TEST: AMD FX-8350 - Nové vylepšené FX procesory jdou do akce. Vysoký výkon za nízkou cenu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Tuesday, 23 October 2012
Přejít na obsah
TEST: AMD FX-8350 - Nové vylepšené FX procesory jdou do akce. Vysoký výkon za nízkou cenu
AMD FX - PileDriver do akce
testy a testovací sestava
Teoretické testy - CineBench R11 a 3DMark 11
Praktické testy - WinRar a 3DsMax
Praktické testy - MainConcept a TrueCrypt
Herní testy - 1920x1200
Spotřeba a taktování
Hodnocení výkonu, ceny a poměru cena-výkon
Hodnocení a Závěr

 

 

 

  • Závěr a hodnocení

Zatímco před rokem jsme z prvních FX procesorů nadšením rozhodně neskákali, i když někteří z nich dělali mnohem horší procesory, než jakým reálně byly, u druhé generaci už je naše nadšení podstatně větší a zasloužené. FX-8350 totiž proti FX-8150 nabízí jednoznačně vyšší výkon při v podstatě stejné spotřebě! A ten vyšší výkon není úplně malý, v průměru se pohybuje od 5 do 20%, ale jsou i aplikace, kde je zlepšení ještě větší. Vzhledem k tomu, že vlastně architektura zůstala, mírně se zvedla frekvence (i když v Turbo režimu velký frekvenční rozdíl není) a zůstal i 32nm výrobní proces, je zlepšení opravdu velmi slušné. Když si vezmeme, kolik výkonu navíc nabídly 22nm Ivy Bridge procesory proti 32nm Sandy Bridge letos, tak AMD dokázalo nabídnout novou řadou rozhodně více proti předchůdci. Samozřejmě bylo by mnohem lepší, kdyby se v této kondici představil tenhle procesor už před rokem. Takhle to jen stále ukazuje, že má Intel minimálně 1 až 1,5 roku náskoku.

Intel letos dovolil AMD trochu ten výkonový náskok stáhnout, alespoň pokud bereme v potaz výkon referenčních modelů, tak jak jsou prodávány. Aktuálně tak jsou síly mezi Core i5 a FX-8000 procesory srovnány. FX si tradičně povedou lépe v modernějších a náročnějších aplikacích, ve hrách je ale stále o něco lepší Core i5 - nutno říci, že rozdíl výkonu v těch náročných aplikacích (kde o výkon skutečně jde) je větší než v těch hrách. Celkově ale běžný uživatel rozdíl výkonu při běžném užívání počítače mezi těmito modely příliš nepocítí. Tomu odpovídají i jejich podobné ceny.

Pokud začneme rýpat do hloubky, nelze si nevšimnout, že je tu ten velký rozdíl spotřeby. I když AMD snížíme voltáž a srovnáme tedy krok s výbornou optimalizací voltáže u Intel procesorů, pořád bude rozdíl mezi podobně výkonnými procesory na spotřebě bezmála 50W v zátěži (zhruba o necelou 1/4 vyšší spotřeba). I když to není mnoho, není to ani málo. 32nm vs 22nm výroba prostě sehraje svou roli. To je asi největší výhoda Intel platformy a zároveň nevýhoda AMD. Pokud tedy chcete výkonný a zároveň úsporný CPU, má Intel se svými 22nm modely logicky navrch. Na druhou stranu větší část doby jede procesor v nižší zátěži a v nižší zátěži, či v klidu nejsou rozdíly mezi platformami zase až tak významné, aby to zájemce o tuto cenovou kategorii HW nějak řešil. Zde se tedy zase sluší pochválit AMD za optimalizace a vyladění 32nm výroby, i když bychom raději viděli srovnání kroku s Intelem. To je samozřejmě utopie vzhledem k neporovnatelným ohromným rozdílům ve finančních i výrobních možnostem obou společností.

Většina lidí, bude řešit pořizovací cenu a poměr cena-výkon. A v tomto ohledu má AMD platforma poměrně výrazně navrch. Nejde ani tak o cenu samotného procesoru, i když i tou je AMD o malinko výhodnější, jde hlavně o cenu celkové platformy při započítání ceny nutné základní desky. Když vezmeme totiž v potaz, že úplně stejně kvalitní, stejně vybavené, stejně výkonné desky se stejnými schopnostmi a zárukou, stojí pro Intel procesory klidně o tisíce korun více než ty pro AMD, vychází poměr cena-výkon dost jednoznačně. Nevím, čím je dán tak ohromný cenový rozdíl. Většina částí desek je totiž vlastně shodná, lidí se tedy vlastně jen čipsety, které dodávají AMD a Intel. Pokud si tedy budeme chtít postavit výkonný počítač s kvalitní deskou, vyjde nás to se stejným výkonem levněji a výhodněji na AMD FX platformě než na Intel Core i5. Kromě tohoto cenového rozdílu je jediným rozdílem mezi těmi platformami, ta nižší spotřeba Intel řešení.

  •  Hodnocení

Zatímco před rokem si procesor FX-8150 ocenění nezasloužil, protože toho proti konkurenci mnoho zajímavého nenabídl, AMD FX-8350 je podstatně zajímavější. Nejen že začíná na podstatně nižší ceně než kdysi FX-8350, ale kupodivu je i o nemálo výkonnější při podobné spotřebě. Vzhledem k tomu, že konkurenční Core i5 procesory se letos posunuly v nových Ivy Bridge verzích proti Sandy Bridge o podstatně méně, dovolilo to se FX-8350 na Core i5 dotáhnout. V současné době si tedy výkonově mezi nejlepší Core i5 a FX-8350 můžete dát rovnítko. Nicméně pokud dokážete výkon FX-8350 využít naplno, zjistíte, že má v mnoha takových případech výkonově blíže ke Core i7. A to Core i5 samozřejmě nedokáže. FX-8350 je tedy hodně levným a zatraceně výkonným procesorem do domácí pracovní stanice. Jsou ovšem případy, kdy například ve hrách má FX výkon o něco horší, na druhou stranu v běžných nastaveních rozlišení 1920x1080 a více s běžnými grafikami rozdíly nejsou nijak zásadní (jednotky FPS), abyste to bez měření poznali a ovlivnilo vás to nějak. Pořád je ale vidět, že architektura FX procesorů je spíše orientována na opravdu náročné a moderní vícevláknové aplikace, tedy jen potvrzení toho, že je celá architektura orientována směrem k pracovním stanicím a serverům.

Procesor FX-8350 si od nás ale ocenění rozhodně zaslouží. Při stejném výrobním procesu, nízké ceně a v podstatě stejné spotřebě jako předchůdce, je znatelně lepší. Ocenění si ale zaslouží hlavně za to, že výkonem bez problémů konkuruje nejlepším Core i5 modelům, které jsou i dražší a když si budete chtít postavit počítač, ať už na Core i5-3570/3470 nebo FX-8350, zjistíte, že vás se stejně kvalitní deskou vyjde ten s FX výrazně výhodněji. Intel si je této dlouholeté skutečnosti určitě vědom, nicméně vzhledem k tomu, že s ní nic neudělal do této doby, nelze čekat, že by se v tomto ohledu chystal něco měnit, nemluvě o tom, že k tomu ani nemá žádný důvod. Fungovalo to do této doby, fungovat to bude dál. Nové modely AMD FX však rozhodně nabízejí hodně vítané zlepšení v možnostech výběru procesorů a platforem v mainstreamových segmentech.

Celkem se těšíme na nové FX-6300, které s cenovkou 3100 korun vypadá extrémně zajímavě pro ty, kteří opravdu šetří při nákupu, ale chtějí pořád slušný výkon a hledají tedy bezkonkurenčně nejlepší poměr cena-výkon. Ostatně v grafech máme starší a pomalejší FX-6200, které ale stojí stejných 3100 korun. Tak příště.

Za zapůjčení procesorů děkujeme společnosti AMD

A společnosti Intel

Za zapůjčení základních desek děkujeme společnosti ASUS

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
hary97 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 21:14:47

Pekna recenze ale mel by sis zkontrolovat ceny DD
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 22:19:51
avatar
jsou aktuální a platné ...
hary97 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 23:11:34

A jo promin.....spatne sem se podival
Jen 8150 je trochu jinak
Anonymní  2012-10-25 03:32:04

Už aby GF zapracovala na 22 alebo na 20nm .Keby sa im podarilo zhodiť spotrebu bol by to zaujímavý súboj v stavbe výkonného PC
Takto by som sa prikláňal skorej k 3770k
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 21:20:28

Mě by fakt zajímalo, s kterými deskami zákazníci tyhle procesory REÁLNĚ párují...
To v článku se mi zdá krapet mimo realitu.
moora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 21:28:01

Nejvíce lidí kupuje k FX-4/6 desky do 2500Kč.S FX-8 jdou cenouvě výš, ale vesměs cca 3000-3500.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 21:38:55

Podle mě blbost. FX procesory se patrně nejvíce kombinují s deskami s AMD-970 chipsetem, a u Intelu i5 s B75. Obě dvě platformy jsou ty nejnižší, které podporují již SATA6 a USB3.0.
Na Alfě jsou to ty nejprodávanější desky.

A zajímavé je, že zde v této cenové úrovni je to cenově přesně obráceně. B75 je citelně levnější jak 970.
moora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 21:47:16

No dyť to říkám nejvíce desky do cca 2500 kč. Desky nad tuto hranici kupují už jen lidi, kteří chtějí víc/kvalitu případně nadšenci. S výběrem chipsetu s tebou úplně souhlasím.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 21:57:36

chipset AMD 970-
nejlevnější deska 1600 Kč s DPH
nejdražší deska 2230 Kč s DPH

chipset Intel B75-
nejlevnější deska 1305 Kč s DPH
nejdražší deska 1815 Kč s DPH
moora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 21:59:30

Tak pardon, desky do 22OO Kč v případě FX CPU
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 22:11:12

Ale i tak mě ta logika, že "AMD desky jsou levnější", nějak neštimuje, v tom článku.
Jelikož nejlevnější Z77 deska je za 2010 Kč s DPH - a nejlevnější 990FX deska je za 2360 Kč s DPH.
Tak jak lze pak tvrdit, že AMD desky jsou platformově levnější, když to reálně není vůbec pravda?
Naopak - Srovnatelné AMD desky jsou o cca +15% oproti Intelu DRAŽŠÍ...!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 22:25:13
avatar
Ukončím vaše flame: Naučte se číst!!! Nikdo nemluvil o nejlevnějších deskách co seženeš, ale o srovnání srovnatelných desek, tedy modely třeba Gigabyte UD5 AMD vs UD5 AMD, MSI G65GD AMD vs G65GD Intel, nebo právě SaberTooth AMD vs SaberTooth Intel - tedy kvalitou, provedením, výbavou, schopnostmi, záručními podmínkami a vším zcela rovnocené modely základních desek, jen s rozdílnou paticí a čipovou sadou pro obě platformy

V článku je napsáno jasně, bereme pro obě platformy v potaz srovnatelné desky, jak kvalitou zpracování, tak výbavou, tak technologiemi, což SaberTooth a ROG modely jasně splňují. Vaše diskuse je zcela mimo, zvlášť když se bavíme o poměrně kvalitních procesorech, ke kterým není nákup kvalitní desky nijak špatná volba, zvlášť těch modelů, které jsme uvedli jako příklad. Jež 100% dokazuje, že kvalitativně, výbavou i výkonem zcela shodná deska, stojí na AMD platformě méně než na Intelu, takže tady nepodsouvej kraviny, typu srovnávat B75 desky s AMD 970, kdy mimochodem B75 čipset je soupeř tak pro A75 u AMD! Pro AMD 970/990 je soupeřem Z77, Intel prostě má Z77 jako jednu třídu pro širokou cenovou skupinu desek, AMD má čipsety 900 diferencovány více, ale v zásadě je to srovnatelné a výrobci uvádí třeba UD3 Z77 model zcela srovnatelný s UD3 AMD 970 atd. ...

Končím flame.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 22:44:59

Nechci se hádat, ať si každý v tom najde svou pravdu... Má logika vycházela z elementární úvahy, že ty nejlevnější desky s danou čipovou sadou, nejlépe reprezentují surovou cenu těch samotných chipset švábů (tj. ony 1000-pcs prices, za které to kupují výrobci desek od Intelu či od AMD - a které se nikdy nedozvíme, jelikož se s tím dělají děsné tajnosti).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 23:01:20
avatar
tohle není o nějaké tvé mé pravdě. Tohle je o elementárním faktu, že základní desky se vyrábějí v základu stejně pro obě platformy a jediným rozdílem je tam vlastně věci kolem patice, čipsetu apod. A věšina výrobců nabízí ve zcela shodném provedení jak modely pro AMD, tak pro Intel, kde je nepopiratelným faktem, že úplně stejný model desky, jen s jiným čipsetem a paticí, stojí pro AMD méně než pro Intel - přesně jak je uvedeno.

A proč s tím je nutno počítat. Protože je sice hezké, že bereme cenu procesoru, ale vzhledem k tomu, že cena stejné desky je tak rozdílná a bez desky ti ten CPU nepojede, tak je zcela na místě toto zohlednit.

nejlevnější desky obou řešení nerepreneztují vůbec nic, protože zde máš i stará čipsetová řešení, která jsou třeba jen doprodejová, různá speciální řešení, tkerá třeba nemají na druhé platformě od stejného výrobce stejné provedení apod. Proto bereme v potaz stejné desky stejné řady, stejného provedení, stejné výbavy ...

Zpochybňovat tedy to, že ke stejně drahým procesorům strčíme zcela shodnou a odpovídající desku SaberTooth/ROG a započítáme je cenově, je podle mě dost nepochopitelné. Přece nemůžeme kalkulovat s tím, že si pod stejně drahý CPU dám v jednom příapdě lepší a v druhém horší desku a budu tomu říkat vyrovnané a zcela srovnatelné platformy ...
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Alfa je regionální 2012-10-24 08:40:11
avatar
Alfa je regionální hráč (Morava), jako statisticky použitelný příklad bych jí bral pokud by měla pobočky po celé ČR a neměla co se týká značek omezený výběr.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 22:18:43
avatar
Testujeme procesory za 4500,- a k nim si mnoho lidí rádo koupí i kvlalitní základní desku, zvlášť s 5ti lety záruky. takže ano s procesorem za 4500,- klidně podobné desky párovány jsou!

Navíc je to jedno, protože jde o to, kolik stojí zcela kvalitativně, výbavou a technologiemi rovnocený model na AMD a na Intel platformě!
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 23:43:55
avatar
Citace:
Procesor FX-8350 si od nás ale ocenění rozhodně zaslouží. Při stejném výrobním procesu, nízké ceně a v podstatě stejné spotřebě jako předchůdce, je znatelně lepší. Ocenění si ale zaslouží hlavně za to, že výkonem bez problémů konkuruje nejlepším Core i5 modelům, které jsou i dražší a když si budete chtít postavit počítač, ať už na Core i5-3570/3470 nebo FX-8350, zjistíte, že vás se stejně kvalitní deskou vyjde ten s FX výrazně výhodněji.

BD ani toto si oceneni nezasluzi. Mal som doma ked som skladal pc i5-3570k a fx-8150 a rozdiel vykonu bol cca 30% v bezne pouzivanych app. v prospech i5, a ty mas pre i5 78% a pre FX-74%. Toto 8350 je len velice mierne vyladeny BD s vyssim taktom a to jedine zdvihlo vykon. ja som nameral v plnej zatazi rozdiel medzi 3570k a 8150 85W, a niektory recenzisti namerali 90-100W, takze ani totu sa nezhodneme. 8350 moze mat vykon medzi 2500k a 2600k a tie su na 32nm procese a maju mizsiu spotrebu takze argument ze je to "32nm" je zbytocny. A ked si pozrem cena upgradu cpu+mb+ram u 3570k a 8150, alebo 8350 kde pocitam tak 10-12% navyse tak stale mi vychadza Intel vyhodnejsi ked zapocitam vykon zostav. Co uz, naposledy som mal v pc Intel P4 3GHz a odvtedy len AMD, ale BD a PD su najhorsie cpu od AMD a preto mi nakonci tydna pride i5-3570k a lutovat to nebudem lebo uz som ich mal moznost osobne otestovat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-23 23:51:40
avatar
velice zkreslený pohled na věc, FX-8350 si samozřejmě ocenění zasoulíž, nabízí výkon nejlepších Core i5, ano má vyšší spotřebu, ale jako celek je cenově výhodnější se srovnatelnou deskou a pokud jde o výkon, tak když budeš brát top výkon, tak FX-8350 dokáže konkurovat v mnoha aplikacíích, kde na tom výkonu skutečně záleží a poznáš jej tam, i Core i7, což Core i5 nikdy nedokáže. Rozdíl výkonu v běžných aplikacícíh bude mezi Core i5/FX tak malý, že to nikde nepoznáš, takže z hlediska výkonu určitě výhodnější/nevýhodnější nerozhodneš. O spotřebě se jasně zmiňuji jako negativu, 32nm výroba samozřejmě platí.

Cenově ale také musíš zohlednit, kolik ty CPU stojí, ty se bavíš o Core i5-3570K, ale ta je ještě dražší než FX-8350 a ne o málo, připočti srovnatelnou desku a zbytek sestav je stejný, vyjde ti rozdíl 2000 korun a to rozhodně výkonem neomluvíš. Samozřejmě nákup ti rozmlouvat nebudu, máš-li na Core i5-3570 ber ho je to velmi dobrý CPU s dobrou spotřebou, ale prostě vyjde se srovnatelnou deskou nezanedbatelně dráž. Tak to prostě je a nikdo to nezpochybňuje.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 06:49:20

Ale jo, AMD nemá špatnej procesor. Jen prostě zrovna proti Intelu je to pořád tak trochu špatné. Každopádně to jakási konkurence pořád je, kdo to koupí, vyloženou chybu neudělá, a to se počítá - bez ní by procesory byly v průměru o 30% dražší.
Já si rád sleduji testy na Tomshardware, a to kvůli tomu, že je to jediný testovací web, který se s oblibou zaměřuje i na watt-hour efektivitu. Tj. pokud tam dělají nějakou sérii testů procesorů, tak spočítají, za jak dlouhý pomyslný čas by daný procesor sjel celou sestavu testů, a kolik by v průběhu toho spotřeboval elektřiny.
A bohužel to už v tomto světle nevypadá zase tak růžově, ani srovnání AMD (32nm nejnovější generace) vs AMD (45nm 2 generace zpět), ale každopádně už Piledriver (FX-8350) aspoň překonal v energetické efektivitě Thuban (Phenom 1100T), a v porovnání s Buldíkem (který je horší než Thuban) je o 15% efektivnější -

Energy used:
Obrázek

viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - blablabla 2012-10-24 10:26:10

kukni si testy na phoronixu (linux), 8350-ka je vykonna skoro i7 3770K. vo windowse to plati max v renderingu, prevode videa, a kompresii dat. vsetko je o optimalizaciach. a na intel je toho proste optimalizovaneho viac. takze take keci ze je to najhorsi procesor od amd trolluj niekde inde.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 23:55:23

Uz se hrozne tesim az vyjdou nove konzole kde vladne AMD ;)

optimalizace by meli byt pak prevazne pro tohoto vyrobce a melo by byt i pak snazsi portovat hry

kazdopadne pod win se tento procesor nejvice vplyti provozovat v multivlaknových aplikací ;) dokazu si ho s prehledem predstavit jako pracovní stanici pro nejakeho grafika, nebo programatora databazi atd

ve vysledku by na sestave na AMD zalozene mel usetrit klidne i 10 000kc a to uz pro zivnostnika neni mala castka!
to ze pak sice sestava zere vic nevidim vubec problem protoze to bude pracovni stanice a tyto naklady budou pak stejne zapocitavany do pracovnich projektu zpracovavanych na takoveto sestave
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-26 01:29:42
avatar
Andy64 - Sorry ale nauč sa skladať počítače Pred pár dňami som sa dostal k možnosti upgradu PC a na skúšku som si vzal 8150 revíziu B2 s doskou Asus M5A99FXPRO R2.0 K tomu 1866 Mhz CL9 Corsairy. Kľúčovú úlohu v prípade Bulldozeru hraje čo najnovší UEFI Bios, rýchle pamäte s čo najmenším časovaním, hotfixy od MS a pár optimalizačných úprav. Po tom všetkom sa musím smiať tvojmu rozdielu vo výkone 30 percent.
Bohužiaľ si žiarivý príklad väčšiny recenzentov Bulldozeru, doska so starým Biosom, 1333Mhz Ram, holý Windows 7 maximálne možno SP1 keď sa podarí a kydať kydať kydať. Po všetkých negatívach ktorých je plný internet som bol príjemne prekvapený nárastom výkonu proti X61100T (keďže väčšina tvrdila že Bulldozer je pomalší).
Jediným nepríjemným faktom je že Bulldozer je pod Windows 7 najpomalší, v prípade Windows 8 je nárast výkonu proti Phenomu oveľa väčší, v prípade Linuxu je to raketa Tam sa môžu schovať všetky I5 a môžme sa začať baviť o I7 3770K proti ktorému má pekný cenový náskok. Za tých pár mesiacov čo som sa veľmi nevenoval testovaniu zostáv pod linuxom sa opäť pohol výkon smerom nahor. Resume - Bulldozer prišiel príliš skoro, resp. MS vydáva Windows 8 dosť neskoro Uvidíme ako to bude vyzerať po vydaní plnej verzie W8 a nevyhnutných service packov.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 00:08:47
avatar
napr. cpu+MB+ram u 3570k 324€ a u Fx8150 288€ co je presne 12,5% a kedze som pred par mesiacmi ich testoval, a nevyberal som len app kde vynikal hlavne Intel alebo bolo to take vseobecnejsie tak ten rozdiel bol vyssi nez 12% v prospech i5, bolo to zhruba 30%. To co pouzivam ja tam to bolo 35% ale to je dost skreslujuce, lebo kazdy pouziva insie. Takze asi tak.
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 07:23:10

otázka je ta, kolik lidí taktování využije - pokud nemá v plánu taktovat u FX, pak nemá smysl uvažovat o "K" verzi u Intelu - 3570 bez "K" je tady o 500 kč dražší, na Slovensku to tedy bude dělat cca 20 eur?
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FX-8350 2012-10-24 07:21:05

tak procesor to špatný není, ale už vzhledem ke spotřebě a hlavně nižšímu výkonu ve strategiích a RPG, kde je důležitý single thread výkon asi stejně při stavbě herního PC půjdu do I5 3570. Každopádně jeho startovní cena nějakých 4.400 není vůbec špatná a ocenil jí i AMDdrtič Obr Na EHW jsou další testované hry a je přesně vidět, kde FX-8350 hodně ztrácí - Skyrim a World in Conflict - čili již výše zmíněné strategie a RPG
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2012-10-24 07:42:53

Žádnou chválu si procesor nezaslouží. Spotřeba v podstatě stejná, mírně vyšší, prostě odpovídající vyšší základní frekvenci a tomu, že výrobní proces má rok k dobru.
Výkon žádná sláva. Je prakticky naprosto totožný, je vyšší jen díky vyšší základní frekvenci. Při zatížení všech jader je výkon vyšší díky vyšší frekvenci. Při zatížení jednoho jádra je ale výkon vyšší jen nepatrně, protože procesor naráží na podobný strop turba, jako jeho předchůdce.
Bohužel po roce tohle nevidím jako úspěch. Spotřeba stejná, výkon se hnul jen nepatrně. Změn v architektuře moc není.
Bohužel i tyto procesory budou díky své architektuře trpět výkyvy ve výkonu. Někde to funguje jako skutečných 8 jader a šlape to na paty 4-jádrům Intelu s HT. Jinde to ale funguje jen jako 4-jádro a tam to soupeří spíše někde mezi Core i3 a Core i5. Stále se najdou aplikace, kde je výkon nižší než u starého Thubanu, i přes výrazně vyšší frekvenci.
Čili úspěch to rozhodně není. Úspěch by to byl, kdyby se procesor dokázal s tímto výkonem alespoň vejít do nálepky TDP kolem 75W, když už nemá grafickou část.
Je třeba se na to dívat realisticky.
Pokud se svými potřebami trefíte přesně tam, kde nová architektura AMD funguje, tak to nebude špatná volba. Pokud ale chcete procesor s vyrovnaným a vysokým výkonem, tak tohle není to pravé. Hlavně pokud trochu koukáte i na spotřebu.
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 07:48:21

na svethardware už taky vyšla recenze a tam testují obě architektury na 3,8 Ghz - Piledriver byl výkonnější a spotřebu měl mírně nižší, takže je nesmyl, že je lepší jen díky vyšší frekvenci
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 10:58:33
avatar
jéžiš není nad to když neznáš nebo ignoruješ fakta viď ;)

Asi všechny recenze ukazují, že FX-8350 je na úplně stejné frekvneci o 5-10% výkonnější, přitom se architektura vlastně nezměnila a nezměnil se ani výrobní proces. Ty tvrdíš že není, takže buď lžeš ty, nebo všechny recenze? Připomíná že třeba u Ivy Bridge je na stejné frekvenci se zcela novým výrobním procesem o 0-5% výkonější než Sandy bridge na 32nm.

Spotřeba FX-8350 je ale stejná jako u pomalejšího FX-8150 a vzhledem k výkonu zcela běžně na úrovni nejlepších Core i5 s výkyvy až ke Core i7 a cenou tam kde je, je to rozhodně úspěch a zajímavý CPU ...
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 10:30:43
avatar
Spotreba oproti i5-3570K na ho..o. Vykon v hrach oproti i5-3570K @4GHz na ho..o. Dosku pod IVY kupim v pohode za cca 100 euro. Sice nie saberku, ale kupim a i5 to na vykone vadit nebude. Dakujem pekne AMD za takyto pokrok. Dobre casy PhenomII procakov su davno prec .
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-25 00:08:35

další omezený názor....

PC neslouží jen jako zdroj zábavy a hraní! ale také k práci, kde si myslíte že se hry a filmové efekty dělají? že by na koleně?

drtivou většinu práce dělají buď najatí externí grafici (filmy) nebo malá studia o několika pracovnících (max do 30), a ted si uvědomte že by jste měl nakoupit pracovní PCčka! to jako fakt půjdete a koupíte i7 třeba i jen 2600 když AMD má v aplikacích v kterých pracovníci budou dělat stejný výkon ale za poloviční cen? to buď máte velkého sponzora a nebo jste blázen!!!

koupě 30 i7 2600 (7000kč)= 210 000kč
koupě 30 FX8350 (4600kč) = 138 000kč

ukažte mi jeden jedinej důvod proč bych měl kupovat do firmy která bude dělat speciální efekty nebo hry i7? ano 2 až 3 pc s i7 pro testování výsledku pro testovací hráče ale zbylé pc v pohode muzou byt od AMD!!!

tohle by jasne meli videt hospodarici firmy ktere nakupuji HW od velkych dodavatelu kteri maji pakty jen s intelem!!!!
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-25 08:30:55
avatar
dalsi PR AMD....

Nemyslel som firmy,studia a pod. Ti nech si AMD FX kupuju ak to uznaju za spravne. Myslel som seba, uzivatela PC ako 80perc. dalsich ludi. U mna PC sluzi hlavne ako zdroj zabavy a hrania! Tam mi sucasne AMD na poli CPU neponuka nic. Nemam potrebu tesit sa z toho, ze mam procak, ktory je mocny vo WinRar a niektorych syntetickych aplikaciach. Takze bol by som cisty blazon, keby som pre seba na hry kupil novy AMD FX procesor. Ten AMD FX procesor, ktory ma vysoku spotrebu po pretaktovani a MIZERNY herny vykon oproti Intelu.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-26 13:38:08

jako pokud to myslíš na domácnosti tak to ano to souhlasim jenže domácnosti netvoří 2/3 trhu!!!

2/3 trhu pokrývají bohužel firmy a jejich nákupy sestav

tak že ano souhlasim že do domácnosti tenhle procesor fakt není protože zaostává v drtivé většině aplikací které dnes uživatelé používají
roll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-27 10:49:15

Takže prostě kdo chce PC na hry berte Intel, kdo kupuje xx PC do firmy ať si koupí AMD
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 11:29:30
avatar
na to ze BD bola nova arch. tak ani nevedel prekonat Thuban-y(max. tak v spotrebe mierne), Intel IB je len upraveny SB takze aj posun vo vykone tomu odpoveda. Proste len zmensily vyrobny proces a pridali "par" tranzistorov a 3570k sa vyrovnala 2600k. Ked si niekdo mysli ze AMD ma stale vyhony pomer cena/vykon je na omyle. Sice dlho to tak byvalo ale uz to vobec take jednoznacne neni. A porovnavat iba cenu tiez nema zmysel, ibaze by nikdo mal dosku so starsim cpu a pasoval by do neho aj Ivy aj Piledriver, coz pochybujem. Je to individualne. Niekdo chce upgradovat cpu a ma dosku kt. podporuje IB, takze aj prepocet cena/vykon je iny (v prospech Intel) niekdo zase ma AMD a podporuje to PD (v prospech AMD). Niekdo meni celu zostavu takze musi pocitat u celej zostavy (cpu+mb+ram) s pomerom cena/vykon. Niekdo moze pouzit ram ....atd,atd... Ja musim menit cpu+MB+ram a tam je pomer cena/vykon v prospech i5-3570k.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 11:53:44
avatar
nesmysl, ty normálně zcela popíráš realitu ... v testu jsme ti jasně dokázali, že FX-8350 je cenou samotného CPU lehce výhodnější než Core i5-3570K a má lepší poměr cena-výkon jako celá platforma, musí jej mít, protože je to jedna z výhod a vědí to asi všichni. To jsou fakta zcela průkazná ... v testu jsou přítomny jak aplikace, které FX sedí, tak ty které nesedí ...

takže prosím přestaň vymýšlet si nesmysly a ignorovat jasně průkazná fakta, téměř na všech webech, kde poměr cena-výkon zpohledňují ti tvůj nesmysl vyvrátí.

Samozřejmě, že pokud máš vyhovující desku a jde tam dát Ivy Bridge, že nebudeš kupovat FX, ale platí to i naopak, když máš vyhovující desku pro FX nebudeš kupovat Intel ... to se ti nevyplatí. Ale v případě, že chceš si kouit celou novou platformu, tak musíš zohlednit kolik stojí stejná deska pro AMD/Intel a v tom případě je FX o něco výhodnější, což je jasně prokázaný fakt. Tvrdíš-li něco jiného, je to na základě prokázaných faktů nesmysl ...

PS: tím samozřejmě nepopírám, že je Core i5-3570K výborný CPU. pod jeho doporučení se dnes kdykoliv podepíši, ale nelze ani FX-8350 ubírat to, že víceméně nabídne výkonem to samé a jako platforma vyjde se srovnatelnou deskou o něco levněji ...
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 11:54:16
avatar
Vždycky mě fascinují dvě věci - tvrdohlavost obou stran při hádkách tohoto typu a dále argumentace způsobem "popíráš realitu" či "jasně průkazná a objektivní fakta". K prvnímu se nemá cenu vyjadřovat, k druhému asi jen toto - záleží, o čí realitu/fakta se jedná. A jak jsi si jistý, že zrovna tvůj pohled na danou věc je ten správný? Např. to, že byl někdo za komunistů na základě průkazných faktů a v souladu s tehdejší realitou odsouzen jako příživník nemuselo znamenat, že jím skutečně byl. Co takhle trochu nadhledu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 12:02:28
avatar
Nadhled můžeš mít i s fakty v zádech ... myslím, že nejen náš test, ale i další prokázali, že je to tak, jak říkám. Tohle prostě není o nějaké tvrdohlavosti, tohle je o objektivních změřitelných, spočitatelných faktech ... a ta jsem uvedl jasně.
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 12:13:18
avatar
To nepopírám, jen se mi nelíbí abstraktní argumentace typu "popíráš realitu a objektivní/prokazatelná fakta" (čí, jaká, kým prokázaná) či "musí jej /poměr cena-výkon/ mít, protože je to jedna z výhod a vědí to asi všichni..". To je jako říct "a protože kradou skoro všichni, tak to nemůže být něco špatného".
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 11:37:28
avatar
Nehovorim ze nove AMD cpu su zle len Intel im uz tak utiekol ze mu nestacia, coz je pochopitelne lebo tie 2 spol. sa nedaju porovnavat co sa hospodarenia tyka. Co sa tyka klasickych grafik tam je podla mna uz od HD 4000 lepsie AMD (ATI). Vzdy vylepsia architekturu, aj rychlejsie nasadzuju mensi vyr. proces ako NV a ta ich vecinou musi len dohanat. Mam stale v pc HD4870 a este stale nestraca dych, aj ked vysla tak bolo trocha kritiky na teploty, ale to bolo bodobne prehnane ako u Ivy bridge aj ked problem bol iny. (ja mam v idle stale teplotu 44°C)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 11:45:17
avatar
PS: v diskusích máme něco, co se jmenuje tlačítko odpovědět, používej to prosím ...

On někde někdo tvrdí, že Intel nemá nejvýkonnější CPU a nejpokročilejší výrobní proces? Ano Intel má před AMD náskok, ovšem v mainstreamových hladinách AMD nijak výkonem ani cenovou nabídkou nezaostatává.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 13:17:56
avatar
u mna je to proste tak ze cpu AMD menim za Intel preto ze cena upgradu 3570k je o 12,5% vyssia ako fx-8150 a kedze som mal moznost tieto cpu otestovat na MB okolo 120€, a ja budem mat dosku za necelych 100e takze to bude to iste co sa tyka i5 tak vykon bol skoro vzdy vyssi viac nez o 12,5% u i5. Takze MNE z toho vychadza ze je i5 pre mna vyhodnejsie. To nepocitam este spotrebu a overclock.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-25 00:42:09

ahoj,
zatím jsem na žádném webu neviděl recenzi kde by o novém CPU od AMD FX 8350 říkali že je super kvůli běžnému využívání v domácích PC

co si budem povídat v každé domácnosti se PC využívá k oddechu tedy ke konzumaci webu a hraní!!

AMD FX8350 není a v brzké době ani nebude herním procesorem...

Intel s archytekturou core vsadil na to že bude mít velká jádra která budou mít hodně tranzistorů ale budou umět zpracovávat víc věci najednou (HT)

AMD šlo jinou cestou a vsadilo na malá jádra která sice nedokáží zpracovávat víc věcí naráz ale jejich zase více

jen uvedu pro porovnání proč to tak je:
Core 2 duo- je fyzické 2jádro ale jinak 4 vlákno!
počet tranzistoru: 291 000 000
počet tranzistoru na jadro: 145 500 000

Phenom 2 X4- to je fyzické 4 jádro a i 4 vlákno!
počet tranzistoru: 463 000 000
počet tranzistoru na jadro: 115 750 000

intel i7 Sandy Bridge-E six-core
počet tranzistorů: 2 270 000 000
počet tranzistorů na jadro: 378 000 000

AMD Bulldozer
počet tranzistorů: 1 200 000 000
počet tranzistorů na jádro: 150 000 000
počet tranzistorů na modul: 300 000 000

už jasně z tohoto vyplívá že AMD nemůže nikdy postavit konkurence schopný procesor když jde cestou čím víc tím líp! jenže je to pro něj nefer když musí používat jen jedno vlákno/modul!! a jejich rocesory jsou tak silné jako nejslabší článek tedy jeden modul!! a pokud modul má míň tranzistorů jako jedno jádro u intelu tak je to pořádnej průser a nikdy v jednovláknových aplikacích či výpočtech nebude moct konkurovat!!!

bohužel se ale stalo to že opět bylo AMD moc prozíravé (situace se opakuje jako s 64bit instrukcemi), společnost počítala že se všichni výrobci SW chytnou za hlavu a budou hned dělat programy které dokáží pracovat s více vlákny!! to se ale nestalo a i po X letech kdy byly uvedeny procesory s více jádry tu není dostatečné množství SW které by toto dokázalo využít....


AMD tedy již donutilo vyvojare SW vyuzivat 64bite instrukce ale ted se opet pokousi je naucit novou vec a to optimalizovani SW pro vice vlaken!! dyt se nam jen behem nekolika malo let stalo to že se nam serverova CPU nastehovala do domacich pocitacu ale programy stále zustali jen na serverech!!
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-25 16:40:54

Ono je to velmi jednoduche.
AMD nema prachy na desktop i server. Ked ze nema prachy nemohlo si dovolit zivit obe vyvojove casti CPU tak sa rozhodli ze serverove CPU budu vyvijat a bude to pouzitelne i v desktope. Hold buldozer cistokrvni serverovi CPU.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-25 18:44:45

Přesně tak ;)

jen ještě ale dodám že přidávání jader byl jen pokrok převzatý ze serverů, jenže SW vyvoj zaostal a zaostal dnes díky tomu že je na desktopu monopol!!!!! tenhle monopol ale nemá zájem na tom nic měnit a je hezké sledovat jak nemůže konkurovat na poli profi softů kde jde o stabilitu!!

Burzy, banky a další dulezite pocitacove systemy vzdy pojedou na linuxu a hlavne diky tomu ze tento operacni system krasne dokaze i skalovat vykon....
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-24 21:00:49
avatar
Tak AMD vytáhlo dobrý procesor v rámci možností
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-25 00:31:18
avatar
ak vyjde pekna mAtx doska pre ten fx8350 tak si ho kupim, ja hlavne okrem hier vyuzivam aj vela inych programov
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-25 16:42:17

Keby som uz nemal novi CPU tak tiez by som si ho asi kupil
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-25 23:39:06
avatar
v kostce: Single-core výkon - tragickej, Multi-core - odpovídající, Spotřeba - tragická.. Suma sumárum - v současnosti bych si připlatil 700 za 3570K...
pehe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - socket 2012-11-12 16:34:04

ahoj, chtel jsem se zeptat, zda (resp. kdy) budou na trhu fx procesory pro socket fm2. diky
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 446x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 291x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 856x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1158x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1476x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1319x
Komentářů: 6