 20-30% pro 380 a tohle by nebyl špatný upgrade 960ky.


nVidia = za rok na úrovní o třídu horší a levnější AMD
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 08:13:13
avatar
:

to ma to má ako vyviesť z rovnováhy, sorry, tak na to čakáš darmo, zvlášť od teba je to ale pekná snaha, pri tom vyjadrovaní aké v komentoch používaš a nutno podotknúť, že dlhodobo, takže s vekom by som nezačínal priateľu

ad 1: NV zvlášť napr pri desktopovej GTX1080 má ultravysoké ceny a sám z toho niesom rád, lebo sa posúva stále cena high-endu, (ktorý mňa osobne zaujíma ako segment stále vyššie) ale kde nie je konkurencia, tak tam sú podobné ceny - Vega tu ešte skrátka nieje a je to cítiť...RX480 vs GTX1060 som inak pozeral na alze slovenskej dnes a tie ceny GTX1060 oproti RX480 nie sú žiadna tragédia cca to tuším bolo 359 za nereferenčnú asus strix 1060 a o 10 Eur menej za MSI Gaming...RX 480 bol nejako 270Eur, ale v referenčnom vyhotovení a nereferencie sú prakticky nedostupné zatiaľ...

ad 2: nevidím dôvod, prečo by mal niekto, kto si kúpi GTX1060, 1070, či 1080 kupovať kartu už o rok novú, záleží od užívateľa a jeho náročnosti, ale si myslím, že každoročný upgrade vôbec nie je bežne potrebný a karty chvíľu vydržia, ano, AMD majú o niečo lepší výkon v DX12, ale už nie niako drasticky - Pascal ako vidno z grafov, tak ťaží z DX12 už lepšie ako minuloročný maxwell + faktory ako spotreba, hluk, teploty hovoria v prospech NV kariet jemne, takže či už niekto uprednostní NV, alebo AMD kartu pri nákupe, mne je to jedno, oboje riešenia majú svoje plusy aj mínusy, takže záleží na kritériách...

ad 3: ak narážaš napr na vývoj interposeru a HBM, tak tam sa na vývoji podielalo AMD s Hynixom, ale z pohľadu firmy, teda Nvidie nie je zlá stratégia vyčkať si a potom riešenie rovnako nasadiť - HBM1 malo iba AMD, ale nepomohlo im - 4GB limit, HBM2 robí už aj Samsung, teda sa k nemu dostane aj NV, hlavne v profisfére zatiaľ (GP100)...inak by som nepovedal, že AMD má nejaké super dôležité inovácie, čo by NV nemala, ale nešpecifikoval si čo konkrétne myslíš...

ad 4: tak to nie je pravda, NV má novú architektúru Pascal a vylepšeniam oproti maxwellu určite došlo, napr ako som písal vyššie, tak napr lepší výkon pod DX12 a nestráca NV už výkon v DX12, s tým, že pod DX11 beží s vyššími FPS ako pod DX12, čo sa maxwellom stávalo, takže tu klameš sám seba...

malá rada na záver, prestaň sa obúvať tu do ostatných užívateľov, ušetri si tie až cirkusové komenty ktoré tu všade postuješ a začni sa správať a vyjadrovať v diskusii normálne, tak ako drtivá väčšina ostatných - robíš hanbu iba sám sebe a žiaľ, ti to očividne nedochádza, dúfam, že si dočítal až sem a vzal si si moje rady k srdcu...
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 08:47:23

no vidíš, jak to najednou jde bez hloupého stěžování, ale máš to moc dlouhé, tak ...

ale za snahu máš za jedna!
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-17 21:32:21
avatar
Pozrel som 4 vaše najväčšie eschopy a tu sú statusy k 4GB RX480:
Přijímáme předobjednávky; 0 kusů; Není skladem – na dotaz; nemajú ani 4GB model zalistovaný...

Snáď to stihnú back to school aj tak je uhorková sezóna.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 08:42:07

Posledne varovanie pred lhanim??? Pan aDDmin Vy ma tu nevarujte a neobvinujte, ze som lhar!!! To si nedovolujte a kludne ma mozete zabanovat a rovno aj zmazat moje konto na takejto stranke s PC tematikou byt ani nechcem, kde admin oznacuje uzivatelov ako lhar. Pekny den!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 10:32:16
avatar
Jste lhář a mohu to dokázat:

RX 480 4GB/8GB se v CZ prodávají za 6400/7050 korun vč. DPH (Odkaz

GTX 1060 je ve stejném obchodě za minimálně 7600,- korun a všechny jsou většinou nedostupné jako u levnějších RX 480. Referenční GTX 1060 stojí dokonce bezmála 9 tisíc.

Takže tvrzení že RX 480 je dražší než GTX 1060 je zcela jednoznačně lživé, já vám to dokázal a nevím proč bych měl lháře u nás tolerovat.
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 10:47:26

az na to ze 4GB 480 jsou pouze zalistovane a predbezna doba dodani je polovina zari
coz mimochodem plati i pro vsechny nereference rx 480

je treba si priznat ze tenhle hype kolem 480 AMD a jeji partneri opet a znova nezvladli, referenci si koupi jen fanousek a dokonce i fanousci znacky, kteri si ji koupi, ji casto vymeni za nereferenci 1060 za stejnou cenu
protoze je to proste lepsi nabidka
kdyz mam porovnat referenci 480 za 7100 a nereference 1060 za 7500 tak nechapu co bych si musel vymyslet abych moh doporucit AMD
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 11:11:57

Pozor na to! RX 480 8g refernencu neporovnavajte s GTX 1060 nereferencnou! (ta je naprosto nedostupna, teda u nas) ceny treba porovnavat GTX 1060 6g s RX 480 8g a samozrejme nereferencne a najlepsie od jedneho vyrobcu ako napr. https://www.alza.sk/msi-rx-480-gaming-8g-d4411899.htm?catid=18859406 a https://www.alza.sk/msi-gtx-1060-gaming-x-6g-d4367058.htm?catid=18859503 alebo https://www.czc.cz/sapphire-radeon-nitro-rx-480-8gb-gddr5_2/195864/produkt a https://www.czc.cz/gainward-geforce-gtx-1060-6gb-gddr5/195150/produkt s tohoto jednoznacne vychadza ze NEREFERNCNE modely RX 480 8g NIE SU!!! Jednoznacne lacnejsie ako GTX 1060 ako to Vy pane propagujete!
Lázeňský švihák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 13:21:11

DD, pokusím se příspěvěk opravit, tak aby nebyl dle tvých měřítek lživý. Oprav mě, pokud se pletu.

Dle aktuálně skladových zásob - 18.8. na CZ trhu je nejlevnější skladová GTX1060 levnější než jakákoliv skladová RX480. Je to tak?

Pokud to tak není, tak mě samozřejmě oprav. Vždyť RX480 nikde skoro nejsou ne?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 13:33:08
avatar
no nejlevnější GTX 1060 jsou také vyprodané a také se prodávají a jsou, to samé s RX 480 ...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 13:36:49
avatar
DD tu je vsak rozdiel. Vzdy ked pride 5ks+ do par hodin sa v eschopoch rozpredaju a zaroven objednane idu priamo zakaznikom a nie na sklad!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 13:58:21
avatar
RX 480 jsou také, vím to, kupuji je ... že vás baví se furt hádat ... ano RX 480 je levnější, smiřte se s tím a je jich málo skladem protože je o ně velký zájem a dodávky jsou stále nízké? ...

Já se tady nemíním o těhle nesmyslech s váma pořád dohadovat.... jste normální??? 7000 korun za RX 480 8GB a 7600 korun za GTX 1060 ... co je nižší číslo? co je levnější ... takže tímto to ukončuji a další diskuse na téma co je levnější jestli RX 480 za 7 nebo GTX 1060 za 7,6 je automatický BAN za SPAM

Já ty karty neprodávám, ale jsem je schopen za tyhle ceny okamžitě nakoupit.
Lázeňský švihák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 13:44:29

Myšleno dle aktuálně skladových zásob - 18.8.
Např. Alza má skladem 5+ kusů za 7700, Mironet má taky něco pod 8000. Ještě dnes bych je mohl mít doma, pokud bych měl zájem. Levnější RX480 skladem nenajdu ne?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 13:55:07
avatar
Ta reference za 7000 je normálně dostupná akorát jich také chodí tak akorát že co přijde to se prodá ... prostě RX 480 je levnější a přestaňte se hádat oficiální i ceny obchodech jsou pro RX 480 prostě nižší než pro GTX 1060 tak o čem se tu přesvědčujete?!?

Já se tady nemíním o těhle nesmyslech s váma pořád dohadovat.... jste normální??? 7000 korun za RX 480 8GB a 7600 korun za GTX 1060 ... co je nižší číslo? co je levnější ... takže tímto to ukončuji a další diskuse na téma co je levnější jestli RX 480 za 7 nebo GTX 1060 za 7,6 je automatický BAN za SPAM

Já ty karty neprodávám, ale jsem je schopen za tyhle ceny okamžitě nakoupit.
Lázeňský švihák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 14:00:25

DD, mrzí mě, že to vnímáš jako dohadování. Pouze se snažím ověřovat si některé informace.

Mrzí mě též tvůj útočný tón. Je podle tebe nutný?

Popravdě nejjednodušší pro tebe je, prostě nereagovat, když se nechceš dohadovat. Klidně mi na můj dotaz mohl odpovědět kdokoliv jiný a já bych se neurazil.

Daleko více bych spíše řešil našeho Jalava, který pouze diskuze ničí a není na rozdíl ode mě konstruktivní.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 14:01:37
avatar
jak mám nereagovat??

Kdyby já tvrdil, že GTX 1060 je levnější než RX 480 tak jsem za vola a neobjektivní protože to není prostě pravda ...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 14:48:56
avatar
@Lázeňský švihák:

Citace:
Daleko více bych spíše řešil našeho Jalava, který pouze diskuze ničí a není na rozdíl ode mě konstruktivní.


kde sa ti mám pod toto podpísať, povedz mi...proste čo kde v ktorom článku koment, tak odhováranie od kúpy NV ľubovoľnej grafiky, nezmyseľné a nepodstatné narážky a vlastne aj často začína flame a vôbec to urážlivé jeho správanie sa voči niektorým ...som rád, že to píšu aj iný, ale aj keby ten ban dostal, tak rovno môže začať písať z účtu Anywherehome, to je tiež on
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-19 07:50:18

vy jste úplná mafie, na mé faktické příspěvky začínáte urážením a zbytečně tak rozviřujete diskuse a pak si stěžujete, že tu má někdo názor
vás platí nVidie, nebo jste prostě tak hloupí?

DD, udělej s tím už něco, Lázeňský švihák a Shadow jen kecají, urážejí na každý příspěvek, co tu někdo napíše pro AMD, navíc lžou

kolik už udělali zbytečných příspěvku jen s "smíchu", "šašek"
tohle tolerovat budeš?

vždyť se podívej, kolik tu mají příspěvků, co vůbec nic neříkají, jen se snaží o "zesměšňování", snad jsi jim na to neskočil?
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 13:43:25

Je zvláštní, že v žebříčku most wished Amazonu (tak samo prodejů) nefiguruje ani jedna 480 zato několik 1060.

https://www.amazon.com/gp/most-gifted/electronics/284822/ref=zg_bs_tab_t_mg

že by to bylo tím, že dodávky karet jsou i pro amazon tak nízké a tím nízká i prodejnost aby nějak zasáhly do těchto čísel ? hmm ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 13:55:13
avatar
že by to bylo tím že tyto žebříčky absolutně nesouvisí s prodeji samotnými ale jako propagace toho na čem má daný obchod větší marži a co chce aby se prodávalo? už to tu bylo několikrát ...

Já se tady nemíním o těhle nesmyslech s váma pořád dohadovat.... jste normální??? 7000 korun za RX 480 8GB a 7600 korun za GTX 1060 ... co je nižší číslo? co je levnější ... takže tímto to ukončuji a další diskuse na téma co je levnější jestli RX 480 za 7 nebo GTX 1060 za 7,6 je automatický BAN za SPAM

Já ty karty neprodávám, ale jsem je schopen za tyhle ceny okamžitě nakoupit.
JirkaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Potvrzuji zkušenosti inca80 2016-08-14 22:58:01

Po třech dnech testování musím bohužel zkušenosti "inca80" potvrdit.
Sapphire Nitro+ 8GB, ovladače na dodané placce nepoužitelné, odinstalovány, vyčištěno a nainstalovány poslední z 12.8.2016. Pod Win7 opět pády programů. Karta má nastaveno semipasivní chlazení, to gunfuje tak, že do cca 54-55°C ventilátory stojí, pak naběhnou na 24% (cca 1100ot/min - procenta a otáčky tradičně neodpovídají) a po zchlazení GPU na cca 47°C se ventilátory opět vypnou. Donutit kartu ke kontinuálnímu běhu ventilátorů se mi nepodařilo. Trixx je nefunkční, ukazuje buď nuly nebo N/A, Afterburner rovněž nefunguje. Jediné co dodá nějaké informace o provozu karty je poslední GPU-Z, verze 1.10.0. Rovněž tak potvrzuji spuštění ventilátorů na 100% tj. 3200ot/min při sledování videa, u flashového na internetu v prohlížeči Firefox zcela pravidelně. Jediné řešení je restart PC. Další anomálie - karta občas po startu nebo restartu PC najede s plnou frekvencí GPU tj. 1260MHz, paměti OK nastartují na 300(x4)Mhz. Opět jediné řešení restart PC a doufat, že se to nebude opakovat, což se bohužel stalo.
Veřejně říkám, že to Sapphire zle posmál. Zítra tj. Po 15.8. kartu vracím a i já asi půjdu do GTX1070, nejspíš MSI. A taky říkám, že jsem hrozně moc zklamán, jak to vypadá, asi tyto karty budou potřebovat hóóódně času, než se stanou použitelnými. jakpíše DD, výrobce by měl karty testovat, kašle na to a toto je výsledek ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 23:19:09
avatar
zvláštní, naše grafika běhala normálně a v dalších recenzích taky ... doufejme, že to byla nějaká vadná série u vás ..
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 00:17:53
avatar
Citace:
zvláštní, naše grafika běhala normálně a v dalších recenzích taky ... doufejme, že to byla nějaká vadná série u vás ..


...ja sa bojím, že je to vážnejšie a nie je to také neobvyklé, ako som písal vyššie, tak asus matrix R9 290X mal svojho času dosť vážny problém a ako som vyberal vlastnú kartu na reklamáciu z PC, tak chadením som vedel jemne pohnúť - vôbec nebolo napevno, teda odvod tepla bol minimálny a nebol som sám...

pri RX 470 Saphire Nitro sa ozvali už dvaja s dokopy 3 zlými kartami, karta mohla dopadnúť dobre v recenzii, dopadol dobre aj Matrix 290X svojho času a bol chválený oproti NV matrix 780Ti Asus, ale to prevedenie nebolo rovnako kvalitne prispôsobené, na recenzie asi posielajú najlepšie kusy kariet, ktoré problémy nemusia vykazovať, Sapphire to odladí určite časom a revíziou karty, ale už má daný model zlé meno, snáď nie je problém hlbšie v čipoch, dúfam, že ostatné RX470/480 karty sú na tom dobre, inak by to bola katastrofa...
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 07:42:57

ty už jsi tím neustálým mlením o "vadných" AMD kartách velmi podezřelý.....

zvlášť ty příběhy, co skončí "jdu do 1070", "1070 zachránil celý, dojemný příběh"

zajímavé, že stejné scénáře "záchrany" se zde opakují

asi jiná karta než nVidia 1070 neexistuje
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 08:26:35
avatar
3x vadná sapphire RX470 8G Nitro+, u mňa a kamaráta v minulosti vadné Asus matrix R9 290X - všetko nutné reklamácie, že sa vôbec pýtam, ale vydíš sa pri svojich komentoch a odpovediach - choď sa pozrieť do zrkadla, či si spokojný s tým, čo tam vidíš a ak ano, tak sa skús nad sebou zamyslieť ak to dokážeš, je neuveriteľné, že ty si neschytal ešte ban na všetky účty, pri takom množstve primitívnych narážok, keď mnoho a mnoho registrovaných tu schytalo ban za omnoho triviálnejšie veci ako čo ty predvádzaš - narážka týmto na DDho, poprosím o zakročenie proti neustálemu narážaniu, urážaniu a spamovaniu od tohto užívateľa, snáď hovorím za všetkých, ďakujem
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 08:51:13

co máš konkrétně na mysli? Ty bys koukám banoval už jen za pouhý názor
bacha na cévku!
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-17 22:44:59

BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-14 23:56:55

Soudě podle zkušeností uživatelů si člověk koupi Nitra vážně musí rozmýšlet.
Stále nejsem rozhodnutý, jestli si mám nechat 1070ku od Gigabytu (G1 Gaming OC) nebo jít do něčeho mírně slabšího. I přes špatné zkušenosti s referencí, jsem ještě chtěl dát šanci RX480ce, ale kromě Nitra jsou všechny cenama dost přestřelené (situace obdobná u 1060, ale tam se do osmi tisíc dá přeci jen vybrat víc).
A právě těch osm tisíc je pro mě strop, co jsem ochotný za ty karty dát (myslím 1060 a 480), cokoliv výš pro tyhle karty ztrácí smysl.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 07:33:19

Asus není dobrý v GK, ale kvůli špatnému výrobci se rozhodnout pro úplně jiný produkt, to značí velmi špatnou orientaci

to je jako bych nebyl spokojený s Octavií od Škodovky, tak si koupil traktora od Škodovky, už to chňápeš, jak hloupě si se zachoval?

Vy dva tu píšete skutečné zkušenosti? Spíš to vypadá nalinkované "problémy" dle nVidia payroll.
RX480 se prodává velmi dobře a tyto problémy jsem nějak nezaznamenal.
inca80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zkušenosti 3 2016-08-15 21:46:14

Problém s Nitro + vyřešen!! Koupil jsem GeForce 1070 od MSI a je klid. Za 2 vadné RX 470 jsem měl vystaveny dobropisy, dostal jsem cca 790 kč zpět a jel domů. Po instalaci vše ok, nic nepadá, stabilní teploty i otáčky ventilátorů. Je to paradox. Na RX 470/480 jsem se hodně těšil. Pro mne optimální grafika výkon/ cena. A nakonec končím u karty, kterou jsem vlastně ani nechtěl a nepotřeboval.A možná ani nevyužiji její výkon na to mé občasné hraní...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-17 18:01:56
avatar
tak hlavne že ide všetko ako má, podarilo sa :-)
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 07:35:55

vy dva musíte být placní nVidie, takové "hrané" příspěvky snad ani nejsou možné, normální, to se opravdu v diskusích moc často nevidí
Ještě napíšete, že jste AMD kupovali za posledních 10 let tak 1000x a pokaždý reklamace :-D

nVidia prostě zachránila celý, dojemný a smutný příběh!!! Tomu uvěří jen pablb
alhruska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-17 12:20:12
avatar
Pěkná karta. Myslím, že ještě má potenciál jít nahoru.
Mám teď v komplu MSI R380 4GB a manželka GiGa GTX960 4Gb,
a výkon např. ve Witcher je nyní dost rozdílný. V době, kdy jsem je kupoval 5/2015 byla výkonější v testech NV, ale teď je tam 20-30% pro 380 a tohle by nebyl špatný upgrade 960ky.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 07:36:56

přesně, o čem mluvím, nVidia časem stárne, AMD se časem dostane o třídu výš, přesto za nižší cenu
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 10:02:53
avatar
5/2015 este R9 380 nebola ani uvedena takze ju nebolo mozne porovnavat s GTX 960. Prosim o uvedenie zdrojov kde bola GTX 960 vykonnejsia vo Witcher ako R9 380 ? Inak pekny pokus az by som povedal koho rukopis pod nim vidim...
alhruska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 10:52:33
avatar
Omluva, teď jsem se kvůli tobě jsem se podíval na záručák a je to 7/2015. Rukopis koho? Jsem tu nový a nevidím problém napsat můj názor. Recenze stranili NV a Witcher jako příklad, který teď hrajeme, nevidím v tom nic dalšího. Jen HATES a dětska tyhle žabomyší války bavěj. Věř mi, já sem na to starej.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-18 12:20:44
avatar
Odkaz a Odkaz Prosim uviest zdroje kde bola podla Vasich tvrdeni GTX 960 v hre Witcher vykonejsia pred cca rokom ako R9 380 ?
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-17 15:15:15

Tak ja cakam na vegu ale zase uz dlhsiu dobu som bez grafiky a chcel by som nieco docasne a toto vypada fantasticky. Aky je rozdiel v chladeni oproti tej MSI gaming ktora stoji podobne? Ci je na tom msi lepsie. Plus v zaklade pozeram ze trochu nizsi takt jadra aj pamati, predpokladam ale ze rucne by to malo ist nataktovat rovnako ako nitro?
vrbicm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-19 15:54:51

Také jsem si koupil RX470 v 8GB verzi od Sapphire dočasně, než AMD představí VEGU. Můžu říct, že za ty peníze je bezkonkurenční - hraji v rozlišení 1440p a vše na velmi vysoké detaily se slušnými fps (samozřejmě nečekejte vše na ultra + 60fps).

MSI se v tomto případě určitě nevyplatí kupovat, protože bude výkonem dost pod Sapphirem a pravděpodobně ty paměti nikdy na 8000MHz nedostanete. Chlazení má MSI možná o něco lepší, ale i to od Sapphire je téměř neslyšitelné pokud nebudete ještě dále taktovat.
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-19 17:42:20

Tak dik za radu, dnes som objednaval tu od MSI tak som zrusil a beriem sapphire. Dostupnost ale je taka vselijaka tak snad im to nebude trvat cele tyzdne
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 840x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 566x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1024x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1215x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1546x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1367x
Komentářů: 7