Strana 8 z 11
- Herní výkon - neintegrovaná grafika FullHD
Na internetu je stále řada testů procesorů, kde ve snaze ukázat nějaké rozdíly, testeři změří i s drahou grafikou výkon v extrémně nízkých odlišeních a bez plných detailů a AA/AF. Řekněme si na rovinu, že je to úplný nesmysl tohle měřit, protože koho to jako zajímá? On to někdo z nás bude hrát a používat v takovém nastavení? Ne! Nemá žádný význam ani vypovídající hodnotu testovat procesory s grafikou v rozlišení a nastavení, ve kterém to nikdo nebude normálně používat. Takže jediné smysluplné nastavení je silná grafika v kombinaci s běžným 1920x1200 rozlišením a plnými detaily. Zde nás zajímá, co kterým procesorem získáme za výkon.
Moderní hra, s jejíž enginem se navíc budeme setkávat ve velkém spoustě nejen akčních her. Těžko ji tak můžeme vynechat.
Rozdíly mezi CPU jsou ale překvapivě malé a všechny si tedy vedou slušně až na levné modely, které přeci je nejsou až tak silné a projevuje se to hlavně v nižších minimálních FPS, protože procesory mají problém stíhat hru i zbytek systému PC. Bohužel pro AMD (ale i pro Core i7) většina současných her nedokáže pořádně využít 4 jádra, často využívá i méně a tak tyto vícejádrové CPU nemají v běžném herním nasazení výkonovou převahu nad procesory s méně jádry. Core i5 tedy FX-9000 zde mají zcela srovnatelný výkon.
A jako druhou zde máme další moderní hru, s jejímž enginem (CryEngine) se budeme opět velmi často setkávat u hromady jiných her, takže určitě nesmí v testu chybět.
Zde už jsou rozdíly větší a slabší CPU mají velké problémy s udržením chodu vlastní hry a zbytku OS počítače. Silný vícejádrový (4+) CPU je nezbytností, bohužel ale opět využití více jader pokulhává, takže i procesory s méně jádry se výkonově drží na dohled těm nejvýkonnějším CPU současnosti.
Podívejme se dále ...
|