Výběr PC a Hardware (10/2016): Co koupit za 15, 20 a 25 tisíc korun a jak to složit? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Wednesday, 12 October 2016
Přejít na obsah
Výběr PC a Hardware (10/2016): Co koupit za 15, 20 a 25 tisíc korun a jak to složit?
Jak vybírat PC a pohled do minulosti - PC v roce 2009
Rozumný základ za rozumnou cenu - PC kolem 15 tisic
Výhodné PC s dobrým výkonem - PC s Windows za 20 tisíc
Kalitní a výhodné PC s dobrým výkonem za 25 tisíc
Závěr

 

 

 

  • Závěr

Vidíte sami, že věci se na trhu poměrně rychle mění. DDWorld.cz je pro vás ale sleduje a včas vás na ně upozorňuje, ať už prostřednictvím aktualit nebo testů. Výběr PC není jednoduchá věc, zvlášť pokud se tomu nevěnujete pravidelně. Ale když víte co a jak, tak vybrat ideální PC pro každého není vůbec žádný problém. Nemusíte tedy tápat, stačí sledovat DDWorld.cz, protože zde sledujeme celý trh za vás. Kromě toho děláme i hromady testů, takže s výběrem jednotlivých komponent a toho nejlepšího za naše peníze, není žádný problém. Pozor na různé "amatérské" přehledy vycházející bohužel i na větších webech, často vznikající podle papíru, tedy bez znalosti toho, zda reálně ta kombinace vůbec bude možná. Obsahují chyby či ne úplně objektivně nejlepší možnosti. Na spoustu věcí přijdete, až když si to sestavíte, což v našem případě, kdy máme ke všem komponentám přístup, děláme.

Na vás zůstává jen výběr vhodného obchodu a sestavení. Obojí můžete vyřešit jednoduše, kvalitní internetové obchody nabízejí i možnost sestavení a instalaci, takže vás žádné těžkosti nečekají. Rozhodně ale nenakupujte v obchodech s nejnižšími cenami, protože to také může být na úkor servisu a dalšího přístupu k zákazníkovi.

Nezapomínejte také na to, že počítač je nutné udržovat a to jak po stránce softwaru, tak HW. Pokud víte, že pracujete v prašném prostředí, nezapomínejte PC pravidelně čistit. Pokud jde o výkon a funkčnost, zejména grafické ovladače jsou důležité a rozhodně také stahujte a instalujte nejnovější bezpečností aktualizace operačního systému, prohlížečů i antivirových programů.

Celý trh a jednotlivé komponenty pro vás dále sledujeme. DDWorld.cz je nezávislý uživatelský magazín, který je tu pro vás a naším cílem je poskytování nezávislých, objektivních a zcela přesných informací, bez ohledu na to, zda se někomu hodí do krámu nebo nikoliv. Na prvním místě je vždy uživatel a to, zda je po něj/nás daný produkt to nejlepší, co za své peníze může mít a loga na čipu vám opravdu žádné výkony ani kvality navíc nepřinesou. Vybírejte tedy chytře a s námi :). 

Pokud chcete polemizovat nad naším výběrem, doufám, že jste si pečlivě přečetli vše pod našimi tabulkami, kde popisuje proč objektivně zvolit to a ne to a stejně tak naše testy, ze kterých samozřejmě z vlastní zkušenosti s jednotlivými doporučenými komponenty vycházíme. Neřídíme se výběrem podle značek a doporučujeme vám totéž. Zapomeňte na to, co platilo o výběru před několika lety, kdy tahle a tahle značka třeba nabízela lepší produkty, nyní s několikátou novou generací produktů je situace úplně jiná. Jak ale bylo řečeno, nemusíte se prodírat recenzemi a vším možným abyste se dostali do obrazu, stačí se podívat na náš přehled, kde máte všechno pohromadě. Většinu uvedených sestav, tak jak jsou, jsme měli postavené (nebo s alternativními komponenty) a většinou komponent máme otestované a víme, proč je doporučujeme, včetně nejvhodnějších alternativ. Samozřejmě věci i časy se mění, v úvodu a v článku máme napsáno, co nás čeká a nemine, takže můžete zase očekávat aktualizovaný přehled, hned jak se nám věci dají do pohybu a nynější výběry již nebude aktuální …

Určitě se v diskusi podělte se svými dojmy, tipy a zkušenostmi a samozřejmě diskuse je zde i pro ty, kteří aktuálně sestavu vybírají a chtějí nějakou radu ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - troška do mlýna 2016-10-14 00:13:08

Když už se doporučují intel procesory "non K" - netaktovatelné, tak bych si k nim dovolil doporučit desku
GA-H170-D3HP - je slušně vybavená, včetně USB 3.1 typ C, nestojí moc. oproti GA-Z170-HD3P má třeba i lepší chlazení. Jako tip pro ty, co nechtějí taktovat.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Deska 2016-10-14 07:18:52

Naprosto souhlasím tohle je vyhozených 1500 za desku kterou dotyčný kupující nevyužije, vzal bych klidně i Bčkovou 150 bez usb 3.1. U Pc za 25 je to pořád o každý koruně a 1500 je nezanedbatelných.
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 17:32:45

jiste ze to jde vybrat mnohem rozumneji, ale pak uz i5 nevypada tak predrazene a o to tu jde

stejne tak doporucit platformu fm2 na neco jinyho nez internetovy PC bez grafiky je danajskej dar
kde je nejaka upgradovatelnost? i3 6100 clovek vyhodi, strci tam i7 6700 a ma pocitac zas aktualni na 5 let dopredu
u fm2 udela dneska co? proda desku i procesor a koupi stejny i7 (to ani nebudu rikat ze i3 je v prumeru ve hrach rychlejsi jak ctyrmodulovej FX, protoze to by me tu sezrali)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 18:27:05
avatar
Nejde to vybrat rozumněji ... pokud by to šlo, tak byste to tu z fleku vystřihl a podotýkám že chci stejnou kvalitu jakou nabízí naše sestavy ...

Stejně kvalitní deska FM2+ a Z170 prostě stojí jinak ...

Doporučit FM2+ platformu ... no a co jiného zbývá pokud chcete teď slušný a cenově dostupný PC se slušnou integrovanou grafikou? Tady nemá Intel co nabídnout ... a pokud chcete neintegrovanou grafiku a pořád se vejít k 15tis, tak zase, Core i3 je moc drahá a Athlon X4 je lepší volba ... zkrátka neuvedl jste jedinou skutečnou alternativu, k našim sestavám, které by za stejné peníze nabízeli více výkonu, kvality atd. jinými slovy že to jde sestavit lépe než prezentujeme ...

takže prosím předveďte, jak do 15 tisíc postavíte komplet PC s OS s procesorem se 4 jádry/nebo 2jádry/4vlákny a integrovanou grafikou alespoň na úrovni toho co nabízí AMD A10 pro FM2+ ....
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 07:27:14

No voni GA-Z170-HD3P a GA-H170-D3HP stojej +- stejně, tak tady se nic moc neušetří. Ale pokud se nechce v žádném případě nikdy taktovat, dává se jedna grafika tak řádné omezení nepřináší, naopak má možnost připojení 3 zcela regulovatelných větráků, ta Z ková jen 2, třetí v BIOS uživatelsky nastavovat nejde.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 18:24:16
avatar
jenže v doporučených alternativách je i Core i5-6600K proto je tam Z170 deska ... nemluvě o tom, že Z170 má i další výhody proti H170 ... do takové sestavy za takové peníze prostě patří Z170 deska ....
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 19:10:45

No když teda pominu tu 6600K tak jaké výhody to tedy jsou ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 20:21:53
avatar
řešili jsme to ;) Odkaz
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 21:03:53

no tak dle článku to jen ukazuje, že Z170 nemá moc valný význam pro non K cpu Méně pci-e linek snad žádný test nepředvedl, že by to mělo význam a M2 slot mají i b150 desky ( v článku je napsáno, že nemají)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 21:44:35
avatar
Ano, ale B150/H170 je to low end ... k procesoru za 5tisíc nebudu dávat low end desku ... prostě do dané sestavy patří Z170 zejména s vyhlídkou na osazení i výkonnějším taktovatelným CPU ...

PCIe linky platí pořád ... a je to na těch nižších deskách na úkor něčeho ...
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 22:49:58

co je tedy mainstream?

urcuje to cena?ci kvalita provedeni?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 23:44:31
avatar
obojí .... Z170 mnou doporučená je dokonce nízký mainstream
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 23:30:06

Pardon ale to jsou pouze predsudky a ty v tomto oboru jsou vždy jen na škodu. Low end je 110 tka, B150 je mainstream a H a Z hi-end. Cpu za 5000 je nic, dnes je to obyčejněj mainstream a proto k němu i mainstream desku pokud teda není někdo OC possitive a nechce Kčkovej cpu což je asi tak 0.01% lidí. Já nětvrdím že ta Ztková je špatná volba, jen je prostě nevýhodná a to je snad to na co tu nejvíce hrajete a chlubíte se tím i v článku "výhodnost" je to slovo Ztková deska by měla být v těch dolních dalších možnostech.

Za ušetřených 1500 by se do té sestavy více hodil třeba modulární zdroj, kterej by v sestavě za 25 tisíc už být mohl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 23:48:03
avatar
To nejsou žádné předsudky, každý dolar hraje roli zejména u desek do 5 tisíc je každý dolar strašně znát na kvalitě ...

Z170 je mainstream .. X99 je high end ... B150/H170 jsou low edn

modulární zdroj ... hmm kolik to přidá na efektivitě zdroje nebo na výkonu?

na základní desce se nešetří, pod procesor za 5 tisc nebudeš dávat desku za 2tis nejde jenom o to zetko, ale i o provedení, Zdesky jsou prostě lepší než B/H desky
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 23:57:42

s timto souhlasim,je to tak
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 00:22:28

Ahoj do redakce,
s výběrem komponent do PC sestav tentokráte jedině souhlasím. Pokud někdo řeší 1500,-Kč za troufám si říct kvalitnější desku, tak může vybrat levnější case, může se obejít bez SSD, může použít box chladič, takže další korunky dolů, ve výsledku můžu osadit i levnější zdroj, ale kde potom bude kvalita? Rozumná cena možná. PS: Nad každou komponentou se dá polemizovat a vést diskuze a ve výsledku o ničem.

Skutečně řešit ušetřených 1.500,-Kč na desce v počítači je žádoucí ? Pokud ano, tak nechť tak ostatní činí.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 01:51:12

Ahoj VelDro, s jedním bodem zásadně nesouhlasím. Komp bez SSD bych dneska už NIKOMU nepostavil. Dělám známým počítače tak, že dostanou velmi cenově dostupné 256GB SSD (nebo 512GB dle přání) a k tomu 3TB disk na data (případně 2TB, když chtějí šetřit). Zrychlení systému, aktualizací Win při instalaci atd. je neskutečné proti plotnovým HDD.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 03:25:31

Ano, s tím také nesouhlasím nedávat do PC SSD, ale pro někoho to jsou ony ušetřené peníze na sestavě.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 03:37:55

no a ty musis bejt ten odbornik,co mu to vysvetli,protoze je to opravdu velky rozdil
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-17 18:28:26

Skutečně jsem v jednom případě názorně předvedl SSD a HDD při instalaci windows a ten člověk řekl ne, protože živí 3 děti, splácí hypotéku, půjčku na auto a má manželku na mateřské a tento člověk byl natolik rozumný, že řekl, počítač z bazaru nechci, chci nový, co nejlevnější, aby chvíli vydržel. Neměl jsem na to, abych mu jeho rozhodnutí vyvracel, protože i s tím HDD mu to běhá a je spokojený. Počítač využívá minimálně.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 09:58:22

Ale tu se pořád mluví o "kvalitě" To je jen hodně nespecifikovaný pojem a u základních desek dvojnásob. Je plno desek na chipu B150 co bude kvalitou provedení na tom líp jak ty se Z170.

Ta "kvalita" desky se na té setavě projeví asi jako ten modulární zdroj. Nepřináší to nic, ale v případě toho zdroje máte alespon pořádek v kabelech v případě té desky si můžete tak maximálně nalepit nálepku Z170 na case.

No a abych tomu nasadil korunu tak já sám mám skylake 6600 (non K) a k tomu desku se Z170. Ale já ji kupoval v době kdy byly na trhu téměř jen 170tky a mezi 150 nebyl žádný výběr.
cuko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 19:57:16

Podla mna slusny prehlad, dobre spraveny. Samozrejme nejake veci si clovek moze upravit podla seba...

Ja by som sa ale chcel spytat na monitor, kedze nemam v nich momentalne ziaden prehlad. Aky hracsky monitor by ste odporucili na 2K a 4K ze strednu cenu? Nie som este rozhodnuty ci kupim 2K alebo 4K, jednoducho kvalitnejsi monitor samozrejme za cim lepsiu cenu ale na tej az tak nezalezi. Dakujem.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 23:37:43

medzi 2k a 4k je obrovsky rozdiel - pri 4k nepocitaj s nicim mensim, nez GTX 1080 a ani to nie je nic moc.

Radsej Titan X za $1,200.00, alebo 1080Ti/Vega (ktore este nevysli a lacne tiez nebudu), takze si to dobre rozmysli.

Nenapisal si, aka uhlopriecka, ci TN/IPS/VA, frekvencia, nic. Takze sa poradit neda
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 23:47:24
avatar
sim tě ... 4K dávám s RX 480 jako nic, holt nebudeš hrát všechno v maximálních detailech když jsou hry dobré a optimalizované, 4K není s RX 480/GTX 1060 žádný problém ....
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-15 23:54:29

ano,tyhle karty jsou dostacujici na normalni hrani......spis me prijde uplne zbytecne davat na 1080p grafiku typu 1070 a vic

na 4k sou vpohode,je o nejakych kompromisech,ale urcite se to vyplati
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 00:53:18
avatar
jo 1080 na FHD je overkill snad jen pro ty kteří musí mít 120FPS minimum
cuko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 11:14:44

co sa tyka 2K a 4K, tak na 2K vykon mam, aj ked nie vsetko na plno ale zvladne to. Skor rozmyslam ze kupim 4K aby som mal pokoj do buducna, grafiku vymenim s prichodom vega(iba 2 mesiace), popripade ak nieco dobre uvedie nvidia, predpokladam ze to na 4K bude stacit a za nejaky cas(2 roky) ked grafiku prehodim znova, pojde uplne vsetko skvele na 4K. Monitor chcem kupit na viac rokov aby som mal pokoj. Preto moze byt aj drahsi, hlavne nech vydrzi blikat zo sest rokov

Uhlopriecku nema zmysel pozerat mensiu pri 4K ako 27 palcov, teda aspon moj nazor, cize od 27 vyssie, idealne 32 palcov aby sa dalo na tom aj pracovat(teda dufam, nemam vlastne skusenosti), najlepsie IPS monitor, moze ale nieje podmienka freesync s podorou viac ako 60Hz. Teoreticky nieco taketo:

Odkaz

aj ked ten ma len 60Hz. Najradsej nejaky nazor co ma vtomto lepsi prehlad, co a ako sa momentalne oplati, tiez pozerat trochu dopredu, ja som v monitoroch len amater, preto sa tu pytam.

Alebo sa viac oplati 21:9? Nieco ako toto:

Odkaz
karel002 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-16 18:39:43

Cca pred tydnem jsem poridil Dell UP2716D a mohu jen doporucit. Pravda je, ze cenove je trochu vys a pouzivam ho krome hrani i jako hlavni pracovni monitor. Nicmene, pokud na PC travis vice casu a nejen hranim, rozhodne stoji za uvahu. Barevne podani je naprosto fenomenalni + vynikajici ostrost a pozorovaci uhly.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-30 20:25:28

CETA podepsana a obchod s kandou bude otevren,to je dobre pro nakupovani hardware z canady ,treba Amazon atd.


pro nas dobra zprava
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 439x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 285x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 853x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1473x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 6