TEST: AMD RYZEN 9 3950X a RYZEN 5 3600 – Dva nejlepší procesory roku válcují Intel Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Monday, 23 December 2019
Přejít na obsah
TEST: AMD RYZEN 9 3950X a RYZEN 5 3600 – Dva nejlepší procesory roku válcují Intel
Procesory RYZEN 9 3950X a RYZEN 5 3600 a testování
CineBench R20
7-Zip
POV-Ray
Blender
Video Encoding
Výkon ve hrách
Spotřeba, teploty a taktování
Celkový výkon, ceny a výhodnost nákupu
Závěr a hodnocení

 

 

  • Závěr a hodnocení

Věci se ale hodně změnily a pokud někdo pár let nesledoval situaci na procesorovém trhu, tak teď si při pohledu na naší recenzi a grafy musí myslet, že se ocitnul někde v alternativní realitě. Intel prohrává …. všude a ve všem?! Jak je tohle vůbec možné?

Právě dnes testované dva procesory AMD, ukazují naplno všechny slabiny současné Intel nabídky. Intel nestačí ani výkonem 1 jádra, natož celku, AMD je chladné a efektivní efektivita a cenově je AMD stále o parník výhodnější. Navíc má AMD lepší, variabilnější a technicky pokročilejší platformy. A to vůbec nemluvíme o bezpečnostních dírách a záplatách na ně, které negativně ovlivňují fungování i výkon Intel platforem, na rozdíl od AMD, které na tyhle problémy a zranitelnosti vůbec netrpí.

  • AMD RYZEN 5 3600 – perfektní pro většinu

Tohle je nejprodávanější desktopový procesor současnosti. Z dobrého důvodu. Za velmi přijatelnou a dostupnou cenu, dostanete výkon, který ještě nedávno nabízely mnohonásobně dražší high end procesory. Ale tenhle CPU je současně velmi úsporný a chladný. Proti RYZEN 5 1600/2600 modelům předchozí generace, je výrazně silnější a lepší ve všech směrech. Zejména ve hrách a všude tam, kde byly problémy s nižším IPC, horšími latencemi a výkonem RAM.

U Ryzen 5 3600 se 7nm ZEN2 architekturou je vše vyřešeno a procesor je vynikající na hry, kde má konkurenční Core i5-9000 problémy. U ní sice průměrná FPS vypadají dobře, ale hry jsou trhanější atd. protože Core i5 má jen 6vláken, zatímco AMD RYZEN 5 má 12 vláken a hry běžně využívají 8vláken. Nemluvě o tom, pokud toho pustíte více najednou. 6vláken je dnes prostě málo. Všude jinde je pak RYZEN 5 3600 prostě výrazně lepší, navíc jde velmi slušně taktovat + když k tomu přidáte i zajímavé možnosti ladění pamětí a zisk výkonu z toho, tak Core i5 není zajímavé ani po nataktování na 5GHz, nemluvě o tom, že AM4 platforma je po všech stránkách lepší se zajímavými možnostmi upgradování.

Prostě pokud chcete cenově dostupný, ale po všech stránkách univerzálně výkonný, efektivní a nenáročný CPU, je RYZEN 5 3600 jasná volba. Není se co divit, že je nejprodávanějším aktuálním desktopovým procesorem, kdy se ho prodá tolik, jako všech Intel procesorů dohromady. Core i5 není konkurenceschopný a už ani dobrý procesor, a radím vyhnout se nákupu Core i5 za každou cenu.

Největší konkurencí 7nm RYZEN 5 3600 je ve skutečnosti starší 12nm RYZEN 5 2600, který výrazně zlevnil, je prakticky o 2 tisíce korun levnější, což je opravdu hodně. Pokud vám jde tak hlavně o cenu, je RYZEN 5 2600 stále extrémně atraktivní, tím spíše, že prakticky všechny současné AM4 desky podporují RYZEN 2000 i RYZEN 3000 procesory, takže možnost upgradu máte pořád. Za cenu RYZEN 5 3600 se dnes dá běžně sehnat i RYZEN 7 2700X! Tedy 8jádro/16vláken, ale pro většinu uživatelů bych spíše doporučoval ten 3600, kdy ta zlepšení ZEN2 architektury jsou zásadní a znatelná. Ale pokud spíše využijete více jader/vláken a budete ještě zapínat PBO, pak je 2700X také stále atraktivní. Pro většinu běžných uživatelů je nicméně RYZEN 5 3600 řekl bych lepší volbou, je to po všech stránkách vyvážený, extrémně efektivní a nenáročný moderní CPU pro moderní PC, kdy RYZEN 3000 má lepší podporu a vyladění RAM a podporu PCIe 4.0 atd.

 

"AMD RYZEN 5 3600 - skvělý univerzální a dostupný CPU"

  • AMD RYZEN 9 3950X – jeden z nejlepších procesorů všech dob!

Pokud bych tenhle CPU neměl v ruce, tak bych se hádal, že to, co nabízí, není ani možný. Tohle sice není nejvýkonnější procesor letošního roku, ale protože je určený pro masy a hlavně běžně dostupnou mainstreamovou platformu, je podle mě jasně nejlepším procesorem nejen roku 2019. Tohle je rovnou zápis do historie a jeden z nejlepších x86 procesorů, který se kdy objevil. Je naprosto úžasný ve všech ohledech a nemá jedinou slabinu či negativum.

Někteří namítnou, že je drahý. Není. 22 tisíc korun sice není málo, ale vzhledem k tomu, co nabízí a co jsme za podobné peníze měli k dispozici dosud, je to velmi nízká a výhodná cena. Extrémně výhodná, zvážíme-li, že tenhle aktuálně třetí nejvýkonnější procesor na běžném trhu, můžete dát klidně na základní desku za 2 tisíce korun (Ověřeno v kombinaci s ASUS A320I-K) a bude to normálně fungovat. RYZEN 9 3950X je přitom o několik % výkonnější než TOP Ultra high endový Intel Core i9-10980XE s 18jádry pro drahou X299 platformu. A Intel na ten výkon potřebuje téměř 2x více energie a extrémně výkonné chlazení, drahé desky atd. AMD prostě udělalo obrovský mezigenerační pokrok, stačí se podívat na výkon 16jádrových ThreadRipper 1950X a 2950X. První je starý 2 roky, druhý 1 rok. Oba považované ve své době za to nejlepší, co vůbec bylo na trhu. A teď oba zaostávají o 17 – 25% výkonem! Nemluvě o mnohem vyšší spotřebě a dražší TR4 platformě.

RYZEN 9 3950X navíc nemá žádné slabiny, je aktuálně nejvýkonnějším procesorem na trhu na 1 jádro, kdy díky nejlepšímu IPC je výkonnější než jakýkoliv Intel. A dokáže udržet vysoký takt na všech 16jádrech/32vláknech, takže má skvělý výkon všude. A především to dokáže s neskutečně nízkou spotřebou a nízkým zahříváním. Intel naproti tomu nedokáže nabídnout nic ani zdánlivě podobného, má prakticky už 2 generace ztráty. RYZEN 9 3950X je ve všech ohledech výrazně lepší než jakýkoliv současný běžně nabízený desktopový Intel procesor. Jak celek je dnes prostě perfektní. Ano, není to nejvýkonnější procesor na trhu, kdy se prostě bavíme jen o mainstreamu. A chápu, že mnozí stále nemohou pochopit, jak může být procesor za 22 tisíc s výkonem vyšším než TOP ultra high end Intelu, mainstream. No stačí se podívat na RYZEN ThreadRipper 3960X/3970X ;).

 

"AMD RYZEN 9 3950X - Nejlepší mainstreamový procesor"

  • Závěr

Na závěr roku jsme si tedy nechali recenzi a test dvou nejlepších běžných procesorů roku 2019. Dvou procesorů, které na plno ukazují monumentální nepochopitelné a neomluvitelné selhání Intelu, který prostě nedokáže ani jednomu konkurovat. Ničím a v ničem. Intel téměř zabil PC platformu jako takovou v posledních letech a neexistuje žádný dobrý důvod, proč si dnes koupit jakýkoliv Intel. A právě RYZEN 5 3600 a RYZEN 9 3950X jsou nejpádnějším argumentem pro tohle smělé, ale dnes zcela objektivní tvrzení.

Ač je mezi oběma modely velká cenová mezera, troufám si říci, že pro cílové zákazníky jsou oba stejně atraktivní. Jak výkonem, tak výhodností, kdy AMD opět posunulo hranice, zlepšilo všechno ve všech ohledech a hlavně dodrželo, či dokonce překonalo vlastní plány a sliby, což je dnes dost vzácná věc. Oba procesory dělají současné AMD AM4 platformu ještě atraktivnější, protože ta variabilita, kdy do jedné desky můžete osadit 2jádrové nebo také 16 jádrové CPU s tak extrémně rozdílným výkonem, to tu snad ještě nebylo. Pokud pořizujete nový mainstreamový počítač, neexistuje důvod, proč si koupit něco jiného než AMD AM4 platformu a do ní RYZEN 3000 procesor. Nic lepšího na trhu není a nikdy nebylo. AMD navíc zdaleka nekončí a PC platforma díky němu jako celek nikdy nebyla zajímavější a v lepší kondici. Konečně máme všechny důvody k upgradování. Samozřejmě přál bych každému 16jádrový RYZEN 9 3950X, protože tenhle úžasný mainstreamový CPU posouvá hranice a dělá definitivní tečku za temnou dobou časů, kdy „4jádra musela stačit všem“. A vývoj i optimalizace aplikací včetně her na to už reagují. 16jader/32vláken je oficiálně mainstream …

Za výbavu pro testování děkuji našim partnerům

   

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-24 15:43:41

Nu super výhodný pro výkonný počítač je podle mne Ryzen 9 3900X. Je o osmticíc levnější a má oproti 8 jádrovým Ryzenům dvakrát tak velkou cache stejně jako 3950X. Takže v segmentu horního mainstreamu a levnější HEDT je to sweetpoint. Jen se zkuste podívat na jeho poměry výkon cena a testy. K dobru redakce je, že toto psali už u uvedení Ryzenu 3900X na trh. Za 8 tisíc už je totiž slušná deska a škálování i u encodingu mezi 12 a 16 jádry opravdu neodpovídá nárůstu ceny. O hrách nemluvě. Jinak 3950X je samozřejmě skvělý procesor, ale pokud by se mě někdo ptal na radu nechal bych ho vzhledem k ceně 3900X zvážit zda se nespokojí s 12 jádrem. Navíc je běžně skladem.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-24 20:49:15
avatar
3900X je bohužel žravější, topivější a ve hrách pomalejší - ne kvůli počtu jader, ale kvůli vyladěnějšímu boostu a asi výbětovému křemíku je 3950X ve všech ohledech lepší. Ano, 3900X je pořád lepší než 8 jádro, které má vyšší latence přístupu do pamětí atd. ale kdo chce nejlepší procesor jak na práci, tak na hry, 3950X je král (téměř) bez kompromisů (threadripper má výhodu počtu pciex linek, ale přiznejme si, kolik z nás to potřebuje. 3950X, Asrock aqua a 4x16GB těch gskilll hynixů 3600Mhz a máte podvozek na 5 let, kdy budete měnit jen grafiky. Silně o tom uvažuji, stačí cca 55K - mainstream řekla.by redakce
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-24 21:09:08
avatar
no vedle 3960X a TRX40 tak 3950X mainstream je slušně výkonný, ale pořád 30% za 3960X a 50%+ za 3970X
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 07:26:43

Ve hrách souhlas, ale spotřeba je nižší u 3950X pouze u multithreadu a to o puhých 7W. U 3950X je spotřeba v Idle o 1W vyšší a singlecore je vyšší o 2W. Aspoň podle GURU3D. Takže plus mínus plichta.
Zase z toho nedělejme zbytečnou urbanlegend o tom jak je 3950X úspornější.
https://www.guru3d.com/articles_pages/amd_ryzen_9_3950x_review,7.html
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 23:25:28
avatar
3950X je efektivnější ;)
reader1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-24 15:49:07

Ve všech grafech jsou chyby.
Jinak přeju všem Veselé vánoce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 23:24:59
avatar
Díky za upozornění .... ... Copy-paste error

Všechny grafy opraveny, doplněn graf efektivity ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-24 16:09:34
avatar
Já vám nevím já jsem z 3jkové ještě nic nekoupil mě jednoduše ten 2700x nebo 2600 přijde jako lepší volba vzhledem k ceně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-24 16:26:33
avatar
ano, poměr cena/výkon mají lepší, ale jako takové lepší nejsou ;) ... každopádně pokud ti jde o co nejnižší cenu, jsou samozřejmě extrémně dobré ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-24 17:08:48
avatar
Vím co myslíš, ale pokud tedy vynechám CS:go tak mě nenapadá případ ve kterém by bylo výhodnější koupit 3600 než 2700x vzhledem i k ceně kdy 2700x je za 4300 a 3600 je o litr dražší

Je to takové to "intelovské" joo ale 3600 je lepší herní processor. No v grafu jo ale je opravdu? To už asi tak jasné nebude
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-24 17:18:20
avatar
3600 má prostě lepší IPC, lepší výkon s RAM atd. prostě je to lepší CPU ... navíc je to novinka, je přirozeně dražší protože je mnohem technologicky vyspělejší než minulá generace na starém procesu, která je ve slevách .... rád bych ti připomněl, že 2700X stojí polovinu toho co stál, když byl aktuální generací ....

Jak říkám, osobně bych spíše doporučoval 3600 většině než 2700X v tuto chvíli už, jsou samozřejmě výjímky, pokud děláš s aplikacemi co využívají více jader/vláken, má 2700X stále velkou výhodu a je dnes i levnější ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-24 17:25:30
avatar
No ale pokud lepe dělá s Ram atd. je pravda, ale není to nic zásadního. V reálném herním nasazení ty cpu podají stejný výkon v aplikacích je to jasný pro 2700x a při součastné ceně...
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-24 21:22:22

Čistě z pohledu poměru cena/výkon je v současnosti nejvýhodnější koupit "Ryzen 5 1600". Ač se tento kousek názvem očekává jako 14nm/ZEN, tak ve skutečnosti už jde v současné době o procesor 12nm/ZEN+ (ano, AMD na tajňačku prodává 12nm/ZEN+ jako 14nm/ZEN) - je to vlastně jen trochu podtaktovaný Ryzen 5 2600!
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-24 23:25:40

Bych to uvedl na pravou míru, Ryzen 5 1600 YD1600BBAF mají toliko na Alfě/TSBohemia, jinde prodávají původní YD1600BBAE.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 00:53:13

Už se prodávají nejspíše všude, jak v diskusích na czc tak na alze jsou příspěvky, že byly prodány 12nm kousky.
porab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-24 18:42:55

přešel jsem z i4690k na 3950x(570) za mne super procák
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 02:18:30
avatar
Stavel jsem novej pocitac komplet na 7nm s Ryzenem 3600 a rx 5700xt a zatim spokojenost. To 16 jadro je ale kremik z lepsi spolecnosti, to se musi uznat.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 07:55:30
avatar
Dělal jsem upgrade cpu z 1700 na 3950 na nejstarší ryzen zakladni desce AX370 gaming 5, co se na ní dělaly první testy a i se starým chladičen noctua U12S mi cinebench hodil 9300 bodů , komatibilita paráda, výkon naprosto úžasný.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 08:22:28
avatar
Jaky mas max teploty? Me dokazi skocit az na 96 stupnu v zatezi, prijde mi, ze muj chladic kdysi nepocital s tim, ze kremik neni malej kousek uprostred a tak ty bocni moc nedava ...
porab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 11:11:37

Zatím chladím tímhle https://www.alza.cz/gelid-solutions-phantom-black-d5556098.htm?o=1 a když doma přihodím pod kotel a v místnosti je skoro třicítka tak jsem v plné zátěži s využitím všech 32 vláken(no avx) a použité přibalené pastě viděl max 83st. Dneska vyzkouším i něco náročnějšího. Mám ale objednaný vodní set pod který příjde tekutý kov tak pak uvidím jaký bude rozdíl.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-26 11:29:28

GELID Solutions Phantom
Podpora TDP přes 200W
---
Oprav mě, to znamená 2x120mm 1600ot
Ty to máš nastavený jak ?
Protože to by znamenalo že 200W TDP chladič je málo.
porab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-26 14:47:49

Ahoj,teploměr mám hned vedle bedny a je na něm 22st. a podle ryzenmastera mám v tomhle http://www.primegrid.com/ se zatížením všech 32t teplotu 62st. v occt je max. 77st. ale vjetšinu času je to na 65st. protože mám vyšší ram a nechtělo se mi s tím moc laborovat tak mám na chladiči jen jeden ventilátor uprostřed.Takže až mi příjde voda tak ten,si myslím solidní, chladič někomu za solidní cenu přenechám.Jo a v klidu to skáče +- o dva st. kolem 35st.A na závěr, to co píše Dexter1 na tom něco bude protože nad cirka 20st. v místnosti to vypadá že co + jeden st.místnost to +2-3st.procesor. Takže pozor na trenýrkovou teplotu doma.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-26 16:47:07

Testovat chladič se musí v létě, když je venku 40C a doma pěknejch 33C a CPU musí být v zátěži pod 70C.
---
AMD Phenom II x4 955 125W si musel držet pod 60C i při OC. Můj starý FX 8150 125W OC 165W pod 70C.
Měl sem Coolermaster Hyper 212+ ,sice otáčky na plno, ale chladič to zvládnul. Kupoval sem ho v roce 2011 za 800,-Kč
-----
https://ctrlv.cz/QlKp
tady to mám, FX 8150 OC 4200MHz cca 160W max 56C.
taktoval sem na mizerný kaskádě 4+1, kaskádu sem chladil ventilatorem, jinak bych oddělal desku.
kaskáda neměla teplotní čidlo
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-28 18:42:54

Prosim tě, až ti přijde vodník, udělej testíky, udělej screeny.
Jenom OCCT 1min, OCCT 1min + PBO, bych chtěl vidět kolik si vezme W, abych mě představu - chlazení
----------------------------
Takle sem to myslel
Default
https://ctrlv.cz/CWHo
-
Taktování na desce za 2000,-, všechny jádra 3927MHz
PBO = game boost(myslim si, že nedostává tolik zabrat napájecí kaskáda)
násobič 38,5 x 102
https://ctrlv.cz/L5i9
https://ctrlv.cz/4XGy
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 11:37:41
avatar
V klidu 45-55 skace a na plny vykon 77C a pomalu se plazi k 80C pri 24 C ambient. Takze chladi s rezervou.
Tento:
https://www.tsbohemia.cz/noctua-nh-u12s-se-am4_d266318.html
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-26 04:13:33

Ne, tobě to nechladí vůbec.
Máš srajdu Noctua NH-U12S (max 165 TDP při 1500ot) za 1550,-Kč.
---
Můj chladič za 500,-Kč, Spartan 3 PRO HE1024 max 150 TDP 2000ot
https://ctrlv.cz/2Bjz
Vidíš R5 2600 65W, si bere 88W, když dám 1000ot aby chladič byl tichej, mám to jentak tak.
---
chladiče pro tebe za 1000,-kč
220W
https://www.czc.cz/silentiumpc-fortis-3-he1425-v2/177528/produkt
--
250W
https://www.czc.cz/silentiumpc-grandis-2-xe1436/200201/produkt
---
CPU v zátěži nad 65C je špatně, dobře do 70C.
Nad 70C = nechladí ti to (neplatí pro Intel, pasta šedivka se chladit nedá)
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-26 04:19:04

OCCT netestuj, dokud nevyřešíš chlazení !!!
--
Vlastně můžeš, OCCT se nad 85C vypne = STOP temp
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-26 18:08:26

ten chladic zadna sracka neni, naopak jeden z nejlepsich...45-55 stupnu v klidu spis ukazuje na blbou instalaci, bud spatne upevnenej nebo spis spatne nanesena pasta, asi ji tam dal zbytecne moc...nejlip sundat chladic, poradne vycistit a odmastit isopropylalcoholem, nanyst hodne tenkou vrstvu pasty nebo koupit tekutej kov (ten fakt dela skoro zazraky) a chladic poradne pripevnit..pak musi mit v klidu max 35, spis jen o par stupnu vic nez pokojova teplota..
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-27 08:03:30

Má 165W, je slabej, a za 1550,- je drahej.
Nauč se číst mezi řádky
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-27 14:45:39
avatar
Koukal jsem že i lidi s vodnikama hlasi idle 40-50C a asi to bude automatickou regulací napětí, preventivně jsem dal mikro vrstvu pasty a slezlo to o 7 stupnu v zatezi ale idle porad stejny, zmeril jsem v zatezi teplotu chladice a heatpipe sondou a je kolem 36C zatez a 30C idle takze limit chladice to nebude a teploty se od vodniku moc nelisi dle googlu, jiny chladic by tim padem nemel na vysledek moc vliv, jestli nema nekdo lepsi teplotni gradient na chlazeni nez 40C.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-27 17:46:00

Přehodnotil sem to.
--
Co sem tak levým očkem koukal, je to na vodníka. Vzduchovej chladič bych tam nedával, dvouvetilátorové obludy, překáží to ramkám a ještě se modlit, aby to uchladilo.
---
Zkušenosti s vodníkem nemám, kámoš si koupil vodníka, ale CPU má R5 1600X 95W. Vodník s R5 1600X sou vyhozené peníze, tam by stačil na pohodičku SilentiumPC Fera 3 HE1224 v2 za 700,-Kč
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 12:13:09
avatar
pri teúplotach nad 85 už ten heatpipe chladic ztraci svou ucinost proto potom uz hrave leze defakto kamkoliv. Je to dané tím ze heatpipe uz potom nefungují.

Na takové množství tepla už je prostě potřeba mít vetší hmotu celého chladiče, tam už jen promyšlený design a kvalita heatpipe a podobně nepomůže při dlouhodobé zátěži.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 09:39:03

Primlouvam de za zarazeni nejake strategie nebo simulatoru do testu CPU. Je jasne, ze strilecky nemuzou poradne drtit CPU uz z pri cipu...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 10:01:52

Ať koukám jak koukám, 6 jader je pro hry stejně jako jakýkoli vyšší počet, to je smutné. Výkon roste jen frekvencí.
A ob dvě generace mohu posunout svou 1600 3,9Ghz na 3600 4,2Ghz (all core OC). Slabota. Snad se dočkám u poslední generace nějakého smysluplného upgrade, něco ve smyslu 4,5Ghz 8c all core.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 11:24:18

To je bohužel realita.
U her zkrátka pořád silně převažuje vliv singlethread výkonu a IPC.
No a ještě si k tomu přiber tu obecně známou věc, že SMT v zásadě hrám nepomáhá, jen výjimečně procesor s SMT podá větší fps než bez SMT.
Např. Ryzen 5 3500X (6c/6t) je o 100 MHz pomalejší a přesto podává ve hrách o chlup vyšší fps než plnotučný Ryzen 5 3600 (6c/12t). Viz. recenze na netech.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-26 07:08:09

Ale pomaha, no nie s max FPS ale s Min FPS... tam je rozdiel celkom velky.. a pre hraca je minFPS ovela zaujimavejsi ako max... hlavne ked nepouziva 144hz monitor ale len 60hz
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MB 2019-12-25 12:54:47

Caute, poradte mi B450 dosku ktora funguje bez problemov s CPU R5 3600. Zaujimaju ma niekoho osobne skusenosti s doskou ktoru ma doma. Mozu byt aj RAMky 2x8 GB ktore bezia na 3200 MHZ. dik
Oldis22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MB 2019-12-25 14:12:03

Zdarec,
ja mam Ryzen 5 3600, Asrock B450M Steel Legend, 2x8GB Crucial Ballistix Sport LT White CL16
Udelal jsem update biosu na nejnovejsi + zapnut XMP profil a vse jede na max bez problemu !
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-26 14:34:10

Asrock desky nemám rád, tvoje deska už má 4fáze, tak to první vlaštovka B450, už to není ojeb 2x3fáze(tuhle kaskádu dával Asrock i na Intelovský 4jádra,Inteláci tomu říkali netaktovací desky), ale jenom 2roky záruku.

https://www.hardwareluxx.de/community/f12/pga-am4-mainboard-vrm-liste-1155146.html
----
Moje MSI B350 PRO-VHD za 2000,- má 3roky záruku.
Moje deska to neumí, ale MSI má Flashback+
--
https://www.czc.cz/geek/nove-ryzeny-bezi-i-na-starsich-zakladnich-deskach-jak-aktualizovat-bios/clanek
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 14:14:18
avatar
ASUS TUF B450-PRO GAMING , při nákupu desky je celkem běžné, že obchod/prodejce dokáže BIOS aktualizovat na nejnovější verzi .... určitě se na to zeptat.
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 14:37:04

vdaka Oldis22, rad by som dosku co od vyroby uz ma novy bios aby som sa s tym nemusel hrat ja doma.

a aDDmin dik tiez popytam sa
JoxY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MSI B450 TOMAHAWK MAX 2019-12-27 12:33:38

Ahoj, ked prides do obchodu, skus popozerat po krabiciach tych B450. Musi tam byt napisane/nalepene/vytlacene, ze Ryzen 3000 Ready, ak nie je, znamena, ze musis im to tam nechat na flash. Doska, ktora je urcite kompatibilna od zaciatku je MSI B450 TOMAHAWK MAX. Sam som to riesil 2 mesiace dozadu.
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-27 13:14:02

dik
ale ak objednam v eshope tam nevidim vopred ci je alebo nie kompatibilna
Oldis22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-27 14:26:35

Vsechny Asrock B450(m) Steel Legend co se u nas prodavaji uz maji BIOS pro Ryzen 3xxx v sobe, neboj se.
Ta deska se zacala vyrabet snad v kvetnu a nez k nam dorazila tak uz s novejsima biosama...takze zadny strach.
Ale 2 roky zaruky zamrzi, to uz je lepsi vzit treba tuto https://www.czc.cz/msi-b450-a-pro-max-amd-b450/269064/produkt
Tam mas 100% jistotu...
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-27 14:23:50

dik tak pravdepodobne zoberiem MSI MAX dosku
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 17:20:04

Pred necelym mesiacom skladal pc s Asrock B450M Pro4 a bios uz bol v3.60 s podporou novych ryzen cpu cize toho by som sa uz asi nebal ak sa nevala niekde nejaka stara skladova zasoba
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-26 17:52:48
avatar
Základní otázka je, jestli chceš v budoucnu upgradovat CPU na 8c+ nebo ne.
Pokud ano, tak Asus TUF B450-Pro Gaming ani Asrock B450M Steel Legend nebrat!
Asrock B450M Pro4 je na tom o trošku lépe.
Jde o napájecí kaskádu.
Osobně, pokud bych počítal i s upgradem, tak bych volil nějakou X470 se slušnou kaskádou.

Pokud s upgradem nepočítáš, je skoro jedno, kterou B450 vemeš.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-26 18:02:02

za me msi b450 carbon..napajeci kaskada stejna jak x470 desky, podle hodne testu nejlepsi deska s b450 cipsetem..a celkove jsou msi desky dost mozna aktualne nejlepsi..i kdyz asus se s poslednima deskama taky zlepsil..
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-26 18:36:34
avatar
Jestli dobře koukám, tak MSI B450 Gaming Pro Carbon má napájení o trošku slabší než MSI X470 Gaming Pro Carbon...ta má 5 fází, B450 má 4 fáze.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-27 00:36:21

Tě opravim, X470 Gaming Pro Carbon má 5 zdvojený fází 5x2, carbon B450 má 4x2 zdvojený fáze.
Moje MSI B350 PRO-VHD má 4fáze(to je o hodně slabší než 4x2, a je lepší než 3x2 fáze)
---
3x2 fáze desky nemají ani LLC
https://www.youtube.com/watch?v=wz4AgRqhHdw
https://www.youtube.com/watch?v=0E27SrCYXiI
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-27 09:58:35
avatar
Každopádně ta X470 má lepší kaskádu než ta B450, tedy nemají stejnou
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-27 13:44:16

upgrade nie, menim vzdy cele pc. dik cemada
Oldis22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-27 14:29:02

Jinak kdo se neboji tak je zajimava volba pro hrani taky Ryzen 5 3500x - da se sehnat treba na Aliexpressu za cca 2800,- s dani
vykon ve hrach malinko nad R5 3600 kvuji chybejicimu SMT
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-28 17:00:33

Už nedá. AMD ty nabídky nechalo všechny smazat.
Když se podíváš na aliexpress teď, tak už tam prakticky nic nenajdeš.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 735x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 505x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 977x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1203x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1528x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1349x
Komentářů: 6