TEST: Grafická karta ASUS NVIDIA GTX 580 – FERMI taková, jakou měla být. Stačí to ale na HD 5970? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Tuesday, 14 December 2010
Přejít na obsah
TEST: Grafická karta ASUS NVIDIA GTX 580 – FERMI taková, jakou měla být. Stačí to ale na HD 5970?
ASUS GTX580 - Karta
Testy a testovací sestava
Herní testy - DirectX9 a OpenGL
Herní testy - DirectX10.0 a DirectX10.1
Herní testy - DirectX11
Provozní vlastnosti a taktování
Hodnocení a závěr

 

 

  • Hodnocení

Nemá smysl to nějak protahovat a dělat z toho detektivku. NVIDIA dobře věděla, že GTX 580 nemá žádnou šanci dohnat to nejvýkonnější na trhu a tedy už více než rok starý Radeon HD 5970 2GB/4GB. Ten prostě když funguje a to tam kde má, tak se na něj naprosto nic nechytá - i když má své mouchy. NVIDIA také nasadila cenu GTX 480 na 499 dolarů, což je, nebo spíše bylo, o 100 dolarů níže proti HD 5970 2GB. Nicméně GTX 580 a hlavně jejich jádra jsou poměrně vzácné zboží a tak cena dostupných kousků jde k nějakým 530 dolarům. U nás stojí námi testovaná ASUS verze kolem 12 500 korun včetně DPH. Naopak ceny HD 5970 klesly, i když tento model už vlastně není úplně aktuální a na trh se chystá jeho nástupce. V současnosti se dá tento model koupit kolem 14 500 korun včetně DPH. Rozdíl ceny je tedy menší než rozdíl výkonu a potenciálu obou karet - z hlediska výhodnosti a výkonu není těžé si mezi nimi vybrat.

Pokud jde o samotný výkon, tak když Radeon HD 5970 2GB funguje, nemá konkurenci a GTX 580 na něj samozřejmě nestačí. Problém je, že jako duální řešení je dost závislé na funkčnosti ovladačů, ty jsou navíc laděné jen na vyšší rozlišení a maximální AA/AF. Prostě tam, kde má kartu typu HD 5970 smysl vůbec používat. Nicméně mnozí recenzenti z nepochopitelných důvodů testují Hi-end grafiky jako HD 5970 a GTX 580 v nízkých rozlišeních a dokonce v nastaveních bez AA/AF, takže je HD 5970 dost v nevýhodě se svým přesným určením a pak průměrné výkony dost létají, a když to takhle dají do průměru, tak není problém dojít k takové hlouposti, jako že vlastně HD 5970 je jen o málo výkonnější než GTX 580.

Jenže u nás testujeme jen používané nastavení u těchto grafik a tedy vysoká rozlišení a plné AA/AF, které hry umožňují zapnout skrze vlastní menu. Jasně vidíte, že když Radeon HD 5970 2GB funguje, tak GTX 580 na něj samozřejmě nemá. Ale také vidíte v některém případě nevýhodu duálního řešení, kdy v některých případech není funkčnost optimální. To naopak ukazuje výhodu GTX 580, jejíž výkon je stálý a funguje prostě všude (výhoda jednojádra). Bohužel pro ní ale HD 5970 ve většině případů tam kde má, funguje a pak kope zcela jinou výkonovou ligu za nepříliš rozdílnou cenu.

GTX 580 je rozhodně výkonově lepší než GTX 480, ale přínos výkonu jde jen na vrub konečně správně vyrobenému jádru s plným počtem funkčních jednotek a vyššími frekvencemi, žádné jiné vylepšení ani nic jiného v tom není. V průměru je GTX 580 tak o 12-18% výkonnější než GTX 480. Kupodivu je i o něco málo úspornější, ale stále to není na oslavu, protože výkonnější HD 5970 je na tom prostě lépe. Taktovací potenciál také není už moc zajímavý, rozhodně ne vzhledem k naprosto šílené spotřebě, kterou další zvýšení frekvencí znamená.

  • Hodnocení

NVIDIA GTX 580 je nejvýkonnější jednočipovou grafikou na světě. Díky tomu má výkon stále vysoký a všude. Jenže má to dva háčky. Tím prvním je, že konkurence nabízí v high-endové cenové kategorii mnohem výkonnější grafickou s mnohem vyšším potenciálem, která má sice nevýhodu v tom, že nefunguje všude a je hodně závislá na ovladačích, ale funguje dnes v drtivé většině případů tam, kde má a z hlediska pozice nejvýkonnější grafické karty není absolutně co řešit, a NVIDIA nemůže dnes s AMD, se svou koncepcí high endu, prostě soupeřit.

Druhým problémem je využitelnost. Je sice pěkné, že GTX 580 má tak vysoký výkon, jenže až na pár her jde výkon dalece přes skutečně potřebnou hranici FPS a tak na jediném monitoru je problém výkon smysluplně využít. U HD 5000 grafik je to jednoduché, ty mají možnost připojit více než 2 monitory do systému Eyefinity a tím získat rozlišení 5760 a vyšší. To se pak výkon rozhodně hodí a karty jsou využity. Odměnou je mnohem lepší herní zážitek díky perifernímu vnímání. Jenže jedna GTX 580 více než 2 monitory nezvládne a tak je nejen pro majitele tří monitorů jako taková nepoužitelná. Tedy pokud si nepořídí dvě do SLI, ale to je z pohledu ceny a provozních nároků poněkud crazy řešení.  

Problém pro GTX 580 i HD 5970 je také v tom, že jejich poměr cena-výkon je dnes velmi špatný. V testech máte uveden také výkon dvou levných Radeon HD 6850/6870 v CrossFire. Ty mají sice stejnou nevýhodu, jako duální řešení HD 5970, jenže když fungují a jakože fungují velmi velmi dobře a dokonce lépe než HD 5000 v CF, tak tam kde mají, a za nižší cenu než, co dáte za jednu GTX 580 nebo HD 5970, máte mnohem více výkonu a to nelze jen tak přejít. U HD 5970 to není až takový problém, ta svou cenu jako nejvýkonnější grafická karta na světě s obřím OC potenciálem obhájí a hlavně jako taková už vlastně po roce nerušeného vládnutí pomalu končí. U GTX 580 s tou její cenou vážně nevím, nemůžu se zbavit dojmu, že GTX 580 je něco, co už tu mělo být před rokem a dnes měl místo toho přijít nový produkt, nebo že by měla být výrazně levnější.   

Takže mé doporučení. Pokud chcete vysoký výkon pro hraní na jediném monitoru a z nějakého důvodu nevěříte duálnímu řešení, pak je GTX 580 to pravé pro vás, i když s nákupem bych počkal na vydání HD 6970, kvůli němuž rozhodně bude muset GTX 580 zlevnit. To nejlepší na nové GTX 580 je tak jednoznačně chlazení. To se povedlo. Pokud ale chcete nejvýkonnější grafickou kartu na světě, anebo to s hraním her myslíte vážně a hrajete na třech monitorech, nemá vám GTX 580 co nabídnout. Radeon HD 5970 už asi nekupujte, ale počkejte buď na HD 6970, nebo na HD 6990.

"Pro milovníky nejvýkonných jednojádrových grafik pro jediný monitor bez ohledu na cenovou výhodnost a provozní vlastnosti - GTX 580 je nejvýkonější jednojádrová grafika na trhu"

Za zapůjčení děkujeme společnosti ASUS

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 23:26:16
avatar
Dekuji, pekny test. U me palec nahoru.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:12:13

Take dekuji, ale nepekny test a u mne palec dolu pro DDho. Omlouvam se JohnyS ze zneuzivam tvuj koment, ale byl bych rad kdyby tato budouci diskuze zustala nahore.

DD muzes mi vysvetlit v cem jsi fanda technologii, kdyz ani nevis nebo co hur nepises umyslne o zmenach v architekture FERMI a misto zmen a prinosu RADEJI PISES NA PRVNI STRANE 5x TVUJ OBLIBENY BONTON "GTX580 je tim cim mela byt pred rokem" a pak jeste mas tu drzost lidem v diskuzich rikat ze ty muzes vse omylat 1000x a ostatni v diskuzi ne ze za to budes mazat a banovat protoze uz to bylo 100x odpovezeno???!!!!!!!!

Kde je PROSIM jedina veta o novem power managmentu FERMI ci dalsich vychytavkach?????? NIKDE!!!!! Ty uz nejsi technologiky fanda, z tebe se stava DEMAGOG nesnasejici nVidii...

PS: Podal jsem ti nezvratne dukazy a vyvodil z nich logicke zavery, pokud mi stejne jako ja bez emoci a rozumnymi argumenty dokazes ze nemam pravdu, rad se ti omluvim a odvolam sve zavery o nazoru na tebe. Ale jestli mi tento prispevek smazes je to jen dukaz toho ze nejsi dusevne zraly natoz unest opravnenou kritiku... Prvni stranku o zmenach v revizi jsem cekal alespon na urovni SHW/EHW, no nepocetl jsem si technicky, zato emocne(bohuzel na tve emoce DD, na tve ktere toho hodne o tobe prozrazuji) se bylo na co divat celou prvni stranu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:23:57
avatar
jaké vychytávky a změny architektury jež by stály za řeč a měly význam máš na mysly?

podle mě GTX 580 funguje úplně stejně jako GTX 480 a všechny technologie jsou stejné ... jediným rozdílem je nová revize jádra, kteráje optiamlizovaná jak jsem napsal a je to to FERMI, které měla NV ve specifikacích před rokem ... klidně ty prezentace kvůli tobě vyhledám a uvidíš, že GTX 580 přesně odpovídá.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:47:01

TadyOdkaz , odmysli si ty PR kecy stejne jako si ja u tebe uz odmyslim antiPR kecy(napr.:"GTX580 je tim cim mela byt pred rokem") a precti si ty pasaze ohledne napajeni, to totiz je fakt dobry napad a nepochybuju o tom ze se to u rAMDeonu brzo objevi take, proto totiz ma nVidia odlisny pristup k TDP...

Kurna ted nemuzu najit ten dalsi clanek ktery se zaobiral optimalizacemi a mirnymi zmenami v jadre, ale evidentne z nich vyplivalo ze se GTX 5xxkova rada vice zameruje na herni vykon a ne na Computing :winka ani o jednom z techto faktu jsi se proste nezminil) Dneska uz musim jit, zitra to doklepnem tu diskuzi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:52:52
avatar
promiň ale nevidím tam nic tak zajímavého a rozdílného vůči GF100, aby o tom stálo psát z hlediska běžného uživatele.... změny nepřesahují hranice revize jádra. Žádné nové technologie ani funkce natož. A na tom, že GTX 580 je FERMi jaké tady mělo být před rokem není nic antiPR. Paremtery FERMI grafik sama NVIDIA vypouštěla do světa od listopadu a dalších týdnech 2009 a bylo tam jasně 512SP a frekvnece kolem 800MHz = GTX 580, takže vlastně jen odkazuji na materiály NV. navíc já na tom nevidím nic tak zlého, prostě je to realita a stalo se.
Moss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 17:02:24
avatar
Citace:
aby o tom stálo psát z hlediska běžného uživatele

tak potom prosim prestan omielat to eyefinity lebo bezny uzivatel nema tri monitory ale jeden.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 18:18:25
avatar
naprosto souhlasim. DD, jak moc se lisi nova rada radeonu 68xx od 58xx? Ja jen ze o nvidii neustale a zarputile tvrdis, jak je to jenom nova revize a ze je to gtx485 a nezaslouzi si jmeno gtx580 a pritom si myslim, ze nvidia minimalne srovnala krok s AMD. Ty novy radeony 69xx me zatim moc nepresvedcily
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 18:37:53
avatar
HD 6800 od 5800 se liší zásadně - jádrem. GTX 480 a GTX 580 se vlastně neliší, neboť GF100=110 jen vyrobené správně
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 08:56:56

Pokiaľ viem tak HD5800 a HD6800 sa líšia už hneď v tesalačnej jednotke, ktorá je úplne iná a oveľa výkonnejšia. Ďalej je tam upravený prístup k AA. Sú tam síce ešte nejaké rozdiely ale tie by sa mohli nazvať aj revíziou. Ale už tá zásadná úprava tesalácie a prístupu k DX11 je dosť zásadná.
Narozdiel od toho je "nová" GTX580 skutočne len revízio GTX480. Rozdiel medzi nimi je v tom, že nVidia vyhádzala všetky nepotrebné veci pre hráčsku kartu, zjednodušila PCB a navíšila frekvencie.
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 18:19:02
avatar
presne tak jsem bezny uzivatel a na eyefinity totalne kaslu ale v clancich je mi to neustale predhazovano a nebavi me to neustale dokola cist
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 21:12:22
avatar
jako bezny uzivatel si nekoupis GTX580
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 23:31:49
avatar
proc ne?
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 08:48:49
avatar
Nevim jestli si bezny uzivatel koupi grafiku nad 10tis. To uz bude spis jak pise DD technologicky fanda
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 08:58:45

pretože na ňu bežný užívateľ nemá. Bežný užívateľ si kúpi HD6800, HD5700 alebo GTX460, poprípade GTS450
Robertoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pravda 2010-12-21 01:29:54
avatar
Ked som si precital tvoj prispevok tak som si spomenul na vsetky posledne recenzieco som cital a fakt je to tak. Eyefinity tam Eyefinity sem pricom s monitormi je to presne tak ako si napisal. Pisu o tom ako keby to bola proste taka nevyhnutna vec bez ktorej si hru asi ani nezahrajes. :/ ((3monitory - "Gaming Enthusiasist with lots of money for unnecessary things to spend" tot moj nazor na 3monitory))
I.N.K [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 11:36:25
avatar
Bežný užívateľ nemá grafickú kartu za 14000...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 09:22:16

V podstate je to analogie k turbo v CPUckach(ohledne power managmentu), akorat ze do minusu. HW chip hlida aktualni spotrebu a ridi jednotlive vetve a orkuhy za ucelem maximalizace vykonu a minimalizace spotreby, z toho vypliva ze i thrust mod je soucasti tohoto noveho power managmentu a je timto maximalne optimalizovan ze nejen ze temer nedochazi k teto situaci, ale kdyz uz k ni dojde nema tak drasticke dopady vypadku vykonu jako drive. Me se proste to dynamicke hlidani max. TDP a jeho plynula regulace jako fandy technologii libi a nevidim jediny duvod proc by si redaktor o tom nemel nic zjistit a napsat o tom...

PS: Jdu hledat ten clanek o optimalizaci FERMI chipu na herni vykon, uz je to ale dyl co jsem to cetl tak to bude chvili trvat
Anonymní  - pravda pravdoucí... 2010-12-16 13:01:48

Máš pravdu. Taky jsem to někde četl (asi na SHW), není to bůhvíjaký zásah do architektury jádra, ale určitě je to optimalizace, která stojí za zmínku.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - info o jadrach 2010-12-15 20:11:02
avatar
http://www.hexus.net/content/item.php?item=27983&page=4
PS: ATI POWER TUNE - je skvela technologia s 240W karty urobite 170W
Napr 5870 ma stale idealnych 150-180W
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 21:16:03
avatar
ATI 5870 je karta s nejlepsim pomerem spotreba \ vykon
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-17 09:34:46

Najlepšia karta v pomere výkon/spotreba je HD 5770. Neviem ako sú na tom HD68xx. Ale HD 5870 to podľa testov nie je.
Viď: Odkaz

Update: Takže ani HD 5870 na tom nie je až tak zle. Tuto Odkaz použili viac testov a tam HD 5870 vychádza aj lepšie ako HD 5770, i keď záleží od rozlíšenia. Veľmi dobre sú na tom aj HD 68xx. Takže beriem späť
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 21:09:25
avatar
Jake ma dalsi vychytavky? Ze jsem tak smely. Kdyz to neni uvedene vyse, rad bych si je precetl zde.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 14:19:11

Z-Culling (odstraňuje ze zpracování pixely, které v dané scéně nejsou viditelné a počítalo by se s nimi zbytečně) nebo vylešené FP16 filtrování textur, take probehli mirne upravy ohledne vymeny a prenosu dat....

Samozrejme to jsou mirne zmeny, ale prave proto by DDmu ruce neupadly kdyby o nich jeden maly odstavec s par vetama napsal. Nebo to jsou upravy nehodne technologickeho fandy nebo snad dokonce ohrozi pozice rAMDeonu? Ne, proste by se DDmu nic nestalo kdyby byl u nVidie stejne vecny na technicke info jako u rAMDeonu, nikomu to neublizi a naopak DD pak nebude vypadat jako fandatik, a o to tu preci celou dobu jde aby jeho styl odpovidal jeho urovni a ne aby jeho styl z nej delal neco co neni(bohuzel v dnesni dobe je stejne nutne aby clanek dobre vypadal jako je stejne nutne aby byl kvalitni)...
Proste on tu ma uverjnit vsechny ty dostupne info a ctenar ma posoudit jak moc jsou to drobne upravy, jinak takovy clanek vyvolava dojem ze ctenar nepotrebuje znat nic, DD to za vsechny ctenare vyresi a rekne co si maji kupovat(a to je dost v rozporu s demokracii a svobodou, lide potrebuji prostor pro vlastni nazory a uhly pohledu a ne aby jim nekdo neco vnucoval, coz je imho jeden z PR nastroju ktere DD tak nesnasi a sam to vlastne praktikuje)
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 13:58:00
avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Z-buffering

tohle umí ty tvé "rAMDedony" minimálně už od Radeonu 7500..
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 23:31:39

Moc pěkný test, a nezapoměl jsi ani na kačku už mi taky chyběla.. . Hodně lidem se teď jistě uleví, že už došlo i na GTX580. A kde je Moss ten bude v sedmém nebi, vždyť tak dlouho Honzu uhání..
Moss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 01:13:46
avatar
som tu neboj sa
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 01:13:56

Moss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 01:34:57
avatar
ale aby som pravdu povedal s recenziou niesom spokojny. pozri si moj posledny prispevok a skus vyjadrit svoj nazor. diky.

neskoro, bol zmazany.
bohuzial.
Moss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 00:09:04
avatar
no mal by som jednu nemietku.
uz som sa ju raz rozoberal ale nedopovedal si mi.
snad nebude vadit ked sa k tomu vratim. je to k teme.
(kratko po tom vysli nove clanky, chapem bol si zaneprazdneny)

minule som sa pytal podla coho sa vyberaju hry do testov. vrtalo mi halvou preco nieje v testoch metro 2033. tak som sa na to opytal. odpisal si mi toto:
Citace:
s kolegou jsme se domluvili, že vybírat budeme jen hry, které se skutečně hodně hrají a pro které má smysl si novou grafiku kupovat


moja rakcia:
Citace:
hry ktore sa hraju a kvoli ktorym ma zmysel kupovat novu graficku kartu?

ak toto plati potom nechapem co vo vasich testovanych hrach robi napriklad Riddick: Assault on Dark Athena. co tam robi Call of Duty MW2? za prve pochybujem ze Riddicka niekto v sucasnosti nejak extra drti a za druhe, kto by kvoli tymto dvom hram kupoval novu graficku kartu ked tieto hry sa rozbehaju v klude na niekolko rokov starom HW? ja ich rozbeham dokonca na mojom rok starom notebooku na vysoke detaily a to neni ziadne herne delo (C2D, 9600M GT)? ak plati to co si pisal vyssie nemali by ste tieto hry testovat. dalej testujete napriklad strategiu World in Conflict no z nepochopitelneho dovodu vam tam chyba Starcraft 2. poznam minimalne 2 ludi ktory kvoli hre starcraft po niekolko rocnej pauze kupovali novu graficku kartu.

no skratka niektore hry ktore testujete odporuju argumentom ktore si pouzil pre netestovanie hry metro.


dakujem za odpoved.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 00:18:55
avatar
Metro 2033 testujeme nyní, takže bude v testu HD 6000 grfik ... ale vyjdou trochu později dnes nestíháme hlavně já nestíhám psát
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 00:32:26

S tím musím souhlasit, metro 2033 je hodně náročná hra která vyžaduje sinější grafiku. A v testech by opravdu chybět neměla, protože právě v tak náročných hrách jsou vidět rozdíly ve výkonu. Ale třeba ji zařadí do dnešních testů, i s novými grafikami. Nemyslím si, že by zrovna tuto hru s testu uplně vyřadil..
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 11:36:34
avatar
me se libi jak tady vsichni resi metro 2033.ta hra byla propadak stejne mizerna jako kniha,,chtek bych videt oficialni cisla prodeje
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 14:54:01
avatar
1. tu nejde o kvalitu ale o použité technológie, ktoré sú vhodné na testovanie grafík.
2. kniha síce bola prepadák, ale kvôli posledným dvom stranám by som ju aj tak odporúčal prečítať
Bowler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 00:22:08
avatar
Jedna s tých objekívnejších recenzijí na túto kartu,dobrá práca.Ale pridám aj svoj názor v čom s Pánom Jankom ,Honzom Stachom i Adminom v jednom mám iný názor!Ale len málo Je pravda že Nv zaspala po mega úspechu rady 8800,keďATi mala len nemastnú-neslanú 2900 a ďalšie modely boli len deriváty g80.V tom momente boj Dávida s Golíášom nabral iný smer!To v Nv nečakali plus boje s Rambus,intel atď.A keď sa Páni v Nv zobudili tak ich v porovnaní maličké AMD+ATi precikalo svojimi X2 kartami,i ztoho pramení ten rozdiel v ponímani slova High-End v týchto spločnostiach.A teraz k tomu s čím s DD nesúhlasim:Nie každý kto to myslí s hraním vážne,ma doma 3x27".Ja hrám na 22" monitore a keď ma manželka pustí do obývačky v prípade že nedávajú ordináciu tak aj na 46"LED TV a to si myslím že zážitok je viac než slušný ten má rozlíšenie FullHD a na to bude tá karta stačiť snáď na 2 až 3 roky.Potom sa asi prejaví výhoda jedného silného jadra oproti dvom síce silnejším ale na ovládačoch viac závislejších jadier.Neukameňujte ma za môj názor ale ja si naozaj myslím že v CZ a SK domácnostiach nemajú viac monitorov ako 3,ale dokopy!TV+PC+NTB toľko k téme...ďakujem
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 07:01:48
avatar
Za ten to test dík.Už jsem byl nalomený že to na tomto webu zabalím jako pár mích kolegů přede mnou,nejednalo se jenom o recenze ale i o některé s místních rádoby znalců HW.Tento test je opravdu pěkný,tak zatím zůstávám.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 14:56:59
avatar
ako nič proti, ale nedá mi nepodotknúť, že aj bez teba, by sa to tu nezrútilo
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:34:48

Schválně, od koho můžeš mít ten palec dolů??? (nápověda: ode mne ne)
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 08:24:43

Musím se přidat a poděkovat. Konečně po dlouhé době recenze karty GTX580.
Za chvilku tu snad bude Mega test nových Radeonů, kde snad tato karta spolu s GTX570 nebudou chybět. Jsem opravdu zvědavý na souboj.
Co se týče testovacích her, tam je opravdu Riddick mimo mísu. Alespoň že konečně nechybí Metro, už minule jsem se tu také podivoval že není tato hra zařazena do testů.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 11:10:25
avatar
Riddick je jedna z nejlepsich akcnich her posledni doby,pro me uplne nejlepsi a navic je jedina opengl,,,takze neni mimo misu
Burunduk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Placená recenze? 2010-12-15 08:34:17

Test je pěkný, o tom žádná, ale při pohledu na prostředí okolo se nemůžu zbavit dojmu, že je to pouze placená inzerce. Nepřeháníte to s tou reklamou?? Už mi to moc jako nezávislý projekt nepřipadá a jak potom věřit tomuto nebo podobným testům....
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 11:39:43

Neví z čeho bys ale pak chtěl platit provoz.
Burunduk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 15:54:00

Provoz je placenej z reklamy, určitě. Ale pokud pokud se na serveru vyskytuje pouze reklama jedné značky, těžko pak uvěřit že se to nemá žádný vliv na výsledek testů produktů této značky a že je to nijak neovlivní. A takovej test pro mě není relevantní.
Navíc je to dost přeplácané...ale otázka vkusu je věc subjektivní, že
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 10:32:04

Škoda, že taková karta tu nebyla před rokem jako je GTX5xx. Kdybych měl peníze na nákup nové grafiky tak kupuji 6850 do crossfire, výkon kopíruje 5970, která je cenově někde jinde!
Hraji na 22palcích jako Bowler, jediný důvod proč koupit takový hammer jako crossfire6850 nebo GTX580 je metro2033, tu hru už bych rád dohrál bez nějakého cukáni
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 12:31:00

Nechapem ako robili testovanie na Extrahardware.cz ale na rozdiel od inych webow kde 5970 ma v celkovom hodnoteni voci gtx580 jasne navrch tak v ich hodnoteniach vyhrava gtx580.http://extrahardware.cnews.cz/radeon-hd-6950-vyhodnejsi-cayman-v-testu?page=0,10
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 12:43:43
avatar
no záleží na tom, co do celkového hodnocení započítáš, jestli jen testy, kde na tom výkonu fakt záleží, tedy plné detaily včetně 4/8AA/16AF v 1920x1200 a výše, neo i nízká rozlišení a testy bez AA/AF ... duální řešení je optimalizováno pouze na to první, singl řešení funguje konstatně všude a te´d jde o to, jaký výsledek chceš ukázat a co chceš svých čtenářům tvrdit, že je lepší ...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 12:45:28

Též jsem se díval, v DX11 velký rozdíl mezi DD a EH. Je třeba porovnat podmínky.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:15:35

Protoze na EHW maji zarazeno do testu nekolik her, ve kterych jede 5970 jako jednocipovka, a pak to samozrejme strahava celkove prumerne hodnoceni...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 13:00:57

2x HD 6850 !!!!! To je skutečný vítěz!! jestli se skutečně tak bezproblémově chová, pak rádionku dolů. 2x 4325Kč, HD 5970- 14 000Kč. A jsou na stejné úrovni. HD5850- 5500Kč. Jestli je toto pravda (bez urážky prosím), potom celou generaci HD 5xxx můžou hodit do kopru - NEPRODEJNÉ.
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba 2010-12-15 13:31:58
avatar
Myslím, že ta spotřeba je hodně vysoká ve srovnání 2x HD6850, osobně jsem se těšil na lepší parametr, můj životní pohled majitele GTX275 dostává krutou ránu.
Squad_leader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Přehled 2010-12-15 13:41:13
avatar
Obrázek
GoddessHathor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 14:20:49

Ano, HD 5970 je dobra karta, ale kdo ji ma, urcite mi da za pravdu, ze jsou ve hre pasaze, kde vykon brutalne klesa a nasleduje mohutna cukatura, zkratka ovladace nejsou vyladene pro celou hru a kdyz je tam snih, slunce, dest, mlha a urcite objekty, neni jistota, ze to pobezi dobre vsude, ba naopak temer jistota je, ze vykon nekde spadne treba i pod uroven jednoho cipu, i kdyz je pak z 90% hra plynula, nasleduje obvykle tech 10%, kde je to tristni a celkovy dojem z hrani je urcite horsi nez na podobne nebo o chlup horsi jednocipove karte, nebot ta ma mensi rozptyl fps(nedava takova maxima,ale ma obvykle vyssi minima) a funguje vsude stabilne.
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 14:57:00
avatar
Citace:
Pokud ale chcete nejvýkonnější grafickou kartu na světě, anebo to s hraním her myslíte vážně a hrajete na třech monitorech, nemá vám GTX 580 co nabídnout.

Rad bych se zeptal, co je konkretne mysleno tim, ze to nekdo s hranim mysli vazne?

Z te vety totiz vyzniva, ze kdo nema 3 monitory, tak to nemuze s hranim myslet vazne.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 12:51:29
avatar
tim je mysleno to, ze i kdyz si klidne mistr sveta v csku, tak proste jak nemas 3 monitory, tak to nemuzes myslet s hranim vazne a si stejne uplna nula.
Boreczmostu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 15:19:15

Též nechápu,proč tu někdo protěžuje 3 monitory
Za 15let co se hrabu v PC, se lidé co mají doma u jednoho PC více než jeden monitor dají spočítat na jedné ruce
Jinak recenze pěkná,ale s těmi monitory bych chválu ubral,pro většinu lidí je to malé bezvýznamné +, To víc lidí využívá HDMI na TV,než 3 monitory
A jinak když se tu haní spotřeba,když někdo tu kartu koupí,tak nemá problém se spotřebou a ve finále ty 3 monitory taky něco spapají
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 18:17:04
avatar
Tak ja mam vice monitoru, ale jen pro rozsireni pracovni plochy a hrat hry mi pripada prirozene pouze na jednom.
Taky je problem, ze dnesni hry sice eyefinity podporuji, ale nejsou pro nej optimalizovane, takze obraz v bocnich monitorech byva nekdy mene a nekdy vice deformovany - a kvuli zdeformovanemu obrazu si opravdu nekoupim drazsi kartu.
Jinak samozrejme chapu ze nekomu se to muze libit, ze ma periferni videni a je ochotny si kvuli tomu treba snizit detaily, jenom mne to zkratka nijak neoslovuje.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 22:54:38

ale ty boční monitory tě nemusej vubec zajímat ... přesně jak píšeš - periferní vidění.
Ale musej ty monitory být aspon stejné velikosti, jinak to podle mě vypadá příšerně.
Mě by s třeba Eye.. líbilo
randomofamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - šotek 2010-12-15 16:07:18
avatar
citace: "... hlediska výhodnosti a výkonu není těžé si mezi nimi vybrat ..."

slovo: "těžé"
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:38:34

Jestli se ti líbí, tak si nech.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:41:14
avatar
Kdo chtel, tak si test GTX580 mohl vyhledat na jinych webech a kdo si chtel pockat, tak se dockal Recenze je to pekna a nemam s ni problem.
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dalsi hrozny test, to neni moz 2010-12-15 17:07:51

Jak je mozne, ze v testu chybi stezejni a nepostradatelne sekce jako je pomer cena/výkon, výkon/spotreba a to u vsech testovanych grafickych karet. Jakou grafiku si ted asi tak mam jit koupit? Ktera me nejlepsi pomer cena/vykon a podle ceho mam posoudit druhou nejdulezitejsi vec a to vykon/spotreba? Ty grafy v testu maji absolutne nulovou vypovidaci hodnotu, to ze tam mam 8 grafu s vysledky, ktere vsak nejsou cenove oznacene (vidim ze nejvykonejsi je suverene HD 6870 CF, chybi mi tam vsak vyse uvedene informace) takze ste si akorat na*rali do gati, velice me to mrzi ale test absolutne, absolutne o nicem. Neni to poprve, pred nekolika tydny ba mesici tady tyto informace bezne byly, nejak se vam to uz ale koukam nehodi do recenzi psat.

Pokud to s timto webem myslite vazne, publikujte testy cele, kompletni a to vcetne tech nejdulezitejsich a stezejnich zaveru, recenze ztraci absolutne smysl kdyz nevim co si mam jit koupit (kazdy chce co nejvyssi vykon, co nejnizsi cenu a spotrebu, tedy to co vycte pouze z grafu). Epic FAIL!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 18:12:13
avatar
já je nestihl dodělat, na ty články jsem sám, kolega sice otestuje grafiky, dodáv výsledky, ale pak já to musím naházet do grafů a napsat k tomu článek + si to vyfotit, normálně v pohdě, ale teď prostě v těchto dnech vážně nestíhám ... neboj, u HD 6000 testu poměr cena-výkon chybět nebude.

Mnozí si nás pořád pletou s profi médiem, ale nás je jen pár, tyhle velké články píšu hlavně já a bohužel musím se starat i o jiné věci, nemluvě o tom, že se musíms start i to to, abych vůbec přežil a mohl vám tu ty články psát ...
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 22:30:04

diky za odpoved, fandim vam a kvalitu bych rad konstatne zvysoval, bdu se tedy tesit na tyto grafy v nejblizsi dalsi recenzi :-)
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 10:56:54

My si te nepletem s profi mediem, my chceme aby jsi jim casem byl, proto zvysujeme naroky....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 12:56:38
avatar
to jste hodní, ale pokud nebudeme mít příjmy jako profi médium tak nemůžeme nárokům dostát ....
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 18:04:22
avatar
Bangla - chlape,musis s tebou souhlasit. Grafy cena/vykon a spotreba tam skutecne chybi. Snad nam DD prozradi, proc k tomu doslo.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 18:45:18
avatar
No ja jsem si toho všiml také, ale hned jsem si řekl, že tam chybí proto, protože je dodá až do testu který vyjde dnes a tam to kazdej uvidi hezky vsechno najednou pohromade
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Objektivita 2010-12-16 17:15:43
avatar
Odkaz
Novinky a zpravy ohledne ruznych novinek na poli IT jsou docela v poradku, ale kdyz se dostane na ATI/nVidia recenze/preview apod. tak se asi hodne ctenaru divi, co se tu doctou
Recenze podobne teto mi prijdou hodne podobne tem z konkurencniho webu za OBRovske ery(ve prospech nvidie samozrejme). Zajimalo by me, jestli je tento zpusob psani clanku cileny tj. nalakat plno lidi, aby si precetli bulvarne nadepsany clanek a pak se dohadali v diskuzi. Ano take fandim ATI/AMD, ale co je moc, to je prilis
Tusim, ze nas tu chodi vicero vysokoskolsky vzdelanych a normalne uvazujicich a jednoduse nemuzeme brat vazne tyhle vyplody, ktere moc objektivity nepobraly. A je to DD docela skoda, pac na tenhle web chodim rad. A samozrejme doufam, ze se pripadne dockam tve kritiky/odpovedi zde a ne v podobe zablokovani/smazani uctu
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 504x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 338x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 877x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1484x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1324x
Komentářů: 6