Strana 1 z 2
World in Conflict -
Herní pecka a výkon grafických karet
Tak je to tu zase. Očekávaná hra a znovu poměřování grafických karet. Tak kterápak grafika je pro očekávanou strategickou hru World in Conflict nejlepší? Na tuto otázku už známe odpověď. Nejdříve se ovšem podívejme na to, o kterou hru vlastně kráčí ...
World in conflict je jedna z nejočekávanějších strategických her za poslední dobu. A čím je tak výjimečná? Tak za prvé by to měl být nevídaný mix FPS a RTS. Autoři dokonce mluví o revoluci na poli strategických her. O velkou zábavu a neustálou akci zdá se máme postaráno. Za druhé by se mělo bojovat na světových bojištích a to dokonce přímo ve velkých amerických městech! To vše v aktuální době a s reálnými jednotkami. Počet jednotek by měl být obrovský, protože si zahrajeme za několik světových mocností. A aby toho nebylo málo, tak budeme bojovat na zemi, na vodě, pod vodou i ve vzduchu s velkými (čti obrovskými) formacemi. Ovládat však budete jen malou skupinku, ale kolem vás bude bojovat mnohem více jednotek, se kterými budeme různě spolupracovat, je tedy kladen velký důraz na umělou inteligenci. Budete tedy jen součást, i když jako hráč asi klíčová, velkého soukolí.
( video řekně více než tisíc slov ... )
A zpracování? Samozřejmě jde s dobou a ještě žádná strategická hra nevypadala tak dobře. World in Conflict je vyvíjen na enginu s názvem MassTech, který podle autorů podporuje veškeré vymoženosti DirectX10. Nicméně zoufat prý nemusí ani majitelé starších karet, nastavení DX9 totiž bude k dispozici také. Jak jsem řekl výše, World of konflikt je hra, která je mixem klasické střílečky z pohledu první osoby a klasickou RTS, strategickou hrou z pohledu třetí osoby, nebo řekněme z pohledu „boha na obláčku" ;).
Tomu odpovídá i audiovizuální zpracování, kdy nejenom že můžete obdivovat pěkně ze satelitního pohledu velkou část území, ale stačí si zazoomovat, a můžete si pěkně detailně prohlédnou celé bojující svazy jednotek. A tím samozřejmě nekončíme, protože si můžete přepnout na libovolnou vámi ovládanou jednotku a vychutnat si neskutečnou detailnost, jak se říká, na vlastní kůži z pohledu první - třetí osoby. Ke „standardům" pak patří kompletně zničitelné herní prostředí, tedy mimo létajícího olova a šrapnelů si budete muset dávat také pozor na všechno ostatní, protože v této hře může létat i to, co peří nemá ;).
Realističnosti a grafickým orgiím pak ještě přispívají změny počasí, denní doby, plně animovaná obloha, vodní plochy, realistické zpracování dýmu, ohně, výbuchů, či atomových hřibů. S největší pravděpodobností to tedy bude nejen velká zábava, ale i dech-beroucí podívaná, na kterou ovšem bude zapotřebí náležitě vybavit počítač. A tím se odstáváme k jádru celé věci a dnešního článku.
- World in Conflict - obrazová kvalita
Server guru3D.com si pro nás připravil zajímavé informace, takže se na ně podívejme. Na následujících obrázcích můžete porovnat rozdíly při nastavení nízké, střední a vysoké detaily (včetně DX10).
( převzato z Guru3D.com )
Zatímco na prvních dvou screenech jasně vidíme, že to příliš pokoukání není, tak na posledním vidíme důvod, proč si mnozí jsme ochotni připlatit na drahý hardware a High-endovou grafickou kartu. V plných detailech je to skutečně pastva pro oči a hru si tak vychutnáme se vším všudy.
( převzato z Guru3D.com )
Další sada obrázků, tentokrát při pohledu z blízka ukazuje obrovské rozdíly při různých nastaveních. Zatímco první obrázek je na nízkých, druhý na středních detailech a ten třetí je na nejvyšších. Třetí obrázek jasně dokládá, že World of Conflict je hra s dříve nevídaným vizuálním zpracováním u jakékoli strategické hry. Zbývá tedy jen odpovědět na otázku, která se vznáší ve vzruchu. A jak se ta hra hýbe na existujících grafických kartách?
I na to nám server guru3D.com našel odpověď.
|