Strana 5 z 7
Naše oblíbené hry. Ještě dnes vidíme absurdní srovnání výkonu, kdy někteří nastaví nízké rozlišení 800x600 nejnižší detaily a testují nějaký abstraktní výkon CPU. Je to samozřejmě úplná kravina, protože v takovém stavu hry s moderními CPU nikdo používat nebude. Takže to otestujeme tak, jak to nás, běžné uživatele skutečně zajímá a jak hry budeme hrát a procesory skutečně používat. Testujeme s pořádnou grafikou a to v nastavení 1920x1200 a plných detailech …
Nové hry už nejsou optimalizovány jen pro dvoujádrové CPU, ale umí využít čtyři jádra. Nicméně neumí vždy efektivně využít 6 jader. A to v případě AMD bude znamenat ztrátu na starší frekvenčně rychlejší X4 modely. Zde se projeví to, jak u AMD pracuje TURBO. U Intelu není problém, protože Turbo dokáže přetaktovat i všechna 4 i 6 jader. U AMD je ale maximum 3 jádra. Jenže protože jsou u těchto her intenzivně zatěžována 4 jádra, Turbo u AMD nezasáhne a frekvence tak bude nativní, což znamená, že u her využívající 4 jádra budou frekvenčně pomalejší X6 slabší než starší X4. To AMD poněkud nedomyslelo …
Nicméně je to beztak jedno. V běžně používaných rozlišeních je jakýkoliv slušný čtyřjádrový procesor prostě slušný CPU. Jinými slovy, X6 nejsou dnes o nic více herní CPU, než X4. Samozřejmě do budoucna, jak budou přibývat optimalizované hry a jádra v CPU, budou samozřejmě X6 ve výhodě před X4. Stejně jako jsou dnes už jasně lepší quadcore než dualcore, což ještě tak před 2 roky nebylo tak jednoznačné.
Podívejme se na provozní vlastnosti a trochu toho OC …
|