TEST: SAPPHIRE TRI-X Radeon R9 290 4GB - nejlepší herní grafická karta současnosti? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 20 leden 2014
Přejít na obsah
TEST: SAPPHIRE TRI-X Radeon R9 290 4GB - nejlepší herní grafická karta současnosti?
SAPPHIRE TRI-X R9 290 4GB - Grafická karta
Testovací sestava DDWorld a testy
TEST - Battlefield 3
TEST - Crysis 3
TEST - Tomb Raider
TEST - METRO: Last Light
TEST - ANNO 2070
TEST - GRID 2
Provozní vlastnosti grafik a taktování
Výkon, cena a poměr cena-výkon
Závěr a hodnocení

 

 

  • Závěr a hodnocení

Dnes to bude velmi stručné. Radeon R9 290 v podání SAPPHIRE TRI-X edice je naprosto vynikající grafická karta. A pokud lze o nějaké grafické kartě dnes tvrdit, že je nejlepší, ta takhle k tomu má opravdu všechny předpoklady a velmi blízko!

Technicky a fakticky, ve všech objektivních ale i subjektivních ohledech jí totiž nelze jako produktu nic vytknout! Jednoduše proto, že v podstatě neexistuje nic (tedy až na pár konkurenčních nereferenčních R9 290 edic), co by na poli výkonných grafických karet nabízelo něco lepšího!

SAPPHIRE TRI-X R9 290 4GB nabízí parametry absolutního HI-ENDU, její výkon je jen o malinko nižší než co nabízí ref. R9 290X či GTX 780Ti, ale její cena je však proti nim úplně někde jinde, čemuž také odpovídá poměr cena (tedy výhodnost), o které si jakákoliv takto výkonná karta může nechat jen zdát. Navíc R9 290 nenabízí jen vysoký herní výkon a parametry dostatečné i pro 4K rozlišení, ale nabízí i vysoký výpočetní výkon a maximální technologickou výbavu včetně toho vůbec nejmodernějšího jako je DX11.2, API MANTLE a mnoha dalšího. Jako celek s tím nemůže žádná konkurenční GTX grafika vůbec soupeřit. A tím se dostáváme k jedinému problému, který tahle karta má ...

Tahle karta je tak dobrá a tak výhodná, že každý kdo má 10 tisíc na grafiku a trochu mozku v hlavě, si ji (nebo jí podobnou neref. edici) půjde koupit. Jednoduše nemá konkurenci a vlastně ani alternativu. Tu by sice mohla (a měla) představovat GTX 780, ale nepředstavuje. Běžné GTX 780 ty mají sice podobný herní výkon, ale ne všude a ve výsledku tak ztrácí 12-15%, nemají také její technologickou (neumí ani základní DX11.2), parametrovou (mají jen 3Gb a 384-bit) ani výpočetní výbavu a výkon (těžaři BitCoinů atd. by mohli vyprávět) a to se nezmiňujeme o nezanedbatelně vyšší ceně, kdy R9 290X stojí od 9500, ale GTX 780 je až za 12 500 a více! Jednoduše GTX 780tky nepředstavují ani konkurenci, ani alternativu, ale výsměch a past na hloupé zákazníky. Bohužel protože každý trochu inteligentní zájemce o takto výkonnou a drahou grafiku chce dnes logicky jen R9 290, tak málokdy bývají skladem ihned dostupné. Většinou se na ně musíte zapsat do pořadníku a počkat si pár dní. Podle mě to nepředstavuje problém, protože na některé věci se prostě vyplatí počkat a tahle grafika je jednou z nich. Přesto jejich stálý nedostatek je vlastně jedinou věcí, kterou lze tomuto grafickému modelu vůbec vytknout.

  • Závěr

S výjimkou některých konkurenčních nereferenčních edic R9 290, představuje SAPPHIRE TRI-X R9 290 4GB podle našeho názoru nejlepší grafickou kartu současnosti. Není předražená a nabízí za solidní cenu tolik, jako žádná jiná karta široko daleko. Za stejné peníze nekoupíte lépe vybavenou, modernější, výkonnější (herně i výpočetně) a tišeji i účinněji chlazenou grafiku. Představuje naprostou špičku ve všech ohledech. A že nemá úplně TOP výkon? Ehm ... stojí vám těch 7% co ztrácí na ref. R9 290X, 4% co ztrácí na GTX 780Ti, či zhruba 10-15% o co jsou herně výkonnější některé OC R9 290X/GTX 780Ti edice za klidně o 50% vyšší cenu? 

 SAPPHIRE TRI-X R9 290 4GB je excelentní, téměř dokonalá běžná grafika současnosti. Jen si změřte, jestli se vám vejde do skříně, protože těch 305mm na délku je vážně hodně. Pokud ne, nezoufejte, existuje několik málo dalších zajímavých nereferenčních R9 290, jež mají také vyřešené chlazení a zvýšený výkon za podobné peníze. I na ně se brzy podíváme. Dnes však udělujeme SAPPHIRE TRI-X R9 290 4GB všechna naše nejvyšší ocenění a dáváme všechny palce nahoru, protože takhle nějak má vypadat opravdu dobrá, výkonná, moderní a nepředražená nejen herní grafická karta za slušnou cenu!

"Vysoce výkonná, maximálně vybavená, skvěle chlazená a přesto cenově dostupná - ideál?!"

Za zapůjčení děkujeme:

Za zapůjčení vybavení pro testy děkujeme našim partnerům:

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-20 23:33:54
avatar
Ten nedostatek karet je ale fakt přímo hrůzný ... kupuju na splátky celou novou sestavu, ale na kartu už čekám týden a při nejlepšim co jsem se dozvěděl ještě dalších 14 dní čekat budu ... AMD holt nemá kde to vyrábět a to teda nasere
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 00:01:52
avatar
to není problém vlastní "nedostatečnosti" výroby, karty jsou a je jich hodně více než obvykle ale větší než obvykle je i poptávka, v ČR máme navíc smůlu, protože větší zahraniční distributoři hrabou karty pro sebe ... prostě tak velká poptávka se nečekala a výroba to nedohoní ze dne na den, zvlášť když konkurence vlastně není ... takže i když by AMD řeklo u TSMC teď chceme 3x víc čipů, TSMC je nevyrobí na počkání a grafiky se také nevyrobí hned ... tohle je prostě na dlouhé týdny až měsíce.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 15:48:13
avatar
Já na tu svou čekal 3 týdny až mi to nakonec posunuli na neurčito (ALZA). Objednávku jsem zrušil, nehodlám jak k.k.t čekat čtvrt roku, než se mineři zklidní.

Koupil jsem si místo toho za 4.800,- Windforce edici R9 270x a spokojeně pařím ve fullHD vše na max (v naprostém tichu, do 60C a s poloviční spotřebou).

A za dva roky, až bude zase čas to trošku nakopnout, si za ušetřený peníz koupím o to modernější grafárnu a půjdu už do UHD monitoru.

Howgh
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 15:56:44
avatar
presne tak r9 270x staci na vsechny hry i do budoucna jsem si jisty
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 17:22:01
avatar
Pokud ovšem hraješ jen na jednom monitoru, což už není tak úplně samozřejmost kupovat grafiku za 10-11 tisíc na jeden full HD monitor je vcelku zbytečný.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 19:50:07
avatar
No nevim, když se kouknu na průměr fps u Crysis 3 a vidim tam v 1920x1200 průměr 35 fps ... a pochybuju že další takto graficky náročné hry nebudou ... na více monitorů to už chce holt crossfire, jinak to na plno nepude
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 22:11:08
avatar
njn... někdo koupí crossfire, rozumnej člověk sníží detaily a poběží to jak z praku i na tý 270X... A nebo když chceš mít fakt jistotu, tak pořídíš 280tku... Ta na fHD stačí s dostatečnou rezervou...
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 270 2014-01-21 22:32:40
avatar
Ahoj, asi půjdu po dovolený taky do AMD 270ky. Za 4,5 s BF4 není co řešit...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 13:07:40
avatar
já mám teď NV 650Ti... A zatím stíhá s přehledem (pravda mám jen 1680*1050)
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 10:31:42

ja som obstál rovnako, čakal som na 280x týždeň, ale viac čakať jednoducho nebudem, nakoniec som priplatil a vzal NV770. Holt, ak by nebolo minerov čo ťažia bitcoiny, tak by dostupné boli. Bitcoiny pomohli aj AMD. Chcelo by to lepšie kapacity na výrobu, lebo vyrábať pre xbox a ps4 a WII asi dá zabrať.
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 08:14:01
avatar
Tak to já mám opačný problém , kartu jsem v pondělí koupil na CZC - 3 kusy byly skladem (BF4 edice) , mám ji bloknutou , ale budu čekat ještě minimálně 9 dní než naskladní větrák od corsairu :/
Michyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 00:09:35

už by to chtělo dlaši monstrum r9 290x x2
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 00:14:23
avatar
taky bude ... časem ... ale s ohledem na poptávku po R9 290/290X není zatím kapacita
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 18:47:55
avatar
a k čemu to je dobrý? Krom těžení?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 19:47:27
avatar
3x 4K v Eyefinity
Blhaman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 13:39:27

DD je jedniny blog kde AMD karty VZDY rozsekaji Nvidii.
Jak zajimave?!
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 13:49:45

Ano a jinde zase delaji zcela neobjektivni testy, na starych gamesach, v nesmyslnem DX9, hloupe rozliseni atd... Clovek si z tech vsech recenzi vzdycky musi vybrat to, co je pro nej podstatne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 14:07:22
avatar
tak já předpokládám, že si novou grafiku jdeš koupit proto, že ti ta stará nestačí na nové hry, ne že si jdeš koupit novou grafiku pro staré hry, kde ti bohatě stačila ta stará karta

Na recenzích není moc co si vybírat. Buď je recenze objektivní a testuje hlavně technologicky aktuální hry s technologiemi, tkeré budou náročné hry používat v dalších 1-2 letech, tedy po dobu, po kterou budeš tu novou grafiku určitě používat, nebo objektivní nejsou, testují zastaralé hry na které novou kartu nepotřebuješ a které ani nedokáží zohlednit, co ta nová karta nabízí ... asi podle toho bych rozděloval recenze na objektivní a neobjektivní vůči danému produktu.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 14:20:22

Jasne, jenze ja nez zainvestuju vydelane penize, tak si sezenu co nejvic infa, tzn. ruzne weby, ruzne recenze, nazory lidi co si produkt koupili, zkratka nechci hazet prachy do kanalu, s kazdym nakupem stravim hodne casu. A z tech zdroju si vybiram to uzitecne, tzn. vynechavam hovadiny o kterych jsem psal. Pro tve uklidneni DD beru jako jeden z tech podstatnych, protoze tady dostavam to info, ktere ke grafikam co potrebuju. Jen tak dal a dekuju za peknou recenzi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 14:35:57
avatar
já jsem v klidu proto tady jsme a DDW existuje, také jsme byli ve stejné pozici a stále jsem ... jsme uživatelé a nechtěli jsme se spoléhat jen na zjištění které nevíme jak jsou dělána atd. Teď máme možnost si to sami otestovat a jako uživatelé vám uživatelům předkládáme naše zjištění

Takže rozhodně děláš správně! A stejný přístup jako tvůj máme i na DDW
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Metodika 2014-01-29 10:48:38

Problém je v tom, že zdejší metodika není zveřejněná, ale objevuje se postupně v diskuzi jako otázky na odpovědi. Třeba, že se testuje ovladači přiloženými ke kartě na CD apod.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-29 11:28:02
avatar
kdo testuje s ovladači na CD ke kartě? testujeme s nejnovějšími dostupnými ovladači, které jsou na webu grafických výrobců ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 14:04:40
avatar
1, DDWorld není blog, ale uživatelský magazín s redakcí.

2, žádné grafiky AMD a NVIDIA neznáme .... známe grafiky Sapphire Radeon, ASUS Radeon/GTX, GB Radeon/GTX atd a ty také testujeme. Každý z těch výrobců nám milerád půjčí jakoukoliv GTX a Radeon grafiku, protože ví, že jsme objektivní a bzedůvodně žádný produkt ani neshazujeme či jinak nepoškozujeme, ale ani zbytečně nepřechavalujeme - takže naše hodnocení mají váhu a naši partneři i většina čtenářů si jich cení a takto hodláme pokračovat.

3, To co píšeš je velmi hloupé ... GRAFICKÉ KARTY JSOU GRAFICKÉ KARTY A DDWORLD NEDOKÁŽE OVLIVNIT JAKÝ skutečný VÝKON MAJÍ A JAK FUNGUJÍ. Takže když se měří dobře, vyjde nám to podobně se stejným celkovým výsledkem a hodnocením, jakého karty dosáhnout i v jiných recenzích se srovnatelně správným a objektivním přístupem ...

4, Jinak psát to zrovna pod grafiku, která je objektivně i subjektivně tak dobrá, že opravdu rozseká objektivně GTX grafiky, to je vážně gól ... možná se podívej i na jiné recenze této karty a podle tvé logicky by tak všechny magazínu musely být BLOGY kde AMD vždy rozseká NV ...

prosímtě až zase dostaneš chuť psát podobné nesmysly, dělej si to někde jinde, nejlépe na webech s lidmi podobné inteligence, tady je to pro lidi, kteří nemají hlavu jen na to, aby jim nepršelo do krku ...
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-29 10:45:19

LOL
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-29 11:28:16
avatar
???
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - blacklight retribution 2014-01-21 16:04:43
avatar
hlavne by se ted mela dat v recenzich vykonu na hry tak mesic prestavka nez bude mantle nove catalysty a nextgen hry na pc na kterych testovat , mozna se dockame rozdilu i 50% navrch oproti nvidia nebo by se daly uz ted zaradit do testu blacklight retribution a planetside2 me osobne pripadaji tady ty hry v testech dost stare a optimalizovane po staru na intel az si hra vezme aspon 6gb ram tak tam citim amd, mozna i testovaci sestava spis smerem do amd by se hodila ale co uz..
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 11:53:33
avatar
troll a ještě k tomu noob.. co dodat...

snad jen... BFU ??
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 14:13:55
avatar
A co treba do minusu napsat, ze jsou u teto karty pouzity levne elpida pameti nebo treba to, ze karta za takovy prachy ani nema backplate, kterej by karte mohl pridat na vzhledu a omezil by prohybani ? Dale mi v minusech chybi jen 2 roky zaruka ... - cili dalsi bodiky dolu ;) ... dalsimi vecmi se "objektivne" nema cenu zabyvat, pac by to mohlo "nadrzovat" konkurenci cili zustanme u mnou vyse popsanych minusu ;) ...

EDIT: Ze ji chteji vsichni ... tak to jsem asi jedinej kdo ji nechce .
EDIT2: O pardon, jsou tam levne Hynixy, ovsem potom teda nechapu jejich tak nizky takt ;).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 14:24:48
avatar
2 roky záruky nejsou žádný problém .... nevidím žádný důvod proč by tahle karta neměla fungovat bez problémů i po 2 letech, chladič ji chladí perfektně, což životnosti jen prospěje ... ani při testech jsme žádný důvod proč by byl 2 roky záruky problém, neobjevily, takže nemůžeme 2 roky považovat za negativum ... 2 roky jsou prostě standard, pokud má nějaký produkt delší záruku, je to +, ale 2 roky nelze považovat za mínus.

Zadní backplate zde nutně není třeba, ten TRI-X chladič zakrývá celou kartu vlastním spodním pasivem a dostatečně ji zpevňuje - prohýbání rozhodně nehrozí ... a správně osazená karta ve skříni nemůžem mít s prohýbáním absolutně žádný problém, usazená ve slotu s přišroubovanou deskou a kartou ve skříni je to fyzikálně a mechanicky nemožné .

paměti nemají žádný problém s fungováním, karta byla důkladně otestována a dají se i taktovat ... jestli jsou tam levné nebo dražší je celkem jedno, za ty prachy fungují skvěle. Jinak karta má 4GB a 512-bit sběrnici, za ty prachy dostaneš jinde 256-bit a 2GB nebo za ještě víc peněz jen 384-bit a 3GB ... takže paměti jsou u R9 290 více než OK.

Celkově za ty peníze je to skvělá karta, ano má ref. PCB, ale to je v článku zmíněno několikrát! A i to ref. PCB prostě vyhovuje všemu co je třeba a co za ty peníze lze požadovat, časem asi udělá Sapphire své, ale zatím stačí a jako celek karta prostě funguje skvěle a nabízí vše, co je třeba ... nemůžeme hledat mušky někde, kde nejsou, to co vypisuješ ani nejsou žádná negativa.

BTW: tak já netvrdím, že ji chtějí obecně všichni, ale určitě ji chce většina z těch, kteří mají těch 10tis na grafiku a trochu mozku v hlavě, což také píši v článku ... to že ty ji nechceš, no tak každý nemá 10 tisíc na grafiku, mozek sice možná každý má, ale velká většina ho nepouživá ...
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 14:27:43
avatar
Tak ale je to blby, kdyz budu moct za stejny prachy koupit od konkurence karty s 3 letou zarukou ...

Proc by ta karta nemela mit backplate ??? To nikdo nema svuj pocitac rad ? Ja bych si treba nikdy kartu bez backplatu nekoupil (nebo bez moznosti jeho osazeni) - jednak to vypada hezky a jednak se karta vubec neprohyba .

Tak pokud je to Hynix, tak je to uz relativne v poradku, ovsem na karty s cipy GTX780Ti jsou osazovany Hynixy se 7GHz v zakladu, po OC neni problem nad 7600MHz, cili pameti na teto karte jsou vysmech, mely by byt osazeny aspon stejne modely jako na GTX780ce a to sice 6GHZ+, ktere trebas me jedou v pohode na 7400MHz ;). To by potom byla krasna propustnost nu ne ?

Nevim jak o nekom kdo si koupi jinou kartu nez kterou vy vychvalite muzete tvrdit, ze je bez mozku nebo ze nepremysli ... Proste kazdej ma jiny preference a vykon neni zdaleka vse a pokud kupujete takto drahou kartu, tak pomer cena/vykon taky nemusi byt uplne podstatny .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 14:31:13
avatar
říkám, delší záruka je +, ale 2 roky nejsou - protože je to standard (u nás, jinde nemají ani to)

neříkám že backplate je špatný nápad, ale není vůbec nutný u tohoto modelu = nižší cena!

tak se podívej kolik ta paráda GTX 780Ti stojí a kolik to žere a to to má jen 3GB paměti. GTX780Ti mít ty maximálně rychlé (ale také drahé) 7GHz Ram musí, protože jinak by nebyla konkurenceschopná, R9 290/290X je nepotřebuje, ty níže taktované RAM jsou mnohem levnější, takže jich zase může mít více a 512-bit sběrnice zaručuje více než dostatečnou propustnost. Navíc méně taktované RAM méně žerou.

preference nepreference, objektivně dobrý produkt s výbornou hodnotou za peníze je objektivní záležitost. Jinak to že výkon není vše jasně uvádím v článku, na záčátku i v závěru ... R9 290 nemá TOP výkon, ale není do něho daleko, za to do TOP cen je hodně daleko ;)
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ZÁRUKA 2014-01-22 07:35:39

Kdy už konečně uznáš to, že u grafické karty je standard 3 roky? Protože přesně takovou záruku nabízí téměř všichni známí výrobci, jako jsou Gainward, Asus, MSI, Gigabyte, EVGA atd. Vezmu-li průměrný upgrade herního pařana, tj. po 2 letech - pokud prodáváš na aukru použitou grafiku bez a nebo ještě s roční zárukou, tak to dělá sakra rozdíl ve výsledné vydražené ceně.

Proto Sapphire - děkuji, nechci - za stejné peníze totiž dostanu naprosto stejný produkt, ale s 36ti měsíční zárukou
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 16:07:09
avatar
za 3 roky tu kartu nikdo nevezme ani zadarmo
jaky backplate o cem to mluvis proboha???
karfous [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 16:41:32

Tak já se za tři roky ozvu
Maor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-23 21:34:07

Tři roky je standart na všechny PC komponenty, míň neberu. A já pořád mám 6950, té už běží třetí rok od výroby a nemám důvod měnit. Další bude nějaká 290, až přijdou 20nm grafiky a budou levnější
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 17:33:56
avatar
http://2i.cz/2bd0d0fa29
http://2i.cz/3ac1c1eb38
http://2i.cz/09f2f2d80b
http://2i.cz/18e3e3c91a
http://2i.cz/e71c1c36e5
http://2i.cz/f60d0d27f4
http://2i.cz/d42f2f05d6

Tady o tomto ... - kouknete se na posledni odkazy ... - to je prosim pekne backplate .
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 18:19:43
avatar
Tak utrácet umíš, co dál?
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 19:14:44
avatar
? Jediny co me stalo vice penez je graficka karta, vsecko ostatni za par babek (vuci tomu kolik to stoji ted ...), rozhodne koupe nelituju, pac jsem prechazel z grafiky na AMD cipu (asus matrix 7970 platinum) a KONECNE komp zase slape jak ma s tim, ze AMD mi uz nesmi pres prah - jako vystridat za rok 5 AMD grafik ... bravo ;). Vykon mam s prehledem nad GTX780Ti za podstatne nizsi cenu a jediny co ted resim je deska procak a pameti, kteryzto koupim az bude na trhu neco poradnyho (nejspis Haswell - E).

BTW: EVGA je jeden z mala vyrobcu pisnici se poradnym servisem, stacilo by si ledasco nekde o jejich zaruce a jejich servisu precist, cili ja osobne trebas zaruku povazuju za stezejni vec, ze 99% lidi ne, to je jejich vec . Kazdopadne po predchozich zkusenostech jsem se vratil k NV a jsem spokojen ...

EDIT: + jakozto HW fanda jsem si chtel udelat poradny PC po svym :/ ... - to je jako snad taky spatne ?
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 19:53:51
avatar
Ježíš ne... no podle odkazu si člověk vydedukuje všelico.

Třeba že nám tady naservíruješ 7 odkazu, kde jde vidět plné PC s větráky za 500Kč+, přitom by stačil jeden na ten tvůj "BackPlate".

Noctua je dobrá, ale ne tak dobrá, aby si obhájila cenu svých větráku. Nakonec to PC máš slušné (pěkné) a taky máš smůlu na špatné várky grafik s AMD čipem.
Tedy... pokud jsi sílou mocí nekupoval pořád tu samou EDICI od stejného výrobce.

(mimochodem ty mínuska sem ti nedával)
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 20:43:49
avatar
- minuska tady neresim ;) - s tim pocitam, kdyz jsem si koupil NV kartu, tak taky musim bejt zaujatej NVidiot ne ? ;).

Nu co ? - s tema ventilatorama jsem si udelal radost ;), proste plnim si sny a Noctuu mam fest rad, pricemz mam s nimi jen ty nejlepsi zkusenosti - jako jestli si myslite (myslis jestli muzu tykat, avsak prozatim budu vykat), ze jako student na vysokej (uz jsem ve 3. rocniku) mam hodne penez, tak jste na omylu - proste PC je moje vasen a muj velky konicek do ktereho jsem ochoten naskladat hodne penez, ktery vydru na naky brigade ci kseftiku pro naky kamarady (par servisu, ci naky ruzny jiny pracicky ).

BTW: Jeste tu par Noctui mam - uz se mi bohuzel do skrine nevejdou (jeste mam dve NH-P12ky a dve NH-P14ky ), akorat jednu NH-P14ku dam dolu, ovsem cekam az budu objednavat G-Skill Ripjawsy - prihodim k jejich objednavce ten jeden 120mm Demciflex filtr ... dole uz ten ventak akutne potrebuju).

Ano, skutecne jsem na karty s AMD cipy mel smulu - 4 kusy MSI Lightning 7970ek (uz jsem to tu psal tak 100x , na czc jsem znam jako "palic" ) a pak jedna Asus Matrix 7970 Platinum ;), potom jsem dostal na pozadani od Asusu novej kus, kterej uz byl defakto jakztakz OK a dalo se s tim i nako vyhrat (strop nako kolem 1280/7000MHz, ale jak to topilo a zralo , Classy je proti tomu zlaticko) . Ovsem ve srovnani s tou kartou co mam ted je to nebe a dudy, vubec koupi a vetsi investice do te karty nelituju ;), ale kdyby byla za min, vubec bych se nezlobil .
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 20:46:12
avatar
Tak to máš dobře placené brigády teda!
Ale jo... taky sem kdysi utratil všechny prachy co sem měl do nového PC a taktoval den noc, než to bylo 100% stabilní. No s přibývajícím časem člověk zjistí, že na tom nezáleží dokud to není třeba.

Prostě přijde den, kdy nad těma všema Gigahertzema mávneš rukou... no a v tom bodě pochopíš slovům "proč utrácet více, než je zdrávo". Beru, zatím si plníš sen a tak to má být.
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 21:22:24
avatar
Jo vsak rozumim, priority se v prubehu zivota meni , ovsem u me se obavam toto bude nevylecitelne (hure vylecitelne) ;), pac tomu prichazim cimdal tim vice na chut ;).
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 21:05:17

"rozhodne koupe nelituju, pac jsem prechazel z grafiky na AMD cipu (asus matrix 7970 platinum) a KONECNE komp zase slape jak ma s tim, ze AMD mi uz nesmi pres prah - jako vystridat za rok 5 AMD grafik ... bravo ;)"

"Ano, skutecne jsem na karty s AMD cipy mel smulu - 4 kusy MSI Lightning 7970ek (uz jsem to tu psal tak 100x , na czc jsem znam jako "palic" ) a pak jedna Asus Matrix 7970 Platinum ;), potom jsem dostal na pozadani od Asusu novej kus, kterej uz byl defakto jakztakz OK a dalo se s tim i nako vyhrat (strop nako kolem 1280/7000MHz"

no a teraz mi povec, že toto bolo uplne objektívne...zamysli sa nadtým...každému je jasné, že si nemal smolu na vadné kusy ale že si ich proste odpálil pri taktovaní, lebo sme si aj stihli všimnúť,že si vášnivý "overclocker" čo ide do krajností. A nemusíš mi odpovedať, aj keď určite omne napíšeš román.
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 21:38:52
avatar
Ale no tak ... jak muzes odpalit taktovanim grafiku urcenou k taktovani , kdyz blbne hned jak si ji prineses domu ? - hold jsem byl blbej a naivni (doufal jsem ze problem se stabilitou na def taktech nako vyresim - nevyresil, duvera v MSI/Asus/AMD produkty vysla vnivec ) a nechtelo se mi ji vracet ve 14ti denni lhute (bylo to o prazkach - udelal jsem si radost k narozkam) ;) ... - a kdyz sem ji po cca 2 mesicich dal na RMA, tak uz sem se vezl. A btw, vsecky ty 7970ky (az na posledni matrixku) mi blby i na tovarnich taktech , a okamzite jsem je pote v cca max tydenni lhute opet odesilal na RMA ;). Takze pls ... - nejste informovan tak nedelejte ukvapene zavery. Jinak 1. Asus Matrixka byla karta ktera jako jedina umrela ... zezelenal nadobro obraz - ovsem pri def taktech (hral jsem FC3 a najednou buch ...) - byl to dost spatnej kousek co se taktovani tyce ... koncil na nakych 1120MHz, pameti na 6700MHz ... :/, cili uz vidim jak na takovym taktu tu kartu odpaluju . A ta druha co jsem prodal, ta uz putuje po svete a je v poradku i pri svem stropu 1280/7100MHz ;). Cili prosim ... - nejsem zrovna typ cloveka, co by nevedel co a jak ;). A jinak ... takt neni ta skodna, to napeti je to co snizuje zivotnost karty ;), teploty pro me plati tak, ze cokoliv 70+ (i u grafiky = topi ) je hodne, cili tak i provozuju/dimenzuju svuj HW - idelane pod 70 stupnu pri max vytizeni ;) - jeste nejake poznamky ?

EDIT: Ja myslel ze si tady pisu s lidma ktery HW rozumi a maji ho radi a ne s lidma ktery snad asi ani nevi o cem mluvi :/.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 12:03:00
avatar
napadlo tě třeba, že je chyba na straně výrobce karty, tedy Asusu nikoliv výrobce čipu ?? a hejtuješ za to AMD... n/c fakt
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 13:43:00
avatar
??? Ja za svuj zivot vystridal skutecne mnoho grafik a nejvic jich bylo praveze od Asusu (jsem docela dost velkej Asus fanboy - jinak pred soucasnou GTX780kou jsem mel dva modely 7970ek, 4 modely GTX260ek, asi 5 modelu 4870ek, tri modely GTX285ek, jeden model GTX275ky, 8800GTX, 8800GTS 512Mb i 320MB, 9800GT, HD2900XT se u me tez chvili ohrala atd ...), drtiva vetsina vsak byly karty od NV a s jedinou NV jsem nemel jedinej problem - pak jsem se nechal zlakat na koupi MSI Lightning 7970ky a uz jsem si jel - hned jak jsem kartu prines natesenej domu ... karta nefungovala (ani se netocily ventaky ani nesvitila ... deska pipla a konec ) - tak jsem ji sel okamzite vymenit, dostal jsem druhej den "novou" ... nestabilni uz na zakladnim taktu a i po podtaktovavani blbla - ovsem zkousky ve skole + chut si s tim vyhrat a navic jsem nechtel uverit ze by tak vychvalovana karta mohla bejt tak nestabilni ... - pak jsem propas 14ti denni lhutu a uz sem se vezl ;) - kazda karta co mi potom prisla uz stala za ho*vno (vsecky pouzite, OC nula od nuly pojde a bez krytek, nevykazovaly znamky noveho zbozi = RMA ).

Tak jsem to po pul roce uhral na vraceni penez a chtel jsem dat znova 7970ce sanci ;) - tak jsem koupil uz co jineho nez Asus Matrix 7970 Platinum ... karta byla dobra (akorat docela topila, na to jak vsude tvrdili jak je perfektni ... teploty kolem 75 v zatezi rozhodne za dobry na def napeti nepovazuju ) a to i po prepstovani, OC bylo totlane na draka - ale chtel jsem si uz nakou kartu nechat tak jsem si rekl ze ji dam sanci - ovsem behem mesice karta zacala vykazovat podivne znamky nestability po delsich zatezich uz i na tovarnim taktu a padala (ci rada artefaktovala ), kdy po dalsim mesici mi najednou proste znicehoznic umrela (zezelenal obraz ...).

Nu tak jsem nasr... kartu vyreklamoval a napsal stiznost do Asusu a oni mi odpovedeli ze vsecko OK a ze mi poslou novou takovu o jakou jsem si zazadal (otestovanou, vybranou techniky aby splnovala presny pozadavky na OC - bombardoval jsem je docela dost velkyma slohovkama ) ... - s tou jsem vydrzel 9 mesicu, nu pak prodal a ta ted putuje po svete, pac jsem si rekl, ze ta karta mi jentak proste najednou muze umrit a takovej risk uz nehodlam podstupovat (i kdyz ta uz vypadala ze je naprosto v poradku) ;).

Nu a pohadka skoncila koupi karty od defakto top vyrobce vubec (od EVGY + koupim jeste zaruku na 10 let) a jsem uz pres mesic spokojenej - OC vysoky jak prase, karta netopi a stabilita + spolehlivost je nekde uplne jinde, stejne tak provedeni tech karet je fantasticky (+/- jako Asus ROG komponenty vcetne Matrixek a o dost lepsi nez u MSI a tech jejich radoby Lightning edic :/) :O. Zdroj se nemusi vubec ani snazit (teploty do 44 stupnu pri 60% zatizeni) a celkove si nemuzu stezovat a lituju ze jsem vubec dal sanci necemu co jsem chtel zkusit. Jinak ta posledni 7970 Matrix byla docela dost dobra, ale kdovi co by se zacas mohlo s kartou stat a zase abych byl mesic bez poradny karty ??? - ani me nehne ;).
EDIT: Prozatim jsem se nedostal pres 62 stupnu pri neslysnym chodu po OC 1200/7100MHz (jmenovite trebas v Unigine Heaven 4.0 davam 1620 bodu), teplota napajeni max 74 stupnu ;) a airflow ve skrini ty dve 14ky na MK-26ce zvedly hodne rapidne, jeste akorat musim dat tu jednu 14ku dolu a budu spokojen (mam ji tu, jen k ni jeste musim objednat demciflex filtr) .
parkPe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 18:10:16
avatar
Výkon který teče kartou = U x I Napětí necháš sice stejné ale může se ti změnit proud a to protože technologie cmos je závislá na frekvenci. Zvedneš frekvenci -> zvedne se proud -> zvedne se výkon kterej teče do karty. Už teče do karty tím pádem víc než může v základu plánovat výrobce -> snižuje se životnost.
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-24 11:40:50
avatar
Ano to sice ano - ale frekvence byla nastavena na takt od vyrobce (dokonce jsem zkousel i podtakt ... nepomohalo nic ) ;) - ctete co pisu ... - za to snad vyrobce ruci a karta musi vykazovat 100% stabilitu, alespon po dobu zaruky u vyrobce ;). MSI toto nesplnovalo ... tak slo pryc a uz ode me neuvidi ani kacku , ASUS aspon projevil ochotu a dodal uplne novy poradny a stabilni otestovany kus ... - coz se dalo cekat - MSI a GB = nejhorsi servis vubec, ASUS v tomto od nich vybocuje a EVGA je jeste nekde uplne jinde se svym servisem ;).

Jinak cim ovlivnim zivotnost vic ? Vyssim napetim nebo vyssi frekvencni ? - schvalne ... ;). Zkuste navysit napeti beze zmeny tovarni frekvence a pak zkuste navysit frekvenci bez zvedani napeti ... a uvidite co se stane ... - ovsem vy vsichni jste tu ti nejchytrejsi ;).
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 12:00:39
avatar
to ne nvidiot protože si koupil kartu s čipem nvidia...ale proto, že jsi nepředložil jedine argumenty, proč je karta s čipen Nvidia lepší...
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 13:24:14
avatar
Viz komentar vyse ... ;) - tam mas napsano proc jsem se vratil ke kartam na cipu od NV ...

A jinak jsem v zadnym komentari vyse (az ted na ten posledni - zde nad) nenapsal ze NV povazuju za lepsi ... to jste si zase vsichni domysleli ... puvodne jsem R9 290ku taky docela chtel, ale ted uz bych ji rozhodne nechtel - to napajeni topi extremne - tfuj ... taky by se to mohlo uvest do minusu - na to jsem uplne zapomel ;).
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-24 08:47:43
avatar
jo tak radši daš o 3 litry víc za totožnej shit to ma logiku (ted nemyslim shit jako shit, jesli mi rozumite )
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-24 15:29:35
avatar
Ja ale nedal o 3 litry vic za totoznej shit ... - pocitej, ze Asus Matrix 7970 Platinum stavala 11k, EVGA Classy ted stoji kolem 14k ... pripocti jeste chladic prolimatech MK-26 Black ... ten me vysel na 1500 (normalni cena cca 1800) a 2x noctua ventaky (pocitej teda 2x500 ) + dovoz plechu z USA to je cca 900 a mam zbozi presne sobe sity na miru + pripocti prodlouzeni zaruky na 10 let (o 7 let) = 1400. Celkem to teda nedela 3k navic, asi neumite pocitat ;). A muzu tvrdit, ze jsem nemohl udelat lepe, pac ma spokojenost je uplne maximalni a narust vykonu spolu s provoznimi vlastnostmi a nadhernym provedenim odpovida pridane cene .

Spolehlivy a stabilni, R9 290 trhajici pri podstatne nizsich teplotach (hlavne na VRM ) ovsem za vysokou cenu, avsak karta sita na miru mym pozadavkum - to by mi ZADNA R9 290ka nesplnila (kor pri tej jejich dostupnosti - pche ...) . Ano jiz nebudu setrit, pac konkurencni grafiky na cipech navrzenych od AMD mi za to setreni uz nestoji ;). Moje zkusenosti uz hovori jen ve prospech drazsich vyrobku, nic jinyho mi stabilni a 100% spolehlivy chod, kor po OC nedoda .

EDIT: Jediny ceho lituju je to, ze jsem nekoupil EVGA GTX780Ti KingPin edici (anebo aspon Classy), ale ted uz step-up od EVGY nevyuziju, kdyz jsem si koupil na tu moji kartu ten krasnej plech ;) - tehda jsem na to hold jeste nemel penizky, ted uz by na ni byly ;).
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 11:58:09
avatar
to je ten připad co haže ty love do kanalu,...ještě vědět do jakého
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 12:16:00
avatar
Tak po 4ech letech jsem zase do toho PCcka dal tak 30k (ovsem zainvestoval jsem do veci, ktery si chci tak aspon 6 let nechat a ktery si udrzi neustale svou cenu (jako treba skrin, ventilatory ci defakto i zdroj, kterej se nemusi ani potit, regulator otacek, chladice na grafiku a CPU, pricemz jeste planuju zkusit nakej all in one jako treba corsair H110 ... ) + jeste tak 15k do toho dam (spis ale vic) - nejdrazsi byla grafika (ono musis vcas prodat to cos mel predtim, cast love se ti potom vrati vis ? ), to ostatni se tez da sehnat nekdy za docela dobre, jen musis mit kontakty, naky zdroje anebo vytipovat zadobre ceny v e-shopech ;) - jinak ty ventaky me tez nestaly 500KC/ks, ovsem kupoval jsem je uplne nove (asi 350 - 400KC/ks, vsech 10 me v prumeru vyslo tak 300Kc/ks pac jsem ty 4 jako novy predtim kupoval od kamose jakoby 200Kc/ks ... vlastne mozna i za o dost min ;) ...

Stejne tak nekdo povazuje trebas mechanickou klavesnici za vyhozeny penize, proto si ted planuju kupovat druhou ... - do periferii investuju bych rekl vice nez do stolaku (alespon teda v prubehu roku) - ono vykon neni vsecko, dulezity je pohodli, komfort a musis vedet co chces a co od danyho produktu ocekavat ;).

EDIT: Joo a jeste musim nasetrit a vydelat na EIZO FG2421 ;) - ten monitor je naprosto fantastickej :O.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 00:08:16
avatar
PC slusne, ale mi nehovor ze za tie prachy sa nedaju kupit ine kvalitne vrtule. Tie debilne farby co ma Noctua na vetrakoch kazia uplne dojem z toho PC. Keby to aspon robili v inych farbach, napr. vo farbach Republic Of Gamers alebo podobne. Mna by tie farby od nakupu Noctua vetrakov urcite odradili (mam na skrinke priehladnu bocnicu).
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 07:54:16
avatar
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 10:37:07
avatar
??? Ja uz asi 4 ventaky od Noctuy mel z puvodni sestavy, takze mi bylo lito je davat pryc (a byly defakto jako nove), tak jsem dokoupil dalsich 6 kousku ;). Navic dve NH-P12ky, ktery jsem ted strilel kamosovi (mel jsem 4 kusy, jeste tu dva dalsi mam) uz mely nabehano cca 8 let a jely lip jak uplne novy Corsairy co jsem dostal k tomu Obsidianu ... (rozumej byly podstatne tissi ) - cili tot vysmech a nebudu uz nikdy kupovat ventaky, ktery lahodi oku, ovsem rekl bych ze to je dost subjektivni, pac mymu oku vic lahodi tichej chod a vysokej vykon, nez lehounky kvalitativne hure zpracovany a taktez predrazeny, vzhledove dejme tomu uchazejici ventilatory jinych vyrobcu .

Jediny ventilatory o kterych tu mluvite jsou Corsair Air Series 120mm/140mm (black/red) - a ty temdle Noctuam co do kvality a hlucnosti/vykonu nesahaji ani po kotniky ;) - zivotnost resit nebudu, pac to je je jasny ktery vydrzi dyl . S jinyma nemam zkusenost a experimentovat uz asi nikdy s urcityma vecma nebudu (ani s grafikama ani s ventakama ), pac se mi to vzdycky vymstilo a tech par usetrenych kacek mi za ty nervy a rozcilovani se s necim + neustalym reklamovanim uz nestoji ;).

Jako ja jsem byl zpocatku tez proti "klidnej a uspokojivej" barve tech ventaku (tak je sama Noctua definuje), ale podle me to vypada nadherne (mam je vsude, takze urcita vizualni hodnota tam rozhodne je) - je to postaveny proste funkcionalisticky (a bez ohledu na finance - co se HW tyce jsem dejme tomu "fajnsmekr")), nikoliv jen na vzhled - nemusi to tak vypadat, ale bude to hodne tichy, hodne vykonny i pri nizkych otackach a hodne dlouho ty ventaky vydrzi ;).

K moji skrini ... jako to si myslite, ze Corsair Obsidian 750D nema pruhlednou bocnici ? ;).

EDIT: A jeste mi napiste, jak jste prisel na to, ze Noctua si cenu tech svych ventilatoru neumi obhajit, kdyz rok co rok je Noctua vyhlasovana ve veskerych anketach s preheledem za lidra na trhu + jejich produkty jdou velmi dobre na odbyt - proste Noctua ma ve svete (kor v Evrope, kdyz se jedna o Rakusaky) jmeno ... a jejich chladice + ventilatory disponujou vubec nejlepsim prislusenstvim + 6 let zarukou + vynikajicim pristupem ze strany vyrobce ;) - lidi obecne Noctuu milujou, to ze Vy si jedete jen na vzhled (a navic podporujete Cinu ), opomijite prednosti velmi kvalitnich produktu, to je ostatne Vase vec ;).
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 12:54:53
avatar
Ja nepisem o cene Noctua fanov ale o ich "depresivnej" farbe. Su lidrami na trhu a cenu si dokazu obhajit, ich plus. Ak by mali ine farby mam ich v PC mozno aj ja, takisto som tie plastove Corsairy z mojho case dal hned prec a nahradil ich vetrakmi od Nexusu.

P.S.: ohladne tej Ciny, to ze ma Noctua na obale napisane ze je to navrhnute v Rakusku, este neznamena ze im to nevyrabaju v Cine, aj ked netvrdim ze to tak je.
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 13:34:48
avatar
Tak samozrejme nikdo netvrdi ze nejsou ty ventaky vyrabeny v Cine (samozrejme ze jsou), ale Noctua si urcite vystupni kvalitu hlida aby si mohla drzet svuj standard ;).

K tej barve ... prectete si proc maji Noctua ventaky tu barvu co maji ;) - je to proste pro toho vyrobce symbol miru, klidu a tichosti + obchodni barva k odliseni se od konkurence ;), par cernych ventaku v testlabu prej meli, ale stejne je do prodeje daj potom jako bezovy kvuli vyse uvedenemu duvodu - stacilo by cist co pisu + co oni prohlasujou a sledovat jak probiha vyvoj a vyzkum jejich produktu - sam vyrobce tvrdi, ze nikomu svuj vzhled nenuti a je to vec kazdeho - a i tvrdi, ze vi, ze za to schytavaji kritiku - nakonec ... oni vi, ze nejnarocnejsi lide neresi neco tak banalniho jako vzhled - ja ho teda resim a tak jak to mam se mi to stejnak docela dost libi ;).
Maor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-23 21:45:08

Takle každý vidí, noctua, to je luxus.
Kdyby noctua šla do mainstream barev, tak už si ji nikdy nekoupím a šel bych do enermaxu nebo obyč sunonů
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-24 11:01:58
avatar
Ani bych nerekl ze Noctua je luxus ... kazdej kdo je trochu rozumnej tak alespon chladic CPU od nich ma ;) + se potom najdou lidi co si od nich koupi i par ventilatoru , ovsem za luxus bych jejich produkty moc nepovazoval, spis za dobry vyber, za ktery je ovsem nutno priplatit ;).
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 18:11:41
avatar
Ježíš... promiň, ale zapni prvně mozek než začneš kalkulovat jo?

Základ:
384bit na taktu 7GHz = 336000MB/s
512bit na taktu 5GHz = 320000MB/s
Rozdíl? cca 5%

OC:
384bit na taktu 7.7GHz = 369600MB/s
512bit na taktu 5.6GHz = 358400MB/s
Rozdíl? cca 4%

A popravdě... v praktickém užití nemá paměťová propustnost zásadní vliv na výkon grafické karty. Ne v jednotkách procent!

(nehledě na absurdní cenu GTX780Ti)

Ohledně záruky... je to stejně blbina. Servis na to nemáš, takže po dvou letech si u prodejce stejně nešrkneš a budeš muset si to řešit s výrobcem grafické karty.
A DD to píše správně... 3letá záruka je brána jako PLUS, no 2letou záruku nejde v žádném případě brát jako mínus. Možná tak jen ve tvém světě.

Backplate je určitě dobrá zajímavost... dokonce podle mě, by se měl dávat jako standard u grafik s nadstandardní váhou. No taková norma není zavedena, standardem to není, tak to brát jako mínus rozhodně nelze. No pořád se to může počítat jako PLUS. (tedy nadstandard)

Takže... zapřemýšlej prvně GLOBÁLNĚ a pak rozdávej moudra.
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 18:36:06
avatar
Rozhodně souhlasím a u této karty se jedná ještě o jeden důležitý parametr a to je výpočetní výkon. Samozdřejmně, že mnoho uživatelů ho nevyužije, ale prostě to stojí taky za zmínku. Prvně by si měl prostudovat nějaké parametry a pak psat nějaké flámy, co je lepší a horší. A stím backplatem samozdřejmě, že by mohla mít, ale prostě to něco stojí, ale ta karta to nepotřebuje, tak na co by to tam daly, zase by byl horší poměr cena/výkon. Ta karta má taký pasiv, že by se ani prohnou nemohla viz Odkaz zde máš obrázek jak to vypadá.

A rozhodně souhlasím s DD, jelikož ta karta na ty ocenění má a opravdu si je zaslouží.
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 20:02:25
avatar
Ja nerozdavam moudra, jen jsem cosi namitl a DD mi odpovedel.

Ze ja na veci nahlizim jinak tot snad moje vec. Napsal jsem co jsem chtel, DD mi odpovedel ja neco namitl a DD opet odpovedel a myslim, ze se to obeslo vcelku bezkonfliktne ... muzu ja za to, ze mam jinaci naroky nez ostatni lide co sem chodi ?

Jinak co se tyce zaruky - rozhodne si troufam s tebou nesouhlasit a pro me rozhodne plati cim delsi zaruka a lepsi servis, tim lepe - EVGA nabizi 10 let zaruky, cili proc ne .
Co se tyce tech 3 let, svetove je 1 rok, my tu mame 2 roky jako standard - toto jako vysvetleni beru, ale abych za produkt s 2 letou zarukou zaplatil stejne jako za produkt s 3-letou, pricemz u produktu s 2-letou zarukou neuvedl jako minus to, ze disponuje 2-letou zarukou vuci tomu produktu s 3-letou ? ... - to je mi teda logika ;), ale co no ... budiz.

Jinak s tema pametma jsem to myslel uplne jinak ... a to sice tak, ze kdyby vyrobci grafik postavenych na cipech navrzenych od AMD pouzivali pameti na takovych taktech jako je pouzivaji vyrobci karet postavenych na cipech od NV, tak by najednou byly ceny techto grafik postavenych na AMD cipech jinde ;) ... a co by se stalo s propustnosti ? Pro nadsence jako jsem ja by 512bit + 7GHz+ byla si myslim pekna kombinace nu ne ? - za to bych jim klidne tech par tisic priplatil ... - proc takove karty vyrobci nenabizi ? To by snad nedokazal Hawai zvladnout takovy datovy tok ? :O ... - nebylo by to snad efektivni ? Jo kdovi ;) - ja se vsak domnivam, ze s takovym taktem Hawai vubec nepocita ... - kdovi kolik by nastalo problemu se stabilitou takove karty ;).
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 19:36:49
avatar
I kdyby stala jedna grafika s 3letou zárukou 10000 a druha s 2letou za 15000, nejde to brát v potaz jako negativum. Je to už individuální věc a přístup výrobce k zákazníkovy. Maximálně to jde dát do PLUSu v prospěch 10000 grafiky.
No nebavím se tady o výhodnosti/preferencích! V tomhle tvou logiku plně chápu.

No a takt 7GHz s kombinaci 512bit? No nevím či ten čip by to nějak už smysluplně využil. 3xUltraHD??? Čip by to stejně nedal/nevyužil. Možná tak v mining? Nějaké HC výpočty? Poměr mezi propustnosti paměti a výkonu GPU je velice specifický. Za dob GDDR3 si pamatuji, že přetaktování paměti přinášelo výkon cca do 10% OC pak při 10%+ to nestoupalo prakticky vůbec. Jednoduše to nebyl čip schopen využít. 7GHz GDDR5 vidím až při další generaci grafik, pokud tady nebude nějaký jiný typ paměti.

No a nakonec... přečti si svůj první příspěvek po sobě a řekni upřimně. Nevyznívá ti to jako provokace?

Tedy za předpokladu, že chápeš preference globálního měřítka.

PS: tím neříkám že splyň s davem a opakuj... sám to nedělám.
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 20:41:00
avatar
Ne - ja skutecne beru co napisu dost vazne a stojim si za tim ... Rozhodne jsem nenapsal to, ze R9 290ky jsou spatne karty (puvodne jsem ji sam chtel, ovsem dostupnost nulova, referenci nikdy kupovat nebudu/nechci => jsem proste PCB lover ;) a na top edice cekat uz rozhodne nebudu, kdyz NV ty top edice ma v nabidce uz jakou dobu a dostupny), ovsem rozhodne nejsou DOKONALE a 98/100 si aspon podle me rozhodne nezaslouzi, uz jen diky ty dostupnosti, ktera je ale uz od vydani naprosto spatna. Samozrejme uznavam, ze je to dost subjektivni a vetsina lidi o nakej plech nestoji, stejne tak nestoji o poradnejsi high-endovy pameti ci nejakej vetsi pokrok ... - proste jsem to napsal jak to cejtim, hold muj nazor 99% lidi nesed, mno .

A navic ja EVGA GTX780 Classy bral kvuli vysokymu OC potencialu ... - drtiva vetsina lidi tvrdi ze taktovani je prezitek, muj nazor je opet uplne jiny ;) - jeste akorat musim nekde najit ten Skynetuv BIOS a voila - v 1400MHz verim noproblemo, uz ted klatim pri def. napeti (1,162V) 1200MHz a pameti mi jedou na 7100MHz (takt stabilni ve hrach, overeno napr. 10 hodinami nonstop hrani AC4 Black Flag vcetne physx na high, jinak vse full s TXAA ...) a to nemluvim o teplotach, ktery se hejbou kolem max 62 stupnu pri neslysnem chodu ;).
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 20:31:55
avatar
Taktování je přežitek v určitých částí HW. No a taky částečně postrádá význam. No taktování grafiky ještě neztratilo význam úplně, tam se dá pořád výkon využít.

Jináč... kdybych šel do s1366, tak do Classified SR-2.
Nad tou deskou sem DOSLOVA slintal! A už už sem to chtěl kliknout, no odradila mě cena CPUček. Chtěl sem nějaké krásné 6core XEONy s ECC DDR3. Možná lehké OC. No nakonec mi bylo jasné že to je hovadina pro mě, a koupil sem s2011.

A to sem taky slintal po Dualnim modelu od ASUSu! No zase... cena CPUček. No jednou budu mít MB s 2xCPU! Ale až bude SW dobře škálovat s narůstajícím počtem vypočteních vláken.
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 20:40:17
avatar
Nad socketem 2011 premyslim porad, ovsem jediny prijatelny desky pro me jsou Asus R4F, R4E a top vubec by byla R4BE . Jenze kdyz si to spocitam, tak radsi pockam az nekdo bude prodavat komplet procak + desku, pac 8k+ za takovy stary desky nedam a 12,5k za R4BE se mi uz vubec davat nechce .

Vsak jeste uvidim ;), trebas se nakonec nako zadobre dostanu k Asus R4BE + i7 4930K (avsak bohate by mi stacil i i7 4820K) ... to by pro me byl uplnej sen - hlavne ta deska je proste uzasna :O.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - http://www.overclockers.co.uk/ 2014-01-22 07:55:23
avatar
jestli je taktovani takovy prezitek proc se tak dari http://www.overclockers.co.uk/ ? znam nekolik co tam brali pc
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 16:34:07
avatar
Myšleno je to tak, že nepřináší praktický přínos. Aspoň ne tak, jak si ho já pamatuji.
Například starý Athlon64 3000+ jádro Venice... šlo přetočit bez problému na 2.7GHz! (1.8GHz základ) V mém případě bez razantního navýšení napětí! (1.35v+0.05v) Samozřejmě 3GHz nebyl žádný problém také.
Pak sem šel do Athlon64 4400+ jádro Toledo. Tam to bylo taky vcelku zajímavé, jednalo se o hodně výkonné 2jádro za svou cenu. Dalo by se to přirovnat asi tak, jako je dneska zajímavý procesor i7 3930K/4930K.
Z taktu 2.2GHz šel na 2.75GHz, no nebylo to úplně nejchladnější. Ale výkon byl na tu dobu famózní a dlouhá léta mi výkon K8 dostačoval. Tedy... musel sem ho stejně vyměnit, občas nenabíhal. Tak sem si našel v bazaru Athlon FX60, což je TOP pro s939. A v té době kdy sem potřeboval CPU, byl přechod na AM2 cenově nezajímavý a výkonově prakticky totožný. Takže FX se mi to podařilo vyždímat na 2x3GHz! A to se ne každému poštěstilo, takhle dlouhodobě provozovat CPU.

Dneska je ale už toho výkonu hlavně v jádrech, ne jen v taktu. A tím se dostává člověk do situace, kdy to OC už prakticky nepocítí. Možná v specifických případech, ale ne všude... jak to bylo kdysi. Jednoduše řečeno... dneska každé obstojné CPU, dá jakoukoliv hru nad 60FPS. Limitem je vždycky GPU. Proto kroutím hlavou, když někdo mění krásnou s1366 platformu za 1150 kripla.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 19:42:18
avatar
problém je že GDDR5 už nemají co nabídnout ... ty 7GHz modely jsou sice pěkné, jenže proti 5GHz je nárůst výkonu minimální, frekvnece je fajn, lale narosly i latence a tak nárůst výkonu je stěží měřitelný - navíc ty 7gbps GDDR5 stojí výrazně více a žerou výrazně více. Proto výrobci neradi používají rychlé GDDR5, nestojí to jednoduše za to.

Některé GTX grafiky je používají, jednoduše proto, že musí, protože s 256-bit grafikou musí konkurovat 384-bit a s 384-bit zase 512-bit, takže to prostě jinak nejde. Ale věř, že kdyby výrobci nemuseli, tak ty 7GHz GDDR5 nepoužívají, nestojí to totiž za to . AMD bylo v této generaci inteligentnější a nasadilo širší sběrnici, nutno říci, že AMD stálo u zrodu GDDR5 a používá je déle než GTX grafiky, tudíž vědělo proč radši než rychlejší GDDR5 vsadilo na širší sběrnici. A evidentně je to výhodnější, když dokáže grafiku s 384-bit a 3GB, či 512bit s 4GB prodávat dlouhodobě levněji než konkurence 256-bit s 2GB nebo 384-bit s 3GB ...
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 20:16:27
avatar
Ja chapu, pameti jsou kor v soucasnoti cosi, kde AMD muze setrit => tak na nich setri, kdyz na vykon to nemusi mit az takovej vliv a muzou prodavat za levneji vuci konkurenci ...

Zerou vyrazne vice ? Tak zde by me zajimalo o kolik, pokud mate (jestli muzu tykat - mas) nejake konkretni hodnoty z mereni, docela by me zajimal rozdil ve spotrebe mezi 5GHz Hynixy, 6GHz Hynixy a 7GHz Hynixy. Predem diky.

PS: Pokud mozno pri osazeni jak 3GB tak 4GB. Jinak osobne si myslim, ze pameti budou na spotrebu samotne karty mit vuci jadru minimalni vliv na spotrebu ;) - cili zabyvat se tim mozna nema cenu.

EDIT: A skoda ze jste (jsi) kartu nerozebiral, docela by me zajimalo od jakeho vyrobce sapphire pameti osazuje ... na tom fotu to byly naky mainstreamovy Hynixy, ale jestli ty Hynixy byly osazeny i u Vami (tebou) testovaneho kusu, pac zazil jsem uz par serii kdy jednou byly osazeny samsungy, pak elpidy a pak hynixy, ovsem u jednoho a tentyz modelu od jednoho a tentyz vyrobce.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 20:16:22
avatar
Jo... spotřeba paměti je v tomhle to (HighEnd) segmentu nepodstatná, a teplota si myslím také.
No cena je důležitá. A jak jde vidět, tak to jde v prospěch kapacity/AMD. Výkon je prakticky stejný, tak záleží jak si už samotný čip poradí.

A na rovinu... momentálně je čip R9 první svého druhu a vede si více než dobře. Být nižší spotřeba v LOADu, tak je to dokonalý křemík. Výkon je zaměřen v prospěch NextGenu, cena více než dobrá, tak co si více přát?

Já cenovky 13k+ přehlížím obloukem... tam si hraje nVidia svojí válku, která nikoho zdravě smyšlejícího nezajímá. Osobně beru cenovky 8k jako pravý český HighEnd, zbytek jsou bohužel ceny z jiného světa. Ač na to mám, tak si to jen tak nekoupím, dokud mě to FAKT nepřesvědčí!
kukino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 00:06:17

pred par generaciami to bolo uplne naopak! HD 6970 mala 256bit zbernicu a takt pamati 5500Mhz a jej konkurent tolko Vamihanená arch. Fermi GTX 570 320bit zbernicu a takt 3800Mhz
Proste je to architekture...preto je nezmysel udavat aj v recenziach sirku zbernice. Je to absolutne irelevantne

A co je vyrobne vyhodnejsie? Nepochybne uzsia zbernica a vyssi takt pamati.
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 10:39:52
avatar
Vid, taky si myslim ;) ... At mi nikdo nerika ze poradny pameti nemaji smysl ... Nerikam, ze AMD na to jde spatne, ale je docela zajimavy jak se ted situace najednou otocila - NV pouziva pameti o vysokym taktu a uzsi sbernici, AMD zase sirsi sbernici pri nizkym taktu pameti ;) - to je jak v dobach GT200 vs Radeony HD4000 a 5000, akorat strany se obratili a cip s vyssim hrubym vykonem ma porad stejne NV (GTX285ka byla v te dobe tez nejvykonnejsi jednocip, stejne tak GTX480ka, ovsem u te uz to nebylo tak jednoznacne a mela spatnou povest ...) .
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 11:54:46
avatar
dva roky jsou v ČR ze zákona... když je víc je to plus a ne minus...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 15:08:33

Graficka karta za, tusim 400 eur, ktora prekonava GTX 780 o celkom pekny kus a dotahuje sa na R9 290X a gtx 780 ti. Genialny pomer cena-vykon a spracovanie, no potesilo by ma, ak by AMD opat priadavalo viacero hier k tymto grafikam.
PET5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 15:44:15
avatar
Chápu, že autor je z této karty unešen. I já jsem ze Sapphire R9 290 po dvou měsících provozu zcela nadšen. Přesto se mě nelíbilo příliš agresivní vyhranění oproti konkurenčním výrobkům a jejich kupujícím. Recenzi to neprospělo, ba naopak. I bez toho by většina čtenářů pochopila, jak si tato karta vede. Kromě poměru výkon/cena a nízkých provozních teplot nad konkurenci nijak zásadně nevyčnívá. Navíc po přetaktování se můžou výsledné příčky konkrétních kusů grafik výrazně promíchat. Zrovna testovaný kus v OC dost zaostává.
V oblasti highendu jsou nyní všechny grafiky dobré. Kupující se mohou rozhodovat prakticky podle finančních možností a preference určité značky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 15:53:26
avatar
naopak ... budeme se snažit ještě více zdůraznit ty produkty, které skutečně stojí za naše peníze a ještě více se bude vyhraňovat proti produktům, které se nás snaží okrást ... jsme uživatelský web, výhodnost produktů je objektivní veličina, takže budeme doporučovat velmi konkrétně!

Taktování nelze brát příliš v úvahu, drtivá většina uživatelů vůbec netaktuje a u většiny takto výkonného HW to ani není třeba ... pokud vám jde o taktování, jsou na trhu speciálně na toto zaměřené produkty, kde to má smysl brát v úvahu ...
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 16:06:03
avatar
Jj taky se mi to moc nelíbí, ale raději ať tam píší tyto pravdivé informace než lži, které uvádějí jiné blogy či uživatelské magazíny, které jsou těmito nepravdivými informacemi placeni
PS: Jinak taky by mne zajimaly OC testy
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 08:25:42
avatar
testy výkonu (+ spotřeby a hluku) po OC třeba zde:
Odkaz
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 17:20:42
avatar
No teda, to snad nejde nekoupit tak si ji koupím ;) a co se týká dostupnosti, známý, lokální obchodník, ji do 14 dní má na skladě, takže bych to s tou nedostupností zas tak horký neviděl. A co víc, už to bude jenom lepší

Ještě jsem zvědavej na Gigabyte (tradičně nejlevnější, ale ne špatný) a MSI verzi (TF4 je skvělej, mohla by na tom být velmi podobně), které už jsou v prodeji, a pak až s něčím přijde Asus, ten bývá ale obyčejně dražší.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 17:31:07
avatar
v pondělí jsem viděl skladem tyhle karty v některých cz obchodech ...
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 17:54:39
avatar
Tak ta délka je tam nevýhodou, ale vzhledem ktomu, že mám od sapphire HD 6970 + Arctic Accelero Extreme II plus tak délka karty je 310mm což už je kur.. hodně, ale aspoň jsou lepší provozní vlastnosti. S bratrem osobně uvažujeme o koupi děkuji za recenzi .
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 17:57:50

Trochu ma zarazil taktovaci potencial, ktory bol u predchadzajucich kariet vyssi (ano, tato karta ma vyssi zakladny a boost takt), kedze tie isli radovo nad 1,2GHz, lepsie kusky aj nad 1,2Ghz a tyh 100-180MHz by napomohlo vykonu celkom slusne. Predpokladam, ze amd vyda aj Graficku kartu s plne odomknutym jadrom Hawai, no predpokladam, ze vykon by sa zvysil len o niekolko percent.
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 18:15:01
avatar
Plně odemknuté jádro Hawai má grafická karta AMD R9 290X a ta vyšla o 2 týdny dříve, než AMD R9 290(non X) a pokud jsi myslel to, že sapphire vydá plně "odemknutou" kartu tak to bych řekl, že pro ně je to samozdřejmost a poté přijdou TOP edice např."Toxic".
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 19:36:16

Nie, nema, jadro Hawai ma vraj o 200 vypocetnych jednotiek viac, ako R9 290x.
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 23:21:50
avatar
Je to možné o tom nic nevim, možná máš pravdu možná né ale mě se zdá že ta 290x má plně odemknuté jádro Hawai, ale je možné, že je to nějaké nedorozumnění.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 23:42:52
avatar
on naráží na to, že se spekuluje, že jádro HAWAII má více jednotek, než kolik jich má verze 290X aktivních
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 10:11:01
avatar
Tak o tom jsem slyšel, ale jen o spekulaci takže to je možné nevim co je na tom pravdy. Každopádně děkuju za informaci.
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 18:20:30
avatar
Citace:
a to se nezmiňujeme o nezanedbatelně vyšší ceně, kdy R9 290X stojí od 9500
nikde jsem R9 290X nenašel za 9500,- jakožto kdyby byla, tak bych pro ni šel hnet z fleku
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 19:38:41
avatar
v době psaní recenze byly (a ještě včera jsem to kontroloval) za 9500,- nemůžeme každý den přepisovat články, když se změní kurz či distributorské ceny ...
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 22:48:28
avatar
LOL!! tak teď jsi mě dostal DD 290XX!X!X!X! za 9500,-? to bych bral z fleku a to, že ta recenze byla psána dříve tak to mně je jasné, že to nebudeš přepisovat a to ani nežádám.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 23:42:21
avatar
aha ... tak pokud je někde 290X za 9500, tka se omlouvám, myšlena byla samozřejm 290 bez X
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 10:13:26
avatar
Ano je to napsané na dvanácté straně (závěr) pod tabulkou poměr cena/výkon. Nebyla to narážka, ale prostě jsem to chtěl zmínit, aby to nemílilo čtenáře (kteří to četli poctivě).
SeriousGeorge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 23:55:11
avatar
Citace:
S výjimkou některých konkurenčních nereferenčních edic R9 290


Mohu se zeptat, co tím básník chtěl říci? Je myšleno, že další nereferenčí edice, co jsou v nabídce jako je Gigabyte a MSI, tak jsou horší?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 00:22:39
avatar
Vážně se na to musíš ptát?

Jasně to bylo napsáno a myšleno že kromě této TRI-X edice existují ještě další podobné edice R9 290 za podobně výhodných pomínek s podobným zpracováním ... takže mimo této .... atd.
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 07:51:43

Situace na CZC:

Sapphire R9 290 Trixx: 1000 Mhz jádro, 2 roky záruka - cena 10.964,-
Gigabyte R9 290 Gaming - 1040 Mhz jádro, 3 roky záruk - cena 10.553

Proč si teda Sapphire vysloužil 98/100, když evidentně se dá koupit ještě lepší produkt???
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 08:42:57
avatar
Nemůžu si pomoct , ale tri-x chladič mi přijde o dost lepší . Jen škoda že u něj nesvítí sapphire logo , tak jako u TOXIC 280x :/

Čímž se dostávám k větám :
Citace:
Referenčnímu chlazení se tedy vyhněte obloukem. Bohužel tomu se nedá vyhnout zatím u nového Radeonu R9 280/290X
, dyť nereferenční verze 280X už tu nějaký pátek jsou,ne ?
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Logické klamy v recenzi 2014-01-22 10:25:26

"Tahle karta je tak dobrá a tak výhodná, že každý kdo má 10 tisíc na grafiku a trochu mozku v hlavě, si ji (nebo jí podobnou neref. edici) půjde koupit."

"Jednoduše GTX 780tky nepředstavují ani konkurenci, ani alternativu, ale výsměch a past na hloupé zákazníky."

Argumentační klamy na Wikipedii Odkaz
JirkaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Referenční PCB 2014-01-22 13:49:44

Dík za pěknou recenzi. Přijde mi líto, že karta nebyla rozebrána, při referenčním PCB a nereferenčním chladiči by mě zajímalo řešení chlazení VRM.
K provozním vlastnostem - doporučuji se podívat i na chování karty např. při přehrávání videa a pod. GPU-Z prozradí, že GPU jede často i nad 600MHz, paměti naplno 5000MHz. Tady si myslím, že jsou ještě hodně velké rezervy. Tyto takty při vyladění karet jistě nejsou nezbytně nutné.
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-22 17:46:26
avatar
Tak chlazení VRM je vyřešeno takhle Odkaz.
JirkaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-23 01:10:59

Děkuji!
Z obrázku vyplývá, že jednou z možností při výměně referenčního chladiče je ponechat (asi po drobných úpravách) původní plech ref. chladiče, ev. v kritických místech tj. zejména VRM ho ještě vylepšit přilepením nějakých pasivků.
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-23 10:05:14
avatar
Ano to je dobrá možnost, ale podlě mě je lepší možnost koupit nereferenční řešení, protože následně upravovat grafiku je na vlastní nebezpečí a uvážení.
henrz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Trueaudio 2014-01-23 10:12:23
avatar
"...jádro HAWAII s nejmodernějšími technologiemi, včetně podpory API MANTLE či vylepšeného akcelerovaného zvuku AMD TRUEAUDIO, které se brzy předvedou v reálných hrách."

Na výhody Mantle s napětím čekám a je jasné, že bude funkční jen u nových her, které to budou podporovat. Trueaudio je na tom stejně? Nebo je zvuk počítán pomocí GPU už i v současných/starších hrách? Díky
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-23 11:56:39
avatar
TrueAudio je novinka, akcelerace zvuku přes GPU nikde není ...
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-23 15:14:54
avatar
Pokud se nepletu , tak TrueAudio by mělo být využito u nového Thiefa . Dále pak Lichdom (myslím že tady někde na DDworldu bylo právě video z Lichdomu, prezentující TrueAudio v akci) a v Murdered: Soul Suspect . Další hry jsem nezjistil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-23 15:23:20
avatar
ano a bude používáno i v mnoha dalších hrách, ostatně proč ne, čipy v Xbox One a PS4 to naplno podporují ... TrueAudio bude naplno využívat i StarCitizen třeba ;)
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-23 17:03:16
avatar
jak teda to true audio funguje, dostanem cez to lepsi zvuk aj z integrovanej grafiky ci to funguje len cez hdmi z grafiky, napr ked zapojim telku?
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-24 09:24:53
avatar
Zvuk jde ze hry přímo do grafiky , tam se zpracuje a pak jde na jakékoli výstupní zařízení . Takže je úplně jedno kam co zapojíš , zvuk bude vždycky zpracovaný přes TrueAudio .
Viz: Odkaz
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-24 16:45:45
avatar
diki, ja na tie skreeny nepozeram takmer nikdy
Buchtič [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - R9 R290 black screen 2014-01-24 10:40:28

Nesetkali jste se při testování s problémem vypínání grafiky, případně častým BSOD? Moje Sapphire Tri-x se takto chová.
S jakou verzí ovladačů jste grafiku testovali?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-24 11:21:53
avatar
zkus to přepnout na ten druhý Bios ... testováno bylo s aktuální beta verzí ovladačů ke dni vydání recenze. Nesetkali jsme se s žádným problémem popisovaného směru, sáím navíc R9 290X používám ...
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-24 11:54:30
avatar
To neni ovladaci (ovladace AMD jsou naprosto v poradku) a jiny BIOS Vam rozhodne nepomuze ... - mate na karte bud vadny pameti (treba jen jeden modul muze byt vadny => nestabilita) - bezna zkusenost (ze me to ale neprekvapuje), anebo Vam jde nizke napeti do cipu => jednoznacne reklamovat (nestabilita ... nejspis vadnej/spatne pripajenej napetovej regulator, pripadne oddelana civka ci spatne spajeno) ;) - a radim co nejrychleji vratit na reklamaci/vymenu (idealne ve 14ti denni lhute), at nedopadnete jako jsem dopadl ja, kdyz jsem doufal, ze to dam doporadku ...

DDmu - samozrejme, ze jste se s tim nesetkali, kdyz k Vam jdou otestovane recenzentni kousky ;), jinak kolega mohl chytnout kartu z "vadne" serie, ostatne me se to stalo u dvou modelu za sebou a 4x v ramci jednoho modelu .

EDIT: Presne takhle se mi totiz choval muj 2. kousek MSI Lighnting 7970 - vydzel jsem s nim 2 mesice (jooo to bylo hodne zaseknuti a restartu ), pak sypal na RMA ... ;).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-24 12:02:02
avatar
to je zvláštní, měl jsme v ruce několik edicí, sám jsem osadil několik kusů každé z nich do PC a nikdy žádný problém podobného typu ....

každopádně pokud podobný problém je, určitě to není normální stav ...
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-24 14:37:06
avatar
Pokud se nepletu tak tenhle problém se vyskytuje u desek s čipsetem P67/Z68 , je to i tenhle případ ?
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-24 16:47:02
avatar
Tak samozrejme muzu se plest, ovsem jak jsem psal vyse, presne v tomto problemu bych spis videl spatnou varku (proc se musim porad opakovat a nikdo mi to neveri ... to fakt nechapu ) pametovych modulu - pokud ma tadle karta Hynixy nizsich trid, je to dost mozny, pac Hynix se ted potyka s vyrobnimy problemy a spousty varek uz musely stahnout - treba Pan schytal zrovna kartu s defektni varkou pameti (muze byt trebas spatny jen jeden modul z cele te serie co je osazena na te karte, ovsem na tom modulu se to muze v OS zaseknout => modra smrt, zasek atd ...), ovsem je zajimavy, ze ten problem postihnul jen nizsi modely Hynixu, u karet s vyssimy modely jsem ten problem jeste nezaznamenal - ale to muze byt tim, ze vyssi modely Hynix vyrabi v jine tovarne ..., jeste vim, ze stratosovi umrela jedna R9 290ka (referencni) s elpidama ...
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-24 13:57:58

Práve mi domov prišla 290x od Gigabytu a stým trojitým chladičom Windforce, ale trochu som sklamaný teplotou jadra. V klude má 52°c pri 20% otáčkach a v záťaži 81°c pri 50%. S takým chladičom by som očakával trochu iné výsledky ale karte to určite nijak nevadí, len sa bojím potom čo stým spraví neaké pretaktovanie.
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-24 15:36:20
avatar
Toz teploty vysoky, ale pred cca 6ti lety a vic zpatky to byly normalni teploty, ktery nicemu nevadily ;) - si pamatuju kdyz jsem si domu prines ASUS 8800GTX - ta topila defakto uplne stejne ;) - IDLE 45 stupnu, v zatezi do 85 stupnu a pritom rvala jak pavian v riji .

Dneska uz je ale jina doba, ja osobne bych ted s takovou kartou nevydrzel ... - v dnesni dobe si predstavuju v zatezi teploty do 75 stupnu, ovsem pri neslysnym chodu, IDLE kolem 35 maximalne, idealne pri pasivnim chodu ;), coz splni skutecne minimum grafickych karet. Ale jak uz tu po Xty pisu ... kazdy ma jinaci naroky a vykon se tej Vasi R9 290ce od GB urco upirat nemuze - jeste byt Vami bych ji zkusil prepastovat + pak se jeste podivat, zda-li se Vam v IDLE podtaktovava (pokud mate vsak 2 monitory a vice, tak se nedivim, ze vam karta topi na vyssi teploty ;)) + jeste vse zavisi na airflow, osazenych ventilatorech + muzete mit vice topivy kus atd ...
Vitenuto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pavian v říji :D 2014-01-24 18:20:41

Jak tě to napadlo??
PET5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-25 10:29:50
avatar
52 st. v klidu při 20% otáček ventilátoru poukazuje na nějakou závadu v chlazení. Ten chladič tak špatný zase není. Teploty by v tomto případě měl udržet na hodnotě okolo 30 st.C. Možná by pomohlo přepastování, ale spíš bych využil možnosti vrácení karty do 14 dní od koupi.
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-25 14:08:31

Tiež ma napadlo to isté. Nečudoval by som sa keby to nebolo v naozaj chladnej miestnosti (momentálne tu mám asi 20° a v bedni 26°). Aké teploty potom budú cez leto? asi to naozaj pošlem naspeť.

Edit: Ešte som sa stým hral trošku a zistil som ,že tých 20% bolo 440 otáčok, ale keď som dal 100% tak to bolo cez 4600 otáčok ,čo mi matematicky nesedí. V záťaži grafika nehučí ani nemá viac ako 82° takže by to nemusela byť žiadna vada.
Vitenuto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Osobní názor 2014-01-24 18:19:15

DD worlde, velice se mi líbí vaše příspěvky a jakožto HW nadšenec se dívám dosti na testy a na všechny ostatní recenze. Popravdě nevím... vaše recenze se mi moc líbí a mě připadají neuvěřitelné, popravdě nevím čemu věřit - jak už bylo napsáno na začátku je pravda, že AMD grafiky moc chválíte, popravdě i podle cizích recenzích jsou dosti jedny z nejlepších, ale moc je nechválejí. Mě se AMD grafiky moc líbí, ale doufám, že na nich nejsem závislej... Popravdě jestli jsou AMD grafiky tak dobré jak tvrdíte a tak jak já vidím, tak doufejme, že Nvidie nezkrachuje, pokud jo - ztráta konkurence schopnosti a to bych se vcelku už dosti bál. Naštěstí jsou tu i lidi, kteří radši Nvidii - (aspoň podle mě nižší žravost - proto volí Nvidii)
Moc se mi HW líbí vaše recenze taky, zatím je mi 15 a komp mám vcelku nanic, ale těším se, až si nějaký koupím!
Pokračujte DD worlde a hlavně čestně - věřit se v dnešní době nedá ničemu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-24 18:32:28
avatar
nevim, grafiky AMD moc netestujeme ... ale na testy grafik ASUS, Sapphire, Gigabyte, MSI a dalších k nám klidně dál chodit můžete a s důvěrou ... nehodláme lhát sobě, jsme také uživatelé a zákazníci a nehodláme lhát výrobcům o skutečnéé kvalitě jejich produktů a žádné nehodláme ani shazovat ani přehnaně chválit ...
Dj Addams [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-29 12:41:51

Tak som nakoniec zobral 2x MSI GTX 780Ti Gaming do new pc...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-29 13:04:23
avatar
když na to máš dvě R9 290X by vyšly lépe i s ohledem na lepší fungování CrossFire (které brzy dostane další značné zlepšení) a vývoj na poli nových her, ale když na to máš ....
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-11 14:14:05
avatar
z NEekonomického hlediska výborná volba !
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-09 17:17:31
avatar
DD pořád jsi neopravil to, že Radeon R9 290X stojí 9500,-?
magoedie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-11 07:12:15

Ludia ...práve som si dočítal recenziu na grafiky v hardware špeciál zima 2014 .... odporúčam fakt to stojí za to ....... tak neobjektívnu recenziu v neprospech radeonov som už dávno nevidel ....skoro by som povedal že to písal obermaier.....aby si neboli schopní zohnat na test aktuálne nereferencne radeony to je ostuda a ocenenie gold pre tgtx780ti za skoro 17 tisíc tak som sa už dávno nenasmial.........
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-11 14:12:17
avatar
jj ... lol

jen malý dotaz (za reakci DDho budu rád).. co tedy AMD přesně vyrábí (teď myslím v oblasti grafik)? přímo tedy chipy + i navrhuje PCB (tedy pouze navrhuje, nedodává ho již vyrobené výrobcům grafik)? Zbytek součástek grafiky si již řeší samotní výrobci že... (jen bych si to potřeboval upřesnit, debata na EHW foru mě totiž dosti ničí )

btw tu GOLD award dostal i na pct nebo ehw na webu ne ? to sem se taky hodne zasmal.. napisou v zaveru jak je to z financniho hlediska nevyhodna grafika ale dají gold za bezchybny provoz či co ??

dík za případnou reakci
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-17 17:56:25
avatar
Řeknu ti to takto čipy si vyrábí samo AMD. PCB si vyrábí AMD, ale tady je i možnost pro výrobce a ti si můžou poupravit nebo dokonce i změnit PCB. Chladič si řeší samotní výrobci. Pokud jde konkrétně u GTX titanu tak tam výrobci nemohli měnit chladič protože to měli zakázané(jen tak kdyby tě to zajímalo).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-17 18:09:15
avatar
AMD si nevyrábí nic! AMD nemá žádné továrny na finální produkty má jen jednu malou továrničku na testovací sample ale ne na hotové produkty ...
Abushrek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-17 20:56:18
avatar
Oh.. tak to se omlouvám, že nejsem informován, každopádně děkuji za vysvětlení a odpověď.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-17 18:13:45
avatar
AMD stejně jako NV nevyrábí vlastně nic ... ani jedna ze společností nemá vlastní továrny.

Čipy vyrábí AMD u GlobalFoundries (CPU, APU) a TSMC (GPU, malá APU) ... PCB vyrábí další partneři, první sérii ref. grafik určenou pro první vlnu prodejů vyrábí PCPartners, což je velký výrobce vyrábějící grafiky pro celou řadu značek ...

Grafiky AMD existují jen v CPU, kde je můžeme brát jako to, že je vyrobilo AMD protože jsou součástí finálních produktů - čipů AMD, samostatné grafiky AMD a NV ale neexistují, jsou to produkty třetích firem nesousí jen čipy vyrobené na základě návrhu AMD/NV, nicméně parametry grafik atd. určují i jiné věci než jen ten čip, který není finálním produktem, ale jen součástí většího celku který prostě AMD ani NV jako takové nevyrábí ...
evolution [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-11 22:18:48

aku mate metodiku testovania hier/programov ?

dd nerobis schvalne benchmarky s menej fps ? alebo mas nieco spatne s pc(pcie / high temp bottleneck, cpu parked atd..)

moja asus gtx670 dc ii top TOMB RAIDER 55-60fps na ultra+tress fx on(1920x1080)

CRYSIS 3 40-83fps na ultra(shading & shadows & postprocessing na high) +fxaa

btw ja si pockam na to prave orechove maxwell chipy + gsync
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Čtvrtek, 24 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1551x
Komentářů: 0
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verzi
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verziStředa, 23 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1495x
Komentářů: 0
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!Pondělí, 21 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1043x
Komentářů: 1
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 2
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1122x
Komentářů: 0
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?Středa, 16 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1682x
Komentářů: 3