Strana 2 z 14
- Testovací sestava a testovací postup a 3DMARK 06
Pro dnešní a následující testy jsem vylepšil testovací sestavu, jak se dalo. Takže dnes jsou všechny testované karty s aktuálními výsledky na aktuálních ovladačích.
Testovací sestava DDWorld.cz:
|
Model |
Zapůjčil |
Procesor |
AMD Athlon64 X2 6000+ (3,0GHz, s AM2)@3,2GHz |
|
Chlazení |
Ninja Scythe + |
|
Základní deska |
Gigabyte GA-AMD790FX sAM2+ |
|
RAM |
2x1GB DDR2 800Mhz cl4
|
|
Grafická karta |
viz testy |
|
Pevný disk |
Western Digital Raptor
74GB 10 000ot/min |
|
Zdroj |
Thermaltake Toughpower 750W |
|
OS |
Windows Vista Ultimate 32-bit |
|
V sestavě se dále nachází zvuková karta Creative Audigy 2 ZS PCI a druhý 250GB pevný disk na data a zálohu.
GF8800GTS 320MB - 169.19
GF8800GTS 640MB - 169.19
GF8800GTX 768MB - 169.19
GF8800Ultra 768MB - 169.19
HD2900PRO 512MB - Catalyst 7.11
HD2900XT 512MB - Catalyst 7.11
GF8800GT 512MB - 169.19
HD3800 256MB - Catalyst 7.11
HD2600XT - Catalyst 7.11
GF8600GT/S - 169.19
X1950PRO 512MB - Catalyst 7.11
HD3870 512MB - Catalyst 7.11
Pro testování jsme vybrali velký počet rozličných her. Otestováno máme celkem 10 herních titulů všech aktuálně používaných technologií. 5 jich je na DX9(či OpenGL) a 5 jich je na DX10. Doufám, že je to dostatečně spravedlivé. Netestujeme TimeDEMa, ale testujeme přímo sekvence z dané hry, kdy vybíráme takovou část prostředí, které se ve hře vyskytuje nejčastěji. Každá sekvence v každé hře trvá stejnou dobu. Měříme pomocí programu FRAPS. Výsledkem jsou průměrná FPS, tedy nejčastější hodnoty, ve kterých se karty v dané hře pohybují. Nemá cenu měřit nejnižší nebo nejvyšší FPS, často jsou ovlivněny dalšími vlivy a na každé sestavě budou diametrálně odlišné. Přejděme k prvnímu testu.
Od tohoto testu již natrvalo opouštíme starší 3D Mark 05. Celkem myslím, že nám stačí výsledky z jednoho nesmyslného testu, takže nač dělat dva. 3D Mark dnes již nic zajímavého nenaměří, výsledky absolutně neodpovídají realitě.
Pokud hrajete 3Dmark 06 často, tak si směle kartu podle jeho výsledků vybírejte. Pokud ovšem hrajete spíše hry, tak na 3Dmark v klidu zapomeňte. Přejděme tedy od teorie k praxi ...
|