Budoucnost aut je elektrická. Supersportovní elektrický Volkswagen ID. R si připsal další rekord. Ale jen mezi elektrickými auty. Projet závodní okruh Nürburgring neklade totiž takové překážky pro auta se spalovacím motorem, jako závod na Pikes Peak, kde tento elektrický supersport drží rekord absolutní. Jeho výhodou je tam totiž fakt, že auta se spalovacím motorem ztrácí hodně výkonu díky nadmořské výšce, což u elektrického auta nehrozí. Volkswagen nyní upravil svůj ID. R vůz na klasickou okruhovou specifikaci a vyrazil na Nürburgring. Absolutní rekord z toho ale nebyl. Ten drží upravené závodní Porsche 919 EVO s neuvěřitelným časem 5 minut 19,55 sekundy a na ten neskutečný „průlet“ 20km Nürburgringem se můžete podívat na prvním videu. Nicméně ani Volkswagen ID. R se rozhodně neflákal. O 40s překonal dosavadní rekord v elektrické kategorii a zajel trať za působivých 6 minut 5,336 sekundy s průměrem 206,96km/h. Pořád famózní rychlost, kdy slabší povahy ať se radši také nedívají na první video z jízdy. Srovnání obou videí je ale zajímavé. Elektrický supersport má totiž evidentně velkou nevýhodu v maximální rychlosti. I na rovince totiž činila pouze kolem 240-250km/h, zatímco Porsche letělo téměř 370km/h. V celé řadě pasáží Porsche dosahovalo rychlostí kolem 300Km/h běžně, ale elektrický VW prostě dá jen kolem 250km/h. Je zde tedy hodně co zlepšovat.
Spíš by mne zajímala 24 hodinovka včetně tankování. Jasně že moderní "supersport" nemůže závodit s Fabkou 3hrnkem, ale s rovnocenným soupeřem, třeba Velorexem nebo Trábošem.