Strana 5 z 6
- NVIDIA 3D VISION hraní a výkon s ASUS TYTAN
Boom 3D technologií zase poněkud opadl. Výrobci se zejména v roce 2010 hodně snažili, ale ke konci roku a v průběhu roku letošního zájem zákazníků o 3D zase opadl. Nicméně během toho boomu vznikl konečně také první standard 3D a to Blu Ray 3D, kdy ke sledování 3D obsahu můžete využívat celé škály technologií i grafických karet AMD/NVIDIA, pokud máte kompatibilní 3D zobrazovalo a brýle s ním.
NVIDIA 3D VISION je samozřejmě jen jednou z mnoha technologií, z hlediska PC platformy ale rozhodně nejrozšířenější, i když jen velmi okrajově kvůli nevýhodám, které jsem zmínil v předchozí kapitole. Za ta léta se trochu zlepšila i podpora.
Zapomeňte na to, že každá hra půjde dokonale ve 3D. Stejně jako potřebujete správný formát 3D filmu, pokud chcete prostřednictvím této technologie sledovat 3D film, potřebujete i hru s podporou 3D. NVIDIA to dříve i v současnosti řešila vlastními profily, které 3D do her přidávalo jakoby navíc. Nicméně bylo to 3D směrem do monitoru, ne prostorové z něho. Taktéž zde byla řada grafických problémů a prostě tenhle dodatečně dodávaný systém 3D nikdy moc dobře nefungoval a fungovat nemohl.
Potřebujete prostě to, aby daná hra a její engine podporoval 3D v základu. A to se v minulých 2 letech do několika z nich podařilo dostat, takže některé hry mají skutečně vyladěný systém 3D, který i vystupuje z monitoru. Nicméně nutno podotknout, že už to není jen o NVIDIA 3D VISION, ale prostě standardní 3D, které je kompatibilní a běží i na grafikách AMD s příslušnými kompatibilními monitory a brýlemi. Stále ale platí, že NVIDIA 3D VISION je systematičtěji podporováno a je více komplexní (jsou zde monitory přímo s NV VISION kompletem) a dnes i stále o něco lépe funguje. 3D obsah navíc nejsou už jen 3D BR filmy a 3D počítačové hry, ale také třeba už jej najdete i na YouTube.
Pokud jde o výkon TYTAN sestavy, je excelentní. A pro 3D VISION více než nutný. Chce se mi říci, jediný dostatečný, protože scénu musíte nechat vykreslovat 2x, s jakoukoliv slabší grafikou by prostě výkon byl nedostatečný a museli byste se dost omezovat na detailech, abyste udrželi hratelná FPS na 40. A to u všech her i těch méně náročných. S jednou GTX 580 by to prostě bylo na pomezí. Samozřejmě s GTX 590 jste také odkázáni na kvalitu ovladačů a podporu SLI, což v poslední době není takové, jak to bývalo u NV. Samotné škálování SLI zdaleka nedosahuje kvalit a přínosu škálování CrossFire systému AMD grafik. Ale ve většině her, co jsme zkoušeli, to fungovalo, v některých ovšem ne a to samozřejmě byl problém.
Jen malý výběr testů pro představu výkonu, ostatně výkon Core i7-2600K známe a výkon GTX 590 také. Zajímá nás dopad na výkon v 3D režimu. Ten je samozřejmě značný (při zapnutí 3D fám FPS poklesne o polovinu, což je dost zásadní problém u některých her, zvlášť, když na tomhle monitoru s takovou roztečí bodů, je AA rozhodně nutností). Pokud vás zajímá spotřeba sestavy ASUS TYTAN, ta je samozřejmě díky ne úplně úsporným komponentám (hlavně grafice) značná. V klidu dosahuje téměř 150W, v zátěži pak téměř 570W!
Takže si to zhodnoťme …
|