Strana 7 z 8
- Provozní vlastnosti, chlazení, OC
Podívejme se ještě na HD 5830 z hlediska provozních vlastností. Začněme spotřebou …
Dnes už grafiky testujeme ve třech režimech. Proto máme otestován zatím omezený počet grafik a samozřejmě jich bude s dalšími testy přibývat. Iddle, tedy provoz grafiky v naprostém klidu, HD akceleraci videa, což je v podstatě typická spotřeba v běžném provozu a pak v maximální zátěži při hře.
ASUS Radeon HD 5830 si nevede úplně špatně. V klidu je to na úrovní HD 5800, což jak víme je vynikající, v zátěži se drží těsně pod HD 5850 a v běžném provozu je také na úrovni HD 5800 modelů. Z hlediska spotřeby to tedy není žádná tragédie, ale vzhledem k výkonu ani nic, z čeho bychom jásali.
Dnešní test je prvním seznámením s chlazením ASUS DirectCU. Jak si vede?
Vůbec ne špatně. Teploty jsou příjemné, v klidu o kartě vůbec nevíte a v zátěži stoupne hlučnost jen nepatrně. Celkově tedy velmi dobré chlazení. Zatím nemáme hlukoměr, ale do dalších testů to snad napravíme ….
Grafická karta HD 5830 má tři základní režimy taktů. Iddle, což je 157MHz na jádru a 1200MHz na pamětech, Blu Ray HD 400MHz/3600MHz a 3D Load 800MHz/4000MHz. Zvýšení taktů nedělá kartě problémy, ale u HD 5830 bude opravdu hodně záležet na každém kusu osazeného jádra.
Námi dosažené hodnoty běžného OC jsou 960MHz pro jádro a 5250MHz pro paměti. To přidá HD 5830 proti základu ve hrách na výkonu zhruba kolem 15-18%. HD 5850 však výkonově ve většině hrách nedohoní, protože HD 5830 má prostě málo aktivních jednotek a zejména velké omezení ROPs.
Podívejme se tedy na úplný závěr ….
|