Intel Pentium D805 – dvoujádro pro lidi - Taktování Tisk E-mail
Napsal DigitalDooM a redakce   
Pondělí, 10 duben 2006
Přejít na obsah
Taktování
Taktování
Testy I
Testy II
Zhodnocení

 

 

 

 

Závěr:

    Sice je naším hlavním testovaným Pentium D 805, ale jeho zhodnotím až nakonec. Nejdříve bych ještě rád poukázal na další graf, který ukazuje spotřebu naší sestavy s jednotlivými CPU. Měřili ve stavu kdy CPU byl 100% využit a naše GK X1900XT byla v klidu, chtěli jsme alespoň trochu nasimulovat spotřebu průměrného PC s těmito CPU ve 100% stavu se vším všudy. Hodnoty berte orientačně, na každé sestavě budou jiné. Důležité a přesné by však měli být ty rozdíly mezi jednotlivými CPU!

spotreba

 

      Z grafů vidíte že Intel není žádný šetřílek, spotřeba tedy vůbec není přiměřená výkonu, který nabízí, a dokonce ani vlastně Prescott vyrobený 65nm, v případě 9xx, zrovna velké zlepšení nepřinesl. Navíc musím upozornit že 805 a 820 nemají šetřící utilitu Intel speedstep. Někdo si řekne že těch pár wattů nehraje roli, ovšem při dlouhodobějším stálém provozu PC se to už dost, v případě Intel, může prodražit. Do grafu jsem neuváděl testy Intel 920ky@4,20GHz a tak vám prozradím že v jeho případě nám spotřeba ukazovala neuvěřitelných 315W a to prosím s GK v klidu, takže pokud bych dejme tomu k tomuto CPU dal velice žravou X1900XTX měli by s tím již co dělat opravdu kvalitní a drahé zdroje.

Aktualita:
   Nedávno se objevila zpráva od Intel, kde se uvádí, že Intel chystá pro Pentia D9xx novou revizi jádra. Dokonce byla uvedena na můj vkus až příliš optimistická čísla. Konkrétně by se měla tepelná ztráta snížit ze současných 130W na 95W. Dále by mělo mít nové jádro revize C-1 (CPUID by mělo být F64) vylepšenou tzv. Enthenced HALT State (vylepšené zastavení). Tato změna by se navíc měla týkat i jednojader řady Pentium 6x1 (631,641,651 a 661). Celé to vypadá velice optimisticky, uvidíme jaká bude skutečnost.

   Když už jsem u zdrojů, tak se celkem často u prodejců, při dotazu jaký zdroj k 805ce, objevuje hláška typu:  ,,potřebujete kvalitní 8pinový zdroj“. Nedávno se mi stalo, že jednomu kamarádovi, který si 805ku za 4000,- chtěl do nenáročné sestavy pořídit,tak mu v jednom nejmenovaném kamenném obchodě podstrkovaly s vážnou tváří zdroj za 3000,- s 8pin se slovy, že je to prostě nutnost. Tak celá věc se má tak, že nutností je kvalitní zdroj, to bez debat. Ale úplně postačí standardních proporcí. Tj. ATX 2.0 2x12V silná větev. Ale samo sebou s takovýmto zdrojem nemůžete čekat výrazné taktovací výsledky a také pro silnější sestavy to už není. A neřešte redukce a další nesmysly, stejně jako vám ve 24pin desce pojede 20pin zdroj (20pin zdroje už se snad ani neprodávají), tak vám v 8pin ATX pojede 4pin ATX. Redukce je nesmysl, neřeší vůbec nic. Pro slabší PC osazené 805kou a trochu přetaktované tedy stačí bohatě zdroj kolem 1500,-. Pro silnější sestavy a větší OC je snad samozřejmostí onen výše zmíněný kvalitní a silný zdroj formátu ATX 2.2 s 8pin napájením CPU.

 

Celkové zhodnocení:

    Co říci o testovaných CPU a výsledcích testů? To, že dvoujádra nastupují a to je bez debat. Intel se na tomto trendu snaží správně vydělat a nabídnou cenově přijatelné dvoujádro. Bohužel ten výkon, ač je za nabízenou cenu skvělý, není zase při větším zkoumání tak úžasný, a Intel tak těží vlastně z toho, že AMD nenabízí nic srovnatelného. A tady se chci trochu zastavit malou úvahou, protože se mi trochu zdá, že u AMD se zaspalo a nevyužilo se všeho, co trh žádal a nabízel.  Trochu mě mrzí že AMD dávno neuvedl dvoujádro ze slabších jader než je X2 3800+ a tím pádem za nižší cenu, protože pokud se pořádně podíváte na testy, tak je jasné, že kdyby existovalo dejme tomu dvoujádro X2 3400+ (2x1,8GHz 2x512kB) s cennou řekněme 7000, s DPH, byl by to naprostý trhák. Jenže na kdyby se nehraje a musíme brát to, co je. Takže v kategorii levná dvoujádra vlastně žádná konkurence a tím pádem výběr zatím neexistuje, protože nejlevnější co AMD nabízí je X2 3800+ za min 8500,- s DPH, což levné není. Zatímco Intel má pod touto cennou dvoujádra dokonce tři: za 4000,-(805) a 7500,-(končící 820 a stávající 920). Škoda přeškoda hlavně pro nás, jako zákazníky.
  Z testovaných dalších CPU bych chtěl poukázat na cenově, výkonově a taktovatelsky zajímavé právě druhé nejlevnější dvoujádro. Moderní 65nm Pentium D 920. Výkonově dokonce občas prohraje se starším 820, ale někde je zase lepší a hlavně má Speedstep (úsporný režim) a jde mnohem více taktovat.

   Nás však nejvíce zajímal právě Intel Pentium D805 a tak se dostávám k jeho hodnocení. Intel rozhodně zaslouží pochvalu za vydání takovéhoto levného dvoujádra, jednak tím, že ten výkon, v pro dvoujádra optimalizovaných aplikacích, je parádní a hlavní pochvala je za cenu, za jakou nám ho nabízí. Nemyslím si, jako někteří, že Intel 805ky dotuje, to určitě ne, prodává skoro výběhovou technologii, jejíž výrobu má  dobře zvládnutou, navíc výrobní náklady jsou v řádech max. desítek dolarů. Intel tímto produktem nemá konkurenci, protože AMD nám k naší a jeho smůle nenabídl podobný produkt. Jak však zhodnotit výkon 805ky? Opatrně! V optimalizovaných aplikacích je to dvoujádro a je tedy značným přínosem, v neoptimalizovaných je ovšem pomalé. Přesně tak, jak se na jeho parametry očekává, taktováním sice ledascos dožene, ale za cenu ještě vyšší spotřeby a stále nepřesvědčivému výkonu jednoho jádra proti konkurenci. Ale stále máte pro dvě činnosti dvě jádra k dispozici.Navíc 805ka rozhodně není herní procesor. Negativem je jeho spotřeba a absence Speedstepu a v tuto chvíli i velmi nízký výkon ve hrách. Kam toto dvoujádro doporučit? Pro ty, co chtějí luxus dvoujádra za příjemnou cenu, přičemž využijí ho hlavně v pro něj optimalizovaných aplikacích, zároveň se ale smíří s jeho menším výkonem na jedno jádro a vyšší spotřebou. 805ka si však od nás určitě zaslouží hodnocení poměr cena-výkon, je to dvoujádro za 4000,- a to se prostě počítá :).       

  

 

 
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.
Komentáře
Přidat Nový
sid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pochvala 2006-04-10 08:46:31

pochvala za pěknou recenzi, do testu mohlo být zařazeno třeba i enkodování mpeg2 videa, třeba Mainconcept či jiný enkódér, ale přesto pochvala
Treglis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pochvala^2 2006-04-10 09:56:54

Pridavam se s pochvalou. Je to snad prvni web, kde se konecne porovnali srovnatelne procesory Intelu a AMD, ktere jsou momentalne zakazniky asi nejzadanejsi.
Pokud budou clanky vedeny v podobnem duchu, tedy prakticke testy a srovnani "lidsky" dostupnych HW komponent (mainstream), tak si myslim tento web ziska velke jmeno a oblibenost. Takze drzim palce at v tomto tempu vydrzis a nevzdas to.
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-04-10 11:14:37
avatar
Článek paráda jenom by možná chtělo tabulku kde by bylo uvedeno výkon na wat vim že tu je všechno uvedený ale u tý spotřeby celý sestavy by to bylo zajímavý jaký CPU má nejvýhodnější poměr spotřeba výkon (brano treba na celou sestavu třeba podle výsledků ze sandry)
Pulec1337 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cool 2006-04-10 13:29:18

Peknej clanek. Sam mam D805 bohuzel MSI mATX. Zkousel jste nekdo ho pretocit ve windowsech treba clocgenem ???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AUTOR 2006-04-10 14:01:05
avatar
[B]děkuji za kladné odezvy, ano v nastoupeném trendu budeme pokračovat, zajimavé články vždy pondělí-středa-pátek (více není zatím v našich silách - mých), preferujeme právě praktické testy produktů pro normální lidi ..

testy videa lze provádět ve více programech já sem zvolil xvid, v ostatních to bude více méně výsledkově podobné.

Poměr výkon-watt ... no já nevím jestli je to zapotřebí zase hádat se o každý watt není třeba a navíc je asi jasné, že opteron144@FX57 nebo i X2 je natom v tomto ohledu jasně nejlépe...

Ano zkoušel jsem to přetočit i ve winnech, lze to více méně na stejné hodnoty jako biosem, ale stále platí nutnost kvalitní desky a hlavně kvalitního zdroje pokud chcete dosahovat opravdu vysokých výsledků ...[/B]
jfrlbc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hry podporující dualcore 2006-04-10 14:23:11

Dobrý den,
škoda že mezi herními testy chybí hra podporující dualcore. Např. Quake4. Jinak je to moc dobře napsaná recenze, přístupná pro širokou, i laickou veřejnost. Jen tak dál.
Rentigo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3DMark 2006-04-10 18:25:49

„Prvním teoretickým testem je známý PCmark 05. Ten je dělaný tak, že používá spousty podprogramů Microsoftu, které byly dříve optimalizovány pro Pentium, je zde velký vliv SSE3 instrukcí a další záležitosti využívané a dobře fungující na Intel CPU.“

I kdyby byly ty programy pro Intel optimalizovany, bylo byla by to vyhoda, která by mela byt zohlednena, protože aplikace, z kterých se sklada PCMark, jsou realne a bezne se pouzivaji. Nicméně PCMark používa knihovnu DLL kompilátoru Intel C++ Compiler, a to je ten důvod, co zvýhodňuje Intel CPU.

Jinak byl test zajimavy, a vím, ze tento web a testy (zvlašte pokud ses na to sam) daji hodne zabrat, tak jsem zvedav, jak to bude vypadat v budoucnu. Drzim palce.
JakubL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dualcore hry 2006-04-11 15:34:18

Také bych rád viděl test v nějaké dualcore hře, jako Quake4, když už teda testuješ dualcore.
FaZZy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Super Pí 2006-04-23 22:50:11

zajímalo by mě jak byna tom byly procesory při výpočtu pí
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AUTOR 2006-04-24 12:22:12
avatar
[B] - v budoucnu to bude vypadat pořád lépe, jak pevně doufám a dělám pro to maximum ...

- Dualcore, jak už jsem uvedl na forech, krom Q4 se special patch jiná hra pro dvoujádra není, takže nemám, jak ověřit výsledky že měřím dobře ... takže až budou hry pro dvoujádra budou i testy

- Super Pí: já věděl, že jsem něco zapoměl ... hmm tak až budu mít na testy jiný CPU tak to doplním i o tenhle test pár jich tu v přípravě máme [/B]
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rozpolcene dojmy 2006-04-26 11:24:45

Intel sice udelal velke kroky dopredu ale po pravde me nenapada proc tento CPU koupit, protoze cena V TMOTO pripade neni vse. Myslim si ze UZITNA hodnota vs cena opravdu neni vysoka. Ano, mozna tak misto celerona dobra DOCASNA nahrazka, jelikoz VYJMA 2xCPU nic NENABIZI. K cemu je FAMOZNI OC kdyz po OC to zere jak tank a strili jak pistole i kdyz o ni tvrdite ze ma 75mm kanon... :? Chci tim rict ze to je spise kancelarsky CPU a taky tomu odpovida cena. Na to to bude investice opravdu dokonala, bohuzel vsak nic jineho uzitecneho protoze MUSIM brat v potaz technologicky STAROU architekturu, STAROU sbernici a TOMU odpovidajici vykon. Je to nejlevnejsi dual na trhu ale ja bych ho nechtel. Je to divnej meziksicht a nedivim se ze AMD chce udrzet uroven. Pokud ma dostatecnou vynosnost na 2x3800+ NEMA duvod nabizet v oblasti DUALU neco horsiho, sam jste to temito testy prokazal. Dnes clovek premysli aby jeho investice byly co nejvic univerzalni a na provoz lacine, opravdu si nemyslim ze DNES skoro nikdo NEDELA se zvukem, videem, hrama, navrharskejma prostredima atd atd atd.... Ovsem pokud to bude mit za dusledek ze AMD snizi cenu nejslabsiho duala na 6k a min pak muzem prohlasit, tento Intelackej dual mel pro nas VELKEJ prinos..... ;)
Ossis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - D930 2006-04-27 15:45:45

No tak koukám, že intel zlevňoval, takže D930 za 6.3 je takřka bezkonkurenční...
Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AUTOR 2006-04-27 16:48:25
avatar
Ano ceny se hýbaly a 920 se trouchu vyšplouchla, pokud nemá CC v ceníku chybu, tak asi nikdo nekoupí 920ku s 2,8Ghz za 6200,- když 930ka s 3.0GHz stojí 6300,- ... z těchto posunů máme samozřejmě jako zákazníci rádost, a jelikož v ruce stím přišla i nová revize zmíněného procesoru, v nejbližší době se na něj v nějakém testu mrkneme .... Každopádně konkurenci tyto CPU nemají vlastně žádnou, AMD s cenami stávajích X2 nic nedělá a do příchodu sAM2 asi ani nic neudělá ...
Ossis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CZc 2006-04-27 16:53:37

Chybu tam nemá, protože za podobnou cenu ho má i alzasoft, to by pak byla velká náhoda.
latal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jak mohu pretaktovat s biosem 2006-05-02 20:31:01

dobry den, mam procesor D805 a rad bych pretaktoval, ale ma deska od INTELU lepe receno bios, ktery na ni bezi mi to nedovoli... Neni tam nikde moznost nastaveni frekvence. Zkousel jsem uploud novejsi verze, avsak bez vysledku. Je mozne ze se tak Intel sam chrani proti pretaktovani? Co mam v takovem pripade delat? prosim poradte... existuje nejaky program kterym se da taktovat primo z windows?

diky diky diky za radu...
Hurvajs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - teplota D805 2006-05-08 21:18:45

trapim se s teplotou D805 na desce ASUS P5WD2E-Premium. Uz jsem sundal 2x chladic ( Zalman 9500), znovu namazal, usadil a hreje to porad stejne. V BIOSu teplota CPU 50C, ve Win + - to samy.. Nevim, cim to je, kdyz bezne je tento CPU v klidu na 33C.. a teprve pri OC jde k 50ti.. :sigh
Jediny, na co jsem prisel bylo to, ze deska na vychozim nastaveni BIOSu davala do CPU nejak moc Voltu a hralo to jeste vic. Musel jsem v BIOSU nastavit 2,275 V aby pak ve Win ukazovalo 1,3V - tedy presne to, co CPU potrebuje.. Ale tim jsem jen snizil teplotu z 55-60 na tech 48-50C, coz je furt ale nejak moc. ( Krom BIOSu mereno v nekolika utilitach - Asus Probe, SpeedFan atd..). Neporadil by mi nekdy mazany, kde je mozna chyba? :cry
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AUTOR 2006-05-08 22:43:19
avatar
Zkusil bych update biosu, protože to je nestadardní chování, také je možnost, že špatně měří senzor, ale u ASUS by to bylo divný ... zkus ten bios nahrát novej pokud to nepmůže oobrátil bych se na servis ...
Hurvajs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-05-09 09:45:36

Pri prvnim spusteni a zjisteni tech teplot jsem nahral BIOS 0405_beta ( vysledky stejne) a vcera novy BIOS 0501 a opet stejne hodnoty. Zkousel jsem v BIOSU AUTO hodnoty u nastaveni Ai Overclocking, vysledkem byla spise vyssi teplota - deska v tu chvili dava do CPU vic nez 1,4 V.. Takze jsem nekde musel dat hodnoty man., tak, aby VCore bylo max. 1,3V. Sahnu na to rukou, tak je to to tesne u CPU teplejsi, nez "lidskych"36C, zaroven je to ale vyrazne chladnejsi, nez chipsed a GPU.. Servisem myslis reklamaci? A ted ceho, desky, nebo CPU? ( nemam moznost CPU zkusit v jinem kompu.. Komponenty jsou ani ne mesic stare.. takze v zaruce, ale to martyrium posilat to.. :cry ) Dik za napovedy..
Libich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - D805 2006-12-02 21:54:06

Tak jednoznačně pozitivní krok Intelu začal právě s tímto dual core procesorem, sám sice nebyl nejlepší a hodně po přetaktování hřeje, ale právě to donutilo postupně zlevnit i AMD a zlevnění 9xx teprve, i když až Core2 Duo zasadil ránu, bohužel levná verze Core2 Duo nakonec na trh nepřišla.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-03 22:16:52

souhlas
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-03 22:20:14

souhlas
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 478x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 315x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 872x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6