TEST: GIGABYTE AORUS RTX 2080 Ti XTREME – Skvělá grafická karta zatížena daní za NV logo Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Tuesday, 28 May 2019
Přejít na obsah
TEST: GIGABYTE AORUS RTX 2080 Ti XTREME – Skvělá grafická karta zatížena daní za NV logo
RTX 2080 Ti - Grafická karta
Battlefield V (DX12)
Shadow of the Tomb Raider (DX12)
Metro Exodus (DX12)
Far Cry 5 (DX11)
Forza Horizon 4 (DX12)
Kingdom Come DELIVERANCE (DX11)
Provozní vlastnosti - spotřeba, chlazení a taktování
Závěr a hodnocení

 

 

 

  • Závěr a hodnocení

NVIDIA RTX 2080 ti bezkonkurenčně nejvýkonnější herní grafika na trhu (tedy s výjimkou sesterské TITAN RTX edice, která má plnou specifikaci jádra a dvojnásobek paměti, ale výkon je jen o 10% lepší, ovšem stojí ještě nesmyslnější dvojnásobek). Výkon 2080 Ti odpovídá tomu, co očekáváme od nové generace a nástupce GTX 1080 Ti, odpovídá tomu, co přinášely generační skoky. Tedy zhruba +30% výkonu.

Ano RTX 2080Ti žere více než 1080Ti, ale má také větší jádro atd. Technologicky je také lépe vybavená, potěší plná podpory DX12/VULKAN, tedy věci, co GTX 1080 Ti neměla a trpí tak v novějších hrách s modernějšími API. Samozřejmě jako TOP model má RTX 2080 Ti i extra výbavu v podobě AI TENSOR jednotek a RT akcelerátorů pro Raytracing. V případě této karty a této edice dávají obě věci smysl a nelze jejich přítomnost kritizovat.

RayTracing NVIDIA RTX technologie je však naprostý nesmysl na levnějších kartách jako RTX 2060/2070/2080, protože ty nemají a nikdy mít nebudou dost výkonu na to to zvládnout. Navíc u nich má jít hlavně o lepší cenu a tyhle nevyužitelné věci je jen prodražují. U RTX 2080 Ti je to jiné, tahle karta stojí hromadu peněz, má být TOP modelem a tyhle vlastně nevyužitelné věci má mít, protože je to prostě demonstrátor těch technologií. Ano, i v případě RTX 2080 Ti je také zapnutí Raytracingu v těch 4 hrách kde je, nesmysl, protože bohužel ve 4K rozlišení, které bude většina jejich majitelů minimálně používat, nemá ani tahle karta dost výkonu na to to vše zvládnout. S RTX s plnými detaily se ani ve slušně optimalizovaném Battlefield V na 60FPS s RTX on prostě nedostanu. Ale prostě beru to, že tam ta technologie je, ovšem připlácet za ní je nesmysl i tady.  

Potíž je prostě ta cena karty samotné.

  • RTX 2080 Ti je skvělá grafická karta za přepálenou cenu

Neexistuje žádný dobrý, natož rozumný, důvod, proč RTX 2080 Ti stojí, to, co stojí. Není žádného sporu o tom, že NVIDIA má nejvýkonnější herní grafiku na trhu a RTX 2080 Ti je skvělá grafika, skvělý nástupce GTX 1080 Ti a jejich předchůdců. Nicméně cena, kterou si za to NVIDIA účtuje, je urážkou rozumných zákazníků, výrobců grafik i fandů této značky, kteří jí roky podporují. Neexistuje žádné rozumné akceptovatelné vysvětlení, proč by tahle karta měla stát 1200 dolarů (33 tisíc korun). Zejména referenční NVIDIA FE verze kvalitativně zpracováním rozhodně této částce neodpovídá. Zpracování a komponenty PCB i chladiče, jsou mnohem horší, než na řadě špičkových nereferenčních mainstreamových edicích karet, za zlomek ceny 2080 Ti. Takže kvalita rozhodně není to, co by NVIDIA RTX 2080 Ti vystihovalo, nemluvě o problémech s kvalitou a fungováním u mnoha kusů těchto karet, zejména z úvodních sérií.

Gigabyte a jeho AORUS XTREME je kvalitativně úplně jiná liga, ale nic, na co bychom už z GTX 1080 Ti v podobných luxusních edicích nebyli zvyklí. A ty stály těch cca 22-24 tisíc běžně, tedy kolem 799 dolarů, kdy základ byl 699 dolarů, tedy 20 tisíc. Ale RTX 2080 Ti za 1200 dolarů, kdy Gigabyte XTREME stojí 35 tisíc korun? Kde a v čem je těch 10 tisíc korun navíc? Ano, to je marže NVIDIA, která využívá situace na trhu, dokud může. Potřebuje totiž brzdit ten obrovský finanční propad, který zažívá, protože končí a skončila ta mimořádná situace, kdy NV neměla na trhu konkurenci a současně vypukla těžařská mánie. Za poslední kvartál šly příjmy NVIDIA o třetinu dolů a půjdou ještě níže. NVIDIA tohle brzdí právě cenami RTX série, kdy investory chlácholí, že prodeje jsou dobré, protože zisky z nových karet jsou prý na slušné úrovni a stejné jako u předchůdce. Co už se snaží schovat je fakt, že ve skutečnosti se RTX prodává mnohem hůře, ale výdělek je skoro stejný, protože se výrazně zvýšila cena karet, zejména u modelů, které jsou v nestandardní situaci, že nemají úplně konkurenci. To je celé. Proto je poměr cena výkon u RTX modelů od 2070 výše naprosto příšerný. To je jediný důvod, proč RTX 2080Ti stojí 33 - 35 tisíc a ne 20 - 24 tisíc, co by normálně měla, a co stála GTX 1080 Ti ve stejných cenově náročných provedeních.

Víme, že celá řada RTX je předražená třeba i díky AMD a jeho Radeon VII, což je grafika, která vlastně neměla ani vyjít. 7nm VEGA 20 není určena pro herní trh, přesto se jako slušná herní grafika může prodávat, protože RTX jsou tak drahé. Nicméně Radeon VII stojí těch 20 tisíc korun ale na rozdíl od RTX 2080 za stejnou cenu, u něj se nikdo neptá, proč stojí tolik. Z hlediska výrobních nákladů je Radeon VII mnohem dražší než RTX 2080 s její jen mainstreamovou 256-bit sběrnici a ušmudlanými 8GB GDDR6 paměťmi. Radeon VII bude zcela určitě minimálně z hlediska nákladů stejně drahý na výrobu (nebo i dražší) než RTX 2080Ti! Na RTX 2080 Ti totiž vlastně není nic až tak technicky zásadně nového a objevného. Jediné, co vybočuje, je monumentálně obří grafické jádro, to bude drahé v každém případě, ale Radeon VII a jeho 7nm VEGA 20? Bude stejně drahé, má sice poloviční velikost, ale 7nm výroba je mnohem dražší a jádro je mnohem pokročilejší (dvojnásobná hustota tranzistorů atd.). Jinak ovšem má RTX 2080 Ti klasickou konstrukci zbytku karty. 352-bit sběrnice a 11GB GDDR6 pamětí není nic extra. Radeon VII má ale mnohem dražší HBM2 paměti na bezkonkurenční 1TB/s propustnosti, a to hned v 16GB kapacitě! To je zhruba dvojnásobně dražší řešení, než co používá RTX 2080 Ti. A přesto Radeon VII grafika stojí ve výsledku 20 tisíc a RTX 2080 Ti máme kupovat za 33 tisíc?! Jediný rozdíl je prostě marže a přístup k zákazníkům u společností AMD a NVIDIA.

Ano, NVIDIA si ty vyšší ceny může „dovolit“, má prostě lepší herní výkon. Ale já jako zákazník mám prostě problém ty přepálené ceny platit, když vím, že mě někdo bere nepokrytě na hůl. A to nemám nic proti drahým produktům jako takovým. RTX 2080 Ti je skvělá karta, ale za 33 tisíc korun (i víc) prostě nestojí. A řada majitelů GTX 1080 Ti má stejný názor, dokonce i lidi, kteří ty peníze zase moc neřeší, to také říkají. Mnoho fandů prostě RTX 2080 Ti neplánuje za stávající ceny koupit, i když na ní má, protože prostě není hloupá a nehodlá být neskrývaně okrádána. Sponzorování NVIDIA má být dobrovolná věc, ne že jsme nuceni všichni podporovat NVIDIA a její proti-uživatelskou politiku, její snahy o monopolizaci trhu, horší výběr a horší podmínky na trhu pro nás zákazníky i výrobce (GPP apod.), její snahy omezit vývoj průmyslových standardů atd. Cena RTX 2080 Ti by byla v pořádku, pokud by jasně bylo uvedeno, že těch 10 tisíc korun, co tyhle karty stojí navíc proti tomu, co by skutečně měly ve skutečnosti stát, je sponzorský dar pro NVIDIA. Ale v tom případě bych očekával v balení karet alespoň tričko a v centrále společnosti NVIDIA plaketu :-/. Logo na čipech obvykle nic nepřináší, může ale nás stát velké peníze.

  • Závěr

RTX 2080 Ti v referenční FE verzi je za těch 33 tisíc korun opravdu mizerná karta a nikomu ji nedoporučuji. Kvalita zpracování na úrovni mainstreamu, chlazení hlučné a tak dále. Za 33 tisíc korun je to prakticky urážka.

Naproti tomu Gigabyte a jeho AORUS XTREME je přesně ta karta, kterou v high endu očekáváme. Fantastické zpracování, kvalita v každém ohledu, vynikající chlazení. Jedna z nejlepších klasických karet, kterou jsem kdy držel v ruce. S výjimkou vodou chlazených edic, které má Gigabyte také na trhu, jde to nejlepší, co vůbec je k mání. Samozřejmě je ještě o něco dražší, stojí obrovských 35 tisíc korun.

Problémem je prostě cenová politika NVIDIA, která zneužívá situace na trhu, což je snad doufejme dočasné a jako zákazníci bychom k tomu neměli dál přispívat pro vlastní dobro. Není pochyb o tom, že RTX 2080 Ti karty mají stát správně tak o 10 tisíc méně, tedy to, co stály GTX 1080 Ti. Neexistuje žádný ospravedlnitelný důvod, proč by měly stát to, co teď stojí. Musíte opravdu nenávidět fungující konkurenční prostředí, nebo vám musí být peníze úplně ukradené, abyste tu cenu v tomto případě neřešili.

Jinak samozřejmě ano, pokud chcete to nejlepší na poli herních grafik, pak je RTX 2080 Ti jasná volba a v podobně GIGABYTE a jeho skvělé AUORUS Xtreme edice i solidně tiše chlazená karta s parádním designem i slušným výkonem pro 4K či VR hraní (ale bez RayTracingu RTX, na ten opravdu nemá dost výkonu, je to jen demonstrátor této technologie budoucích generací karet a her).

Za zapůjčení karet děkujeme příznivcům objektivních testů z řad nejen českých distributorů IT ...

Za zapůjčení ostatní výbavy pro testování děkujeme našim stálým partnerům.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
besh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 18:33:19

Nejde o daň za NV logo, ale o daň za neschopnost konkurence dodat konkurenceschopný produkt na trh.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 19:10:14
avatar
neschopnost by to byla, kdyby konkurence dělala jen grafiky, měla stejně nebo více peněz než NVIDIA a pořád nic neměla ... ale pokud máš konkurenci, která prakticky z ničeho s polovičním rozpočtem proti NV dokáže vytřít podlahu s Intelem na poli CPU a současně mít na většině trhu s grafikami nejvýhodnějšího a nekvýkonnější karty a ještě dodávat řešení pro celý konzolový trh, pak absenci v jedné cenové hladině, která na trhu znamená nula nula nic podílu, opravdu nelze nazvat neschopností. To spíše se můžeš divit, proč NV když má několikrát větší rozpočet na vývoj GPU stále nemá 100% trhu a nenabízí všude lepší a nejvýhodnější grafiky a současně nemá lepší procesory, když konkurence s mnohem menším rozpočtem dokáže mít slušné CPU i slušné GPU ....


Samozřejmě je to daň za NV logo v tomto případě, za nic jiného ty peníze neplatíš ... konkurence z nich nemá ani korunu, takže to nemůže být její daň ;).
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 19:22:33

Souhlasím. Zjednodušeně se dá říct, že AMD chybí jen jeden TOP produkt proti nejvýkonější 1 grafice NV. Jinak konkurenceschopnost je velmi vyvážená v GPU oblasti.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 20:09:43
avatar
to čo píšeš sú validné argumenty, minca má ale dve strany a niekto by mohol argumentovať že: 1. na začiatku majú všetky firmy rovnaké podmienky 2. AMD technológie potrebné na vývoj grafických kariet získala kúpou ATI bez tohoto by možno žiadne AMD grafické karty neboli.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 20:22:57
avatar
neměli, AMD pořád dělá dvě věci na špičkové úrovni NV jednu ...
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 22:22:47

A to má být co za logiku? POkud na to nemají, tak se toho měli zbavit. U Samsungu taky nikoho kdo kupuje SSD nezajímá že dělá milión různých výrobků. A mimochodem to není zas tak dlouho, kdy byla NVIDIA menší než AMD.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 22:38:33

Jakože kvůli 20% výkonu, co chybí na jednu nejvyšší kartu NV, tak AMD by mělo odpískat celou grafickou divizi? Twl kde to sme ...
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 23:00:58
avatar
Taky se obcas pozastavuji nad logikou nekterych radoby uzivatelu, kteri by si zjevne prali, aby na tom trhu s gk zustala jenom ta samotna nvidia. To bychom se vsichni meli tak dobre, vyvoj by zrychlil do nebeskych vysin a ceny hw by urcite vyklesaly az na samotne dno
Pak si ale vzdycky uvedomim, ze tihle urcite nehaji zajmy obycejnych uzivatelu, ale asi nekoho jineho. Jake k tomu maji duvody uz je vlastne vedlejsi..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 01:26:54
avatar
hele jestli neumíš stovku sprint pod 10 sekund, tak tě taky utratíme, jsi evidentně k ničemu


NVIDIA nebyla o moc menší než AMD a pořád dělal jen jednu věc, AMD dělá dvě a pořádně .... a už je to dlouho, co je NV větší, takže je fakt nefér očekávat od AMD stejné výsldky jako od NV a současně aby poráželo Intel a to všechno při polovičním rozpočtu NV ... také bych tě chtěl vidět, jak hraješ sám proti celému fotbalovému teamu a pokud nevyhraješ tak jsi prostě looser ....
Richi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 02:30:23

Pokusím se ti vysvětlit o co některým čtenářům jde a výjdu ze stejné myšlenky o AMD a NV i z vtipu o 10 sekundách.

- Neměly/nemají stejné podmínky? OK. - To lidé také ne.
- Držíš prst v pr.eli AMD? OK. - Jednoho běžce máš raději, toho druhého máš rád méně.
- Dělá AMD dvě veci a NV jen jednu? OK. - Jeden běžec má dvě práce a druhý má bohatého tatínka.
- Je AMD ta "hodná" a NV ta "zlá" firma? OK. Ten první běžec dává krev a sbírá starý papír, ten druhý je arogantní hajzl.

No a najednou jsme na Olympijských hrách ve finále běhu na 100m.
Co bude nakonec rozhodovat? Bez velkého překvapení, pouze pořadí v cíli. Všechno ostatní budou jen zbytečné kecy.
Nesměřuji to tak, že nemáš pravdu a souhlasím s tím, že NV si z lidí dělá srandu. Souhlasím s tím, že snad AMD zase nakopne výrobu solidních GPU a souhlasím s tím, že to jediné snad přiměje NV ty nehorázné ceny upravit.
Jednání ohledně NV a tvého webu považuji za sprosté a držím ti palec.
Nicméně, jde o pořadí v cíli a všechno ostatní ... ale to už jsem psal.
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 09:15:11

Proboha, co pořád řešíte? AMD bylo větší firmou už v době kdy dělalo jen CPU. Rozhodli se koupit ATI. Ok, v tu chvíli rozšířili svoje portfolio a logicky měli být o to ATI větší a úspěšnější. To je jen selský rozum.
Pokud ale od té doby jdou opačným směrem a zmenšují se, tak je to jen a jen jejich chyba a žádné nesmyslné obhajoby to nezmění. Můžou si za to jen a jen sami a ne NVIDIA nebo nedejbože zákazníci.
A že najdeme stovky a tisíce firem na světě, které jsou stejně úspěšné nebo dokonce technicky lepší než jejich velká konkurence, je prostě realita. A opět logická.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 09:27:18
avatar
pokud Intel hazel AMD klacky pod nohy a roky a roky protizakone loboval za to aby je nikdo nekupoval neni divu ze se zmensovali.. taky za to byl Intel odsouzen ale ty roky a roky "bidy" nikdo uz AMD nezaplati.. DNeska mohlo bejt AMD na urovni Intelu, mohli sme tu mit vyrovnavy konkurencni prostredi a mnohem lepsi grafiky, protoze by na to AMD melo lidi a prachy..
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 06:45:43
avatar
Nynější situace dopadne zase stejně jako v dobe příchodu Core 2 Duo. Prostě AMD ma teď super technologii a a tím uvedla na trh parádní hardware. No... Intel se opět otřepe a přijde s něčím co opět bude zlomova technologie. Je to furt dokola Jinak nefandim Intelu.. Vždy jsem jel AMD(mimo Pentia II 350mhz)
janpsar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RT 2019-05-29 19:11:01

Proč by nebyla vhodná na RT? V průměru má u BF5 ve 4K na Ultra včetně RT na max 42FPS.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 19:46:35
avatar
Si děláš srandu ne? 42FPS je nehratelných .... a nezlob se na mě, ale 33 tisíc za grafiku a 42 FPS ve 4K v roce 2019 ... ?! Děkuji, RayTracing vynechám .... nemluvě o tom, že BF5 je jediná hra, kde je to trochu optimalizované a stejně si toho při hraní té hry nevšimneš, pokud přesně nevíš, na jaký konkrétní efekt v těch několika málo lokacích kde to vidět můžeš, máš vůbec koukat ...


nemluvě o tom, že je to NV, která nám letos cpe ty obří 4K 120Hz monitory, takže se 42FPS to má do použitelnosti daleko ... jako demonstrace technologie prosím, ale použitelné do současných her se současnými grafikami to není a nechápu, jak někdo může tvrdit něco jiného ....
janpsar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 21:01:18

Podle takové teorie je vlastně hraní na jakékoliv grafice k hounu, když žádná nedá těch 120FPS na 4K
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 09:24:45
avatar
sem magor abych daval za grafiku 35tis a pak hral hru ve 40fps? neni lepsi si RTX vypnout kopupit RX 570 4GB za 3000,- a mit lepsi FPS?
janpsar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 10:34:21

Děkujeme stratosi za hodnotný příspěvek...jako vždy
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 10:50:34
avatar
neni zac
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 20:26:43

No, je nejvykonnejsi. Je jedna z nejchladnejsich novinek. Je jednou z nejvybavenejsich. Je pravem take nejdrazsi. Sere me to, fakt me to taky sere, ale ma na to plne pravo. Na trhu jsou vyrobky, ktere jsou necim extra. Mohou byt pro obyc.uzivatele horší nez jine levnejsi produkty, ale nekdo si najde důvod,proc to koupit. Takový je holt trh,takova je demokracie, takovy je kapitalismus.

Respektujeme to.
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 07:28:43

Pokud vím, v tomhle modelu byl ovšem taky předpoklad konkurenčního prostředí, aby to fungovalo ke spokojenosti všech zúčastněných...
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 06:16:00
avatar
Mam ji doma. Jen jinší od Zotacu... Není hra která by mi nešla na ULTRA nastavení. Všechny hry co hraju.. ANO opravdu vsechny, si nastavuji na MAX rozlišení+RTC.Dokonce neni problém to protahovat ještě Multisamplingem. FaR Cry 5+New Dawn = 1.6 v průměru. BATTLEFIELD V jedu na 1.5-1.6. Samozřejmě beru to ze me nastaveni je vzdy 21:9(3440x1440) to vlastně není 4K.Jak uz jsem psal,když jednou koupíte TOP grafiku tak vas ty další generace uz moc nestoji. Prodáte ve vhodný čas a přidáte nějaké menší penize na další TOP model. Jen nesmíte koupit ATI.. Ta je mezi lidma zavedena jako Looser Karta. Její cena vzdy padá rychleji. No a co se týče přechodu na další generaci Nvidia.. Není problém.. Jen to bude chtít lepší monitor. Můj uz bude vlastně novou kartu brzdit. Prostě jsou drahé monitory!!!
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 07:37:42

ATI už pár let nekoupíš;)
RX580 po roce stála více, než za kolik jsem ji koupil, její cena pak byla nižší až snad po 20ti měsících. Tak to čéče nějak nevím...
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 08:07:49
avatar
Vždy to byla ATI(tedy pro mne) .. To ze ji AMD sežralo a podělalo.. To je uz věc druhá. Je krásný ze RX580 to ma s cenou tak jak říkáš... Ale realita je taková, ze je brána za Loosera.Mezi lidma je prostě zavedená značka Nvidia.HLAVNĚ lidi se vůbec nevyznaji v nějakých řadách karet. VEGA 56,64 RX 570,580...Vubec netuší vo čem je řeč. Většina lidi zná GTX..GeForce..Nvidia. To je zavedenej název zaručené kvality. Něco co koupí a slepě věří že to pojede tak jak má To by AMD mesela vydat TOP produkt.. A alespoň několikrát za sebou. To ze je RTX 2080TI za takové prachy... To lidé berou jako záruku ze maj něco EXTRA. Takové Ferrari mezi kartama
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 08:32:44

Marketing no. Viz borec co teď dělá HW v Replay 2.0, když koukáš na jeho vlogy. "V AMD se nevyznám. Co si mám koupit za kartu? J, 1060 je dobrá karta, kup.". Facepalm...
RX 570/580 jsou poslední dva roky jednoznačný TOP produkt mainstreamu a přesto jak tedy říkáš, nikdo nezná.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 08:49:28
avatar
Stejně si jako další kartu koupím Nvidia. Protože se pak prodá mnohem snadněji a za dobrou cenu.Kdyz AMD/ATI vyleze na trh s něčím jako je +- RTX 2070. Po takové době od prichodu RTX karet. Co se opět stane? NIC.. Bohužel
Je tady Radeon VII. Stejně si lidi raději koupí RTX 2080. Lépe vypadá, lépe svítí,má výkon..Je to prostě Nvidia. Snad Intel něco změní. Ma peníze a je zavedená mezi lidma. Ale nevěřím tomu ze nejak MOC překoná TOP karty od Nvidia. Spíš dorovná a zařadí se jako další výrobce. Výrobce který časem zlikviduje Grafickou divizi u AMD. Ta si pojede Graf.jadra v CPU. Na nějaké samostatné VGA karty které budou vládnout se casem vykašle.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 09:33:08

Osobně očekávám pád cen RTX2070&spol.
TOP kartu (poněkud se tu míchá produkt a výrobek) AMD v podstatě nepotřebuje. High-end je sice královsky namaržovaný, nicméně v podstatě jen prestižní věc. Důležitý je mainstream a enterprise.
A v mainstreamu AMD prodává po desítkách milionů GPU jednotek, ať už v APU, tak dedikovaných a diktuje podobu herní scény.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 09:26:01
avatar
no nevim ale prodavat starsi kartu od AMD je vzdy lepsi protoze casem tolik neztracej na vykonu tj za 1-2 roky na nich tratis mene taky nejsou tak predrazeny tj ceny u nich klesa pomaleji..
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 11:55:43

Také mě lehce překvapilo. Zrovna nVidiu vyzdvihovat, když občas sama přímo přispívá k devalvaci ceny (viz FE s příplatkem před kloudným uvedením na trh) tak hodnoty (srážení výkonu starších karet v ovladačích).
Rolko 75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-30 15:18:07
avatar
Mne sa trochu nepozdáva OC ramky u tejto karty iba /15Ghz/. Síce mam verziu bez TI Gigabyte AORUS RTX 2080 ale ramky my bežia stabilne na 16,4 Ghz. Jadro +100 Mhz.
Wortex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No dobrej den preju 2019-06-13 18:44:21
avatar
"Skvělá grafická karta zatížena daní za NV logo"
?
Graficka karta zatizena dani za technologie, ktere konkurence nema by asi sedelo lip, ze jo?

Ray Tracingu se SAMOZREJME nevyhnes mile DD. Ray Tracing je budoucnost - at se ti to libi, nebo ne. Pokud s tim hodlas nesouhlasit - opet dokazes akorat to, ze i po tech letech vis akorat tak prd. To je strasliva skoda cece.
Ti co musi, pouzivaji RT uz dobrych 25 let. Ti vsimavejsi uz devet let vedi, ze Ray Tracing v realnem case je cesta, kterou si vyrobci grafickych karet uz davno (zatracene davno) sami zvolili a Nvidii to trvalo o rok dyl, nez slibila. Nejlepsi firma na planete - tedy AMD - dorazi se svym RT uz v pristi generaci - a narozdil od NV maji i tu moznost si odbyt betatesting v novych XBoxech. Bod pro AMD. Ale "Ray Tracing vynecham" je dalsi perla k vytisteni a poveseni na zed!
P.S. Mile DD. Pokud vis, jak RT funguje (o cemz nepochybuju) tak ti musi bejt jasny, ze kazdej vyvojar bude RT tlacit jak o zivot, protoze takovymu vyvojarovi RT usetri vic jak polovinu prace s pripravou sceny. O uspore proc. casu ani nemluve. Resterizace je ve stadiu kdy vyvojar stravi vetsinu casu na vyvoji, umistovani a nastavavovani neviditelnych objektu, ktere se staraji o to, aby scena byla nasvicena, obsahovala stiny, odrazy... vlastne "odrazy", volum. efekty a podobny "kravinky". Kazdej viditelnej objekt ma svuj neviditelnej, kterej se stara prave o efekty. U RT nic takoveho neni potreba. Objekt, definovany material, zdroj svetla. Tecka. Hotovo.
Ostatni zaridi RT... v realnem case. Takze ne. Ray Tracing se nam NASTESTI nikomu nevyhne. Slibuju. A zase mam pravdu (ne ... opet. Neslo to. Nemoh sem si to odpustit )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 20:23:47
avatar
je vidět že nečteš mé články ... všude by ses dočetl, že RT podporuji, chápu a RTX 2080 Ti je jediná karta u které má RT vůbec smysl protože má šanci to alespoň teoreticky výkonem zvládnout ... nicméně rád bych dodal, že RT přeci nemůžeš omluvit nárůstem ceny ze 699 na 1200 dolarů mezigeneračně u GTX 1080 Ti vs 2080 Ti ... kromě toho AMD, Intel a mnoho dalších podporuje RT roky funguje tam a fungovat bude a všichni mu věnují pozornost, takže NV žádný RayTracing nevymyslela, přišla jen s jiným přístupem, který ale nemusí být nutně lepší ....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 837x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 564x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1023x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1215x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1546x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1367x
Komentářů: 7