Strana 7 z 7
- Celkové shrnutí a pár slov k věci
Vítěz na body tohoto testu je v podstatě jasný, jediná z dnes testovaných celkově funkční a použitelná progamingová myš je Logitech G9x. Není dokonalá (grip, nezmáčknutelné kolečko), ale je tomu nejblíže z dnes testovaných progaming myší. Poměrně značnou nevýhodou je opravdu vysoká cena, která je dvojnásobná, proti Gigabyte Ghost (GM-M8000X) a to u mnoha uživatelů asi rozhodne. Nelze ale tvrdit, že by na trhu nebyly další zajímavé myši. Možná Vás zajímá, proč není v testu ani jedna Razer myš. Takže vysvětlím. Tím důvodem je jednoduše použití jiného senzoru, což je společná vlastnost dnes testovaných myší.
Razer myši, ty high-CPi (4000+ CPi) používají Philips Twin-Eye senzor, který přestože je designově velmi dobrý a funkčně taktéž, má jednu zvláštní "schopnost". Tou schopností je Z-tracking. Standartně myši mají osu X a Y (podložka je placatá že, takže 2D). Nicméně Philips napadlo, že myš také může rotovat kolem své osy, takže přidali osu Z. Co se jeví jako teoreticky dobrý nápad, je prakticky naprostá blbost a pokud takový senzor dáte do progaming myši (nebo spíš jakékoliv myši s kterou hrajete), problémy se dostaví ihned.
Možná jste si všimli, že já na rozdíl od „DDho“ nemám třeba Lachesis v lásce (tu si zase „DD“ nemůže vynachválit) – je to kvůli evidentně odlišnému způsobu používání myši. Když pominu jisté porodní bolesti, která Razer ve svém asi dvacátém update firmware opravil, tak Z-tracking opravit nelze, protože je součástí senzoru. Co to způsobuje? Nu, když zvednete myš (a že progameři a většina hráčů jí zvedá hodně často), tak kurzor myši uskočí. Razer to jakžtakž vyřešil zmenšením vzdálenosti, na jakou myš registruje pohyb a přidáním tučného teflonového kroužku kolem senzoru. Což bohužel nic nemění na tom, že tím trpí všechny jejich nové high-CPi myši (Mamba, Imperator). Nicméně nelze pominout, že podobná vlastnost nemusí vadit zdaleka všem, někteří myš prostě nezvedají, a popularita Razeru, jako kvalitního výrobce herních myší, není sama sebou. Razer určitě ví, proč dělá, co dělá a tak se v některém z dalších testů na novinky od Razeru podíváme zvlášť …
Do nedávné a prakticky i dnešní doby byly nejpoužívanější progaming myši ty skoro nejobyčejnější, Intellimouse Optical a Wheel Mouse Optical (zkratky IMO a WMO). Shodou okolností obě od Microsoftu. I když tyhle myšky mají poměrně málo CPi, tak jsou víceméně použitelné dodnes, protože míra použití softwarových vylepšení na senzor a myš je skoro nulová. Podobně rozšířená je i dneska legendární MX518. A velmi dobře použitelná i dodnes. Dnešní trh nabízí velké množství "progaming" myší, ale těch skutečných a skutečně použitelných je minimum. Stále platí, že kvalitní podložka je také základ.
Podle mne jsou dnešní PG použitelné myši - MX518, Intellimouse Explorer a DeathAdder V1 (1800 CPi) a G9/G9x z těch nových. DeathAdder je obzvlášť dobrý, protože umožňuje díky firmware úplně vypnout jakékoliv softwarové zásahy do pohybu myši. Bohužel mi jeho tvar způsobuje křeče v ruce. A tím jsem se dostal k tomuto článku a aktuálně skončil u G9x. Nelze ale tvrdit, že bude mít každý stejný problém, jako já. Mnozí mohou mít naopak špatný pocit z Logitechu a dobrý z Razeru. Proto je na trhu tolik různě tvarovaných myší, aby si každý mohl najít individuálně ten svůj tvar.
A video na závěr… takhle vypadá to, co jsem popsal v nastavení na začátku článku, jen bez té 5000 CPi myši (tedy citlivost ve hře na minimum, CPi na maximum).
|