Strana 2 z 10
- XFX Radeon RX 5700 XT THICC II – grafická karta
Balení karty je jednoduché, funkční a přehledné. Uvnitř je bezpečně uložena grafická karta, chráněná několika prvky. Spousta zbytečného plastu bohužel.

Samotná karta je opravdu velmi pěkná a má osobitý desing. PCB je výrazně obložené a to jak vlastním krytem chladiče, tak zadním kovovým plátem, který je i v tomto případě na rozdíl od reference funkční a přenáší teplo.

Rozměry karty jsou 29,5cm na délku a 13 cm tloušťky, čímž zabírá tedy efektivně 2,5 slotu. Hmotnost karty je jen 1,15kg, takže i když patří k větším modelům, není tak přerostlá ani těžká.

Čím potěší, je absence jakýchkoliv LED RGB blikátek. Má jen stavové napájecí modré indikační diody. Pasiv je částečně vidět, má měděnou základnu, od které vedou 4 heatpipe a hliníkové pláty jsou naskládány na tom. Přes něj je kryt s dvojicí 95mm ventilátorů.

Přepínač BIOSu je ukrytý u napájecích konektorů a obtížně přístupný, nicméně mezi oběma BIOSy není žádný výkonový rozdíl ani rozdíl v TDP či taktech. Jen s jedním je karta o něco tišší v zátěži, zdá se tedy že pouští teploty o něco výše výměnou za tišších chod karty.

Výstupy tvoří trojice DisplayPort 1.4a a jeden HDMI 2.0b. Karta umí 8K 60Hz i 4K 144Hz v plné kvalitě barev. CrossFire oficiálně není podporováno, ale multiGPU přes DX12/vulkan je nadále podporováno. Karta má také PCIe 4.0 rozhraní, které můžete využít a je plně podporováno na nové AMD X570 platformě. Jinde zatím ne. Ve hrách by to zatím nemělo udělat rozdíl větší než kolem 1%, velký rozdíl to ale udělá ve výpočetním nasazení, kdy mezi PCIe 3.0 a PCIe 4.0 můžou být i desítky % rozdílu.
- Testy a testovací sestava
Dnes jsme použili naší standardní testovací sestavu. (na přetestování na X570 a RYZEN 3000 bude čas později). Takže AMD RYZEN 2700X přetaktovaný na všech jádrech na 4,25GHz stabilně s chlazením NZXT Kraken X72 (360mm AiO). K tomu máme 16GB G.SKILL FLARE X AMD paměti na 3200MHz s CL14. Základní deskou je ASUS ROG CROSSHAIR X470. V sestavě je také pořádná zvuková karta ASUS ESSENCE STX II, vše napájí platinový 1200W zdroj. A je to osazeno v plně chlazení Fractal Design DEFINE R6 skříni.

Samozřejmě používáme Windows 10 Professional x64 s aktualizací 1809. S nejnovější jsme zatím netestovali, nebyl čas všechno přetestovat znovu a stejně chceme změnit celou sestavu brzy. Nainstalovali jsme nejnovější verze testovaných her a samozřejmě nejnovější verze ovladačů AMD Radeon Software a NVIDIA GF. Jako obvykle testujeme s každou grafickou kartu každé měření 3x a výsledkem je průměr tří měření (v grafu zaokrouhlený na celé číslo). Testujeme 5 her, každou ve 3 rozlišeních, což znamená že pro každou kartu děláme 45 jednotlivých měření. Testujeme obvykle na nejvyšší detaily včetně vyhlazování. A snažíme se vybrat hry tak, aby byly zastoupeny nejběžněji se vyskytující herní engine, na kterých běží i řada jiných her s podobnými výkonovými a technologickými požadavky. Netestujeme technicky zastaralé hry, ačkoliv jde o velmi hrané tituly jako CS GO, DOTA apod. protože tyto hry dokáží současné karty rozjet na stovky FPS a tak je opravdu jedno jestli máme 280 nebo 300FPS. Zajímají nás nové hry, protože novou grafiku si kupujeme hlavně pro ně a pro to, co v následujících několika letech vyjde.
Tak se na to podívejme …
|