Strana 6 z 11
Na internetu je stále řada testů procesorů, kde ve snaze ukázat nějaké rozdíly, testeři změří i s drahou grafikou výkon v extrémně nízkých odlišeních a bez plných detailů a AA/AF. Řekněme si na rovinu, že je to úplný nesmysl tohle měřit, protože koho to jako zajímá? On to někdo z nás bude hrát a používat v takovém nastavení? Ne! Nemá žádný význam ani vypovídající hodnotu testovat procesory s grafikou v rozlišení a nastavení, ve kterém to nikdo nebude normálně používat. Takže jediné smysluplné nastavení je silná grafika v kombinaci s běžným 1920x1200 rozlišením a plnými detaily. Zde nás zajímá, co kterým procesorem získáme za výkon.
Pekelně jak na grafiku, tak na procesor náročná hra je i technologicky velmi pokročilá. Takže ideální kandidát na testování.
A rozdíly jsou pěkně měřitelné. AMD procesory kvůli nižším frekvencím, než bylo pro FX modely nové architektury plánováno, mají poněkud nižší výkon a v této hře ani jejich architektura příliš neexceluje. TRINITY je ale o kousek lepší než předchůdce.
Další moderní hra, s jejíž enginem se navíc budeme setkávat i jinde. Těžko ji tak můžeme vynechat.
Rozdíly mezi CPU jsou ale překvapivě malé a všechny si tedy vedou slušně až na dva nejlevnější modely, které ale do herních PC určené nejsou. Trinity si vzhledem k ceně vede opět slušně.
Opět hra, jejíž engine je moderní a objevuje se už poněkolikáté. Naposledy v F1 2011 a Dirt Showdown. DIRT3 už ale nějakou dobru máme.:
Opět jsou zde trochu větší rozdíly a více jader zde přijde k užitku. S čistě dvoujádry bez HT to dnes do herního PC opravdu není. Trinity se zde ale překvapivě propadá za Llano.
Pro ukázku herního výkonu by to stačilo a podívejme se na provozní vlastnosti a taktování ...
|