Na světě je spousta rychlých aut, dokonce super aut. I tato kategorie se ale dělí na dvě skupiny … Bugatti a ti ostatní. Aktuální Bugatti Chiron je absolutním králem superaut a tak se čekalo na jeho vylepšenou verzi. Ta byla aktuálně odhalena. Jmenuje se Divo a zatímco uvnitř vypadá prakticky stejně jako Chiron, zvenčí je to úplně jiné auto. Desing je výrazně jiný, kdy místo absolutně nejvyšší rychlosti, na což je zaměřený Chiron se svým hladkým designem s co nejnižším odporem, je Divo zaměřeno na vyšší přítlak a tedy lepší ovladatelnost a použitelnost v zatáčkách. Vnější design je tak kompletně přepracovaný a musím říci, že se mi moc nelíbí ze předu, Chiron je mnohem hezčí. Nicméně zde jde hlavně o funkčnost, kdy auto má vyšší přítlak a lepší chlazení. Auto je i o něco lehčí (jen o 35kg) a přesto že jej pohání stejný motor (8l V16 QuadTurbo) s výkonem 1500 koní, je rychlejší. Tedy na okruhu, ne v přímé lince. Zde kvůli vyššímu přítlaku je rychlost omezena na 380km/h, Chiron má omezení na 420km/h. Vyrobeno bude 40 kusů, každý stojí 5 milionů Eur (129 milionů korun), všechny už jsou zamluvené a podmínkou aby vám ho vůbec prodali bylo, že musíte být majitelem modelu Chiron (ten je o více jak polovinu levnější). 129 milionů za auto, jako já vím že je fakt rychlé a velmi pěkně a dobře udělané … ale 129 milionů za sériové auto?
Z Bugatti se stává tuningová firma. Chiron je velký tuning Veyrona a tohle Divo si ani nezaslouží jiné jméno než něco jako Chiron EVO2. Ve světě supersportů je i Koenigsegg Agera RS co umí 457,5 km/h.
Dále má Koenigsegg skutečně inovativní „převodovku" Koenigsegg Direct Drive a to v autě za ještě adekvátních 50 milionů Kč. Také dokázali i jako směšně malý výrobce v porovnání s VW, vyvinout bezvačkový pohon ventilů - srovnání velikosti asi jako AMD-Koenigsegg a Intel-VW. Holt koncern VW je vyhlášený prodejem naleštěné bídy pro neználky co si myslí, že „němci umí kvalitu a zároveň jsou hightech". Jsou nejlepší jen v podvádění s emisema, to se jim musí nechat...
DD divím sa, že ako fanda rýchlych automobilov, napíšeš "Bugatti a tí ostatní." Lebo si si vedomý toho, že Chiron ani zďaleka nie je TOP strojom (a pri tom je prekonaný kúskami, ktoré vynikajú aj komfortom, nie holé pretekárske latríny).
????? no právě jako fanda aut vím, že CHIRON nemá konkurenci, je neuvěřitelně rychlí a přitom pohodlný, snadno řiditelný každý den .... ta kombinace z něj dělá krále. Jsou rychlá auta jako Koenigsegg Agera R apod. ale ta nejsou zdaleka tak pohodlná atd.
A preco by musela byt definicia krala superaut resp. hyperaut v jeho pohodlnosti. Od takehoto auta majitelia v prvom rade ocakavaju rychlost a sportovost a pohodlie je iba plus ale urcite nie meritko. A co sa tyka rychlosti tak je jedina znacka a potom ti ostatni vcetne Bugatti. Je to samozrejme Koenigseeg, kde aj One:1, Agera RS, ci Regera by Chiron ofukli vzhladom na jeho obriu vahu. Nepochybujem ze aj Agera R by s nim drzala krok.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!