Strana 3 z 7
- Testy – sestava a DirectX 9 hry
Po dlouhé době jsme vyměnili naší testovací sestavu a to od základu. Starší výsledky se tedy s novými nedají porovnávat. Využili jsme tak situace a udělali čistku v našich testovacích hrách. Nyní budeme testovat 3 hry od každé používané technologie DirectX a každou ve třech rozlišeních v maximálním nastavení.
Samotná sestava doznala změn a máme v ní šestijádrový procesor AMD, lehce nataktovaný, který bude od teď nějakou dobu muset stačit (alespoň do příštího roku :)). Samozřejmě jsme pro testování použili nejnovější dostupné ovladače (ATI Catalyst 10.6 a GF 257.21) . K měření buď používáme zabudované benchmarky, které jsou v některých hrách, nebo měříme 2 minutovou sekvenci pomocí FRAPS. Nehrajeme si s nastavením ovladačů, zkrátka jako běžný uživatel máme nainstalovánu hru, nejnovější ovladače a hrajeme. Jediným rozdílem je použití čisté instalace Windows, což v praxi bude málokdy stejně tak minimum spuštěných aplikací v pozadí. Všechny testované hry jsou pokud možno aktuální s nejnovějšími patchy.
Jako první tu máme několik her, které běží na starší verzi API. Kromě dvou DX9 her jsme otestovali i jednu OpenGL, což je dnes vzácně používané API, ale ještě se objeví. Začněme tedy u OpenGL.
Zde se GTX 470 moc nevytáhla a propadá se i za HD 5850. Naštěstí her s OpenGL není moc a tak to snad nikomu moc vadit nebude, ale FERMI si u OpenGL titulů rozhodně reputaci nenapraví.
O něco lepší je to v DX9, nicméně výkon GTX 470 má bohužel než k HD 5870, blíže k HD 5850 a to není to, co by to mělo být. Velký problém dělá rozlišení. Zatímco v nízkém rozlišení 1680x1050, které ale reálně nikoho s grafikou za 9000 dnes nezajímá, je GTX 470 blízko HD 5850, stačí použít dnes obvyklejší 1920x1200(eventuálně 1920x1080) a výkon GTX 470 vůči HD 5800 výrazně klesá. Při ještě vyšším rozlišení je situace ještě horší. Na druhou stranu jistý posun je vidět při 8AA, které už nejsou u NVIDIA nepoužitelné, a tak si můžete v mnoha hrách vychutnat skutečně plné detaily.
|