Strana 3 z 4
Použití brýlí je opravdu velmi jednoduché. Stačí otevřít přední kryt a vložit telefon do uchopovacího mechanismu, který zabraňuje tomu, aby se telefon v brýlích pohyboval. Já osobně jsem použil můj soukromý iPhone 5S, což představuje telefon s velmi malým displejem, ale I přesto byl výsledný efekt vynikající.
Testoval jsem i další telefony a ideální velikost displeje je rozhodně kolem 5,5” až 6“. Trust uvádí, že podporovány jsou telefony o velikosti 3,5-6“. Na samotných brýlích pak máte boční kolečko, kterým si nastavujete vzdálenost telefonu od očí, a horním kolečkem se pak seřizují samotné čočky. Celkové seřízení je pak otázkou několika sekund. V tomto ohledu tedy nemám žádné výtky. Pokud jde o parametry čoček, mají poloměr 33mm každá a FOV je 80°. Nastavení ohniskové vzdálenosti činí 55 až 65 mm a vzdálenosti pupily pak 56 až 73 mm.
Z hlediska používání je to velice jednoduché, stačí vložit telefon, seřídit si brýle a mít na telefonu samozřejmě mít na telefonu potřebnou SW podporu a aplikace pro VR. Trust hodně usnadňuje přidaným bluetooth ovladačem, kterým je malý ovladač vypadající jako mini Gamepad (a také tak funguje), který můžete nabíjet skrze microUSB.
Propojení skrze Bluetooth je velmi pohodlné a bezproblémové, jak na iOS platformě, tak jsem zkoušel i Android, a ani zde jsem na žádný problém nenarazil. Bez onoho ovladače je ovládání celkem těžkopádné a rozhodně doporučuji si brýle s nějakým podobným ovladačem pořídit. I proto je tento set o něco dražší, než mají ostatní výrobci, právě kvůli přítomnosti tohoto dálkového ovládání v základním balení. S ním je zážitek z VR o mnoho lepší.
Samozřejmě v praxi pak o VR zážitku bude rozhodovat hlavně aplikace. Pro telefony je k dispozici řada zajímavých VR demo. Mimo ně jsou nejzajímavější 360° videa na youtube apod. Bohužel nabídka skutečně zajímavých aplikací není příliš široká, VR je stále v plenkách, ale jako demonstrace možností technologie jednoznačně ukazuje, proč je VR opravdu zajímavé a bude se dále vyvíjet. Z hlediska HW omezení je alfou a omegou i na telefonu rozlišení displaye. Zážitek z VR je omezený tím, že prostě vidíte pixely.
Rozlišení displeje doporučuji určitě 2560x1600 nebo vyšší, 4K by bylo ideální. Přece jenom displej máte hodně blízko u očí, takže co nejjemnější dpi je doslova základ pro co nejlepší kvalitu obrazu a tedy i zážitek. Na 5.5” displej s 1080p je už totiž hodně vidět “pixelovatost” a obraz není ostrý. Je to problém trochu pro Apple iPhone, protože ty mají nižší rozlišení než špičkové Android telefony, kde už existuje i 4K model.
Takže pro koho tahle VR je a stojí za vyzkoušení?
|