OpenSUSE 10.3 - Operační systém nejen pro profesionály Tisk E-mail
Napsal ElCondor   
Wednesday, 10 October 2007
Přejít na obsah
OpenSUSE 10.3 - Operační systém nejen pro profesionály
Instalace systému
První spuštění KDE
Použití OpenSuse a závěr ...

 

 

 

  • Profesionální/pracovní použití:

OpenSUSE je skutečně systém pro každodenní použití. Automatická detekce dodatečně připojených zařízení jako tiskáren, digitálních foťáků, USB disků apod., proběhne podle mých dosavadních zkušeností vždy na výbornou. Pro kancelářské použití je zde široká základna kvalitních aplikací jako openoffice.org, Koffice, abiword, KPDF nebo GIMP. Pokud chcete provozovat ostatní operační systémy ve virtuálním stroji, můžete využít VirtualBOX.

opensuse

Osobně mám odzkoušeno na provozu virtualizovaných WinXP, a jsem maximálně spokojen. SUSE Linux se obecně těší nadstandardní podpoře výrobců profesionálního SW, zejména pro SLED, který z openSUSE přímo vychází.

  • Multimédia:

OpenSUSE je standartně vybaveno multimediálními přehrávači amaroK, Kaffeine a Realplayer. Doinstalování přehrávačů VLC a Mplayer z repozitářů je pak velmi snadné. Jednou výtku si podle mě zaslouží změna přehrávacího enginu amaroku z Xine na GStreamer, s jehož kvalitami nejsem vůbec spokojen a preferuji právě Xine. Změna přehrávacího enginu je však v amaroku věcí nastavení a netrvá déle než pár vteřin, a dlouhodobě osvědčený Xine je přímo v nabídce, pouze není nastaven jako defaultní.

Instalace multimediálních kodeků je díky technologii one-click-install tak snadná, jako nikdy předtím. Kompletní návod naleznete na suseportal.cz

každopádně tento proces je na jedno-dvě poklepání myší. Ruční volba jednotlivých knihoven pro pokročilejší uživatele skrze správce balíčků je samozřejmě nadále možná.

suse

  • Závěrem:

openSUSE 10.3 je nabité novinkami a jistě stojí za vyzkoušení. Jako uživatel bych sice uvítal administraci software využívající Apt známého z distribucí na bázi Debianu místo libzypp pohánějící správu balíčků v openSUSE. Nicméně grafická nástavba Yast - administrace software i aplikace do příkazové řádky zypper, se s každou verzí neustále zlepšují a jednou se kvalit a rychlosti Aptu možná dočkáme. Jedinou změnou k horšímu proto z mého pohledu byla volba GStreameru, jako přehrávacího enginu pro Amarok, nicméně možnost využít Xine byla uživateli ponechána. Pokud hledáte profesionální opensource řešení pro vaši malou firmu, bude openSUSE jistě výbornou volbou. Možnost zakoupení placené podpory je u Novell/SUSE produktů samozřejmostí. Pro začínající Linuxové uživatele bude konfigurační Yast skutečně velkým pomocníkem.

Na závěr přikládám ukázku mé pracovní plochy, když jsem psal tento článek:

20-prace

(pro zvětšení klikněte na obrázek)

21-tento pocitac

(pro zvětšení klikněte na obrázek)

Máme za sebou pěkný popis alternativního operačního systému. Pokud někdo z Vás používá třeba něco jiného z alternativní nabídky systémů a měl by chuť o tom v podobném duchu poreferovat, stačí mě kontaktovat a i jeho článek se může objevit na stránkách DDWorld.cz.

 

Komentáře
Přidat Nový
Anonymní  - to DDworld - chybička 2007-10-10 07:38:01

obrázky od kapitoly "první spuštění KDE" mají špatný odkaz a asi ve třech případech se po kliknutí na obrázek a zvětšení otevře vždycky ten samý. Náhledy jsou jinak v pořádku.
Anonymní  - konkrétně 2007-10-10 07:48:30

konkrétně se jedná o tyto obrázky:

První spuštění KDE:
-druhý obrázek

Konfigurace openSUSE
-první obrázek (základní okno Yastu)
-pátý obrázek (správa sítě)

Závěrem:
-poslední obrázek (tento počítač)
sabo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - KDE vs. GNOME 2007-10-10 08:10:01

Mohl by mi někdo co nejjednoduššeji vysvětlit rozdíl mezi KDE a GNOME. Díky
Anonymní  - KDE vs. GNOME 2007-10-10 08:23:05

Základní rozdíl je v tom, že KDE je maximálně konfigurovatelné a dává uživateli mnoho možností nastavení. GNOME k tomu naopak přistupuje tak, že uživatel by mohl být mnoha volbami zmaten, a tak se snaží být co do počtu tlačítek a nastavení co nejjednodušší. Zbytek se pak nastavuje Gconf editoru, což je trošku podobné regitrům ve Windows. Rozdíl je taky v použitých grafikcých knihovnách. KDE používá Qt, GNOME pak GTK+. Knihovna Qt je poslední době znatelně výkonější než GTK+, takže se dá říct, že KDE má mnohem efektivnější základ v grafické knihovně.

Obecně je například větší část lidí přicházejících z Windows spokojenější s KDE.

Abych to srhnul:

KDE - snadnější konfigurace s více možnostmi, výkoná Qt knihovna

GNOME - málo voleb konfigurace, pomalejší GTK+. (někomu ale GNOME vyhovuje, právě kvůli méně tlačítkům a méně voleb)
sabo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-10 08:31:18

Díky. O víkendu vyzkouším a uvidím, jestli opustím WinXP.
stibi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-10 09:49:22

Nejlepší je vyzkoušet si obě prostředí. Tvrdit že je Qt/GTK rychlejší/pomalejší je dost odvážné, všechno je to dost subjektivní i když konrétní benchmarky můžou říkat něco jiného.
Ať už se jedná o to, jestli používat windows nebo linux, qt nebo gtk, vždycky člověk používá to, co mu vyhovuje.
Jinak openSUSE se mi líbí, s Archlinuxem se mi na ntb nechce drbat, ubuntu zlobí tak zkusím openSUSE, doufám že bude do konzole nějaké šikovné udělátko na práci s balíky, něco jako apt by se rozhodně hodilo, tak jsem zvědav ..
Anonymní  - re: 2007-10-10 10:32:34

Správu balíčků v openSUSE pohání libzypp. V grafice je na to Yast, v konzoli potom Zypper. Příkazy jsou stejné/podobné jako v aptu. Nicméně lze oužít jak Smart, tak Apt/Synaptic. Apt/Synaptic najdete na build.service na adrese:

software.opensuse.org. kliknutím na ikonku 1-click-install vám bude přidán repozitár /:rbos a apt se vám nainstaluje. Nicméně, podle mých zkušeností jsou v openSUSE apt i zypper srovnatelné. RAM to žere stejně, a rychlost je podobná. Takže nejdříve zkuste "zypper" a pak přemýšlejte, zda potřebujete něco jiného.
stibi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-10 10:40:21

ok, fajn, zkusím. Díky
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hry 2007-10-10 10:33:37
avatar
Crysis ani SupCom FA si na tom nezahraju a Vista64 mi beha naprasto bez problemu takze tenhle OS pro mne asi neni...
stibi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-10 10:41:45

Tak to máš pravdu a velmi oceňuju, že jsi správně zvážil situaci a nepřidal k tomu nějaké nesmyslné kecy o nesmyslnosti systému kde nejde Crysis a spol.
Anonymní  - máte pravdu 2007-10-10 10:51:33

To opravdu není. Vždy musíte zvážit jaké aplikace chcete provozovat a jaké máte na svůj OS požadavky. Sice osobně znám jednoho člověka, co chodí na LANky a přitom má Linux, ale to je opravdu extrém. Pokud Nebude váš oblíbeny "Crysis" portován na *nixy je to nesmysl.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spatne zkusenosti 2007-10-10 13:53:00
avatar
Mam trochu spatne zkusenosti. Ubuntu a kubuntu jsem nainstaloval nekolikrat a bez problemu, ale Mandriva se sice nainstalovala na jeden disk, ale LILO dala na Win. Od te doby linux netestuji, protoze jsem musel kompletne zformatovat disk. Ale pokud bude v SUSE prehledna instalace, tak do nej asi pujdu. No vyzkousel jsem zatim uspesne ubuntu a trochu kubuntu, KDE se mi moc nelibilo, ale spis to bude tim, ze mi kubuntu pripadalo jako polofunkcni slepenec ubuntu a KDE a navic na me pusobilo strasne neprijemne. Ubuntu bylo takove domacke, prijemne, teple barvy, prijemne zvuky atd., kubuntu bylo napul cesky, napul anglicky, studene, ostre hrany, spouste "jednoduchych" veci jsem nikdy neporozumnel atd.. Presto na SUSE asi pujdu do KDE - vsude mam na nej mnohem lepsi reference.
sonoluca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-10 14:12:18
avatar
Jak píšu o pár řádků níže, GNOME mi subjektivě taktéž přišlo lepší než KDE. U OpenSUSE jsem dal přednost KDE a jsem tomu rád . Jinak instalace je naprosto bezproblémová
RomyTM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pro malou firmu? 2007-10-10 13:59:21

OOffice je sice fajn ale kancelář potřebuje také nějaký ekonomický SW (Abra, Vema, Money .. ) a pochybuji že nějaký je.
Anonymní  - ekonomický SW 2007-10-10 14:54:02

Ale samozřejmě že je. Tolik velkých korporací používá SUSE Linux nebo RedHAT Linux, že by to bylo podezřelé, kdyby nebyl.... Strýček google napoví

http://www.ucetni-programy.cz/ucetni-programy/ucetnictvi-linux.htm

http://www.abclinuxu.cz/clanky/show/20528

http://www.root.cz/clanky/linkonto-svobodne-ceske-ucetnictvi/

pohledejte sám. Je to tak snadné:
http://software.opensuse.org/search
sonoluca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OpenSUSE 2007-10-10 14:06:18
avatar
Jako většina uživatelů jsem se při touze vyzkoušet něajakou tu linuxovou distribuci nechal semlít hypem kolem Ubuntu. Ze začátku mi to přišlo děsně super i GNOME mi vyhovovalo (zkoušel jsem i KDE, ale moc mi nesedělo), až na tu téměř ustavičnou práci v konzoli. Za pár dnů ale nadšení upadlo a Ubuntu šlo pryč. Ne že by to byl vyloženě španej systém (čistě subjektivně), ale nedokážu si představit, že bych ho vyměnil za Win. Pak mě ovšem vizuálně (+ ohlasy) zaujalo OpenSUSE (přiznávám, svou roli sehrál i chameleon ve "startu" ). Po letmém seznámení s 10.2 (vyměna GNOME za KDE), následném formátu disku, měsíční pauzou a upgradu na 10.3, můžu říct, že se to s nějakým Ubuntu nedá vůbec srovnávat (wiki je sice fajn, ale to je tak asi všechno). Spousta věcí mi zatím sice dělá problémy, bude nějaký čas než se ve všem zorientuju, ale jinak můžu s čístým svědomím říct, že pokud nejste úplnej blbec, nehrajete hry a nepotřebujete nutně určitý aplikace, je tento systém těžce použitelnej.
Anonymní  2007-10-10 14:57:51

Hlavně si dovedu představit, že Yast musí být pro uživatele Windows kulturní šok. Všichni ho straší, jak v Linuxu bude furt v konzoli a podobný nesmysly. A Najednou kouká, že si v openSUSE může naklikat věci, ke kterým ve Windows potřeboval externí programy, s často nejasným licenčním pozadím zásahu do systému (viz znásilňování Win knihoven při změně vzhledu)
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-10 20:49:01
avatar
Nedávno jsem viděl prezentačku co umí linux, myslím že to bylo na pct, a bylo tam uchvatný graf. prostředí s rotující krychlí, dá se to sehnat i na tohle? Mimochodem už to tahám, tak jsem na to zvědavěj jak to pošlape, protože jsem zkoušel ubuntu ale nešel mi tam naintalovat modem a pak jsem se na to vybod. Jo potporuje to NTFS hned od začátku a nemusí se tam stahovat nějaký další balíky?
Anonymní  - Ano, samozřejmě 2007-10-10 21:08:34

Novell/SUSE byli v této oblasti průkopníky a SUSELinux byl první operační systém s takovýmto 3D prostředím.

http://en.opensuse.org/Xgl

http://en.opensuse.org/Compiz

Co se týče NTFS, tak podpora pro čtení je v Linuxu už řadu let. Donedávna nebyl podporovaný zápis, protože Microsoft vše o NTFS utajuje a muselo se to dodělat reverzním inženýrstvím. Pokud vám jde o čtení, pak 100% nebude problém. Pokud vám jde o zápis, slouží k tomu NTFS-3G a v openSUSE 10.3 je obsažen. Nicméně z vlastní zkušenosti vám mohu říct, že Windows se chovají ke svým oddílům slušně řečeno dost zvláštně, a několikrát mi openSUSE odmítlo připojit systémový oddíl s Windows (C:/), aby předešlo jeho poškození.

Pokud chcete mít oddíl pro sdílení dat mezi systémy, nejjednodušší je použít Ext3 Filesystem, a do Windows doinstalovat ovladače pro Linuxové filesystémy. NTFS nepovažuji za záruku bezproblémového sdílení mezi těmito dvěma OS, pokud by jste chtěl zapisovat.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-10 21:11:42
avatar
No pro me byl sok hlavne to, ze jsem pomerne dlouho behal na ubuntu a dnes jsem nainstaloval openSUSE 10.3 s KDE, nastavil jsem si stejny wallpaper jaky mam na Win (shodou okolnosti je to wallpaper z KDE ) a kouknu na plochu - k nerozeznani od Win. Plocha plna ikon, ani malych, ani velkych, dole jeden panel, ktery se velmi podoba tomu z Win... GNOME melo jeden panel nahore, jeden dole, vypadaly uplne jinak nez ten ve Win, na plose vsehovsudy 2 prerostle ikony. Zacinam mit KDE rad. Az nainstaluju QIP (ne, stale jsem icq neopustil, QIP Infium je jeste beta a Psi se mi vubec nelibi, nic jineho jsem nezkousel) tak si zvednu sebevedomi. Na ubuntu se mi ho podarilo nainstalovat, ale uz ne spustit - v terminalu asi 100 radku chyby.
Anonymní  - Gnome jako Win 2007-10-11 08:10:56

ono nastavit GNOME aby vypadalo jako Windows taky není žádný problém. Výhodou KDE je, že lze mnohem snadněji a více přizpůsobit tomu, jak chcete, aby vypadalo a jak se chovalo. Mě zase třeba vyhovují panely 2, nahoře a dole. Důležité je, že si to můžete přizpůsobit svým potřebám zcela libovolně. Jinak já osobně nejsem zastáncem imitací jiných OS jako je Vista nebo MAC OS X, ale pokud chcete, KDE může vypadat k nerozeznání stejně.
mr_tricoder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - instalace 2007-10-10 21:41:56

uz sem stahnul opensuse 10.3. mam isou kamose, jeste vypallit a muzu zacit instalovat.

Chtel bych se zeptat jestli nevznikne nejakz problem. Mam ThinkPad r52 disk mam rozdeleny na 3 oddily c:, d: a 10gb pro mandrivu. Nebude vadit kdyz mandrivu prepisu susem? ptam se proto ze sem jednou oddlily s linuxem zrusil a preformatoval na ntfs, po restartu mi comp nenabeh (hledal zavadec
Anonymní  - problémy s oddíly. 2007-10-11 08:19:53

K vaší první otázce. Oddíly s Mandrivou smažte a vytvořte si oddíly pro SUSE, nebo nechte instalátor ať je na prázném místě vytvoří za vás. Nebo můžete jenom oddíly Mandrivy zformátovat a instalovat na ně SUSE. Záleží jen na vaších schopnostech.

Co se týče vašeho duhého dotazu, odhaduji, že jste nainstaloval Mandrivu a oba systémy (Windows i Linux) zaváděl Linuxovým zaváděčem (LILO nebo GRUB). To je ta nejjednodušší cesta. Logicky, když jste pak zformátoval Linux, zničil jste konfigurační nastavení bootloaderu, a proto jste nemohl bootovat. Pokud chcete vrátit Windowsí zavádeč po smazání Linuxu, stačí nabootovat z instalačního CD WinXP, spustit konzoli pro zotavení systému a do příkazové řádky napsat: fixmbr To vám opět nainstaluje zavádeč Windows. Není to žádná věda ani nebezpečná operace.

Takže když teď víte, jak se obnovuje zavádeč Windows, v klidu si nainstalujte openSUSE, a když se ho budete chtít zbavit, prostě jen smažete jeho oddíly a obnovíte zavádeč pomocí cd WinXP.

Existuje také možnost, zaváděč pro SUSE neinstalovat, a nakonfigurovat Windowsí zavádeč NTloader, aby zaváděl Windows. Tato operace je však složitější, protože NTloader na to původně není stavěný (asi záměrně )
mr_tricoder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - diky 2007-10-11 14:18:28

dekuji za upresneni a dobre rady. Preinstaloval sem mandrivu 2007.1 openSUSEm 10.3. Oba systemy (suse i win) jedou jak maj.

openSUSE 10.3 po naistslovsni gnokii z instalacniho dvd nasel modem nokia 6230i, jen nevim jak nastavit poskytovatele (pouzivam vodafone). Zkusim zavolat operatoroj, sem zvedavy co mi rekne
Tanis.CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Heh 2007-10-11 04:38:28

Ještě hnusnější fonty by na OpenSuSE nebyly?)
Anonymní  2007-10-11 08:22:52

definuj "hnusnější" Vždyť je to věc vkusu. Hlavní je že si je můžeš nastavit jak chceš.
kofola_original [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: Heh 2007-10-11 05:08:12

Tanis.CZ napsal:
Ještě hnusnější fonty by na OpenSuSE nebyly?)

Vychazite z clanku nejmenovaneho demagoga nebo jste si dovolil luxus vlastniho nazoru?
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Moc prosim 2007-10-11 18:04:45
avatar
Prosimvas, nevite nekdo (nejlepe ElCondor), jak v openSUSE 10.3 v terminalu zadam, dejmetomu, pozadavek na instalaci wine? V ubuntu to bylo: sudo apt-get install wine, tady na to nemohu prijit. Nejde mi o wine, ale o ntfs-config. Je sice fajn, ze mam v pridavani a odebirani aplikaci vsechny veci s podporou ntfs nainstalovane, ale NTFS oddily opravdu porad nevidim. A formatovat kvuli tomu 200GB oddil na ext3, nekam davat ty veci z nej a hledat na Win nejake utility na podporu ext3 se mi opravdu nechce, kdyz v ubuntu slo cteni i zapis na jednicku.
Anonymní  - re: Moc prosim 2007-10-11 18:50:13

Říkáte, že jste používal Ubuntu, takže možná že vám už zopakuju věci které už sám stejně víte.

Pokud nevidíte NTFS disky, tak je to s největší pravděpodobností proto, že jste je nepřipojil. Podpora pro čtení NTFS je totiž tuším přímo v kernelu. Každý diskový oddíl je v Linuxu připojen do nějakého adresáře. Musíte je tedy připojit.

- Vytvořte si tedy adresář/adresáře kam připojíte NTFS oddíly (například /home/Windows/C )

- spusťte Yast - systém - rozdělování disku

- označte požadovaný NTFS oddíl a klikněte na tlačítko "upravit"

-nastavte bod připojení na požadovaný adresář
(například /home/windowsC)

- Restartujte systém.

Po startu systému naleznete v adresáří /home/windows/c připojený NTFS oddíl.

Lze to udělat i pomocí příkazu mount jehož popis, jistě najdete na wiki ubuntu

Co se týče instalace v příkazovém řádku, napsal jsem pokračování zaměřené na správu software a multimédia v openSUSE 10.3. Jistě bude brzo vydáno. Nicméně, k tomuto způsobu instalace slouží v openSUSE program zypper jehož možnosti sám zjistíte zadáním příkazu zypper --help Dopředu vám mohu říci, že příkazy jsou v podstatě totožné s aptem...zypper install XXX apod.. Také můžete nainstalovat správce balíčků Smart, pokud jste ho v ubuntu používal. Zypper je ovšem původní řešení pro openSUSE
pito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Java vo firefoxe. 2007-10-15 08:54:36

Komu sa podarilo roizchodit Java applety vo Firefoxe? Mam 64bit suse a je to to jedine co mi nefunguje. Mozete mi prosim niekto napisat navod alebo link ako to rozbehat? Uz som stravil 5 dni hladanim na nete a bezvysledne. Je to to jedine co mi chyba ku stastiu pri pouzivani openSUSE 10.3. Dakujem
Anonymní  - java applet 2007-10-15 09:10:33

S javou je problém, protože je jen ve 32bit verzi a s Firefoxem v 64bit verzi pravděpodobně nefunguje. Nalezl jsem pro vás ale řešení. Použijte Konqueror:

"There is no 64-bit Java Web browser plugin at this time. The 32-bit Java JRE and plugin packages do not work with Firefox in openSUSE 10.3. However, the 64-bit JRE package just as it is will work with Konqueror, which seems to call embedded Java applets in a manner similar or identical to the way it would handle an offline Java program. So if you need to use a Java applet, use Konqueror."

Viz:

http://www.softwareinreview.com/cms/content/view/84
pito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: java applet 2007-10-15 09:47:16

ElCondor napsal:
S javou je problém, protože je jen ve 32bit verzi a s Firefoxem v 64bit verzi pravděpodobně nefunguje. Nalezl jsem pro vás ale řešení. Použijte Konqueror:

"There is no 64-bit Java Web browser plugin at this time. The 32-bit Java JRE and plugin packages do not work with Firefox in openSUSE 10.3. However, the 64-bit JRE package just as it is will work with Konqueror, which seems to call embedded Java applets in a manner similar or identical to the way it would handle an offline Java program. So if you need to use a Java applet, use Konqueror."

Viz:

http://www.softwareinreview.com/cms/content/view/84


Vyzera to tak ze sa vratim s5 do KDE :-D, ze to funguje v knoquerore to viem, priamo som tam navolil adresar javy a vsetko ficalo... Chcel som prejst na Gnome ktore ma troska chytilo. Povodne som bol KDEckar a asi nim zatial ostanem ;-) Kazdopadne vdaka aspon za ukoncenie mojho "utrapeneho" hladania.
boban [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-19 20:06:30

pobezi mi open suse na me sestave (celeron 2.6 (jeste do 478 pin... asi prescot), 256 ram, geforce fx5200) rychleji nez win xp? u win mi hlavne vadi ze par mesicu po instalaci jedou tak pomalu ze malem ani nejedou ...... a jeste mam usb adsl modem zyxel630-c3 .. myslite ze ho pri instalaci open suse sam pozna? kdyz sem instaloval kubuntu tak se mi internet nepodarilo zprovoznit , nehlede na to ze i po ceske instalaci to na me mluvilo anglicky
Libich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - KDE vs. Gnome 2011-09-10 20:10:36

Osobně se mi taky graficky více líbí KDE, Gnome se mi moc nezamlouvá a Suse je jedna z nejlepších distribucí Linuxu, co znám.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 411x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 266x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 848x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1156x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1471x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 6