DD o roku 2009 a výhled do roku 2010 – Co se událo a na co se můžete těšit v roce 2010 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 01 January 2010
Přejít na obsah
DD o roku 2009 a výhled do roku 2010 – Co se událo a na co se můžete těšit v roce 2010
Rok 2010 na poli CPU
Konkurence k AMD a Intel a platformy
Grafiky ATI a NVIDIA v roce 2010
Ostatní IT technologie
Shrnutí a závěr

 

  • Shrnutí a očekávání

Prokousal jsem se na konec. Nezbývá než shrnout do pár bodů to, co já od roku 2010 očekávám a co si tedy myslím, že se stane-nestane.

Atomizace a Konzolizace a tedy spotřebizace bude pokračovat. Další zpomalení technologického vývoje. Důraz na spotřebitelský ráz. Kvalita, propracovanost, náročnost na přemýšlení a zajímavost půjdou stranou. Důležité je prodat, spotřebovat a koupit další.

AMD mírně posílí zejména díky serverům a mobilním PC, na desktopu si bude držet svých cca 25% podílu, celkově se ale jinak v souboji Intel vs AMD vůbec nic nezmění. Ani Intel, ani AMD v roce 2010 nepředstaví a na trh neuvedou nové architektury a generace CPU.

ATI posílí výrazně, zejména díky vyšachování NVIDIA sama sebe z nabídky během Q1 a větší části Q2. Druhá polovina roku může být zajímavá. FERMI však podle mě dopadne tak, že se s ním NVIDIA dostane do horší pozice, než byla v situaci RV770 vs GT200 a FERMI nebude jako herní grafika moc dobře fungovat a hlavně si cenově stát. ATI má skvěle nastartováno a situace se 40nm výrobou teď spíše hraje v jeho prospěch. NVIDIA se pokusí prorazit hlavně s TEGRA2 řešením.

Intel proti USA v případu omezování konkurence: Intel prohraje na celé čáře, zaplatí vysokou pokutu, možná padnou i nějaká obvinění pro konkrétní osoby, přijdou omezení ohledně aktivit, ale na licenční politice se nic nezmění.

Google bude nadále posilovat a asimilovat další uživatele a firmy, ale začnou se o Google zajímat antimonopolní úřady. Pokud by Google dále posilovalo na Internetu tak významným způsobem, začne být aktuální otázka nuceného rozdělení společnosti.

Boj za svobodný Internet – odpojování uživatelů projde v dalších zemích. Státní dohled a cenzura se stanou legálními. Stahování to však nezastaví ani neomezí. Další hudebníci, možná i filmaři se pokusí využít Internet bez vydavatelů. Celkově se ale svobodný internet dostane v roce 2010 pod velký tlak a to i v demokratických zemích. Svoboda mnohým začíná smrdět a překážet, a pro některé se jí zdá být až škoda.

Těsně po začátku druhé poloviny roku začne hospodářství výrazně skřípat (možná jen náznaky), díky nedořešeným, ale jen odloženým a zvětšeným problémům z minulého roku. Výrazné oslabení ekonomik, krachy a slučování společností. Z nejznámějších třeba společnost NVIDIA možná vymění vedení a bude hledat investora, nebo možnost sloučení. Problémy bude mít řada firem, předluženost lidí nakupující nesmysly, předluženost firem vyrábějící nesmysly, přerostou ve výraznější problémy. Přežijí jen technologicky rozvinuté firmy, nabízející technologicky pokročilé produkty s vysokou přidanou hodnotou. Zákazníci více začnou přemýšlet o nákupech, hlavně proto, že ti, kteří bezhlavě utráceli, už nebudou mít za co. Přijde zkrátka druhé výraznější varování, že je čas se zamyslet, kam to všechno směřuje.

  • Závěr

Že vidím rok 2010 v mnoha ohledech pesimisticky? Asi ano a to si představte, že jsem hodně optimistický člověk, takže skutečnost bude mnohem tvrdší, než jak ji maluji. Opravdu si myslím, že rok 2010 bude z technologického hlediska mizerným čekáním na to, zda se opět vydáme na cestu dalšího skvělého technologického rozvoje, nebo budeme dál vyrábět spotřební nesmysly a žasnout, jak je to malé, levné a hry tam jedou při 800x600 na 30FPS. Pro mnohé z nás bude rok 2010 opravdu těžký, ale jsem si jist, že pro mnohé by mohl být zároveň rokem zajímavých příležitostí. Každopádně hodně sil a pevné nervy nám všem …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2010-01-01 22:39:12
avatar
Pekne napsane DD. Urcite je to dost prace napsat takovy clanek. Plne s tebou ve vsem souhlasim a jsem velice zvedav, hlavne na FERMI. Jen, ty SSD disky od Intelu budou nahrazovat casem HDD ktere jsou pomalejsi a momentalne asi nejvetsi brzdou v PC? A moc nerozumim tomuto: "USB 3.0 bude na deskách AMD také, ale zase jen přes přídavné čipy." Jak jako pres pridavne cipy? To se jeste casem neco zmeni?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 22:40:30
avatar
ano časem se to integruje do čipsetů samotných ty budou mít u ADM i Intel v roce 2010 stále jen USB 2.0 podporu
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 22:53:35
avatar
Zase kritika nVidie:-) Nu což, doufám, že se Fermi povede a v roce 2010 ji bude možné i pochválit, i když jsem si jistý, že cena bude příliš vysoká

Jinak pěkný článek, jen hnidopišská poznámka
Citace:
Google bude nadále posilovat a asimilovat další uživatele, ale začnou se o Google zajímat antimonopolní případy.

Nebudou se o něj zajímat spíš úřady? A vůbec je celá ta věta divná.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 00:02:00

Prípady? Nie nahodou sko URADY? je antimonopolny urad a nie antimonopolny pripad.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 09:30:02
avatar
opraveno sorry
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 23:04:36
avatar
"Během roku 2010 se bohužel pravděpodobně nedočkáme 32nm čtyřjádra, když, tak až na úplném konci roku."

Nu částečně se 32nm čtyřjáder dočkáme a to v podobě 32nm Xeonů, které jsou určeny do patice LGA 1366, takže by neměl být problém užívání i v klasických desktop počítačích. Ale samozřejmě to nebude asi tak levné jako Core2 Quad, či Core i5.
Ale takový 32nm čtyřjádrový Xeon X5677 běžící na vysokých 3,46 GHz, to by mohlo být hitem výkonných herních PC
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 23:28:34
avatar
Tos napsal nakonec dobře - asi to nebude tak levné jako desktopové procesory. Pak tam je ještě potřeba podpora základních desek. Ale fakt se podívej do ceníků na ty Xeony, to jsou pálky
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 23:58:53

Palky to su. Ale na Xeony vybera Intel len tie najlepsie kusy kremiku. Preto su drahsie, preverene a urcene do serverov kde sa nepripusta odidenie CPU. Na PCT bolo porovnanie Core i7 a Xeonu na rovnakej frekvenci. (presne modelove oznacenie procesorov si nepametam) Xeon mal o cosi nizsiu spotrebu a ked sa taktoval tak dostahoval lepsie vysledky pri nizsej spotrebe.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-03 14:13:59

za co som dostal tie zaporne hlasy ozaj uz neviem. to tu musi byt skupinka nejakych debilov co to davaju z recesie.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 00:34:41
avatar
mno jo no teď koukám čtyřjádrový Xeon na 3GHz stojí 22tisíc
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 23:34:11
avatar
neviem ja by som na xeony nevsadzal predsalen core i7 980-X bude tiez 32 bude 6 jadro(12-HT) a cca 2,8 co je trocha viac ako xeon 0 12 Mb L3 ani nehovorim. A to by malo byt to i9 este nieco viac(8-jadier) ale na to si pockame rok minimalne ak vobec
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 00:31:33
avatar
Do ultimátní herní sestavy by bylo určitě lepší vysoce taktované čtyřjádro, než 6jádro na 2,8.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 09:03:35
avatar
Ještě lepší je ale vysoce taktované šestijádro, přes 3GHz snad taktovat půjde a do budoucna by (i díky slavnému DX11) každé jádro navíc mělo být znát, jinak pro herní účely není CPU zas tak důležité, rozhodující je grafická karta, takže pro čtyřjádro mluví jedině poměr výkon/cena.
I když je fakt, že šest jader oproti čtyřem není tolik, tak by v budoucnu, pokud se budou využívat více než 4 jádra, by musel být čtyřjádrový CPU taktován alespoň o 50% výše, což oproti 2,8GHz šestijádru by muselo být vysoce taktované 4,2GHz čtyřjádro.
dummy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 23:13:26
avatar
Moc pěkné shrnutí roku. ve většině případů s tebou souhlasím. Opravdu nechápu ty, co žasnou nad hrami 800x600pix s 30FPS (já žasnu nad mým mobilem co si dává 3d hry 640x360 úplně plynule )
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rodelenie googlu? 2010-01-01 23:18:04
avatar
Neviem preco by bud rok malo nastat nutene rozdelenie Googlu on neni na tom az tak dobre(z monopolnych It firiem) a ziadnu inu o to neziadaju preo teda goolge. Preco nie Mrkvosoft alebo Cisco ty nejak konkureniu nemaju a nikdo ich nedeli. Rozdelenie si ale aj tak neviem predstavit ....
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 01:30:49

a este k tomu google ma konkurenciu v podobe bingu a inych vyhladavacoch (moc ich nepoznam)
Squarex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 11:35:09

Nojo ale na vyhledávání google nevydělává. Vydělává na reklamě a o to de.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-03 19:07:02

zaraba na reklame ved o to ide. ked chce mat niekto zisk musi mat reklamu. a urcite tu reklamu nebude robit celosvetovo napr. na seznam.cz ale pojde tam kde tu stranku resp. vyhladavac navstevuje co najviac ludi. a google zase sa vysvihol sam. ma prepracovane algoritmy vyhladavania a aj plno nastaveni.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 23:55:01

Nejlepsi produkt roku: samozrejme podla DD vytazi ATI ale dobre. Nesedi mi oznacenie supervykonny cip na RV840. co je potom RV870? hypermegavykonny?

Nejhorsi produkt roku: znova nemozem suhlasit. Netboky na svoju velkost celeho notebooku a velkost CPU + velkost baterky co sa = vydrzi. Ktory notebook dokaze vydrzat 5-6 hodin na baterku prip. U tych lepsich netbokov az 9?

Pri tom ostatni: ked bude GPu jadro integrovane v CPU tak zmizne z dosky. Ako potom moze byt nevyuzite? co bude vykreslovat obraz? pisaci stroj? Urcite normalny clovek si nebude kupovat externu gragiku a k tomu CPU s GPU ale kupi CPU bez GPU a k tomu externu grafiku

Pri tom shrnuti a ocekavani: to odsudenie intelu je nejake prirychle. Alebo DD ty mas cely spis u seba? Kedy ta stihli menovat za SUDCU v USA? Absolutne netusis ake argumenty budu pouzivat obidve strany ake dôkazy su nachystane a ako to cele dopadne. ALE TY ODSUDIS HNED LEBO JE TO INTEL KTOREHO NEMAS V LASKE PRETOZE MA O COSI HORSI POMER CENA VYKON.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 00:35:18
avatar
No tak mě notebook vydrží třeba i deset hodin:-) Uznávám, není to herní megadělo, ale svou práci odvede a má i numerickou klávesnici Navíc má o něco lepší displej:-)
Pro zvědavce spadá pod Asus Ultimate a myslím, že Acer Timeline mají také dobrou výdrž.
Čekat dlouhou výdrž u herního notebooku s GTX280M ve SLI asi nejde:-) Výkon proti netbooku je ovšem zdrcující
Jinak odzkoušel jsem si to na notebooku a mít možnost přepínat mezi integrovanou a externí grafikou není špatná:-)
piiiou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 00:43:19

Jj, vsak taky v zhodnoceni roku na jinych webech dost chvalili CULV procesory.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 00:51:24

moj asus m51va vydrzi trosku nad dve hodky. v skole bezim skoro vzdy na adapter cize tam problem nemam. obcas ked je nedostatok zasuviek tak som na baterke prip. si poziciavame adapter. notas som si kupoval aj na obcasne hranie cize tam netbok hned padol. ale kebyze to mam ciste na pracu a pisanie tak idem urcite do netbooku s vacsim displejom. aspon taka 10.1 minimalne. tam ta mobilita je perfekta a na pisanie staci aj atom. vyssi vykon nie je treba.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 09:37:06
avatar
nesedí ti to proto, protože tomu nerozumíš nebo záměrně děláš hloupého....
RV840 je vynikající čip 1 miliarda tranzistorů na 180mm2 a výkon přes 1TFLOPS - kdo něco takového jiný má?

Že nesouhlasíš, neznamená že to není rpavda a evidentně moc nevíš o čem mluvíš, mám tu pár kvalitních CULV notebooků kolem 18 000 a výdrž na baterie kolem 10h a výkon mnohem vyšší a ergonomie použitelnější než u netbooku

S těmi CPU s integrovanou GK ukazuješ jak jseš hloupý nebo to nechápeš? teď když si chceš koupit dvoujádro Intel tak je bez grafiky a když k němu chceš integrovanou GK tak si koupíš odpovídající desku, u Core i3/5 když chceš dvoujádro bez grafiky, tak takové neexistuje ... takže za něj zaplatíš, ať ho chceš nebo nechceš

ad Intel vs USA: důkazů je taková hromada a Intel všechna stejná dosud vedená řízení prohrál, že to může skončit jen jediným způsobem. Kromě toho je to vláda USA co ho žaluje a myslíš si, že by to dělali, kdyby neměli pádné důkazy a jistotu, že uspějí?
piiiou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 10:55:54

Co znamena "mám tu pár kvalitních CULV notebooků kolem 18 000"? Vy mate nejaky obchod?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 11:04:19
avatar
já osobně ne, ale někteří kolegové ano + notebooky n testy ;)
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 23:52:46

DD nemusis tu mazat prispevky ktore sa ti nepacia. Vydiet potom tu tvoju objektivnost. A zvlast ked ta niekto skritizuje prip. ti vrati tvoj uder.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 20:41:03
avatar
"RV840 je vynikající čip 1 miliarda tranzistorů na 180mm2 a výkon přes 1TFLOPS - kdo něco takového jiný má?"

Co je to za řeči? Odkdy hráče zajímá kolik má jeho grafika teoretický výpočetní výkon v plovoucí čárce, či kterého hráče zajímá jak velkou plochu má čip na jeho grafice? To si mám koupit grafiku jen proto, že má čip s jedním z největších hustot integrace transistorů?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 21:11:56
avatar
já tam píšu něco o hráčích?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 21:18:51
avatar
a komu je teda to RV840 určeno?
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 22:07:02

Méně movitějším, kteří hledí na poměr cena-výkon a kteří si rádi něco zahrajou na vyšší detaily.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 22:12:14
avatar
no hlavne ze ten pomer cena/vykon maji teda radeony hd57xx opravdu spickovy diky tem cenam
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-03 12:41:20

No to je zase věc prodejců, ale řekni mi, jaká je jiná smysluplná volba v cenové hladině HD57xx?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-03 13:07:10
avatar
ja se nebavim o zadne smysluplne volbe, jen o tom ze ten pomer cena/vykon je strasny.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-03 16:09:49
avatar
na to právě celou dobu narážím. Sice je to skvělý čip, sice to je skvělá grafika, ale rozhodující je poměr cena/výkon. DD tady stále žije v domnění, že HD5770 lze běžně koupit za 3500,-, realita je taková, že běžně stojí kolem 4tisíc.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-04 09:27:41
avatar
Presne a navic v soucasnosti rada HD48XX vychazi citelne levneji a vykon je srovnatelny. Samozrejme nema ale technologie a nizkou spotrebu. Kdo pouziva WinXP, tak mu to stejne ale muze byt jedno a pokud neresi kazdy wat, tak i ta spotreba nemusi byt problem. Sice trochu zpatecnicky postoj, ale k cemu to hrotit s novymi grafikamy, dokud nejsou potreba?
piiiou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-04 10:53:22

Ale to vubec neni zpatecnicky postoj. Pokud bych mel dnes kupovat grafiku, tak jdu do GTX260, GTX 275 nebo do HD4870. Proste pomer cena vykon. A to co ma navic rada HD5xxx neprevazi to vyssi cenu. Bohuzel je to tak.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-04 21:17:41

tak to je fakt. absencia DX11 ma netrapi. a urcite si nebudem priplacat za DX11 niekolko tisic korun. tak ci tak kym budu kvalitne Ackove tituly tak to zas potrva.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 00:29:00
avatar
thinkpad T400 (R400) da s 6clankovou baterkou i 7 hodin. a to si muzes koupit i 9 clankovou a druhou baterii do ultrabay slotu. hp elitebook je pak na tom dost podobne..

intel bude mit u vsech levnejsich cpu integrovanou grafiku at chces nebo ne.
piiiou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 00:44:45

No pokud by bylo samozrejmosti prepinani mezi integrovanou a pripadnou dalsi, tak by to bylo jen dobre a ze by byla malo vykonna a malo zrava (ta integrovana) by bylo jen vyhodou.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 01:13:51

a kupujes lacne cpu na hry? aby mi to brzdilo vykon GPU? ja veru nie. no ale ta cena toho notasu hovori za svoje. kebyze mam pozerat na cena/vydrz urcite netbook. cena/vykon jasna volba notebook a kebyze ma nezaujima cena tak urcite nieco vykonne a ktomu vysoka vydrz na baterku.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 04:00:33
avatar
vsechny clarkdale maji integrovanou grafiku. a na hry core i3 nebo i5-6xx bude stacit s prehledem a ani hd5870 ti nebudou nikde zbytecne brzdit.

u thinkpadu si platis za kvalitni konstrukci a provedeni. r400 je pak az na slabsi procesory prakticky to stejne co t400 a stoji nejakych 20k coz uz je dost prijatelna cena. ja sem potreboval plnohodnotnej notebook na praci s delsi vydrzi na baterku, tak sem si koupil thinkpad. a na hrani mam desktop. nic vykonne s dlouho vydrzi na baterku ani bez ohledu na cenu nenajdes...
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - T400 2010-01-02 10:36:55
avatar
Chapu, ze evoluce je evoluce a 9hodin se strednim podsvicenim a bezici wifinou s 9 clankovou baterkou je moc krasne, ale lenovo uz neni IBM. Muzes to brat jako povzdech, ale licovani uz tolik nesedi, vic to vrze a ty plasty... nehlede na tom, ze uz i lenovo se priklani vic k lesklym displejum i plastum. Jsem zvedavy, az dobehnou patenty v ramci prodejni smlouvy, kam se lenovo vyda. Zatim cerpa ze znacky a prace predchoziho majitele. Aspon se mi tak zda.

PS: aby to nevypadalo jako stezovani si, uz pres dva roky mi 3 hodiny na plny vykon (5,5 s podtaktovani a snizeni podsviceni, vypnuti bluetooth, wifi) na praci staci s T61. Ale kdyz to porovnam s T40, ustup ve zpracovani je tam znat.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 13:19:53
avatar
ja vim dobre ze ta kvalita neni uz uplne to co byvala, ale oproti ostatnim jsou thinkpady stale na vysi (krome SL rady, protoze to neni thinkpad).
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 16:06:58
avatar
zatim aby to brzy nebylo: mezi slepymi, jedonooky kralem Protoze chysta-li se na nas spotrebni lakadlo, potom potes koste. Thinkpady mam hodne rad, tak doufam, ze to Lenovaci nepo..kazi.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zase ta NVIDIA 2010-01-02 00:42:31

Pocuj DD, ked uz tu NVIDIU stale iba kritizujes (s cim suhlasim, lebo nechutnejsiu firmu asi nepoznam) a tvrdis, ze je vo vsetkom oproti AMD/ATI pozadu, mohol by si aspon spomenut, ze co sa HW akceleracie videa tyka, ponuka NVIDIA najlepsie riesenie na trhu. Mam taky pocit, ze v tejto oblasti je na tom najhorsie prave AMD/ATI, lebo aj Intel IGP (konkr. GMA4500) podporuje u H.264 vyssi pocet ref. frames nez AMD/ATI na svojich HD5XXX.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 00:50:44

Tak isto ponuka navyse NVision 3D co konkurencia nema ale to uz by bolo asi moc spomenut ked sa iba kritizuje.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 01:13:02

mylis sa. podla DDho minulych clakovn ATI ma vsetko co ma Nvidia a na vyssej urovni. Ale nvision nieje standart tak to DD nema rad. a to je technologicky fanda cize by mal byt nadchnuty kazdou novinkou co sa vyda a je jedno ci to vyda zeleny modry cereveny.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 01:52:59

No momentalne je dost malo veci co ma NV navyse resp. lepsie ako ATI. PhysX, NVISION, podpora GPGPU na vyssej urovni ako ATI. Zvysok je vitastvo pre ATI kedze je dnes o generaciu popredu. Len skoda ze DD ako spravny technologicky fanusik vsetky vyhodu NV bagatelizuje a zhadzuje. A este aby som nezabudol tak v low-ende NV v pohode ATI konkuruje vzhaldom na to, ze tam uz pouziva karty vyrabane 40nm procesom. DX11 v tomto segmente naozaj nie je ziadna vyhoda. Ak by niekto namietal kvoli OpenCL resp. DirectCompute tak tie NV podporuje u vsetkych kariet od G80 vyssie. To len ze je sice ATI dnes na tom viditelne lepsie ale nie az tak ako sa to tu niekto snazi ukazovat.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 02:16:30

no uplne s tebou suhlasim. ale 95% ludi tu s nami suhlasit nebude zvysych 5% su tí normalni co nekritizuju ale hraju.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 19:41:36
avatar
Hlavně ta zlá nVidia začala podporovat nVision a PhysX zpětně i na svých starších kartách, že to neudělala jako standard a nepřidala podporu i pro AMD je snad pochopitelné, AMD zas nVidii nedalo DX11 grafické karty
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 09:54:08

NVISION je super len tiez je diskutabilna jeho podpora na starsich/slabych kartach. Na to aby si mohol spustit hru v 3D tak musi karta stihat pocitat 2 obrazy naraz. Tu by som to prirovnal asi tak, ze velke vyzdvihovanie DX11 u slabych modelov je porovnatelne s vyzdvihovanim NVISION v tomto segmente. Proste v tychto pripadoch su to iba nalepky, ktore aj tak nevyuzijes.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 11:13:28
avatar
Priznam sa ze moc som dx11 testy zatial nesledoval,ale testy ,ktore som videl jasne ukazovali ze hry bezia pod DX11 rychlejsie (vyssie fps) ako pod dx9 co sa tyka grafickych kariet RV8xx ... Samozrejme bez zapnutych pridavnycch funkcii ako tessalace. Za predpokladu ze by to takto bolo pri vacsine hier (co moze byt mylny predpoklad) si myslim,ze prave pri "slabsich" modeloch je to k.rva vyhoda ,ale mozno sa mylim Ale ako vravim,moc som to nesledoval a ak nie je pravda ze hry bezia pod dx11 rychlejsie,tak potom mas pravdu ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-03 02:10:53

Zalezi co budes z DX11 vyzdvihovat. Komplexne DX11 s teselaci zrychleni neprinese, na jeho plne vychutnani budes opet potrebovat to max co se da koupit. V Battleforge, Stormrise a dalsich, kam bylo pridano DX11 ve forme patche pak pri vekreslovani sceny se zapnutym efektem nasviceni dochazi k zrychleni vypoctu, je to dane odlisnym a optimalizovanym algoritmem. Par FPS navic to prinese, dalsi vyhodou je pak optimalizovany algoritmus pro FSAA, tam by pri jeho podpore rovnez mohlo par FPS vyskocit. Obecne to v pripade hry, ktera DX11 bude vyuzivat skutecne dobre zase sezere nejaky jiny efekt, pripadne pak teselace, takze HD5770 je asi hranicni karta pro DX11 ve smyslu hrani na 22" a to asi i bez teselace. Na vyssi potrebujes ci budes potrebovat kartu silnejsi. Slabsi modely pak DX11 vyuziji v omezene mire, tam skutecne DX11 nehraje roli.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-03 11:23:34
avatar
Ok,diky za vysvetlenie,ako som pisal,v tychto veciach sa moc nevyznam ... DX11 sa teda dda porovnavat s Physx z hladiska potrebneho HW ... Bez gtx260 si physx a high detaily neuzijes taktiez ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-03 14:56:35

No v soucasny dobe asi vicemene ano. Ovsem DX11 je asi do budoucna prinosnejsi volba nez PhysX. Ale u tech nizsich rad se vicemene jedna o zbytecnost, tam to proste nevyuzijes - mysleno DX11 jako herni zalezitost, neco jineho muze byt pak vyuziti DC5, pripadne dalsich veci spojenych s GPGPU a vyuziti DX v tomhle smeru. Plus nejake pravdepodobne mirne benefity v OS. Obecne vzato az do masovejsiho rozsireni DX11 se jedna spis o investici do budoucna s nejistym vysledkem. Vice o tom, jak nam DX11 HW bude fungovat, jak narocny bude SW ci jakou minimalni konfiguraci budem potrebovat napovi Alien vs Predator 2. Tam by mel byt DX11 vyuzit ve smyslplnejsi podobe nez doted.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 14:23:34
avatar
Tak u některých modelů sojí za úvahu, zda jsou vůbec na hraní her
A samozřejmě jde o to jaké hry, ale zkoušel jsem 3D Vision Discover nebo jak se to jmenuje a Crysis se sekalo pěkně
U spousty her mi to nefunguje, ale všude, kde se člověk dostane nad 120fps respektive na stabilních 60fps se synchornizací, by neměl problém s dvěma obrazy.
Vrchol je vyzdvihování DX10.1 u toho největšího (nebo nejmenšího?) lowendu Nicméně na notebooku mám 210M a ta neumí ani PhysX, takže přeci jen to je výsada těch "silnějších" karet, které to za příznivých okolností zvládnou.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 11:40:43
avatar
Pěknej článek Jen s tou Nvidiou, je toho očernování trochu dost. Né ve smyslu, že nic špatného neudělala (všichni znalí ví co ), ale spíše v opakování toho, co udělala. Ikdyž se říká: Opakování, matka moudrosti Za rok si možná na tohle už nevzpomeneme, pokud to s "Fermi" vyjde.
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 22:40:43
avatar
DD pěknej článek, jen nechápu tu větu: "22´ by si koupil jen magor".. Přoč jen magor?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 22:42:14
avatar
protože člověk co dá za 3D brýle NV 4000 a za 3D LCD 8000 a má na to, si nebude kupovat 22" když doma dávno hraje většinou na větším až 30" ;)
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-03 00:53:33
avatar
Aha.. Dík..
No mě přijde zbytečné mít tk veliký monitor, mě stačí 18,5".. 30" je až nehorázně roztažená, ale asi to nějakou výhodu má, jenže já ji nevidím, protože tomu moc nerozumím :-)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-03 01:10:50
avatar
zalezi z jake vzdalenosti se na ten monitor divas. jen magor si koupi 30" lcd a bude se na to divat sotva z pul metra...
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 22:46:51
avatar
oprava: *veliký
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 22:43:51
avatar
Fakt super članok DD klobuk dolu,uplne snim suhlasim,a najviac ma zujima momentalne GPU ATI vs NV aj ked to tak nevyzera tak co najviac clankov,dakujem
Rezen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI vs nVidia 2010-01-13 12:20:57

Jsem zastancem a fanouskem ATI. Uz od sve druhe karty ATI RAGE 128 PRO. Od te doby jsem kartu jine znacky nemel. Zazil jsem tezke doby, kdy ovladace nestaly za nic, problem byl video atd. Oproti nVidii a jeji kartam bylo ATI prece jen slabsi. Zase na druhou strnu, jednou jsi dole, jednou nahore, jednou si firmy byly vyrovnanymi souperi, jidny ta nebo ta druha byly lepsi. nVidia se svou 8800 udelala opravdovou diru do sveta, ATi pred 2 lety (nebo uz je to dele) tahalo za hodne kratky konec lana. A ted se situace zase meni a je to ATI, ktera je na koni. Ovsem o co vlastne bezi? Za co nejrozumnejsi peniz poridit to nejlepsi. A to se da jen kdyz je konkurence. bez ni se ceny budou jen horko tezko snizovat. Takze rikam, fandeme ted zase nVidii, at prijde s necim velmi dobrym a konkurence schopnym. At ATI zatopi. Protoze tak nam padnou ceny nize a muzeme poridit lepsi grafiky. At uz Nvidii ci ATI. Nehlede k tomu, ze hlavne konkurence vede i k rychlejsimu vyvoji a uvedeni novych technologii. No nemam pravdu, damy a panove?
Je prece zbytecne, postekavat na sebe pres ploty, ktere jsou bud zelene nebo cervene natrene. . . .
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 473x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 309x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 869x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1162x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1480x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6