Megatest: AMD Phenom 9600 Black Edition – vše o AMD K10 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Středa, 30 leden 2008
Přejít na obsah
Megatest: AMD Phenom 9600 Black Edition – vše o AMD K10
AMD K10 - 10 stupňů technologie
Testování - co budeme testovat
Herní Testy
Praktické Aplikace
AMD Phenom - výkon ovlivněný operační pamětí
AMD Phenom B2 revize - chyba TLB (errata #298) nafouknutá bublina
AMD Phenom 9600 Black Edition - Taktování AMD Overdrive
AMD Phenom 9600 Black Edition - Závěr a hodnocení

 

 

 

 

 

 

  •  AMD Phenom - Závěr a hodnocení

    Tak už známe a víme skoro vše o procesorech AMD Phenom, takže jak to shrnout? Z testů a závěrečného hodnocení a sčítání jsem zcela záměrně vynechal všechny teoretické benchmarky, jako různé Sandry, PCmarky, Everesty, 3Dmarky atd. Překvapilo mě totiž to, že na internetu takřka nenajdete test, kde by tyto teoretické benchmarky nebyly v převaze. Přitom kdo je v praxi používá. Navíc je mnohé servery započítali do konečných hodnocení.  Protože mnohé teoretické benchmarky měří značně pochybným způsobem, jsou celkové praktické výkony notně zkresleny. Proto z testování a souhrnného hodnocení vynecháváme všechny tyto teoretické testy a soustředíme se jen na praktické testy. Jak je to tedy s výkonem současným procesorů?

celkovy-vykon

Pokud jste si prohlíželi mnohé testy nových AMD Phenom a oddělili teoretické benchmarky od praktických testů, výsledky pro vás nejsou překvapivé. Častý názor, že AMD je dnes nějak výrazně výkonem zaostávající, se v praxi v běžných cenových hladinách vlastně příliš nepotvrzuje. Dnes máme totiž problém v tom, že skoro neexistuje slabý procesor. Mluvme ale konkrétně ...

cena

AMD Phenom vs Intel QuadCore - na stejných frekvencích se tyto procesory výkonově neliší. Záleží na aplikaci, někde je lepší ten, jinde onen. Celkově mají i srovnatelnou spotřebu. AMD 9700 na 2,4GHz je konkurence k Intel Q6600 na 2,4GHz, je však v průměru o něco dražší. AMD to dohání modelem 9600 black edition, který je o 1000 korun levnější, jen o 100MHz pomalejší, ale má otevřený násobič pro snadné dotaktování. Nejlevnější čtyřjádrový procesor na trhu je Phenom 9500 na 2,2GHz. Za 4750 korun s daní je to zajímavá volba v případě, že používáte optimalizované programy. Celkově však trochu výkonově zaostává, i když je v průměru našich testů je silnější než AMD X2 6000+ na 3,0GHz a jen o málo slabší než Intel Core 2 Duo na 2,8GHz, jenže tyhle dvoujádrové procesory jsou levnější.      

CPU-2       

AMD Athlon X2 vs Core 2 Duo - Mnozí také považují starší AMD Athlon X2 za nějaké slabé procesory, které je třeba urychleně nahradit. Ano, Intel Core 2 Duo jsou na stejné frekvenci rychlejší a dnes také v podobě 45nm výrazněji úspornější. Nepochybně i pro toho, kdo výrazně taktuje, jsou lepší volbou. AMD Athlon X2 končí někde kolem 3,4GHz. Nové 45nm modely Intelu dokáží jít před 4,0GHz. V tomto případě skutečně AMD nemá ve srovnání výkonu žádnou šanci. Problém zde je však ten, že pokud jde třeba o hry, tak vyšší takt procesoru neznamená automaticky znatelný přínos výkonu. Navíc většina lidí netaktuje a v tom případě Intel prodává nejvýkonnější Core2Duo na 3,16GHz a AMD model X2 6400 na 3,2GHz.

cena-vykon

   Jak se má situace v poměru cena-výkon, naplno odhaluje graf. Ačkoli Core 2 Duo má vyšší výkon, není to o tolik, aby to při vyšší ceně znamenalo lepší poměr cena-výkon. Intel tedy nabízí vyšší výkon, ale nechá si za něj tradičně slušně zaplatit (některé věci se prostě nikdy nezmění :) ). AMD Athlon X2 ale naproti tomu stále nabízejí výkon sice o něco nižší, ale podstatně levněji. Současný problém totiž je, že i procesor za necelé 2000 je výkonný herní i multimediální CPU. V současné době příplatky na výše taktované procesory bez ohledu na značku, nejsou cenové výhodné. Znatelný praktický výkonový zisk je často jen v podobě několika zanedbatelných FPS či sekund, za které zaplatíte tisíce korun navíc.

  • Závěr

    Pokud bych měl brát celou záležitost s výběrem a nákupem procesoru rozumně, pak dnes neexistuje pro valnou většinu lidí, včetně hráčů, rozumný důvod utratit za procesor více než 2500 korun. Zkrátka dražší procesory se nevyplatí a nevěřte různým umělým testům. V praxi v domácnosti užívaných aplikacích jsou dnes rozdíly minimální, ale o to větší jsou příplatky. Slušný dvoujádrový procesor na frekvenci 2,4GHz je výkonný až až. AMD X2 má stále poměrem cena-výkon navrch nad Core 2 Duo.  

AMD-Phenom-4

    Pokud bychom tedy již uvažovali o dražších procesoru se smysluplným přínosem výkonu, pak bych doporučil uvažovat až o čtyřjádrových modelech. V tom případě bych dnes uvažoval jen o dvou modelech: AMD Phneom 9600 Black Edition a Intel Core 2 Quad Q6600. Cenově se vyplatí nejvíce v optimalizovaných aplikacích, typicky třeba Video nebo 3D rendering, ale i třeba nové optimalizované hry, nabízejí i s nižším taktem podstatně více výkonu než dvoujádrové modely taktované třeba až do aleluja. AMD Phenom je výkonově i spotřebou na stejné frekvenci zcela roven nabídce Intelu, dokonce v tomto případě je stejná i cena (9700 2,4GHz vs Q6600 na 2,4GHz). Nejlevnější čtyřjádrový procesor Intelu Q6600 je ale i dnes stále skvělou volbou, na paty mu však konečně šlape alespoň nějaká konkurence. Právě Black Edice Phenom 9600, který je sice celkově o něco slabší, ale je také levnější. Pokud ale plánujete více taktovat přes 3,0Ghz, je však dnes volba stále jediná - Intel Q6600.

  • AMD Phenom

  Pokud bychom měli zhodnotit naše setkání s AMD Phenom, pak musíme říci, že Phenom rozhodně výkonově nezklamal. Ani cenově na tom není špatně. Intel sice za pár týdnů uvede 45nm modely svých QuadCore, které ale budou mít stejné frekvence, což znamená, že AMD bude výkonově nadále stačit. Problém ale bude spotřeba, která u 45nm Intel rozhodně bude výrazně nižší než u AMD. Cenově také budou možná 45nm Intel QuadCore ležet o něco níže. AMD Phenom v současné době s dostupnými modely dokáže soupeřit jen s Q6600. Pravda ale je, že více většinu potencionálních zákazníků ani nezajímá. Už tyhle procesory za 6000 korun jsou dnes dost drahé a platit dvojnásobek za 3,0GHz modely je dost hloupost. Zde už jde hlavně o prestiž a AMD se do boje na nejvyšších příčkách zapojí až po možnosti dosažení frekvencí kolem 3,2GHz, kde nabídka Intelu končí. To ale nepůjde se stávající B2 revizí. AMD dnes současnými Phenomy nepřesvědčí část výrazně taktujících zákazníků. Utilitu na taktování má sice pěknou a funkční, ale taktovací potenciál procesorů je výrazně nižšší než konkurenčních procesorů Intel a to nezachrání ani nižší cena. Pokud ale vynecháme taktování, pak jsou procesory AMD Phenom nadějnými pokračovateli úspěšných Athlonů X2, které stále směle konkurují i mnohem mladším Intelům. AMD Phenom jsou stejně dobrými kandidáty na nákup jako procesory Intel, což je dobrá zpráva pro udržení konkurenčního boje. AMD ale na Phenomech čeká stále hodně práce.  

AMD-Phenom-2

   Uvažujete-li o nákupu AMD Phenom, pak je horkým kandidátem model 9600 Black Edition. Pokud neplánujete masivní taktování, nabídne vám stejný výkon, jako konkurenční Intel ve stejné cenové hladině a na stejných frekvencích. Nemusíte se bát ani takzvané chyby errata 298 v B2 revizi. Zbytečně nafouknutá a ničím výjimečná bublina, která se 99,9% z nás vůbec netýká. AMD Phenom je plně funkční, konkurenceschopný a výkonný procesor, který není o nic horší než nabídka Intelu. Bohužel ale také není v současnosti o nic lepší nabídkou, ať výkonem, spotřebou nebo cenou, což nám rozhodování zrovna neusnadňuje. Uvidíme, jak si povedou tříjádrové verze, které AMD vydá za měsíc. To už bude z hlediska konkurence a výběru zajímavější.

Za zapůjčení AMD Phenom 9600 Black Edition

děkujeme společnosti AMD

AMD-logo

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Virtualizace ? 2008-01-30 18:10:39
avatar
Já vim, že se tu najde dost lidí co mi napíše: vygooglit, ale chci se zeptat co je ta virtualizace lidsky řečeno? Na PC hraju především hry, koukam na filmy, posloucham muziku a dělam do školy protokoly, takže prd budu rozumět, když si někde najdu nějakou stránku kde mi vyhoděj dvacet faktů a tři tabulky s infem o kterym vim taky houby... Dík za odpověď
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 18:16:09
avatar
zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Virtualizace
Anonymní  2008-01-30 18:29:41

přečti si mail.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-09 13:27:19

Zeptám se jako blb, ale sichr je sichr.
"Virtualizovat lze na různých úrovních, od celého počítače (tzv. virtuální stroj), po jeho jednotlivé hardwarové komponenty (např. virtuální procesory, virtuální paměť atd.), případně pouze softwarové prostředí (virtualizace operačního systému)." --> tenhle problém se určitě na 100 % netýká virtuálních CD/DVD mechanik, right? Např. při použití Alcohol 120 % či nějakého jiného podobného softwaru...
Anonymní  2008-01-30 18:22:46

Virtualizace je perfektní věc. K tomu je třeba aplikace zvaná Virtual machine neboli virtuální stroj. Do něj si můžeš náhrát celou řadu operačních systémů, které ti pak běži v okně hlavního OS. V kanceláři takto mám nainstalované Windows XP. Pracuji v openSUSE, a když potřebuji něco z Widlí, spustím virtualBox a v něm virtální počítač s windows XP. Na toto téma přípravuju článek.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 19:41:55
avatar
Tak to se tesim na clanek Virtualizaci sem nikdy osobne nezkousel a nemam s ni moc zkusenosti, tak se aspon neco dozvim

Mimochodem pekny test Phenomu, je dobre si udelat jasno o tom jak na tom je. Akorat skoda, ze AMD prichazi tak trosku s krizkem po funuse... ale tak on ten vyvoj urcite netrval tak dlouho protoze by AMD spalo, ale proste byl narocny. Dle meho nazoru do par let zuzitkujou tuto narocnou technologii v budoucich procesorech.
quarterback [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ceny 2008-01-30 18:31:35
avatar
tyhle ceny phenomů jsou hodně přehnaný vždyť 9500 se dá sehnat za 4200,- a 9600 za 5300. Jinak super recenze a dik ze ste udelali jasno kolem ty chyby errata298
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bezva 2008-01-30 18:36:31
avatar
Konečně je jasno v té chybě. Je fajn, že se běžně neprojevuje, lidé skutečně operační systémy nevirtualizují a tak je ona chyba nemusí trápit :-).

Kdybych teď byl AMDčkář, asi bych zběsile nakupoval ony ultra levné Phenomy a vydělal na tom mediálním poprasku ohledně chyby.
Anonymní  2008-01-30 18:54:19

Ony zas tak levné nejsou. Jak říká DD:

AMD 9700 na 2,4GHz je konkurence k Intel Q6600 na 2,4GHz, je však v průměru o něco dražší.

Takže nevím nevím. Q6600 je ochlup levnější a taky výkonější. A to nemluvím o záladních deskách.
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zajímavé je 2008-01-30 18:57:14
avatar
že 9600 Black Edition je stejně drahý/levný jako obyčejný 9600
Anonymní  2008-01-30 19:11:25

teď se dívám do ceníku, a 9700 j o 500,- dražší než konkurent Q6600. 9600Black Ed. je pak o 500,- levnější než Q6600. Ale je pomalejší. Musel by se nataktit.

Mimo to budeme-li taktovat, AMD není k ničemu. Black edition je marketigový tah. K čemu mi je volný násobič, když ho nemám kam pořádně zvednout. budme muset počkat na B3
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pěknej test 2008-01-30 18:54:35
avatar
docela mě překvapilo, jak jsou Phenom a Q6600 vyrovnaní ve výkonu mno tak ještě to chce aby šlo taktování přes 3,0 GHz a máme krásně vyrovnaný souboj
Anonymní  - Virtualizace 2008-01-30 19:00:11

Tak s tou Virtualizací mě to pěkně štve. Bohužel kolem toho není úplně jasno. Co jsem četl já, tak se to týká 4 virtuálnmích strojů. To znamená, že s jedním virtuálním strojem by to neměl být problém. DD ale tady mluví obecně o virtualizaci, takže CPU padá i s jedním virtuálním strojem? Jak to teda je? Pro mě je to dost podstatná věc!

Jinak v ostatních testech na internetu Phenom skutečně zaostává. Zajímalo by mě, zda test proběhl s vypnutou TLB opravou. Nikde jsem to nenašel, asi špatně čtu
aPk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 19:20:10

Myslim, že určitě s vypnutou, když to DD tak odsuzoval..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 20:25:32
avatar
mě to tak bylo řečeno já se o virtualizaci moc nezajímám, takže jsem se o to zase tolika nezajímal ...
Noclaf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vyčůůůůrané :) 2008-01-30 19:30:20

Pročpak je poslední graf bez přetaktovaných kousků? A taky mi chybí důležité info, že nové Intely mají vyšší výkon než testované Core a jsou za stejnou cenu. Ale hádám, že to by nebyla dostatečně zeleně pozitivní informace.

Ale jinak vcelku pěkné.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 20:06:16
avatar
Jak chces porovnavat cenu pretaktovanych procesoru?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 20:29:06
avatar
to ale není pravda že nové Intely mají vyšší výkon než ty staré ... na stejné frekvenci je ten výkon přibližně stejný viz minulý test. BTW: navíc jestli jsi si všiml v testu je nové E8400 ;) .... BTW: pročpak je poslední graf bez přetaktovaných kousků??? a co by tam dělali, když si je v tom stavu nemůžu koupit? jak je mam ocenit?
Radek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotreba pretaktovanych 2008-01-31 08:52:32

No proc? Treba to myslel jako ja. Mne tam taky hodne chybi spotreba pretaktovaneho Phenomu, protoze prave uvazuju o koupi E8400 a nebo tohohle Phenomu a mohlo by to byt rozhodujici. POkud to vis, muzes to prosim te napsat aspon sem do diskuze?
Anonymní  2008-01-31 13:42:09

No. Black Edition je něco jiného než Klasický CPU. Přetaktování změnou násobiče není tak úplně klasické přetaktování. Samo AMD vyrobí Phenom jenom jeden, a podle kvality jim napevno přidělí násobič. A tak vznikne řada modelů, podle toho, jaký násobič dostala. U Black edition si můžeš násobič měnit jak tě napadne, takže z 9600 můžeš udělat třeba 9900, pokud je ten konkrétní kus tak kvalitní, že to snese bez zvýšení napětí....
Radek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-31 15:30:57

Ja tomu poradne nerozumim, muzes mne to vysvetlit? To znamena, ze kdyz to nasobicem zvednu, rekneme na 3.0ghz, tak bude porad stejna spotreba jako v pripade defaultnich taktu? Mam momentalne 4800ee a mam s tom problemy, delam s fotkama a potrebuju neco vykonnejsiho, tak jsme chtel Phenom, ale vcera jsem objeviil E8400 a tak vaham.
Anonymní  2008-01-31 15:36:10

No E8400 nemá konkurenci co se spotřeby týče. Představ si, že AMD vyrábí ultra úspornou řadu AMD BE-2300 až BE-2400 s max TDP 45W, a tyhlety 45nm Intely žerou ještě méně při 2násobném výkonu.

Obecně všechny modely Black Edition se dají taktovat bez změny frekvence sběrnice. Proto je totak snadné. Spotřeba samozřejmě bude vyšší s vyšší frekvencí. To je tak všude. Pokud nepotřebuješ 4 jádro (99% lidí ho prostě nepotřebuje) pak jdi do 45nm Intelu E8200 nebo E8400. U 4 jader je to rozhodování těžší. Ale pozor. Né každá AM2+ deska má v BIOSu volbu na vypnutí opravy TLB bugu!
Radek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-31 16:55:14

No ja nevim, jestli potrebuju 4jadro. Mam 2jadro jak jsem psal a proste se mne to nezda dost dobry, mam fotky treba 60-80mb velky a pc neni moc rychlej. Mam 4gb RAM a stejne nic. Ja bych pockal na Phenom revizi 3. Snad to nebude dlouho trvat. Takze deska je jedno a stejne bych musel kupovat novou. Na Tomshw jsem se dival a ve Photoshopu jsou 2jadra vykonnejsi, ale zas v tom testu co je tady, tak je videt, ze po pretaktovani je to 4jadro skoro stejny a nekde ma i navrch. Tak porad nevim.
Anonymní  2008-01-31 17:53:20

To bude tím, že Photoshop využije jen jedno nebo 2 jádra (nevím) a proto vyhraje CPU, který mávyšší frekvenci.

Každopádně. Phenom B2 bych si rozhodně nekupoval. Víc žere, menší výkon a ta virtualizace mě fakt straší. Nejde jenom o různé typy OS. Představ si, že pod Vistou dejme tomu spousta věcí nejde. Hodíš si XPčlka do virtuálního stroje a nainstauješ tam potřebné programy. 4 jádro je od toho, aby dělalo náročné věci. A práce s videem je jenom jedna z mnoha.
Radek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-31 17:54:44

No jo, to je mozny, ale co si ma pak clovek vybrat... Vsude se pise neco jiny a tak nevim-
Anonymní  2008-01-31 18:03:28

Základ je nikam nespěchat. Není třeba mít to nejlepší na trhu. Vzpoměň si, s čím si začínal na XPčkách v roce 2001. A kde byl HW v roce 2007? Vůbec nevadí být rok pozadu, protože SW se tak rychle jako HW nevyvíjí.
Druhá věc je jít na jistotu sa kašlat na to, zda je mi firma XYZ sympatická. Já mám momentálně socket 775, P35 chipset. Strčím do toho cokoli od nejúspornějšího CPU na trhu až po nejvýkonější. Kdybych potřeboval 4jádro, koupím Q6600. Pokud mi stačí dvoujádro, koupím E8200-8500. Jisté je, že vždy si budu mít co vybrat, a nebudu podtstně pozadu za AMD.

U AMD je to teďproblém. K8 je výkonově mimo. V náročných testech se to projeví a tak bojuje cenou. K10 jsou zatím nedodělky, a potřebují nové revize a snížit spotřebu. jistota žádná. Takže je to jednoduché. Pokud můžeš čekat, čekej. upgrade AMD nemá žádný smysl. B3 to možná vylepší. Pokud chceš upgradovat hned, kup si GigabyteP35 DS3 + Q6600 / E8200 / 8400 (podle toho jestli chceš 2 nebo 4 jádro) a hotovo. Vždycky to půjde taktovat tak o 50% minimálně bez změny napětí. Prostě jistota.
Radek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-31 18:20:01

No reknu ti to takhle. Samozrejme pamatuju, co bylo pred par rokama, ale ted je situace jina. Mel jsem porad AMD a loni jse, se hodne rozmylsel, jestli zustat u AMD a nebo vzit tehdy tusim Intel e6300, ale nechal jsem se zlakat radama znamych i testama , spotrebou a celkem toho lituju. 4800EE je proste slabsi na to co delam. Ja zpracovavam pomerne hodne fotek a potrebuju opravdu vykon. Takze ted shanim neco opravdu vykonnyho. Je ale pravda, ze to nemusim mit dnes, ale cim driv tim lip. Opravdu napriklad fotka prevadena z RAW do TIFF naprklad v Zoneru, trva hoooodne dlouho a to nedelam jednu. Zoner uz jsem kvuli tomu zrusil, ale ani v CS3 to neni o moc leosi, i kdyz se to zkratilo asi o polovinu, ale podle testu v CS3 na Tomshw, je Intel mnohem lepsi. Ted v tom Vasem testu s Phenomem uz to tak neni a jak jsem rikal, vzhledem k tomu, ze jsem mel zatim vzdy AMD, tak bych u nej tak nejak ze zvyku i zustal, ale potrebuju vykon a malou spotrebu. Jak dlouho ale cekat, kdo vi, kdy bude revize 3? Zatim jsem o tom od nikoho neslysel a navic jsem porad premyslel o tom, ze pockam na ty 4jadra od Intelu na 45mn technologii, vykon tam bude, spotreba bude taky nizka, ale jak dlouho se zase bude cekat, navic se nevyznam v tech jejich modelech? NIc jsem o tom nenasel. Nevis nahodou odpovedi?
Anonymní  2008-01-31 18:51:02

Jestli chceš Upgradovat teď, doporučuju toto:

základní deska: Gigabyte P35 DS3 Odkaz

CPU Intel E8200 nebo E8400 (podle toho kolik chceš investovat) Odkaz

Celkem to dělá cca 6000,- kč. 4jádro dnes asi nevyužiješ, třeba photoshop to neumí. A až ho za dva roky fakt potřebovat budeš, budou už úplně jiný CPU. Vysoce taktované dvoujádro se ti dnes hodí víc.

Obrázek

Já mám E4500 a jak vidíš, tak je na tom stejně jako nejvýkonější AMD

Prostuduj si tento test:

Odkaz

EDIT by DD: to by se to E4500 muselo sakra snažit odmyslíme-li si všechny teoretické benchmarky, tak v reálu je X2 6000+ o dost lepší. prostuduj si test pod kterým reaguješ ;)
Radek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-31 19:02:08

No jo, ale tam nejsou testy 4 jader a tady v testu DD je Phenom srovnatelny i v CS3 s E8400, tak proto me to porad nejak mate. CS vyuzije 2 jadra. Jak jsem rikal, nemusim to mit dnes, stejne E8400 nemaji skladem, jsem z Brna a v Praze jsou drahy. Rozuis, jde o to, ze v kazdym testu je neco jinak a jestli navic budou ty usporny 4jadra od Intelu za par tydnu a budou stat min nez q6600 a budou minimalne stejne vykonne, tak nema cenu kupovat E8400.
Anonymní  2008-01-31 19:29:38

je to jednoduché. chceš čekat? jsi ochoten čekat? Počkej. Nechceš čekat. Běž do E8200. To je dnes asi nejlepší koupě u Intelu. Má spotřebu kolem 27W v plné zátěži! To je špička!
Radek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-31 19:45:24

No ja bych i pockal, ale zalezi jak dlouho. nevis kdy priblizne by mohly byt ty Q9450? Pokud by byly minimalne stejne vykonne jako Q6600 a meli nizsi spotrebu se stejnou cenou, tak bych to koupil. ta deska co jsi psal staci? Neni lepsi ta s tim cislem 48?
Anonymní  2008-02-01 07:39:59

4jádroje 45nm Intely zatím nevyjdou. Intel tam má nějakou chybu, a tak pozdržel vydání. Vyšly jenom 2 jádra. Kdy vyjdou netuším, jisté je, že Intel nic netlačí, protože na AMD mu stačí více než rok stará řešení. Takže můžeš čekat měsíc, a nebo taky půl roku, kdo ví. To ti nikdo negarantuje. Je to stejné jako s Phenomy B3. Taky bůh ví kdy vyjdou. Vzhledem k tomu co AMD slibovalo, a že už tak vyšly s ročním spožděním, bych se podle dostupných informací vůbec neřídil. AMD v tomto lže, a nebo samo ani neví. Takže je to opět sázka do loterie.

Pokud bys chtěl přejít na Intel, pak je otázka zda potřebuješ 2 PCIE 16x sloty (Crossfire nebo ultra drahý přídavný řadič) Pokud ne (většine nepotřebuje) pak ti stačí klasicky jeden slot pro grafiku. V tom případě ti plně postačí ten Gigabyte P35 DS3, jenom si zkontroluj, jestli nemáš nějaké specielní požadavky jako Firewire. Pak bys musel koupit vyšší model. Co do výkonu je rozdíl zanedbateůný, Ať máš levný P35 nebo drahý X48.
Radek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 08:42:11

Dik. Ja jsem se jeste nez jsi odpovedel rozhodl pro E8400, objednal jsem ho, ale taky zatim nejsou. Grafiku mam jen 2600XT, ale mne to bohate staci, nehraju hry a mam to jen na fotky. Takze nevim jestli potrebuju ty 2 sloty 2x PCIe. Muzes mne prosim te jeste pradit? Firewire by se mne hodilo, ale neni podminkou. Podminkou je 4x slot na pameti(mam 4x1GB) a dostatek USB konektoru.
Anonymní  2008-02-01 09:40:21

2 PCIe16x sloty NEPOTŘEBUJEŠ !

Firewire bys potřeboval jedině, pokud máš digitální kameru, která firewire používá.

4 DDR2 sloty maji dneska všechny P35 desky.

Gigabyte P35 DS3 v revizi 2.0 (ta se dnes prodává) má vzadu 6 USB + dalším 4-6 možno vyvést kamkoli, třeba dopředu skříně.
Radek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 11:51:28

Tak to je OK, koupim tu desku. Horsi je, ze neni procesor. Diky.
Anonymní  2008-02-01 12:07:22

muzes koupit E8200. Vyjde te to o litr levneji a stejne pujde pretaktovat tak 3,2GHz jenom zvysenim FSB bez jakehokoli laborovani s pameti. Já půjdu určitě do E8200
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 12:44:16
avatar
E8200 bych ti nedoporucoval..na pretaktovani neni zrovna vhodnej bo ma malej nasobic..E8400 stoji jen o par stovek vic a taktovaci potencial ma mnohem lepsi
Anonymní  2008-02-01 12:49:38

Ale tady se nebavíme o maximálním přetaktování. Tady se bavíme o tom, že když E8400 není, tak ho duěláme z 8200 levněji. Není třeba C2D cpát výše naž 3-3,2GHz. To je výkonu až až.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 14:16:22
avatar
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=51992

http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=51827

ja tady vidim rozdil dvou stovek ne litr

ale neni na sklade..nicmene docela casto tam maji novy skladem..videl sem asi pred tydnem i 23 kusu..ze za pul hodinky byly pryc to uz je jinatakze kdyz si predobjednas tak by to mel prijit docela brzo
Radek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 15:00:11

Ja jsem to zkousel zjistovat a pry maji dojit dalsi varky kolem 2-3 tydnu a tak jsem se podival do Rakouska a kamos mne to doveze. 8200 nechci. Nechci to taktovat. Taktoval bych pouze Phenom a ten opravdu zere bohuzel o dost vic a cekat na Q9450 nema smysl, nikdo nevi kdy budou a kdyz budou, tak maji stat skoro 9000kc a to mam 8400 za pulku.
Anonymní  2008-01-31 13:39:53

A hlavně nemůžeš meřit spotřebu, když při oveclocikngu vypnes CnQ
1742 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mnoo 2008-01-30 20:09:12

Zajímavý test, ale ačkoliv se ukázala výkonnost 9600 BE, musím říct, že cena je o 500 levnější než Q6600 a ještě k tomu bez chladiče, takže to vyjde úplně na stejno... :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 20:31:22
avatar
no nevim, ale já teda BOX chladič nepoužívám nikdy, takže v tom bych výhody nehledal ) možná naopak + pro AMD - neváli se mi doma další nepotřebné harampádí - jako ty procesory jsou opravdu zcela vyrovnané cenou, výkonem i spotřebou prot oho kdo netaktuje dobrá věc, že si může zkalkulovat zbytek sestavy coi mu líp vyjde a nemusí ho mrzet nějaká vlastnost, co ten druhý nemá ...
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 23:13:50
avatar
Jo takovej kramu mam doma dost a vsecko to tu mam 2roky kvuli reklamaci
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 22:06:37
avatar
no ten novej chladič od intelu je taky něco jako nic, ale zas asi postačí Samozřejmě bez oc
Hujer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AM2 ??? 2008-01-30 21:31:51

Proč jste do testu nezařadili i desku s AM2 ? to by zajímalo nejednoho současného majitele těchto desek, kteří uvažují nad upgradem?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 21:43:04
avatar
se mi nechtělo rozdělávat třetí počítač ale zkusím ten Phenom plácnout do starší GB 590SLI sAM2 ... taky mě to trochu zajímá ...
Mario6121 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Gratuluji - skvela recenze 2008-01-30 21:33:10
avatar
Uz mi to tady dlouho chybelo

perfektni clanek - dekuji
jasny, prehledny, srozumitelny .... uzivatelsky objektivni ...

Velmi dekuji za vyrazeni syntetickych testu z hodnoceni .... konecne mel nekdo odvahu.
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4 jadra 2008-01-30 21:34:31
avatar
no myslel som si ze phenom je zbytocna kupa ale teraz sa moj nazor zmenil, pracujeme s videom v oficialne zakupenom premiere elements 2 a ten podporuje multi-procesor teraz mame 5200+ ale ked som videl ze aj phenom 9500 s tak niskou frekvenciou moze u optimalizovanych aplikaciach takto zvysit vykon tak o nom uvazujem, a nemusel by som hned kupovat novu zakladnu dosku

...vykon v ostatnych aplikaciach ma nezaujima kedze sa na PC nehraju hry ani nic ineho, potrebne je zrychlit prepocitavanie projektu do vysledneho dvd
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 21:46:01
avatar
no video je jedna z oblastí kde více jader má velkou váhu takže i ten Phneom má proti X2 5200+ jasný náskok ... přínos je rlzný v závisloti na použitém softwaru a samozřejmě čím delší je to práce tím více získá čtyřjádro navrh ... hlavně bych si ale ověřil jestli vámi používaná aplikace je skutečně optimalizována pro více jádra, pokud ano tak není co řešit
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - multi procesor 2008-01-31 07:42:31
avatar
tak to som hladal ale vsade sa pise ze vlada viac procesorov (popr. viac jadier) ale ci su to viac ako dva tak to neviem, a projekty su dlhe priemerne 1,5-2 hod takze si myslim ze by sa rozdiel mohol prejavit, a podla mna by sa prejavill este viac pretoze v kazdom projekte musi prepocitat aspon stovku efektov, hudobny podmaz, upravy obrazu atd, ale neviem ci pockat na B3 alebo ist do toho teraz
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 22:01:29

No alespoň je vidět, že k pořádný grafice postačí jak C2D, tak X2 na taktech kolem 2.8-3.0GHz a čtyřjádro na 3.5GHz je zatím zbytečný, pro hry..

Jinak si myslím že s tím AMD Overdrive jsi to malinko přehlal, nVidia pro svoje referenční desky má vychytanější program a dokonce svoje standardy, je z něho přímej přístup do BIOSU z operačního systému i monitorink zdroje a podobný vychytávky.


Super recenze!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 22:13:20
avatar
jo, ale na elsa jsem se ještě nekoukal podrobněji, zkusím to, mám tu teď jednoho ASUS 780i
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-31 07:49:29

No nejsem si úplně jistej jestli se něco nezměnilo, ale funkčnost byla bohužel omezená jen na refernční desky, nevíš jestli ten ASUS co máš dodržel referenční návrh nVidie? Mě totiž na MSI s nVidia chipsetem ten program nefungoval správně právě kvůli tomu. A hlavně nevím jestli se to týká i elsa nebo jenom nTune.
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 23:15:59
avatar
muzu se jen zeptat na kolik se da tak prumerne nataktovat C2Q6600? (v pripade ze puziju treba DFI infinity Blood iron)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 23:45:34
avatar
3,6 je takový slušný standard, ale upozorňuji že je to při zvýšeném napětí a spotřeba toho procesoru není nízká ...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-30 23:49:56
avatar
Zalezi na chladici a zakladni desce - pokud mas kvalitni chladic a nemas smulu na procak tak 3,2+Hhz - revize G0 byva i 3,6Ghz ale s dost zvisenym napetim - osobne mam doma 2x Q6600 a jsou na 3,3 a 3,4Ghz
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-31 12:43:56
avatar
Chladic budu mit Thermalfirgt ultra 120 extreme takze v tech 3,6 verim
wooferx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dobrá recezne.... Spotřeba v z 2008-01-30 23:51:34

Díky za super recenzi. Hlavně objasnění ohledně chyby Phenomu...
Výtku bych měl jen k měření spotřeby v zátěži. Zde byla vytížena i grafická karta ne? jinak není možný takový nárůst příkonu. Když se testuje procesor, tak bych viděl vhodnější zatížit pouze CPU. Takhle to dost zkresluje výsledky...
Jinak ze závěru, článku mně vyplývá, že s mým případně trochu nataktěným X2 3800+ za pár šupů nepotřebuju přecházet ani na Intel - C2D/Q, ani kupovat Phenoma.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AM2 2008-02-06 11:12:07
avatar
Super clanek, diky za tenhle test, Phenom neni zdaleka tak spatny jak sem si myslel (Jako fanda AMD se ted musim stydet )
Tez bych se primlouval k nejakemu testu na desce s AM2, dle meho nazoru nebude rozdil ve vykonu moc velky, protoze frekvence HT nikdy nebyla pro vykon CPU prilis rozhodujici (nekde sem cetl, ze by vykon prilis neovlivnila ani polovicni frekvence HT - teda 500Mhz misto 1GHz - plati pro Athlony 64) a 1066MHz pameti maji zas horsi CL, takze to stejne zadny prinos nebude...
Anonymní  - přetaktování 2008-01-31 06:39:16

Je to moc málo testů na nějaké závěry, ale tam kde to porovnat šlo, to vypadá, že přetaktováním se výkon rychleji zvyšuje Intelu. Nárůst z 2,4 na 2,8 přinesl více Q6600 než 9700 X4
Hvezdosvit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Clanek 2008-01-31 08:52:58
avatar
Ackoliv konkretne Phenom mne nezajimal, clanek jsem si precetl a chybu jsem neudelal. Vyborna prace, konecne jsem nekde nasel prehledne srovnani, ze ktereho vyplyva, ze procesor ani pamet nemaji na vykon ve hrach takovy vliv, aby se vyplatilo priplacet za mirne lepsi parametry. Diky, jsem presvedcen, pujdu do AMD
Mentor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vetší sračku jsem dloho nečetl 2008-01-31 11:41:30

Příspěvek byl pro vulgaritu vymazán uživatelem El Condor
Anonymní  - vetší sračku jsem dloho nečetl 2008-01-31 11:21:01

Od člověka co si do profilu napíše - cituji:

Mrdat debilni zmrdz na trapnych webech ...

bych ani nic jiného nečekal. možná že by tu mělo být přístupno až od 13 let výše
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re ElC 2008-01-31 13:18:54

Osobne bych resil modovani diskuzi systemem trikrat a dost, to znamena jeste jednou a at nafasne jak IP tak account banana...
Mentor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-31 11:42:31

Příspěvek byl pro vulgaritu vymazán uživatelem El Condor
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chyba TLB (errata #298) nafouk 2008-01-31 12:47:16
avatar
To, že je to nafouknutá bublina až do rozměru horkovzdušného balónu už vím několik týdnů. Přesto čekám na revizi B3, která jak doufám bude lépe přetaktovatelná
Anonymní  2008-01-31 15:05:54

To by ovšem musel TLB-patch jít jednoduše vypnout. Většina základních desek TLB on/off položku v BIOSu (na přání samotného AMD) nemá, a TLB patch je automaticky zapnutý. průser
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-31 23:47:29
avatar
Kua. Tak to abych si lépe vybíral desku, která to umí vypnout.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TLB patch 2008-02-01 15:52:05

ElCondor mystifikuje(urco neumyslne, ma celkem zajimave prispevky), pujde to vypnout/zapnout primo v OverDrive...
Anonymní  2008-02-02 22:17:15

Ano. Budeme mít Turbo jak za časů 286
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pro DD i obc 2008-01-31 13:38:49

Tohle je recenze ktera zaslouzi uctu, jen tak dal DD a velke CG...
Docela jsi udelal z ostatnich serveru(ne jen ceskych) lidi bez vlastniho nazoru podlehajici medialnim "tlakum"(nedavno jsem slysel takoveto lidi oznacit docela peknym vyrazem "mediokrat", fakt je ze z tohoto pohledu v mediokracii zijeme ovsem nastesti ne vsichni ji bez premysleni podlehaji)

PS: Porad cekam na prispevek od obc a jemu podobnych na jejich typicke "kde zase udelal DD chybu" a jak ukrutne nekoho znevyhodnil ci pouzival prehnane vyrazy... Fakt jsem zvedav jestli uznaji kvalitu v oboru nebo zvoli sve monotonni blues....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-31 13:51:04
avatar
no od nás se nedá čekat nic jiného ačkoli spolupracujeme s několika partnery, vědí že DDWorld stojí poněkud mimo obvyklé postoje magzínů, i když jim vyjdeme vstříc třeba otestováním nějakého nového produktu ( rádi , není nad nové exkluzivní věci - to máme v redakci vždykcy Vánoce), do toho jak o něm máme psát si už kecat nenecháme
ferda35 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 08:20:21

pokial cakas na prispevok od OBC a jemu podobnych - tak ja nieco teda napisem.. nebudem vsak pisat veci v zmysle "kde zase udelal DD chybu", pretoze ju neurobil nikde... opat musim DDho pochvalit - po dlhej dobe opat pekna recenzia, ktora poukazuje hlavne na to, ze ta chyba v phenomoch je len nafuknuta bublina a je pravda, ze drviva vacsina uzivatelov o nej ani nebude vediet.. ludia, ktorí pouzivaju virtualizaciu /ako napr. ja/, by ale na 100% nepodstupovali to riziko, aby si phenom kupili.. recenzia pekne ukazuje, ze novy phenom sa dotiahol vykonom na rok stary /q6600/ intel.. takze vykon by bol priblizne podobny, horsie je to s pretaktovanim a spotrebou.. nehovoriac o novych 45nm inteloch /c2d a c2q/ - tak tam uz amd nema ziadnu sancu.. tiez by sa dalo diskutovat o tom pomere cena/vykon, ktory ma amd X2 lepsi.. ano - to je sice pravda, ked to clovek hodi do kalkulacky.. ked vsak nad tym trosku porozmysla - zisti, ze tych par korun, co zaplati za intel navyse sa mu behom par meciacov vrati na spotrebe el. enegrie a este dostanem aj daleko vacsi vykon !!! /X2 6000 vs E8400 alebo E8200.. a kludne by som mohol porovnat aj procesory z nizsieho segmentu - spotreba 45nm je jednoducho lepsia ako X2 alebo phenom/.. pretaktovanie revizie B2 je - a to si priznajme narovinu - otrasna !! procesor s otvorenym nasobicom isiel max na 2,8 a to este pri akom napajani !!! tam uz ta spotreba asi bola "vynimocna" ... ako potom pojdu pretaktovat normalne verzie so zamknutym nasobicom ?? na 2,4-6 ??? uvedomujem si, ze vacsina ludi netaktuje - ale pre tych ostatnych je to podstatne... naviac, ako tu poukazuje elCondor - pri vacsej frekvencii ma narast vykonu lepsi intel... spominat spotrebu asi nema vyznam - tam 45nm intel zatial vladne a to aj pri vacsom vykone... takze aby som to nejako zosumarizoval: phenom vo svojej podstate nie je zly procesor, ale pokial nie som fanusikom ani jednej znacky a chcel by som volit do mojej pc zostavy idealny procesor v pomere cena/vykon/spotreba - volba by padla urcite na intel.. phenom ma osobne zatial v nicom nepresvecil v com by bola jeho vyhoda si ho kupit.. priznajme si, ze pred dvomi rokmi bola idealna volba amd a athlon X2, dnes sa karta obratila a lepsia volba jednoznacne intel... amd ma vsak nakrocene tym spravnym smerom, dokaze prekvapit a pokial vyladi svoje phenomy tak, ako vyladila athlony - mame sa na co tesit.. sucasnu reviziu B2 phenomu si kupia asi len fandovia znacky amd...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re ferda35 2008-02-01 10:57:58

Pro hry staci jakekoli dvoujadro 2,4Ghz+ a vetsina lidi ma PC na obcasne odreagovani a predevsim na net(zde se prosadi chipsety 780G a ostatni s moznosti vypinani main GK pri nevyuzivani 3D vykonu), OCckovani provadi 5-10% uzivatelu(ovsem priznejme si ze je to k nicemu, pouze dobry pocit na dusi, z tech 5-10% useru bude cca 1%to kteremu to prinese financni vyhody(kratsi kompilace projektcu atpdb.)) a prave ted zjistili ze OC CPU je pro hry zbytecne.... Stavajici X2ky delaji i s TDP 45W, coz je na neodladenou 65ku vyrobni proces nadherna konkurenceschopna hodnota, a to se nebavim o daleko setrnejsich chipsetech ktere maji mensi spotrebu nez cokoli s intelackou radou 35 a vyse...;) Karta se neobratila(ale teprve obrati), pro hry staci jakekoli dvoujadro 2,4Ghz+ a nez davat o 4k Kc vice do ctyrjadra tak je lepsi k 3870/8800GT prihodit ony 4k Kc a koupit 3870X2, tato karta ma tak velky vykon ze i dvoujadro 2,4GHz+ pro ni nebude handicapem ktery by ovlivnoval hratelnost her, to mozna az za rok ci dva az budou aplikace a hry KONECNE optimalizovane v masivnim mnozstvi pro vicejadra(coz zatim nejsou, tento test jetoho dukazem). A v te dobe uz budou ctyr a vijadra tak levna ze misto stavajiciho dostacujiciho dvou das lepsi vicejadro(u AMD nebudes muset menit MB) a k 3870X2 prihodis druhou a budes zase za malo penez vykonove na spici....
Mentor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - koukal jsem ze popis TLB tady 2008-02-01 09:06:01

uz je legendarni, probira se to v CR pro pobaveni uplne vsude / gratulace k blamazi mesice. Kdyz necemu nerozumis nepis!
Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 09:29:24
avatar
Když tomu rozumíš tak nám o tom něco napiš a jenom nekafrej
Anonymní  2008-02-01 09:35:27

Perfektní. Máš úžasnou možnost nám to tady natřít, a kompletně vysvětlit jak to s tím TLB bugem je. A nebo že bys byl jen velkohubá mluvka?
Markus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hm 2008-02-02 19:05:43

Nojo jak jinak by mohl dopadnout test Phenomu na DDworldu než skvěle. Tento AMD (ATI) fanweb je čím dál tím lepší
Btw už několik dnů tu nebyl článek který by psal něco o problémech a skandálech NVIDIE ... napravte to
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 19:08:38
avatar
nějaké důkazy na tohle tvrzení nebo se jen snažíte být zajímavý a projevovat svou hloupost?
Anonymní  2008-02-02 19:40:33

vidíš. já jsem ti to říkal ( s tou nVidií)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 19:43:24
avatar
???
Anonymní  2008-02-02 20:14:21

v mailu možná jsi ho nečetl
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 19:54:12
avatar
Ze ty kluku usata, sis rano nevzal svou medicinu, vid? Schyzofrenie a paranoia je oskliva nemoc.
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tlb bug 2008-02-03 23:41:38
avatar
Je to fakt nafouknuta kravina, ani na serverovych procesorech si toho nikdo do urcite doby nevsiml...Jinak virtualizace, nevim cim to,ale jakmile ji mam enabled, tak muj overclockovany x2 4600, ackoliv jen o 250MHz zacne padat modrou smrti....Setkal se s tim ejste nekdo?
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 23:44:39
avatar
a mimochodem, peknej clanek . Ocenuju opravdu realne testy nez benchmarky,ktere by akorat matly realitu. Az na spotrebu a taktovaci potencial je rovnoceny souper pro Intel. Zajimave, ze i pres znatelny narust L3 cache v 45nm bude chip mensi a vprumeru bude spotreba v zatezi o 25-30W nizsi. Zkuste do newsky dat info o Buldozeru AMD, udajne to ma byt neskutecna bomba , pokud to vidaji jak maji v planu, tak tu bude nejspis druhe obdobi krize Intelu...
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cnq2.0 2008-02-05 00:25:58
avatar
Slysel jsem take o CnQ 2.0, ktere dosahuje ejste lepsich hodnot v uspore procesoru, byl na teto desce v BIOSU jiz "nahran"?
Warlord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hm 2008-02-11 00:23:54

áno, amd phenom prichadza po funuse. Vacsina pc userov buď má ešte starsie dvojadrove athlony alebo novsie intel dualcore. Menšina ma quadcore. Intel sa pekne nabalil na dualcore. Jednoznačny vitaz.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Frostpunk 2 se odkládá – BETA verze odhalila nedostatky
Frostpunk 2 se odkládá – BETA verze odhalila nedostatkyPondělí, 01 červenec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 284x
Komentářů: 0
Dead Rising – remaster prvního dílu v přípravě!
Dead Rising – remaster prvního dílu v přípravě!Pátek, 28 červen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 247x
Komentářů: 0
Rozdíly mezi ložisky počítačových ventilátorů
Rozdíly mezi ložisky počítačových ventilátorůČtvrtek, 27 červen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1750x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle – herní Indy vypadá slušně
Indiana Jones and the Great Circle – herní Indy vypadá slušněStředa, 26 červen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1451x
Komentářů: 1
Nejpřeceňovanější hra současnosti, Elden Ring, dostal velké DLC
Nejpřeceňovanější hra současnosti, Elden Ring, dostal velké DLCÚterý, 25 červen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1600x
Komentářů: 18
Bugatti má nástupce Veyronu a Chironu. Stojí 100 milionů.
Bugatti má nástupce Veyronu a Chironu. Stojí 100 milionů.Pátek, 21 červen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1404x
Komentářů: 4