Strana 3 z 3
- Budoucnost Phishingu a obrana proti němu
Kam se bude Phishing ubírat? Bohužel žijeme ve značně nedokonalém světě. Jsou mezi námi jedinci, a je jich poměrně dost, kteří se za člověka rozumného (Homo Sapiens Sapiens), co se týká úrovně morálky a slušného vychování jen vydávají. A tedy, co se týče vývojových prognóz, je odhadováno, že počet phishingových podvodů bude i v budoucnosti spíše stoupat.
Tento trend pomůže zastavit snad jen větší osvěta ze strany bankovních institucí, které by měly uživatele informovat o striktních způsobech připojení se ke svému klientskému účtu. Co se týče odhalování původců phishingového útoku tak zde je situace poněkud smutná. Vzhledem k mezinárodnímu charakteru počítačové kriminality a anonymitě uživatelů sítě internet je velice těžké vystopovat původce phishingového podvodu. V lepším případě se podaří vystopovat server s umístěním falešné phishingové stránky. Mezi největší hostitelské země tak patří následující země:
Není překvapením, že jsou mezi nimi země s největším rozšířením Internetu. Co tedy může uživatel vlastně udělat pro to, aby se nestal obětí phishingového útoku?
- Jak se bránit Phishingovému útoku
Zásadně se ke svým klientským účtům připojovat pouze předepsaným způsobem, zásadně nereagovat na žádné emailové zprávy došlé na email uživatele, které nabádají k nějakému manipulování s bankovním účtem - bankovní ústavy ve většině případů takto s klienty vůbec nejednají. Rozhodně nereagovat na emaily vyzívající k upravování a zadávání hesel, pinů ke svým účtům. Vyplatí se také sledovat bezpečnostní varování na webových stránkách poskytovatele služeb, nikdy nezadávat PIN své platební karty a v případě pochybností se obrátit na poskytovatele služby. Ale hlavně je potřeba pamatovat, že žádné technické zařízení Vás neochrání před vlastní hloupostí!
Zkrátka a dobře, většina obětí Phisingového útoku a následného podvodu je zároveň i z velké části jeho viníkem. Samotný email, či falešná stránka jsou ještě celkem neškodné. Uživatel sám musí udělat to hlavní, aby obě věci byly k něčemu, a je tedy přímo sám odpovědný za škodu, která mu případně vznikne. A bývalo by se stačilo jen trochu zamyslet. Nicméně pak už si to bude určitě pamatovat, i když za tuto skutečnost může draze zaplatit. Příště, až mu přijde email s oslovením „drahoušek zákazník", si jistě dá na drahouška dopisovatele větší pozor. Tak schválně, je mezi námi někdo, kdo takhle podobně naletěl?
Za ucelený příklad Phishingu a varování do budoucnosti prostřednictvím tohoto článku, děkuji za redakci a čtenáře DDWorld.cz našemu pravidelnému čtenáři Petru Voleveckému. Opět je to dobrý příklad a výzva pro vás další, kteří si nechávají zajímavé články a názory pro sebe, aby se nestyděli a přispěli zajímavým článkem. Můj email, je vám stále k dispozici.
|