TEST: AMD KAVERI (A10-7850K) - 28nm, SteamRoller procesor a GCN grafika. Více než jen CPU. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 14 leden 2014
Přejít na obsah
TEST: AMD KAVERI (A10-7850K) - 28nm, SteamRoller procesor a GCN grafika. Více než jen CPU.
AMD KAVERI - více než jen procesor
Procesory AMD KAVERI A10/A8 a základní desky FM2
Testy a testovací sestava
Cinebench R11.5 - MultiCPU
3DMark 11 - 720p test
7-Zip (AES-256) - Pakovací software
POV-Ray 3.7 - RayTracing Rendering
X264 HD - Video Encoding
TrueCrypt 7.0a (AES)
Herní testy 1080p FullHD s grafikou Radeon HD 7970 GHz
Spotřeba a taktování
Test integrované grafiky - KAVERI posouvá hranice
Hodnocení výkonu, ceny a poměru cena-výkon
Závěr a hodnocení

 

  • Závěr a hodnocení

AMD KAVERI je procesor více tváří. Hlavně velký příslib do dalších let. AMD názorně ukazuje, jak současný software nevyužívá možností, které procesory nabízejí. Samo tedy vyhlásilo boj za lepší využití, čímž je jak API MANTLE pro hry, tak HSA architektura tohoto APU, která velice jednoduše dovolí vývojářům využít jak výkon CPU, tak výkon GPU ve vzájemné spolupráci obou jednotek, takže KAVERI A10-7850K má opravdu udávaných 12 výpočetních jednotek.

Bohužel pro AMD i pro nás uživatele, stále většina aplikací spoléhá jen na výkon CPU části. Zde sice AMD udělalo architekturou STEAMROLLER pozoruhodný skok, kdy na přínos běžně 10-20% výkonu proti předchůdci na stejné frekvenci dnes nejsme zvyklí už moc vídat u nových generací CPU, zároveň však kvůli jinému druhu výroby a jiným výhodám běží KAVERI na nižší frekvenci než předchůdce. Ve finále tak nová A10 KAVERI je jen o pár % výkonnější než stará A10 RICHLAND. Nicméně při výrazném rozdílu frekvencí 400MHz v neprospěch KAVERI, nižší spotřebě KAVERI a výrazně lepší výbavě KAVERI včetně impozantního grafického i výpočetního výkonu a výbavy jeho GCN+ grafiky, je KAVERI jednoznačně mnohem lepší APU procesor, výkonnější, efektivnější atd.

(když funguje CPU i GPU dohromady jako výpočetní jednotka, stojí to za to ...)

Problém je však s jeho cenou. 32nm RICHLAND A10-6800K stojí 3500 korun a to se zdálo přiměřené, protože konkurenční Intel Core i3 má podobný procesorový výkon, ale nesrovnatelně horší výbavu i výkon grafického jádra. Nové A10-7850K však stojí 4300 korun, což je více než nejdražší Core i3 a na dohled ceně nejdostupnějších čtyřjádrových Core i5. Ty jsou čistě procesorově jasně lepší, ale samozřejmě tím ostatním, tedy grafikou a vším co k tomu patří, se ke schopnostem, výkonu a možnostem KAVERI ani nepřibližují. Bohužel, než většina běžných aplikací bude umět využít vedle CPU i výkon GPU v kombinaci, bude stále stěžejní ten CPU výkon a zkrátka za ty peníze je A10-7850K dosti drahý a procesorovým výkonem nevýhodný.

(AMD pokračuje v nastaveném kurzu ... )

Jako celek pro počítač, kde bude integrovaná grafická karta jedinou grafikou je však velmi zajímavý. Procesorový výkon je zcela dostatečný po všech stránkách a s přibývajícím počtem aplikací, které využijí i ten výkon iGPU, bude jeho využitelnost a výkonnost jen stoupat. Provozní vlastnosti také nejsou vůbec špatné - naopak, i když hlavní výhody a přínosy uvidíme až na mobilní platformě. Díky výbavě, podpoře rychlých DDR3 pamětí je navíc výkon integrované grafiky v tomto CPU tak vysoký, že už se na něm opravdu dají hrát i náročnější hry. Pokud navíc MANTLE splní, co slibuje, bude v podstatě zbytečné kupovat nějakou levnou samostatnou grafiku pro mnoho běžných uživatelů, kteří si chtějí sem tam i něco zahrát.

  • Závěr

AMD KAVERI je působivý technologický pokrok ve všech oblastech. AMD udělalo značný skok a jednoznačně kráčí cestou k čipu kombinující to nejlepší z CPU a to nejlepší z GPU. Potřebovat k tomu ale bude i spolupráci vývojářů softwaru.

KAVERI ukazuje ve vší nahotě, jak spousta běžných aplikací prostě nevyužívá systémových prostředků, které současný HW nabízí. Nářky na "nízký výkon" procesorů v některých hrách či aplikacích jsou sice pěkné, ale když zjistíte, že daná hra nevyužívá více než 2 jádra toho CPU, nebo nevyužívá speciálních instrukčních sad, chyba "nízkého výkonu" opravdu není na straně procesoru. AMD hodně riskuje vzhledem k cenám KAVERI a stále velmi malému počtu aplikací, které dokáží skutečně pořádně využít jeho architekturu a zároveň výkon CPU i GPU, nicméně jako obvykle si AMD proti konkurenčnímu Intelu nemůže dovolit malé kroky, takže dělá větší s tím, že ten SW jej dožene. KAVERI má výhodu v tom, že nejen AMD kráčí cestou k čipu využívající to nejlepší z CPU i GPU najednou. Tudíž KAVERI rozhodně není žádnou slepou cestou a SW jeho architekturu již začíná využívat. Nevýhodou je, že čip potřebuje na míru optimalizovaný software. To by však dnes už nemusel být takový problém.  

(strategii konstrukce procesorů AMD nahrává, že většina dnes prodávaných CPU má ve výbavě i iGPU, tudíž toho SW vývojáři tak jako tak začnou využívat ... )

Jako produkt je však špičkový model APU "KAVERI" A10-7850K hodně drahý. Možná jsme si příliš zvykli na to, jak nás AMD svou cenovou politikou proti Intelu rozmazlovalo a necenili jsme si toho dostatečně, nicméně těch 4300 korun je hodně moc. Pokud bych chtěl CPU s integrovanou grafikou, asi bych lovil mnohem níže, takový A10-7700K nebo úsporný A8-7600 nevypadají vůbec špatně, ačkoliv až tak výkonná jejich grafická část s méně jednotkami není.

Pokud bych chtěl počítač více zaměřený na hry, tak za jen o něco málo více peníze se dá nakoupit rozhodně výkonější kombinace (třeba Athlon II "Trinity" + neintegrovaná grafika R7 260). KAVERI je jednoznačně nejlepší CPU s integrovanou grafikou (tedy APU) na trhu, ale ta nová cenová politika je hodně daleko od toho, na co jsme byli zvyklí. Faktem ale je, že konkurence by podobně technicky zdařilý CPU za podobné peníze klidně prodávat dokázala a velmi úspěšně (dokázala prodávat i mnohem méně povedené čipy ještě méně výhodněji), otázkou je, zda to dokáže i AMD. Uvidíme. Pokud ale chcete dostatečně výkonný procesor s velmi výkonnou a maximálně vybavenou integrovanou grafikou, je A10-7850K bezkonkurenčně zdaleka nejlepší, co trh na poli procesorů s grafikou nabízí.

(základní verze A10 procesorů je bez Battlefield4, ten je přidáván k o něco dražším verzím)

PS: SteamRoller vypadá v mnoha oblastech i náročnějších a modernějších aplikacích působivě jako posun, tak doufáme, že jej uvidíme i jako FX procesory v silnější podobě s více jádry/moduly a více L2/L3. Nicméně faktem je, že zvolená 28nm výroba u GlobalFoundries nevypadá pro čip bez GPU a nástupce současných 32nm FX příliš výhodně a vhodně. To je důvod, proč AMD o nástupcích FX stále mlčí?

Za zapůjčení procesoru "KAVERI" děkujeme společnosti AMD

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-14 23:12:39
avatar
fuha to uz ked tu ma tento novy cpu rovnaky pomer cena/vykon v app ako moj 3570k tak to uz je neco. Skoda ze ho nema nikdo zo znamych ze bych ho aj ja testol a porovnal si.

inak tie ceny proc. ako vyberas?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-14 23:24:18
avatar
drahé CPU mají málokdy dobrý poměr cena výkon, jednoduše proto, že slabší CPU je sice 2-3x levnější, ale ne 2-3x slabší. Takže v tomto případě to vypadá dobře pro 3570K, nicméně když srovnáš ceny desek ... je tam velký rozdíl.

ceny CPU nevybírám, ceny CPU jsou z velkých internetových obchodů +/-, spíše orientační. mění se, což samozřejmě těžko můžeme zohledňovat a udržovat aktuální den co den ...
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 10:48:21
avatar
No ale ako to u AMD prcosorov chodi, tak casom cenu klesnu mozno aj na polovicu, potom to bude velmi lakave.
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - soft 2014-01-16 11:37:18
avatar
Zdravím DD a děkuji za zajímavý článek. Chtěl jsem se zeptat, měl by jsi nějaký seznam softu co by využil potenciál testovaného procesoru. Myslím tím softu pro běžného uživatele.

Díky Lukáš
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 08:42:16

no ono nejde jen o CPU. To integrované jádro s DDR na 2400 MHz budem mít lepší výkon než HD4850 a to už dost lidem na hraní stačí...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-14 23:17:06
avatar
1) herní testy s HD7970 mi přijdou zbytečný.. někdo by pak mohl nabýt dojmu, že se to k týhle GK vyplatí, což samozřejmě je blbost...

2) cena zklamala... za 4,3k mi přijde lepší koupit athlon X4 za 1700 a HD7770 za 2500.. Sice žrát to bude asi víc, ale výkon bude taky asi úplně někde jinde...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-14 23:24:40
avatar
1, testy s výkonnou neintegrovanou grafikou jsou tam kvůli testu CPU části ... samozřejmě že tam být musí, testovali jsme i výrazně slabší procesory s touto grafikou a jasně to ukazuje výkonová omezení v případě vyloženě herního stroje ...

2, v závěru jsem o tom psal více než dost ;)
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-14 23:35:54
avatar
ad 2) spíš to bylo myšleno tak, za tuhle cenu nevidím důvod proč stavět počítač na tomhle, když za stejný prachy můžu mít výrazně výkonnější řešení...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-14 23:39:11
avatar
já ti rozumim a přesně o tom jsem psal v závěru článku ;)
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 08:45:42

Nj, ale taková sestava bude po záruce poruchová. Když budete mít jen základní deska na které vlastně není vleký čip který by topil a pouze procesor s socketu, tak takový počítač ma velký potencial zůstat pod stolem X let, protože v socketu studené spoje nevznikají :-)
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-14 23:34:56
avatar
Diky za skvely test. Pocas citania som akosi nadobudol pocit,ze testovat hry budete len so 7970 a s integrovanou nie, nastastie ste otestovali aj toto, aj ked z clanku mi to hned jasne nebolo. Kazdopadne ten herny vykon je podla mna uzasny. V poslednej dobe som akosi nadobudol pocit, ze Intel sa s integrovanymi grafikami uz pomaly vyrovnava AMD ale tento test potvrdil, ze su daleko pred nimi. Vobec by som sa nebal ten procesor dat do jednoducheho domaceho mini PC polozeneho vedla telky a v klude hrat Fifu alebo v podstate hocico ine vo Full HD a pochodil by som stale lepsie, ako s konzolou. A to sa este Mantle len rozbieha, uvidime kolko % vykonu prida a ako ho vyvojari budu vyuzivat. No a z hladiska ceny mi tento "hybrid" az tak drahy zase neprijde. Treba si uvedomit, ze su v nom nasackovane najnovsie technologie a je to v najvyspelejsie APU. Ano, je to AMD a sme u nich zvyknuty na lacnejsie produkty avsak keby to mal Intel, slahol by to za 200-250 eur a veselo by sa predaval. Je dobre, ze AMD nasadilo sebavedomu ale podla mna rozumnu cenu. Znizovat sa da vzdy. Dufam len, ze zameranie sa na APU sa im z hladiska financneho vyplati. Myslim si,ze by ich ale urcite mali podporit poriadnymi desktopmi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-14 23:40:53
avatar
pozor ... konzole PS4 a Xbox One mají sice stejnou architekturu CPU i GPU, ale mají 4 moduly-8jader byť na nižší frekvneci a hlavně GCN+ gŕafiku s přibližně 800 a 1200 jednotkami, zatímco KAVERI má jen 512 jednotek. A iGPU běhá na podobné frekvenci.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 00:14:42
avatar
Citace:
pozor ... konzole PS4 a Xbox One mají sice stejnou architekturu CPU i GPU, ale mají 4 moduly-8jader byť na nižší frekvneci a hlavně GCN+ gŕafiku s přibližně 800 a 1200 jednotkami, zatímco KAVERI má jen 512 jednotek. A iGPU běhá na podobné frekvenci.


Opäť tá istá chyba v Jaguare: majú 2CU = 8cores !!!

P.S. DD ty máš AMD A10-7850K v Cinebench R11.5 Golden Sample?

Citace:
Asi nepřekvapí, kde se dnes testovaný model výsledkově nachází ;).

3.71pts DDWorld
3.65pts hardwarecanucks.com
3.63pts pct
3.59pts extremetech.com
3.58pts wccftech.com
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 01:09:27
avatar
a? Jak můžeš srovnávat hodnoty v rámci různých testů? každý máme jinou sestavu, jde o poměry mezi modely v rámci jednoho testu. Nemůžeš srovnávat výsledky mezi servery, různými sestavami atd.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 10:39:21
avatar
Nikdy som sa nad tým nejak nezamýšlal pri uvedení procesorov.
Viem, že je tam štatistická odchylka, ale až takú som nečakal.

3.62pts pc.watch.impress.co.jp
3.61pts http://us.hardware.info


Som teda rád, že máte v redakcii zrejme najlepší hardware AMD A10-7850k na Cinebench R11.5 na svete.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 11:18:35
avatar
no jo no ... ale je to tak. Nemůžeš srovnávat absolutní čísla v rámci zcela rozdílných webů, které provádějí testy na různých sestavách, s různým SW (dany test není jediný SW, na kterém to běží) a v různých podmínkách. Srovnávat se dají testy na různých webech jen pokud jde o poměry. Pokud se měří správně, tak by měly ty hodnoty rozdílů mezi modely v podobných testech sedět.

Tedy když v jednom testu vyjde rozdíl mezi A a B produktem 10%, pokud jiný web používá podobný test, mělo by mu vyjít +/- to samé ačkoliv absolutní čísla budou jiná, % rozdíl mezi stejnými produkty by měl být +/- stejný. Jo problém je, když se některé weby liší řádově o třetinu proti všem ostatním ...

Pokud by všichni měli úplně stejný HW a SW, pak by samozřejmě měla sedět i ta absolutní čísla +/-1až2% chyby měření. Ale každý web má prostě jiné vybavení a jiné podmínky ...

EDIT by DD: koukal jsem se na ty weby co si vypsal ... těžko to může být kouskem A10-7850K, když i hodnoty ostatních CPU jsou u nás vyšší ... nicméně rozdíly mezi jednotlivými modely +/- sedí u všech u u nás. A to je pro nás stěžejní ...
Pan_Striker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 00:27:15

Pěkný test, stejně jako ostatní mě nepotěšila cena.
Taky jsem zvědavý na testy 7770k a hlavně na 7600, kdo ví jaký bude mít výkon např. při 45w.
Ještě by mě zajímalo se kterými kartami půjde hybridní crossfireX někde jsem četl že nejefektivněji s 7750 DDR3. Třeba se to dozvíme v nějakém příštím testu
Anonymní  2014-01-15 05:28:01

ta cena sa zdá vysoká lebo je 50% chipu kvalitná GPU . Dúfam ze nova rev trocha posune takty aj keď vypustením SOI sa to asi nezlepši
caduto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 07:06:06

no som zvědavej jak se to bude ted hejbat s cenou atd přiznám se že sem čekal asi něco podobného s výkonem ano ale cenu sem čekal daleko nižší když stejnou jako předchůdce tak asi jako max protože pokud su dobře informován použitý výrobní proces je levnější než u předchůdců a proto sem ze stavbou levnejch pc pro máti atd čekal co se ukáže ano nepočítám tam s A10 ale tak něco jako A6 nebo max A8 protože má jít opravdu o dost levné pc jen na net a asi nic dalšího možná fylm ale i tak jako čím dám vetšícho fandy amd bych byl moc rád kdyby amd zapracovalo na všech frontách a natrhlo intelu v rámci možností výte co klydně mu odpustím absenci v higtendu protože cpu za 13tis sem koupyl jednou a naposled ne že bych byl sklamanej ale po 1 roce používání ne nadšenej
Dino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 07:24:24
avatar
Osobně bych byl radši, kdyby vydali něco ve stylu 8 jader CPU + např. 128 SP GPU. Dávalo by mi to větší smysl, něco jako nástupce AM3+ procesorů. Myšlenka HSA je sice pěkná, ale obávám se, že potrvá dlouho, než s tím začnou vývojáři pracovat...
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 07:29:14
avatar
Mě se to APU fakt líbí, jak CPU výkonem tak hlavně GPU části (s tou už se dá opravdu nenáročně hrát), i spotřeba je na současné AMD možnosti fakt dobrá, jen je škoda té ceny ta to trochu zabíjí, ale předpokládám že klesne.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 07:42:24
avatar
Cena je vzhledem k výkonu vysoká. To už je lepší kombinace klasický procesor + mobilní grafika m290x, kde bude neskutečně vyšší grafický výkon (téměř bez kompromisů) a stále půjde docílit PC s malými rozměry a velmi tichým chodem.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HSA foundation 2014-01-15 08:44:19
avatar
cena vysoka ?? je nizsi nez u i5 4440 se kterou je srovnavan a ma jeste vyssi vykon ktery se ma s nasazovanim novych sw dal zvysovat.. podle me je cena skvela

jinak zajimave ze clenem toho hsa foundation jsou vsichni teda krome intelu(coz asi nebude moc dobre pro intel takze to hsa budeme mit brzo ve vsem od televize..presne jak je na te prvni strance mobile -server - consumer ..
http://hsafoundation.com/
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 08:44:53
avatar
vyšší výkon může bejt při zapojení iGPU do práce, a to jde přes OpenCL. To není žádná novinka, tohle tu už pár let je a že bych to při běžné práci jeho přínos nějak pociťoval, to rozhodně ne, i když HW na to mám...

Ale i když se bude výkon zvyšovat.. Pořád za stejný prachy seženeš výkonnější HW (4 jabko a GCN grafika), a ten bude výkonnější vždycky, protože stojí na stejný architektuře...
lada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ta cena je naprosto silena 2014-01-15 08:42:17

Taky se primlouvam, zda by neslo udelat srovnani se slabsim procesorem (Athlon 750K, Pentium G3420) a k tomu neco v rozmezi HD7750/7770/7790.

Cena Kaveri mi prijde totalne mimo, to je opravdu pro cloveka, ktery chce tuto konkretni integrovanou grafiku, HD4600 je pro nej slaba a dedikovanou nechce. Ale jinak? Jeste vice by to vyniklo, kdyby v textu bylo cenove srovnani ne s A10-6800K, ale s A10-6790K. Z meho pohledu, kdyz chci hry, tak koupim levny procesor a k tomu zvlast grafiku a kdyz chci vykon CPU, tak i5 uz neni o tolik drazsi.

Jeste dve otazky trochu od tematu. Nejlepsim indikatorem vydarenosti produktu je vzdy reakce konkurence. Zaznamenal jsem zlevneni u Intelu jen mimo desktop. Nema nekdo info, zda nepujdou dolu i stolni i3/i5/i7?

A druhy dotaz- nechysta se Kaveri bez grafickeho jadra? Neco v duchu Athlona 750K? Ale asi by to moc smysl nedavalo u rady, ktera kladu duraz na graficky vykon... Je takovy procesor vubec mozny (pomijim pouhe marketingove softwareove vypnuti GPU) pri tomto stupni integrace a sdileni prostredku?
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 13:18:50
avatar
bez grafiky to nema smysl, resp. není důvod.. AMD má výběr CPU bez GK slušnej...

ad ceny Intel: Já mam takovej pocit, že na desktopu intel nezlevňuje, spíš z dlouhodobýho hlediska zdražuje...
UncleFido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-16 17:02:12
avatar
Až se nastřádá dostatek kousků s vadnou grafickou částí, pravděpodobně je nevyhodí a pustí ven nějaký procesor s deaktivovanou GPU. Tedy stejně jako doteď :-)
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 11:25:46

Odporucam kazdemu uzivatelovi si precitat nie len tuto recenziu, ale aj ostatne recenzie na zahranicnych weboch, ktore hovoria jednu vec. Dane APU trpi nedostatocnou softwarovou podporou, ci uz z hladiska grafickych ovladacov alebo podpory APU platformy ako celok (Pokial dany program vyuziva HSA, tak dane APU nici v nasobkoch svojich predchodcov a aj konkurenciu). Je potrebne si vsimnut 45W a 65W modely, ktore dorovnavaju a prekonavaju predchadzajucu generaciu, co je podla mna neuveritelny pokrok, kedze sa jedna o AMD platformu.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Optimalizace 2014-01-15 11:40:04

¨Tudíž KAVERI rozhodně není žádnou slepou cestou a SW jeho architekturu již začíná využívat. Nevýhodou je, že čip potřebuje na míru optimalizovaný software. To by však dnes už nemusel být takový problém.

Když se podíváš kolik CPU proda Intel a kolik AMD tak bych to nevidel s optimalizaci tak slavně.....
aleman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 12:58:16

Jasně, stačí se podívat jak se zlepšila podpora Bulldozer procesorů (ty desítky procent výkonu navíc), které s námi už nějaký ten pátek jsou.
Faktem stále zůstává, že za konkurencí zaostávají a vymlouvají se na SW (ne)podporu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 13:19:49
avatar
nezaostávají, FX nabízejí mnohem lepší poměr cena výkon než konkurence ... takže si laskavě nevymýšlej a neplácej tu nesmysly ...
aleman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 16:12:43

Řeč byla o SW podpoře HW, ne? Chceš mi říct, že SW podpora modulové architektury (na bázi Bulldozeru) je dobrá zejména na Windows?
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 18:06:30
avatar
to není problém buldozeru, ale obecnej.. Když je app psaná na jedno 2 jádra, tak na dvou jádrech pojede na Intelu i na Buldozeru.. Problém je ten, že většina app právě víc než ty 2 jádra využívat neumí...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 13:16:48

Je potrebne si uvedomit, ze vyvoj urciteho typu procesoru netrva jeden rok, ale dva, tri, ba mozno viac, a ked sa sa predpoklada, ze o tie dva, tri roky ta softwarova podpora bude. AMD nezaostava, len ide inym smerom, no vykon tychto procesorov zavisi masivne na uz spomenutej podpore zo strany aplikacii, kazdopadne, chcel by som vidiet aspon FX6000 s jadrami steamroller B pri takte 4GHz, a narast voci fx 6300 by bol radovo 20%+ percent.
Priest123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - V notasu 2014-01-15 13:30:56
avatar
Boze prosim at to vrazi do nakyho mensiho notasu (max 13") a velkou baterii(jebem na naky ultrabooky apod) a normalni klavesnici...uz potrebuju vymenit muj acer 1810TZ necim co ma lepsi grafarnu nez Intel GMA 4500MHD(?) a rychlejsi procak a hlavne bez dotykovky....ale to uz su asi moc narocne zakaznik....
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 13:42:25
avatar
Nevím jaká bude cena takového notase, ale pokud je pro tebe důležitý grafický výkon, aby to zvládalo i novější hry, tak bych šel raději do notasu s grafikou na bázi M200X. Jejich nejvyšší model M290X má výkon jako klasická R9 270 (přes 2TFLOPS)
Priest123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 14:28:11
avatar
neni jen chcu neco malyho co dlouho vydrzi na cesty a sem tam si na tom zahrat (nevejsi hry me nezajimajy spis starsi klasiky)a vim ze intel je moc drahej tak uvidim co bude stat totok pokud to nekde najdu...jinak je dost trapny ze pred rokem, dvema vsichni vyzdvihovali vydrz notasu 9-10 hodin...pak bum ultrabook a zas to spadlo na 4-5 hodin....
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-16 08:57:21
avatar
Jj už by to chtělo nějakou lepší technologii baterií, aby při stejné nebo menší velikosti měly několikanásobně větší kapacitu, protože už je to s tím neustálýmk nabíjení opruz.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 14:17:34

AMD jako uz mnohokrat v minulosti predbehlo dobu. Problem je ze je velka pravdedobnost nedoceneni produktu jehoz nadcasovost se vetsinou plne ukaze az o dost let pozdeji nebo az s tim o roky pozdeji prijde konkurence ze treba gsync Preju AMD at to tentokrat dopadne lepe, naslapnuto maji poradne.
Jsem strasne zvedavy na v utery ohlasene hospodarske vysledky AMD.
pseudografx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 7-zip 2014-01-15 15:07:58

Ať hledám, jak hledám, nemůžu nikde najít archivátor 7-zip s podporou GPU akcelerace - můžu vědět, kde je ke stažení?
kukino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD a DisplayPort ! 2014-01-15 16:01:39

...ako hladam,tak nikde nemozem najst kombinaciu: doska FM2+ formatu microATX alebo mini ITX a DisplayPort !!!. Hladam zle,alebo je naozaj zatial Kaveri pre mna nepouzitelne
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 19:17:05

Pořád mi připadá výhodnější koupit nejvýkonnější Celeron a zkombinovat to se samostatnou grafickou kartou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 20:35:05
avatar
nesmysl, celeron má jen 2 jádra bez HT, je slabý, lepší je Athlon II X4 750K
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD A8-7600 vs HD7730+Pentium 2014-01-15 20:56:35
avatar
Poliaci mali síce k testovaniu len QuadCore AMD A8-7600 3.3GHz@3.8GHz 65W s 384SPs avšak porovnali ho aj s DualCorom Intel Pentium G3220 3.0GHz a dGPU Radeon HD7730 s 384SPs a 1GB GDDR5 a Kaveri si v hrách moc neškrtla oproti HD7730 pričom je tam rozdiel len 50 zlotých. Páči sa mi na nich, že porovnávajú kombinácie v nejakej rovnakej cenovej hladine nad čím mnoho užívateľov rozmýšla resp. kladie si otázku čo je výhodnejšie. Ći menej jadier a výkonnejšie dGPU alebo hybridný procesor v danom prípade APU.
zdroj: Odkaz

Dokonca bude tu ešte jedna lacná alternativá priamo zo strany AMD a to konkrétne platforma AMD Kabini FS1b pre socket M1, pri 2.05GHz ako QuadCore s TDP do 25W ako AMD Athlon 5350 ($54), ktoré tiež v určitej cenovej hladine bude možné skombinovať s nejakou lacnou grafikou s GDDR5 pamäťami a ala Radeon HD7750 a to ešte aj low profile jednoslotka a pod.
zdroj: Odkaz
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 20:26:58
avatar
S mým A10-6800K nemám dnes žádný problém a výměna se mi nevyplatí... Budu měnit až budou desky s podporou DDR4... Jinak mám A-DATA GAME EDITION (2400Mhz) a není problém s kvalitnější deskou nechat RICHLANDa běhat se sběrnicí na 2400Mhz Tech 2133Mhz je už kvalitních, ale hUMA je velmi fexibilní kus zařízení a na 2400Mhz chodí dlouhodobě stabilně. Takže já už zhruba vím jaký je nárust FPS proti 1866Mhz a 2400Mhz, je to hodně značný rozdíl ... cca tak 10fps +
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-16 02:16:38
avatar
no jasně, nová generace většinou na upgrade není nikdy, až ta ob nebo ob2. V tomhle případě je tu ale podpora mantle, pokud to skutečně přidá ve hrách třeba 30-40% fps, tak je to u APU, které se ve hrách pohybuje kolem 30, zatracený rozdíl. Já jsem pro změnu zvědavý jestli mi bude mantle podporovat notebook. Má APU WLIW4 + dedikovanou GCN grafiku. Dedikovaná grafika mantle umí, APU richland nikoliv, přitom notebook grafiky přepíná (Enduro). No to jsem zvědavý
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-16 19:25:52
avatar
Jako u Notebooku by to byla jasná převaha pro AMD v segmentu herních notebooků, kdy s Mantle by mohl NB podávat perfektní výkon za pár korun
skriptdaddy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AM3+ 2014-01-15 22:20:24

Nevíte jestli má AMD v plánu nějaké nové procesory na patici AM3+? Nebo co by se mi asi hodilo ke GK HD7950? Můj phenom II x4 965 už ztrácí občas dech, a taktovat se mi ho moc nechce i když bych ho mohl vyhnat dost vysoko na jeho poměry.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-15 23:30:32
avatar
Spíš jen nové revize nebo tak něco, ale FX6300 (jako upgrade z X4 má smysl jen po přetaktu) nebo FX8320 jsou už dnes OK. Nebo potrap toho phenoma jestli máš dobrý chladič a třeba zjistíš, že můžeš vyčkávat.
skriptdaddy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-16 16:31:18

no chladič mám Corsair h100 a dostal sem ho zhruba na 4,1GHz, myslíš že to půjde výš?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-16 20:25:31
avatar
Řekl bych že ho trápíš slušně . Záleží na konkrétním kuse, ale o moc výš už ho asi nedostaneš. Nezabij ho příliš vysokým napětím.
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FXnext gen 2014-01-16 09:44:39
avatar
podle me a modlím se za to, prijdou tak za 6-8 mesíců nejpozději FXnext gen s podporou hsa ve spojení s externí amd gpu - možná pro to bude povinná amd grafika, ale komu by to dnes vadilo že ?
včera jsem nad tím přemýšlel a tyto apu by zůstaly pořád cenově výhodné -APU 4000 cpu+gpu fx 3500cpu+3000+gpu 6500+ s externí gpu by mohl cpu využívat i gddr5 paměti jako je to v ps4, specifikace říká že se využívá pro výpočty i pamět gpu

k tve otazce, určitě má smysl přejít na fx6300 nebo fx6100 , 95w tdp a kde jede phenom2 x4 na 90% dava fx6300 15% fakt myslim hlavně nové hry
Orleanus88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - úprava fotek 2014-01-16 18:51:37

Ahoj DD, doporučil by jsi tento procesor na úpravu fotek? převážně v Photoshopu a Lightroom. Nebo je lepší volbou i3 4xxx ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-16 19:00:53
avatar
no zrovna ty aplikace podporují GPGPU a kromě toho A10 je čtyřjádro, Core i3 je jen dvoujádro s HT ... ale upřímně v této cenové relaci ....
Orleanus88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-16 19:17:13

A co by jsi tedy doporučil aby to celé stalo do 10k? Je to pro sousedaa Já skládám jen herní PC, tak nevím co mu na to doporučit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-16 21:49:51
avatar
herní PC za 10K??? jako vážně?
Orleanus88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-17 11:04:52

Přečti si to znovu :-). Já psal že stavím herní PC, proto nevím co mu doporučit na práci s foto do 10k :-).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-17 11:27:48
avatar
jo takhle .... no si moc vybírat nemůže ... na grafice zjevně moc nezáleží, ale vzhledem ke schopnostem je tohle APU asi nejlepší kompromis ....
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-16 22:16:28
avatar
Deset tisíc za co? Komplet PC nebo jen něco? Jaké PC to bude nahrazovat? Rozhodně ber 8GB RAM jako minimum - kvůli photoshopu. FX procesory mají ve photoshopu dobré výkony, takže popřemýšlej nad FX6300 nebo FX8320 a nějakou šunku grafiku pokud nebude moc využívat efekty přes GPU. On každý používá photoshop trochu jinak, takže proto by pomohlo kdybys věděl jaký stroj to bude nahrazovat. Fakt nízkej rozpočet, to je těžký...
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sestava 2014-01-17 08:25:38
avatar
tak podle me jestli chce setrit bohate by mu na praci a hry stacilo:
AMD Athlon X4 750K 2000
mb GIGABYTE F2A55M-DS2 1200
GIGABYTE R725OC-1GI 2100
ADATA 8GB KIT DDR3 1600MHz 1800
disk wd 1tb 1500
bedna + zdroj 2000
--
10600

jeste mnohem levnej by to slo postavit s apu ale taky s nizsim vykonem, i kdyz ted ty nove..
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pamate 2014-01-17 09:41:56

to apu zabijaju pamate. ak by to bolo sparovane s gddr5m (aj taky plan vraj bol) tak to podava vykon pomaly ako 7750-ka
kukino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-17 21:42:30

to viperman: presne tak! na Kaviar som sa tesil ako maly ze to bude prave sparovane s tymi GDDR5M a ze to tak trochu bude revolucia ( a hlavne vacsi odskok od Richlandu)
Takto je to skor pre mna sklamanie roka
henrz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výkon APU 2014-01-21 14:33:10
avatar
Ahoj, rád bych se zeptal:
Docela mě láká si pořídit APU A10-6790K. Občas si rád zahraju (Skyrim, Fallout NV, GTA, strategie.. - jsem z generace hráčů Golden Axe) a vím, že touto volbou si neužiji maximální detaily v nových hrách. Při brouzdání webem jsem narazil na test, kde pod A10-6800K rozběhli Skyrim v 1080p na High detaily 2xAA při 38 FPS. Nevím, jestli můžu dát odkaz, kdyžtak to DD prosím smaž:
Odkaz
Bylo by možné pro nás otestovat, co takový procesor vlastně hratelně utáhne? Stačilo by u těch her, které tu běžně pro APU testy běžně používáte. Něco jsem četl v diskusích tady, zvláště mě zaujala tato od FlanK3r:
Odkaz
A další otázka Má u Richlandu smysl DDR3 vyšší než 2133MHz (např. 2400)? Samozřejmě pro grafickou část.
Jestli někdo máte zkušenosti, rád si je poslechnu. Díky všem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-21 14:39:38
avatar
richland neumí (tedy hlavně desky) více než 2133MHz, takže nemá, i tak to musíš nastavit v BIOSu....

Už jsme to testovali v 1080p s těmi grafikami, dokonce nedávno tu byl test 6790K ;) ... s těmi 2133MHz většina her není problém a mnoho z nich jde i na lepší než nízké detaiky. u GTA nevím, tam je špatná optimalizace. Ale podle mě by se mělo nechat zahrát skutečně skoro všechno (u starých her zcela určitě)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 268x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 192x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 821x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1151x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1465x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6