Strana 3 z 10
- Battlefield V (DirectX 12 a RayTracing)
Aktuální multiplayerová hra, která má skvělou optimalizaci a umí využít i pokročilejší technologie DirectX12, má dokonce jako první i DirectX Raytracing, které však můžete využít jen u RTX karet, což bude tématem budoucího testu. Aktuálně je BF V určitě zdaleka nejlépe vypadající hrou současnosti, kdy vizuální kvalita a detailnost je úžasná. O to více překvapí, že hra je velmi dobře optimalizovaná a běhá v plných nádherných detailech i na mainstreamových kartách, klidně i ve vyšším než 1080p rozlišení. Navíc použitý herní engine (Frostbite), používá celá řada her od EA, jde v podstatě o jejich hlavní technický základ, a používat jej bude i nadále, a výkony grafik jsou tak podobné v mnoha dalších hrách:
Všechny karty testujeme v režimu DirectX12 a hra běží na plné detaily (ultra+AA). Žádné úlevy pro testované modely a všechny mají identické podmínky. Hra je také aktualizovaná na nejnovější verzi. Včetně podpory DirectX Ray tracing, který nabízí nejnovější podzimní aktualizaci W10 a která umožňuje Ray Tracing ve hrách. NVIDIA RTX jsou zatím jediné karty, které to umí a Battlefield V je jediná hra, která Ray Tracing efekty pro ně nabízí. První zkušenosti byly hodně negativní, nicméně v našem případě už je testováno s vylepšenou verzí, která sice snížila některé detaily a kvalitu efektů, ale výkonově už alespoň RTX 2070 dosáhne s RTX ON na 60FPS i když jen ve FullHD.
Bohužel i tak to znamená brutální pokles výkonu na úroveň toho co běžně poskytuje GTX 1060 a pokud nevíte, na co se dívat, tak si těch Ray tracing efektů ve hře ani nevšimnete. Pro vyšší rozlišení jako 1440p nebo dokonce 2160p, je pak RTX ON na RTX 2070 nepoužitelný, protože karta na to nemá dost výkonu, což vzhledem k ceně 16 – 17 tisíc za NV FE a ASUS STRIX verze, nelze označit za OK.
|