Technologické umělecké dílo na kolech se spalovacím motorem, nejrychlejší luxusní auto planety, dostává třetí generaci. Po Veyronu a Chironu přijíždí Tourbillon. Vzhledově jasně navazuje na Chiron, ovšem technika je úplně nová. A opět vyráží dech. Bugatti se ještě více zaměřilo na mechanický luxus a design, takže jak vnitřek, tak třeba zadní část auta jsou opravdu umělecké dílo, které má být nadčasové. Tourbillon je ovšem také opravdu rychlé umělecké dílo. Vzadu totiž trůní opět šestnáctiválcový spalovací motor, ale zcela se liší proti legendárním předchůdcům. Veyron a Chiron měly 8litrový W16 se 4 turbodmychadly, nový Tourbillon má atmosférický(!) V16 o 8,3 litrech, který točí 9000ot/min a má 1000 koní (735,3 kW)! Nicméně celá pohonná jednotka auta disponuje silou 1800 koní, protože je to hybrid. Konkrétně plug-in hybrid do zásuvky. Samozřejmě nějaká úspora paliva nebyla cílem, cílem byla maximalizace výkonu, kdy baterie pohání tři silné elektromotory s 800 koněmi. Ty tak fakticky „nahrazují turba“ u předchůdců, kdy Tourbillon je ve výsledku mnohem rychlejší. Zrychlení z 0 na 100km/h zvládne už za 2s (Chiron 2,4s). Na 200km/h je za 5s a za 10s už jedete 300Km/h. Brutální zrychlení pak pokračuje až do omezovače, který je nastavený v základu na „pouhých“ 380 km/h, s možností tradičního odemčení vyšší maximálky speciálním klíčem. I ta je ale elektronicky omezena, a to na 445km/h. Luxusní mechanický tachometr má přitom tohle auto ocejchované do 600km/h! Což určitě cosi naznačuje na nevyhnutelných dalších verzí této generace Bugatti. Překvapí, že novinka je přes těžký hybridní systém ve výsledku lehčí než Chiron, i když stále má 2 tuny. Auto je z karbonu a speciální hliníkové slitiny, kovaného hliníku a mnoho dílů vzniká také 3D tiskem. Pokud máte zájem a zajímá vás cena, tak si z kasičky budete muset vybrat necelých 100 milionů korun (bez daně). Údajně má být vyrobeno „jen“ 250 kusů. Takže si radši s objednávkou pospěšte, ať se na vás dostane ;).
Hned na bazos by isiel To nie je na nase cesty, ale urcite to musi byt masaker v tom sediet co i len ako spolujazdec. Mam M550i a to uz ide ako jeb..te co potom toto
Přikláněl bych se k té výjimce a vůbec to nemusí být pokrytecké, když jak sám píšete je to investiční a snobská značka. Zase tolik jich nejezdí aby ekologicky cokoliv ovlivnily.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!