Strana 3 z 6
- Testovací sestava a Testy
Než přistoupíme k samotným testům, podívejme se, na čem se testovalo. Nebylo testováno na naší obvyklé redakční sestavě Intel, test vznikl soukromě jinde :).
První testy jsou z prostředí 3DMark 06. Jeho praktická vypovídající hodnota je sice malá, ale poslouží nám pro udělání představy vcelku dobře. Jak vidíte, tak 45nm procesory jsou o něco málo rychlejší než 65nm (na stejné frekvenci a to i přes nižší FSB a menší cache staršího E6600). Quadcore je ale výrazně rychlejší.
Série herních testů prozrazuje již praktický výkon testovaných procesorů. Jak vidíte, jsou většinou nové 45nm dvoujádra na stejné frekvenci stejně, nebo jen mírně rychlejší než starší 65nm E6600, který má navíc pomalejší FSB a menší cache. Jinými slovy je nárůst výkonu díky 45nm výrobnímu procesu veškerý žádný a jeho přínos budeme muset hledat jinde. Bez zajímavosti není, že na síle procesoru dnešní hry nestojí. Jak vidíte, tak můžete taktovat, jak chcete, ale u většiny her je přínos výkonu naprosto bezvýznamný. Jediné, co přinese výkon je více jader v procesoru. Pokud snad ještě někdo pochybuje o tom, že čtyřjádrový procesor nemá v praxi oporu ve hrách a podobně, naše měření jasně dokazují, že tomu tak rozhodně není.
Čtyřjádrový procesor má podporu a v mnoha hrách je i na výrazně nižší frekvenci rychlejší, než i výrazně přetaktované dvoujádrové procesory. Podívejme se ještě na několik dalších testů ...
|