Strana 8 z 11
Na internetu je stále řada testů procesorů, kde ve snaze ukázat nějaké rozdíly, testeři změří i s drahou grafikou výkon v extrémně nízkých odlišeních a bez plných detailů a AA/AF. Řekněme si na rovinu, že je to úplný nesmysl tohle měřit, protože koho to jako zajímá? On to někdo z nás bude hrát a používat v takovém nastavení? Ne! Nemá žádný význam ani vypovídající hodnotu testovat procesory s grafikou v rozlišení a nastavení, ve kterém to nikdo nebude normálně používat. Takže jediné smysluplné nastavení je silná grafika v kombinaci s běžným 1920x1080 rozlišením a plnými detaily. Zde nás zajímá, co kterým procesorem získáme za výkon. Na četné žádosti jsme zařadili i údaj o průměrných minimálních FPS, což je hodnota zajímavá hlavně u slabších CPU s méně jádry, které mají větší problémy.
- Battlefiled 4 - Jednojádrový AMD Radeon R9 290X 4GB
Pro první test jsme si vybrali populární Battlefield 4, hlavně kvůli jeho hernímu engine, který je dosti rozšířený a používat ho budou mnoho blížící se hry. Nejdříve jsme otestovali DirectX11 režim:
Jak možná někteří víte, DirectX11 má spousta problémů. Mezi ty hlavní patří špatná optimalizace pro využití CPU výkonu a obecně vícejádrových CPU. Herní engine tedy obsahuje i podporu modernějšího API MANTLE:
S ním si AMD FX procesory výrazně polepší a obecně si s ním polepší hlavně "slabší procesory". Zázrak? Nikoliv! Jen tím docela padá mýtus o tom, že AMD procesory jsou slabší než procesory Intelu, není to pravda, je to jen tím, že aplikace jsou zastaralé a neoptimalizované a to už v tak klíčovém základu, jakým je samotný DirectX. S nástupem MANTLE (nově VULCAN) a hlavně DirectX12 by se to mělo zlepšit.
- Crysis 3 - dvoujádrový AMD Radeon R9 295X2 8GB (CrossFireX)
Pořádný zápřah pro procesory je osazení více grafik. V našem případě to můžeme řešit kartou jedinou a to duálním R9 295X2, což je vlastně instantní CrossFireX dvou R9 290X. A tahle karta už opravdu vyzkouší herní výkon procesorů.
Nutno dodat, že opět svou roli hraje i zastaralé DirectX11, kdy v novém DX12 by měla být jak lepší optimalizace pro využití vícejádrových CPU, tak hlavně i lepší optimalizace pro využití vícejádrových GPU. Každopádně mezi CPU jsou rozdíly, ale pochybujeme se ve střední cenové třídě, takže zase nejsou tak velké.
Podívejme se dále ...
|