TEST: NVIDIA GTX 275 – odlehčená GTX 285 proti GTX 260 a ATI HD 4890 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Wednesday, 29 April 2009
Přejít na obsah
TEST: NVIDIA GTX 275 – odlehčená GTX 285 proti GTX 260 a ATI HD 4890
Gainward NVIDIA GTX 275
Gainward GTX 275 - balení a technologie
Testy a testovací sestava
Enemy Terriotry: Quake Wars (OpenGL)
Fallout 3 (DX9)
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky (DX10)
Tom Clancy´s H.A.W.X. (DX10)
F.E.A.R. 2: Project Origin (DX9)
World in Conflict (DX10)
Race Driver GRID
Crysis Warhead (DX10)
Left 4 Dead (DX 9)
Call of Duty 5: World at War (DX 9)
Provozní vlastnosti - spotřeba, teploty, OC
Výkonové hodnocení
Závěr a hodnocení

 

 
  • Závěr a hodnocení

Ještě než se pustíme do vyřčení ortelu, je tu ještě nutné zmínit pár věcí. V první řadě je to cena, za kterou se dnes u nás testované modely grafik prodávají.

Jak vidíte, i zde je to poměrně vyrovnáno. Snad jen GTX 285 je cenově dost mimo a za ty peníze, řekněme si na rovinu, rozhodně nestojí.

Poměr cena-výkon je pak vyjádřením toho, kolik za 1% výkonu v našich testech musíme zaplatit na ceně grafiky. Samozřejmě že čím míň tím líp. Nové grafiky ATI Radeon HD 4890 ani GTX 275 nejsou taková bomba poměrem cena výkon, jak jsme si před uvedením mysleli. Porci výkonu sice nabízejí slušnou, ale výrazně levnější HD 4870 a GTX 260 nabízejí jen o málo nižší výkon a zejména HD 4870 512MB je pořád s přehledem král poměru cena-výkon ve vyšším maisntreamu. Poměr cena-výkon u GTX 275 je hroší než u ATI HD 4890, protože stojí většinou více a výkon má v srovnatelný. Je to ale o dost lepší než u GTX 285, která je prostě absolutně nevýhodná.
  • Závěr a hodnocení

NVIDIA GTX 275 je tím, čím jsme čekali, že bude. Zázrak se samozřejmě nekoná, ostatně je to hybrid mezi GTX 260 a GTX 285 a výkon je tedy téměř přesně uprostřed, či spíše trochu blíže k GTX 285. Ta je tím pádem pro svou vysokou cenu ze hry, protože GTX 275 dokáže v podstatě po lehkém OC to samé a o 2000 levněji. Jenže je problém, že pokud trochu nataktujete GTX 260, která stojí ještě méně, tak ten výkon může být také stejný. Jde tedy o to, zda jste nebo nejste příznivci OC. Pokud ne, pak rozdíly kolem 10% na výkonu vás stojí zhruba 1000 korun navrch.

NVIDIA GTX 275 tak nepřináší nic, co bychom na trhu v podobě GT200 grafiky už neviděli. Výkonově srovnatelná je určitě se starší GTX 280. Provozními vlastnostmi nijak nevybočuje z toho, u čeho jsme zvyklý u GTX 285 a Výkonově (i technologicky) to není nic, abychom přetaktováním levnější GTX 260 nedostali. Srovnatelná je i s konkurencí. Cena samozřejmě musí odpovídat současnému konkurenčnímu prostředí. Šetření se hodně projevilo na PCB karty, které je poněkud úsporné a jen doufáme, že se to neodrazí na výdrži grafiky, zejména pokud jí budeme provozovat dlouhodoběji nataktovanou. Přeci jen GTX 285 má sice o dost dražší PCB, ale jeho složitost asi není jen tak pro srandu a s provozně srovnatelnou GTX 275 je tam v jeho provedení dost rozdíl.

GTX 275 je proti HD 4890 technologicky poněkud méně pokročilá nedisponuje poslední téměř dva roky starou verzí API Microsoft Direct X10.1, ale jen DirectX10.0 kvůli čemuž bude v některých hrách dost ztrácet pod AA, nemluvě o některých efektech, což se NVIDIA snaží dohnat vlastními, příkladem může být poměrně zajímavý Ambient Occlusion, což ale zase není všude a pro všechno. GTX 275 má sice jakoby naopak proti X10.1 výhodu NVIDIA PhysX, ale to není všeobecně přijímaný standard, a také zdaleka ne svého duhu jediný a nejrozšířenější. Navíc jeho problém je to, že není standardním OpenCL, což konkurenční Intel-AMD HAVOK už je a ten tak běží na všem i na NVIDIA grafikách, což je pro herní vývojáře výhodnější než PhysX, kterou si pustíte akcelerované přes GPU jen na NV grafikách. Lze očekávat, že HAVOK jako OpenCL bude dominovat a rychle dohoní i současný technologický náskok v některých efektech, který PhysX přes GPU má. Pokud (a pravděpodobně jí nic jiného nezbude) NVIDIA předělá PhysX pod OpenCL, pak na 99% automaticky bude PhysX podporován i současnými grafikami ATI, zatímco pro mnohé „konkurenční výhoda“ v podobě DirectX10.1 už zpětně na NVIDIA grafiky nedostanete. Pokud jde o GPGPU aplikace, tak pokud poběží pod OpenCL, jako že to bude v budoucnu drtivá většina, tak podpora je stejná u NVIDIA i ATI grafik a záleží na výpočetním výkonu a optimalizacích. Při srovnatelném výkonu grafik si tedy sami rozhodněte, co je pro vás dnes zajímavější.

Pokud jde o testovaný Gainward GTX 275, tak nás zklamalo jeho nereferenční chlazení. Přednost bychom spíše dali referenčnímu, které je třeba na GTX 285. Karta je poměrně hlučná i v klidu. Naopak cenově je to jedna z nejlevnějších GTX 275 na trhu a za cenu kolem 6200 se o ní rozhodně dá kvůli výkonu uvažovat. GTX 275 není bezkonkurenční grafika, má hodně zdatnou konkurenci v podobě Radeon HD 4890, ale i OC verzí GTX 260. HD 4890 je v průměru o něco levnější a výkonově srovnatelná a v náročnějších nastaveních i o kousek lepší. Nicméně poměrem cena-výkon ani GTX 275 ani HD 4890 nepatří k nejlepším nabídkám mainstreamu. Pokud ale chcete jednojádrovou grafiku pro hraní v HD rozlišení 1920x1200, pak jsou asi jedinou vhodnou volbou a více než 6500 korun za jednojádrovou grafiku dnes nemá smysl dávat …
 
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 16:10:04
avatar
celkom v pohode karta ale nechapem preco radsej nezlacnili gtx285 ved ked je vydana gtx275 tak cena gtx285 pojde aj tak dolu
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 16:21:13
avatar
Protoze se bude GTX275 prodavat mnohem vic jak 285 a vyrobne je o dost levnejsi. Kdyby jen zlevnili vyrobne drahou GTX285, tak na tom budou prodelavat.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 16:30:28
avatar
Zajímalo by mě, kde je CoD 5 oblíbený. Co sem zatim viděl, tak ho poráží i opravdu dost staré CoD 2..

Nejvíc hraný jsou CoD 4 a CoD 2.. z pochopitelnejch důvodů. CoD 5 je z pochopitelných důvodů dost málo hrané. 1) zabugované 2) HW náročné (lidí s high-end PC, nebo alespoň něčim na čem by to jakž takž šlo hrát, zas tak moc neni..).

GTX 275.. hm.. další grafika o které ani neuvažuju, to bych si spíš koupil 285, nemam rád cut-down verze, alespoň ne ty, kde se moc rapidně šetřilo na materiálu.
Neznámý  2009-04-29 16:43:57

Ohledně CoD 2-4 je to cista pravda,hlavně multiplayer
není podlě mě tak dobrý,je to přílišně chaotické. Zlatá 2.

Cut-down verze jsou taky supr,za ty prachy mi chutná i poloviční koláč,tobě ne?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 16:58:05
avatar
kontaktuj mě na mail janstach@ddworld.cz díky ...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 04:25:18
avatar
Kdo protch?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 10:40:45
avatar
To už je podruhé co mu to DD píše. Že by nový výtěz soutěže? O co to vlastně bylo?

Edit: Tak se soutěží o ASUS ATI Radeon HD 4890, ale uzavírá se soutěž až 1.5.2009. Tak kvůli tomu to asi nebude. Možná mu chce DD dát do držky.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 16:46:11
avatar
vyborny test, ale kde je kacicka, co ma dovolenku?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 16:50:52
avatar
fotky jsou kolegy co má tu grafiku, ten bohužel DDkačičku nemá
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 17:49:27

to je dobre.. aby to tu zasa nebolo moc prekacickovane..
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 04:26:17
avatar
Káč káč.. gaga?
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 18:05:54
avatar
GTX275 je samozrejme rychlejsi,DD nam pouze ukazal,ze pokud zvoli vhodna nastaveni,tak i ATI muze zvitezit.

Potesilo me zarazeni vetsiho poctu her,ale opet to nastaveni.. -nevim,kdo bude na temer highend kartach hrat napriklad Crysis s 15-20fps,to opravdu snad jen DD
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 18:20:43
avatar
ako skus si precitat co je tam napisane.. Aspon z toho grafu vidis ze na take rozlisenie tieto karty crysis nezvladnu. Potom zase tu bude niekto nadavat ako minule ze kto to videl testovat karty v rozliseni 1280x1024. Nikomu presne nevyhovies, ty by si si zase urobil taky test aby vyhral tvoj favorit
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 18:45:16
avatar
Ty ses hotovej.. K cemu mi je videt v grafu test Crysis,kde karty nestihaji?K cemu ti to bude?Ty to snad tak budes hrat? A pisu snad nekde o rozliseni 1280x1024??Zkus trochu premyslet - vyssi FPS ziskas i necim jinym,nez jen nizkym rozlisenim,vis?
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 20:21:58
avatar
tak napr. vidis tam porovnanie narocnosti crysisu s ostatnymi hrami, zatial co ostatne idu v pohode v tych rozliseniach tak crysis nie. A pod grafom mas poznamku od ddho, ze ked znizis detaily alebo rozlisenie tak rozdiely medzi kartami zostanu..
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 14:23:37
avatar
Blbost, naprostá blbost, nechci se tě dotknout, ale asi jsi nikdy žádnou podobnou kartu netestoval...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 19:09:17
avatar
ale testoval, pozri si recenziu na notas co som tu mal v blogoch
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 22:28:42
avatar
LOOOL jestli chceš srovnávat Ati mobility Radeon 3650 256MB RAM v tom noťasu (mimochodem pěkný kousek, pár IBM mi už taky prošlo rukama a absolutní spokojenost) co jsi testoval s NV 275 tak potom no comment.... ale prodloužil jsi mi život alespoň o několik dní (smích léčí)
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 23:04:25
avatar
ja som nemyslel porovnanie vykonu ak si si nevsimol, ale ze som robil test, chapes tomu? ale som rad ze si sa rozosmial
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-01 09:11:38
avatar
V pohodě, asi jsme si nerozuměli
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 19:39:57
avatar
pokud si odmyslíš Crysis nezdá se mi, že by v 9 hrách byl s nastavením nějaký problém ve vztahu k hratelnosti ...
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 23:45:14
avatar
Přimlouvám se minimálně o vypnutí AA v crysis, možná i o nižší detaily. Informace jestli dá karta 7 nebo 9 fps má opravdu nulovou hodnotu, a vzhledem k velkému % rozdílu při takhle nízkých hodnotách pak vnáší zbytečnou chybu (resp. mylnou informaci) do souhrnných grafů...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 11:00:21
avatar
Presne tak. Kdyz uz Crysis a DX10 + max details,tak urcite vypnout AA. A pokud s AA,tak urcite ne max details.
Osobne jsem pro maximalni detaily bez AA
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Strike 2009-04-30 00:22:31
avatar
přesně tak... kdyby alespon dělal testy s přetaktovaným cpu... u mě byl například rozdíl s HD 4870x2 a Q6600 na frekvenci 2,4GHZ a 3,6GHz v Crysis přes 50%. (21FPS vs 32 FPS )
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 04:28:05
avatar
Nechtěj vědět jak sem zíral já, když sem prohodil svojí bývalou sestavu (790FX + 3GHz X2) za i7 920 (OC na 3.5GHz).. FPS místy 200-250% nahoru. U Crysis rozdíl taky skoro 50 a víc procent..
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-03 12:35:25

no ale kebyze DD pouzije CPU od Intelu a nejaky Core i7 920 a nie to amd tak by tam bol ovela vacsi narast FPS ako s tym AMD. je vidiet ze to nestiha a aj ked neni vytazene-
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 18:07:32
avatar
Docela pekna karta od Nvidie. I kdyz pomer vykon-cena nevypada nejvyhodneji na trhu. Ale co uz. Za kazdou trosku vykonu navic se musi priplatit. Bohuzel se dneska ten vykon nevyuzije.
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 18:38:25

Co to je za test? Divny že 275ku neporáží 4670 a není tu jakej je to šit.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 18:47:28

spíš mi je divný, proč netestovat radeony v dx 10.1, pokud to nastavení dovoluje. Je sice hezké testovat v rovnocenných podmínkách, potom ale nechápu výhody dx 10.1.
Pokud grafika je tech. leadr, proč neukázat její potenciál v plné kráse.
Takhle to vypadá, že radeon vítězí a to prosím ještě bez dx 10.1, takže ATI rulez
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 04:28:46
avatar
Aby ho někdo nenařknul z nadržování ATi.. oni to lidi stejně udělaj.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 12:10:31

Kdo někdo ?
Ti ubožáci, co vykřikujou cosi o objektivitě ?
Bohužel jich je valná většina, takže máme smůlu
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 13:42:42

Ano, boužel tenhle web stojí za hovno díky neustálému nadržování ati
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 14:46:19

Vždyt DD vám chce vyjít vstříc s tím, že testuje ve stejných podmínkách pro obě strany. Kdyby testoval v dx 10.1, nevím nevím co byste dělali pak
Myslim, že hry co DD testuje nemaj podporu PhysX, takže to by byl teprve ohen na střeše, že ?
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 19:10:46
avatar
tak preco chodis citat nahovno web? ma skopu inych
nutak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 09:34:32

Klídek jo ? Ja osobne ATI a AMD nemusim !!!!!! Ale tenhle web je dobrej !
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm, 2009-05-09 21:09:22
avatar
tak to potom, ve svetle tve objektivity, proc netestovat hry, ktere podporuji PhysX? Jak by potom asi tak vypadaly vysledky? NV 100 % a ATI 0 %? To by se potom mohlo rici NV rulez!
Danik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 19:13:47

Pokud se bude testovat i bez Physx, tak to fér je..
Mimoto jde i o typy her, můžeš počítat s tím, že většina her stále ještě bude jen DX10.0.

DD krásně uvedl o kolik se přibližně zvedne výkon, když DX10.1 zapne = můžeš si to krásně odvodit.

Vliv AA jde vidět, zajímal by mě test bez AA, až budou náročnější hry, tak si člověk AA vypne a jede dál (ale zde už nevíme, na které kartě lépe...).
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 20:09:14

proč testovat bez PhysX, proč testovat bez dx 10.1 ?
Nevidím důvod, proč netestovat.
Že to někomu přijde nefér, ukázat co karta v dané hře ukáže díky jejím přednostem, je jeho problém.
Tomu se říkají emoce a né vidět, co daný kus HW dokáže s jeho přednostmi, at už s dx10.1 nebo s PhysX.
Slovo fér je přesně to, co škodí testu.
Chci vidět GeForce s PhysX, protože to jsou její přednosti. Pokud to tedy hra umožnuje
Chci vidět využití dx 10.1.
Bez emocí, bez slova, že je něco fér.
S Geforce zapnu PhysX
S Radeonem dx10.1.
Tak proč hrát "fér" a neukázat co karty dovedou.
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zaujimave výsledky 2009-04-29 19:52:12

Zaujímavé výsledky dosiahlo DDWorld.....Zatial kde v testoch na inych weboch vyhráva GTX 275 o 5,10% tu je to opacne....Nie som zastanca GTX sam mam Ati ale je to viac nez rozporuplne....kto si najde trochu casu a checkne testy inde pride na to ze niekde sa stala chyba...Priklad Crysis War: Inde s AA s AF bez AA bez AF a v roznych kombinaciach vyhrava GTX...tu? Kto? 4890...Zaujimave
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 20:40:50
avatar
Ano doporučuji zkontrolovat více webů aby so konečně ten mýtus o tom že GTX 275 poráží HD 4890, kteří tu někteří prosazují vymýtil ... Tak zdaleka ne všude GTX 275 vyhrává! tam kde testují pořádně v nastaveních pro které jsou tyhle karty určšeny a ne bez AA v nízkých rozlišeních, což nikoho nezajímá, protože to dnes zvládne grafika za 2000, a hlavně přímo ve hrách a ne v nějakých vestavěných benchmárcích, tam většinou GTX 275 nevyhrává, zkontroluj třeba anandtech.com, xbitlabs.com, computerbase.de a další weby, kde testovali v podobných nastaveních a rozlišeních jako DDWorld a zjistíš že to s tím vítězstvím GTX 275 o 5-10% je pěkná blbost ...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 04:30:15
avatar
Upřímně, přesně tohle si myslim taky.. už papírově je to blbost.. natož v praxi. Ale tak.. PCtuning je nVidáckej.. EHW je nakloněnej též více na stranu nVidie, plus jejich testovací metody jsou odlišné od těch tady..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 08:50:33

Tak predevsim tady stale nevime jake testovaci metody mame. Musim, ale rict, ze se to trosku zlepsilo a je uvedeno o neco vice informaci, ale stale je metodika slabe popsana a tudiz test ciste informativni. Bohuzel, timhle prichazite u lidi, kteri meji zajem skutecne porovnavat karty o kredit. Plus se primlouvam za testovani v DX 10.1. Tohle neni o nadrzovani kartam, jde o to, ze to je HW vyhoda kvuli ktere se muze volit pri koupi. Pokud tohle ma byt alespon uzivatelsky prinosne, napsat ze s DX 10.1 zapnutym muze byt hra jeste o neco rychlejsi nestaci. Normalne bych to v tom otestoval. Podminky stejne jsou - hra to umoznuje, ze to konkurence nema je jeji chyba.

GTX275 v beznych nastavenich a bez vysokeho AA je o tech cca 5% vykonejsi nez HD4890. Ve vyssich rozlisenich s vysokym AA je HD4890 vykonejsi. Zadny mytus to neni, je to o tom co uzivatel preferuje.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 11:26:43
avatar
mozno by to mohlo zostat takto a k tomu pridat este osobitne vysledok 4890 v dx10.1, ay bolo vidno v ktorej hre kolko je to pridanie.. metodika testovania je stale ta ista nie? tak naco ju opakovat stale, dolezite je vsak vybrat spravnu pasaz z hry, nie taku kde sa nikto nehybe, to potom nema ziaden informacny zmysel
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 14:03:40

Metodika je stale stejna, bohuzel stale stejne nevime jaka. DX 10.1 bych daval normalne, zadny vedle. Testuje se tady v max co grafiky zvladaji a DX10.1 se neda? Prco, vzdyt to je taky max nastaveni.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 09:12:18

Bylo by dobre taky uvest jakym zpusobem berete ceny karet. Jestli z jednoho shopu ci podle nejlevnejsich s dostupnosti. Jinak HD4870 1GB se da sehnat v Cechach za 4100-4200,-- Kc a GTX260(216) za 4500,--. Pak se nam trochu zmeni cena za procento vykonu. Za 4300,-- lze bez problemu sehnat jiz OC verze GTX260(192).
JardicCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 21:10:41

Tož pěkné jsou to kúsky, ale já si se svojou 8800GTX ještě vystačím a těším se na nové generace kartiček.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 21:41:26
avatar
Sakra DD neoblbuj lidi teď zrovna hraji Crysis Warhead a fps mi při stejném nastavení (a to mám zapnutý v-sync) málokdy spadne pod 39 při 1680x1050. Testoval jsem to jak venku (Call me Ishmael) tak i vevnitř (Below the thunder), takže buď je ten tvůj Phenom opravdu šajz, nebo je chyba někde jinde... zarazilo mě to právě proto, když jsem uviděl tvé "měření" -říkal jsem si - sakra na to, že jsem skoro na konci jsem si ani nevšiml nějakého trhání... nevím...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 23:40:34
avatar
proč bych měl někoho oblbovat když tu hru hraji a takhle to u mě na ultra detaily vypadá ... takže chyba bude asi někde jinde než u mě.

EDIT: a máš to vůbec v DX10?!
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 10:22:49
avatar
Teď jsem se skoro urazil nevím jestli spustíš nastavení na fanatika v DX9 - abych tedy odpověděl ano, mám Win Vista 64Bit. Pokud chceš naznačit že chyba je u mne, tak to je vlastně super, když chybou dostanu vyšší fps Jsem teď v práci takže nevím, co jsou ultra detaily o kterých mluvíš ty, já tu hru mám normálně koupenou v češtině a maximální nastavení je tam označeno jako fanatik (s malým ati ), nevím jak to máš ty...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 23:24:15
avatar
hele tady ale někdo možná zapomíná na DX 10 ..hodně lidí má XP .. a rozhodně víte že mezi DX 10 a DX 9 je rozdíl ..i náročnostně..i vzhledově
každopádně j bez DX 10 je Crysis impozantní hra..a myslím že kdybych si měl vybrat mezi DX 10 a 25fps nebo 35FPS a DX 9 ..volím možnost B)
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 22:28:25
avatar
Osobne nesuhlasim s tym ze karta od gainwardu ma hlucne chladenie... Mam gtx 260 (216) GS s rovnakym chladicom a za predpokladu ze otacky su rovnake,tak jej hlucnost je porovnatelna s 4870 ( otacky - 30% ) ... Zda sa mi ze vsetci testeri,ci uz profici alebo amateri ci jak sa to nazyvate maju urcite jednu vec spolocnu ... Prehnane citlivy sluch
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 09:13:27

Tady u tyhle edice to bude asi kus od kusu. Lidi na forech se znacne rozchazej co se hlucnosti tyce. Ale vypada to, ze Gainward asi setril aby mohl dat tu kartu za tuhle cenu a bohuzel to odneslo chlazeni.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 22:30:53

Atinaci mají vycvičený sluch, proto je na trhu taky accelero
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 22:33:08
avatar
Jsem se už musel zasmát po tomto testu.Podle toho co jsem četl,tak jste tam měli 4870 512MB misto 275.Chtělo by to ubrat a udělat si volno..anebo mám nepovedenou 275,která má o 20% vyšší výkon než ta,která vám došla do redakce.... a o chladiči se ani nabavím..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 22:52:54
avatar
???? co to plácáš? jakou HD 4870 místo GTX 275????
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 17:04:39
avatar
Když otočim Phenom II X4 940 na 3,9GHz tak mám FPS +10-12 k tomu co je v testech :/ Ale kdo z běžných uživatelů má Phenom II X4 na téměř 4GHz ři COre i7 ;)
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 19:12:06
avatar
mam pocit ze na tomto serveri asi polovica z diskutujucich
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-01 00:18:16
avatar
OK!Asi maš pravdu............Pouštím do svého i7 1.38v
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 04:35:32
avatar
Nemáš jen bude dost solidní rozdíl mezi i7 920 na 3.9GHz (btw. hezkej 24/7 OC, kolik tam musíš přidat voltáže?) a mezi tim na čem testuje DD. Zrovna u Crysis to může dělat fakt hodně.. i7 920 je jako systém fakt o hodně výkonější než 790FX (ještě navrch s SB600).

Výsledky pro DDho sestavu jsou v pořádku, jen u tebe prostě budou jiný..

Naše i7 sestavy nejsou zrovna mainstream.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 11:10:56
avatar
To na těch vašich i7 hrajete jenom hry? To bych se vám pak hodně divil. Protože za ušetřené peníze, ať už by jste vlastně šli do čehokoliv rozumného(nějaké solidní čtyřjádro od Intel nebo AMD s nějakýma solidníma deskama), tak by jste si mohli koupit klidně i GTX285 nebo i něco lepšího a výkon byste měli ještě lepší než máte teď s grafárnou HD 3870 a nebo 275GTX.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 20:28:15
avatar
Nehraju na tom jenom hry, ale řekněme, že je to slušná náplň času.. taky na tom koukam na filmy, heč!

Spíš takhle.. 1366 tady nějakou chvíli pobude, budou do ní nový 32nm procesory, nejspíš i 6-core a možná i víc (nevíme).. a jediné co budu potřebovat je update BIOSu..

Když si koupim dneska s775, tak ho tak ve chvíli kdy víc naběhne i5, můžu odepsat, to pominu, že kdybych chtěl něco jakž takž upgradovatelného, tak si musim koupit DDR3 desku. A pak sem cenově víceméně na úrovni i7. Kromě toho, nemam v oblibě low-end, takže by mě to vyšlo určitě stejně draho. Takže, vzhledem k tomu, že mam CPU bez DPH, desku sem sehnal za nějakých asi 7k Kč a ramky díky reklamaci za půlku.. nebylo co řešit.

A myslim, že nějakou chvíli mi ta i7 vydrží (btw. 4GHz na tom dam taky, bez potíží.. to dá většina i7 desek a i7 920 - obzvlášť revize D0).

AMD neuvažuju, měl sem, znova nechci.. díky. Naopak jejich grafiku mam a další bude nejspíš též AMD.

Btw. já bych si za ušetřené peníze koupil asi tak HD 4830. Pokud bych na tom vůbec něco moc ušetřil (rozdíl oproti podobnej sestavně na C2Q by byl asi tak kolem těch 2-3k Kč. Což se mi s HD 3870 nějak zvlášť nevyplatí.. obzvlášť, když stačí chvilku počkat a k high-endovému i7 budu mít nějakou pěknou DX11 kartičku..
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 23:11:21
avatar
óó DD příjemě si mě překvapil těmi hrami..
přece jen si člověk víc dokáže představit situaci když místo 6 her vidí 10 .. a i když sou ty hry ne moc náročný ..tak stojí za to si je ukázat
ale vážně nechápu to crysis..
mne fakt všude GTX 275 poráží HD 4890 od 1 - 3FPS ...
každopádně stejnak jak na to čučím tak ten celkovej rozdíl dělá jen to nejvyšší nastavení .. jinak by ty procenta byla menší, myslím že hodně lidí zajímá spíš 1680x než nějaký nepředstavitelný 2560x
víc jak 4xAA je už při 1680x téměř nepoznatelný ...a rozdíl tam je jen při pečlivým zkoumání
ale je pravda že todle maj grafiky zvládat za to si muže nvidia sama
rozhodně ale spokojenost DD sem rád že sem tě překecal k těm hrám
edit : ještě by mě zajímalo jestli nastavuješ to AA a AF v ovladačích nebo hrách
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 23:26:16
avatar
těch her bylo před tím 8 ne 6 ;)

to crysis mě vychází s polesdním patchem rpostě v insane prostě všechno na max takhle ...

jasný že ty celkový rozsíly jsou zkreslený propady, proto říkám že radši koukejte na samotné hry pak je GTX 275 s HD 4890 naprosto srovnatelné někde vyhraje ta někde tahle ... to celkový výkon je matematické vyjádření a stačí jeden horší výsledek a zkreslý to dost, ale matimatiku prostě neokecáš ...

AA/AF je nasatveno ve hře přímo pokud to jde s ovladači nelaborujeme ...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 23:51:06
avatar
8 ?:-X ahá. tak promiň..myslel sem že 6, asi sem to moc rychle listoval nebo co
s tím AA/AF ..sem chtěl vědět, supr diky moc
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Saphire 4890 , na 1GHZ , defau 2009-04-30 14:11:15
avatar
Myslim ze o najlepsej grafike sa uz rozhodlo - je to 1000Mhz, 4890 od Saphire

http://www.hexus.net/content/item.php?item=18244&page=2
http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/ati/sapphire/HD4890AT/Angle-big.jpg
3DMark06 at 1,920x1,200 4xAA 16xAF
12,535 bodov

1000Mhz - 17% oproti 4890
- 33% oproti 4870

Hruby prepocet
HAWX - 1680x1050 , v teste
GTX 285 - 57FPS
4890 1000MHZ - 69FPS /59*1,17/

cena 250libier
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 09:20:07

Nejak tam nemuzu najit tu cenu. Podle me tam pisou, ze aby ta karta mela svuj smysl musi prijit s cenou pod 250 liber.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 11:52:10

Libra neni dolar, oprav si to
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 15:48:57
avatar
jmmazuch ... HAWX vyloženě hra pro ATi a ještě nám tu ukazuješ jak je 1000MHZová HD 4890 lepší jak GTX 285 ?
škoda že tam nedali takový company of heroes nebo world in conflict ...tam na GTX 285 nemá ani 4890 CF
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 10:51:42

DD pokud mne pamet neklame tak jsi tu mel v testu 4850X2 nebo nemel? Pokud mel proc neni zarazena v kartach pro porovnani? Vim ze driv to bylo financne hodne "ujete", ale nyni si uz 4850X2 svoji cenovou hladinu nasli a spotrebu v klidu maji super a vykon mezi 4870 a 4870X2 takze dost zajimava volba....

Jinak odskocim k minulemu testu kde jsi napsal toto:
DD napsal:
I dnes připomenu takovou jednu věc. Na 60Hz LCD, které má většina z nás dnes doma, je vlastně víc než 60FPS nanic, protože monitor je vlastně ani nedokáže zobrazit. Hry tak mají ve většině případech lock na 60FPS a pokud nevíte, jak je odstranit, tak máte prostě 60FPS ať máte osazenu HD 4870 X2 nebo HD 4830 (když tedy ta těch 60FPS dá). Takže je vám vlastně cokoliv nad 60FPS stejně nanic.


To je pekny ale tohle vse plati pouze za situace kdy hrajes offline, v momente kdy hrajes online tak vic FPS znamena ze vidis nepritele(resp. vse) driv protoze v tve vypocetni tabulce chybi vypocet ze musis k celkovemu zpozdeni tveho zobrazeneho obrazu od reality serveru ktere byva 20-50ms pricist toto zpozdeni dane pripojenim i/netu. A potom plati ze PC s vyssim FPS(i kdyz je ten beh hry zobrazovan pouze 60FPS) proste vidi vse driv nez PC s mensim FPS protoze vyse FPS pomaha eliminovat inputlagy v podobe komunikacnich zpozdeni....
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 14:09:03

To neres, uz jsem to zkousel vysvetlit. DD online hraje akorat Trackmanii, takze tam to neresi... Ja osobne bych ani v singlu nehral hru, ktera mi dela prumerna FPS 30-35, pokud by to nebyla RTS. Kdyby to fungovala s hrama na PC jako na konzolich, kde je to na tech 30/60 FPS optimalizovanych a ty propady tam az na vylozene vyjimky nenastavaji, souhlasil bych s tim, ze vic jak 60 FPS potreba neni. Bohuzel na PC je situace diametralne odlisna a minimalni FPS dokazi velmi neprijemne pozitek z hrani ovlivnit. I pres v-sync on ci FPS lock pak vyssi FPS proste maji smysl, protoze automaticky zvysuji minimalni FPS idealne az na stav, kdy nikdy pod hratelnou urovne neklesnou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 17:02:34
avatar
HD 4850 X2 bohužel nemáme pro znovuotestování k dispozici, všechny kartou jsou totiž testované na aktuálních ovladačích ...
Lupo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vrtule 2009-04-30 14:59:05

Myslim ze vsetky tieto testovane turbovrtulove riesenia sa zapojene tak ze vzduch tlacia na chladic. Zaujimalo by ma co by sa stalo, keby 2. vrtula vzduch z chladica odsavala a vynutila si tak vnutenu cirkulaciu. Dalo by sa to testnut ?
Myslim ze by to malo chladeniu vyrazne prospiet a prehodit dva piny na konektore by problem byt nemal....

D.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 15:33:12

jako že bys jednu vrtuli dal zevnitř na case a vyfukovala by ven vzduch, nebo dovnitř

edit: aha, jako že bys obrátil průtok vzduchu od chladiče do case. To bys toho moc neuchladil, pasiv potřebuje pořádnej ofuk vzduchem. Takhle bys akorát tak potkal BSOD
PersonalComputer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Plná verze 3D Mark vantage 2009-04-30 16:12:03

Není pravda že u karty není žádný bonus, v krabici je kartička obsahující kód který vám po stažení aktivuje plnou verzi 3D marku Vantage... Dokonce na to upozorňuje samolepka na obalu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 17:01:25
avatar
ok dobře, 3D Mark sice nepovažujeme za bonus, ale máš recht ...
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 22:56:55
avatar
Ty brďo to se fakt vyplatí bez 3DMVantage fakt nemůžu žít.. myslím že dost dávno tady DD napsal něco v tom smyslu, že 3DM Vantage je pitomost - naprostý souhlas.. byť jsem trochu do zelena, musím přiznat, že 3DM jsem vždycky říkal NVMark ale až do verze 06 to alespoň trochu vypovídalo o grafických schopnostech GK, bohužel Vantage razí heslo - 100jader - 100x lepší skóre
P.S. doprdele už zjišťuju, že, píšu, skoro, jak , Ládík, prostě no !
EDIT :Tak a právě zjišťuji, že mám trochu v hlavě, takže jsem si dal sportovně sám sobě palec dolů a jdu spinkat
razor_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zajímavé;) 2009-05-04 20:50:27

Tak by me zajimalo jestli tady nekdy dopadly karty Nvidia lip nez ATI...Uz tady chodim par let ale jen tady se docitam ze ATI vzdy vitezi
PSD ne tak okate
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 21:24:43

příklad 8800GTX,8800GT, GTX 280/ 285, GTX 295.
nutak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - gtx285 2009-05-06 17:38:28

jednoznacne kdybych na to mel tak si ji koupim
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD, 2009-05-09 21:27:25
avatar
neslo by uvest, s jakou presne znackou 4890ky se srovnavalo? Uvadis cenu cca 6000, coz je, mimochodem, cena nejnizsi, a srovnavas ji s cenou 6200 za upraveny Gainward. Po nahlednuti do ceniku lze najit, ze nejnizsi ceny za zakladni modely jsou uplne stejne. OK, byla k disposici nereferencni karta, ktera byla paradne otestovana (diky za recenzi, je videt ze Gainward uz neni co byval), ale prece jenom stanovit pomer cena/vykon z ceny nereferencni karty a vzit nejnizsi cenu zakladni verze 4890ky a rici "4890ka je mnohem lepsi", je trosku zavadejici (ano, je, netvrdim ze ne, jen narazim na skutecnost, ze to chce srovnavat srovnatelne). Ale jak jsem psal, pekna recenze, diky za ni!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 22:24:16
avatar
srovnáváno bylo s HD 4890 Sapphire a ta stojí 5800 ;) 6000 jsem dal jako běžnou cenu
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OK, beru 2009-05-10 18:53:29
avatar
ja vzal namatkou Czechcomputer (muze se takhle uvadet firma - ja aby to nebyla nejake reklama! ) a tam jsou ceny 5986,- (s DPH) za Saphire vs. 5986,- (s DPH) za referencni 275 od Gigabyte (6199,- s DPH za recenzovany model).
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 628x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 421x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 920x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1184x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1507x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6