Každoroční závod do nebes, tedy výjezd na Pikes Peak, je za námi a svět žasne nad nečekaným novým rekordmanem, který doslova rozdrtil úžasný 5 let starý rekord (8:13.878) Sebastiean Loeba s klasickým Peugeot 208 T16. Jeho 875koňovou „motokáru“ (poslední video) poháněl tehdy klasický spalovací motor. Jenže letos přijel Volkswagen s elektrickým závoďákem I.D. R a chtěl překonat elektrický rekord. Ten činil 8:57,118. Extrémní závod na vrchol (4300m) má 19,99km a 156 zatáček. Elektrický super-sport VW s dvojicí elektromotorů s celkovým výkonem 680 koní doslova zničil původní rekord elektrických aut. Současně však výrazně pokořil i absolutní rekord a jako první v historii se nahoru dostal za méně než 8 minut. Výsledný čas 7 minut a 57,148 sekund vyrazil všem dech. A team i jezdec přiznali, mohli být ještě rychlejší. Jedno je však jasné, elektrická auta už co do rychlosti dokáží pokořit ta klasická, zejména v podobném extrémním závodu „do vrchu“ kdy klasický spalovací motor má ve velké výšce problémy a ztrácí výkon díky nedostatku vzduchu. To se elektrického pohonu vůbec netýká. Nikdo tak nepochybuje, že pokud to VW za rok zkusí s vylepšeným konceptem znovu, bude ještě rychlejší a následovat jej bude řada další. Koncept navíc má sloužit jako základ rychlých sériových elektrických aut, která VW chystá. Nastává tedy doba Elektrická?
boze porovnavat special s obic autama je ....... to ze VW si zaplati a sezene dobre konstruktery neznamena vzhledem automobilce jako koncernu vubec nic
to nebude dlouho trvat,elektro-auta jsou dnes vyzdvihovana pres specialni vozi,ktere ve vysledku nemaji nic spolecneho zdanou vyrobou klasickych vozu,ale je to pro budoucnost dobry marketingovi tah,protoze elekto-auta jsou na 95% jasna budoucnost a kdyz lidem za 5 let budes mazat med kolem huby,ze treba VW prece musi mit nejlepsi el.vozi kdyz uz v roce 2018 udelal rekord stejne jako Skodovka na rally pouziva "kastlu" Fabie,pritom by byla mozna lepsi Octavka vzledem prozvoru kol,ale Fabie je klasice auto pro Cesky "burany" a "PRECE FABIE S2000 je bomba rally vuz a proto si ji prece musis koupit..NE??!!!
Škoda určitě vybrala jako model pro stavbu závodního speciálu Fábii, páč si spočetla, že si jí koupí o pár "buranů" víc? To je myšlenka roku! Proto všechny ostatní automobilky jezdí, i v kategorii WRC, s malými vozy? Páč je potřebují prodávat? Vy jste marketingový guru!
PS: a zkontrolujte si příště prosím po sobě i/y.. je to ostuda... (vozY, marketingovÝ, záznamY)
Pokud by na elektro auta dávali záruku na baterku, tak to není špatná věc. Pokud se mě ale za tři - pět let začne srát (ztrácet kapacitu) baterka, která nová bude stát raketu je to podle mě auto jenom pro lidi co na tohle mají.