Sériové silniční auto s luxusní výbavou (žádný extrémní závodní supersport), se kterým se za méně, než minutu rozjedete jako nic na 400 km/h a zase zastavíte?! Aneb ukázka toho, jak moc je nové Bugatti Chiron auto z jiné planety. Ano, existuje potenciální konkurence v podobě Koenigsegg Regera, která je také technologický skvost a ještě výkonnější (a bez klasické převodovky), ale upřímně? 6 kusů se prostě nedá považovat za sériově vyráběné auto na rozdíl od několika stovek Chironů. Mimochodem akcelerace z 0 na 400 km/h trvala solidních 34s (je to velmi těžké auto) a potřeboval na to cca 2,75km, takže jezdit tak rychle i u nás, je určitě reálné. Jen ještě potřebujete dalších cca 370 metrů na zastavení, takže pokud vám někdo skočí do silnice v tom kalupu, tak ať doufá, že ho uvidíte nejméně o 400 m dříve :). Jinak stále nevíme, jaká je maximální rychlost Chironu. Ta je aktuálně omezena asi na 420 km/h, protože se čeká na pořádné pneumatiky. Odhady hovoří, že by tahle raketa mohla jet v extrému až kolem 470-480 km/h (automobilka to omezí asi na 450 km/h). Mimochodem pokud vás zajímá spotřeba, tak ve městě je prý 35,2l, mimo město 15,2l a kombinovaná je 22,5l. To ale platí jen pro běžné silniční rychlostní limity. Při rychlostech kolem 400 km/h budete muset stavět na tankování tak každých 20-30 minut ;). Magických 500km/h by ale překonat, vzhledem k výkonu a aerodynamice, neměl. Ovšem není otázkou jestli, ale spíše kdy nějaké „běžné“ silniční auto těch 500 km/h dosáhne. Možná nástupce CHIRONU …
Je to paradne auto. Sledujem obcas tohoto typka na YT (a ticho mu zavidim zivotny styl ;)), robi zaujimave videa. Ked posuniete na 39:10 tak hovori o odstredivej sile. Ten ventil na kolese ktory v kludovom stave vazi 44 gramov ma pri rychlosti 420 km/h vahu 132 KG (3000 nasobok hmotnosti). 1 gram pneumatiky na okraji vazi 3.8 KG (3800 nasobok vahy). Neuveritelne stresy ktore materialy musia zniest.
Jj, jde to všechno z druhou mocninou, takže na 470 km/h musejí vydržet ještě o 25 % víc, na 500 km/h už o 40 % víc a to už se blížíme 200kilovýmu ventilku .
Je to posobive ale aj tak si nemozem pomoct. To auto vazi ako 5+ metrovy superluxusny sedan a ma najvacsi motor v automobilovom priemysle. Najblizsia kokurencia ma polovicny pocet valcov a aspon o 1/4 nizsiu hmotnost. A ze by to nebolo luxusne sa tiez neda povedat.
Je zaujimave ze tieto "rekordy" idu prezentovat v dobe, ked sa predstavil Project One od Mercedesu, ktoremu staci 1,6 litrovy motor z F1 aby mal cez 1000 koni a na 200 km/h to dal pod 6 sekund, vyrazne rychlejsie ako Bugatti ...
Je zaujímave sledovať s akou ľahkosťou sa tieto autá dostanú na 300 km/h. Potom už to niesu až také fukoty To sú ale žiaľ bohu limity klasickej konštrukcie.
Koenigsegg One je uz v tom case na 0 a vodic pozera o 400m dalej ako dobrzda Bugatti
Takze pekne, no poslabsie. Regera to da mozno este famoznejsie.
Vsetko je to o pomere vaha/vykon (aerodynamika je samozrejmost)
otázka je k čemu by bylo auto co dá 500km/h, v česku třeba úplně na houby... po 100 metrech na českých silnicích byste urvali kolo, a někde kde nemají rychlostní limit na dálnicích stejně nedáte 500 kvůli provozu