Podvozky pro AMD nebo Intel? Jaké jsou preference čtenářů DDWorld.cz Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 05 duben 2009
altZákladní desky, cenové relace a preference. To bylo téma poslední velké ankety a jsou zde zajímavé výsledky.

 

 

 

V poslední anketě jsme se vás ptali na následující:
Ve kterých cenových relacích a pro jakou platformu (nebo bez preferenci=BP) byste dnes nakupovali základní desku?
Účast v anketě byla tradičně hojná a celkem vás svůj názor vyjádřilo 3561. Je to o něco méně než v předchozích anketách, což bude asi proto, že základní deskou nejsou možná až tak zajímavé téma. Nicméně pořád je to velký počet hlasujících a tak zde máme výsledky.
  • Vaše preference při výběru základních desek

Otázka byla postavena s odpověďmi tak, aby se z toho dalo vyjádřit několik odpovědí. Jako první nás zajímalo, v jakých cenových hladinách vlastně desky preferujete. Výsledky nebyly žádným velkým překvapením.

59,12% vybírá základní desku v cenové kategorii 2500 – 5000 korun. 37,81% pak v nižší cenové kategorii do 2500 korun. Třetí největší skupina už má pouze 6,89% příznivců a ti vybírají základní desky od 5000 – 7500 korun včetně DPH. 2,78% jsou pak nadšenci, kteří neváhají za desku utratit přes 7500 korun a 0,71% preferuje jinou platformu než AMD/Intel.

Podívejme se, jak to vypadá s preferencemi značek v jednotlivých cenových kategoriích. Začněme u nejpopulárnější kategorie 2500 – 5000 korun.

Zde je to poměrně vyrovnané. Zhruba 46% dává přednost platformě AMD a téměř stejná skupina v počtu 41% dává přednost Intelu. 13,36% z vás pak nepreferuje žádnou značku a vybírá až na místě podle aktuální situace.

V druhé nejoblíbenější cenové kategorii je poněkud více jasno. U základních desek do 2500 korun vzhledem k nabídce to ale také není žádné překvapení. Pokud už se výběrem základní desky zabýváte, pak téměř 60% z vás dává přednost v této kategorii platformě AMD, před 23,55% z vás, kteří preferují Intel. 16,59% pak není pevně rozhodnuto ohledně preferencí.

 

Zbytek kategorií jsou dražší cenové kategorie a tam dle očekávání zcela dominuje Intel. Mezi námi, platforma AMD mnoho desek nad 5000 korun nemá, poněkud mě udivují ti, kteří hledají na platformě AMD desku nad 7500 korun. Taková snad ani dnes není. Ale proti gustu ….

  • Závěr

Tak to byla další velká anketa s poměrně zajímavými výsledky, teď si dáme další na aktuálnější témě. Samozřejmě výsledky anket nezahazujeme, ale archivujeme pro pozdější použití. Připomínám, že podobné anketky můžete uspořádat i vy. Ankety totiž mohou být součástí vašich článků u nás na DDWorld.cz.

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Orbb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena... 2009-04-05 17:22:35
avatar
osobně si teda myslím že základní deska má být pořádná a proto jsem hlasoval do desek nad 7500 kč... základem počítače je totiž zákaldní deska a proto jistota kvality, výbavy a provozu je pro mě to nejdůležitější
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-05 17:43:28
avatar
Tiež som podobného názoru, teda aspoň v prípade, že staviam výkonnejšiu zostavu, tak si myslím, že by mala mať pochopiteľne aj patrične dobrý podvozok. Príde mi to blbé, keď si niekto stavia PC s najvýkonnejšou grafikou a procesorom a dával by si do PCčka dosku za menej ako 100€, či zase naopak si dávať napr. do kancelárskej zostavy high-end dosku za viac ako 300€.
Zostava by mala byť vyrovnaná a doska prispôsobená ostatným komponentom v PC, či zameraniu PCčka. Nič viac, ani menej.
Orbb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-05 17:48:21
avatar
JJ... sestavy mají být vyrovnané, protože pokdu nejsou, tak slabší součástky zpomalují výkonější a ty nemohou dát nám ten jejich pravý výkon.. já to beru podle sebe, protože vždy když si stavim Orbíka (jméno mého PC... už je to zvyk), tak du do vyšší mainstream/nižší high-end, ale na základce nešetřim.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-05 17:52:09
avatar
jj take sem tak hlasoval..kupuji vzdycky vykonejsi pc, tak aby mi nejakou chvily vydrzelo, takze kdybych dnes kupoval pc tak bych sel do nehalemu a tam moc levnejsich desek neni.
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-05 20:06:33

Postavil jsem uz stovky sestav a musim rict ze Kvalitni deska je zaklad, na druhou stranu cena neni nutne rozhodujici. Hodne zalezi na vyrobci. navic vetsina desek je dnes velice podobna a cena je casto jen za znacku.

Mam osobni statistiku poruchovosti za cca posledni mesic:

MSI - postaveno 19 sestav z toho 1 reklamace.
GB - 10 sestav 0 reklamaci.
Asus - 5 sestav 2 reklamace.
Soltek - 1 sestava 0 reklamaci.

Je to bez rozdilu jestli Intel nebo AMD.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 08:59:34
avatar
Soltek? Oni ještě existují?
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 19:10:12

TO máš sice pravdu,ale 7500Kč+ už platíš za naprosté zbytečnosti typu heatpipe navíc,kabel navíc, zvukovka v dedikované podobě, nesmyslný počet PCI-E slotů, takže všeho s mírou. Ideální mi přijdou desky okolo 4000Kč (nepočítám Nehalem,to je trochu vyjímka) do lepších PC. Okolo 3000Kč do mainstreamu a 2000Kč low-end.
Caderom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Desky nad 5000Kč IMHO nic nové 2009-04-05 17:59:55

Podle mně je naopak zbytečné dávat za desku velké peníze. I desky do 2500Kč jsou často dost vybavené, ovšem u nich je problém s kvalitou, co nejlevnějšími součástkami. Desky bzučí, integrovaná zařízení občas zlobí a berou si velké množství systémových prostředků (např. síťovky Realtek). Kategorie od 2500Kč do 5000Kč je ideál, kde lze najít opravdu kvalitní a dobře vybavené desky (např. Gigabyte EP45-UD3R). Pokud není člověk milionář, pak je nákup desky nad 5000Kč vyhazování peněz (mluvím o domácích podmínkách a běžných spotřebních deskách, nemluvím o Tyan apod.).
V roce 2006 jsem koupil "úžasnou" Gigabyte P965-DQ6 za bezmála 6000Kč. Quad features jsou sice možná fajn, ale zatím jsem je moc nevyužil. Vysoké přetaktování sice je, ale čas od času se systém při bootu sekne a začne cyklovat, pokud bych si někam odskočil na delší dobu a tohle se stalo, tak se bojím, že by to pevné disky nemusely přežít. Další věc je, že při přetaktování nefunguje režim S3, respektive se z něj nedá probudit. Když jsem dělal test napájení a zkoušel, jak by se deska chovala pro použití v HTPC, tak jsem zkusil procesor hodně podvoltovat, deska ovšem pod napětím 1,22V nepouští napětí 1,22V a nižší, ale do CPU mi pustila 1,56V!. Nyní mám E6600, kdybych tam chtěl dát Q9xxx, tak mám smůlu, deska 45nm nepodporuje. Kdybych kdysi koupil DS3 za polovinu a dneska jí prodal, tak jsem mohl koupit novou z.d. s podporou 45nm, s ještě vyššími možnostmi přetaktování než má P965-DQ6 a ještě by mi pár set korun zbylo. Za co připlácet tisíce? Poruchovost a technické zpracování zdá se lepší není, kvalita BIOSu taky ne. High-end desky jsou mainstream s nálepkami s vysokými čísly za vysoké ceny.
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-05 18:40:09
avatar
Souhlasím s tebou, solidní podvozek je potřeba. Ale do 3000kč je parádní výběr na obou platformách a u dražších už nezískáš skoro nic, 2 vs 4 PCIe ? Hezký, ale minimum lidí potřebuje víc než 1... O pár Mhz vyšší takty, maličko výkonu navíc.
Solidní značka + dobrý chipset a není se potřeba bát že by to výkonově nestačilo
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-05 19:15:43
avatar
Problém dneska je ta "solidní značka". Mam dojem, že něco takovýho už asi neexistuje..

Jinak souhlas, většině uživatelů 1-2 PCi-E sloty stačí..
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-05 20:09:12

Ty systemove prostredky nejsou jen na levnych deskach. Je to dano tim co tam je pouzite za soucastky. VErte tomu ze vetsina dnesnich zarizeni pracuje na principu Softwarove emulace. Proto taky ta narocnost na system.

Priklad RAID pole Nvidie je jen jakysi pseudo RAID. Opravdove HW pole je o necem uplne jinem. Mensi zatez a vetsi vykon.
HW raid na desce existuje ale pak ho samozrejme zaplatis extra.
Caderom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RAID 2009-04-05 21:48:00

RAID na deskách je opravdu žrout výkonu CPU, ovšem výkon záleží na implementaci, RAID na nVidia čipsetech moc velký výkon nepodává, ale RAID na Intel ICHxR čipsetech podává výkon mnohem větší než profesionální HW řadiče za deseti tisíce, u RAIDu 0 je to prakticky plný součet přenosových rychlostí. Je to právě díky tomu, že využívá výkon CPU a RAM a je integrovaný přímo v čipsetu. Větší RAID6 pole na čipsetu by si ale dokázalo vzít většinu výkonu C2D.
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - V zasade souhlasim 2009-04-06 14:27:50

... ale mam dost zlou zkusenost s RAID 5 prave na Intelu (popravde lepsi nez na Nvidii), ale rozhodne proti extra karte s vlastni ram a cipem nesrovnatelen.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-05 19:14:33
avatar
AMD nad 5.000,- CZK opravdu prakticky nejsou.. jediná taková bude až DFi AM3 UT (AM3 790FX/SB750 + DDR3). Zbytek se do těch 5k Kč vejde. A upřímně v případě AMD je to skoro jedno.. většina AMD desek prostě za moc nestojí.. (když pominu novější revizi 790FXB od DFi).

AMD vyrábí dobré až skvělé procesory, ale výběr desek a jejich kvalita je fakt žalostná..

Jinak mě osobně je úplně jedno kolik deska stojí, dokud je stabilní a funkční ve všech směrech. A hlavně musí něco vydržet. Stejně tak zdroje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-05 20:42:10
avatar
to je teda nesmysl ... po stránce kvality si tedy na modely 790GX či FX nelze absolutně nic ztěžovat, ještě k tomu jsou docela cenově přijatelné tak jakápak žalostná kvalita?
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-05 22:04:06
avatar
Nevíš kdy zhruba mají přijít nové chipsety pro AMD? Nemělo by to být zhruba stejně s novými grafikami? Budou mít integrované grafiky podporu DX11? Dík DD
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-05 22:06:16
avatar
AMD 800 čipsety by měli přijít nejříve o prázdninách, spíše až po, DX11 bych nepředpokládal.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 00:00:24
avatar
Hih jistě a kolik ti těch desek prošlo rukama? Mě už docela dost a narozdíl od takřka bezproblémovejch P45 a X48 je s nima víc problémů než užitku.. a víceméně nezávisle na ceně a výrobci. A to sem prosim víceméně fanda AMD a moje aktuální sestava je zrovna AMD (do úterka).

Víš, to že recenzuješ desky neni moc velkej obraz o kvalitě z toho dlouhodobějšího hlediska, plus máš zřejmě slušnou kliku na funkční desky (já obvykle opačnou, což je normální.. někdo v HW kliku má, někdo ne..).

Je fajn když deska jede na recenzi, podá dobrej výkon. Ale když ti do měsíce chcípne PCi-E slot, další ti po tejdnu prostě exne. A další druhej den začne pískat PWM, tak to prostě nepodává úplně pěknej obraz ať už o výrobcích či kvalitě desek samotných. To pominu zábavné problémy s osazením 8GB ram na 790FX, případně potíže s řadiči SATA..

Nebo zkus těch 8GB ram na AM3 třeba na frekvenci 1333MHz.. a ejhle, ono to nejede že?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 00:12:14
avatar
no vzhledem k tomu, že většina lidí v okolí má AMD včetně mě osobně a to už několik let, tak se budu hádat o kvalitě desek. Třeba Gigayte nabo DFI tu fungují jedna báseň

8GB RAM? žádný problém, výykoušeno v rámci nedávné recenze. jdou i na 1600MHz ;)
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Gigabyte 2009-04-06 00:34:05
avatar
Nedávno jsem stavěl PC s deskou od fy Gigabyte GA-MA78G-DS3H (požadavek zadavatele) a když jsem následně zjistil, že poruchovost je u této desky dle Czechcomputeru solidních 10%, tak jsem byl celkem rád, že se zrovna tenhle konkrétní kus choval bezproblémově. Jak je vidět, tak i mistr tesař se někdy utne.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 10:40:39
avatar
Znám 4 lidi co ji mají a zatím nemá s ní nikdo problém. Nemají tam náhodou započítané na CZC do těch statistik taky vrácení bez udání důvodu? Jinak jsem zvědavý na tu jeji náhradu GA-MA78G-UD3H. Já mám něco trochu jiného, GA-MA790GP-DS4H, ale tu mám jenom já, protože všichni ostatní už chtěli rovnou za nějaký malý peníz (zhruba 500) navíc rovnou s 790FX chipsetem.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 11:09:58
avatar
Dle diskuse pod tímto výrobkem má tato základní deska nejspíše problémy s napájením USB portů (či existuje nějaká nekompatibilita s určitými napájecími zdroji). Jestli do poruchovosti Czechcomputer započítá i desky vrácené bez udání důvodu bohužel nevím. Zdá se mi ovšem nesmyslné, abych si desku nainstaloval, ověřil její bezproblémovou funkčnost a následně ji bez udání důvodu zase vrátil. Spíše se přikláním k tomu, že po instalaci desky uživatel zjistí problém s funkčností USB portů a tak ji buď reklamaje nebo vrátí bez udání důvodu.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 14:59:11
avatar
Ne u CZC se do toho počítaj jen vyřešené reklamace, tedy vadné desky.. u GB je to normální, ty procenta celkem odpovídaj.
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 19:16:15

Já bych takhle negeneralizoval. Moje zkušenost je 7 ze 7 desek od GB za poslední rok bez problému (včetně jedné GA-MA78G-DS3H). Asus 2 z 5 reklamace (vadné PS/2, nefungující výstup ze zvukovky) a to mám v PC desku Asus a někdy docela lituju, že jsem se zbavil předchozí Gigabytky. Na druhou stranu s Asusem mám lepší OC a to je to P43 chipset (oproti P35)
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 09:39:51
avatar
Taky nevím co by mělo být za problém s 8GB RAM nebo se SATA. Jinak co se týče poruchovosti, tak mé zklušenosti jsou takové, že na jednu pokazenou desku na AMD připadají dvě pokazené desky na Intel. A to jich prodám obou platforem zhruba stejně. Tím nechci říst že by se něco moc kazilo, jen chci říct, že ze 100 prodaných desek na AMD se pokazí 3 a na Intel 6. A tak už to je u mě dlouhé roky. Takže pořád v pohodě jen na Intel se holt kazí o něco více.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 15:01:11
avatar
Ok, kup si DFi DK 790FXB M2RSH desku.. a dej do ní 8GB ramky, když to zvládneš, vyseknu ti poklonu až na zem.. (ne opravdu to nejde.. zkoušel sem všechno co je možné i nemožné a víc jak 6GB prostě ne).

Jinak kvalita DFi desek.. eheh.. za poslední asi dva měsíce sem kupoval 4 AM2+ a 4 reklamoval s různejma problémama.. vim, že mam extrémní pech na desky a HW obecně, ale řekněme, že mi to fakt nepřijde normální.. oproti tomu, ani jedna Intel DFi co sem prodal nebyla vadná..
razor_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - grafy 2009-04-05 23:39:26

proc ty dva grafy mate jine nez ty ostatni?aby ji jich nikdo nevsiml? Jinak dobra anketa...osobne kupuju desku jen s takovou vybavou kterou opravdu vyuziju da se uplne v klidu poridit deska kolem 2k ktera slouzi uplne stejne dobre jak deska za 5k
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 00:13:04
avatar
vzhledem k minimálnímu počtu hlasujících jsem je odlišili od hlavních kategorií ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 12:11:52

Jde spise o ucel a vyuziti. Tezko tvrdit, ze ti deska za 2k poskytne to same co deska za 5k. Spise to, co ti nabizi ta deska za 5k nevyuzijes. Je to drobny rozdil v pojeti faktu, ale vyznamny.. Ty drazsi desky maji sve vyuziti i opodstatneni.
razor_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 18:00:58

tak nejak
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-06 16:53:49
avatar
Ano, sestavy mají být vyrovnané. Mám desku za 1500.- P35 od GA(tolik stála skoro před rokem). K ní C2D 8200, 6GB DDR2 800 ram, R4870, SB XFI gamer(PCI), TV kartu, a sat. kartu. Když jsem si chtěl přestavět PC tak jsem potřeboval alespoň 3X volné PCI a ne 3X PCIE 16X které bych ničím nezaplnil. Právě tohle byla jediná deska s PCI 5X PCIE 16 1X. K tomu slušný chipset P35. Nakonec jsem ji na zkoušku vzal, je to už rok co ji mám a nelituju toho, deska šlape velmi dobře.
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-18 08:43:46
avatar
vždy jsem kupoval nejlevnější desku co šlo a nikdy jsem neměl problém.
Deska ti na výkonu nepřidá absolutně nic.
Radši si za ty ušetřený peníze pořídím lepší CPU nebo GK.

pořád mě přijde Xkrát rozumější za stejný peníze koupit shit deska+super CPU než super deska+přetočený shit CPU

už to není jako dřív kdy deska vydržela x let, dnes při upgradu koupíš stejně komplet nový střeva
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 441x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 286x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 854x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1473x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 6