TEST GTX 1060 6GB a MSI GAMING X – Nástupce GTX 960 a konkurent pro Radeon RX 480! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Středa, 03 srpen 2016
Přejít na obsah
TEST GTX 1060 6GB a MSI GAMING X – Nástupce GTX 960 a konkurent pro Radeon RX 480!
MSI GTX 1060 GAMING X - Grafická karta
Testy a testovací sestava
Star Wars Battlefront (DX11)
The Division (DX11)
Far Cry PRIMAL (DX11)
The Witcher 3 (DX11)
GTA 5 (DX11)
HITMAN (DX12)
Total War Warhammer (DX12)
DooM (API VULKAN)
Provozní vlastnosti
Výkon, cena a výhodnost grafik
Závěr a hodnocení

 

 

  • Závěr a hodnocení

Dnes jsme tedy doplnili další rest a to test GTX 1060. Jaká tedy je?

GTX 1060 nabízí přesně výkon GTX 980, což je trochu překvapivé (příjemně) vzhledem k některým papírově slabším parametrům. Ale nahání to prostě tak obrovská frekvence. Referenční GTX 1060 příliš nekolísá výkonově s takty kvůli chlazení na rozdíl od výkonnějších GTX 1070/1080 grafik s referenčním chlazením, ji stačí v pohodě chladit. Ale Founders Edice rozhodně není to chlazení, které byste doma chtěli mít, není prostě tiché. Naštěstí NVIDIA v tomto případě usoudila, že nebude reference na trh běžně vůbec uvádět, zůstává jen „příplatková“ omezená série přímo z jejích stránek. Vzhledem k tomu, že GTX 1060 tedy nabízí výkon úrovně GTX 980, je opravdu výrazně lepší, než předchozí GTX 960 4GB a to zhruba dvojnásobně! Ano, stoupla i spotřeba i cena je nyní výše, ale rozdíl výkonu je prostě masivní.

U GTX 1060 potěší opravdu nízká spotřeba vzhledem k výkonu, ačkoliv konkurenční AMD výrazně stáhlo rozdíl, který panoval v předchozí generaci. Nutno ovšem říci, že mezi GTX 960 a R9 380/380X byl v době vydání GTX 960 podstatně menší výkonový rozdíl než je dnes, kdy R9 380 má výrazně lepší výkon. Přesto je rozdíl spotřeby mezi RX 480 a GTX 1060 o dost nižší než u předchůdců, ale výkon je v tuto chvíli také blíže a připomíná tak situaci GTX 960 a R9 380/380X. Schválně, bude rozdíl výkonu mezi GTX 1060 a RX480 v dalších 2 letech narůstat, jako tomu bylo u GTX 960 a R9 380? Co myslíte?  

V DirectX11 je GTX 1060 o něco výkonnější než RX 480 a čím více testů DX11 do recenze zařadíte, tím to vyjde pro GTX 1060 příznivěji, což je něco, co marketing NVIDIA a spřízněné magazíny rády a často využívají k cílené dezinformaci a matení zákazníků, takže dochází k výsledkům, za které by se nemusela stydět nacistická/komunistická propaganda, kdy jim klidně vyjdou desítky a desítky % rozdílu mezi GTX 1060 a RX 480 a předkládají to uživatelům pro aktuální výběr grafiky pro současné a budoucí hry! Realita je ale úplně jinde.

V poslední době vydané DX11 hry na aktuálních herních enginech mají již také slušné optimalizace a hlavně každá slušná modernější hra má lepší využití CPU i GPU, takže zejména pro AMD grafiky už to není zatažená ruční brzda. V námi testovaných posledních DX11 hrách je tedy rozdíl mezi RX 480 a GTX 1060 jen pár % ve prospěch GTX 1060. Nicméně budoucnost patří DirectX12 (případně VULKAN) a tam je situace o dost jiná. Více než 10% rozdílu ve prospěch RX 480 je rozhodně znatelnější. Otázku, kterou si tak musíte při výběru grafik položit:

Bude v budoucnu více her se špatně optimalizovaným Direct11, nevyužívajícím možností vícejádrových CPU i moderních grafik, anebo bude více her s DX12 využívající podstatně více výkonu a možností současných CPU a grafik?

Na přímé srovnání RX 480 a GTX 1060 se zaměříme v dalším testu, kde si srovnáme stejné edice obou karet. Prozatím jen říkáme, ano RX 480 je výkonnější grafikou než GTX 1060 ale musí tomu odpovídat optimalizace her z hlediska využití výkonu CPU i GPU. To zjevně nefunguje u starších DX11 her, u novějších DX12/VULKAN her je ale situace jiná. Pravdou však je, že Radeon RX 480 má i papírově lepší předpoklady. Výkon RX 480 8GB činí 5833 GFLOPS, zatímco GTX 1060 6GB má „jen“ 4730 GFLOPS a vidíte, že u DX12/VULKAN her, kde je využíván i ten výpočetní výkon grafik, těmto papírovým předpokladům rozdíl výkonu klidně odpovídá. GTX 1060 má i nevýhodu ve výkonu paměťového systému, kdy určitě nebude problém s kapacitou pamětí a 6GB je dost, ale RX 480 má 256-bit sběrnici k 8GHz pamětem (4-8GB), zatímco GTX 1060 má jen 192-bit k 8GHz pamětem. To je dost rozdíl, konkrétně 256 GB/s proti 192 GB/s. V případě větších nároků na paměťový výkon tak bude GTX 1060 tahat za kratší konec, a zase si musíte odpovědět na otázku, zda budou nároky her v tomto ohledu spíše klesat nebo stoupat.

Celkově je jasné, že NVIDIA udělala schválně GTX 1060 tak, aby i s masivním využitím starších neoptimalizovaných DX11 her dokázala v průměru RX 480 v recenzích porazit, ale novější lépe optimalizované DX12 hry ukazují, že GTX 1060 bude za RX 480 spíše zaostávat a to by vám v objektivním testu a recenzi měli sdělit. Někteří to v zahraničí dělají, u nás v ČR se to moc nenosí, tak vám to říkáme tady a dokládáme to testy jak v DX11, tak v DX12/VULKAN. Dalším problémem je navíc cena.

GTX 1060 i RX 480 jsou na tom s dostupností mizerně, tedy pokud nechce nakupovat bez ohledu na cenu, kdy předražené varianty dostupné jsou. Přesto oficiální ceny jsou 199-239 dolarů za RX 480 4GB/8GB a 249-299 dolarů za GTX 1060 6GB. V českých obchodech už se dá koupit nereferenční RX 480 4GB za 6500 tisíce, 8GB je od 7500 tisíce. Zalistované jsou i GTX 1060 pod 8 tisíc, ale ty nekoupíte. Dostupné jsou jen ty za onu oficiální cenu reference (299 dolarů) a námi testovaná MSI GAMING X GTX 1060 stojí značných 9300 korun! To je mnohem více, než stojí přetaktovaná RX 480, kdy Sapphire NITRO+ RX 480 8GB OC (1342MHz) stojí 8200 korun a říkali jsme u jejího testu, že  je to trochu předražené. Co je pak GTX 1060 za více než 9 tisíc?! Není se tedy co divit, že aktuálně je poměrem cena-výkon AMD Radeon RX 480 o parník výhodnější než NVIDIA GTX 1060!

Výhodou GTX 1060 zůstává o něco nižší spotřeba, i když tady bych z toho už nedělal drama, rozdíl je podstatně menší než u minulé generace. Jak si povede stejná nereferenční edice, kdy se chystáme srovnat ASUS STRIX, MSI GAMING X a Gigabyte GAMING modely GTX 1060 a RX 480, to se uvidí. Nemusíme moc spěchat, dostupnost ještě nějakou dobu na trhu bude horší.

  • Závěr a hodnocení

Pokud někdo někde prezentuje GTX 1060 jako vždy výkonnější než RX 480, tak vyloženě lže a zadělává některým uživatelům na problém. Ano v hůře optimalizovaných DX11 hrách je GTX 1060 výkonnější, ale to ne proto, že by byla výkonnější grafika, ale tak mizerná je optimalizace her samotných. V novějších i DX11 již lépe optimalizovaných hrách, které máme i v našem testu, už není rozdíl nijak dramatický. V DirectX12 hrách využívajících podstatně lépe výkonu CPU i GPU, je situace už zcela jiná a i papírově slabší GTX 1060 prostě nedokáže s RX 480 držet vyrovnaně krok.

Tím spíše, že GTX 1060 je dražší a to ne o málo. Ona ani RX 480 není vyloženě levná, ale dá se koupit za rozumných 6500 korun ve 4GB verzi a za 7500 v 8GB a k tomu se běžně fyzicky dostupné GTX 1060 ani nepřiblíží. GTX 1060 se tak vůbec nevyplatí zatím kupovat a opravdu bych počkal, až ceny spadnou na těch 249 dolarů (7500 tisíce), co by stát měly. Za 9 tisíc korun to opravdu není moc zajímavý mainstream a hlavně těžko může být nástupcem GTX 960 která stála kolem 6 tisíc. Pokud by na trhu nebyl Radeon RX 480 nebylo by GTX 1060 asi moc co vyčítat. Výkon GTX 980 s výrazně nižší cenou i spotřebou = super! Jenže RX 480 a nově i RX 470 na trhu jsou, nabízí velmi podobný a někdy i lepší výkon do současných i nových her, sice o něco málo horší spotřebu, ale nijak zásadně a ceny jsou prostě jinde. V tuto chvíli tedy GTX 1060 není příliš zajímavou kartou, i když musíme říci, že se nám jinak hodně líbí.

Zejména pak v MSI GAMING X edici, kdy je to snad nejtišší grafika s klasickým chlazením, kterou jsme kdy testovali. Spousta starších grafik předchozích generací s podobně velkým chlazením byla stejně „hlučná“ v klidu, jak tahle MSI GTX 1060 v zátěži! Ano, MSI použilo opravdu masivní chladič na kartu s takto nízkým TDP, takže výsledek tomu odpovídá. Pokud tedy chcete GTX 1060 můžeme vám MSI GAMING X edici jen a jen doporučit! Bohužel ale musíme dodat, že za více než 9 tisíc co tahle grafika stojí, je to hodně předražené. 9300 korun není málo peněz a znatelně výkonnější GTX 1070 stojí 14 500 korun, tedy „jen“ o 5 tisíc více a to je také předražené. 10-15 tisíc je tak akorát pro toho, kdo nakupuje v performance segmentu, ale je to příliš pro mainstream a GTX 1060 má být mainstream! Za 10 tisíc toho prostě nenabízí GTX 1060 dost, GTX 1070 se do této cenové hladiny hodí více. Za těch 7,5 max. 8 tisíc by GTX 1060 byla přijatelná, ale i tak je pro ni Radeon RX 480 opravdu těžký soupeř, tím spíše, že bude existovat v úplně stejných nereferenčních edicích a cenově se tlačí níže.

Hodnocení MSI GTX 1060 GAMING X: 90%

„Krásná, kvalitní velmi tichá karta se solidním výkonem ale zatím za přehnanou cenu“.

Za zapůjčení karty děkujeme společnosti MSI

Za zapůjčení výbavy pro test děkujeme našim partnerům:

   

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 00:13:49

Mne se líbí, ze si kazdy vybere dle svých preferenci.
Chci tichou kartu s dobrým výkonem pro DX11? Jdu do 1060.
Chci kartu s výkonem pro nove hry a i jako "investici" na pristi hry? Jdu do Rx480.
Chci levnou kartu se skvělým výkonem? Jdu do Rx480.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 07:31:19

No nevím, dle všech testů by 1060 koupil jen skutečný idiot, dražší s nižším výkonem. Jak jinak nazvat takového kupce, co dá více peněz za nižší výkon?
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 08:04:19

jen idiot by si koupil kartu ne podle svých preferencí. Asi jsi nepochopil můj příspěvek.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:07:48

no když jsou preference nelogické (jen koukání na logo výrobce), za vyšší cenu nižší výkon, to je automaticky blbost, tomu se snad rozum ani říct nedá
takže pro tebe blbost není blbost ale "preference", pokud jde o nVidii?
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 19:25:55

Ja nVidii vůbec nemam rad. Ale tahle karta se jim fakt povedla. Jelikož hraju staré hry a mam rad ticho, tak bych ji dal prednost. Kdybych ale mel za prioritu nekompromisní výkon, koupil bych si RX. Kdybych koukal na poměr výkon cena, koupil bych RX.
Ty rozdily ve výkonu jsou v DX11 v radu jednotek FPS, to nemá cenu řešit. Takže v DX 11 bych řešil pouze cenu a provozní teploty a hlucnost.
A taky ne každý ma tak dobre vetranou skrin s vodním chlazenim CPU jako DD, ty teploty budou spis jeste vyšší...
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 22:49:08
avatar
Pokud neresite jednotky FPS tak nema moc cenu resit 30W, na chlazeni se to skutecne nepozna, obe karty budou pri stejnem chladici mit velmi podobne teploty i hlucnost.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 08:31:34
avatar
Klasická poznámka. Nezapomínejte ale kolik lidí, co kupuje GK v tomto segmentu, jsou lidé, co si pročítají weby, jako my a jako hnidopiši se rýpou v detailech, protože je to baví.
Já ze svého nejbližšího okolí neznám nikoho. I kolegové ajťáci se v tom nevyžívají, je jim to putna, tudíž nemají přehled.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:08:35

ty neberu v úvahu, beru v úvahu jen zaryté zlostí a závistí zelené "informované"
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 08:59:58
avatar
Tak to jsem asi idiot. Jak píše GiGi, podle svých preferencí jsem si koupil GTX 1060 Gainward, protože chci kartu na starší hry. Až opravdu bude plno DX12 vyladěných her, kde nVidie bude docházet dech, tak klidně půjdu do AMD. Ale to nebude dřív jak za dva roky.
Navíc ten Gainward mi už v bedně šlape 14 dní a to za krásných 7599,-, což by DDmu v grafech výkon/cena udělalo asi slušný veletoč . Ano, ty karty teď nejsou, ale na Mironetu byly celkem dlouho. Za to nereference RX 480 nejsou nikde a zelený pidimužík bude mít pár NITRO karet 19.8. a to kdo ví jestli.
Už jsem to tu jednou psal. Nenadávejme si do idiotů, buďme rádi, že je z čeho vybírat, protože ty karty jsou ve většině případů od sebe o jednotky FPS, což je ve výsledku rozdíl 0. Ve FullHD jsou třeba rozdíly větší, ale tam zas jak už je to přes 60, tak stejně nepoznáte rozdíl, pokud teda nejde o sim či jinou hru, kde na tom záleží.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:09:34

ano, jsi, protože i pod DX11 je 1060 absolutně nevýhodná, díky za přiznání, za Tvá slova
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:17:43
avatar
no vychází dráž ale za 7600 edice není tak nevýhodná navíc má nižší spotřebu apod. Bohužel za tyhle prachy těch 1060 na trhu moc není .... zatím nám nikdo takovou neposlal, stejně tak nemáme na test zatím žádnou 4GB verze 480 která stojí 6500 v nereferenci ...
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:59:01

cena/výkon je u zeleného nesmyslu téměř o 40 % horší, závěry mozku jsou jasné a objektivní
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 15:14:02

tak třeba teď je na alze za 7800 a ještě včera se prodávala ta samá veze za 7650
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 22:17:12

Teď jsem se díval na "Mimozemšťana" a právě u mojí GAINWARD GeForce GTX 1060 změnili stav z "dostupnost neznámá" na "Na cestě > 5 ks, dostupnost 9.8.".
Jinak je třeba na Mironetu dostupná karta "Palit GeForce GTX 1060 Dual" za 8063Kč (velmi podobná právě Gainwardu), takže tohle by s cenami v tomto článku pěkně zahýbalo.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 22:54:08
avatar
Prodej nekolika malo kusu za atraktivni cenu sice zahyba s tabulkou, ale to je taky jedine s cim to zahyba! Dulezita je cena, za kterou je produkt schopna koupit vetsina.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 23:37:29

Ale vás přece nezajímá, za co si ji koupí většina, ale za co si ji koupíte vy v okamžiku, kdy se GK rozhodnete koupit.
Takže kdybyste potřeboval např. koupit příští týden GK, tak GTX1060 bude za 7599Kč v ČR dostupná, zatímco nereferenční RX 480 nebude k dispozici žádná.
Ale když jí budete kupovat třeba za měsíc, tak může být k dispozici levnější nereferenční verze RX 480 a zase nemusí být skladem GTX1060 za výhodnou cenu.
Takže pokud nejste rozhodnut pro konkrétního výrobce (AMD, nVidia) nebo oblíbenou značku GK, tak berete to, co je ve vaší cenové hladině pro vás zrovna nejvýhodnější.
--------
Za mě je největší problém to, že se nereferenční edice RX480 opozdily a v podstatě nejsou u nás stále dostupné, byť se nereference GTX1060 už pár týdnů prodávají. Jestli budu mít ve FullHD o pár snímků víc nebo míň není podstatné, obě karty na tohle rozlišení stačí. Stejně tak 6GB a 8GB je v tomto rozlišení v pohodě, 3GB a 4GB verze obou výrobců by u detailnějších a objemnějších textur v některých hrách mohly dělat problémy (i když 4GB by ještě měly u většiny her chvíli stačit, 3GB bych už považoval za nedostatečné).
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 12:29:46
avatar
Člověče (jalav, mayisider) Ty jsi nemocnej, pořád omíláš to samé, vždyť jde jenom o pitomý grafiky, tak se uklidni a nikomu nenadávej.

Vypadá to, že velkohubé TSMC má zatím lepší výrobní proces než GLOFO.
Musím uznat, že nové NV grafiky se moc povedly (úspornost a vysoký takt) a vyrábějí se zatím i rychleji.
Byl jsem už rozhodnut pro MSI RX 480, ale ještě si to rozmyslím, vadí mi zatím nedoladění (nepřítomnost?) úsporných funkcí, ta spotřeba v idle, jen s monitorem je fakt moc vysoká.
Král Pavel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 14:27:53
avatar
Co, nebo kdo ti dává právo nazývat někoho idiotem? Měl by jsi si vzít svou denní porci prášků a diskutovat slušně....
Každý má jiné potřeby viz.ladislaFcz - kartu kupoval kvůli starším hrám, kde má nvidia navrch. Situaci, kdy si lidi kupují podobně drahou GTX1060 si AMD zapříčinilo nejspíše samo tím, že jim vydání nereferencí trvalo déle než je obvyklé....
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 15:36:15

tak hlavně ony se prodávají víc právě ty drahé karty..

statistika na steamu říká jasně.

Když člověk upraví podíl 10x0 a 480 s ohledem na dobu co se prodávají tak....

7:1 pro NV, pokud bereme velká prohlášení že 84% trhu kupuje grafiky pod 300USD, tak by to mělo být 6 grafik za 300 a méně vs 1 za 300+. V tomto poměru je ale skutečnost 6:2 (6 GTX1070/80 vs 2 RX480/1060)

Trh jasně říká co si myslí o RX480 ... měsíc prodeje a 0,06% podíl... 1080 za dvojnásob času 0,30%, 1070 asi za 5/3 času 0,33%, 1060 za 1/3 času 0.03%. V absolutních číslech to pak znamená 12:1 pro NV


S ohledem na fakt že ceny těch 480/1060 jsou vyšší mnoho lidí sází na jistotu a raději přidá a koupí 1070.

Tohle považuji také za novou definici mainstream karty - mainstream není to co stojí XY peněz, ale to co se prodává nejčastěji.. a to je právě ta 1070.

Rozdíl mezi 1060/480 a 1070 je v dolarech cca 150, tedy nějaké tři ušmudlené hry... Majitel 1070 nemusí složitě koukat do grafů zda je 1060 nebo 480 o pár procent lepší... tady má člověk desítky procent na víc... nemusí řešit zda budou hry pod DX12 či dokonce snad Vulkanu a jak budou dobře/špatně napsané... Vždy to poběží lépe než na té 1060 či 480...
Král Pavel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 15:32:44
avatar
Prodejnost GTX1070 nepopírám. Kupodivu se prodávají velice dobře (sám jednu vlastním ). Sám jsem čekal na souboj GTX1060 vs RX480, ale poté jsem se rozhodl pro GTX1070 přesně z důvodů, které popisuješ.
Budu se opakovat, ale prodeje GTX grafik jsou zapříčiněny absencí konkurence ve vyšší sféře. Rád bych měl možnost vybrat mezi GTX1070/80 a např.: RX490 nebo Vega, ale nejsem člověk, který bude čekat 3/4 roku.....bych taky mohl čekat do nekonečna
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 22:58:36
avatar
Steam HW survey je znacne nevypovidajici, data z nej se musi brat silne s rezervou. To je asi jedine co se k tomu da rict. Ty data navic takle kratce po vydani nemohou absolutne odrazet realne prodeje. A vlastne by se zde krasne hodilo slovo idiot, protoze jenom idiot by z toho mohl delat zavery pro cely trh.
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-12 15:53:07

Proč by data z Steamsurvey měly být značně nevypovídající?
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-06 13:27:37

Jak je na tom ten Gainward s chlazením a hlučností ventilátorů?
p.s-myšleno jako komentář pro Kajmana.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-06 15:32:34

V desktopu je chlazená pouze pasivně (větráky jsou vypnuty), teplota je něco mezi 40-50°C, podle teploty v místnosti. Jednou, když jsem měl na podkroví 35°C v místnosti, tak jsem si všiml, že se větráky spustily na nějakých 8%, ale naprosto bezhlučně.
Teď hraju konečně Zaklínače 3 a tam se mi teploty pohybují do cca 72°C, 1530 RMP a 54% otáček. Karta je v tu chvíli slyšitelná, ale není to žádná hrůza. Když to porovnám s mojí starou MSI GTX760 Gaming, tak tahle karta je při hraní Zaklínače tišší. Víc to bohužel nemám jak určit.
Gainward GTX1060 je lehčí karta, která nevypadá tak masivně jako původní MSI, větráky taky na první pohled vypadají jednodušeji, ale díky nízkému vyzařování to evidentně stačí.
Předpokládám že drahé edice GTX1060 budou ještě tišší a chladnější, ale je tam rozdíl 1500-2500Kč, takže to už záleží na každém.
--------
Moje bedna je Cooltek Antiphon (dva větráky, odhlučňující materiál).
adal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-07 09:49:26

Nastav si TDP na 50% a teploty ti spadnou o takovych 8 stupnu,prakticky bez dopadu na vykon(boost o trosku klesne)
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-17 17:23:09

No, ono prodeje GTX 1060 6GB proti RX 480 8GB byly taky o něčem jiném, v čem AMD doslova pohořelo:
Obě GK vyšly v podobnou dobu, ale AMD nedokázalo včas na trh dodat nereferenční modely, které se dostaly na trh až v září/říjnu 2016, zatímco Nvidia měla nereferenční verze už v červenci. Druhá věc co k tomu přispěla byla, že i přes slíbenou nižší cenu RX 480 stály v Evropě v referenčním provedení víc než některé levnější nereference GTX 1060. Já taky kupoval hned v 7/2016 Gainward GTX 1060 za 7500Kč, zatímco v té době RX 480 stála cca 8100Kč a více. No a po vypuknutí těžařské horečky byly výpočetně výkonnější nové karty RX 570 a 580 v podstatě dlouhodobě nedostupné, takže znovu nezbylo než kupovat konkurenční GTX modely.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 22:07:14

No vidíš, já si koupil před 14 dny nereferenční edici GTX1060 za 7500Kč, v té době levnější, tišší a s menší spotřebou a hlavně bez jakékoliv možnosti koupit nereferenční RX 480. Mezi námi, ta doporučovaná karta Sapphire NITRO+ RX 480 8GB OC není ještě nikde skladem a velké obchody ji většinou ani nemají zalistovanou (Alfa, Mironet, CZC má zalistovanou slabší edici za těch 8200) nebo na objednání v Alze za 8899Kč.
Cenu kolem 8200 nabízejí v předobjednávce některé malé obchody (Provit, IT Svět, Pemis...) kde bych já osobně nenakupoval a je otázka jestli se jedná o tu výkonější verzi, když je jméno karty stejné.
Každý se prostě rozhodne podle sebe, to neznamená, že to je idiot, když si koupí to, co se nezdá tobě ;)
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 15:06:40

o 480 jako o "investici" na příští hry bych nepřemášlel, stejně jako o 1060.. 1070 je sázka na jistotu.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 23:04:31
avatar
Sazka na jistotu z vasi logiky je vzdy nejdrazsi mozna grafika. Otazka je ovsem jistotu ceho? 1070 je pro bezny mainstream prilis draha a vykonna! 1070 tedy investujeme do budoucna, kde budou hry narocnejsi, coz pres vase doporuceni zcela odporuje vasemu predchozimu vyroku o investici!
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 00:40:02

Až na ty přepálené ceny hrající do karet 480ce (kdo by to byl čekal), velmi dobrá recenze.U marťana jsou skladem 1060ky od Zotacu za 7649,- (pravda, jen v Mini edici, ale i ta pujde v Afterburneru "poladit", aby boostovala ke 2GHz), popřípadě Palitka za již přepálených 8499,-. Měl jsem doma Gainward verzi, která je identická právě s tou Palit, za oněch doporučených 7599,- a provozoval jsem ji na 2067MHz jádro/ 9,1GHz paměti. S těma cenama bych to tedy krotil, ale jinak slušné
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 14:01:57
avatar
me fascnije kolik lidi si tu kartu za 7,5 stihlo koupit, podle poctu reakci tak 10x tolik lidi nez bylo tech karet realne v mironetu skladem
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-06 09:01:21

Tady se s koupí tohoto modelu chlubili zhruba čtyři lidi, což rozhodně není víc než počet prodaných karet.
Jinak tady máš fakturu, když pořád prudíš s tím, že ti lžeme:
http://www.imgup.cz/image/z1g
Gladiatorei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 01:02:18

Dlouho, jsem přemýšlel co vybrat 1060, 480, 470. Ta 470 mě po dnešním uvedení do obchodů neoslovila. Příliš vysoká cena za ten výkon. 1060 mě udivuje jak je papírově slabší, ale má dost vysoký výkon za slušnou cenu (7500 Kč). Zatím u mě vyhrává 480 4gb za 6500. Jen by mě zajímalo, budou mi ty 4gb paměti stačit na FHD hraní?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 01:04:38
avatar
no 8GB je lepší, ale ta cena za 4GB je luxusní a doteď nám 4GB stačilo s přehledem, takže bych to zatím neřešil
Bobulak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 01:29:05
avatar
Nechci si hrát na nějakého IT GURU, ale 4GB na FHD bude stačit, řekněme i v příštích 2letech.

Sama hra si pak nastavuje textury tak, aby to bylo v rámci parametrů paměti karty.

Navíc ta propustnost je hodně slušná a já v tom fakt nevidím problém.

Sám mám 3GB paměti a hraju ve 2K+ a jde to, hodně slušně.

S pamětí jsem snad nikde probléme neměl. Nechápu se proč se všichni ženou za GB?? To jako čim víc GB ram, tím víc Adidas???

To si jako hráči, co mají např R7 270(X) nebo i GTX 960 2Gb ram v budoucnu už nezahrají??

Dal bych si v klidu mokrý hadr na hlavu a koupil tu RX 480 se 4Gb pamětí.

EDIT: sám počkám tak rok na novou revizi s +200MHz nahoru za menší peníz.

Můj Toxík R9 280X 1150/6400 mi v pohodě vydrží další rok.
jen spotřeba a odpadní teplo je vopruz.
Gladiatorei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 02:38:18

Děkuji za vaše názory. Teď už jenom musím počkat, až budou mít ty 4gb na skladě v obchodě. Snad trošku zrychlí tu výrobu.
RXmania [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 09:15:42

Tu mate neref sapphire 470 nitro + 4gb za 6400kc a je skladom co si myslim je pekna cena Odkaz
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 17:01:10

Na slovensku predavaju RX470 drahsie ako RX480 a dokonca drahsie ako GTX1060 samozrejme nereferencna nizsi vykon vysia spotreba a vysia cena, no nekup to
RXmania [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co to su za ceny? 2016-08-05 08:34:32

Mohli by ste mi prosim vas napisat kde sa daju realne kupit ref rx480 za 7100czk a sapphire nitro + za 7500czk? Lebo pokial pisete citujem:
"Uvádíme tedy ceny testovaných verzí grafik, typické běžné ceny, nikoliv nutně nejnižší, ale ani nejvyšší."
Co je podla vas bezna cena? Nie je to napriklad cena bezne pouzivaneho obchodu napr czc kde sa momentalne predava GIGABYTE Radeon RX 480, 8GB GDDR5 v zlave za 7699czk? Inak tam su ceny bez zlav cez 8000czk? Nema byt bezna cena (ani nie najlacnejsia ani najdrahsia) prave tych 7800-8100czk? Lebo nepoznam nikoho kto by mal moznost si kupit rx480 za 7100czk. Aj sam v clanku 2x pisete ze rx480 sa "da" kupit az od 7500czk tak preco mate v grafe 7100? Ak to nie je pravda a nedaju sa za tolko penazi kupit tak by ste mali opravit chybne udaje v grafe cien a vykon/cena.
PS: k tym cenam este dodam ze poznam vela stastnych majitelov gainward 1060 za 7599czk ale nepoznam nikoho kto kupil 480 pod 7600czk ale to by to tu nepasovalo zahrnut do grafu alebo sa aspon zmienit v texte ze napriklad gainward 1060 s cenou 7599czk ktoru si realne kupili ludia (nie ako rx480 za 7100czk) co ma vykon a oc potencial ako msi 1060 co znamena 2050+mhz na jadre a 9000+mhz na pamatiach. Krasne teploty, tichy ventilator a super spotreba pri lepsej cene ako rx480 by v grafe cena/vykon predbehol rx480 a usadil sa na trone

Edit: Dobra karta teraz v pomere cena/vykon je nova rx470 4gb
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 08:38:01
avatar
Zdravím,

právě koukám na CZC a tam mají v nabídce Sapphire Nitro+ RX 480 4GB za 6485Kč vč. DPH. 8GB verzi za 7867Kč. Referenční Sapphire RX 480 8GB za cca 7,5tis. (7544Kč). V Softcomu za 7414Kč.
V grafu bude možná překlep.
RXmania [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 08:59:43

Myslis tu rozbalenu? Ja som pozeral na ceny orig baleni a nie pouzivanych ;) A o 480 4gb som nenapisal nic lebo ta nie je zahrnuta ani v grafe. Pozeral som na ceny dostupnych kariet ktore sa realne daju momentalne kupit tak ako Pan admnin vie viac krat zdoraznovat tu dostupnost kde nezohladnuje ceny momentalne nedostupnych kariet.
Ak si chcem dnes kupit rx 480 tak kolko ma bude stat?
Odpoved: 8000+kc (ak neberiem do uvahy zlavnene karty ako bolo napisane v clanku)

Ta ref sapphire rx 480 8gb za 7544kc je rozbalena. Nabuduce sa lepsie pozerajte ;)
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 09:09:22
avatar
Máte pravdu s tou rozbalenou kartou, špatně jsem se podíval, má chyba.
Našel jsem nejlevnější REFerenční 8GB verzi v Softcomu za 7414Kč a stejně ji skladem nemají.
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 08:46:15

Ještě bych rád dodal, že se na konci článku uvádí pořizovací cena GTX1070 za 14500,-, zatímco normálně dostupné ve velkých množstvích jsou již za 12335,- což není nic zanedbatelného a chápu to jako klamání čtenářů. Pokud se ale autor ohání vyloženě cenou recenzované verze Gaming X od MSI, tak mi to zkrátka příjde jako nefér porovnávat ceny nejlevněji dostupných 480tek s mizerným chlazením a nejdražších 1060tek, které tu cenu mají komicky nadstřelenou a neočekávám, že by Gaming X edice RX480ky byla výrazně levnější.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 09:03:40
avatar
Njn. ale vždy keď nabiehajú nove karty tak je to dosť divoké a špeciálne teraz, keď bol priemerne jeden release za týždeň. A často sa mení dostupnosť, jeden deň nejaký model dodajú, hneď nato sa iný vypredá a po doplnení bude už za inú cenu...

Článok by sa musel aktualizovať aj 5x denne aby bol aktuálny, čo je samozrejme dosť nereálne.

Takže zatiaľ to treba brať skôr orientačne, a kupovať to čo je aktuálne najvýhodnejšie.
RXmania [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 09:12:50

Ved prave ze v dobe vydania clanku nie je ziadna rx480 dostupna v uvedenych cenach. Preco tam nie su uvedene ceny kariet ktore su normalne skladom? Koli objektivite grafu cena/vykon?
RXmania [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 09:33:29

Autor clanku uvadza ceny 1060 a 1070 tych najdrahsich modelov a porovnava ich z cenou rx 480 ktoru nikto nikdy dostupnu nevidel ale to tu je celkom bezne.
To je ako s grafom spotreby rx480 vs 1060 alebo vykon v gta5 kde v tomto clanku snad ako v jedinom na svete vysla rx480 lepsie ako 1060. Vies kolko to dalo prace najst v hre usek kde ma amd viac fps ako nvidia? Si neviem ani predstavit.
Napriklad rozdiel v spotrebe medzi ref 1060 a ref rx 480 (silent) je 6W? To ako vazne?

Otazka na autora clanku co znamena to slovo silent? To je nejaka verzia rx480 bezne dostupna alebo upraveny bios cez program? Preco tam potom nie su aj vysledky napr msi 1060 po OC?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:07:17
avatar
Testovány byly dva modely: Foundres Edice GTX 1060 jako referenční, která se prodává za oficiální cenu 299 dolarů (8800 korun vč.DPH) a MSI GAMING X edice, která je dostupná za 9300 korun (a to v tom lepším případě).

Žádná GTX 1060 za 7500 tisíce dostupná není, nemohu ji do testu ani uvádět, žádnou takovou jsme zatím na testování neobrdželi! Stejně tak nenajdete v grafu RX 480 4GB za 6500! je tam cena 7100 korun za referenční AMD edici RX 480 8GB, což je stejně jako v případě FOUNDERS edice GTX 1060 oficiální cena = objektivní srovnánání a obě tyto !TOVÁRNÍ REFERENČNÍ! edice jsme testovali a tyto ceny nám byly sděleny a uvádí je výrobci.

Taktéž tam ale máte uvedenu cenu 7500 tisíc za RX 480 za což se dá normálně karta koupit (nebo dala když jsem psal článek). Stejně tak je tam cena 8200 korun za OC edici NITRO RX 480. Takže co máte za problém? Ceny všech testovaných referenčních i OC edic sedí naprosto přesně a pokud se vám nelíbí stěžujte si u výrobců!

Rozdíl ve spotřebě: Je důležité se podívat co srovnáváte. Ano mezi GTX 1060 a RX 480 je rozdíl tak malý (6W), jenže pozor srovnáváte GTX 1060 jedoucí v podstatě naplno s RX 480 jedoucí v omezeném režimu jen kolem 1200MHz nikoliv na max, což v testu představuje Sapphire NITRO SILENT verze nebo ta RX 480 bez toho silent v označení. A jak vidíte v našem měření u nich je spotřeba vyšší, takže vám ukazujeme, jak to je skutečně v praxi.

Výkon RX 480 v režimu silent pro referenci znamená v podstatě to, že karta nestíhá chladit (horší skříň) a omzeuje takty a právě nejede na těch 1266MHz ale níže, čemuž ale odpovídá i výkon ale také nižší spotřeba. U nereferencí to řešit nemusíte, třeba Sapphire NITRO těch 1266 drží pořád. Mysleli jsme, že to u GTX 1060 budeme testovat také, ale reference se běžně neprodávají a poku tak stejně drží takty dost blízko těm maximálním, takže tam není moc měřitelný rozdíl. U referenční RX 480 to neplatí a mysleli jsme, že byste o tom rádi věděli, takže to v testu uvádíme.

Výsledky GTX 1060 OC v testu jsou! MSI Gaming X je OC edice ... stejně jako tam máte Sapphire NITRO+ na těch 1342MHz jako OC edici ...
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 22:32:47

Gainward GTX 1060 za cenu 7599Kč budou dostupné pravděpodobně 9.8. na Alze a to v počtu větším než 5ks, současný stav je "na cestě". Tolik k žádné nedostupné kartě za 7,5k. Ostatně já ji koupil týden po startu prodeje právě za tuhle cenu a to bez objednání, prostě zrovna byla na Mironetu skladem. Ale za tyhle ceny jsou karty okamžitě vyprodané, což se není čemu divit. Nejlevnější okamžitě a v podstatě trvale dostupné GTX1060 na velkých webech jsou kolem 8000Kč.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 10:55:11
avatar
Ta narážka na GTX 1070 byla myšlena v kontextu MSI GAMING X edic ... tedy stejná edice a provedení 1060 vs 1070, proto i ta cena.

No budete se divit, ale RX 480 je ve stejné edici o něco levnější ;).
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:00:52
avatar
Kde bych našel u nás ke koupení nějakou nereferenční RX 480 skladem? Nejde brát na jednu stranu cenu karty, která už v obchodech je a to s naší "vysokohorskou přirážkou" a doporučenou cenu karty, která u nás v obchodech není. Nedá se ani přepočítávat cena z jiných zemí, protože náš trh je prostě specifický... celý graf cena/výkon je zatím hrozně zavádějící a shazuje kvalitu recenze. Kdybys ho vynechal, nic by se nestalo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:13:32
avatar
každý den se situace mění, v článku jasně píšeme že karet není nikde dost a ceny podle toho vypadají a já opravdu nemohu aktualizovat článek každou hodinu podle aktuálního stavu dostupnosti. V článku jsou uvedeny oficiální ceny testovaných továrních referenčních edic AMD RX 480 8GB (239 dolarů = 7100 korun) a GTX 1060 FE (299 dolarů = 8800 korun), které jsme fyzicky testovali. Také je tam cena RX 480 8GB za 7500 za což se karty dají koupit normálně a také je tam cena přes 8 tisíc za OC edice, opět se dají koupit a ty karty jsme v testu měli. Žádnou GTX 1060 za 7500 nám nikdo do testu neposlal, MSI GAMIGN X edice stojí 9300 (a to v tom lepším případě) ....

Nevím čím by ten graf měl shazovat recenzi, já si ty ceny nevymyslel, takové mě byli řečeny! Stěžuj si u výrobců že mi posílají špatné ceny ...
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 12:32:42
avatar
Situace se naopak prakticky nemění vůbec. Na trhu jsou už dobu neprodejné referenční edice RX 480 a nereferenční RX480 ještě nebyly k sehnání nikde (sleduju denně cca 5 největších eshopů, abych tu nemlel kraviny). Krom Alzy (19.8. Nitro) nemají snad nereference ani nikde v nabídce. U GTX 1060 je situace podobná. Po levnějších edicích se zaprášilo (a stále práší, Gainward za 7599 se občas naskladní na TS-Bohemii, dneska např. cca 7 kusů), jinak jsou k sehnání jen dražší edice. Takže bych řekl, že situace se opravdu nemění každým dnem .
Hele já nejsem žádný zastánce nVidie, teď jsem třebas měl AMD a spokojenost, ale vydání nereferenčních RX 480 prostě AMD ukrutně nezvládlo. O GTX 1060 se tu tvrdilo, že půjde pouze o papírové vydání a nekalou obranu proti výrazně lepší a levnější RX 480, které budou naopak plné sklady. Dodnes krom pár recenzentů nikdo nereferenční RX 480 na vlastní oči neviděl. Tak kdo tady co papírově vydal?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 12:37:40
avatar
já jsem před pár dny tady z místního obchůdku tedy 6 edic NITRO RX 480 8GB (ne těch TOP) koupil za 7600,- pravda, víc jich neměli a neví kdy budou další, ale dají se zjevně sehnat.

Situace se mění každý týden. karet je málo, ale jsou, nepřijde mi, že by na tom GTX 1060 byla lépe než RX 480 a těch pár zadotovaných GTX 1060 byl pěkný podraz, zatímco RX 480 nikdo nedotoval a stejně se s nimi ceny srovnávají jako by se nechumelilo ... zváštní přístup.
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 12:51:58
avatar
Máš prosimtě nějaký důkaz o tom, že třeba ten Gainward za 7599,- je dotovaný? Podle mě je to normální reference od nVidie, na kterou jen dali jiný lepší chladič. Podle mě proto je tak levná, že nesahali do návrhu, na rozdíl třeba od MSI.
Každopádně i kdyby byla dotovaná, co je mi po tom. Za ty peníze se prostě prodává a je k sehnání. Mám jí, funguje výborně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 13:21:34
avatar
protože ta cena přesně odpovídá té oficiální, což u RX 480 v našich obchodech neplatilo a obchody si na ně vždy přidávali, také to mám potvrzené od některých obchodů, že to byla ta cena prostě zadotovaná aby to dobře vypadalo v recenzích a nevypadalo to jako s RX 480 .... dělá se to tak běžně. Sorry
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 13:26:44
avatar
Takže když cena RX 480 neodpovídá té doporučené, tak za to můžou nenažraní zlí obchodníci. A když cena GTX 1060 odpovídá doporučené ceně, tak za to může zlá uplácivá nVidia . Žijeme v zábavném světě... Hele možná to bude ten důvod proč ti Gainward nedá k testu žádnou GTX 1060 za 7590,-, protože tu kartu zcela ignoruješ . A pokud už jí vezmeš v potaz, tak s dovětkem o uplácení obchodníků, což je jiný význam slova dotace.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 13:29:18
avatar
a ty máš pro to nějaké vysvětlení, že doporučenou cenu RX 480 obchodníci ignorují a u GTX 1060 (ze začátku) byla přesně dodržena? Já to mám potvrzeno, že to bylo zadotováno za účelem recenzí a právě vedení podobných. Jinak si na GTX 1060 přihodí obchodníci to co si přihazují na RX 480

Ale já jsem se s ganward vůbec nebavil o zápůjčce zatím, mě firmy kontaktují sami. Zatím mám do testů MSI, ASUS, Gigabyte verze, které se u nás nejvíce prodávají ...
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 13:44:01
avatar
To vysvětlení jsem ti psal o příspěvek výše, resp. můj dojem proč je tak levná.
Každopádně já nejsem žádný VIP zákazník, já tu kartu koupil normálně na Mironetu a to snad až třetí den po tom, co ji naskladnili. A měli ji ještě den potom. Takže k jakým účelům recenze by ta cena měla sloužit.... Navíc pokud by nVidia dotovala cenu u téhle karty, tak tu kartu taky recenzentům rozesílá a vůbec by nemusela být v obchodech skladem, tak jak je to třeba u Nitro edice RX 480 .
Ale OK, uzavřeme to, ty jsi prostě přesvědčený o své pravdě, já zase o tom, že za tu cenu jsem koupil výtečnou kartu.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 13:58:21
avatar
malujes si to jak hurvinek valku .. prvni gainward 1060 zadotovany byly, vsechny odesly do mironetu a jedinej duvod byly recenze a komenty chytraku tvyho razeni ktery tim pak spamujou internet..
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 14:29:33
avatar
Jasně .
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 15:22:16

Předpokládám, že Zotac Mini je tedy také zadotovaný, protože se blíží doporučené maloobchodní ceně
Aneb kdo chce psa bít, hůl si najde. Měli bysme být rádi, že se nám, jakožto koncovým zákazníkům, dostává možnosti upgradovat GPU za rozumnou sumu, ale místo toho se tu točí jedno velké demagogické kolečko plné zabarvených polopravd.
Zatímco mne 480ka svou mizernou dostupností AIB verzí a ještě mizernějším referenčím chladičem, spolu s nepříznivou cenou, neoslovila, RX470 by naopak mohlo být celkem příjemným překvapením pro každého, kdo si chce schopně zahrát v 1080p rozlišení.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 15:43:10
avatar
zotac 1060 bulk za 7600 dotovany neni ale to nema se sitauci pri launchi nic spolecnyho..

..to je jako argumentovat ze si novou skodu koupis za 250k normalni clovek po tom nejlacinejsim nesahne.
Lázeňský švihák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 15:44:56

Do Mironetu naopak karty šly až v druhé vlně. Nejprve byly v shopech jako Alza, CZC a TSBohemia. Tam se ihned vyprodaly a teprve druhý den je naskladnil Mironet, kde jsem jí naštěstí stihnul i já
Ráno jsem navíc koukal, že TSBohemia je měla opět skladem. Další várka jim pak dorazí v pondělí.
Koukám, že i Alza má karty skladem pod 8k. Jen ji neustále zdražují, ještě včera byla za 7,5.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-07 08:25:51

Takže jestli to chápu tak Nvidia má s Gainward nějakou dohodu,ta vyrobí nějakou malosériovou řadu karet a ta ji nabídne prodejcům za doporučenou cenu.Tu kartu Nvidia Gainwardu zadotuje,to znamená doplatí rozdíl mezi prodejní cenou a výrobními náklady....to jako opravdu si tohle myslíte?
RXmania [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:04:23

A co mi napisete k ostatnym veciam? K cene v grafe? K spotrebe rx480 silent a vykone v gta5?
To ze je msi 480 alebo asus 480 lacnejsia vzhladom k rovnakej edicii 1060 je samozrejme vzhladom na to ze dost vela ludi pozera na spotrebu a teploty/hluk tak vyrobcovia/predajcovia musia ist cenou trosku nizsie ako pri 1060 ak chcu predavat 480tky.

Ale aj tak teraz s prichodom 470tky je kupa 480tky asi hlupost za tu cenu a prevedenie za ktore su momentalne k dispozicii
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:13:52
avatar
viz reakce pod tovou reakcí ;)
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:09:15

Popravdě se ani nedivím. Výrobce sám ví nejlíp, jak nastavit ceny svých jednotlivých karet, aby nedošlo ke "kanibalizaci". Proto mi je jasné že Gaming X v podání RX480 musí být krapet levnější, než stejná edice 1060, která je o nějaké to procento rychlejší.
V tom případě by ale bylo na místě uvezt cenu právě vámi zmiňované Gaming X edice i pro RX480 a zakomponovat ji do grafů, které jsou v nynějším stadiu silně orientační a neznalého člověka přivedou k domění, že jsou AMD karty o poznání levnější, což je zkratka blbost.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:21:03
avatar
jenže v testu žádná RX 480 GAMING X není takže tam cenu této edice nemohu uvádět, když jsem ji netestoval ani nevím jaká je ...

no ale oni RX 480 jsou levnější než GTX 1060 to je fakt ... i oficiální ceny to potvrzují. RX 480 začíáná na 199 dolarech (v zahraničí se koupit dá) GTX 1060 začíná na 249 dolarech! Takže AMD karty jsou o poznání levnější a tvrdit že ne je ta blbost na tkerou si stěžujete. A ne RX 480 není pomalejší než GTX 1060 ;)
BolginNT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:33:04

Já jen že tvrdíte "RX 480 je ve stejné edici o něco levnější ;)", tak jsem měl za to, že cenu znáte. No, asi ne Nebudeme se tu handrkovat kvůli zkresleným cenám, stejně si je každý dohledá na eshopech a zjistí, že jsou diametrálně odlišné Navíc ohánět se doporučenými cenami v zahraničí (za kterou taky nejsou dostupné btw), je zcestné, neboť nežijeme v zahraničí ale v ČR, kde marže obchodníků spolu s daňemi a clem hrají prim. Nicméně Váš blogísek, vaše pravidla, chápu to. Kdo chce objektivní recenzi, podívá se právě na tu serioznější v zahraničí. Sem se chodím už roky pouze bavit a nedávno jsem si zřídil i účet, abych si občas zvedl tlak v diskuzích.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:46:56
avatar
znám, ale dokud karta nebude v obchodech, tak si jí nemohu být jist ....

ty ceny jsou dané výrobci grafik kteří nám je poslali žádná má pravidla. Naší objektivitě nemůžete nic vytnout, vše jsem uvedl správně a jak je. Pokud se vám ceny nelíbí, nenadávejte mě, ale výrobcům od kterých ty karty máme.

Že se sem chodíte bavit? no když vás pravda baví, dobře. Nevím jestli jsou vám příjemnější diskuse kde si lidi pořád nadávají, lžou si apod. tak nechápu proč sem lezete ;)
RXmania [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 12:18:53

Opytam sa ktoru verziu rx 480 ref mate otestovanu a v grafe? Hladal som na nete aj v zahranicnych obchodoch a nikde som nenasiel cistu AMD ref rx 480 takze ak mate napr sapphire alebo inu verziu (vy musite vediet aku mate) tak by sme vedeli aj cenu.
O gainward/palit alebo evga 1060 sa nezmienite lebo podla vas sa nedaju aktualne kupit ale ref 480 za 7100kc je aj v grafe a pritom sa nikdy ani kupit nedala a ani sa nebude dat kedze amd ref 480 ani neexistuje mozno. Takze AMD odporucana cena ostava iba odporucana a nie prikazana. Nepripada vam to trosku okate?
Mi to pripomina clanok k verziam 1060 kde ste do clanku nezahrnuli karty od gainward a evga a na komentar preco ste tak neurobili ste odpisali ze ci sa daju niekde kupit. Pritom ste den predtym napisali clanok o asus rx 480 a neprekazalo vam to ze tiez nie je v predaji a urcite tak skoro ani nebude. Dvojaky meter? Taketo veci si ludia vsimaju a potom sa cudujete ze vam pisu ze ste neobjektivny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 12:41:53
avatar
Máme přímo grafiku od AMD ... přímo referenční model jako je Founders Edice GTX 1060 od NVIDIA, tak máme "founders edici" RX 480 8GB .... v zahraničí se dá koupit RX 480 8GB za 199 dolarů (4GB)/239dolarů(8GB), stejně jako GTX 1060 FE za 299 dolarů. Ty ceny jsou prostě platné a uvádíme tedy 7100,- pro 8GB RX 480 a 8800,- pro GTX 1060 obě ceny máme oficiálně potvrzené výrobci. Že v ČR AMD nezadodovalo žádnou kartu aby se za těch 199/239 prodávala, zatímco NV zadotovala pár GTX 1060 aby za těch od 249 dolarů byly, za to nemůžeme. Do testu jsme dostaly konkrétní karty, které stojí to co stojí a co uvádíme.

Jinak nejste objektivní, nedokážete (nechcete) pochopit že jsme v testu uvedli ceny testovaných modelů. Lidi jsou všímavý a jistě si všimli že tam uvádíme oficiální ceny tak jak nám byly sděleny. Já si ceny nevymýšlím, tak přestaňte tu dělat ze sebe i ze mě vola a stěžujte si na ty, kdo ty ceny dělají!!!!

Každopádně co předvádíte je překrucování, ignorování faktů co píši, takže první varování. Už váš NICK mě přijde že moc objektivní nejste. Chcete po nás objektivitu? Buďte sám objektivní, já jsem uvedl ceny karet, které jsme testovali jak nám byli nahlášeny výrobci = 100% objektivní. Já nevím jak vám mám jinak vysvětlit, že ty ceny netvořím, grafiky neprodávám ani je nemohu nijak výrazně ovlivnit. A vaše urážky o tom jak se sem chodíte bavit apod. ano vy objektivitou přímo sršíte ...
RXmania [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 12:53:43

Ja z vas nerobim vola! Normalne som sa pytal aku verziu matek kedze ani na amd strankach Odkaz nemaju svoju cistu amd verziu ale maju verzie ako xfx, powercolor, sapphire...... robim si printscreen aby v pripade zmazania tyhto dvoch komentarov som mal pekny dokaz. Tak kde si mozem kupit tu amd ref verziu za 199dolarov? Ale nechcem xfx ani inu ale iba amd ako vy pisete.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 13:21:51
avatar
děláte ze mě vola už jen tímhle dotazem ... co nechápete na referenčním modelu od AMD, který je mimochodem úplně stejný, jako statní reference na kterém je jen logo a oficiální cenu 239 dolarů za 8GB verzi, což je to samé, jako NV uvádí oficiální cenu za svou referenční 1060 FE 299 dolarů ...


Každopádně běžte si dělat vola a z někoho jiného a dělat FLAME někam jinam.
Král Pavel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 09:55:30
avatar
Výkon cca stejný. Samozřejmě záleží na skladbě her.
AMD to bohužel zabilo nedostupností neref. karet, což vede kupující k výběru GTX1060.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 12:07:11
avatar
presne moj pripad. + k vyberu 1060 ma este presvedcili aj nizsie teploty tj aj nizsia hlucnost vetraku.
ZippoTHC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:44:25

Kedy bude test na msi rx480 gaming X?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 11:47:43
avatar
až nám ji MSI pošle na test mělo by to být brzy ...
ZippoTHC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 12:51:24

A nevies prosimta kedy by sa mala zacat predavat?
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - optimalizované hry 2016-08-05 14:48:46

Už nějakou chvíli se chci zeptat jak se zde vybírá portfolio her a určuje se míra jejich optimalizace a vhodnosti do testu? V závěru čtu lépe optimalizované hry, lépe optimalizované k čemu? Já tedy osobně hraju dost i ty neoptimalizované (nejvíc asi WoT a myslím si, že to hraje dost lidí a někteří máme 4k monitory a výkonu se nedostává).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 17:15:11
avatar
do testu vybíráme technicky aktuální hry ... zejména s ohledem na herní základy které se aktuálně používat a dokonce se u chystaných her objeví znovu ... používáme tedy co nejnovější hry s těmito engine.

Dobrá optimalizace hry je fajn, protože dobře optimalizovaná hra , která využívá výkon CPU a GPU ukazuje skutečně výkon a omzení HW ( grafik třeba ). Stará hra nebo špatně optimalizovaná hra vůbec neukazuje výkon CPU nebo GPU, ale ukazuje jen špatný výkon sama sebe, procesoy i grafiky jsou v ní brzděny, ví se o tom a těžko je tak používat na srovnání výkonu HW, když víme, že je tam brzděný třeba už jen špatným využitím API apod.

Musíte tlačit na vývojáře her, aby používali moderní API a dělali optimalizace, třeba právě u WoT se toho hodně zlepšilo v poslední době ale pořád je tam zásadní brzda v CPU zejména pro AMD grafiky, tudíž je jasný že zařazením WoT do testu neotestujeme výkon karty, ale špatný výkon WoT samotného a nedostatečné optimalizace hry z hlediska využití multiCPU a moderních GPU a API. ... vzhledem k tomu co jsme viděli kolik výkonu dokáže přidat DX12/VULKAN jen tak, myslím že je jasné že problém je na straně SW ne výkonu grafik.

V našich testech tedy vybíráme technicky nejpokročilejší nejnáročnější a pokud možno i herně velmi povedené aktuální hry s nejmodernějšími engine dnes, abychom podle nich otestovali vhodnost grafik na pořízení, protože hry vycházející v dalších letech budou z dnes používaných technologií vycházet. A myslím že když si kupujeme novou grafiku, je tím hlavním jak budou chodit nadcházející hry, nikoliv to jak na ní chodí hry několik let staré (s těmi těžko bude problém)
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 22:12:36
avatar
Portfólio vždy určuje recenzent (redakcia) a podľa ich zafarbenia každá jedna redakcia dokáže namiešať takú alchýmiu v metodike, že je namieste prelúskať čo najviac recenzii najlepšie zahraničných nakoľko tuzemský trh (ČR - SR, úprimne hlavne ČR) eviduje dve redakcie paradoxne s troma recenzentami (taký právnický paradox ako dvaja právnici - tri názory). Paradoxne schizofrémia jednej znich (dvaja recenzenti) - ten jeden prešiel aj inými redakciami (EHW a pod) vyvažuje tento triumvirát a tvorí akýsi pomyselný stred.

Po skončení test labu na EHW a zrejme aj SHW pána Šantručka sa stali čitatelia (spotrebitelia) rukojemníkmi praktík týchto dvoch Jing-Jang webov (oni sa vlastne potrebujú a hecujú sa navzájom). Berte to z nadhľadom, svet sa točí ďalej a ak ste čo i len troška AJ, NJ zdatní resp. google translate schopní, tak beriete z rezervou.

Paradoxne to však nadstavuje zrkadlo slobody prejavu (často to je dosti zábavné a onehdy k plaču), ale aspoň každý vie kto za koho kope. No proste každý si príde na svoje nieje to krása...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-06 00:35:26
avatar
tohle beru jako urážku a osobní. Náš magazín se snaží o objektivní testování a to maximálně netestujeme staré dávno technicky neaktuální a neoptimalizované hry a nevyvozujeme z nich závěry pro výběr nových karet ... nevychází nám kraviny a i ve srovnání se zahraničními magazíny myslím že na tom jsme objektivností mnohem lépe než nějaký druhý web který nám tu předkládáte jako opoziční. Myslím to zcela vážně v ČR už je jen jeden web, který testuje pravidelně grafiky a objektivně a to je DDWorld.cz. nemůžete myslet vážně, že jsme nějak zaujatí pro jednu značku, když nám to vychází podobně jako na velkých webech v zahraničí (vzhledem k podobným testovaným hrám se není co divit), zatímco druhému webu to vychází o desítky % jinak.

Takže mě neurážejte! Nijak se nehecujeme, PCT je ostuda české profi žurnalistiky a tamní diskuse a ta žumpa tam a sprosté nadávky ... vážně nás s tím odpadem chcete srovnávat?!?! Takový web v ČR opravdu nepotřebujeme, nesrovnávám se s ním a ani nikdy nebudu. PCT má za sebou obřího vydavatele hromadu peněz a nesrovantelné podmínky. Myslím že když srovnáte výsledky a hodnocení na DDW, tak dojdete k tomu že jsme mnohem blíže k tomu co pokládáte za objektivní zahraniční magazíny než PCT a to je finanční základna a možnosti PCT a DDW nesrovnatelné.

takže buď dokažte že lžeme a uvádímě čtenáře v omyl protože se o desítky % lišíme proti výsledkům objektivních pdoobě moderně měřících reakcí, nebo čekám od vás omluvu a konec těchto pomluv že DDW je to samé jako PCT v jiné barvě. Vážně mě to hodně uráží za celou redakci! Já vám na nějaké značky s***u když to řeknu na rovinu spolupracuji s AMD jako s každým jiným spolupracoval bych s NV kdyby tam nebyli kreténi a nelhali mě do očí a chovali se normálně slušně jako všichni ostatní se kterými spolupracuji. Vážně si pořád myslíte že je chyba na mé straně, kdž sami výrobci NV karet za mnou celá léta stojí? Vážně si myslíte že AMD nějak nadržujeme a že by s námi výrobci NV karet spolupracovali a půjčovali nám je? .... dokážete to pochopit?! Žádám vás buďte objektivní, pokud chcete to samé po mě ...

zkuste pochopit konečně následující: AMD je ve srabu, nemá prachy na nic. Nemá žádný ekonomický smysl jej upřednostňovat! Pokud bych tlačil jen tak AMD těžko by DDW mohl vůbec existovat. Dokážete to pochopit? Pokud si myslíte že DDW je nějak víc pro AMD je to váš subjektivní pocit, nemůžete to nijak dokázat a je to celé nesmyls protože to prostě není pro mě nijak rentabilní. Naopak bych přišel o spolupráci klíčových partnerů. Asi to sem na web pověsím někam viditelně, aby tyhle nesmysly konečně přestali. Pokud budete neustále omýlat kravinu že jsme nějak pro AMD a proti NV jste hlupáci a nechápete základí ekonomickou situaci. Já si na rozdíl od řadového pisálka na PCT kde nikomu ten web nepatří takže vůči němu nemá žádné povinosti a může si psát jak chce a nechat se uplácet jak chce, já musím živit celý DDW! A opravdu nechápu, proč si někdo myslí, že AMD by mohlo DDW uživit ... AMD na provoz DDW nepřispělo roky v podstatě pro mě nemá smysl o něm psát a mohl bych se soustředit více na ty, kteří přispívají a spolupracují více. Ale nedělám to, jsem objektivní ke všem.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-06 01:33:56
avatar
V prvom rade chcem povedať to ZÁSADNÉ. Sledujem Váš web už nejaký ten pátek, nato aby som oddelil zrno od pleví a reflektujem aj články nazvime to non(HW) veci. Tu musím povedať DD, že z môjho pohľadu (svetonázoru) na to čo je pre život potrebné a autentické sme na rovnakej vlnovej dĺžke!

A teraz k meritu veci (predsa len sme na HW/IT webe):

ad. 1 odsek: porovnávam len to čo sa porovnávať na relevantnom trhu dá (recenzie GPU). Uvedomte si, že MY nemôžeme zato, že je tu dualizmus (print to rozširuje). Ja chápem, že každý sa ohradí, to je proste zásada ochrany (seba sama). Ok chápem!

ad. 2 odsek: neurážam, z môjho pohľadu pomenúvam objektívne skutočnosti (ak to použijem len tak sú to plané slová). Zahraničné weby nemusia byť apriori objektívne to pripúšťam, ale je ich také množstvo, že divergencia (odchylka od normálnu) je na prvý pohľad badateľná ak sa niekto o to čo i len trošku viac zaujíma. Čo sa táka "vaty" finančnej základne to neriešim - nie som samozrejme slepý a platí to hlavne o printe a recenziách (a reklamách) v danom čísle a v e-taile (weboch) si to všímam tiež (tu ide skôr a výrobcu produktu ako o čip ktorý ma osadený). Nie som naivný, proste každá jedna redakcia musí z niečoho žiť. OK. Vždy ide o mieru ako vo všetkom...

ad. 3 odsek: nechcite odo mňa aby som niečo dokazoval, na to som (a to zdravo sebavedomo príliš pedantný a vážne dobrý) - nie je problém použiť dve, tri DirectX 12 hry + DX12 AC benchmark a čo potom napíše tá ktorá redakcia, že nV je konkurencieschopná dokonca o chlp vedie? (to na margo alchýmie)... Vulkan a OGL 4.5 sú a majú tak marginálne zastúpenie /Doom 2016/ v trhovom podiele DX11 (DX12) hier, že môžme len dúfať a priať si, že sa rozšíria na počet DX12 AAA hier zo súčasnej doby, ktoré sú na trhu.
Argument prečo by mal niekto s niekym spolupracovať na "ekonomickej báze" k XY sú dávno preč. V čase informačnej vojny, slobody prejavu, voľnosti podnikania, nájdeniu si pozície na trhu na oslovenie "más", INTERNETU a elektronických médii môže byť pohnútka úplne nekomerčná (sympatie, užitoční idioti, sektári, zaslepenci, atď.). Na relevantnom trhu (ono je na diskusiu vlastne) či dvaja ho tvoria - bolo by komerčným diletanstvom ak by sa o nich nepísalo v oboch redakciách (takže argument nespolupráce neobstojí), ono je tu stále byť okrajovo aj print (tí tiež testujú a mnohí ich nielen do nákladov objednávajú).

ad. 4 odsek: subjektívne pocity k vykazovaným hospodárskym výsledkom spoločností XY opäť neriešim. Tu opäť vid. ad. ods. 3, takže si to ani nemyslím.
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 09:19:22

Tady nikdo netvrdi, ze vysledky testu na DDW nejsou objektivni - ve smyslu ze by ty hodnoty neodpovidaly, ale ze v dnesni dobe vysledky hrozne ovlivnuje vyber her, nastaveni a dokonce i sceny ve hre.

A minimalne ja mam obcas problem s tvym argumentem, ze vybirate jen dobre optimalizovany hry - podle ceho poznas, ze je hra dobre optimalizovana? Ze dobre bezi na AMD, ktere by papirove melo byt vykonejsi nez odpovidajici NV grafika? Promin, pokud tomu tak neni, ale me to tak prijde.

Citace:
Já vám na nějaké značky s***u když to řeknu na rovinu spolupracuji s AMD jako s každým jiným spolupracoval bych s NV kdyby tam nebyli kreténi a nelhali mě do očí a chovali se normálně slušně jako všichni ostatní se kterými spolupracuji.

Tohle je prave ten problem, ten hate na NV je proste strasne moc citit ve spouste clanku, takze se pak nesmis divit, ze si tolik lidi mysli, ze jsi zaujaty nebo spolupracujes s AMD, i kdyz nespolupracujes.

At je NV jakakoliv, mel bys podle me v testech grafik hodnotit vyrobek a ne vyrobce - jak sam mas v podpisu:
"Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora"
Abych to nejak parafrazoval - v tomhle pripade grafika je nazor, NV je autor, i kdyz u tech nekterych poslednich clanku jsem mel pocit, ze uz se to dost zlepsilo (i kdyz tam jeste rezervy jsou) .
Sidone89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-05 15:11:15

idealni situace pro nekoho kdo porad jeste ceka a kupovat bude nejspis na podzim / zime

tak sup sup nereference do skladu ( od obou vyrobcu pls, yes i am looking at you rx480
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mně tam chybí 2016-08-06 10:24:26

V porovnání chybí nitro(je tam jen silent mode)a ten je v OC modu na 1342 Mhz. Dle strany 13 porovnání DX 11 tam je a je ještě cca o 5 % rychlejší. Proč není na stránce 14 DX11 v souhrnu uveden také? Tu kartu, přece nemušíš manuálně taktovat, tak tam může být také. Já vím ,že to MSI gaming taky,ale to, už musíš manuálně.
harasko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-06 16:09:39
avatar
koukal jsem hodně testů a mě se zdají obě karty dobré, no momentálně mi připadá lepší si zakoupit gtx 1060 od Gainward za 7600kč. Je tichý , moc netopí a na full hd supr.
Myslím, že ceny rx 480 budou klesat rychle. za dva měsíce si vyberu poměr cena výkon, až se ceny upraví a sklady naplní, jen plné sklady jsou zárukou, že ceny budou padat dolu. Nová generace grafik pro hraní na full hd se mi líbí.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-07 22:50:08
avatar
RX 480 and GTX 1060 DX12 and Vulkan Tested

XFX Radeon RX 480 8GB OC vs the NVIVIA GeForce GTX 1060 Founders Edition

• Ashes of the Singularity
• DOOM
• Forza Motorsports 6 Apex
• HITMAN
• Rise of the Tomb Raider
• Total War: Warhammer
Read more: Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-07 23:12:54
avatar
trochu divné výsledky ..
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-07 23:34:25
avatar
Konečne sa niekto unúval otestovať len DX12 (5x) a Vulkan (1x) hry a netrebalo to pracne vyberať naprieč recenziami.
Výsledky kopírujú priemer svetových recenzií (Odkaz) v DX12 a Vulkan a dokonca RoTR tam wccftech otestovali aj Crimson 16.7.3, ktoré pridávajú 10% výkonu v RoTR naviac oproti Crimson 16.7.2.

Aj preto som v predchádzajúcom poste písal, že redakcie ak neotestujú všetko čo je na trhu DX12 a Vulkan a je toho zatiaľ málo namiešajú si takú alchýmiu hier v metodike, že im výjde čo chcú hlavne keď sú ešte s ďalšími DX11 (OGL) hrami.

Neviem ako to je s Doomom, ale aj v tej recenzii (ak aj tu v diskusiách sa to objavuje), že Nvidia pripravuje aktualizovaný ovládač pre Vulkan, keďže primárne Doom bol a je OGL a Vulkan prišiel až sekundárne po pár mesiacoch od vydania Dooma (tak či onak Vulkan či OGL majú a hlavne prvý menovoaný žiaľ marginálne postavenie v trhovom zastúpení hier). Snáď sa to zlepší...

Samozrejme platí, že DX11 hry majú stále bezkonkurenčné trhové postavenie aj v nových herných tituloch a v poslednej dobe, čo je aj tlak onehdy Mantle, neskôr DX12 a okrajovo aj Vulkan a čiastočne aj OGL 4.5 badať zlepšenia v optimalizácii DX11 hier v prospech hráčov.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-07 23:39:01
avatar
konečně? takových testů už bylo ....
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-07 23:50:12

Neklam ! Hádaj začo mám tú červenú placku ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 00:00:48
avatar
neklamu... nedávno jsem tady jeden takový test měl dokonce jako aktualitu ..
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-08 00:21:30

A čo ťa osvietilo, že si začal uvádzať samostatne výkon pod DX12 a rovnako samostatne aj DX 11 ako je v grafoch vyššie ?
Predtým si také riešenie odmietol, nakoniec veď preto mám auru takú ako mám
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ktorú z kariet k slabšiemu CPU 2016-08-08 01:51:38
avatar
Minule sa niele v diskusiách tu riešila otázka, ktorú z kariet (RX480 alebo GTX1060) je lepšie osadiť k starším alebo jedoducho slabším resp. relatívne slabším procesorom ako napr. Intel Core i3 3.0GHz ~ 4.5GHz, AMD FX-83x0 3.5GHz ~ 4.5GHz atď, čo rozprúdila redakcia hardwareunboxed.com (Odkaz)

Ruský web ferra.ru (Odkaz) to retestol chcel sa nto tiež blžšie pozrieť a dospel tiež k zaujímavým poznatkami (výsledkami).

Veď nie každý máme predsa tak nadupané CPU-čka ako disponujú redakcie (recenzenti) a o mne to platí ak nie dvojnássobne tak min páťnásobne...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 839x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 566x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1023x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1215x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1546x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1367x
Komentářů: 7