Pro příští rok se chystá zcela nová sada předpisů a vozy budou vypadat velmi odlišně od těch, které známe dnes. Zásadní technické změny v oblasti aerodynamiky přichází proto, že v současnosti F1 neumožňují moc dobré závodění, protože auta jedoucí za jiným ztrácí desítky % přítlaku. Nová podoba křídel, ale hlavně podlahy, by to měla výrazně zlepšit. Změny jsou i v oblasti kol a motorů, i když spíše kosmetického rázu. Bohužel musím říci, že změny zůstaly někde na půli cesty. Vzhled vozů nevypadá zdaleka tak zajímavě, moderně a hezky, jako na návrzích (i když jak budou vypadat finální auta jednotlivých teamů je zatím tajemství, zveřejněna byla jen „maketa“ přesně podle pravidel). Současně ta auta jsou stále hodně velká a hlavně těžká. Nově téměř až 800kg na vůz F1 je vážně hodně. No co tomu říkáte? Má ještě F1 budoucnost, nebo to je konečná?
samozrejme ze buducnost tu je, este stale mame maly 6 valec a uz sa spekuluje o 4 valcoch vraj o tom uz o tom diskutovalo aj Audi (+Porsche) takze ak budu chciet priniest dalsi tym do F1 nemozu byt motory tak financne narocne a pri pohlade na novy monopost mi pride dost realne ze pohonna jednotka sa bude zase zmensovat
Tešil som sa na každú veľkú cenu za éry Šumachera a Hakinena a hlavne 3.0 V10. Teraz to už len prepínam ako reklamu. Za čias Senny ten monopost ešte riadil jazdec. Teraz akurát krúti volantom.
V době starého Šumachera byly občas závody napínavé, ale spíše si člověk odhadl kdy se bude přezouvat a tankovat, odhadl jak to celé dopadne a čekal jestli se trefil. Závada na autě občas znamenala že jezdec prostě sedl do druhého auta, co tam na něj čekalo a existovaly dokonce i kvalifikační motory s životností 50km.
Dnes jezdí vzadu mladý Šumachr, ale nejzábavnější je to hlavně ve středu pole. Děje se tam neskutečné množství nádherných předjíždění během závodu. Co dnes Alonso převáděl během sprintu, to je panečku nádhera.
Jo a kdo to viděl naživo, ví že formule mají stále skvělý zvuk (a zvláštní pach).
F1 je pro mne již dost let jednoduše mrtvá. Díval jsem se na ní kvůli technice motorů a jejich "řevu", který mi zněl nádherně. Desetiválec s maximem otáček výš, než motockykl a volnoběh na úrovni maxima běžného motoru. Prostě technický zázrak odpovídající nasazení v královně motorsportu. Teď zní jako vysavač a upřímně, ani ty vozy se mi nelíbí. A absence tankování z toho také dělá větší nudu.
ono je to svojim sposobom stale technicky zazrak avsak dod*bany umerne dobe ktoru zijeme ...a absencia tankovania uz teraz je asi nutnost, neviem si predstavit tie opatrenia pri tankovani ked v tom monoposte su tie baterky a aj tratovi marsali teraz pri akejkolvek nehode musia mat gumene rukavice
Každý závod není pěkná podívaná, ale i tak to stojí za to. Start a první šikana, taktika s výměnou kol, boj o nejrychlejší okruh, předjíždění v DRS zónách, drobné střety a kolize, při kterých se tají dech. Ale stále, a v každé sekundě platí Safety First. Tomu je podřízeno vše. Cílem nových pravidel není závody zrychlit, ale zbezpečnit. Proto ty škaredé ochranné rámy a změny v konstrukci podvozku. Cílem není vůz odlehčit, ale naopak udržet jeho hmotnost. Proto např. jezdci před cílem sbírají na okraji zbytky gum, aby navýšili hmostnost vozu ještě o pár kilo a nebyli penalizováni.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!