Strana 3 z 4
- Pedály a řadící páka G27 vs G25
Další dvě části, které k oběma modelům volantů Logitech patří, jsou pedály a řadící páka. I zde najdeme rozdíly mezi G27 a G25 a to k lepšímu.
Měl jsem před G25 řadu volantů a pedálů, včetně ty od MOMO a GT PRO, ale pokud se mi na G25 líbilo něco nejvíce, byly to právě pedály. S plastovými náhražkami pedálů u jiných starších modelů nejen firmy Logitech, to byly boje a kvalitativně rychle odcházely. Pedály u G25 je zcela jiná liga.

(Plastové pedály starších Logitech volantů)
Rozhodně je nešetřím ani nějak jemným používáním, ani uskladněním od vlivu prachu, a přesto po letech jsou ty mé pedály stále bezchybně funkční, pevné, přesné a se správným tuhým odporem. Není divu, že na G27 se nemuselo na pedály skoro sáhnout.

Logitech u pedálů G27 ale udělal chytrou věc. Někteří uživatelé si stěžovali na mezery mezi pedály a hlavně, že pedál plynu byl stejně vysoko, jako pedál brzdy, což není reálné a hlavně to není pohodlné pro používání meziplynu. Pedály na G27 dostaly podložky. Tím se pedál plynu posunul výškově vůči brzdovému a spojkovému. Navíc se dá s pedály „hýbat“ i do stran. Můžete si tedy nastavit polohu podle sebe. Skvělé, funkční a přitom úplně jednoduché řešení.
Samozřejmě nadále je tu zachována další výhoda. Nadšenci do závodů si často doma upravují a staví vlastní kokpity. Velmi častou úpravou pedálu je jejich otočení ve smyslu pohybu celého pedálu od shora, jako v autě. V základu, jak vidíte, je samozřejmě G25/27 uzpůsobena pro použití doma tedy ona základna a pedály z í vystupující, i když v reálných vozech je to naopak. Konstrukce pedálů u G25/27 ale umožňuje snadno pedály obrátit a namontovat obráceně a fungovat to bude stejně, ale bude to realističtější. Samozřejmě tím přicházíte o záruku a tak podobně, ale pravý závodní fandové o této výhodě těchto pedálů vědí, a využívají ji.

(vlevo G27, vpravo G25)
V základu je ale i funkčnost pedálů, tak jak jsou, skvělá a základna je vynikající. Těžká, má funkční zarážku a opět má i připravené otvory pro upevnění na nějakou podložku. Celkově tedy u G27 malé, ale vítané a žádané vylepšení.
Specialitou G25 a G27 je šestistupňová řadící páka do H i se stlačením řazenou zpátečkou . To je něco, co u žádného jiného cenově dostupného volantu nenajdete. Změny jsou zde mezi G27 a G25 výrazné. U G25 to byl takový první pokus. Ta řadící páka uměla jak manuální řazení do H, tak se dala přepnout mechanicky na sekvenci.

(vlevo G27, vpravo G25)
Jenže kvůli tomu byl celý mechanismus dost složitý a ve výsledku díky mnoha mechanickým částem moc pohyblivý, působil plastově, byl nepřesný a neměl správný odpor. Vadilo to oběma režimům, pro mě osobně je u G25 sekvenční řazení úplně nepoužitelné, funkčně i dojmem je velmi špatné i proti GT PRO. Pokud jde o H řazení, u G25 jej nepoužívám. Díky těm vůlím se špatně řadí a je to nepřesné.

G27 proto nemá možnost sekvenčního řazení. Celý mechanismus je tedy výrazně jednodušší a je zaměřen na H řazení. Rozdíl je veliký. U G27 nemám žádný problém H řazení používat, je dostatečně přesné a jisté. Přesto dokonalé není, uvítal bych kovový mechanismus s větším odporem, kovové dráhy dál od sebe a o trošičku delší. Je tedy i nadále co zlepšovat, přesto je to rozhodně použitelné a opět tedy zlepšení proti G25, i když možnost sekvenčního řazení G27 nemá, což třeba u rally nebo některých cestovních závodních sérií může fandům vadit. Ale řazení pod volantem je mnohem lepší způsob.

Samotné tělo a tlačítková výbava řadící části G27 je proti G25 beze změn. Tlačítka i D-Pad zůstal. K nim ale žádné výhrady nemám. Upínání této části je také skvěle a jednoduše řešeno a opět lze to i připevnit pomocí šroubů.
Podívejme se tedy na celkové hodnocení ….
|