Test SSD disků Intel a Transcend - rychlých 80 a 60GB v akci Tisk E-mail
Napsal Tomáš "Holoway" Hort   
Pátek, 30 duben 2010
Přejít na obsah
Test SSD disků Intel a Transcend - rychlých 80 a 60GB v akci
Intel X25-M 80GB - SSD
Transcend 60GB Ultra - SSD
Technologie - SMART, NCQ, TRIM
Intel vs Transcend vs HDD - Testy 1
Intel vs Transcend vs HDD - Testy 2
Hodnocení

 

  • Hodnocení

Není pochyb o tom, že oba SSD disky jsou rychlé. To sice poznáme z pár testů, co však na otestování nevidíte přímo, resp. nedokážete si představit, je rychlost, kterou má operační systém při práci. Ta je oproti běžnému plotnovému disku až nadpřirozená, několikrát větší, avšak je otázkou, zda to využijete. Kliknu na spuštění prohlížeče, ten se spustí ve vteřině (reálně rychleji). Otevřu word, excel, outlook, vše naběhne jako blesk. Ano, je to skvělé na to koukat, jak to lítá. Jenže zapojím Samsung F3 500GB a zjistím, že sice nabíhá vše pomaleji, ale rychlost SSD disku vlastně ani nevyužiji. Než se vzpamatuju, mohu pracovat ihned i se Samsungem. Při běžné práci vám prostě SSD nepomůže, nejste schopni rychlost načtení běžných programů oproti běžnému rychlému plotnovému disku využít. To, že se vše tak rychle načítá, je způsobeno extrémně rychlou odezvou. Rozdíl mezi 13ms a 0,2ms prostě je, ač jsou to oboje nepředstavitelné hodnoty.

Rozdíl jsem čekal u načtení operačního systému, ten ovšem nepřišel, bůhví proč. Běžně by se rychleji načíst měl, po čisté instalaci však ne. Změna ale nastala u hry Call of Juarez, ač prastaré, tak vhodné pro takový typ testování. Pár let zpět si totiž pamatuji, že se mi hra načítala a já mohl zajít uvařit kafe a na záchod, než jsem mohl hrát. To už tak není a SSD disk zde exceluje. Načte hru skoro dvakrát rychleji a to už potěší. I u ostatních her lze rychlejší načtení pozorovat, záleží na množství a typu dat, která se načítají, ale ano, zde to potěší. Jenže dát za 15 sekund rychlejší načtení několik tisíc navíc, navíc s několikanásobně menší kapacitou? Těžké říct.

Jak to všechno rozsoudit? Je to složité. Záleží na každém uživateli, jeho potřebách, penězích. Existují i aplikace, kde rychlost určitě využijete, ovšem já žádné takové nepoužívám. A pokud někdo stříhá hudbu nebo video (píšete to tak v těch diskuzích ne?) a ta rychlost SSD mu pomůže, tak samozřejmě, volba je to jasná. Jenže takový uživatel už je zkušený, skoro profesionál a ví, co potřebuje a co chce. Ale ostatní? No dobře, nebudu soudit každého z vás či vás nominovat jako vhodné kandidáty pro koupi. Napíšu svůj názor po testování - jako celkem běžný uživatel bych za to peníze nedal, tedy alespoň ne takové, jako tyhle disky nyní stojí. 4500 korun za 60GB Transcend, a 4800 za 80GB Intel je stále moc. Pro běžné uživatele je to stále velmi drahé, ačkoliv pozitivní vliv na výkon jim nelze rozhodně upřít.  

To, že většina z nás jsou nadšenci do IT a radost si udělat chtějí, s tím problém nemám. Osobně bych si také udělal radost, finančně to není zase tak krvavé, ale raději si koupím novou grafickou kartu, kde rozdíl oproti té stávající integrované poznám razantněji a pomůže mi v tom, abych si své oblíbené hry vůbec zahrál. Samozřejmě to záleží na vašich prioritách, pokud už výkonnou grafiku máte, není důvod, proč si nedal SSD na seznam „další na řadě“.

Nic to nemění na tom, že SSD disky, jak Intel X25-M 80GB tak Transcend Ultra 60GB jsou kvalitní, rychlé a vhodné pro koupi pro toho, kdo přesně ví, že mu to v jeho práci pomůže nebo pro toho, kdo prostě chce to nejlepší a nejrychlejší za slušnou cenu. Pořád jsme totiž jen v cenové hladině lehce nad 4000 korun. Existují i rychlejší modely, hlavně co se zápisu týče, jenže jejich cena už stoupá k 10 000 korunám. Ještě jednu výhodu vidím u SSD disku. Měl by být totiž méně poruchový než klasický mechanický plotnový disk, ve kterém se části neustále pohybují a tak hrozí rychlejší odchod do křemíkového nebe.

  • Závěr

Testované SSD Intel a Transcend jsou zhruba stejně výkonné, v některých testech je lepší Transcend, jinde Intel, celkově se tak setkají někde uprostřed, ale stále vysoko předčí klasický 7200ot HDD. Transcend začíná cenově a skladem o něco níže kolem 4500 korun, ale také má menší kapacitu 60GB, než 80GB Intel, který stojí skladem až kolem 5000 korun.  Je tedy těžké určit jednoznačného vítěze testu.

Jedno je ale jisté, mají rozhodně hodně co nabídnout a myslím si, že 4000 korun je taková ta zlomová hranice, pod kterou když klesnou, tak už o nich skutečně začnou uživatelé hodně přemýšlet, a čím více se budou blížit 2500 korunám, tím jasnější to bude volba, snad to nebude dlouho trvat. Samozřejmě pokud neřešíte nějakou tu korunu a zajímá vás ten vynikající výkon, a je jedno zda máte desktop nebo notebook, pak vám nemůžeme nic než investici do rychlých SSD doporučit.

Za zapůjčení disků děkujeme společnosti Transcend

a společnosti Intel

 
   

AUTOR: Tomáš "holoway" Hort
Snažím se usměrňovat blogy se články od Vás, čtenářů. Pište o čem chcete, co chcete a jak chcete, ale ať to má hlavu patu ;) Pokud máte dotaz či chcete urgovat vydání článku v blogu, napište mi zprávu přes web nebo na icq.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 12:41:18
avatar
mam ve svem notebooku x-25m a plotny uz bych tam zpet nestrcil.. je to jako nebe a dudy ssd mohu jedine doporucit
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 13:15:40
avatar
v notebooku by me docela trapila kapacita, respektive bych musel sebou skoro furt tahat externi disk. v desktopu mi pak zadny vetsi uzitek ssd neprinese a je to myslim tak jak holoway na posledni strance pise...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 14:40:08
avatar
jo, raději půlku investuju do ženy a půlku propiju a mám užitek a hlavně zážitek několikrát větší Ne, zatím to prostě pro normálního uživatele není. Jen pro fandy, lidi, co nehledí na peníze a pro profesionály, kteří to využijí z urychlení své práce v daném programu.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 15:09:21
avatar
Každý, kto to s SSD kedy skúsil s tebou určite nesúhlasí...ja som síce do SSD zatiaľ nešiel, ale keby som neriešil zrovna niečo iné ako hardvér, tak by som neváhal a hneď šiel do OCZ Colossus LT 128GB, čo je fakt výborný SSD disk za výbornú cenu, teda možno pre niekoho privysokú, ale zato čo ponúka je to fakt pecka a jeho namontovanie do PC je ako pridanie Turba do auta...jednoducho rozdiel na nezaplatenie, ktorému sa žiadne HDD nevyrovná
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 15:47:25

431 dolarov? si sa zblaznil mas ten disk doma? ked tak uploadni nejake vysledky z benchmarku
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 18:04:11
avatar
nečítaš pozorne teraz potrebuje riešiť iné ako hardware iba by ho chcel
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 18:23:26
avatar
mala kapacita se da vyresit externim diskem, treba stary disk z notebooku... vyndat, koupit box pro 2,5" a dat ho do nej...a do notesu koupit nakej SDD ...tak sem to vyresil ja ..akorat misto SDD jsem koupil vetsi 500Gb disk(starej ma 200GB, ted je jako externak)
a ten boc me vysel na nejakych 500.- ... cili upgrade na SDD by vysel na nejakych 5 000.- - 4 000.-

pekny ne?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-01 09:00:58
avatar
ty seš blázen, ale to už víme déle z tvojí sestavy, takže to ani komentovat nemusím. kdo neřeší nič iné ako hardware, tak je dement, sry ale je to tak. takže nereálná situace, ale pohádka dobrá. já ssd zkusil, několikrát a stejně mám svůj názor, který jsem tu nakonci napsal a dovolím si tvrdit, že je správný
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-01 14:56:32
avatar
no v mojom obľúbenom obchode ho majú za 311.54, čo je perfektná cena za daný disk a príde mi tak akurát na hranici ešte prijateľnej ceny...ako čo sa týka nákupu HW, tak som možno trošku viac extrémista, než väčšina z vás(a určite i s výnimkou DDho, ktorý už má dom i Eyefinity ), ale zase moja finančná stránka je premenlivá a tiež zase nevyhodím do HW príliš veľa, no občas je HW síce drahý, no jeho reálny(nie teoretický) pomer cena/výkon mi jednoducho za tú cenu rozhodne stojí ;)
Ale inak máš asi pravdu, že pre bežný československý ľud je toto privysoká cena a s tých ostatných si to taktiež väčšina nekúpi, pretože im to príde ako malá krabička, za ktorú môžu mať celé PC, teda takéto SSD je skôr pre PC nadšencov s trošku hlbšími vreckami, než je nízky československý priemer. Ja trebárs momentálne žijem v UK a tu ľudia riešia rozhodne trošku iné ceny HW, než doma.

Každopádne ak v dohľadnej dobe dostanem ku kúpe tohoto disku a niekoho tu aspoň trochu také dačo zaujíma, tak spravím pár testov, no hlavné pre mňa je reálne použitie v praxi, takže uvidíme aké budú (a možno ma predbehne kamoš, ktorého som na toto ssd navnadil, takže to otestujem uňho)
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-02 12:37:02
avatar
myslíš že je to opravdu jen pro fandy? mě by tohle video docela dokázalo přesvědčit:
Odkaz
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-18 08:20:48

Mě by SSD nepomohlo. Máme pomalé síťové spojení s mateřskou firmou v cizině a to je naše hlavní brzda při práci. Ale domů bych tu 60GB potvoru bral jako systémový disk. Ale musela by být tak za čtvrtinu.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 15:36:46
avatar
ved si kup do ultrabayu klasicky disk a mas po probleme
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 13:02:54

musim poznamet jednu zaujimavost: okrem hd tune som si naistaloval aj hd tach, spustil ho otestoval a z nejakeho dovodu ked som ho vypol mi ostal este v pamati a spustil som HD Tune a zrazu mi nameral miesto 170 MB/s maximalnu rychlost cez 200 MB/s ....procak som mal vytazeny na 100% prave kvoli beziacemu hd tach v procesoch...takze zacinam pochybovat o pravdivosti HD Tune,ze ako to vlastne mera ....vdaka ked mi to niekto vysvetli
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 13:12:56
avatar
Crystal disk mark ukazal celkem jasne rozdily mezi malyma a velkyma souborama a hlavne u malych souboru jsou rozdily znace, u nacitani aplikaci ktere maji tisice malych souboru je ten rozdil mezi klasickym a ssd tak vyrazny, ze upgradem zadne jine komponenty tak vyrazny nasup neuvidite. Disk uz se stal takovou brzdou ze to je nejcitelnejsi upgrade ktery se da s dnesnim pc udelat. Teprve pak uvidite kolik casu travi polospici procesor a unudena ramka pri cekani na data z disku.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 13:18:23

este jedna vec u seba som spozoroval rychlejsie nacitanie OS na svojom notebooku a to z cca 1 minuty(160GB 5400rpm)...na cca 32 sekund(64GB SSD CORSAIR NOVA), neviem z akych pricin to autor nespozoroval
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 14:36:08
avatar
Však jsem ti to tam popsal. Nový operační systém na obou discích a prostě se to načítalo stejně rychle. A Samsung F3 500GB není 160GB 5400 otáčkový disk, který se dává do notebooků. Jestli sis v testech nevšiml, tak ty notebookové 5400 disky mají i rychlosti okolo pouze 50-60MB/s, Samsung F3 až 130MB/s, to je trošku rozdíl.

Navíc 160GB verze už mají něco za sebou a na Corsair si nahrál nový systém a ten starý disk si nahrál nový taky a porovnal? Tam máš takových nevyřešených proměnných, že se nemůžeš divit, že mi to rozdíl při načítání Windows neukázalo.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 14:49:23

necital som cely clanok moj chyba to co pises, je samozrejme pravda som si nejak neuvedomil, ze ty mas desktopovy disk 7200 rpm a tam je rychlost samozrejme ina cize ten rozdiel nemusel byt vobec vidiet...bootovanie tvoj 7200 rpm vs SSD
V poslednej dobe som niekolko krat preinstalovat ten 160GB takze viem kolko je bootovanie pri novo nainstalovanom systeme na nom takze to, co som pisal vyssie plati, sice trocha mimo topic
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Velociraptor 600GB 2010-04-30 13:25:00
avatar
Citace:
Existují i rychlejší modely, hlavně co se zápisu týče, jenže jejich cena už stoupá k 10 000 korunám. Ještě jednu výhodu vidím u SSD disku. Měl by být totiž méně poruchový než klasický mechanický plotnový disk, ve kterém se části neustále pohybují a tak hrozí rychlejší odchod do křemíkového nebe.


Ten velociraptor stojí kolem 7 tisíc a narozdíl od předraženého a nedotaženého SSD nemusím přemýšlet co kam nahraju. OS neřeším vůbec a můžu mít jakýkoliv aniž bych se bál o opotřebení SSD. Když jsem viděl MTBF velociraptora tak je vyšší než u SSD, takže bych to s tou poruchovostí nijak hrozně neviděl. Porouchaných/nepoužitelných SSDeček jsem už viděl dost a řekl bych, že jim bylo jedno jestli se v nich něco hýbe nebo ne . Velociraptor mě přesvědčil i v testech - je docela úsporný a tichý, takže až budu chtít zrychlovat PC přes disk tak jedině WD, který mě nabídne i rychlá data (nejen OS), protože se na něj prostě vejdou. Předražený čípky ať si strčí do....notebooku.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 13:34:42

musim ti oponovat Mal som resp. mam v starom pocitaci Velociraptor 10000 rpm uz asi 4 roky, cize dost stary model
a nebral by som novsi model ani zadarmo
Mozno SSD ma este nejake muchy, ale spat cesta uz je nemozna pre mna
Ta hlucnost startujuceho lietadla, teplota, vibracie dakujem!
Mna teda Velociraptor nepresvedcil ani v testoch ani v RAID0 ...je to bieda! vid : http://pctuning.tyden.cz/hardware/disky-cd-dvd-br/14844-intel-ssd-x25-m-34-nm-druha-generace-skveleho-ssd?start=5
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 13:54:28
avatar
Hlučnost disku závisí na mnoha podmínkách. Nový velociraptor má opravdu nízkou spotřebu - tolik k teplotám. Benchmarky HDD úplně nesnáším, takže ten shit z pctuningu si radši nepřečtu. Ano SSD je samozřejmě o něco rychlejší(pokud to není šmejd), ale radši trochu pomalejších a krásně bezstarostných 600GB na několik OS a data+rogramy než ubohých 128GB.

Okouzlení z SSD chápu, ale ta cena je šílená. Největší brzdou PC je HDD? Kdo napsal takovou kravinu? Já neřeším čas bootování a otevírání programů. Zapněte si náročný program a uvidíte co Vás brzdí. Grafika, CPU, velikost RAM....
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 13:54:03

kazdy bude hajit svoje to je jasne ...Ja mam bezstarostnych 64GB SSD(citanie-zapis 170 MB/s, odozvna 0,2ms, 1TB cez eSATA a vyslo ma to lacnejsie dokopy ako tvoj velociraptor
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 14:08:48
avatar
Citace:
bezstarostnych 64GB SSD


LOL.
1) Jaký OS můžeš mít na SSD? Ok někdo má jeden a nic neřeší, takže nemusíš odpovídat.
2) Takže máš Win7 + pár prográmků a pořád řešíš kam co nahrát, protože 64GB na data(která chceš mít rychlá) nebo programy/hry je málo.

OK. Někdo chce jen extrémně rychlý OS a na to ostatní kašle a nevadí mu řešit problémy s pidi kapacitou, optimalizací OS... Je dobře, že si nám ten vývoj zaplatil, protože až budou 512 GB za pár tisíc tak do nich jdu taky. Teda pokud v tý době nebude plotňák 4TB stát 1500Kč . Radši si koupím obří RAM a udělám pořádný ramdisk.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 14:32:58

odpoviem ti! ))
1, Mam iba win7, ostatne neriesim(nemam cas )
2, Vsetko co potrebujem zabera cca 50% disku ostatne mam volne na nejaky muxing a podobne veci
Ta pidi velkost ma aj svoje vyhody nemam tam bordel! Vsetko co skutocne potrebujem odlozim na externy disk a ten prenos, instalacia z jedneho disku na druhy je sakramentsky rychla tomu veru ...oproti tvojmu 1 disku
Rad ti zaplatim ten vyvoj aby si sa v buducnosti vratil spat v pamati a lutoval tu nevedomost )))
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 14:45:15
avatar
V budoucnu si možná koupím už konečně SSD bez dětských nemocí, s mnohem lepšími parametry a budu se smát lidem co si v roce 2010 (těm co si koupili SSD v roce 2007/2008 se směju už teď - zpomalování SSD, reklamace SSD, problémy s firmware...) koupili něco tak pidi. Jinak je dobré, že hledáš plusy i v takových zvláštnostech jako "Ta pidi velkost ma aj svoje vyhody nemam tam bordel!" .
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 15:00:01

Jasne kludne sa smej! Jednoducho si nepochopil jednu vec, ze nepouzivam SSD sam o sebe ale kombinacii klasickym diskom, Zhrnutie:
CORSAIR NOVA 64 GB SSD + eSATA 1000GB 7200 rpm 291 €
WESTERN DIGITAL VelociRaptor 600GB 32MB cache 274,75 €

Myslim, ze ta porazim lavou zadnou aj co sa tyka kapacity a o rychlosti ani nevravim za skoro rovnaku cenu
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 15:13:57
avatar
Pochopil jsem, že nemůžeš mít jen ten SSD. Jde o to, že nemáš rychlá data+programy(600GB), ale máš jen hodné rychlý OS+základní programy a nějaký HDD. Externí disk používám jinak a nikdy ho nehodlám používat jako ty. Ty další mínuska ssd jsem už psal - ty se eurama vyjádřit nedají.
Tož všem betatesterům SSD zdar a díky!!! Uvidíme kde bude reálná životnost dnešních kousků.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 15:44:03

by si mohol napisat, co v tvojom ponimani znamenaju rychla data + programy....ked ho vyuzivas inac tak ako ?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 16:00:35
avatar
Externí disk - jen záloha, ne trvalé připojení. Přijde mi to na palici mít SSD a externí disk permanentně připojený "přes něco" a tahat z něj data/zálohovat na něj data.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 16:46:27

si neodpovedal na otazku co ty robis na svojom disku....
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 17:17:57
avatar
Citace:
by si mohol napisat, co v tvojom ponimani znamenaju rychla data + programy

Jo tak to byla otázka. Takže jako první bych mohl napsat hry a jejich data - save pozice, textury. Potom hudba. Dost často hledám něco konkrétního, ale nevím jak se to jmenuje, takže klikám na x písniček během minuty. Hrátky s videem občas taky, ale ne zas tak často. Prohlížení tun fotek. S operačními systémy si hraju a nechci zjišťovat, že zrovna tenhle linux bude k mému SSD nešetrný a že WXP musím dost přenastavit, protože debilní trim je jen pro W7 nebo můžu zkusit přímo jen Intelovský trim nástroj. Skype, SolidWorks a ještě něco dalšího. HDD je jistota. SSD jen předražený prototyp co umí jen něco a může se lehce zničit.

Osobně buď RAID, Velociraptor(600GB) nebo se spokojím s tím co mám teď. Barracuda 1TB. Kraviny jako dobu bootování a dobu spouštění programů neřeším - beru to jen jako příjemnost bez které se bez problémů obejdu.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 14:14:02
avatar
HDD je najvacsou brzdou systemu, tiez som bol prekvapeny ale je to tak. Spustenim benchmarku vo Windows 7 ziskas vypis vykonu komponentov: Odkaz. Disk mam WD Caviar Blue 640 GB SATA.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 14:19:08
avatar
Největší brzdou systému jo, ale já psal o brzdě PC. Pomalejší systém mě nezabije, ale to co by mohl vylepšit silnější CPU, GPU nebo větší RAM, tak to už mě dost vadí.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 14:22:07
avatar
Sorry, nepochopili sme sa, ja som mal tym systemom na mysli celkovo PC zostavu ako taku.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 14:30:37
avatar
Seká se mně hra. Převod videa mi přijde pomalý. Chci opravdu rychle dělat s nějakými těmi daty načtenými v RAM, protože je pořád mnohem rychlejší než jakýkoliv disk. Chci rychle zazipovávat a zararovávat i velké soubory. Takže v těhle případech budu investovat do SSD? Určitě ne a když už budu chtít ten zbytečný luxus v podobě ryhlejšího boot/loading tak jdu do raptoříka, který ze mě nedělá blbce a za 7 tisíc nabízí 600GB.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 15:08:02
avatar
Neviem, mne sa skor "zamlouva" kombinacia SSD (system, hry, software)+ klasicky HDD (data), pripadne SSD + externy HDD kvoli znizenej spotrebe systemu. Tazko je to posudit, podla mna mam dost rychly procak aj pamate a ak by ma pri tom co si pisal nieco brzdilo (RAR, video), bol by to podla mojho nazoru jednoznacne HDD. Samozrejme da sa to spravit aj rozumnym kompromisom ako mas ty - sklbenim vykonu a kapacity za sice uz na moj vkus vysoku, ale stale ospravedlnitelnu cenu.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 15:27:23
avatar
Hele a kolik to vlastně žerou ty dnešní disky? Odkaz
Spotřebu bych vůbec neřešil.
Citace:
kombinacia SSD (system, hry, software)

Problém je, že hry dnes zabírají opravdu hodně a to jsou jen hry. Někdo chce mít rychlá i ta data (např.HDvideo), protože s ním dělá. Na to je i 256GB dost málo.

Rychlý procesor a paměti budeš mít jen nějakou dobu. Osobně dnes považuji SSD za vyhožené peníze a doufám, že půjdou s cenou hodně dolů(jak to mají v plánu).
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 15:37:37
avatar
Pre fanatika ako ja, ktory pri merani spotreby vypina podsvietenie klavesnice (1W) a aj vetraky v skrinke, je aj usetrenych 5W za disk dost . Inak suhlasim, moj nazor je ten, ze zatial su SSD draha zalezitost pre bezne vyuzitie a cakam az sa z toho stane "ludovka".
PanPrcek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 15:40:52
avatar
Tak zrovna na praci s HD videem apod je mnohem lepsi ten RAID 0 o kterem pisu nize. Velka kapacita a prenosova rychlost...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 16:02:39
avatar
Jojo. RAID edition disky v RAIDu nebo i klidně normální disky v RAIDu jsou dalším rozumným důvodem proč zatím na SSD hodit bobek - ve stolním PC.
PanPrcek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 16:13:57
avatar
Jo presne. Ale do netebooku by by SSD velmi zajimavy. Kdyz vezmeme odolnost a rychlost, tam jsou ntb disky snad nejvetsi slabina a nejuzsi hrdlo.
Mam jednoho klienta, ktery se k notebooku chova jak prase a behem roku uz 5x oddelal disk, ale SSD nechce protoze ma Della s NBD, takze ja furt reinstaluju :-)
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 15:09:15
avatar
Kdyz chces rychlost, tak je dost blbost vyhodit 7 litru ra pomalyho raptora, na ssd proste nema. S tim malym prostorem je to taky nesmysl, mam disku několik a nejvic zeje prazdnotou ssd, tezko kdy budu mit 70 GB softu, to by byly stovky programu .
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 15:31:47
avatar
Velociraptor je rychlejší než 7200 disky a pomalejší než SSD. SSD mají směšnou kapacitu. Programy jsou i hry, takže 70GB není nic velkého, navíc programy pracují s daty, která můžou taky dost zabírat.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 14:45:34
avatar
mam staryho obycejnyho raptora a lehce slyset je jen seek, nic jineho. teplota se pak drzi lehce nad 30° coz je v pohode. zalezi hodne na skrini v jake to mas. jestli ty ho mas v nakym vibrujicim papiraku, ktery o prednim ventilatoru nikdy neslysel, tak se ti nedivim.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 13:44:41
avatar
Pánové vše co tu píšete je přínosné ale pravda je že já jedu zatím na starých dobrých HD 7200 maximálně v reidu.A zastávám názor že nemám tolik peněz abych upřednostnil kapacitu nad rychlostí a hlučností.Rozhodně je to super cesta do předu ale ne pro každého smrtelníka.Tak že vám mohu jenom tiše závidět.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 14:20:28
avatar
Slusny test, diky. Priznam sa ze som nemal velmi jasno o com SSD su, lebo pomerom vyuzitie/cena su pre mna neprijatelne a tak som to ani nesledoval. Ale uz dlhsie pocitam s tym, ze ak sa mi buduci rok podari postavit nove PC, SSD tam jednoznacne chcem. Dufam, ze v tej dobe budu kapacity 256 GB za ceny maximalne 3.000 korun.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 14:47:32
avatar
no to mozna budou, ale aby vubec rychlosti ty klasicke disky prekonaly...ty nejlevnejsi ssd jsou dneska porad dost velky shity...
Glad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 15:02:07

Díky za pěkný a přínosný test. Mam Samsunga 500GB F3 a zvazoval jsem koupi SSDcka, tak aspon usetrim, dík
PanPrcek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - porovnání s RAID 0 2010-04-30 15:04:23
avatar
Uz dlouho pokukuku po SSD ale ty ceny a pocatecni problemy me chute zatim drzi na uzde. Nakonec jsem si udelal na PC RAID 0 ze dvou Samungu SpinPoint F1 640GB, ulozne misto tedy 1,2 TB. A na rychlosti spousteni aplikaci, Win7 a odezvu systemu to melo velmi blahodarny efekt. Vsechno je o dost sviznejsi.
Jen pro predstavu udelal jsem nejake testy pomoci HD Tune Pro (jako jsou v tomto clanku), tak prikladam odkazy na vysledky pro lepsi predtsavu, protoze na domaci desktp PC mi prijde RAID 0 varianta lepsi, levnejsi nez SSD (o kterem uvazuju do notebooku).
Takze tady jsou: File bench Odkaz, Read Odkaz (ten jeden nejvetsi propad byl zpusobeny windowsama zkoumajici nove aktualizace, Random access Odkaz tady je videt asi nejvetsi slabina a rozdil oproti SSD, ale jak rikam oproti SSD neporovnatelna cenost a kapacita a rychlost o dost lepsi nez klasicky jeden HDD.
Sestava je Phenom II X4 940 na 3GHz, 6 GB DDR2 800MHz RAM, deska Gigabyte MA790X-UD3P.
Jeste uvazuju okoupi tretiho HDD na pridani nejakeho toho vykonu navic.
Kdyby vas neco zajimalo, tak se klidne ptejte. Klidne udelam i nejaky dalsi testik.
Jeste jsem si vzpomel zkousel jsem kopirovat 4GB iso image v ramci jednoho disku a rychlo byla okolo 130MBps, coz mi prislo dost dobre :-)
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 20:20:04

len pre info:
File bench Odkaz
Read Odkaz
Random Access Odkaz
Crystal benc
Odkaz
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-01 21:39:26

mno sila SSD disku sa ukaze v praci s velmi malymi subormi a nie kopirovanie 4GB iso Tam by ti nepomohlo ani keby si mal take disky 4 v raide synteticke testy su jedna vec a rychlost spustania/ instalacie aplikacii je druha vec...si pozri nejake videa na youtube aby si pochopil( ssd vs hdd raid 0).....vdaka
inac musim uznat, ze si dosiahol velmi slusne vysledky preto som ti aj dal palec hore
PanPrcek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 11:03:27
avatar
Ze je SSD o dost lepsi pri praci s malymi soubory je mi jasny a dokonce to v prispevku i pisu :-) Zatim jsem videl jen porovnavat SSD vs normalni disk a vetsinou jeste v 2,5" HDD. Na porovnani s RAID 0 kouknu.
Ale to co jsem se snazil prispevkem rict, ze rekneme za 2000 Kc mam 1,2 TB velke ulozne misto a na sviznosti systemu, spousteni app a pod. se do projevilo dost a system je o dost sviznejsi! Samozrejme kdyz se dostane na hromadu malych souboru, tak ta rychlost neni takova (ikdyz oproti jednumu disku mi prijde vetsi), ale prave v tom normalnim pouzivani to je znat dost...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-04 22:47:49
avatar
Jo DD, v tom tvem hodnoceni mi nezbyva nez s tebou souhlasit Pro me je zatim SSD bez uzitku a tu rychlost odpravdu nevyuziju. Do budoucna urcite jasna volba. Otazkou zustava do jak daleke budoucnosti hledim

Edit by holoway: Tomíku, musím se Ti omluvit. Nekoukal jsem do zahlaví
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 21:24:08
avatar
no psal jsem to já, ale ok ač možná pravda, dd něco mohl doplnit, nečetl jsem to znova.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-01 10:06:26
avatar
chudák holoway, nikdo mu tady neuzná kredit
dobrá práce
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-01 13:39:29
avatar
Nic nenaděláš, ale nesmíš to vzdát, a hrdě se k tomu hlásit
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-02 20:43:17
avatar
Neboj, to strucne vyjadrovani se nezapre uz po par vetach, to se hned pozna ze to neni dd.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-05 20:25:13
avatar
jak strucne vyjadrovani? to nejak nechapu, specifikuj prosim
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-10 12:25:54
avatar
Zadne slohovky starych znamych veci, svizne k veci a vecem kterych se to tyka.
Hunter1010 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kingston V 2.gen(TRIM) 2010-04-30 16:36:59

Hoj, když bych si měl vybírat z výše uvedeného kingstonu a testovaného intelu, je nějaký viditelný rozdíl v praxi(žádný střih videa, jen spuštění pc a hraní,word atd...zkrátka obyčejný uživatel)?předpokládám odpověď, že to nepoznám,ale radši se zeptám.díky
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 21:24:46
avatar
nebude ;) ale kingston uz se veze, tak na to taky neco napisu a porovnam s temito ;)
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 18:11:21
avatar
a jaky vplyv ba malo zapojenie do sata 6GB? zrychlilo by to ssd disky?
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 18:25:45
avatar
Ja by som SSD do booku bral nehram na nom hry a ked s nim trepem tak disk stoji (lenovo) ale do velkeho PC na co ?
Mam samsunga 320 raid0 cca 3+ roky (7 mam 6mesiacou takze zaprasenu) a po zapnuti PC som prvych 30s v biose(raid na soske) po 52s sa mi nastartuje in do logon a do 100s mam zapnutu hru pesnicky a chrome.
Mat zapnutu hru(HoN) + chrome za 90s po stlaceni gombika. preco tak dlho cakat s SSD to kmozete mat za 40 tj vyhra
Usetrite 50s dennene. fakt ne SSD ,diki ne
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-30 22:00:13
avatar
Já jsem s SSD Intelem spokojen.Sice tady čtu od lidí co ho nemají,že je k ničemu,ale musím nesouhlasit.Celkově je PC s SSD rychlejší a to znatelně.Oproti článku mi W7 nabotujou za pár sekund a nemusím na nic čekat.
Glingglo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Par pripomienok 2010-05-01 10:10:27

Som majitelom rovnakeho SSD od Intelu ako je v recenzii uz cca 9 mesiacov. Mam iba dve pripomienky. Nechapem preco recenzent testuje SSD od Intelu so starym firmwarom, myslim si ze je zaklad testovat akykolvek produkt s najnovsim softwarom od vyrobcu. A len taka mala poznamka - novy resp posledny firmware od Intelu nezrychluje zapis na 100 MB/s pri 80 GB verzii, ale zial len pri 160 GB verzii.
Inak som uplne spokojny, neviem si uz operacny system na klasickom disku ani len predstavit.
A este mozno jedna poznamka, praca s SSD diskom je neporovnatelne rychlejsia ako s klasickym. Clovek si to ale najviac uvedomi az ked sa vrati spat ku klasickemu. Zrazu zisti ze sa ocitol v praveku
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-01 13:41:48
avatar
Jo, software jsem nepřehrával a výhodu nejnovějšího vzhledem k vyšší rychlosti zápisu jsem zmínil. Ten disk jsem měl cca před dvěma měsíci, takže se omlouvám, přišel mi aktuální kus přímo z prodeje, takže jsem po tom ani nepátral. Ale o tom zrychlení zápisu je v článku napsáno ;)
Glingglo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-01 14:23:34

Ano vsimol som si, ze si to zrychlenie rychlosti spomenul, no pisem o niecom inom. Zrychlenie sa tyka len 160 GB verzie a nie 80 GB. Ale je to vlastne jedno. Na operak clovek nepotrebuje vysoky zapis takze pohodicka. Inak v pohode clanok
tukanos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SSD, podpora TRIM, výdrž bater 2010-05-01 10:12:18

Rád bych zmínil, že funkci TRIM už dnes umí jakýkoliv linux s jádrem 2.6.33 a vyšším. Takže Windows 7 nejsou jediný operační systém s podporou.

Dalším důležitým aspektem je spotřeba u notebooku. Nemám změřeno číslama, ale určitě výdrž narostla, při použití ssd disku a to i celkem podstatně. Někdy se možná dostanu ke změření...

rada na záver: Vlastním SSD Intel a první věc jsem musel aktualizovat všechny firmware (notebooku i ssd disku) - takže určitě doporučuji provést.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-01 12:51:33
avatar
Hm takže levné SSD nic moc. Sice o trochu rychlejší než výkonný plotnový disk ale za ty peníze můžu mít dva 640GB WD Caviar který v RAIDu předvedou výborný výsledek s mnohem vyšší kapacitou
Takže ve zmíněných ntb to je prospěšné tak do desktopu nic moc

Jinak, teď mam v PC "pomalý" Samsung F2 1500GB, Win7 mám v oddíle 160GB na začátku disku ale oproti dřívějšímu rychlému 750GB WD nějak zpomalení nepociťuji. Možná je to tím že jednak oddíl je na začátku disku a jednak že Win7 umí líp pracovat s 32MB cache a taky jistě má podíl lepší výrobní technologie 3 ploten na tuto kapacitu, 750tka měla 4 plotny
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mno nevim... 2010-05-01 14:24:25
avatar
40GB SSD Intel (stojí kolem 3000,- CZK)

Obrázek

Rozdíl v rychlosti bude asi tím, že to jede na X58 a AHCI. Jinak bych řek, že Crystal Mark asi nebude zrovna super-důvěryhodnej test, protože sem si vyrobil zkušební 500MB soubor a nechal to zkopírovat na SSD (tedy Write test). Výsledek? Zkopírovalo se to tak rychle, že sem nestačil udělat ani screenshot.. cca 2 vteřiny.

Takže ten reálnej write bude asi o hodně vyšší.

Mam na tom Win 7 x64 + Photoshop, Lightroom, Call of Duty 4 a Battlefield Bad Company 2 .. a ještě 5GB volného místa. Mě to teda na systémovej disk stačí. Kdybych náhodou chtěl dělat zase v ACADu, tak prostě smáznu CoD4 a hotovo..

A ten start PC do doslova pár vteřin, je k nezaplacení..
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-01 21:00:41

upload for DeaDDog
http://www.youtube.com/watch?v=wmtRIrlUIks&feature=PlayList&p=B271CE3AFAA4A13E&playnext_from=PL&playnext=1&index=8 dobru noc
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-01 22:37:27
avatar
Má ještě dost pomalé, u mě od máčknutí tlačítka na bedně do funkčního OS = 20 vteřin. Asi má dost zaprasenej systém, nebo něco špatně.. no a Win 7 jsou možná rychlejší než Visty.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-05 15:36:32

Mozna ho ma blbe naformatovanej, tj. velikost sektoru. Podle testu je jasne videt ze SSD disky potrebuji velikost alespon 64k/sektor(pozor W7 vic nenabizej pricemz uz je zazrak ze to umej nabidnout, u starsich widli resp. fdisku pres menu(ne pres prikazovou radku s parametrizaci) na vyber/nastaveni velikosti sektoru/clusteru zapomente), lepe 128kb/sektor a optimalne 256kb/sektor.....
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-02 12:52:39
avatar
Tenhle typický argument fandů SSD je totálně mimo. Zapínám PC jednou, vyjímečně 2x denně. Když je den blbec tak opravdu vyjímečně 3x denně. Ještě sem uploadni to video jak zapínaj 50 programů na raptoru a SSD - taky dost v reálu využitelná situace. Mě zajímá kapacita a rychlost - pokud ty obhajuješ SSD kvůli rychlosti, tak já budu obhajovat ještě rychlejší ramdisk co v reálu má taky mnohem menší kapacitu - něco jako rychlé SSD 160GB vs. o něco pomalejší velociraptor 600GB.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-02 15:59:52
avatar
Tak ono jde o to, že systém má pak celkově mnohem nižší odezvu. Všechno co mam na SSD startuje doslova okamžitě.. Startovat třeba PhotoShop z klasického HDD neni zrovna nejrychlejší. Tady kliknu a za 5 vteřin můžu pracovat.

Stejně tak načítání her, BFBC2 po posledním patchi, takřka okamžitě..

SSD jsou budoucnost.. jen musí trošku zvýšit kapacitu (proto mam taky 1TB SeaGate ).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-02 18:04:30
avatar
jo to rychlejsi spousteni aplikaci a nacitani her a vseho je sice rychlejsi nez na klasickym disku (i kdyz na pomalost si zrovna ani na klasickym disku nemuzu stezovat) ale tady uz je problemem kapacita. nainstalujes si tam OS, jednu dve hry a photoshop treba s premierou a koncis. i kdyz na druhou stranu je zas fakt, ze pro toho kdo ma na photoshop je ssd za pakatel...
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-02 17:11:36

sice som zabudol, ze ty nespustas ziadne aplikacie proste sa nabootujes a pozeras len fotky a rychlo preklikavas mp3 tak to hej to radsej velociraptor potom .... o nieco pomalsi velociraptor je to k smiechu take daco napisat, to ako keby som napisal ze ferrari je o "nieco" rychlejsie ako skoda fabia ....sice ked si chces pocas spustenia par fakt poriadnych aplikacii uvarit a vypit kavu tak jasne preco si nekupit velociraptor kurnik ja hlupak! ved ja mam rad tak kavu!
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-02 18:09:52
avatar
No nepřeháněj. Pomalost dnešních 500GB/plotna HDD není vůbec otravná. A raptor je ještě o něco rychlejší. Programy spouštím, ale nejsem magor co spustí 50 programů během pár minut. To je totiž sport majitelů SSD - aby si zdůvodnili koupi předraženého prdu, tak 100x denně bootují a neustále zapínají a zavírají programy a to pořád dokola. Bohužel v reálu člověk zapne program a něco v něm nějakou dobu dělá. Zapne např. word a vzhledem k tomu, že v něm píše třeba 15 minut, tak dobu zapnutí neřeší. A věř tomu, že hodně lidí zapne program a dělá v něm mnohem déle než 15 minut. Hru taky zapnu a vzhledem k tomu, že v ní strávím minimálně 20 minut, tak super boží rychlé spuštění díky SSD mi je tak nějak jedno. Plotna to zvládne o něco dýl - kdo by to vzhledem k hernímu času řešil...

Jen nám vy fandové SSD zaplaťte vývoj lepších řadičů a menších technologií výroby čipů. My "plotňáci" potom jen slíznem smetanu - čekám tak možná za 2 roky . Do tý doby je tady spoustu atraktivnějšího a vyladěnějšího hardware.

PS: Ty moje MP3 by se ani na tu tvoji chudinku SSD nevešly. 64GB je fakt málo na něco víc než jen OS a pár základních programů.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-02 23:04:40
avatar
Myslim si, že nikdo rozumnej nepoužívá SSD k uložení MP3 (je to naprosto zbytečný). Ale přehrávač na něm hozenej mam.

Mě jede normálně víc programů najednou, obvykle grafických, protože holt mam ten zvyk využívat jen určitou část každého.

Těch 40GB co mam mi přijde dostatečné.. Možná si neumíte nastavit OS na SSD. Moje Win 7 mají 13GB. Což znamená, že mam nějakých 24GB na cokoliv dalšího chci.. A to neni zas tak málo (za předpokladu, že hrajete hry, tak ano.. jinak ne, vejde se do toho docela dost programů).

Každopádně, z těch 3 litrů stojí ten SSD za každou korunu.

Velociraptory jsou sice rychlý, ale rozhodně ne tichý. Navíc, než sem měl SSD, tak sem měl ještě lepší řešení než je Velociraptor a to serverový SAS disk s 15k otáčkama.

Rozdíl mezi SAS 15k a základním SSD už opravdu není.. akorát to jak je to uřvaný vám poleze pěkně rychle na nervy.

No nic, přesvědčovat někoho o výhodnosti SSD nemá smysl, tahle diskuze je evidentně na téma "kyselé hrozny". Když na to nemáte, tak aspoň nedržkujte jak se to nevyplatí.. Začíná to být mírně hloupé.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-02 23:23:41
avatar
Citace:
No nic, přesvědčovat někoho o výhodnosti SSD nemá smysl, tahle diskuze je evidentně na téma "kyselé hrozny". Když na to nemáte, tak aspoň nedržkujte jak se to nevyplatí.. Začíná to být mírně hloupé.


Bohužel na oslavné ódy zatím SSD nemá - narozdíl od jiného hardware. Argument typu "kdo kritizuje SSD tak na něj nemá" v reálu neobstojí.

"kyselé hrozny"
Asi jo. Čekal jsem od SSD rychlejší nástup.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-02 18:07:03
avatar
na co bych proboha mel spoustet par fakt poradnych aplikaci zaraz?abych se udelal u toho jak je super rychle spusteno a jak mam to ssd rychly???nebo co sou podle tebe ty fakt poradny aplikace?
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-02 19:50:50

uzavrime to HAWK! kazdy je spokojny s tym co je ....su aj podstatnejsie veci
lBakYl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Diky 2010-05-12 08:00:30
avatar
Ahoj Tome, chtel jsem Ti podekovat za dobry clanek. Dlouho jsem cekal na podobne porovnani na DD. Az se to trochu zlevni, koupim to. Jen tak dal
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!Pondělí, 23 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 436x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?Pátek, 20 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2069x
Komentářů: 4
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!Čtvrtek, 19 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1240x
Komentářů: 0
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.Úterý, 17 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1404x
Komentářů: 3
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PC
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PCPondělí, 16 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1072x
Komentářů: 0
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Pátek, 13 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1495x
Komentářů: 0