DDWorld Exkluzivně: TEST ASUS Sabertooth X58 – Ultimátní síla technologie pro každého Tisk E-mail
Napsal Kristián "Budy" Petráš   
Tuesday, 21 September 2010
Přejít na obsah
DDWorld Exkluzivně: TEST ASUS Sabertooth X58 – Ultimátní síla technologie pro každého
ASUS Sabertooth X58 - Technologie
ASUS Sabertooth X58 - Parametry a balení
ASUS Sabertooth X58 - Základní deska
ASUS Sabertooth X58 - Základní deska v detailech
ASUS Sabertooth X58 - testovací sestava a testy
ASUS Sabertooth X58 - BIOS
ASUS Sabertooth X58 - Provozní vlastnosti a OC
ASUS Sabertooth X58 - Závěr a hodnocení

 

  • Asus Sabertooth X58 - závěr a hodnocení

Řada The Ultimate Force, není úplnou novinkou a na trhu se vyskytuje již rovný rok. Zatím, co se za poslední sezonu na trhu objevilo zhruba okolo sedmi R.o.G. základních desek, tak TuF pouze jedna. Asus měl k tomu pádné důvody. TuF X58 si šetřil na toto roční období z marketingových důvodů. Pro platformu P55 si nemohl dovolit uvést další model, jinak by si doslova "oddělal" levnější desky  a nebo popřípadě i ty dražší. Prostě pro P55 segment by už další TuF deska přijít nemohla. Buď by musela být levnější než Sabertooth i55 a to by odrovnala Maximus III Gene případně desky z řady "P7P55". Kdyby byla dražší, tak zase by Asusu "odškrtla" Maximus III Formuli, takže jak z takového začarovaného kruhu ven? Jednoduše. Stačí do každého segmentu nabídnout pouze jeden jediný model. V mainstreamu jim je Sabertooth i55 a u high-endu Sabertooth X58. Můžeme vás potěšit zprávou, že se brzy dočkáte dalšího Sabertootha a to na čipsetu P67. (ne)Výhodou TuF série je její zařazení a to na rozmezí mainstreamu a high-endu. Cena je mainstremová, stejně jako výbava, ale provedení je high-endové.  A jak asi obstojí TuF série proti R.o.G.? 

Cena mluví pro desky s keramickými chladiči, ale výbava zase pro rudé "bestie". Nároční hráči případně overclockeři sáhnou po některé desce z červeného spektra. Ty jsou sice podstatně dražší, ale nabízí toho více. Zato rozumní uživatelé, kteří mají hluboko do kapsy, případně si vystačí s menším luxusem a neradi utrácejí horentní sumy za základní desky, sáhnou po Sabertooth sérii. Ta nabídne téměř stejně dobrý taktovací potenciál pro obyčejné smrtelníky. Podporu dvou grafik, které jsou pro 99% uživatelů maximální možnou variantou. A výborné provozní vlastnosti, které se vyrovnají a v některých ohledech i předčí Rampage sérii. Jste-li spíše závislí na high-endu, zainvestujte do některé z dříve testovaných desek. Jestli jste šetřílci, kteří by si jednou za čas rádi dopřáli luxusu, tak utíkejte do obchodu pro TuF sérii.

Cenově to Asus trefil a nabídl nám vysoce kvalitní produkt za lidovou cenu. R.o.G. desky jsou pro 90% uživatelů příliš drahými a obyčejné desky jako P6T, zase nemusí každého uspokojit. Sabertooth X58 vyplňuje mezeru v high-endovém segmentu. Jestli požadujete levnější, ale přesto nadstandardně vybavenou desku, sledujete správný produkt. Ten kdo má peníze na Core i7 pro socket 1366, tak určitě má i finance na některou tu mírně dražší desku. P6T série je již stará, ohraná a nemusí toho nabídnout tolik kolik požadujete. Rampage III Gene, se vám nemusí zalíbit, kvůli svojí velikosti, případně něčemu dalšímu. Od toho je zde tedy Sabertooth, se kterým neuděláte chybu. Osobně kdybychom měli dnes pořizovat desku pro Core i7, tak z portfolia Asusu přemýšlíme pouze nad levnějšími produkty jako je Sabertoothem X58 a Asus Rampage III Gene.

Nic levnějšího se nevyplatí kupovat. Jestli pro vás peníze nehrají, až takovou roli, nic vám nebrání v tom sáhnout i po nějaké té vyšší alternativě, tak jako bychom to udělali i my. Teď byste měli mít jasno v tom, po jakých sériích byste měli pokukovat a tak si zhodnoťme mazlíčka tohoto testu. Balení je fantasticky odvedené a působí výborným dojmem. Určitě když si tuto krabici vystavíte někde poblíž vaší herní sestavy, neuděláte si ostudu. Příslušenství samo sobě ostudu také neudělalo a nic zde nechybí. Výrobce mohl sice přibalit toho více, ale obejdeme se i bez toho. "Příbal" je tedy určitě odpovídající ceně produktu a z tohoto hlediska zde Asus na nic nezapomněl.

Taktování na Sabertoothu X58 je kapitola sama pro sebe. Sice deska nedisponuje, tak geniálními součástkami (hybridní napájení) jako její dražší kolegyně, přesto jde s touto deskou v domácích podmínkách taktovat habaděj. Ať již budete chladit klasicky vzduchových chladičem, nebo nějakým tím výkonným "vodníkem" za hromadu peněz, vždy vás deska pustí až k limitu vašeho procesoru. "Základovka" si ostudu neudělá ani pod dusíkovým chlazením, kde by mohla ukázat další ze svých schopností.  BIOS sice není k těmto účelům plně přizpůsoben. A to hlavně kvůli menšímu rozsahu napětí, ale to se dá překousnout. Hlavní je, že osazené součástky jsou i na takto levném produktu vysoce kvalitní a spadají pod jakostní stupeň jedna. Součástky certifikované pro armádu se nezapřou a dokážou obhájit svou mírně vyšší cenu. Za vše mluví záruka, kterou Asus na Sabertootha X58 stanovil pětiletou!  Klasické tři roky máte od prodejce a další dva dostanete po registraci desky u výrobce.

 Jestli nemáte v plánu používat více, než dvě grafické karty, je Sabertooth X58 jasnou volbou. Na taktování je téměř stejně dobrá jako Rampage série, takže pro obyčejné taktování v herní sestavě to nemá cenu řešit, neboť rozdíl skoro nepoznáte. ASUS Sabertooth X58 je jedna z nejlepších základních desek pro platformu X58. Nabízí zde skvělý poměr poměr cena-kvalita, přičemž právě kvalita je to, na co se výrobce u této desky soustředil. Platformy P55 a X58 již tedy mají své T.U.F. a něco mi říká, že se brzy dočkáme dalšího modelu na AM3 platformě a myslím, že se rozhodně nebudeme zlobit …

 

Za zapůjčení desky děkujeme společnosti ASUS

 

 

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Analogove rizene spinani? 2010-09-21 10:13:41
avatar
Uz je to tu zase. Co mate proti normalnimu DC/DC meninici? Nechapu proc je to v negativech, kdyz je to vlastne robustnejsi nez digitalni a pritom to umi to stejne. Jedine, co je dulezite, je spinaci frekvence a typ kondenzatoru a civek. Digitalni spinani spociva jen v tom, ze tam je procesor, ktery system ridi, ale ten je mnohem nachylnejsi na ruseni a teploty, nez klasicky analogovy komparatorovy DCDC menic. Davejte si bacha na ovlivnovani marketingem priste ;-)
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-21 10:17:44
avatar
To máš pravdu ale na taktování zvláště extrémní je analogové spínání horší! Hůře se ladí frekvence a celkově nepodává to tak pěkné výsledky. Sice provozní vlastnosti jsou u analogu lepší ale výsledky již ne. Ano rozdíl je to zanedbatelný ale vzhledem k tomu že každá deska je kvalitní a dosahuje výborných výsledků zde hraje roli každý MHz
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-21 10:27:49
avatar
Z principu funkce mezi nima neni zadny rozdil. Z hlediska stability taktovani je prave podstatna rychlost odezvy, na zmenu zatizeni. Komparatorovy - analogovy DCDC menic zareaguje vylozene prepnutim logiky. Je tedy i rychlejsi. Digitalni je vlastne procesor s komparatory, ktere vylovaji preruseni a nasledne probehne sekvence programu na zregulovani vystupu a nastavi se vystupni timery na vhodne PWM. Odezva "digitalniho" je tedy horsi. Co ma ale na stabilitu nejvetsi vliv jsou napetove spice a propady. Ty jsou ale ovlivneny hlavne kvalitou kondenzatoru(hlavne jejich ESR) a civek. Frekvence je vhodna zejmena z hlediska rychlosti odezvy systemu, efektivity a velikosti soucastek. Pokud ma tato deska nepatrne horsi pretaktovaci schopnosti, tak je to bud konkretni kus a nebo byly zvoleny horsi prave tyto pasivni prvky menice.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-21 13:16:08
avatar
Bohužel ukazuje se opět známý jev "sám tomu nerozumim, ale někde sem slyšel, že je to lepší". Nicméně chtít po normálních lidech (včetně lidí zajímající se o IT) aby uměli i něco z elektrotechniky je utopie. Jinak se všim souhlasim, chtěl sem to taky napsat, naštestí takhle vim, že v otm nejsem sám : )
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-21 14:04:31
avatar
Diky za podporu. Ja uz proste jsem alergicky na marketing a nemam rad kdyz mi nekdo tlaci do hlavy rezaty hrebiky a lidi se nechaji strhnout.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-03 14:03:23
avatar
Se trochu vmísim. Moje deska má to čemu říkaj "hybrid PWM", tedy kus je analog, kus digitál.. a funguje to velmi velmi dobře.

Jinak co sem si všim, tak DFi (býval hlavní výrobce desek s digital PWM), šlo hlavně o spínací frekvenci, která byla opravdu vysoká. Tuším, že Classified má max v 1333 KHz, kam se teda analogové PWM nepodívá ani náhodou..

Cenou za to je, že to žere jako tank..

Samozřejmě co se špiček a propadů naprostá pravda, tohle ovlivňuje OC opravdu zásadně. Ale ta spínací frekvence zřejmě taky.. Bohužel něco jako ideální PWM jsem ještě neviděl..
Anonymní  2010-09-21 19:24:31

Obvodáři jsou kategorie na vymření (k mé lítosti) a marketing se stal bohem - co byste tedy chtěli? Koho třeba vůbec napadne, jak zásadní vliv na vznik špiček (a tedy i stabilitu) může mít nevhodná dráha spojů na PCB - bez ohledu na to, zdali se jedná o "analogový" (nějak se mi nelíbí použití výrazu analogový u měniče, ovládaného bistabilním obvodem), nebo "procesorový" měnič? Njn...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-21 19:59:07
avatar
Tak kdo si tu desku poridi? Jelikoz jsem u konkurence, tak s touto deskou nepocitam. Jinak pro OC dobra volba Panove vyse maji pravdu.
Dr.Kusa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-21 21:52:31
avatar
preco sa už obrazka nedajú zväčšíť po kliknutí na ne?
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 08:02:23
avatar
Je super ne sice pro mne ale je fakt super.
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Usměrňovací cívky 2010-09-23 11:52:19

Co to jsou "Usměrňovací cívky"?
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 17:27:42
avatar
Samozrejme to maji byt vyhlazovaci civky, ale na to byvaji stejne spise kondenzatory. Civky v tomhle pripade slouzi k premene samotneho napeti.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - simik 2012-02-26 15:17:30
avatar
???? Nikde nevidím že by padlo slovo o usměrnovacích cívkách...Jestli ano tak kde.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 701x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 477x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 956x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1196x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1519x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1343x
Komentářů: 6