Strana 7 z 10
- Herní testy – DirectX11 hry
Na internetu je stále řada testů procesorů, kde ve snaze ukázat nějaké rozdíly, testeři změří výkon v extrémně nízkých odlišeních a bez plných detailů a AA/AF. Řekněme si na rovinu, že je to úplný nesmysl tohle měřit, protože koho to jako zajímá? On to někdo z nás bude hrát v takovém nastavení? Ne!
V našem případě jsme tedy nic nevymýšleli a použili jsme hry tak, jak je každý majitel těchto procesorů bude hrát. Naší referenční grafikou je Radeon HD 6970 a s ním jsme otestovali tři moderní DX11 hry:
Jako první je zde Metro 2033, akční FPS hra s velmi zdařilým a technologicky pokročilým zpracováním. Výkonným procesorem u ní jistě nic nezkazíte:
Jak se asi dalo očekávat, jakýkoliv slušný čtyřjádrový procesor s taktem kolem 3GHz je bez problémů a výsledky se liší jen málo. U dvoujader bez Turba to ale už trochu problém a FPS znatelně klesají. Pokles je u této hry znát hlavně proto, že už se dostáváme pod hranici plynulé hratelnosti.
Nesmí chybět ani pořádná závodní hra. Zatím technologicky nejpokročilejší závodní hrou je F1 2010 s patchem DX11.
Engine se ale brzy dočká dalšího podstatného vylepšení, které dorazí spolu s DIRT3. F1 2010 ale není tak závislá na CPU, i když samozřejmě starší a slabší modely těch pár FPS poztrácejí.
- Aliens vs predátor DirectX11
No a jako poslední tu máme Aliens vs Predator, zejména na multiplayer populární hru a opět v zajímavém DX11 kabátku.
Ani ta ale není výrazně náročná na CPU a cokoliv moderního, s taktem kolem 3GHz, je bez problémů. Samozřejmě rozdíly jsou, ale malé. Starší Core 2 Q6600 už ale ztrácí dost.
To by ke hrám stačilo. Výsledkem je, že samozřejmě čtyřjádrovým výkonným CPU nic nezkazíte, a v nejnáročnějších hrách můžete být i za těch pár FPS navíc docela šťastní. Nové procesory Sandy Bridge se pak ukazují ve velmi dobrém světle.
|