TEST: Sapphire Radeon RX 5600 XT PULSE – AMD převálcovalo NVIDIA v mainstreamu! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Tuesday, 21 January 2020
Přejít na obsah
TEST: Sapphire Radeon RX 5600 XT PULSE – AMD převálcovalo NVIDIA v mainstreamu!
Grafická karta Sapphire Pulse RX 5600 XT 6GB a Testy
Battlefield V
Shadow of the Tomb Raider
Metro Exodus
Far Cry New Dawn
Gears 5
Provozní vlastnosti
Celkový výkon, cena a výhodnost
Závěr a hodnocení

 

 

 

  • Závěr a hodnocení

Radeon RX 5600 XT možná neměl být až tak zajímavý, ale nakonec bude impulsem pro výraznější posuny. Je to nejvýkonnější grafická karta, která tu kdy v pravném mainstreamu zatím byla. Nejen díky zvýšení taktů na poslední chvíli, je RX 5600 XT dokonce jasně výkonnější (speciálně v novějších hrách) než dražší NVIDIA RTX 2060 6GB modely, které se však stále prodávají reálně za ceny kolem 9-10 tisíc korun. Sapphire ale uvádí svou PULSE RX 5600 XT na trh za oficiálně 7990 korun vč. DPH (a za to je ta karta i dostupná). 2 tisíce korun za minimálně stejně výkonnou, často ale spíše výkonnější kartu? To je dost rozdíl.

Samozřejmě záleží, jak kdo a kde měří, v našem případě měříme v technicky nejaktuálnějších hrách z posledních 2 let, převážně v moderním DirectX 12 a na moderní sestavě s AMD RYZEN 9 s PCIe 4.0. Samozřejmě pokud bychom měřili na zastaralejší Intel platformě s PCIe 3.0 nebo starší zastaralé hry na DX9/11 i několik let starých, nejspíše by náskok 5600 XT o něco spadl, ale naše testování se ohlíží na současné hry a hlavně ty, co dorazí v dalších 2-3 letech, kvůli kterým novou kartu kupujeme.

NVIDIA a její stále předražená a nezajímavá RTX 2060 6GB není jediným poraženým. Ačkoliv se snažila a vytáhla úsměvný papírový tah s novou cenou, na trhu reálně neexistuje žádná dostupná RTX 2060 6GB za 299 dolarů. Prakticky všechny stojí stále kolem 349 dolarů, tedy 10 tisíc. Zejména proto, že ani neměla být konkurencí, jelikož má o kategorii větší GPU. Konkurencí k RX 5600 XT je GTX 1660 řada, speciálně GTX 1660 Ti, která stále je běžně na trhu za těch stejných 279 dolarů (i více), co stojí i novinka od AMD. Jenže výkonově jde o naprosto odlišné třídy karet. Tohle není ani konkurenční boj, AMD doslova zmasakrovalo GTX 1660 Ti a to se nebavíme o kartách různých generací a GTX 1660 série bude na trhu ještě dlouho. Radeon RX 5600 XT ale prostě nabízí výrazně lepší výkon, kdy minimálně 20, ale až 30%, je obrovský rozdíl na soudobé konkurenty za stejnou cenu. GTX 1660 řada celkově není příliš povedenou generací karet ze strany NVIDIA a nikdy nebyla. Proti populárnímu „cenovému“ předchůdci GTX 1060 je, a vždy byla, nedůstojná až skutečným plivnutím do tváře věrným zákazníkům ze strany společnosti NVIDIA. Ta moc dobře ví, že GTX 1660 Ti není dobrou kartou a nástupcem GTX 1060, protože jí fakticky také není.

A právě srovnání s populární GTX 1060 6GB, GTX 970 nebo Radeon RX 480/580/590 je zajímavé. Tyhle karty prostě stály ty peníze, co dnes stojí 1660 Ti a RX 5600 XT, které jsou logickým upgradem pro majitele těch starších generací, které pomalu ale jistě začínají výkonově a technologicky zaostávat. Radeon RX 5600 XT se dá přitom považovat konečně za skutečně zajímavý a znatelný upgrade.

 

  • Závěr

Radeonu RX 5600 XT se jako takovému, nedá moc co vyčítat. Vlastně je lepší, než jsme čekali :). Jednoduše tu za tyhle konečně rozumné peníze, lepší karta nikdy nebyla. Trochu zmatek bude panovat v těch taktech, kdy ona úprava na poslední chvíli je velmi nestandardní ale jak vidíte, tak zásadní. 5600 XT je výrazně lepší, než jakou ji AMD původně ohlásilo a jaké parametry má oficiální reference, která vlastně ani běžně v obchodech neexistuje. Je to trochu divné, ale výsledkem je prostě lepší karta za skvělou cenu.

Bohužel některé karty už byly fyzicky odeslány do prodeje s tím starším BIOSem, což znamená, že některé karty bude nutné aktualizovat dodatečně. Nejen Sapphire tak například nabízí na svých stránkách ke stažení BIOS. A jeho aktualizace je opravdu jednoduchá, dělá se to přes prográmek z Windows, nic složitého stačí dva kliky a restart PC :). Podobný postup nejspíše zvolí i ostatní výrobci. Samozřejmě karty, které výrobce teprve odesílá do prodeje, tak ten BIOS aktualizovaný mají. Bude se to tedy týkat jen první várky.

Radeon RX 5600 XT je ale zajímavý pro některé i bez téhle aktualizace. Zejména pro ty, kterým je o maximální efektivitu. Ale díky přepínatelnému BIOSu má speciálně PULSE edice od Sapphire, jak ten OC režim, tak ten SILENT režim, který běhá na těch referenčních taktech (1620/12000MHz). Má pak sice o těch 9-10% nižší výkon, ale spotřeba je velmi nízko díky jen 135W (TGP) proti 160W v OC režimu! Výsledkem je opravdu extrémní efektivita, kdy se tak pohybujete na úrovni spotřeby GTX 1660 série, ovšem s výrazně vyšším výkonem. Současně ve srovnání se starou generací je RX 5600 XT výrazně úspornější než POLARIS RX 480/580 modely, a výrazně výkonnější.

NVIDIA má tedy o čem přemýšlet. AMD ten tah s BIOSem udělalo trochu neobratně na poslední chvíli. A ať už to bylo záměrem, protože AMD muselo vědět, že když oznámí parametry, výkon a cenu karty měsíc dopředu, že na to NV může reagovat, tak to zafungovalo. NVIDIA mát teď opravdu problém, tedy alespoň pokud jde o informované uživatele, kteří vědí co nakupují. Její mizerná pomalá GTX 1660 Ti, a ne o moc levnější GTX 1660 Super, nedávají smysl. Jsou až o třetinu slabší a ve stejné třídě jsou vedle 5600 XT prostě mizerné a slabé karty. Stejně tak RTX 2060 6GB je v mizerné pozici, protože dokáže být v moderních hrách slabší, přitom je stále výrazně dražší (a papírové snížení ceny na tom nic nezmění).

Argument s podporou RTX Ray tracingu zde neuspěje, protože už takhle pomalá grafika zejména v DX12 režimech, je po zapnutí RTX ještě mnohem pomalejší až nepoužitelná. Takže u téhle karty speciálně je celé RTX jen marketingový podvod na důvěřivce. Ta karta na to prostě nemá a nikdy neměla výkon. Zatím jen papírové snížení ceny z bezmála 10 tisíc korun je nedostatečné, zejména když drtivá většina současných edic se stále prodává a prodávat bude, podstatně dráž než těch nově uváděných 8300 korun, které udává NVIDIA a se kterými počítáme i v našem testu. Reálně je to stále karta za 10 tisíc. Nicméně RTX 2060/2060 SUPER série je nezajímavá už dlouho, vedle mnohem lepší Radeon RX 5700/5700 XT řady nemá co nabídnout, a nikdo by tyhle předražené NVIDIA karty neměl kupovat a nikdo při smyslech také určitě nekupuje.

Je ale pravda, že je zde i trochu komplikace pro AMD. Radeon RX 5600 XT má totiž k RX 5700 dost blízko, což se však vzhledem k parametrům, dalo čekat. Konkrétně výkonem maximálně 10% blízko ;). Ale to je v pořádku. Vyšší cena je také opodstatněná 256-bit a 8GB paměti u 5700 modelu. Vyšší cenový rozdíl být ani nemohl, protože RX 5600 XT je prakticky výrobně stejná karta jen bez 2GB GDDR6, takže se bavíme o rozdílu v nákladech několik set korun na pamětech (24 dolarů za 2GB GDDR6). Levnější určitě bude i ta NAVI 10LE verze GPU pro výrobce karet, ale ne pro AMD, kdy výrobní náklady na výrobu NAVI 10 GPU budou stejné. Pro některé uživatele možná ten finální cenový rozdíl nehraje roli, ale pro spoustu uživatelů je prostě grafika za 10 tisíc korun drahá karta. Takže pokud je tu sice o něco slabší, ale velmi solidní RX 5600 XT k dispozici za 8 tisíc i méně, s radostí po ní sáhnou. Tohle to to, na co čekali od nové generace mainstreamu. Lituji jen těch, kteří koupili mizerné GTX 1660 Ti modely, to byla evidentně slušná pastička … do které NVIDIA chytala všechny důvěřivce, kteří dají více na značku než na fakta. Ale varovali jsme že to není moc dobrá karta a že není skutečným nástupcem GTX 1060. Vyplatí se číst DDWorld ;).

Celkově je AMD Radeon RX 5600 XT přesně tím, co jsme na trhu potřebovali. Jde o vynikající mainstreamovou grafiku po všech stránkách a model, který výrazně mění poměry a situaci k lepšímu pro nás uživatele a zákazníky. Speciálně Sapphire PULSE je skvělá karta, velmi tichá, velmi efektivní se skvělým výkonem a nemám nic, co bych ji mohl vytknout. Konkurenční výrobci samozřejmě nabízí podobné edice a brzy se na další podíváme. Celkově nic lepšího než RX 5600 XT za podobnou cenu v té původní mainstreamové cenově dostupné kategorii není. NVIDIA a její GTX 1660 Ti jsou zcela poraženy a budou muset znatelně zlevnit, protože zrychlit nedokáží. Mizerná, pomalá GTX 1660Ti musí padnout na 5,5 - 6 tisíc maximálně, a RTX 2060 6GB s o něco horším výkonem nesmí stát více jak 7,5 tisíce. Ani jedno se ale nejspíše hned tak nestane. V současné chvíli se tak situace zcela obrací, NVIDIA nejdnou nemá v mainstreamu nic zajímavého a AMD je jedinou smysluplnou volbou. takže někdo bude muset něco udělat :). Radeon RX 5600 XT jasně nejlepší aktuální mainstreamová grafika. A zejména pro majitele starších generací mainstreamových grafik, jde konečně o zajímavý upgrade nabízející často téměř 40-50% nárůst výkonu při podstatně lepší efektivitě provozu a navrch s moderními technologiemi a zpracováním.

Můžeme tak jen doporučit. Brzy se podíváme na další edici RX 5600 XT, tentokrát od Gigabyte, a proměříme a otestujeme ještě další věci. Každopádně konečně se věci hýbou pořádně i v dostupných cenových hladinách. Jen tak dál!

 

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům

 

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Luigi007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 18:20:37

Hosi bacha to je kauf.
https://www.tsbohemia.cz/asus-rog-strix-radeon-rx-5600-xt-oc_d342128.html
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 18:42:10
avatar
Nj on je Asus drahej jako prase.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 18:45:28
avatar
Karta dobrá, možná až moc. Trochu si zkanibalizuje 5700ku.

Ohledně 1660 ti ? proč je litovat? Bylo snad do nynějška ke koupi něco co mělo větší smysl? Je to 10 měsíců!
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 07:36:29
avatar
Ha ha za 11tis a k tomu 2304 "CUDA" (?) jednotek
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 20:34:17
avatar
No vidíš, já na Bohemce koupil GIGABYTE Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G za 10500,-, což je asi nejlépe chlazená verze téhle grafiky za stále rozumnou cenu (a to včetně pamětí a VRM a aktivního backplate). Aktuálně stojí 11k Odkaz a na eyefinity (3x full HD) asi stále lepší volba než 5600 XT.
A že se grafiky nekupují v den vydání všichni ví, ale Sapphire 5600 XT Pulse Edice je třeba na Alze opravdu na prodej za 7999,- Odkaz
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 18:48:54
avatar
No na to, že to měla být původně né moc zajímavá a trochu nudná karta i dle slov DD, tak se myslím docela dost povedla a fajn, že nám začíná konkurenční prostředí i u GK
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 21:18:51
avatar
Je vtipný, že se v obchodech dá aktuálně koupit levněji rx 5700 XT než RX 5600 XT!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 21:39:28
avatar
ceny ASUS grafik se nedají brát vážně ;)
brutulus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 18:58:23

Škoda, že ve srovnání není i GTX 1070.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 19:00:23

To je zase oslavný článek, jak nějaké revoluce.

No, gratulace AMD, že s podporou 7 nm procesu překonali ROK starou konkurenci. Nepopírám kvality této grafiky, ale některé výroky v článku mi přijdou až legrační:

"NVIDIA má tedy o čem přemýšlet."

Nemá. NV má RTX generaci dávno zaplacenou a nová generace se blíží. RX 5600 XT je pro AMD takové Pyrrhovo vítězství. Kolik zákazníků vydrželo rok čekat na AMD? AMD už prodeje RTX2060 a GTX1660 (Ti) nemá ani v nejmenším šanci dohnat.

Tento produkt přišel pozdě.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 19:10:05
avatar
nepřišel, GTX 1660 série hned tak nikam nepůjde, její nástupce dorazí nejdříve příští rok ... jak jsi řekl, 1660 Ti byla uvedena teprve loni, takže nástupce ještě není na cestě .... GTX 1060 tu byla 2,5 roky, GTX 1660 série tu bude nejméně 2 roky také ... letos NV nahradí tak maximálně RTX sérii ne GTX ....

článek je úměrný tomu, jaký je daný produkt ....

a revoluce to je, tak dobrá karta za takovéhle peníze tu ještě nebyla ... ani vzdáleně.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 19:44:39

Třeba pro mě ano, v létě už přestala vykopávka 750 stačit a tenkrát jsem byl ochoten dát za kartu tak 5k takže ani tenkrát by mě vlastně neoslovila. Teď by mě zaujala w5600, optimálně třeba s 9GB tam bych se asi byl schopen rozšoupnout. RTX 4000/w5700 už jsou za limitem
Bohužel nahoru jde vše, u těch grafik obzvláště.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 20:06:39
avatar
mnozí ještě neupgradovali ;)
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 21:06:57

A já to za tyhle peníze nemám ani v plánu. Výrobci grafik se rozežrali bicoinovou horečkou, ale mainstreamová grafika znamená cenu 4000 až 5000 Kč. Tohle je nástupce RX 560, která šla na trh za 4000. Je fakt, že během bitcoin bubliny se prodávala z 2x tolik, ale to mě nezajímá. Loni jsem koupil RX 570 za 3500 a max, co jsem schopen utratit za GPU je 4999. Ani o korunu více.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 07:05:44

Já bych řekl že se ty řady posunuly.
5300 tu je místo všeho do 550
5500 za tebou zmíněnou 560 kde cena vylezla na nějakých 5k
5600 bych chápal jako náhradu 580/90.
Také jsem dříve byl zvyklý kupovat karty tak za 3-4k ale doba je zlá
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 09:59:56

Ja som na tom tiez podobne. Za domacu GK na obcasne hranie nechcem dat viac ako 200 euro. Zvazoval som RX580/590 8GB ale zatial ma upgrade tak moc netlaci.Pockam na dalsie zlacnenie RX 5600 alebo podobne vykonnych NV kariet.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 21:11:56
avatar
Prakticky každá nová karta s vyšším výkonem a za cenu performance předchozí generace "tu ještě nebyla". To můžeme říct o spoustě karet z minulosti. Např. kolik stála nová GTX 1660Ti a nová GTX 1070 (při započtení výplat, inflace apod.), kterážto je podle mě předchůdce 1660Ti?
Co se týče zaváděcích cen, tak Asus edice katastrofa. Za kartu, která má stát do 8,5 tis. chtít 11? Ještě že jsou tu Sapphire a MSI Mech (provozní vlastnosti na moment stranou).
A to s tím biosem je taky dobrá kulišárna, ale do prodeje šly karty bez toho a kolik uživatelů reálně si to pak samo doma zlepší instalací nového biosu? Doufám, že v tomto cenovém segmentu dost a jen málo lidí si kupuje takovou kartu pro out of the box používání. Podle mě by bylo bývalo lepší karty pustit do oběhu s nastavením jako v novém biosu a prostě jen ještě snížit zaváděcí ceny v reakci na snížení cen RTX 2060. Tohle AMD fakt vážně zbytečně komplikuje. Tohle prostě neumí.
Jinak karta moc dobrá. O tom žádná. Už jsem zvědavý na prodejnost.
Jakim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 19:19:10

Je to tak, AMD tlačí na pilu a NV se už potácí na hraně a neví kudy kam, to jí patři za tu nenažranost, ovladače špatné,,, Reddit je plný zoufalých uživatelů NV karet, a 11 000 Kč za 5600XT je dost dobrá cena, je to Asus, špička a je to za kartu která předvádí výkon jaký tu v této třídě ještě nebyl.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 20:22:06

To byl asi ten prostředek na mytí oken co?
Jakim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 21:00:33

armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hezka karta 2020-01-21 19:27:03
avatar
Karta moc pekna, jeste par mesicu at si sednou ceny a uz by nam taky pomalu mohla zacit klesat vyrobni cena 7nm procesu, kdyz uz se jinde najizdi na 5nm proces, potom to teprve bude parada. Je hezke, jak blizko k 5700 se vykonove dostala, ale osobne bych asi uzivatelum spise uz doporucil tu trochu doplatit a dat prednost 8GB 5700 modelum. Kvuli fullHD by se mi uz updateovat grafiku typicky z polarisek/1060 moc nechtelo a na QHD tech 6GB bude asi handicap.

Jinak ve srovnavacich grafech mi dost chybi nektera vega..podobna vykonova uroven a pritom novejsi gpu nez polarisky, ktere v grafech jsou
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 20:22:57
avatar
ještě testujeme další věci, máme i další edice, takže to bude v testech později ...
Dráček [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 20:13:00

Cena 249dolaru by ji slusela vic, ale i tak dobry. NV nekomentuju, bez konkurence si davaji ceny, tak jak si je davaji.
Nejsem chudak, ale desitku za meinstream nedam.

Zhodnotil bych to pozitivne i vcetne hry na kocku a mys s novym biosem.
Konecne se PR AMD trosku snazilo.
Na rozdil u serie rx 5500, coz bylo celkem zklamani.

Jediny co me u rx 5600 xt hodne prekvapilo a zklamalo je uvedeni, respektive datum uvedeni!

Proboha, proc tak pozde???? Vzdyt je to jen orezana rx 5700. Tomuhle rikam fail roku!
Uz to mohli pul roku prodavat
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 20:35:36
avatar
Nejspíše nebylo dost defektních jader.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 21:18:04
avatar
Jak píšeš. Ořezaná RX 5700. No a holt se na dostatečné množství defektních muselo čekat trochu déle, aby se daly pak použít na výrobu grafik bez toho, aby vázly dodávky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 21:43:14
avatar
nemyslím si, ta jádra vlastně nejsou ořezaná. Má stejnou specifikaci, jako RX 5700 ;)

To že je užší sběrnice je kvůli 6GB paměti, protože ty 2GB paměti stojí jen samy o sobě cca 24 dolarů! Samozřejmě AMD asi prodává o malinko levněji i to jádro pro RX 5600 XT, ale pro AMD stojí stejné peníze na výrobě jádro pro 5600 XT stejně jako pro 5700 XT ;).

nemyslím si ale že v tom jádru je samotném rozdíl. Rozdíl ale budou cenové náklady. 7nm výroba už zlevňuje, navíc se výrazně zlepšila takže je teď snažší tu 5600 XT na trh uvést. 6GB je také levnější než 8GB a AMD vidí, že 6GB lidi stále kupují (NVIDIA ani nic jiného dosud ve stejné cenové hladině nenabídla). Takže proč těch 24 dolarů za 2GB GDDR6 neušetřit.

Zkrátka situace kolem výroby a výrobního procesu dovolila teprve teď tenhle tah ...
Dráček [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 22:02:26

Tak pak už vůbec nerozumím tomu opožděnému uvedení na trh(((
To je prostě demence, místo toho, aby si urvali kus trhu pro sebe i za cenu nižšího zisku, tak nechají "celou" střední třídu konkurenci(myslím tím oprvdu výkonově nové grafiyk, o které je zájem).
Tohle je prostě špatně! Sice nevidím do toho, za kolik AMD nakupuje čipy, ale nemůže to být takový rozdíl, aby nemohli vydat gk dřív a za cenu 229-279dolarů.

Jako RX 570/580 za 3-4tis. nebyla uplně špatná nabídka, ale
tyhle grafiky tady máme už 3roky a to už je v IT opravdu hooooodně dlouhá doba!

Pro mě jako majitele GTX 1060 6GB byl problém do této doby něco koupit.
Rozhodávání mám i teď celkem složité. Není 6GB na 2560x1440 málo?
Jenže zase za GK nedám víc jak cca. 7,5tis.., ale příplatek 20 dolarů na RX 5700 je přijatelné..., možná i zajímavé a nV nemá s 8GB nic pod deset..

Další věc je pak spotřeba. Chtěl bych něco se spotřebou GTX 1060! Jenže zase nic, všechno je žravější((

Takže jedině nižší takty a undervolting.

Právě sjem se rozhodl, počkám na slevy RX 5700 a trošku si s ním pohraju, abych se dostal na přijatelnou spotřebu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 22:12:29
avatar
podle mě je prostě za tím cena .... 7nm výroba byla drahá velmi drahá a až teď když už je zvládnutější a levnější má smysl uvádět tuhle kartu, která by prostě za více jak 279 dolarů nedávala smysl .... to je celé

tak 5600 XT má ke spotřebě 1060 6GB zatraceně blízko ;)
Dráček [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 22:59:06

Jj, nakych 20w, zajimavy je to v tom silent rezimu, tam je to plichta. Vykon a 10% rad ozelim.

Presto jsem se rozhodl a pujdu do rx 5700 a poladim si voltaz.

Na Alze maji rx 5700 Pulse za 9,5
vcetne hry a dvou GB ram navic.

To je fair trade, takze pro nekoho to muze byt zajimavejsi.
Sam pockam, az to v lete spadne o 1-2tisice a jdu do toho.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 16:42:45

Řada RX 5600 se povedla, teď jen aby se usadila cena. Ta Sapphire Pulse za 7990Kč je v pohodě, a možná si ji do léta koupím, ale tady ceny začínají. Druhá nejlevnější karta je už na 8500Kč a většina modelů kolem 9000Kč, což je proklatě blízko RX 5700 za 9500Kč. No a modely přes 10000Kč jsou naprostým nesmyslem...
Jinak ano, GTX 1660Ti, která začíná na 7500Kč je v podstatě ze hry.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 10:27:11
avatar
Než GTX 1660Ti, raději GTX 1070 s 8GB z bazaru za 5K. To je super kauf (za předpokladu, že se do měsíce nepodělá, ale vydrží aspoň další 2-3 roky ).
RX 5600 XT bude lepší až bude stát do 249Kč. Cenově fajn ke koupi bych ji viděl tak kolem 6,5K. Ale to bude ještě hooodně dlouho trvat, když sotva vylezla.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 07:12:03
avatar
Já si myslím stejně, že to jsou defektní jádra. Ono často je defekt právě na paměťové sběrnici a tím spíše, když říkáž, že z počátků výroby je těchto defektů více. Jasně určitě jde i o cenu, ale myslím si, že ty jádra nebyla schopna být použita pro 5700 a XT.
Jakim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 21:03:33

Odkaz
Mrkněte a pochopíte
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 21:11:30
avatar
tohle je lepší a více výstižné ;) Odkaz
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 21:17:51

Shrnutí fakt:

1) V současné době nabízí RX 5600 XT reálně ke koupi pouze ALZA (těch pár štěků mimo ni nepovažuji za relevantní).
2) Nejlevnější modely jsou za 7999 Kč s DPH. Až to bude prodávat i někdo jinej než Alza, tak lze počítat s cenami kolem 7800 Kč.
3) RTX 2060 bude muset jít s cenou aspoň o 20-30 USD ještě dolů, tj. na 270-280 USD. Nebo jinak řečeno, ty nejlevnější modely RTX musí někam k 7800-7900 Kč s DPH. Jinak to není prakticky konkurenceschopné ani pro zarytější fandy nVidie. Navíc paradoxně i víc žere.
Dráček [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 22:20:00

Tak nikdo snad neočekával, že hned v den uvedení budou hned všechny typy GK běžně k dostání. To se samozřejmě během pár týdnů změní.
NV nyní nemůže nikdo brát vážně, snad jen GTX 1650/1660 Super, ale to je uplně jiný výkonový level...

Já si počkám na slevy RX 5700 ta mi za 299dolarů příjde zajímavější.

Uvidíme, co s cenami udělá silná koruna, to taky může nějakou stovku ukrojit
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 20:01:46

RTX2060 má HW RayTracing(~40fps) nemusí zlevnit pod 300usd
KKKuba2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 23:22:57

Teď jsem teda trochu zmatenej, to je DD podle tvých testů vážně 5600XT výkonnější jak 5700XT? Však to má být ořezaná verze ne?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 23:28:27
avatar
???? kde vidíš že je 5600 XT výkonnější než 5700 XT?
KKKuba2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-21 23:43:11

Jo tak nic, jsem slepej. Ono je to každý v jiným rozlišení. Asi jsou na mě dvě barvy málo
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Len ta pamat. 2020-01-22 22:42:19
avatar
Pekna karta. Na 1080p plne staci. Je cca. 2x vykonejsia ako moja 480ka pri zachovani rovnakej spotreby. Teda usetrim na prude, zivotne prostredie a naviac nemusim kupovat novy zdroj.
Parada.
Myslim ze na 1080p nepotrebuejm priplacat za 5700 XT ktora zerie o 100W viac a prida 20% vykonu.

Len ma stve ze ma iba 6GB pamate. Moja starucka 480ka ktoru ma vlastne nahradzat ma 8GB.
To mi pride ako downgrade. :-/
Ja chapem ze cena - setrime ale ja si kludne doplatim len nech toto nerobia. Krok spat. :-(
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 07:08:31
avatar
pokud chces připlácet tak kup 5700 s 8GB. Za co by jsi chtěl více připlácet když mezi něma je rozdíl 1000Kč?
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 17:42:17
avatar
Mne nejde iba o cenu. Pri 5700 by som pravdepodobne musel kupovat aj zdroj. A to je zbytocne kedze na 1080p pri 60 Hz ma aj 5600 XT vykonu dost.
6GB pamate budem musiet niako prezit, ale je mi to ludo. :-/ Je to jedina vec co mi na nej vadi.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 18:19:07
avatar
Blbost, nemusel by jsi kupovat žádný zdroj. To máš doma 350w eurocase nebo co ? Safra lidi nebláznite s těma zdrojema ve většině případů je to jen marketingová masírka na 80% sestav stačí hloupá 400 s přehledem.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 19:47:45
avatar
je to tak, pokud ti ten zdroj utahnul rx480, nemel by mit ani s rx5700 problem. pokud to tedy neni vylozene nejaky srotak model.
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 22:44:51
avatar
No neviem 480ka zerie 150W, 5700 250W. Teda aspon ta pretaktovana Gaming X. Ja mam este dost dalsich veci disky, mechaniky a pod.
Mozno by stacil, ale mozno nie. Proste je tu riziko ze zdroj uz 5700 neda ale 5600 urcite da. Naviac ako pisem na 1080p staci 5600. Len ta mala pamat ma trochu stve. Prezijem to co uz. Povazujem to ale za downgrade.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 22:44:58
avatar
A už se vymáčkneš a konečně napíšeš co máš za zdroj?
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 01:13:11
avatar
Pokud resis spotrebu, proc premyslil az o xt? Kdyz vezmes 5700 treba stejne provedeni pulse, tak budes mit spotrebu opravdu srovnatelnou s puvodni polariskou. Vzdyt i v tomhle zdejsim testu v sekci s provoznimi vlastnostmi ma cela sestava s rx5700 dokonce o 3W nizsi odber nez rx580. Mimochodem mezi rx5600xt a rx5700 je spotreba vyssi o defakto zanedbatelnych 17W..
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 10:57:36
avatar
Stačí mít solidní zdroj a nemusíš nic řešit. Na Seasonic Focus Plus Platinum 550W mi běží Ryzen 7 3700X na X570 s RX 5700 XT, k tomu 3 disky a externí zvukovka. Žádný problém. Jak už někdo říkal nade mnou, 350W Eurocase zdroje snad už nikdo nekupuje a pokud ano, tak to bude rozumný upgrade
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 11:25:41

Jestli chces setrit, proc si kupovat novou kartu?
Stavajici vykonove na FHD staci, Zivotni prostredi uz zatizila a za jak dlouho propalis 8000Kc na elektrine?
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 00:45:35
avatar
Když vám Sapphire půjčuje PULSE edice, proč nedomluvíte i NITRO + karty, který jsou ještě zajímavější? :/
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 06:18:55

Jistě budou i Nitro+ edice na recenzi. Na první recenzi se však nejlépe hodí karta, která je cenou nejblíže ceně, kterou AMD řeklo že bude stát. Nitro+ edice bývají přeci jen ještě o něco dražší. A je dost možné, že reálně ještě nejsou dodělané.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 09:41:45
avatar
To stejny si myslela vetsina lidi i u RX 5700 xt, a jak to dopadlo, po recenzi ani stopy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 10:36:19
avatar
tuhle kartu jsme dostali od AMD ....

Bohužel komunikace se Sapphire teď trochu vázne ....
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 13:30:37
avatar
Mezi partnery byl napsany Sapphire, takze jsem cekal, ze ta karta bude od nej. Kdyz je od AMD, tak by mohli prihodit i Nitro+ edici.
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 17:43:36
avatar
Aj mna by zaujimala Nitro +, ale cakam hlavne na MSI Gaming X.
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 08:56:33

Len otázka: Kedy začne brať DD absenciu RT ako mínus? Až s nástupom novej generácie konzol, alebo už na E3, kde sa na 99,9% predstavia hry, ktoré budú launch tituly novej generácie? Lebo s novou generáciou nabehne RT natvrdo a vývojári sa budú musieť sakra snažiť optimalizovať, aby sa to hýbalo - na rozdiel od dneška.

História nám navyše už niekoľkokrát ukázala, že GPU, ktorá mala HW ošetrené isté featury, dosahovala v situáciách, kde boli tie featury vyžadované, oveľa lepšie výsledky (pamätá ešte niekto HW absenciu DX12 na Pascaloch, ktoré to šidili cez software?). Lenže nová generácia NAVI má obsahovať podporu RT a neviem si predstaviť, ako to chcú spraviť spätne kompatibilné. Skôr to vyzerá na opakovanie GTX 1660 vs. RTX 2060 - resp. GTX 1080ti vs RTX 2060.

Táto karta je dobrá pre tých, ktorí stavajú novú zostavu a musia ju postaviť hneď teraz. Ako upgrade jej význam nevidím, to už fakt je výhodnejšie počkať do leta/na podzim na novú generáciu.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 09:57:28

AMD podporuje RT. Nepodporuje propriatne Nvidia RTX features."..dosahovala v situáciách, kde boli tie featury vyžadované" Ked tak uvedte v ktorom SW ci hre je podora RTX povinna a dany SW sa bez nej na AMD grafike ani nespusti.V beznom hernom segmente RTX nieje a ani nebude povinna. Cisto z dovodu ze nove XBOX aj PS pobezia na AMD HW. Ina vec su profi SW co podporuju hlavne NV propriatne features. (Cuda , RTX atd..)
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 10:48:48

amd si muze podporovat RT jak chce, ale podstatny je ze zatim vubec nepodporuje microsoft rozsireni dx12, ktery nazyva DXR. u grafik tohoto segmentu to ale nema vyznam, to je fakt.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 10:31:46
avatar
Pro me osobne by se toto dalo povazovat za handicap az v dobe, kdy vyjde prvni hra, ktera bez teto featury vylozene nepujde spustit. Do te doby to povazuji za featuru, ktera sice muze hezky vypadat ale mase uzivatelu, ktera casto potrebuje kazde procento grafickeho vykonu navic, se takova funkce nevyplati aktivovat kvuli neumerne vyssim vykonostim pozadavkum.
V okamziku, kdy uzivateli nestaci jeho aktualni vykon, tak pokud to bude mozno, tak prave takovato funkce bude prvni, kterou deaktivujou. Prakticky vzdy se vypinaji nejdrive ty vykonove nejhladovejsi featury. Podle meho je a jeste slusnou dobu bude teahle hybridni forma RT spise jenom marketingova pomucka, vjejicka.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 11:13:58
avatar
Mluvil bych o tom jinak, ty hry půjdou spustit vždy to je jasný. Ale co nastane až bude vycházet větší množství her, ve kterých budou efekty řešeny pomocí RT a pokud je karta nebudou umět tak tam jednoduše tyto efekty vůbec nebudou. Trošku tohle nastínil už Cotrol, který odlesky jednoduše hodil na RT a s nějakýma podrobnějšíma mapama odrazu pro karty bez RT se nijak neobtěžoval. Výsledek byl ten že na RT kartách to vypadalo vcelku hezky, na kartách bez RT jako 5 let stará hra. Pro vývojáře pravděpodobně dost ušetřenýho času s nastavováním scény.

Tohle prodle mě je ten moment kdy se Rt začne považovat za opravdu podstatné. A řeči o tom, že to vývojáři používat nebudou, jsou úplně z cesty. Budou, bude to levnější. A každý víme co znamenají peníze.

Takže zatím je RT pořád demo, když pominu produkční prostředí. Za velký mínus u tohoto výkonu bych to taky nepovažoval. Stejně na to je těch 6GB úplné minimum. Ale s přibívajícím časem toho bude více a více a je dost možné, že už s příchodem nové generace karet od nvidia se tento výkon může posunout opět kus dopředu.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 11:47:29
avatar
Uprimne si nemyslim, ze by ten rozdil u Controlu byl nejaky vedlejsi efekt vylozene kvuli zjednoduseni implementace rt efektu, ale naopak se domnivam, ze slo o cileny marketingovy zamer, za ktery podle meho nvidia primo tvurcum zaplatila. Verim, ze cilem bylo udelat zamerne aspon nekde viditelnejsi rozdil.

Ono s cim mam ja u stavajicich implementaci rt taky veliky problem je ta vec, ze bohuzel je vlastne u obou vyrobcu zadouci (u jednoho momentalne o neco vice), aby naroky na hw rostly co nejrychleji a uzivatele tak byli vice tlaceni k castejsimu nakupu komponent, zrychleni konzumu. Z predstavy ze by te vetsine beznych hracu melo na jejich hrani ve fullHD porad bezne stacit 4 roky stare mainstreamove karty, se financnim pracovnikum v obou firmach musi jezit vlasy na hlavach.
Naklady vydavatele na vyvojare a jejich pracovni cas je v tom podle meho spise jen relativne mensi polozka (coz me teda taky dost s prominutim sere). Dneska vetsi castky obvykle spolknou naklady na veci kolem, hlavne marketing, samotni vyvojari jsou vetsinou vlastne jen "obycejni zamestnanci velke firmy".
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 12:05:26
avatar
Ať jim zaplatila nebo tak ty mapy tam nejsou. Hra je neobsahuje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 10:39:56
avatar
Jediná karta u které má v současnosti RT nějaký smysl, je RTX 2080 Ti. U té je RTX skutečně využitelné a dává smysl aby ho jako TOP model s vysokým výkonem měla ... takže pokud by AMD vydalo konkurenci této kartě, tedy nějakou RX 5900 bez RT akcelerace, považoval bych to rozhodně za velkou nevýhodu a mínus.

Akcelerace Ray Tracingu nemá žádný význam na kartě jako RTX 2060/2060S/2070S ... možná trochu bude k něčemu na 2080S, problém je prostě ve výkonu, který na to ty karty mají. není dostatečný. na RTX 2060 sérii speciálně beru uvádění a lákání na RTX jako podvod ... ty karty na to nemají dost výkonu.

Abys na těch kartách mohl používat RT ve hrách musíš snížit detaily a další vylomeniny, takže to popírá ten smysl přínosu RT ... jediné co zapnutí RTX na RTX 2060/2070 udělá, že rapidně sníží výkon až k nepoužitelnosti ...

Z pohledu herních tvůrců je RT výrazně lepší řešení na spoustu věcí než současná rasterizace (RT je jednodušší a rychlejší na udělání). Jenže to má ten problém, že prakticky nikdo nemá grafiku na to, to zvládnout. Konzole s RT jsou velká věc, měly by mít výkon větší než RX 5700XT/2070, takže se blíží tomu, kde začíná mít akcelerace RT nějaký smysl ... jenže udělat hru jen s RT znamená, že si to drtivá většina hráčů nezahraje vůbec. Takže tvůrci musí dělat obojí, což znamená že je s tím mnohem více práce .... drtivá většina lidí nemá a mít zatím nebude, přístup k dostatečně výkonné GPU se smysluplnou akcelerací RT, aby mělo smysl vydávat hry jen s RT ... a tak tomu bude ještě mnoho let ....
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 12:44:22

podla mna pre hry je absencia RT vyhodou, realna implementacia tejto technologie este nedozrela, zatial to len brutalne znizuje FPS, ale vizual zlepsuje takmer neviditelne

ked to bude mat prijatelny pomer prinos(uzitok)/spotreba_vykonu, bude to ine kafe,
a to nebude tak hned, a ani nove konzoly to nevyriesia,
zatial v hernom segmente sluzi RT len ako marketingovy chytak
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 13:17:55
avatar
Už z principu absence čehokoliv asi těžko může být výhodou. Ať názor na danou věc máš jakýkoliv.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 11:00:54

"Už z principu absence čehokoliv asi těžko může být výhodou." S takymto tvrdenim by ste mali byt opatrnejsi Zalezi na prioritach a tiez je to na subjektivnom vnimani jednotlivcov. Z mojho pohladu je velkou vyhodou absencia niektorych pre mna neprijatelnych vlastnosti . Napriklad ocenujem absenciu "kurvitok",nekvality, zbytocnych zdrazujucich funkcii atd...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 11:13:49
avatar
Dobře vynechme "kurvítka a třeba asistenty u aut, které nelze dnes vypnout" tady byla řeč o volitelných funkcích. Použil jsme špatnou formulaci.

Tak se na to koukni z jiné strany. Dostupnost funkce je volitelná. Takže je na tobě zda ji použiješ nebo ne. Takže asi ji těžko lze brát negativně. To zda ona funkce výrobek prodražuje je taky dosti diskutabilní, když karta dnes stojí defakto stejně jako nyní uvedená karta která danou funkci nemá. To, že do nynějška stála víc nebylo výrobním nákladem, ale marketingem.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 13:49:45

Hej hej s tym sa da suhlasit.Nevidim do cenotvorby AMD ani NV Ale keby NV neplytvala zdrojmi na proprietne Cuda ,RTX,G-sync atd tak sa mohli radsej zviezt s ostanymi a podporovat viac spolocne standardy Freesenc,DXR. Pripadne bez proprietnych RTX mohli svoje GPU spravit lacnejsie (z vyssim ziskom pre seba alebo nizsou cenou pre zakaznikov).Nuz ale akokolvek sa mi NV strategia nepaci tak zjavne celkom funguje.Predavaju vela a draho...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 14:26:53
avatar
No ale teď tu plácáš páte přes deváte.

CUDA byla historicky první HW akcelerace kódu. Používá se jen v produkčním prostředí a nevidím důvod proč by nvidia, která dává na podporu SW nemalé peníze se o to potom měla dělit s někým dalším. Kdo chce může svůj SW napsat pro OpenCL. Dle stavu na trhu to asi není takový terno ani pro tvůrce SW, když většina podporuje CUDU a to včetně SW co jsou zadarmo. Ono totiž použití kódů pro tuto akceleraci je poskytnuto zdarma. Kdyby nvidia jak říkáš v tomto případě neplítvala zdroji tak se nedočkáme žádnýho SW.

RTX je HW část karty zahrnující ASIC coprocessory. RTX není nic propierátního. AMD nebo Intel si mohou udělat třeba RadeonTX a nasadit jej v rámci DXR. A jejich akcelerace bude fungovat i v BFV a hrách co jsou již na trhu a DXR podporují.

DXR je standart vytvořený microsoftem pro implementaci RRT do her na popud firmy nvidia, která pro tu implementaci poskytla své předešlé kódy použité na tensor jádrech a zkušenosti s použitím.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 10:38:36

nevim jestli sem neco prehlidl...ale jen 6GB pameti bylo povazovano jako velka nevyhoda proti 8GB uz u stare a pomale gtx 1060 vs rx580. u tohodle radeonu jen 6GB nevadi? jinak moc nechapu ty grafy pomeru cena/vykon. u 5600xt uvedena cena za kterou se koupit neda (7800), u 1660s/ti naopak takova prumerna ci spise drazsich edic...to neni uplne ok srovnani. jinak karta fajn, vykon zvlast s novym biosem hodne dobrej, ale treba z rx580 8GB by se mi na 6GB grafiku upgradovat opravdu nechtelo. slusela by ji cenovka jeste o tisic nize, takle je hodne blizko k rx5700 a asi lepsi si priplatit za ty 2GB pameti navic.

jinak pro priste bych se v recenzi vyvaroval kecu jako "lituju ty co koupily 1660ti". to je dost hloupe, protoze ti co koupily 1660ti na ni uz klidne rok hraji...s takovouhle bychom mohli cekat do nekonecna kazdej rok na novou generaci nebo bychom zili jeste v jeskynich...navic 1660ti nezabil radeon 5600xt, ale nvidia sama s vydanim 1660 super. takze celkove tady v recenzi kopes do mrtvoly...
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 11:02:05

No jo zjavne sa tu uz na ten hejt 6GB vs 8GB zabudlo ...
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 12:39:26

No a já jsem si teď na Bazoši za mainstreamovou cenu 8400Kč koupil RX5700 XT ještě 1,5 roku v záruce u Alzy a jsem spokojený

Já to říkám pořád, že kupovat fungl nové karty z obchodu je vyhazování peněz, když se dá čas od času najít dobrej kauf...
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 13:43:43

No, ještě by příště mohli dotáhnout to "zrychlení" (nové BIOSy) tak, aby byly všechny karty při uvedení v obchodech už s novým BIOSem. Ale co už...
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co mi v testu chybí 2020-01-22 17:22:43
avatar
Recenze OK, karta pěkná, myšlenka ukázat co karta opravdu dokáže, taky dobrá, ale jak si vede třeba s Ryzen5 1600, 2600, nebo teď 3600 = z mého pohledu s normálním CPU, který si většina z nás v době uvedení může ještě pořídit), se nedozví (předpokládám, že když je tedy 5600XT důstojný nástupce 570/580/590, atd,.. tak ten kdo se rozhodne pro upgrade a je rád, že na ni vůbec našetří, také hned necpe do desky společně s GK rovnou Ryzen 9 3900X, nebo nemění i desku za drahou X570.
Prostě kombinace normálních, relativně ještě cenově dostupných/ výkonných a velmi oblíbených a rozšířených komponent.
Aktuálně nejoblíbenější CPU R5 3600 a on prostě není v testu.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-22 19:41:22
avatar
minimalne vuci te 3600 bude rozdil ve hrach jen minimalni, defakto uplne zanedbatelny, ani vuci te starsi ryzeni generaci nebude ztrata nijak dramaticka. hry jsou jen podradne aplikace, kvuli kterym si ta nejvykonnejsi cpu porizuje jen naivka, eventuelne rozezranec - pokud tedy uzivatel nema pro dane cpu i smysluplnejsi vyuziti, nezli samotne hry.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD převálcovalo NVIDIA...? 2020-01-22 17:58:59
avatar
Jako vážně? Válcování si teda představuji jinak. Např. CPU AMD vs Intel. To je kvalitní válec. 5600xt vs 2060 mi jako válec nepřijde. Zajímavá je i zmínka o cenách. Když byly karty od AMD na trhu za větší cenu než doporučenou, mohli za to nenažraní prodejci. Když jsou Nvidia karty dražší než je doporučená cena, tak je to v podání Nvidie jen papírové zlevnění.
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rt on cpu 2020-01-22 20:00:47

6gb pameti na fullhd je naprosto dostačující...
Rt v budoucnu bude u amd NEJSPÍŠ počítat Cpu. Výkonu na to mají dost.
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 09:20:08

Ten so 6 GB je kacírsky názor od momentu vydania RX 480...
Oxbowww [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 11:27:19

Globálně vzato podle průměru recenzí známých zahraničních webů je 5600xt v průměru výkonnější jen o 2% než rtx 2060. Tím nechci říct, že je to špatná karta, ale o válcování tu skutečně nemůže být řeč..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 11:31:16
avatar
tohle je ale mainstreamová grafika a konkurent 1660 Ti ne RTX 2060 ... proti té stojí 5700

takže jestli ti až 30% náskoku proti 1660 Ti za stejnou cenu nepřijde jako válcování tak pak už nic ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 10:53:46
avatar
Tak vzhledem k tomu, že nvidia kvůli AMd zlevnila na 300 USD, tak se z 2060 stala mainstreamová karta stejně jako jí je 5600XT. Takže ano 5600XT stojí proti 1660ti, která je slabší ( o docela dost) ale levnější od 7000. A ze shora proti ni zase stojí o par stovek dražší 2060 s o pár % nižším výkonem. Takže všechny 3 jsou mainstreamové karty.

To je jakobych měl ještě do nedávna považovat Vegu 56 za performance i když byla za ceny proti 1660ti a tudíž ji s ní vůbec neporovnávat. Prostě cenově si konkurují takže je jasné, že se mezi sebou budou porovnávat a nezáleží zda to dříve byl high-end, performance nebo lowend segment.

Proti 2060 totiž stojí i 5600XT tak i 5700.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 11:30:42
avatar
300 dolarů je nejnižší cena navíc všechny 2060 co se za to skutečně dají koupit tak stojí mnohem víc .... takže to není soupeř pro 5600XT ... na to by těch 299 bude být maximální cenou

... 5600 XT je konkurencí pro 1660S/Ti sérii která se cenově pohybuje od 239 - 299
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 11:42:37
avatar
Ale vdyť v obchodě stojej podobně a i oficiální ceny jsou teď podobné. To že stojí mnoho 2060 více než doporučenou cenu je pravda, stejně jako mnoho 5600XT stojí více než doporučenou cenu.

Pokud někdo bude kupovat kartu ražení 5600XT tak výkonově a cenově bude pravděpodobně uvažovat o těchto kartách, které mu tímpádem jsou sobě konkurenční:

1660S od 6200 do 7200
1660ti Ti 7000 do 9000
2060 8300 do 11 000
Radeon 5700 9000+
2060 S 10400+


Přičemž cenou a výkonem jsou jí nejblíže 1660ti,2060 a 5700 ze stejné stáje o kterých bude případný zákazník přemýšlet nejvíce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 11:46:48
avatar
jenže 5600 XT jsou novinka takže ceny si ještě sednou, RTX 2060 jsou na trhu rok ... takže ceny dávno sedí .... a nehodlám se bavit o cenách od, za ceny skutečně fyzicky dostupných modelů. A drtivá většina 2060 stojí kolem 10 tisíc ...

oficiální ceny jsou 279 za 5600 XT a 279 za 1660 Ti, takže nevím co do toho patláš 2060 která na těch 299 začíná a tedy patří do vyššího segmentu navíc za stejné ceny co 2060 máš 5700 ...


za stejnou cenu jsou v obchodech 1660 Ti a 5600 XT ....

konkurencí pro 2060 jsou 5700 a stojí také stejné peníze ...
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 12:11:34

takze u amd vyssi ceny nevadi protoze novinka a sedne si to, u rtx2060 i pres to ze je teprve par dni slevnena, tak jen papirovej marketing a ceny si nemaj sedat kam. OK, pobavilo a ze o 20$ drazsi karta patri do jinyho segmentu...no ok mozna by bylo rozumnejsi dat oboum kartam treba mesic, nez prijde vice modelu 5600xt a novy zasoby rtx2060 s oficialne nizsi cenou, pokud tedy budou?

a 1660ti se muzes ohanet jak chces, ale to je uz mrtva karta a nikdo normalni by si ji nekoupil, kdyz tu je podstatne levnejsi 1660S s temer stejnym vykonem. navic se 1660ti stejne doprodava, treba na alze jich vetsina ani neni skladem a pochybuju, ze jeste budou. ale chapu, kdyz se srovnava 5600xt vs 1660ti, tak je 5600xt drtivej vitez, v porovnani s 1660s/rtx2060 uz ten pomer cena/vykon o tolik lepsi neni a o zadnym valcovani v mainstreamu nemuze byt rec.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 15:11:50
avatar
mě spíše baví jak někteří ignorujete že existuje RX 5700 8GB, která stojí stejné peníze jako RTX 2060 ;) zlevněná i nezlevněná ;).

RX 5700 stojí na stejné pozici jako RTX 2060 a dá se také sehnat za méně jak 9 tisíc. Takže jak by RX 5600 XT měla být konkurencí k 5700/2060. když stojí oběma nohama v mainstreamu a stojí přímo proti 1660Ti za stejnou cenu i 1660S které nejsou o moc levnější?

1660Ti se neoháním já, ale NVIDIA a prodejci. Takhle karta je stále na trhu, stále dostupná skladem a za stále oficiální cenu 279 dolarů ... není ukončená, není nedostupná takže je to zcela regulérní karta navíc za stejnou cenu jako 5600 XT takže ji evidentně musíme brát v potaz ....
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 17:05:44

https://www.alza.cz/graficke-karty/18842862.htm#f&cst=null&cud=0&pg=1&prod=&par340=340-239455654&sc=300

na alze jsou skladem jen 3 modely od dvou vyrobcu. to mi nepripada jako uplne normalne dostupna karta rx5700 vubec neignoruju, proto sem vyse psal ze by 5600xt mela byt jeste o neco levnejsi. takle je pro ni i rx5700 dost velkou konkurenci a za me je rozhodne lepsi si za ni a 2GB pameti navic teda priplatit, zvlast kdyz ten priplatek muze byt sotva 10-15%...

kdyz maji koncovi prodejci jeste starsi a drazsi skladovy zasoby rtx2060, tak je logicky ze treba neslevni hned, ale az s novyma dodavkama...cena rtx2060 si musi uplne stejne sednout jako u rx5600xt. navic jeste ma nvidia stale prostor pro nejake dalsi slevy, kdyz amd zvedlo vykon s novym biosem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 17:15:13
avatar
musíš brát že 2060, 5700/ 5700XT jsou na trhu už dlouho, ceny usazený, distribuce nažraná ... takže srovnávat to se situací 2 dny staré 5600XT, které ještě ani nedorazily pořádně do distribuce, se nedá ....

fakticky nicméně platí, že 2060 je vyšší cenová hladina a konkuruje 5700 která se dá sehnat za podobné peníze a RX 5600 XT je konkurence proti 1660 Ti která stále stojí podobné peníze ....

myslíš že AMD nemá prostor pro úpravu cen, když 5700 můžeš koupit běžně skladem za méně jak 9 tisíc dnes? Samozřejmě že by 5600XT mohla být ještě levnější, ale proč, když stále dražší 2060 je až o 10% slabší .... NVIDIA musí zlevnit ne AMD ...

AMD má výkonnější a výhodnější karty na trhu teď .... 1660Ti je nesmysl a za stávající situace 2060 taky ... 5600 XT pro ty co šetří nebo rovnou 5700 8GB pro ty co chtějí nejlepší kartu do a za 10tis .... 2060 je nesmysl slabá a předražená, dokonce žere více než 5600 XT, což býval pro mnohé rozhodující argument při hodnocení grafik kdysi ;)
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 12:19:32
avatar
Nu dobrá, já mám na věc tedy jiný názor, ale to je normální.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 15:12:15
avatar
názor je jedna věc, fakta druhá ...

já neprezentuji svůj názor v tomto případě ale prostá fakta ...
Oxbowww [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 11:31:22

No nevím, rtx 2060 nejlevnější za cca 8.200,- Kč, 5600 xt za 7.999,- Kč. Takže podle ceny je logicky konkurent rtx 2060.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 11:38:42
avatar
nehodlám se bavit o kartách které existují jen papírově s neexistující dostupností. Ani NVIDIA nemá ty karty dostupné přes vlasní stránky, což vypovídá o všem ... je to jen papírová cenovka právě proto, aby někteří mohli tvrdit, že 2060 je takhle levná ... není ...

ty RTX 2060 které jsou v obchodech skutečně dostupné stojí od 9 tisíc .... drtivá většina skutečně dostupných skladem 2060 ale stojí kolem 10 tisíc ...

takže lhát tady o tom že 2060 jsou za 8200 nebudeme .... jak se někteří snadno necháte opít rohlíkem a máte vymytý mozek marketingem ....

5600 XT za těch 8 tisíc koupím, dokonce OC edice ... a stejně tak za stejné peníze dne koupím 1660 Ti takže konkurencí je 1660 Ti ne 2060 proti které zjevně stojí 5700 dostupná za stejné ceny jako 2060
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 16:16:22

https://www.alza.cz/gigabyte-geforce-rtx-2060-mini-itx-oc-6g-d5530450.htm

Je toto karta ktorá existuje papierovo ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 16:36:36
avatar
gratuluji, dnes naskladněna ;) a jediná karta za tuhle cenu široko daleko takže to není reprezentativní .... stále to nic nemění na tom že průměrná 2060 stojí kolem 10

docela by mě zajímala hlučnost téhle ITX edice jestli bude srovnatelná s PULSE 5600 XT nicméně pořád je to více peněz za až o 10% slabší grafiku. PULSE 5600 XT za 7999,- je výkonnější a levnější a ultra tichá .....

proč by si někdo kupoval dražší 2060 když 5600XT je levnější a výkonnější?
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 16:44:12

https://www.intershop24.cz/produkty/520942-msi-geforce-rtx-2060-ventus-xs-6g-oc.aspx?utm_source=heureka&utm_medium=product&utm_campaign=ts9146718
https://xevos.store/produkt/zotac-gaming-geforce-rtx-2060/

Skladom , skladom , skladom.....
Sám mam RX 580 , len netreba ľudí zavádzať....Kto chce 2060 bez problémov ju aj hlboko pod 9000 objedná.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 17:17:11
avatar
no to platí o mnohem výkonnější 8GB RX 5700 8GB také: Odkaz a to je jasně výkonnější karta ...

jenže právě proto nemůžeme tyhle ceny "OD" brát v potaz ... bereme skutečně běžné průměrné ceny za které je dostupná většina karet ve většině obchodech.

Pokud bych bral v potaz RX 5700 za 8600 korun běžně dostupnou, tak mnohem slabší RTX 2060 je odpad a o 10% slabší 5600XT za cca 7900,- dává smysl jen kvůli tiššímu neref. chlazení ...

prostě kdo jde po co nejnižší ceně a nejlepší kartě za to, tak 5700 je jasný král a RTX 2060 si nikdy nekoupí a 5600XT bude dávat smysl jedině až dorazí základnější edice prodávané také pod oficiální cenou ....

většina 2060 je ale za 9,5-10 tisíc, zejména ty kvalitativně srovnatelné s neref. RX 5600XT a 5700XT ...


5600XT navíc musíme dát čas, než se její ceny usadí, distribuce se nakrmí atd. nelze to srovnávat s 2060/5700/5700XT které jsou dávno na trhu a vše je usazené ....
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 13:53:14

Spíš je zajímavé, že karty v obchodech jsou s původním BIOSem a někteří uživatelé si stěžují, že jim nejde BIOS aktualizovat. Případně, že paměti zůstávají na 12 Gb/s.
Takže se pro BFU asi vyplatí počkat, až budou v obchodech karty s aktuálním BIOSem.
Tohle vypadá, že teď budou všichni řešit spíš BIOS a rychlost pamětí, než ostatní výhodné vlastnosti.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 18:51:45

Tak to je prasárna, to bych hned vrátil.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 18:56:26
avatar
Však to taky tak na Alze řeší Všichni co o tom vědí karty nazpět.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 19:24:08

No jedině vrácení do 14 dnů protože zelenej z... Nechal v popisku referenční takty. To bohužel opět zhorší pohled BFU na AMD karty, takže tento tah nelze považovat za úplně šťastný. Měli raději postavit kartu s vyššími takty přímo proti 2060 a pak snížit cenu jako u 5700.
Už to referenční provedení má dobrý výkon a skvěle provozní vlastnosti ale aby bylo opravdu výhodné tak by to chtělo lepší cenu. Možná škoda že karta nemá menší jádro NAVI 12 které by snad umožnilo nižší ceny a konkurovalo řadě 1660
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 19:53:49
avatar
nesmysl ... aktualizace BIOSu je triviální záležitost, zadarmo je to mnohem více výkonu ... než mělo být. To je skvělé. A schopný prodejce je určitě ochoten a schopen kartu aktualizovat jako s BIOSem u základní desky.

AMD tak uvedlo lepší kartu za stejnou cenu, než jaká měla být a jestli tohle zhorší někoho pohled na AMD, tak není BFU ale blb ... tohle je rázem jednoznačně nejlepší grafika v segmentu. Co by se nám zákazníkům na tom mělo nelíbit?

Poprvé slyším názor, že si někdo stěžuje, že karta není za ty prachy slabší. je dobře, že nemá menší jádro, protože by byla mnohem slabší, slabá jako mizerná 1660 řada ....cena je nízká dost a bude konkurovat 1660 řadě tak jako tak. Navíc je to výchozí cena a bude nepochybně klesat ...

5600XT je výrazně lepší než 1660S/1660Ti, které nejsou o moc levnější a dokonce je nakonec 5600 XT výkonnější a současně úspornější a levnější než 2060, což je nevídaná kombinace ze stany AMD ....

takže těch pár karet co náhodou bude mít ten původní BIOS nic neznamená, u většiny modelů to jde jednoduše přehrát a u těch co ne, tak koho zajímají ... většina výrobců s tím žádný problém nemá a všechno šlape jedna báseň ...
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 20:15:53

Tak pro spoustu lidí to triviální je ale jsou lidé co se neradi pouští do "větších akcí" a reagoval jsem na to že údajně některé modely mají nejspíše horší paměti a 14gHz tam ani po updatu BIOSu není.
S tou velikosti jádra to byla spíše taková hlasitá úvaha, pokud by to menší=levnější jádro na těch vyšších frekvencích mělo výkon na úrovni "reference" za lepší cenu určitě by to potěšilo spoustu lidí.
Lidé jsou stále ještě zmlsaní výprodejovými cenami minulé generace a radši by viděli ceny u obou stájí trochu jinde.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 22:27:00

Tohle je třeba recenze na CZC:
"VAruji pred touto kartou. Karta vysla se starym BIOSEM s nizkymi takty. Hnupove v AMD pote vydali "vylepseny" BIOS s predpokladem ze si UZIVATEL SAM Z POLOTOVARU UDELA FINALNI PRODUKT ?!?!?!
. Kartu jsem dnes zakoupil, stahl novy BIOS primo ze stranek Saphire, BOHUZEL jakykoliv pokus o flash konci chybou!!!
Karta bezi tedy na puvodnich frekvencich a je tedy MNOHEM pomalejsi nez rikaji recenze (kde se jim nejak podarilo nahrat novy BIOS)
Za me obrovske zklamani - a rikam to jako fanda AMD (cela ma domacnost bezi na AMD ... 3900X, 2400G, ...)"
-----------
Jinak už se postují návody jak provést správně flash nového BIOSu, protože origo postup často nefunguje:
"Byl problém se spuštěním toho flash programu přímo od výrobce. Doporučuji tedy stáhnout prográmek AMDvbflash a jen použít ten přiložený BIOS od výrobce.
Pro identifikaci, který soubor je ten performance BIOS a který silent BIOS jsem si jen otevřel right.bat soubor v notepadu, kde hned vidíte název toho správného BIOSu. Měl by to být soubor 411EFMIU.X4E
Pak už jen použít AMDvbflash a vybrat ten správný soubor."
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 22:30:27
avatar
to je nějaký troll .... prej obrovské zklamání

to si představuji úplně jinak, protože i bez toho Bios Update je 5600 XT výrazně lepší produkt, než tu kdy za ty peníze nějaký byl a to že máš možnost si zadarmo ten výkon zvětšit nemůže být zklamání ...

jinak problém je tradičně mezi klávesnicí a židlí ne v postupu .... flashuji všechny karty stejným způsobem a nikdy jsme na jediný problém nenarazil, je to jednodušší a rychlejší než instalace ovladačů někdy
raven4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Trochu slusnosti a nadhledu by 2020-02-04 09:51:42

Dobry den,
autorem zminovane negativni recenze na CZC jsem ja. VSE co je tam uvedeno je pravda.
Upozornuji ze NEJSEM lajk ci bfu, nybzr IT s mnoha mezinarodnimi certifikacemi a cca 15let praxi.

Mel jsem kartu mezi prvnimi a verzi BIOSu 1.01 jsem NEBYL schopen 2 dny naflashovat, neustale to hazelo chybu, mam mnoho screenshotu. Musel jsem otevrit TICKET na helpdesk Sapphiru, nasledne po cca 1 dni se na webu objevila verze 1.02 a tu jsem jiz nafleshoval, takze DD NEmluvite pravdu.

Co se tyce karty samotne, VYKON po bios flashi je velmi SLUSNY, nicmene presto jsem ji VRATIL. Duvod ? Jsem nativni Linuxak a pro hrani her jsem si postavil uz x-ty komp kde hraji ve virtualce (tzn GPU passthru). BOHUZEL vsechny nove AMD grafiky tedy i tato obsahuji tzn RESET BUG, diky kteremu je pro tento typ virtualizace NEVHODNA. Musim tedy s litosti konstatovat ze jsem odsouzen ke koupi NV, byt s vedomim toho ze kupuji o par % nizsi performance za cca 5-10% vyssi cenu. Nicmene mam jiz 3 Linux kompy kde hrajeme s celou rodinou ve VM, vsude je NV grafika neb tam se RESET bug neprojevuje. Hrani ve VM ma nesporne vyhody a pokud to clovek umi, je vykonova ztrata temer nulova.


Jsem AMD fanda, mam vsude nove AMD CPU...AMD gpu divize me vsak ZKLAMALA v tom smyslu, ze o RESET bugu vi uz od dob VEGY, x-krat ji to bylo reportovano, viz redddit a mnoho dalsich. AMD na to ale P.R.D.I. Linux komunita si pise vlastni kernel patche, bohuzel NEFUNGUJI spolehlive.


Preji hezky den.

raven4.
losfantos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 11:56:03

Dobrý den
nevím zda je vhodné jen tak někoho nazvat trollem bez důkazu. Krom toho ten daný člověk Vám teď na to i zareagoval s velmi logickým argumentem. Řekl bych právě naopak, že Váš přístup "Mě vše funguje tak ostatní lžou nebo jsou hlupáci" vypadá na "trolla" s určitým negativním komplexem . Musíte si uvědomit, že to co Vám projde pod rukou je jen malá hrstka s porovnáním zbytku karet které jsou na trhu. Jako redaktor byste měl mít daleko lepší vystupování než na první ránu nazvat někoho trollem.
raven4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CZC 2020-02-04 10:07:38

Dobru den,
autorem negativni czc recenze jsem ja, me vysvetleni viz nize diskuzi.

Dekuji za pochopeni.


EDIT: koukam ze mou puvodni negativni reakci tym czc.cz patrne smazal/zneviditelnil. Napsal jsem novou, mene kritickou

raven4
Oxbowww [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-24 05:33:51

Ne, bude konkurovat rtx 2060 řadě, kde ještě ceny půjdou časem dolů.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-23 22:41:02

Celkem povedená grafika. Už jen to, že se tady řeší cena a konkurenční grafiky a neřeší se špatný výkon, nebo provozní vlastnosti

Jinak jak někdo nahoře psal o konkurenci RX 5600XT ke RTX 2060, tak to moc nesouhlasí. RX 5700XT je konkurentem RTX 2070S.
RX 5700 pak RTX 2060S a RX 5600XT GTX 1660..
Píšu rovnou Super u NV karet, protože si myslím, že moc lidí už nekupuje non Super verzi, ale můžu se mýlit.
Výkonostně jsou si blízko RX 5700XT a RTX 2070S ( tady trochu aktuální gameplay Odkaz ). Dále pak RX 5700 a RTX 2060S a tak dále směrem dolu
Oxbowww [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-27 18:22:42

Vzhledem ke zlevnění 2060 bude konkurence 5600xt právě tato.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-27 18:36:49
avatar
houby ... RX 5700 8GB stojí jako většina RTX 2060
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-27 19:42:05

No u nás je aktuálně 5700 v podobné edici asi o 30€ dražší a těm 2060 spíše odpovídá 5600.
GB 2060oc-334€
Msi 5700oc-369€
Asrock 5600xt oc-324€
No uvidíme až si ceny sednou ale pro mě to je zatím plichta. Jinak článek o Flashi chválím, jaký rozdíl udělá těch 12/14GHz na pamětech u modelů které vyšší takty nezvládají? Šlo by to otestovat a třeba do článku doplnit aby ti co nechtějí investovat do vyšších edic, nebo chtějí jinou kartu než Saphire/powercolor, věděli jak na tom levnější karty jiných výrobců budou?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 473x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 311x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 869x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1162x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6