Strana 12 z 15
Hlavně spotřeba je dnes hodně diskutovaným tématem a se spotřebou souvisí i zahřívání a tedy chlazení a pak je tu ještě další výkonový potenciál, který lze vydolovat taktováním.
Spotřeba jednotlivých CPU je sice hezká, ale procesor v sestavě není nikdy sám. Navíc mezi platformami budou rozdíly dělat i různě vybavené desky apod. Neberte tedy konkrétní čísla spotřeby v testech jako dogmata, ale +/- by to poměrově mělo sedět. Pozor v některých recenzích na webu narazíte na neobjektivní měření spotřeby, kde je třeba spotřeba v zátěži měřena ve speciálním benchmarku, který CPU vytíží na absolutní maximum, ke kterému ale v zátěži v běžných aplikacích nedochází. Na takové testy pozor, nemají žádnou vypovídající hodnotu. V našem případě měříme spotřebu jako obvykle v běžných aplikacích a situacích.
A10 na 28nm není o moc úspornější než starší 32nm verze, ale nějaký posun zde je. Rozdíl není sice až tak velký v praxi, ale rozdíl to je, ikdyž v praxi, kdy CPU nejsou naplno vytěžovány bude rozdíl nejspíše nižší. Vyšší spotřebu ale u AMD proti Intel CPU ale obhájí když se podíváme na výkon integrované grafiky.
KAVERI je rozhodně posunem proti RICHLAND, procesory mají programovatelné TDP a mnohem lépe udělané řízení spotřeby. Zejména v klidovějších stavech, či když je spoléháno hlavně na výkon iGPU, je spotřeba velmi nízká. Obojí se bude hodit hlavně u mobilních verzí KAVERI.
Tohle bude téma až některého z dalších článků, protože stojí za rozbor. Taktovat lze kromě CPU i GPU a ta přináší velmi zajímavé zisky výkonu. Takže si to nechme na samostatný článek.
Dnes se ale podíváme ještě na další důležitou složku těchto CPU a to je výkon integrované grafiky ...
|