Doporučené „Vánoční“ PC sestavy (12/2019): Co koupit v cenových hladinách za 7 až 120 tisíc? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 03 prosinec 2019
Přejít na obsah
Doporučené „Vánoční“ PC sestavy (12/2019): Co koupit v cenových hladinách za 7 až 120 tisíc?
Jak vybírat PC a pohled do minulosti (co jsme kupovali v roce 2014)
Rozumný základ za rozumnou cenu (PC za 7 - 15 tisíc)
Solidní výkon pro každého - PC za 17 - 25 tisíc korun
Vysoký výkon za dobrou cenu - PC za 30 - 50 tisíc
Maximální výkon a vysoká kvalita - PC za 70 - 130 tisíc
Závěr

 

 

  • Shrnutí a závěr

Víte sami, že věci se na trhu poměrně rychle mění. DDWorld.cz je pro vás ale sleduje a včas vás na ně upozorňuje, ať už prostřednictvím aktualit nebo testů. Výběr PC není jednoduchá věc, zvlášť pokud se tomu nevěnujete pravidelně. Ale když víte, co a jak, tak vybrat ideální PC pro každého není vůbec žádný problém. Nemusíte tedy tápat, stačí sledovat DDWorld.cz, protože zde sledujeme celý trh za vás. Kromě toho děláme i hromady testů, takže s výběrem jednotlivých komponent a toho nejlepšího za naše peníze, není žádný problém. Pozor na různé "amatérské" přehledy vycházející bohužel i na větších webech, často vznikající podle papíru, tedy bez znalosti toho, zda reálně ta kombinace vůbec bude možná. Obsahují chyby či ne úplně objektivně nejlepší možnosti. Na spoustu věcí přijdete, až když si to sestavíte, což v našem případě, kdy máme ke všem komponentám přístup, děláme.

Na vás zůstává jen výběr vhodného obchodu a sestavení. Obojí můžete vyřešit jednoduše, kvalitní internetové obchody nabízejí i možnost sestavení a instalaci, takže vás žádné těžkosti nečekají. Rozhodně ale nenakupujte v obchodech s nejnižšími cenami, protože to také může být na úkor servisu a dalšího přístupu k zákazníkovi.

Nezapomínejte také na to, že počítač je nutné udržovat, a to jak po stránce softwaru, tak HW. Pokud víte, že pracujete v prašném prostředí, nezapomínejte PC pravidelně čistit. Pokud jde o výkon a funkčnost, zejména grafické ovladače jsou důležité a rozhodně také stahujte a instalujte nejnovější bezpečností aktualizace operačního systému, prohlížečů i antivirových programů.

Celý trh a jednotlivé komponenty pro vás dále sledujeme. DDWorld.cz je nezávislý uživatelský magazín, který je tu pro vás a naším cílem je poskytování nezávislých, objektivních a zcela přesných informací, bez ohledu na to, zda se někomu hodí do krámu nebo nikoliv. Na prvním místě je vždy uživatel a to, zda je po něj/nás daný produkt to nejlepší, co za své peníze může mít a loga na čipu vám opravdu žádné výkony ani kvality navíc nepřinesou. Vybírejte tedy chytře a s námi :). 

  • Závěr

Pokud chcete polemizovat nad naším výběrem, doufám, že jste si pečlivě přečetli vše pod našimi tabulkami, kde popisuje proč objektivně zvolit to, a ne to a stejně tak naše testy, ze kterých samozřejmě z vlastní zkušenosti s jednotlivými doporučenými komponenty vycházíme. Neřídíme se výběrem podle značek a doporučujeme vám totéž. Zapomeňte na to, co platilo o výběru před několika lety, kdy tahle a tahle značka třeba nabízela lepší produkty, nyní s několikátou novou generací produktů je situace úplně jiná. Jak ale bylo řečeno, nemusíte se prodírat recenzemi a vším možným abyste se dostali do obrazu, stačí se podívat na náš přehled, kde máte všechno pohromadě. Většinu uvedených sestav, tak jak jsou, jsme měli postavené (nebo s alternativními komponenty) a většinou komponent máme otestované a víme, proč je doporučujeme, včetně nejvhodnějších alternativ. Samozřejmě věci i časy se mění, takže můžete zase očekávat aktualizovaný přehled, hned jak se nám věci dají do pohybu a nynější výběry již nebude aktuální …

  • Aktuální stav věcí:

Momentálně zažíváme nový zlatý věk a renesanci PC platformy. A poděkovat za to můžeme jen a pouze AMD. To se dokázalo vrátit a za poslední 3 roky posunulo věci mnohonásobně dál, než to Intel dokázal se svou dominancí za dekádu. Nebýt AMD, tak nás Intel stále většinu drží na 4jádrech. AMD přináší nejen zásadní posun CPU výkon, na což konečně reagují i tvůrci aplikací, ale také přináší zásadní posun efektivity a technologií, díky čemuž je PC platforma lepší než kdykoliv dříve a každý rok se zlepšuje znatelně.

Až nyní se ukazuje, jak moc se Intel vykašlal na vývoj, kdy si jednoduše myslel, že AMD už nikdy konkurencí nebude. Ani 3 roky od uvedení RYZEN procesorů nenašel Intel žádnou odpověď. Naopak, situace je stále horší. Aktuálně nejvýkonnější high endový procesor Intelu, do obchodů navíc stále nedodaný Core i9-10980XE nestačí výkonem ani ne mainstreamový RYZEN 9 a to z hlediska technologií je to jako srovnávat Trabant s Ferrari, kdy Intel je ten v tom trabantu. Ještě horší je, že aktuálně Intel nemá a nechystá nic, co by situaci změnilo. Minimálně do roku 2023 žádné skutečné novinky z jeho strany nelze čekat. Naštěstí AMD plánuje zhruba každých 15 měsíců přinášet novou generaci CPU, která znatelně lepší bude.

Situace se také výrazně lepší na poli grafických karet, kam se AMD jako konkurence NVIDIA vrátila. NVIDIA ale nespala jako Intel, takže představuje mnohem větší konkurenci. AMD se navíc zatím probouzí a letošní NAVI je první vlaštovkou. Radeon RX 5700 série je sice úspěšná, ale zasahuje jen velmi malou část trhu (desktop a ještě dražší segment). Hlavní útok tedy přijde až nyní s mainstreamovými RX 5500/5600, které dorazí jak do desktopu, tak hlavně do mobilního segmentu a OEM. V roce 2020 také dorazí high endové NAVI. Ze strany NVIDIA přitom zásadní novinky v roce 2020 spíše nečekáme (čemuž nasvědčuje aktuální uvádění dalších „SUPER“ edic současné generace TURING a další dorazí začátkem příštího roku), nové snad už 7nm generace se dočkáme pravděpodobně až v roce 2021. AMD má tedy poměrně slušný čas a prostor pro to, kompletně doplnit svou nabídku a vrátit se do stavu plné konkurenceschopnosti i na grafickém trhu. Mimochodem ohledně grafických karet od Intelu, plánovaných na 2020, pochybujeme, že vůbec dorazí. Určitě ale nebudou konkurenceschopné.

Nadšený jsem z výběru designových možností, kdy různé chladiče, desky, skříně atd. s možností zajímavých RGB podsvícení vytvářejí zajímavé kombinace a doporučuji si to všechno prohlédnout, než si ty komponenty vyberete. Dá se to opravdu pěkně sladit a výsledkem může být fantasticky vypadající PC, který ani nemusí být extra drahý. Jen varuji, že na trhu je i řada lacině vyhlížejících podsvícených komponent. Každopádně sledujte naše testy, recenze a aktuality o všem podstatném a zajímavém informujeme a samozřejmě výběr sestav a komponent podle toho můžete upravit. Náš přehled nabízí jen hlavně souhrn toho zajímavého, od čeho se můžete spolehlivě odrazit v daných cenových hladinách.

Na rozdíl od jiných přehledů, které jejich autoři dělají jen podle papíru, víte dobře z našich recenzí a testů, že drtivou většinu komponent jsme opravdu otestovali, máme tedy zkušenosti, máme většinu těch sestav a kombinací vyzkoušenu. I když oceňuji snahu některých, dělat doporučení na základě papíru, či toho co si přečtu jinde a neznám ty komponenty osobně, mě přijde dost hloupé. Je to jako tvrdit, že tohle a tohle jídlo je super a lepší než tohle, a přitom jej neochutnat. DDWorld.cz ty komponenty a sestavy má otestované, mnohé z těch produktů dokonce stále máme v testlabu a testujeme dále.

Určitě se v diskusi podělte se svými dojmy, tipy a zkušenostmi a samozřejmě diskuse je zde i pro ty, kteří aktuálně sestavu vybírají a chtějí nějakou radu.

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 17:09:18

Autor má pravdu NVIDIA TITAN RTX u nejdražší sestavy jako alternativa pro hodně velký rozpočet je opravdu nesmysl. Když už QUADRO RTX 6000 za 3.500USD. Titan není o moc levnější a softwarově ořezaný. Tu kartu nechápu, za 70.000KKč do Titanu půjde leda frikulín, aby ji ukazoval kamarádům.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 17:24:33
avatar
quadro nebo Radeon FirePRo/Instinc nemohu do běžných sestav doporučovat, je to speciální série karet jasně určená těm, kteří vědí, že je potřebují
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 17:37:09

Však se nehádám, jen jsem reagoval na nesmyslnou cenu toho Titanu jako vy. A trochu opět upozornit na fakt, že plně odemčené karty jsou u NVIDIE jen u řad QUADRO. NA rozdíl od AMD, kde je situace o něco příznivější i u herních edicí.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 17:49:30

Tie ceny profi kariet sa len zdaju velke, ale len zakladna verzia profi grafickeho programu ma cenovku 350 000Kč a ked kupiš plnu verziu ta stoji 1 500 000Kč, potom cenu za hardware velmi už neriešiš. Preto napriklar EIZO 31,5" monitor ma cenovku 120 000Kč. V profi sfere sa točia ine prachy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 18:35:55
avatar
jasně, jak říkám, tohle jsou sestavy univerzálního charakteru, mají sloužit jako odrazové můstky, pokud někdo potřebuje a využije Quadro/Fire Pro, tak to určitě ví
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 19:22:41

Tak do té poslední ale patří... Ta zaslouží aspoň RTX 4000/W5700 za nějakých 900/800€. TRX40/x299 na hraní bude kupovat jen ten kdo může prachy házet do kanálu. To už je Workstation segment kde, až na pár výjimek se taková grafika využije a kde ne, tam nemá smysl ani zvolená platforma.
Jak bylo zmíněno "běžná" sestava je ještě tak R9 nebo i9 dle preferencí ale určitě ne threadripper nebo x299.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 19:41:47
avatar
sorry, ale používám osobně v sestavě ThreadRipper 3960X v kombinaci s Radeon RX 5700 XT a všechno šlape skvěle ... proč bych tam měl cpát profi verze karet? spousta věcí i pro práci a profesionály funguje i na normálních kartách ... QUADRO či Fire Pro bych skutečně doporučil jen pro ty, kteří ví že bez nich to nejde, a jsem si jistý, že kdo to ví, tak ví

Mám jinak TR 3950X a TRX40 jak na hraní her tak na běžnou kancelářskou práci a střih videa (jo já vím, dělám na tom .... ) a nevidím problém ... je to prostě high end platforma jako každá jiná před ní ... netřeba to nutně párovat s profi kartami ...
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 21:18:00

No já podobně právě beru i TRX40/X299 platformu, ta má smysl (za danou cenu) také jen pro ty co vědí...
Aktuálně používám "plečky" i7-3820/K3000 a R5-2600/1060 a při práci si i ten historický Intel díky profi grafice vede lépe(modely s řádově tisíci objekty).
Rád bych pořídil i do "domácího" PC grafiku která by zvládala solidní hraní i tu práci, což pro spoustu lidí ani ta 2080 oproti quadru za stejnou cenu nesplní.
Co se týče střihu (není můj obor) tak quadro by mělo umět zpracovat více streamů než 2 zároveň, což by ve v spojení s CPU jako threadripper neměl být problém. Takže i tady by mohly být znát výhody profi grafiky pokud se použije GPU akcelerace.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 04:22:03

Vážně jsem nechtěl rozpoutat flame. Šlo mi spíše o toho Titana a drzou a nesmyslnou cenovou politiku. U nejdražších sestav je doporučení už složité pro jakéhokoli redaktora. čím dražší sestava tém více musí odpovídat individuálním požadavkům a podmínkám v nichž má pracovat. Protože v konkrétních i profesionálních programech někdy i herní edice fungují lépe a rychleji. Jak jste správně poznamenal. A v jiných se výkonem nechytají.
Trochu souhlasím s užovatelem Akulacz, u workstation železa mohly být profi karty okrajově zmíněny. Třeba i s tím, že se ne vždy hodí na vše. Protože zkušeným uživatelům se to vysvětlovat nemusí, ale jako výrostku mi to jasné nebylo a vůbec jsem roli profesionálního HW nechápal. Tak trochu edukace neuškodí.. . Ale zas tak důležité to není. Oceňuji práci, která za článkem stála. JAko zákazníka mne mrzí, cenová hladina grafických karet u výrobců, trochu mi to připomíná poměr cena/výkon procesorů před 2 lety. Povážlivě narostla spotřeba, takže si tajně přeji nějaký technologický skok a proč ne opět u AMD.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 17:12:04
avatar
Sestavy slušné, některé komponenty bych vzal jiné, především paměti Corsair určitě ne, např. Ryzenu mnohem lépe sedí Kingston HyperX Predator.
Záleží na co ty sestavy jsou, jestli hlavně na hry, tam bych vzal grafiku co nejvýkonnější do max. ceny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 17:24:12
avatar
nemám žádný problém s Corsair apod. Grafiky jsou tak maximální s ohledem na ceny, které ještě dává smysl ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 17:30:48
avatar
To já tedy s corsairy problém mám k Ryzen 1200 jsem teď dával corsair Vengeance 3200Mhz a v XPM nejedou vůbec a v manualu max 2800Mhz jinak modrý smrti.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 18:37:24
avatar
to může být deskou taky apod. Jako ty paměti ať si každý vybere, ono taky každý den se mění, co je výhodnější. Corsair teď byly zajímavé .... jak říkám, mám v teslabu ty doporučované Corsair PRO a běhají bez potíží.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 19:43:23

Tak Ryzen 1xxx byly celkově na výběr pamětí náchylnější, 2xxx už takové problémy nemají i na stejné desce.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 23:36:40

To byl spíš problém biosů, když startovaly eRka první generace. Na procesory by to nemělo mít vliv, ale update MB byl tehdá nutný.
Pořídil jsem zde zmiňované Predátory 2*8 3333MHz a hned to jelo bez potíží na plnou frekvenci. Dneska je situace ohledně ramek už jiná. Nechápu Dexterovy problémy s AMD platformou.
Když to nejsou teploty, tak zase ramky.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 07:55:37
avatar
Ta sestava S ryzen 1200 byla složena před týdnem .-) Teploty nejsou problém, jen udávám ty reálný a né vycucaný z prstu a nebo po 5ti minutách z stress testu.

Nemám žádný problém s AMD jen některý ramky ano.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 08:39:26
avatar
Jaká deska?

Já s Corsairy taky nikdy žádný problém. K Ryzenu 1700 jsem kupoval 2x16GB 3000Mhz Vengenace v lednu před vydáním procíků. Po složení PC šly dle specifikace AMD (2666MHz myslím). Po čase přišel BIOS který je rozjel na 3000MHz jak v manuálu tak přes XMP.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 08:48:49
avatar
MB GIGABYTE B450 GAMING X, AMD B450, 4xDDR4, VGA, ATX
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 09:33:06
avatar
Sorry, můžeš ještě nahodit přesný typ pamětí (P/N)?

Máš se zapojený do DDR4_1 a DDR4_2 nebo DDR4_3 a DDR_4 slotu?
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 09:45:10
avatar
Ahoj tu sestavu tu už nemám zapojené byly do
RAM Corsair 2x8GB DDR4 3200MHz CL16 (CMK16GX4M2B3200C16) Vengeance LPX Black

zapojené byly 2 a 1
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 10:35:52
avatar
Hmm, tak nic

Na webu Corsairu jsou pro Ryzen doporučeny paměti do 3000Mhz. Řekl bych, že to neaktualizují a platí to jen pro Ryzen 1.gen...ale to se tě týkalo.
Přímo u těch pamětí píší kompatibilitu s AMD 400 chipsetem.

Jako když koukám na podporu desky, tak pro 1.gen Ryzenů mají prd a ne QVL. Tak jsem juknul do QVL pro 2.gen Ryzenů a modulů na 3200MHz tam mají docela málo oproti těm na 3000MHz.
Taky tam píší, že frekvence nad 2993MHz závisí na schopnostech CPU.
Je zajímavé, že u specifikace desky nepíší o 3200Mhz (OC)
Je tam toto:
Citace:
Support for DDR4 3600(O.C.)/3466(O.C.)/2933/2667/2400/2133 MHz memory modules


Takže z už jen z toho je člověk trochu tumpachovej a asi bych si vsadil na problém desky, BIOSu a příp. CPU než RAMek.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 12:38:39
avatar
No jo je to trošku divočina, bohužel tohle se mi třeba u intelu nikdy nestalo. Ale u AMD se s podobnýma problémama občas potkám dříve jsme podobný problém měl s X4 960 na FM2. Poslední dobou skládám jen Ryzeny a tohle byl zatím naštěstí jedinej u koho problém byl, ale taky většinou používám paměti hyperX, ale ty zrovna nebyly skladem. Ale ano je možný že je to deskou, zase tak do hloubky jsme to už potom nebádal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 13:00:20
avatar
tak není nic divného, že první generace nové generace má limity ...

ale když vezmeš RYZEN 2000 nebo 3000 tak na žádný problém s RAM nenarazíš .... s RYZEN 3000 v X570 fungují i 3600MHz naprosto v pohodě ...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 13:53:26
avatar
Jo, ale bavíme se tu o Ryzen 1.gen.

Dexter1 evidentně stavěl sestavu za nižší peníz a CPU nebylo prioritou. Podle B450 desky a 16GB RAM 3200MHz tipuji, že se počítá s budoucím upgradem CPU (desky a RAM nikoliv).
Je dost možné, že až tam přijde Ryzen novější generace, RAM pojedou na 3200MHz.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 14:03:51
avatar
Ano je to přesně tak dnes na hraní s RX 570tkou ve fullHD ten 1200 postačí a za 2 roky si tam dají třeba 3700ku spolu s lepší kartou. Cena byla prostě priorita. Je to PC pro 10 a 12 leté děti. Takže na Fortnite a Minecraft, něco jinýho rozuměj náročnějšího začnou hrát tak za 2-3 roky.

Jde spíše o to, že jsem tyto problémy s nedostatečnou frekvencí paměti řešil vždy jen u AMD. U intelu jsem jednoduše ani nařešil ty ramky celkově prostě vzal co bylo a to jelo i v XMP vždy.

Ja za to onen ryzen 1200 ani AMD nijak nezatracuju pořád je to skvělá nabídka a do levných PC jej používám velice často, ale pro nezkušeného je to potom problém a kazí to dojem.

Mimochodem třeba na mém 2700x mám T-force 3600 a dají se dokonce i OC na 3866 ale potom mají CL18. Takže joo novější generace si frčej v pohodě, ale i přesto vybírám raději paměti co mám vyzkoušené , bohužel většinou jsou dražší než ty low budget což třeba vengeance jednoznačně jsou.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 14:54:42

problemy nejsou kdyz osazujes jen 2 moduly. ale pokud v budoucnu planujes zvysit kapacitu pridanim dalsich 2 ramek, tak uz si na kompatibilitu musis sakra davat pozor. ja si bohuzel nedal a 4x 8GB na 3200MHz proste nefungovalo...takze stary sem prodal a koupil novej 2x 16GB kit..no aspon v budoucnu muzu rozsirit na 64GB kdyz bude treba
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 14:23:15

No od mé první 386 mi pár sestav doma už prošlo, AMD i Intel. A pokud se pamatuji musel jsem vždy dávat pozor na kompatibilitu pamětí. V některách letech více jindy méně. Ale nikdy nebylo to stoprocentně bezproblémové. Vždy se dala najít kombinace desky a paměti, kterým to spolu moc nešlo, nebo vůbec..
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 14:41:33
avatar
Mluvím o letech od nástupu core architektury, takže cca těch posledních 8 max 10let.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 17:27:26
avatar
Ty sestavy od 50 nahoru se mě moc nezdaj, prostě dnes buďto nemá smysl kupovat něco dražšího (50 max) a nebo když už tak co se hraní týče s něcím výkonějším než 5700xt. Na práci asi ok, ale záleží taky na jakou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 17:33:31
avatar
jenže nárůst výkonu u RTX 2070S ani RTX 2080S neodpovídá nárůstu ceny a za ty peníze prostě nestojí. Jejich výkon není zásadně lepší aby to něco řešil, cena je ale u 2080S klidně dvojnásobná. AMD nemá nic za 20 tisíc a tak podle mě pokud ti nestačí RX 5700XT tak jedině pak už 2080Ti, což je ale extrémní příplatek ...

používám 5700XT i na 4K hraní a žádný problém .... za ty peníze naprostá pecka a nebude tak nijak drahé ji vyměnit za nějaký high end, který za to bude stát příští rok ...

já bych rád dal do sestav od 50tis výše něco výkonnějšího než 5700XT, ale na trhu není nic, co by za to stálo. Samozřejmě pokud jsi hráč a chceš to nejlepší, tak 2080Ti jasná volba, ale 30tisíc ?! ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 17:37:52
avatar
To nerozporuji, ale přeci jenom je to sestava za 70 takže pokud na hry tak určitě levnější CPU ( na hry nemá stejně vliv) a výkonější kartu třeba tu 2080S, bohužel cena vysoká, ale výkon by byl lepší. Nemůžeš to brát jen z pohledu cena/výkon ale taky z pohledu absolutní výkon, kdy ta sestava s 2080S jednoznačně lepší herní výkon podá. Ano "příplatek" za to bude 10 000Kč. respektie cena bude stejná, protože CPU bude levnější.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 18:39:06
avatar
já bych tam rád dal smysluplnou grafiku za 20 tisíc, ale to prostě 2080S není ... nebudu doporučovat něco, co za ten nákup nestojí. Ten absolutní výkon za ty peníze nemá dobrý. myslím si upřímně, že prostě nemá smysl kupovat dražší jak 5700XT grafiku, pak prostě až 2080Ti ... nic co je dnes mezi tím nemá vzhledem k cenám smysl. Doufám, že se to změní ....
alien5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-04 22:56:25
avatar
Mam dotaz na ryzen master. Kdyz v nem zapnu PBO nebo OC tak se to po ulozeni restartuje a jede to ok , ale pri dalsim startu pc to zase jede defaultne na 3.8 ghz na vsech jadrech (3950x) Proc to nejede tak jak jsem to predtim nastavil nevite? Mam to teprve 4 dny tak nejsem zkuseny v nastavovani. Diky za rady.
Jinak boost 1 jadra ve hrach jede az na 4.625 ghz, zatim..
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ryzen 5 3600 vs i5 9600k? 2019-12-05 09:47:23

měl bych dotaz na to porovnání ryzen 5 3600 vs i5 9600k v sestavě za 25000.
Ve článku je doporučován ryzen protože má lepší grafiku a lepší chladič (oboje nemá pro herní počítač význam), ale intel má ve hrách o 5-10% větší výkon (asi kvůli vyšší boost frekvenci), takže proč ne intel?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 12:04:58
avatar
To je vtip? Je neuvěřitelné, jakou setrvačnost tyhle mýty mají ...

9600K je mnohem dražší a má jen 6vláken, to v mnoha hrách dnes speciálně je problém, když hry používají 8vláken nemluvě když máš ještě nějaké aplikace v pozadí ... Ryzen 5 3600 má 12vláken ....

Intel není ve hrách výkonnější (drtivá většina Intel CPU nedosahuje 5GHz jako 9700K/9900K), když má ve hře více FPS, tak to není dáno výkonem CPU ale tím, že hry neumí výkon CPU využít (jinak by RYZEN TR 3960X měl 3x více FPS minimálně než vše ostatní). V mnoha novějších hrách ale není rozdíl mezi AMD a Intel CPU v praxi žádný, speciálně pro 99% uživatelů ... jediný rozdíl ve hrách naměříš, když vezmeš mizerně optimalizovanou hru nastavíš nízké rozlišení (1080p) a použiješ supervýkonnou grafiku (2080ti), pak v některých hrách (zdaleka ne ve všech) bude mít Intel náskok, který ale v praxi z hlediska hratelnosti, výkonu a použitelnost nebude mít žádný význam, protože není daný výkonem CPU. V 99% případech tak jak to jako hráči používáme, nebude rozdíl žádný, protože budeme vždy omezeni výkonem GPU ne CPU ... speciálně u RYZEN 5 a Core i5 nikdo nebude osazovat 2080Ti k nim a hrát v 1080p, s mainstreamovými grafikami které k nim dáš nenaměříš žádný rozdíl výkonu v CPU s rozdílem horších minimálních FPS u Core i5 protože má jen 6vláken ... průměrná FPS by ale měla být podobná.

Speciálně Core i5 procesory pro hráče nedoporučuji, mají jen 6 vláken a to je problém z hlediska průběhu FPS a obecně svižnosti PC, RYZEN 5 je mnohem lepší, levnější, efektivnější atd. Odkaz

A to nemluvím o kvalitách platformy, proč by dnes někdo kupoval mrtvou LGA 1151 od Intelu, děravý drahý CPU atd.? RYZEN 5 a AMD AM4 je mnohem lepší ve všech ohledech, navíc k RYZEN 5 máš i použitelný chladič, k 9600K nic ... takže je asi 100 důvodů proč si Intel nekoupit, a mýtus, že je Intel ve hrách výkonnější je asi nejhorší lež, která stále přetrvává ... zejména když většina lidí nemá 2080ti pro 1080p, se kterou to tak měří ti, co tohle tvrdí ...
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 14:36:15

ok, dík za vysvětlení,
přehlídl jsem se a myslel jsem procesor i5 9600KF, to srovnává ten rozdíl v ceně (pro stejně neznalé jako já: je to 9600K s deaktivovaným grafickým jádrem).

Jde mi o to že hraju spoustu her, které které jsou zjednodušeně řečeno jednovláknové (factorio, rimworld, minecraft), a jasně můžeme říct, že autoři špatně optimalizují, ale takový je zkrátka současný stav.

U těchto her není problém narazit výkonostní strop procesoru a na rozdíl od různých stříleček nepomůže snížení detailů, jakmile je "továrna" moc velká tak jde fps dolů.

aby jste mě špatně nepochopili, já u toho ryzenu 3600 asi skončím, jen ve mě hlodá červíček jestli se ta o 10% větší frekvence v boostu, náhodou nepromítne do o 10% většího výkonu a tedy v mém případě o do 10% větší továrny :-), což by se mi líbilo.
Samozřejmě je tu i otázka, jak moc oba výrobci o boostu lžou a jak dlouho procesor v maximálním boostu(na to jedno jádro) dokáže jet
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 18:06:28
avatar
tak u her, které využívají jen 1-2 jádra těžko bude jakýkoliv současný procesor jakýmkoliv omezením ....

nemá smysl kupovat procesor podle výkonu ve hrách, když je to asi nejhorší oblast optimalizace a využití CPU a CPU není dnes omezením výkonu ve hrách ...

vybírejte podle obecného výkonu CPU v dané cenového hladině nejlepším ukazatelem je CineBench apod. Jinak hry lze dodatečně optimaliuzovat a také se tak děje, ale další jádra/vlákna do CPU už dodatečně nedáte ...
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 19:12:23
avatar
jeste mam pocit, ze porovnavas absolutni cisla taktu jednotlivych cpu jako 1:1, pricemz to neni uplne vypovidajici - kdyz bys je mel na identickem taktu, tak zen2 uz bude mit lehce navrch. Ve finale ikdyz ten core ma papirove o neco vyssi single turbo, tak se ten rozdil v taktech stejne vicemene dorovna. o absolutnim vykonu a budoucim potencialu nemluve.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 14:18:18

No tady má redaktor pravdu 6 vláken je technologie minulosti. používám to roky, nejdřív to stačilo s rezervou a pak jak šel vývoj najednou začal být procesor 100 procentně vytížený..
Dnes pokud bych děcku kupoval počítač tak není důvod nejít do 12 vláken u AMD 3600 a kdybych se chtěl plácnout přes kapsu tak do 24 vláknového AMD 3900. V obchodech jsou. Ta změna v procesorech se nevyhnutně odrazí i v optimalizacích od schedulerů po hry, takže výkon bude jen růst. Doteď na to všichni prděli, ale to je minulost. Konečně nastává stejný posun jako byl od jednojádra na dvoujádra a pak 4 jádra.. Těch proroků jak je to zbytečné a předčasné a hlavně jak to přece nejde napsat.. A kde jsou dnes. Důležité je, že procesory jsou a vývojáři to doženou. Protože i u software je konkurence, a pokud konkurence začne pracovat na optimalizacích nemůžu dát ruce do klína, jinak mohu během jednotek let hodně ztratit nebo i skončit. Takže prosím ne.. 6 vláken už jen leda jako dar zadarmo.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 08:20:18

Tiez sa priklanam k nazoru ze do noveho nie total lowend herneho PC sa oplati dat aspon 6 jadrovy/12 vlaknovy CPU. Nech je tam nejaka rezerva vykonu na 2-3 roky.4-6 vlaknove CPU uz dnes idu castokrat na hrane hratelnosti ,dropuju FPS ak je na pozadi spustene cokolvek okrem samotnej hry.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 14:48:15

celkove kupovat cokoli mene jadro/vlaknovyho nez ryzen 2600 je uplnej nesmysl, s vyjimkou ultra lowendu nebo kdyz nekdo opravdu nechce dedikovanou grafiku ale jen igpu. a to uz plati minimalne rok zpatky...kdyz ma nekdo vic penez tak 3600 je fajn, ale pomerem cena/vykon se tolik nevyplati a spis bych si teda priplatil a vzal rovnou 3700. 2600 bude v pohode slouzit v beznym domacim pc jeste peknejch par let a i pak pujde bez problemu nahradit klidne 12 jadrem za par supu z bazaru a je na dalsich par let zase vystarano.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 15:03:59
avatar
Bere někdo v potaz, že OS nestojí rozhodně zmíněných 3300,-, ale za cca 5 dolarů je licence na ebay?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 15:11:40
avatar
v českých obchodech je cena jakou uvádím, v článku je ale zmínka o jiných možnostech pořízení ....
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 15:19:15
avatar
Je už na 100% isté že ryzen 4000 pôjde do AM4?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 17:25:34
avatar
ano ... nic jiného nedává ani smysl ... měnit patici před tím než nastoupí DDR5 atd. a tedy se ZEN4, nedává smysl ...

otázkou je zda půjde do X570 desek (na 99,9% ano ... )
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 22:26:39
avatar
Myslím že pôjde aj do X470.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-05 23:36:01

B450 snad nebude výjimkou. Nejvyšší čipsety minulé gen určitě ano, tak snad bude podpora i pro současný low/mid end čtyřistapadesátek Béčkové série.
Geralld [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 07:25:17
avatar
Parádní článek, ale musím se zeptat proč doporučujete zvukovou kartu do nejvyšší třídy když vaše doporučené desky nemají pro ně slot.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 13:54:27

Rin- Akoby nemali slot ? Ved vsetky v clanku odporucane zakladne dosky maju dostatok PCIe slotov ma zapojenie najmenej GK+ZK. Odporucane ZK su sice PCIE x1 ale funguju aj v sirsich slotoch x4 alebo x8 alebo x16 .
Geralld [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 16:30:19
avatar
Aha ja nevěděl že funguji i v x16. Děkuji
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Základní deska 2019-12-07 05:10:15

Zdravím.
Zajímalo by mě proč doporučujete asus desku která není moc doporučovaná kvůli jednomu z nejhorších napájení cpu. Viz
https://youtu.be/uIgFG_SucEk
Popřípadě komentáře u desek na czc.
Údajně je lepší MSI B450 TOMAHAWK MAX, kterou navíc není nutné updatovat kvůli ryzenu 3600.
Stejně špatná je i ASUS ROG STRIX B450-F GAMING.
Zajímalo by mě jestli je mizerné napájení opravdu znát na teplotách a životnosti součástek.
Díky
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - i3 9100f 2019-12-11 21:04:35

Bez urážky k autorovi , ale staval som si služobný PC pred nedávnom . A intel má vo svojom rade omnoho omnoho lepší procesor v cene 70 eur a tou je I3 9100f ktoré vobec nie je nikde uvedený. A to je najlacnejšie 4 jadro od Intelu a je o niečo výkonejšie ako podobná cenová kategória od AMD
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-12 00:05:02

No pokud pouze hraješ a nepočítáš s pozdějším upgradem tak to nemusí být úplně špatná volba za málo peněz. AMD má v této kategorii pouze APU které jsou o generaci pozadu ale pro nenáročné nasazení mají poměrně solidní grafiku.
Problém pro tohle CPU ale přijde ve chvíli kdy se wokna zablejou balastem, bude spuštěných pár launcherů na hry a podobné věci. Pak už začne dávat smysl přidat pár korun třeba na také výprodejovou R5 1600, která ve většině případů podá lepší výkon a i morální životnost bude lepší.
Někdo třeba bude chtít ještě lepší poměr cena výkon a koupí r3 1200 ale to dopadne úplně stejně.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 590x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 393x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 900x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1174x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1500x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 6